Beste Tweakers,
De afgelopen zonnige dagen merk ik dat de kinderkamer in ons nieuwe huis heel snel warm wordt. Gisteravond was het nog 28 graden op de kamer terwijl de echte zomer moet beginnen. Ik heb te doen met de baby die daar in haar slaapzakje ligt en wil spoedig op zoek naar oplossingen om het minder warm te krijgen. Tot die tijd kan de kleine op een koelere kamer liggen. Ik vroeg mij af of hier Tweakers zijn met tips.
Waar wij zelf aan zitten te denken:
Foto's:
:strip_exif()/f/image/yuurlJVox1IUw6uXICmyr3q9.jpg?f=fotoalbum_medium)
De afgelopen zonnige dagen merk ik dat de kinderkamer in ons nieuwe huis heel snel warm wordt. Gisteravond was het nog 28 graden op de kamer terwijl de echte zomer moet beginnen. Ik heb te doen met de baby die daar in haar slaapzakje ligt en wil spoedig op zoek naar oplossingen om het minder warm te krijgen. Tot die tijd kan de kleine op een koelere kamer liggen. Ik vroeg mij af of hier Tweakers zijn met tips.
Waar wij zelf aan zitten te denken:
- Zonwerende folie op de ramen plakken. Dit lijkt een snelle en makkelijke oplossing, alleen komt er ook minder licht de kamer in. Dat is, zeker in de winter, zonde.
- Rolluiken plaatsen. Het probleem is alleen dat dit volgens mij lastig te plaatsen is boven de ramen. Er zit niet echt ruimte boven het raam zelf en die rand steekt iets uit, waardoor de rolluik een stuk van het raam hangt.
- Een airco plaatsen. Dit komt er sowieso op de bovenverdieping, maar als we de zon ook buiten kunnen houden hoeft die minder hard te werken.
- Het platte dak groen maken met beplanting.
Foto's:
:strip_exif()/f/image/yuurlJVox1IUw6uXICmyr3q9.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/ifj2ARXu5x8RvK23K7SmBRHR.jpg?f=fotoalbum_medium)