Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-07 22:24
Sinds gistermiddag heb ik 2 nieuwe led dimmers(3-60watt) geïnstalleerd, per dimmer zit er 1 led lamp van 4 watt.
Opzich leek alles goed te werken maar ik merkte gisteravond dat ze toch heel af en toe flikkeren, ongeveer 2 seconden, 3x achter elkaar.
Beide dimmers deden dit op exact het zelfde moment, dit laat mij denken dat het probleem niet persee aan de dimmers en lampen ligt maar het ergens anders vandaag komt, denk aan toon frequentie/andere ruis op het net.
Wat denken jullie? Wat kan ik hier aan doen?
Overigens zit er op de dimmer wel een "fine tuning" knopje, heeft het nut daar wat mee toe doen en wat dan precies?

Relevante topics:
Geflikker met LED dimmer: fase afsnijding/ aansnijding?
Flikkerende LED lampen tijdens TF/CAB (daltarief) signaal

(Volgens de netbeheerder(Enexis) kan het inderdaad aan TF liggen, wat eind Juli uitgezet word. Maar als het wel aan de dimmer+led combinatie ligt zal dat geen effect hebben natuurlijk.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9H2iRJBAMS2JHem8BHxP51eflM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SApEzwGwowejktpatrukRb8N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phuDmNrWt7mAreD373C-s1BIg8c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OazWVHs9Gzsb2JKUhjpzirN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17mjuqAIm0JW-9kg-WsOg0_Mq7A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pVAo8synRitpYwZpgJEZQcOa.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RCcStovEj00QDDbMabA7nKxlc4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLrt66G694puvvui9AXtPfYr.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is inderdaad waarschijnlijk het signaal wanneer overgang is van dag naar nacht tarief.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 01-06-2021 13:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
DukeBox schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:46:
Dat is inderdaad waarschijnlijk het signaal wanneer overgang is van dag naar nacht tarief.
Ik moet zeggen, ik hoor net van de netbeheerder dat dat om 21:00 en 06:00 gebeurt, maar gisteravond was het later dan 21:00..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arathonk
Op Dinsdag on 21:00,22:07,23:00 en 00:00, elk uur dus vanaf 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 21:41
Heb dit ook wel eens gezien wanneer er zonnepanelen op het dak liggen. Heb je die toevallig?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Als je een purist bent dan is de enige juiste manier om een led te dimmen met PWM.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:05

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@JackBol Als je echt purist bent dan natuurlijk alleen CC :+

Maar even alle gekheid op een stokje. Dimmen van ledlampen gaat prima tegenwoordig maar staat en valt vooral bij de lamp. De lampen van de betere merken gaan er gewoon een stuk beter mee om dan de goedkope. Zo knipperen mijn Philips (prosumer) lampen nooit maar zie ik heel af en toe de goedkope Handson lamp in de badkamer af en toe knipperen.

Dit kan door het TF signaal komen, deze gaat er niet alleen over voor de oude boiler schakeling maar ook voor straatverlichting etc. Gelukkig zijn ze het aan het afbouwen. Maar blijft dat sommige lampen gewoon wat gevoelig blijven door (schakelende) storingen / dipjes / piekjes in het net.

Had in de badkamer graag ook een betere lamp gehad maar in de winkels liggen vooral de matige. En om nu het dubbele te betalen door verzendkosten had ik geen zin in voor een accentlamp. :/
Pagina: 1