overvloed aan ongewenste telefoontjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:29
Het wordt de laatste tijd steeds meer, het bel me niet register helpt niet.

Die telefoon gaat een paar keer per week over allerlei kortingen, meestal over energie. Alles kan nog goedkoper, deze “aanbieding” is eenmalig en je bent duurder uit als je hier niet op ingaat. De “aanbieding” schriftelijk op papier zetten doet niemand. De “aanbieding” is eenmalig en erg scherp, die je niet kan weigeren. Je moet nu wel meteen akkoord gaan, want wil je geen korting? Aangeven dat je niet geïnteresseerd bent is niet genoeg, ze blijven door praten. De enige manier om dit telefoontje te beëindigen is om de verbinding te verbreken als ze hun verhaaltje aan het afdraaien zijn.

Vooral de frequentie van dit soort ongewenste telefoontjes is erg vervelend. Is dit nog op een normale manier te stoppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aljooge schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:52:
Het wordt de laatste tijd steeds meer, het bel me niet register helpt niet.

Die telefoon gaat een paar keer per week over allerlei kortingen, meestal over energie. Alles kan nog goedkoper, deze “aanbieding” is eenmalig en je bent duurder uit als je hier niet op ingaat. De “aanbieding” schriftelijk op papier zetten doet niemand. De “aanbieding” is eenmalig en erg scherp, die je niet kan weigeren. Je moet nu wel meteen akkoord gaan, want wil je geen korting? Aangeven dat je niet geïnteresseerd bent is niet genoeg, ze blijven door praten. De enige manier om dit telefoontje te beëindigen is om de verbinding te verbreken als ze hun verhaaltje aan het afdraaien zijn.

Vooral de frequentie van dit soort ongewenste telefoontjes is erg vervelend. Is dit nog op een normale manier te stoppen?
Beter op je nummer passen, en niet bij oa elke online aankoop je eigen nummer invullen.

Veelvuldig gebeld door energie callcentra

Vaak gebeld door bedrijven terwijl in bel-me-niet register

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 22-05-2021 20:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:19
Eind maart heb ik ongeveer hetzelfde gehad, werd op een gegeven moment vrijwel elke dag wel een keer door een onbekend nummer gebeld.

Uiteindelijk heb ik denk ik 5 nummers geblokkeerd, en een paar keer opgenomen en direct duidelijk gemaakt dat ik niet gediend was van de belletjes en dat ze me uit hun systeem moesten halen. Dan begonnen ze natuurlijk altijd over het bel-me-niet-register, waar ik al tijden in sta, dus dan hing ik maar gewoon op.

Inmiddels al een maand of 2 eigenlijk nergens meer last van, terwijl ik toch zeker wel zo'n 15 keer was gebeld in 3 á 4 weken tijd destijds.

Dus 'normale' manier, misschien niet, maar combinatie van blijven blokkeren en ongenoegen blijven uiten heeft bij mij schijnbaar geholpen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@aljooge Ben je bij de leveranciers welke je nú bellen toevallig ooit klant geweest doordat je er (bijvoorbeeld) vanwege een goedkope aanbieding uit het verleden ooit een contract aangegaan bent?

Die partijen mogen je nu dus gewoon blijven bellen zonder dat ze zicht iets aan hoeven te trekken van de regels vanuit het 'Bel Me Niet' register gedurende een aantal jaren ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Drie zeer simpele oplossingen:

1 "Dat moet ik aan m'n bewindvoerder vragen". Ze willen nooit zaken doen met onderbewindgestelden, dus schrappen ze je uit hun registers.
2 Anonieme nummers opnemen met "Hallo, met wie spreek ik?" "Hallo, u spreekt met X, spreek ik met mevrouw Ardana?" "Nee, ik heb dit nummer net 3 weken". "Ow, dan zal ik dit telefoonnummer uit onze registers verwijderen, fijne dag nog".
3 Nummers die zichtbaar zijn blokkeren.

Geen problemen meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Ardana op 22-05-2021 20:10 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:02

JdM

Humbled

Nog 1 simpele oplossing "Ohja, moment ik kom zo bij u" en dan je telefoon naast je op je bureau leggen. Als je dan wat hoort weer even oppakken "Ja, ik kom er zo aan, zit even op de WC" en weer naast je neerleggen.
Bellen ze ook niet meer terug heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Will_M schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:02:
@aljooge Ben je bij de leveranciers welke je nú bellen toevallig ooit klant geweest doordat je er (bijvoorbeeld) vanwege een goedkope aanbieding uit het verleden ooit een contract aangegaan bent?

Die partijen mogen je nu dus gewoon blijven bellen zonder dat ze zicht iets aan hoeven te trekken van de regels vanuit het 'Bel Me Niet' register gedurende een aantal jaren ;)
niet dat ik weet, zit jaren lang bij dezelfde energie leverancier. Ga ook niet zomaar overal mijn telefoonnummer achter laten voor kortingsacties, prijsvragen dat soort dingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:08

Speedmaster

Make my day...

Eerste zin voordat ze volledig uitgesproken zijn: Ik maak gebruik van mijn recht van verzet.

Mogen ze niet meer verder met je en moeten de gegevens verwijderd worden. Nooit ergens ja op zegen, dus ook geen ja op dat je <insert jouw naam> bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Speedmaster schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:26:
Eerste zin voordat ze volledig uitgesproken zijn: Ik maak gebruik van mijn recht van verzet.

Mogen ze niet meer verder met je en moeten de gegevens verwijderd worden. Nooit ergens ja op zegen, dus ook geen ja op dat je <insert jouw naam> bent
Dit is een spelletje geen ja. Blijven dit soort call centers net zolang doorgaan tot je je een keer verspreekt? :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:31
Ardana schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:09:

1 "Dat moet ik aan m'n bewindvoerder vragen". Ze willen nooit zaken doen met onderbewindgestelden, dus schrappen ze je uit hun registers.

Geen problemen meer.
Kan het zijn dat men dan je naam houdt in het systeem met een asterisk "*bewindvoering", en je dan wellicht later in de problemen komt omdat je volgens hun systeem onder bewindvoering hebt gestaan, ook al is er niks verder over bekend? Zie het zo gebeuren dat je daarmee in een "0.001% van de gevallen" situatie komt.
Op straat gebruik ik dat leugentje regelmatig, aan de telefoon zou ik daar wat voorzichtiger mee zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 11:16

3raser

⚜️ Premium member

Totdat je erachter komt dat ze onderling een zwarte lijst bijhouden en je nergens meer een normaal contract aangeboden krijgt als je iets echt nodig hebt. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:50

Ze mogen wel meer niet, maar dat betekend niet dat ze zich er aan houden.
Sowieso valt het me op dat de nummers en bedrijfsnamen van die toko's steeds weer anders zijn. Zal me niks verbazen als ze allerlei regels aan hun laars lappen en dan gewoon de (schijn) toko opheffen als het te warm onder de voeten wordt.

Moet wel zeggen, ik ben een tijdje compleet platgebeld. Maar mijn telefoon gaf in de meeste gevallen "suspected spam caller" aan. Die nam ik gewoon niet op. Na een paar weken werd het ineens rustig.

[ Voor 13% gewijzigd door timberleek op 22-05-2021 20:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Voor de anderen hier: recht van verzet is een sterkere maatregel dan bel me niet register. Dan geef je niet alleen aan dat je niet gebeld wilt worden door organisaties waarmee je geen relatie hebt/die niet vinden dat je toestemming hebt gegeven, maar moet de organisatie die belt je gegevens ook verwijderen.

Daarom heeft het ook zin om te wachten tot ze ophangen en je het bandje krijgt. Bij het bandje kan je voor recht van verzet kiezen - bij ophangen of puur bel me niet register spreek je de organisatie over drie maanden weer :x…
offtopic:
En verwijt het vooral degene die gebeld wordt dat deze niet zorgzaam met telefoonnummer omgaat. Groot deel heeft hier last van door een KVK inschrijving en de toenmalige verplichting om een werkend telefoonnummer te geven bij registratie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
aljooge schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:18:
niet dat ik weet, zit jaren lang bij dezelfde energie leverancier. Ga ook niet zomaar overal mijn telefoonnummer achter laten voor kortingsacties, prijsvragen dat soort dingen.
Ik vul voortaan altijd een vals tel nr in (06-12345678). Ze vragen er altijd om en ik ben nog nooit voor serieuze zaken gebeld, dus zinvol is dat nr toch niet. Zeker bij energieleveranciers en online aankopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik neem standaard onbekende nummers niet meer op. Staat het nummer niet in mijn telefoon, gewoon op zacht drukken en wachten totdat het klaar is. Dan even naar wieheeftmijgebeld. Nl en zoeken wie het was. Mocht het onverhoopt een leverancier zijn, of iets waar ik wel zaken mee wil doen bel ik wel terug.
Voor ondernemers is dat natuurlijk niet zo handig.

Overigens heb ik 1x wel aangenomen, uitgelegd dat ik geen korting hoef en klaar. Sindsdien een stuk minder vaak gebeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gesprek opnemen, duidelijk aangeven dat ze je een vrijblijvende offerte mogen sturen en je verder nergens mee akkoord gaat, niet meer reageren op het toegezonden contract en vervolgens niks betalen en incassobureaus en deurwaarders negeren tot het bij de rechter komt. Daar de opname laten horen van het gesprek en je hebt een (half)jaar gratis stroom en gas genoten.

Rechters zijn inmiddels wel klaar met energiecowboys die niet zwart op wit een geldig contract kunnen aantonen. Een offerte die automatisch overgaat in een overeenkomst is nml niet rechtsgeldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@aljooge Als je hen te woord wilt staan, is dit het enige wat je hoeft te zeggen. Ga absoluut geen onzin vertellen dat je onder bewind staat, want dat wordt geregistreerd, en kun je nadien problemen mee krijgen.
(afsluiten van mobiel ab...etc)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

wmeester schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:29:
Ik neem standaard onbekende nummers niet meer op.
Tja...

De bank, het ziekenhuis, de huisarts, de verzekeringsmij, ze bellen vrijwel allemaal met hun telefoonnummer afgeschermd. En ze spreken zelden een berichtje in. M.a.w. dit soort valide gesprekken mis je dan vaak ook. En is het veel gedoe om de uiteindelijke boodschap (die wel belangrijk was) te ontvangen.

Heb ook van die periodes gehad dat ze iedere dag wel een keertje belden voor een of 't andere fabeltastische aanbieding. :X
Heb je een FRITZ!Box, is het een kwestie van nadat een specifiek afgeschermd nummer jou belde, de volgende code *#*351*# intoetsen.
En dat onbekende nummer, kan jou niet meer bellen. Werkt prima. :Y

https://www.xs4all.nl/ser...ren/bellen/telefooncodes/

https://nl.avm.de/service...90x-nummers-configureren/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 18:58

aawe mwan

Wat ook leuk is:

ehtweak schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:52:
[...]
Tja...

De bank, het ziekenhuis, de huisarts, de verzekeringsmij, ze bellen vrijwel allemaal met hun telefoonnummer afgeschermd.
@wmeester had het over „onbekende nummers” en ik denk dat hij dit anders bedoeld heeft dan jij het gelezen hebt.

Wat ik merk is dat mensen van 20 - 30 jaar met „onbekende nummers” bedoelen dat zien dat ze gebeld worden door een telefoonnummer dat ze niet kennen en ook dan nemen ze gewoon niet op.

Bellen zonder nummerweergave is echt een gepasseerd station in 2021. Ik werd eens gebeld door iemand van het plaatselijke bankkantoor met onderdrukt nummer. Ik vroeg toen hoe zij het zouden vinden als ik voortaan met een bivakmuts op hun filiaal zou binnenlopen. En hee, een paar weken later was het ineens wel mogelijk om me gewoon met nummerweergave te bellen. Ook artsen en mensen die werken in een zorginstelling, bleken gewoon met nummerweergave te kunnen bellen, als ze maar even nadenken.

Terreur van grote bedrijven tegen individuele burgers zal gewoon doorgaan, zo lang niemand er iets van zegt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Hackus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:49:
[...]

@aljooge Als je hen te woord wilt staan, is dit het enige wat je hoeft te zeggen. Ga absoluut geen onzin vertellen dat je onder bewind staat, want dat wordt geregistreerd, en kun je nadien problemen mee krijgen.
Bij deze ga ik gebruik maken van mijn verzet.

Tzt een update hoe dit uit heeft gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06

Tazzios

..

maakt niet uit wat je ze vertelt je gegevens worden gewoon weer verkocht aan de volgende malafide partij die jouw dan gaat bellen. ;w
Ik ben erg blij met https://f-droid.org/en/pa...in.yetanothercallblocker/ veel nummers worden al automatisch geblokkeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 24-05-2021 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ANdrode schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:04:
[...]

offtopic:
En verwijt het vooral degene die gebeld wordt dat deze niet zorgzaam met telefoonnummer omgaat. Groot deel heeft hier last van door een KVK inschrijving en de toenmalige verplichting om een werkend telefoonnummer te geven bij registratie.
KVK inschrijvingen zijn ideaal voor dit soort toko’s. Een zakelijke klant kent namelijk geen bedenktijd of andere beschermingen die particulieren wel hebben. Daarom hebben veel van die vage toko’s het op eenpitters en andere kleine ondernemers gemunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
downtime schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:26:
[...]

KVK inschrijvingen zijn ideaal voor dit soort toko’s. Een zakelijke klant kent namelijk geen bedenktijd of andere beschermingen die particulieren wel hebben. Daarom hebben veel van die vage toko’s het op eenpitters en andere kleine ondernemers gemunt.
Het is verschrikkelijk.

En dan hebben we politici (specifiek een VVD minister en CDA staatssecretaris) die na veel druk wel zeggen dat de KVK de spam van ondernemers naar aanleiding van verplichte inschrijving het als "service" verkopen van gegevens moet stoppen - maar er niet op acteren.

In mijn ogen zou het grootste deel van het handelsregister openbaar en voor hergebruik beschikbaar moeten zijn (welke bedrijven, sector, aantal werknemers, vestigingsplaats) en een deel zeer beperkt beschikbaar (huisadres ZZP-ers) en een deel een persoonsgegeven (telefoonnummer ZZP-ers).

Maar nee: Alles in de verkoop :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aljooge
downtime schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:26:
[...]

ik heb sinds kort een kvk inschrijving. Denk dat dit de reden is voor al dit gedoe. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

3DDude

I void warranty's

Ik heb iets vergelijkbaars maar ik heb net dus een nieuw nummer voor zakelijk :( (waarschijnlijk van iemand geweest die dat overal opgaf)
Dus ik werd van de week aantal keer door een engels nummer gebeld, bel je terug this number is out of service.

Dat soort shit.

[ Voor 11% gewijzigd door 3DDude op 24-05-2021 11:39 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Conclusie: begin je een eenmanszaak, gebruik dan voor de verplichte KvK inschrijving nooit je echte telefoonnummer, maar neem een nieuw VoIP nummer bij XS4ALL zodat je met *351*# zowel normale telefoonnummers als ook aansluitingen met een onderdrukt telefoonnummer automatisch kunt blokkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:27
3DDude schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:39:
Ik heb iets vergelijkbaars maar ik heb net dus een nieuw nummer voor zakelijk :( (waarschijnlijk van iemand geweest die dat overal opgaf)
Dus ik werd van de week aantal keer door een engels nummer gebeld, bel je terug this number is out of service.

Dat soort shit.
Of die persoon werd er zelf gek van en heeft een ander nr genomen voor je. :+
nr,s worden nou eenmaal "gerecycled".

Ze kunnen je nr toch ook gewoon van de website plukken ?

[ Voor 5% gewijzigd door mr_evil08 op 24-05-2021 11:48 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:35
mr_evil08 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:47:
[...]

Dergelijke trucs worden ook gebruikt om je juist terug te laten bellen. Het lijkt dan of je een "out of service" nummer belt, maar je hoort een bandje achter een (duur) betaalnummer. De kosten zijn voor jou.
Je moet nooit zomaar een onbekend buitenlands nummer terugbellen is het advies. Zeker niet als dat nummer jou belt en 2 of 3x laat overgaan en dan stopt.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeEs op 24-05-2021 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 20:50
LA-384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:16:
[...]

Ik vul voortaan altijd een vals tel nr in (06-12345678). Ze vragen er altijd om en ik ben nog nooit voor serieuze zaken gebeld, dus zinvol is dat nr toch niet. Zeker bij energieleveranciers en online aankopen.
Dat is ergens wel link met die suffe mobiele nummer identiteit verificaties. Laatst bij de bank nog mijzelf mijn id moeten verifieren met o.a. gebeld worden op het ingestelde nummer.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

aljooge schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:38:
[...]

ik heb sinds kort een kvk inschrijving. Denk dat dit de reden is voor al dit gedoe. :-(
Whahah ja, dat zal het zelfde nummer zijn die daar geregistreerd is.
06-12345687 is een mooi nummer daarvoor. Zij hebben jou echte nummer niet nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 24-05-2021 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

3DDude

I void warranty's

mr_evil08 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:47:
[...]

bij kvk kan je zelf je 06 verwijderen. (deze is nieuw heeft er nooit opgestaan).

Punt is: ik kan internationaal gebeld worden door een leverancier (werk gerelateerd) dus tsjah :P die bellen van een vergelijkbaar nummer ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:50
Oppakken met "hallo" en als ze vragen of je persoon x bent, vraag je wie dat wilt weten, noemen ze een telebedrijf, zeg je "geen interesse" en hang je op.

Werkt goed genoeg bij bij mochten ze weer zo'n aanval hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:45

Illusion

(the art of)

2 Anonieme nummers opnemen met "Hallo, met wie spreek ik?" "Hallo, u spreekt met X, spreek ik met mevrouw Ardana?" "Nee, ik heb dit nummer net 3 weken". "Ow, dan zal ik dit telefoonnummer uit onze registers verwijderen, fijne dag nog".

Geen problemen meer.
Optie twee deed ik een paar dagen geleden:

Hallo met Illusion?
Ja spreek ik met Illusion?
Nee, ik ken geen Illusion, wie is dit?
Oh dan zal ik u uit het systeem halen..

Geheugen van een goudvis….

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

Geen problemen meer.
Werkt inderdaad heel goed. Ik ben 6 jaar geleden een paar keer gebeld door KPN (de provider waar ik toen een abonnement had) om een ander abonnement af te sluiten.

Ik had er geen zin in, dus toen heb ik gezegd dat m'n vader over het abonnement gaat (was echt zo, want dat stond nog op zijn naam toen en hij betaalde het ook). Ze zouden me terugbellen, zodat ik even kon overleggen met m'n vader. Uiteraard ben ik nooit meer teruggebeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-06 16:54
[...]

Yep, dat is de reden. Snel naar de KVK en je telefoonnummer laten wijzigen of verspreiding blokkeren. Evt zakelijke gesprekken doorsturen naar voicemail - mijn voicemails worden netjes als audio via email doorgestuurd.

Als je telefoonnummer als zakelijk geregistreerd staat mag ieder bedrijf je willekeurig bellen. Bij mij liep het begin dit jaar ook storm waar ik niets van begreep. Tot 1 vd bellers aangaf dat dit de "ontsnappings" mogelijkheid is voor het bel me niet register.

Een aantal bellers zal je aanbiedingen doen tegen "zakelijke" condities, daar kun je (ook als particulier) op in gaan maar realiseer je dan ook dat je je consumentenrechten volledig opgeeft. Geen retourzendingen, geen bedenktijd, geen contractbeeindiging voor einde looptijd etc.

Houdt prive en zakelijk zoveel mogelijk gescheiden. Eventueel een (nieuw) prive nummer regelen bij cheapconnect.nl oid of extra sim nemen, kost geen drol - scheelt ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00
Illusion schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Optie twee deed ik een paar dagen geleden:

Hallo met Illusion?
Ja spreek ik met Illusion?
Nee, ik ken geen Illusion, wie is dit?
Oh dan zal ik u uit het systeem halen..

Geheugen van een goudvis….
Ik heb gemerkt dat het echt niks uitmaakt. Als je in de KvK staat, dan word je nummer gewoon verkocht. Bedrijf a mag dan jouw nummer uit hun bellujst verwijderen, maar b tm z gaat je alsnog bellen.
Ik hang gewoon op als het een call center is vaak midden in hun zin. Geen zin meer om het gesprek netjes proberen te beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
[...]

99,9% kans inderdaad, je kunt tegenwoordig geloof ik wel aangeven niet benaderd te willen worden maar er zijn genoeg van die wannabe wolf-of-wallstreet callcenter cowboys die alle regels aan hun laars lappen.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Er zijn hierboven diverse mensen die aangeven dat telemarketingbedrijven het registreren als je aangeeft dat je onder bewindvoering staat en deze informatie ook voor hun andere klanten gebruikt.

Maar waarom is dat niet gewoon strafbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 12:43

Ardana

Moderator General Chat

Mens

aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:30:
Er zijn hierboven diverse mensen die aangeven dat telemarketingbedrijven het registreren als je aangeeft dat je onder bewindvoering staat en deze informatie ook voor hun andere klanten gebruikt.

Dat is ook gewoon verboden. Maar het niet honoreren van het bel-me-niet-register of verkopen van persoonsgegevens ook en dat wordt ook gewoon gedaan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 17:32
*KLIK*.

Ik heb dan ook geen vast nummer.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:24

Part

Helemaal niets.....

Zelfde probleem gehad met Essent.

Belden tot soms wel 3 maal per week.
Vrijwel alle bovenstaande tips geprobeerd maar niets werkte.

Wat uiteindelijk heeft geholpen is met een andere naam opnemen en zeggen dat de persoon die ze bellen overleden is.
De help desk puber was nog wel zo onbeschoft om te proberen een abonnement aan te smeren aan de "nabestaande". Hierna niet meer gebeld door Essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Bij iPhone, onbekende nummers op stil zetten. Dan kan je het nummer opzoeken en als het een bekende spammer is blokkeren, anders terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24
aljooge schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 20:18:
[...]

Dat is echt dom trouwens

Maar goed, bel me niet register en zeggen 'ik beroep me op het recht van verzet'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53
Ik heb in het KVK gewoon een onzin 06 staan, iig niet mijn echte. Ik neem alleen nummers op die in mijn eigen tel staan. Andere nummers neem Ik standaard niet op. Als het belangrijk is dan laten ze altijd wel een voice-mail achter. Zo niet dan was t ook niet belangrijk. Soms mis je een telefoontje maar ja, so be it. Als ik in een meeting zat had ik hem ook gemist :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:30:

Dat het strafbaar is is niet relevant, want dat zijn vaak callcenters die in opdracht van een andere partij werken, die dan weer in opdracht van een energievergelijker werkt bijvoorbeeld. De eindverantwoordelijke zit ergens tussen de beller en de energiemaatschappij die ze je aansmeren, en is bijna niet te achterhalen. Vaak weten de callcentermedewerkers niet eens dat ze illegaal bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:06
ID-College schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:15:
Ik heb in het KVK gewoon een onzin 06 staan, iig niet mijn echte. Ik neem alleen nummers op die in mijn eigen tel staan. Andere nummers neem Ik standaard niet op. Als het belangrijk is dan laten ze altijd wel een voice-mail achter. Zo niet dan was t ook niet belangrijk. Soms mis je een telefoontje maar ja, so be it. Als ik in een meeting zat had ik hem ook gemist :P
Kan je dan toch beter een prepaid voor pakken. Bestel er dan hier 1 gratis dan hoef je kvk niet te wijzigen mocht dit nodig zijn en je toch het kvk tel. ooit nodig blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderjk
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02:17
Veel nieuwe KvK'ers worden ook gebeld met een contract dat goedkoop is... omdat je geen BTW betaald. Maar kleine ondernemers kunnen zelden dat naar de Belastingdienst verantwoorden, dus ben jij 10% armer ipv 10% rijker....

En je komt dus niet van het contract af zonder torenhoge opzegboetes, colportage wet geld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

@pennywiser In de praktijk is een prepaid kaartje voor ondernemers niet handig, want het kost je regelmatig aandacht om het kaartje „levend” te houden. Een ondernemer kan dat beter besteden aan zijn bedrijf.

Voor een ondernemer is een maandabonnement handiger, bijvoorbeeld een VoIP-in nummer met alleen een inkomende telefoonnummer (kost maar een paar euro). Als je het nummer niet zelf gebruikt, laat je het de FRITZ!Box doorschakelen naar bijvoorbeeld Lenny of Jolly Roger Telephone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:31:
@pennywiser In de praktijk is een prepaid kaartje voor ondernemers niet handig, want het kost je regelmatig aandacht om het kaartje „levend” te houden. Een ondernemer kan dat beter besteden aan zijn bedrijf.

Voor een ondernemer is een maandabonnement handiger, bijvoorbeeld een VoIP-in nummer met alleen een inkomende telefoonnummer (kost maar een paar euro). Als je het nummer niet zelf gebruikt, laat je het de FRITZ!Box doorschakelen naar bijvoorbeeld Lenny of Jolly Roger Telephone.
Een fantasienummer daarentegen welke overal terechtkomt.. :) En het staat toch niet als jouw kvk wordt getrokken en je hebt 0612345678 ingevuld, zou op mij erg shady overkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sommige van de "bedrijven" die je bellen doen dit écht niet in opdracht van een energieleverancier. De energieleveranciers hebben hier zelfs een gruwelijke hekel aan. De goede naam van veel van deze bedrijven wordt te grabbel gegooid door deze praktijken.

Mijn partner werkt op de klantenservice van een energieleverancier. Het komt veelvuldig voor dat mensen moeten bellen omdat ze een boete krijgen omdat ze binnen een bepaalde tijd wéér zijn overgestapt naar een andere leverancier. Negen van de tien keer komt dit door het soort malafide bedrijfjes die je beloven dat je via hun veel voordeliger uit bent etc. Na het overstappen krijgen deze mensen een welkomstbrief etc. Daarna een afrekening van de vorige leverancier met een boetebedrag er op. Kijk, dan pas gaan de ogen open.

Wat de malafide bedrijven doen is bellen "namens leverancier X" terwijl dat vaak genoeg niet zo is. Helaas is dat voor de consument niet of moeilijk te controleren. Deze bedrijfjes zullen nooit de tarieven naar je opsturen terwijl leveranciers dat prima kunnen doen, de tarieven zijn in principe transparant.

Ooit een malafide bedrijfje aan de telefoon gehad, die ik met een langdurig gesprek een aantal keren duidelijk moest maken dat ze te goedkoop waren en dat er vast iets vergeten was in de prijs. Aan de telefoon deed de beste man niks anders dan rekenen, kennelijk met een rekenmachine (althans zo klonk het). Per maand zou ik ruim €50 minder betalen op basis van het verbruik van wat ik nu zou hebben. Onmogelijk omdat er aan het eind van het jaar niet heel veel terug komt van het te veel betaalde. Uiteindelijk dus niet tot een overeenstemming gekomen omdat het verhaal simpelweg niet compleet was (en dan nog ga ik niet zomaar overstag aan de telefoon).

Wat handig is voor mensen die de energierekening moeten betalen is de tarieven ongeveer kennen. Als je weet dat een kWh ongeveer €0,22 kost kom je al een heel eind in je berekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pennywiser schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:32:
Een fantasienummer daarentegen welke overal terechtkomt.. :) En het staat toch niet als jouw kvk wordt getrokken en je hebt 0612345678 ingevuld, zou op mij erg shady overkomen.
Onjuiste gegevens doorgeven aan de KvK lijkt me bovendien niet handig, want volgens de KvK is dat strafbaar.

Wat je bij grote bedrijven wel eens ziet, is dat ze een betaalnummer koppelen aan de KvK registratie, maar voor een ZZP'er zijn de maandelijkse kosten van zo'n betaalnummer veel te hoog.

Sommige ZZP'ers nemen een abonnement op een secretaresseservice. Dat is een bedrijf dat hun telefoontjes beantwoordt en alleen de belangrijke gesprekken doorgeeft. Ook handig als je in overleg zit. Maar daarvoor betaal je een paar euro per gesprek en dat kan dus best duur worden.

Een technische oplossing die zou kunnen werken is dat je een Asterisk systeem bouwt waarbij de spammer een toets moet indrukken, voordat hij doorverbonden wordt. Mensen die in een outbound callcenter werken kunnen/doen dat niet. Je hebt dan alleen nog last van kleine ondernemers die zelf spammen.

Voor mobiele telefoons heeft Android een andere oplossing: bij binnenkomende gesprekken moet de beller een korte boodschap inspreken, die boodschap krijg je op het scherm van je telefoon te lezen en aan de hand daarvan bepaal je of je al dan niet het gesprek aanneemt. Deze techniek bestaat al jaren en is nog steeds niet naar Nederland uitgerold, geen idee wat de reden daarvoor is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

sypie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:47:
Ooit een malafide bedrijfje aan de telefoon gehad, die ik met een langdurig gesprek [...]
Verspilde tijd en moeite.

Het is als een loterij die je niet kunt winnen:
de enige manier om niet te verliezen is door niet mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Een oplossing die zou kunnen werken is dat je een Asterisk systeem bouwt
Dat is inderdaad een goeie oplossing, maar weet je hoeveel tijd dat kost, onderhoud en setup.. Een prepaid nummer kost je 5 minuten per half jaar, in je dual sim stoppen, even agendapuntje maken klaar. Sim en voicemail uitschakelen als je niet gebeld wilt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:01:
[...]

Verspilde tijd en moeite.

Het is als een loterij die je niet kunt winnen:
de enige manier om niet te verliezen is door niet mee te spelen.
Inderdaad ik antwoord niet eens meer, klik uit. Doei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:53
pennywiser schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:23:
[...]

Kan je dan toch beter een prepaid voor pakken. Bestel er dan hier 1 gratis dan hoef je kvk niet te wijzigen mocht dit nodig zijn en je toch het kvk tel. ooit nodig blijkt te hebben.
Waarom zou ik het kvk nummer nodig hebben? :P als die dag ooit komt zie ik het dan wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:15

Geen problemen meer.
Nog een die je kunt proberen: "Ik woon niet in Nederland." Nog eens opbellen voor een Nederlands energiecontract heeft dan niet veel zin.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
Prepaid nummer invullen op openbare plekken of plekken waar je het niet "vertrouwd". Een keer per jaar even je tegoed ophogen met een euro of vijf (geen idee wat t minimum is). Klaar, voor €5 per jaar.

Of gewoon direct vragen hoe ze aan je nummer komen. Of ze hangen direct op, of ze komen met een of ander vaag verhaal dat ze telefoonnummers genereren om te bellen hopende dat het een werkend nummer is. Lachend wegklikken dus. Tenminste, dat had ik de laatste drie keer...

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 24-05-2021 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sypie schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:47:
Ooit een malafide bedrijfje aan de telefoon gehad, die ik met een langdurig gesprek een aantal keren duidelijk moest maken dat ze te goedkoop waren en dat er vast iets vergeten was in de prijs. Aan de telefoon deed de beste man niks anders dan rekenen, kennelijk met een rekenmachine (althans zo klonk het). Per maand zou ik ruim €50 minder betalen op basis van het verbruik van wat ik nu zou hebben. Onmogelijk omdat er aan het eind van het jaar niet heel veel terug komt van het te veel betaalde. Uiteindelijk dus niet tot een overeenstemming gekomen omdat het verhaal simpelweg niet compleet was (en dan nog ga ik niet zomaar overstag aan de telefoon).

Wat handig is voor mensen die de energierekening moeten betalen is de tarieven ongeveer kennen. Als je weet dat een kWh ongeveer €0,22 kost kom je al een heel eind in je berekening.
Meestal zit de verborgen kostenpost in de vaste leveringskosten. Het is geen tarief waar je aan denkt en, in tegenstelling tot de netbeheerskosten, wel een tarief wat wisselt tussen leveranciers. Ook bij het door laten lopen van een contract gaan ze vaak omhoog.

De /enige/ recente keer dat ik zo'n verkoper uit laat praten kwam het er op neer dat de vaste leveringskosten EUR 12,5/maand waren. Bij https://www.naked-energy.nl/ 2,50/maand (en blijft zo als je contractvrij bent). Zelfs als je alleen de belasting betaalde zijn het heel wat KWhs voordat je dat terugverdient :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
[...]

Jup, ik word ook altijd lastig gevallen. Neem bij onbekende nummers nooit op en dan stopt het tijdelijk, totdat de volgende partij ermee aan de slag gaat. Ze zijn ook zo brutaal als de nacht. Toevallig een keer opgenomen en daarbij doen ze net of ze van gaslicht.com zijn en hebben ze een heel verhaal over de laagste prijsgarantie, waarbij ze je contract voor 5 jaar proberen aan te smeren. Het is echt tuig. Ik had ze al snel te pakken, want ze noemden mijn zakelijk mail toen ik vroeg om de gegevens te verifiëren, terwijl ik bij gaslicht.com alleen mijn persoonlijke e-mail had gebruikt. ;w

[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 24-05-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
NotSoSteady schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Jup, ik word ook altijd lastig gevallen. Neem bij onbekende nummers nooit op en dan stopt het tijdelijk, totdat de volgende partij ermee aan de slag gaat.
Hiermee houd je ook de echte telefoontjes buiten. Zoals vorige week het reparatiebedrijf voor de dakgoot en ik heb een paar maand geleden ook een keer het hoofdkantoor van mijn eigen bank geblacklist. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:37
aljooge schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:29:
[...]

Hiermee houd je ook de echte telefoontjes buiten. Zoals vorige week het reparatiebedrijf voor de dakgoot en ik heb een paar maand geleden ook een keer het hoofdkantoor van mijn eigen bank geblacklist. :S
Ik controleer het nummer en daarnaast laat een serieus bedrijf nagenoeg altijd een voicemail achter. Dit soort partijen doen dat nooit, omdat ze dan sowieso al kansloos zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 24-05-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:11
Ik zeg ik moet even opendoen, en laat ze dan wachten tot Sint Juttemis, dan kunnen ze in die tijd geen andere mensen oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

wmeester schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:29:
Ik neem standaard onbekende nummers niet meer op. Staat het nummer niet in mijn telefoon, gewoon op zacht drukken en wachten totdat het klaar is. Dan even naar wieheeftmijgebeld. Nl en zoeken wie het was. Mocht het onverhoopt een leverancier zijn, of iets waar ik wel zaken mee wil doen bel ik wel terug.
Voor ondernemers is dat natuurlijk niet zo handig.

Overigens heb ik 1x wel aangenomen, uitgelegd dat ik geen korting hoef en klaar. Sindsdien een stuk minder vaak gebeld.
Niet alleen dat, ik heb voicemail, als je me echt nodig hebt, spreek even een berichtje in zodat ik weet wie je bent en waarom jij mij wenst te bereiken. Had op een gegeven moment een onbekend nummer dat mij wekenlang dagelijks belde, nooit een voicemail achtergelaten. Dan weet je ook genoeg.

In tegenstelling tot wat @ehtweak schrijft, nog nooit problemen mee gehad trouwens van iemand die niets wilde achterlaten maar waarbij het wel belangrijk was. Professionals die je nodig hebben weten goed genoeg dat ze een boodschap kunnen en moeten achterlaten als ze je na 2 of 3 keer niet aan de lijn krijgen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

eric.1 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:56:
Een keer per jaar even je tegoed ophogen met een euro of vijf (geen idee wat t minimum is). Klaar, voor €5 per jaar.
Ik heb dit zelf een tijd zo gedaan en ik kan je daarom uit ervaring vertellen dat het zo niet werkt. In de praktijk moet je elke 5 tot 6 maanden opwaarderen, je neemt hiermee een verplichte klus op je anders ben je het nummer kwijt, het opwaarderen moet met een tientje per keer (weggegooid geld want je belt nooit met die prepaid) en het is echt wel meer dan 5 minuten werk want de website krijgt regelmatig een facelift zodat je elke keer opnieuw moet uitzoeken waar de opwaardeerknop zit.

Een abonnement van een paar euro per maand is voor een ondernemer altijd goedkoper dan prepaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Voor 2.5 euro per maand heb je al een goedkoop bel abbo, zo duur hoeft dit allemaal niet te zijn. 50 minuutjes en 250 mb. Meer dan zat om alleen maar te dienen als kvk bliksem afleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:56
aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb dit zelf een tijd zo gedaan en ik kan je daarom uit ervaring vertellen dat het zo niet werkt. In de praktijk moet je elke 5 tot 6 maanden opwaarderen, je neemt hiermee een verplichte klus op je anders ben je het nummer kwijt, het opwaarderen moet met een tientje per keer (weggegooid geld want je belt nooit met die prepaid) en het is echt wel meer dan 5 minuten werk want de website krijgt regelmatig een facelift zodat je elke keer opnieuw moet uitzoeken waar de opwaardeerknop zit.

Een abonnement van een paar euro per maand is voor een ondernemer altijd goedkoper dan prepaid.
Ik zou zeggen, kijk eens bijv. naar KPN voor een Pre-Paid kaart. Tegoed is oneindig houdbaar en de enige vereiste is dat je 1x per half jaar je Pre-paid kaart gebruikt (door te bellen, smsen, internetten of opwaarderen). Voor 5 euro kan je aardig wat jaar je simmetje actief houden :) . Het enige wat je hoeft te doen is een recurring agenda-item maken en een SMSje naar jezelf sturen...

Maar, dit werkt blijkbaar niet zo want jij hebt een andere ervaring. Mooi hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 24-05-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
aljooge schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:15:
Voor 2.5 euro per maand heb je al een goedkoop bel abbo, zo duur hoeft dit allemaal niet te zijn. 50 minuutjes en 250 mb. Meer dan zat om alleen maar te dienen als kvk bliksem afleider.
Ik vind het bereikbaar zijn voor derden waarbij ik geen consent geef eigenlijk het deel dan energie kost. Want ook al heb je dat nummer: Uiteindelijk wil je er niet op bereikbaar zijn doordat het grootste deel van de gesprekken spam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Sta je ingeschreven bij de KvK..? Net na inschrijven ben ik maandenlang gebeld voor internet of energie aanbiedingen… Soms 4x in 24u door verschillende bedrijven.

Helaas blijven ze regelmatig nog bellen. (Maar tegenwoordig een stuk minder, na aangeven verwijderd te willen worden uit hun systeem)

Ook vragen hoe ze aan je gegevens komen kan helpen.

[ Voor 26% gewijzigd door Stef87 op 24-05-2021 20:35 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Ik word bij tijd en wijle ook lastig gevallen. Dit soort taferelen beschouw ik dan ook als de bottom feeders van de verkopers, Herbalife is er niks bij.

Ze verdienen dan ook een eigen categorie als kutverkopers die hun moeder nog aan de duivel zouden verkopen en met elke verkoop een stuk van hun eigen ziel inleveren, totdat ze geen ziel meer hebben. Daarom hebben ze ook een speciaal plekje in de hel waar ze branden aan Satan's drietand.

Maargoed...

Mijn oplossing: Ik heb mijn telefoon standaard op stil staan, behalve voor een selectie groep die ik in de favorietenlijst heb staan. Heerlijk.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
_JGC_ schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:43:
Gesprek opnemen, duidelijk aangeven dat ze je een vrijblijvende offerte mogen sturen en je verder nergens mee akkoord gaat, niet meer reageren op het toegezonden contract en vervolgens niks betalen en incassobureaus en deurwaarders negeren tot het bij de rechter komt. Daar de opname laten horen van het gesprek en je hebt een (half)jaar gratis stroom en gas genoten.

Rechters zijn inmiddels wel klaar met energiecowboys die niet zwart op wit een geldig contract kunnen aantonen. Een offerte die automatisch overgaat in een overeenkomst is nml niet rechtsgeldig.
Dit kan ik heel erg afraden...

EnergieDirect had dit bij mij geflikt.. Je hoeft tegenwoordig niet meer op een fysiek stukje papier je handtekening te zetten. Ze sturen een mailtje dat je digitaal kan accepteren.
Ik had het mailtje niet eens geopend. En ik kreeg een paar weken later het contract opgestuurd dat ik volgens hun systeem had geaccepteerd. En ze waren ook alvast zo vrij geweest om geld van mijn rekening af te schrijven en mijn huidige (veel goedkopere) leverancier op te zeggen. Hoop gezeik gehad om daar vanaf te komen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
RocketKoen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:17:
[...]

EnergieDirect had dit bij mij geflikt.. Je hoeft tegenwoordig niet meer op een fysiek stukje papier je handtekening te zetten. Ze sturen een mailtje dat je digitaal kan accepteren.
Ik had het mailtje niet eens geopend. En ik kreeg een paar weken later het contract opgestuurd dat ik volgens hun systeem had geaccepteerd. En ze waren ook alvast zo vrij geweest om geld van mijn rekening af te schrijven en mijn huidige (veel goedkopere) leverancier op te zeggen. Hoop gezeik gehad om daar vanaf te komen...
Kijk eens naar Innova die klanten overnam van EnergieFlex. Zelfs rechtzaken waar de wanbetaler niet komt opdagen en je verwacht dat ze bij verstek veroordeeld worden krijgen ze niet rond, simpelweg omdat ze de contracten niet kunnen overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:04
Hackus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 10:49:
[...]

Mmm, als ik door buitenlandse call-centers gebeld wordt dan zeg ik meestal dat dhr (ikzelf) niet bereikbaar is aangezien hij de dag ervoor is opgepakt voor KP. Of dat hij failliet is en dat ik de curator ben. etc etc... Misschien ook niet zo slim dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 15:02
bvdbos schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Mmm, als ik door buitenlandse call-centers gebeld wordt dan zeg ik meestal dat dhr (ikzelf) niet bereikbaar is aangezien hij de dag ervoor is opgepakt voor KP. Of dat hij failliet is en dat ik de curator ben. etc etc... Misschien ook niet zo slim dan >:)
Alsi k vermoed dat ik een scam/ongewenst telefoontje krijg begin ik niet met mijn naam op te nemen en gebruik daarna een andere naam.

Dit zijn bedrijven die vaak die naam dan weer noteren en bij een volgende scam/reclame call gebruiken.
Als ik aangesproken wordt met meneer jansen weer ik dat ik weer een reclame belletje heb :+

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Stef87 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:34:
Sta je ingeschreven bij de KvK..? Net na inschrijven ben ik maandenlang gebeld voor internet of energie aanbiedingen… Soms 4x in 24u door verschillende bedrijven.

Helaas blijven ze regelmatig nog bellen. (Maar tegenwoordig een stuk minder, na aangeven verwijderd te willen worden uit hun systeem)

Ook vragen hoe ze aan je gegevens komen kan helpen.
Vragen hoe ze aan je gegevens zijn gekomen levert niks op. De callcenter medewerker krijgt een lijst met nummers, 9 van de 10 keer weet hij/zij ook niet waar die vandaan komen. Of er volgt een vaag l*lverhaal waar je niks aan hebt.

Mijn zakelijke nummer was van een collega die uit dienst was gegaan. Blijkbaar had hij met dat nummer een zakelijk contract afgesloten bij Essent, want die bellen me 3-4x per jaar. En iedere keer met een ander nummer, dus de lijst met geblokkeerde Essent-nummers begint wel langer te worden nu… Gelukkig kan ik nu aan de nummer herkenning zien dat Essent belt, dus neem ik niet meer op en blokkeer ik ze meteen.
bvdbos schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Jezelf in verband brengen met KP? What could go wrong…

[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 25-05-2021 02:05 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aawe mwan schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:42:
[...]

Een Asterisk server, is dat dan geen verplichte klus? Updaten Asterisk, OS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
aljooge schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:15:
Zoiets kan ook, kost de wereld niet. Simpel heeft dat volgens mij voor die prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan

aawe mwan

Wat ook leuk is:

pennywiser schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:00:
Een Asterisk server, is dat dan geen verplichte klus?
Nee, dat is een hobbybob oplossing die je als ZZP'er niet serieus moet overwegen.
Er zijn aanbieders van IVR-telefooncentrale-in-the-cloud maar dat is veel te duur voor dit soort grappen.

Maar dat neemt niet weg dat prepaid gewoon geen sustainable oplossing is voor een ondernemer.
Wat ik privé bijvoorbeeld heb meegemaakt met prepaid:
  • De operator schakelt je slapende voicemaildoorschakeling uit als je SIM te lang geen verbinding met het netwerk gemaakt heeft;
  • Het apparaat waar ik de SIM in had zitten werd geblokkeerd nadat ik dat ± 365 dagen op dezelfde vaste geografische locatie gebruikt had (dit was een Huawei USB stick in de FRITZ!Box namelijk);
  • Je moet in de gaten houden of de voorwaarden veranderen, want dan moet je op tijd meeveranderen.
Dat soort gedoe zit je als ondernemer helemaal niet op te wachten en al helemaal niet om minder dan 10 euro netto per jaar te kunnen besparen (want het abonnement is al niet duur en de kosten zijn ook nog eens volledig aftrekbaar van zowel BTW als inkomstenbelasting).

De oplossing met de Huawei stick werkte trouwens best goed: spammers konden een berichtje inspreken op voicemail (maar deden dat nooit) en die zeldzame keren dat ik een SMSje kreeg van de voicemailbox zag ik dat de volgende dag in de e-mail die de FRITZ!Box me stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bel-me-niet-register bestaat niet meer voor particulieren.

KvK is een ramp. Je kan wel de non-mailing indicator aanzetten op de KVK site. Had je dat wel gedaan? Dan zouden ze je niet meer moeten bellen.

Nu ben je als een pot honing voor ze omdat je als bedrijf geen consumentenbescherming hebt (bijv. geen bedenktijd). Dus hoe loucher het bedrijf, hoe liever ze juist jou nu bellen

Ik laat hierom al dit soort zaken (energie, telefonie, internet) altijd door mijn partner afsluiten zodat er nooit discussie kan zijn over dit soort bescherming want zij kan niet zakelijk niets voor mij afsluiten.
RocketKoen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:17:

Hoe kwamen ze dan aan jouw bankrekeningnummer? Of heb je dat voor een gratis offerte zelf verstrekt? :?

[ Voor 28% gewijzigd door bombadil op 25-05-2021 14:56 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aljooge schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:52:
De enige manier om dit telefoontje te beëindigen is om de verbinding te verbreken als ze hun verhaaltje aan het afdraaien zijn.
Opnemen en telefoon vervolgens op tafel leggen. Houdt het vanzelf op, ophangen hoeft niet, gebeurd ook vanzelf.

Dit was een gratis tip, wil je meer tips, dan heb ik een prachtig aanbod voor je, ik heb het niet zwart-wit op papier voor je, maar wees er snel bij. Dit aanbod kan je niet missen!

Je moet eens per jaar of eens per half jaar, weet niet meer exact, je voorkeuren vernieuwen geloof ik. Het bel-me-niet-register is geen 'fire and forget', helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:48:
[...]
Opnemen en telefoon vervolgens op tafel leggen. Houdt het vanzelf op, ophangen hoeft niet, gebeurd ook vanzelf.
Phishing telefoontjes worden hier getrakteerd op een zachte stem gevolgd door de microfoon aan de radio op standje 11 te houden.

Ik krijg tot 5 keer per dag telefoon op mijn vaste lijn van 'Microsoft' of 'Proximus' en heb daar geen medelijden meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Admiral Freebee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:52:
Phishing telefoontjes worden hier getrakteerd op een zachte stem gevolgd door de microfoon aan de radio op standje 11 te houden.

Ik krijg tot 5 keer per dag telefoon op mijn vaste lijn van 'Microsoft' of 'Proximus' en heb daar geen medelijden meer mee.
Dan steek je er nog geld en energie in, ben ik te lui voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bombadil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:

Ik laat hierom al dit soort zaken (energie, telefonie, internet) altijd door mijn partner afsluiten zodat er nooit discussie kan zijn over dit soort bescherming want zij kan niet zakelijk niets voor mij afsluiten.
Vergeet het maar. Daar kijken ze niet naar. Zijn wel topics over aangemaakt nadat een partner per ongeluk ja zei. Je mag dan alsnog de molen door om er weer vanaf te komen. Of neemt jouw partner ook nooit de zakelijke telefoon op?
Hoe kwamen ze dan aan jouw bankrekeningnummer? Of heb je dat voor een gratis offerte zelf verstrekt? :?
Hoef je die niet bij de KVK op te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
bombadil schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Ik was inderdaad zo naïef dat ik voor een "vrijblijvende offerte" mijn rekeningnummer had ingevuld....
woonde toen net een maandje op mijzelf.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1