Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:47
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Omdat daar mijn droombaan zit. Ik wil niet met tegenzin naar mijn werk, want daar zou ik erg ongelukkig van worden. Zou ik dan ook niet lang volhouden.

Rijke vrouw, haha. Check de statistieken bij het CBS maar, die trouwen alleen binnen hun eigen kring.
Welke regio hebben we het dan over, en wat is die droombaan?

Ah, dan heeft mijn vriendin die statistieken gemist :+ En overigens, waarom zou willen je trouwen, alleen maar onnodig duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-03-2022
Droombaan is een hele specifieke sector dat niet hier in de regio te vinden is. Zal wel een hele onderneming worden om dan te moeten verhuizen, alleen de financiering al.

@renegrunn Vrouwen willen doorgaans een hoger opgeleide man met geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:19:
Droombaan is een hele specifieke sector dat niet hier in de regio te vinden is. Zal wel een hele onderneming worden om dan te moeten verhuizen, alleen de financiering al.

Wees nou eens een keer specifiek, welke sector en wat voor functie?

Bedoel dit echt niet flauw hoor, maar probeer wat aan je wereldbeeld te doen. Menig vrouw zal zich nogal beledigd voelen door zo'n opmerking.. Waarom? Omdat het gelukkig flauwekul is.

Om in het thema te blijven: vraag 10 mannen en vrouwen wat ze belangrijker vinden: een heel goed betaalde baan of een leuke baan? Mag jij raden wat vrouwen belangrijker vinden...

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 09-06-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 20:45
[...]

Omdat daar mijn droombaan zit. Ik wil niet met tegenzin naar mijn werk, want daar zou ik erg ongelukkig van worden. Zou ik dan ook niet lang volhouden.

Rijke vrouw, haha. Check de statistieken bij het CBS maar, die trouwen alleen binnen hun eigen kring.
Je moet denken in oplossingen niet in problemen vind ik, meteen je droombaan vinden is ook niet voor iedereen weggelegd. Wat je moet hebben is een stappenplan, je zult ergens moeten beginnen. Zei het alsnog je MBO afronden om je kansen op de arbeidsmarkt te vergroten of gewoon een baan om ervaring op te doen. Met thuiszitten kom je sowieso niet verder lijkt me? Wat is nu je doel in het leven? Je hebt geen tot weinig invloed over wat anderen doen het enigste waar jij de controle in hebt is je eigen acties. Je kunt er zelf voor kiezen om te gaan werken of verder te studeren. Misschien is je situatie complex, maar van thuiszitten is volgens mij nog nooit iemand beter geworden. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2023
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb je de beperkingen uitgelegd, ga ik niet nogmaals doen. De resources zal ik doornemen. Zal nog een paar pogingen wagen te solliciteren maar kans dat ik wordt aangenomen is echt minimaal.

Als autodidact concurreren met anderen die wel een diploma op zak hebben is bijna niet te doen.
Met deze houding al helemaal niet. Er zijn genoeg banen waar je geen diploma voor nodig hebt he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:58

TMC

Lethalis schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:44:
[...]

Het is een reactie op de topic starter die niet begrijpt waarom bepaalde hoogopgeleide mensen veel meer geld verdienen. Dat het meestal niet zomaar is.

Natuurlijk kom ik met een extreem voorbeeld van een advocaat die partner is bij een groot advocatenkantoor.

Ik ben zelf programmeur. Werk 4 dagen per week van 9 uur. Werk weleens over, maar zeker niet altijd. Mijn inkomen is niet bijzonder hoog, maar ook niet laag. Wel ruim bovenmodaal.

Soms is het wel stressvol. Als er problemen zijn bij klanten, een serieuze fout in een update zit, etc. Dan gaan we door totdat het opgelost is. En dat kan dan ook tot laat in de nacht zijn en / of in het weekend (wel kies ik er dan zelf voor om dat vanaf thuis te doen... ik heb collega's die eten bestellen en op kantoor blijven zitten).

Vrijheid is wel relatief groot... ik word niet gemicromanaged. Het is gewoon "los probleem X op". Hoe ik dat doe, mag ik zelf weten (overleg wel met collega's, maar het wordt niet van bovenaf besloten).

En ik werk ook regelmatig thuis. Momenteel kom ik ongeveer 2 dagen per week op kantoor. Maar als ik daar zit, kijkt er ook niemand echt mee over mijn schouders :) Ja, uit nieuwsgierigheid misschien, maar niet controlerend.

Internet op kantoor is ook vrij te gebruiken. Ook voor privégebruik. Is een stukje flexibiliteit, omdat wij ook weleens buiten werktijd werken, mogen we ook privézaken regelen tijdens kantooruren.

Zolang het enigszins in balans is, interesseert het niemand.

Klokken doen we ook niet. We houden wel urenregistratie bij als we voor klanten aan een opdracht werken. Werken we aan onze eigen producten dan wordt alleen af en toe gevraagd hoe het ervoor staat.

PS
Aan de andere kant: mijn vrouw is verpleegkundige niveau 5 (HBO-V) en ik zou niet in haar schoenen willen staan.

Ik zit liever om 10 uur 's avonds nog ff achter mijn laptop thuis om iets te fixen dan dat ik mensen moet reanimeren en dat soort ongein. Om dan vervolgens óók 's avonds nog te rapporteren.

Wij vinden het dan ook lastig om ons werk te combineren met een gezin. We zijn nooit echt van de 9 tot 5 geweest en kunnen dat ook niet goed (deur om 5 uur dichttrekken en klaar). Dus als onze dochter niet wil slapen staan we er allebei gestresst naast omdat we nog iets voor ons werk willen / moeten afronden.
Jouw laatste alinea's is wat mijn punt is. Stress is niet exclusief voorbehouden aan hoogoplgeid werk. Je noemt zelf het voorbeeld van mensen in de zorg. Maar ook bijv. mensen in de bouw hebben continu te maken met deadlines en druk van bovenaf. Dat is overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Het is toch wel te begrijpen dat een vrouw liever kiest voor een hoogopgeleide man met geld. Die kan het nageslacht immers helpen en ondersteunen. Dat heb je niet met een laagopgeleide man met minimumloon.

Kans dat kinderen beter terecht komen is dan een stuk groter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Nee.
Dit is INCEL gedrag.

Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die enkel gaan voor de mannen met poen, maar die golddiggers mikken niet op Jan Modaal of Jan Vier Keer Modaal. Eerder op de Roderick van Verwegh Tot Adelheid's van deze wereld. Of de rijke voetballer.

In mijn beleving gaan de meeste vrouwen toch gewoon voor een man waarbij ze zich prettig voelen en die matched (!) met hun eigen intelligentieniveau, leefstijl, normen en waarden.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

jadjong schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 06:32:
[...]

Of jij ervaart het niet als stressvol? Ik krijg wel eens te horen dat iemand niet wil ruilen van baan vanwege alle stress die er bij komt kijken, terwijl ik nergens last van heb en dat eerder van zijn baan denk. :X
Dat kan zeker, en er zijn ook genoeg banen die daadwerkelijk stressvol zijn. Alleen als ik om mij heen kijk hebben de meeste mede-hoogopgeleiden het gewoon relaxed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Waar willen we nou eigenlijk heen met dit topic?

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
unezra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:28:
[...]

Nee.
Dit is INCEL gedrag.

Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die enkel gaan voor de mannen met poen, maar die golddiggers mikken niet op Jan Modaal of Jan Vier Keer Modaal. Eerder op de Roderick van Verwegh Tot Adelheid's van deze wereld. Of de rijke voetballer.

In mijn beleving gaan de meeste vrouwen toch gewoon voor een man waarbij ze zich prettig voelen en die matched (!) met hun eigen intelligentieniveau, leefstijl, normen en waarden.
Heeft niets met Incel gedrag te maken. Hypergamie is van alle tijden en vanuit het perspectief van een vrouw begrijpelijk. Die wilt kind beste toekomst geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TMC schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
[...]
Dat kan zeker, en er zijn ook genoeg banen die daadwerkelijk stressvol zijn. Alleen als ik om mij heen kijk hebben de meeste mede-hoogopgeleiden het gewoon relaxed.
Ik ervaar juist precies het tegenovergestelde.

Nu is mijn bias wel dat ik iets met ICT doe, maar als ik kijk naar de werkdruk bij uitvoerend ICT werk en de managementlagen daar boven, zeker in de commerciële wereld, wil ik dat niet bepaald "relaxed" noemen.

Kom je nog een stapje hoger, richting mensen die in de universitaire wereld werkzaam zijn, hoor ik daar ook niet altijd even vrolijke geluiden als het gaat om werkdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

unezra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Dat hangt een beetje af van de kringen waarin je vertoeft. Ik spreek redelijk wat mensen die juist van mening zijn dat een hoge intelligentie al dan niet gecombineerd met een hoge opleiding, niet altijd voordelig zijn?
Heb je hen ook verteld dat uit alle onderzoeken blijkt dat hoogopgeleide mensen gelukkiger zijn en zelfs significant langer leven?

Dit is naar mijn mening wederom een voorbeeld van zoeken naar een niet-bestaande keerzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:40:
[...]
Maar die stromen meestal door naar een hogere loonschaal waardoor zij op termijn vermogen kunnen opbouwen. Dat gaat niet als je je leven lang in de supermarkt werkt.

Je bent als laagopgeleide na -10 jaar wachten- beperkt aan een toegewezen sociale huurwoning in een probleemwijk. Dat is wat anders dan op Funda je droomhuis in een mooie straat opzoeken. Ja, ik ben best pessimistisch maar realistisch, daar is alle reden toe.
Dat ben je absoluut niet, je doet werkelijk waar niets maar dan ook niets om iets aan je situatie te verbeteren. Ondertussen kom je wel met een pak eisen waar je baan aan moet voldoen. Getuigt van weinig realiteitsbesef.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Heeft niets met Incel gedrag te maken. Hypergamie is van alle tijden en vanuit het perspectief van een vrouw begrijpelijk. Die wilt kind beste toekomst geven.
Ik ben hoogopgeleid, heb een goede baan, en ben single. Kan je die vrouwen even informeren dat ze stiekem eigenlijk al die tijd naar mij op zoek zijn geweest? 8)7

En waarom weiger je iets aan informatie te geven over je droombaan?
Michael_OsGroot schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
Dat TS niks gaat bereiken en dat dat allemaal de schuld van de maatschappij is. IIG, daar wil TS volgens mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TMC schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:32:
[...]
Heb je hen ook verteld dat uit alle onderzoeken blijkt dat hoogopgeleide mensen gelukkiger zijn en zelfs significant langer leven?

Dit is naar mijn mening wederom een voorbeeld van zoeken naar een niet-bestaande keerzijde.
Hoog stressniveau en gelukkig zijn in je werk kan prima samen gaan. :)
(Is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring.)

Het is niet mutually exclusive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
Check liever dit:

https://www.johanvantiel....3Z-tEwAoUiXMaAnXCEALw_wcB

https://www.uwv.nl/partic...ngen-werk/detail/jobcoach

https://www.vacatures.nl/functie/jobcoach/

https://gortcoaching.nl/jobcoach/

https://www.coachy.nl/jobcoaching/

En NOGMAALS, voor de 3e keer, welke sector en welke baan heb je het over?
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:28:
Het is toch wel te begrijpen dat een vrouw liever kiest voor een hoogopgeleide man met geld. Die kan het nageslacht immers helpen en ondersteunen. Dat heb je niet met een laagopgeleide man met minimumloon.

En hoezo, waarom zijn kinderen ineens onlosmakelijk verbonden aan het geluk van een vrouw?

[ Voor 24% gewijzigd door renegrunn op 09-06-2021 09:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pingo76

Ook weer een opmerking die getuigd van weinig realiteitsbesef, vrouwen willen doorgaans geen man met een houding zoals die van jou. Dat is heel wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
Michael_OsGroot schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:30:
TS wil horen dat door zijn moeilijke jeugd hij nooit wat zal bereiken gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Ook weer een opmerking die getuigd van weinig realiteitsbesef, vrouwen willen doorgaans geen man met een houding zoals die van jou. Dat is heel wat anders.
En zo dus ook werkgevers.

Een dusdanig negatieve, passieve houding, zal niet bijdragen aan de baankansen van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Minder kans betekent niet onmogelijk.
Ook je hele "vrouwen willen een man met een hoog salaris" is onzin in het grote plaatje. Ga je me nou vertellen dat alleen mannen met een goedbetaalde baan een vriendin/vrouw hebben? Bizar. Ben benieuwd hoe studenten dan überhaupt relaties aangaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
unezra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:35:
[...]

En zo dus ook werkgevers.

Een dusdanig negatieve, passieve houding, zal niet bijdragen aan de baankansen van TS.
En eigenlijk ook klantmanagers die gaan over je uitkering, TS heeft nu mazzel met de huidige. In Rotterdam was hij allang aan het werk gezet. Ik vraag of hij door heeft dat hij 1 wisseling van klantmanagers weg is van korting op zijn uitkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

unezra schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Hoog stressniveau en gelukkig zijn in je werk kan prima samen gaan. :)
(Is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring.)

Het is niet mutually exclusive.
Zeker niet, maar in dat geval lijkt er ook niet echt een probleem te zijn toch?

Als je de optelsom maakt is hoogopgeleid zijn gewoon een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
TMC schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Je bent hoogeopgeleid omdat je doorgezet hebt en je studie afgemaakt hebt. Punt dat hier gemaakt wordt naar @prodesk is dat het hoogopegeleiden niet kom aanwaaien. Jij kent vast wel mensen in je omgeving die zeggen ik had ook hbo/wo kunnen doen, maar het ondertussen niet gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

TMC schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:38:
[...]

Ben ik het niet noodzakelijkerwijs mee eens.
Maar dat is wel puur vooral op basis van mijn eigen waarneming, ervaring en gevoel.

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 09-06-2021 09:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 12:17
@prodesk
Op een of andere manier zit er nog heel veel wrok in jou, je verzwelgd een beetje in je eigen ellende. Laat me duidelijk zijn, dat mag zeer zeker, je hebt het niet makkelijk gehad en daar stap je niet zo even overheen en dat kost tijd, het is een soort rouwproces. Maar je doet jezelf tekort om daar in te blijven hangen, ook al zie je dat wellicht nu niet zo.

En zoiets als een droombaan bestaat niet, overal is wel wat, gezeur en gezeik, als dat maar niet de overhand heeft en in balans is met de leuke kanten van het (vrijwilligers)werk en je leven.

Het gras is ALTIJD groener bij de buren. Hetzelfde met sociale media, daar worden alleen maar de mooi dingen opgezet.

Iig, het is wel moedig dat je dit topic bent begonnen en ik hoop dat je op een of andere manier weer in een opwaartse spiraal komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:24:
[...]

Ik heb je de beperkingen uitgelegd, ga ik niet nogmaals doen. De resources zal ik doornemen. Zal nog een paar pogingen wagen te solliciteren maar kans dat ik word aangenomen is echt minimaal.

Als autodidact concurreren met anderen die wel een diploma op zak hebben is bijna niet te doen.
Als autodidact met een horrorjeugd en zonder diploma's moet ik hier momenteel juist redelijk vaak "nee" verkopen.

Jaren geleden had ik dezelfde instelling; ik dacht dat ik nergens terecht kon. Maar eigenlijk valt het allemaal best wel mee. Hoe flauw het ook klinkt: het grootste obstakel ben je zelf als je de telefoon niet oppakt en alles bij voorbaat afkeurt. Kun je daar niet aan werken? (hoe moeilijk dat in het begin ook kan zijn, I know :))

En hang jezelf alsjeblieft ook niet te erg op aan die diploma's. Er zijn redelijk veel mensen in het bedrijfsleven te vinden die wel een diploma op zak hebben maar eigenlijk niet mee kunnen komen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:01:
@Pingo76 Ik wil graag werken, mits het ook loont. Dat is doorgaans niet het geval bij vrijwilligerswerk.

Werken met behoud van uitkering (bijstand) vind ik een kwalijk, biedt geen perspectief in doorgroeimogelijkheden en concurreert werkenden weg. Als ik werk wil ik daar wel goed voor beloond worden en geen hongerloontje.
Ik moet zeggen dat ik dit een verfrissende houding vindt voor iemand in de bijstand, hier in Rotterdam stellen ze zich zo nederig op, dat ik regelmatig moet zeggen "Hallo je klantmanager is ook maar een mens, die is echt niet beter dan jij" Verder vind ik ook niet dat de bijstand bedoeld is voor mensen die kunnen werken maar dat pas willen als ze een baan vinden die aan hun eisen voldoen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als vrouw kan ik zeggen dat ik zeker 0 interesse zou hebben in de TS. En niet omdat ie geen geld heeft, dat boeit mij geen flikker, ik verdien zelf genoeg om mij te onderhouden. En ik vind het echt holbewonergedrag om te stellen dat vrouwen zoeken naar rijke mannen voor de kinderen.

Man wie ben jij om te bepalen of ik überhaupt kinderen wil? Wie ben jij om voor mij te bepalen wat IK wil?

Dáárom zullen vrouwen geen interesse in je hebben. Omdat je een bepaalde overtuiging hebt, die inderdaad riekt naar Incel gedrag. En dat is totaal niet interessant. Je wil niks, je toont geen enkele motivatie om iets te gaan veranderen aan je situatie. Tja, zwelgen in zelfmedelijden is ongelofelijk onaantrekkelijk.

newsflash: We zitten in 2021. Vrouwen mogen nu werken. Ze verdienen hun eigen geld en bepalen zelf of ze kinderen willen of niet. Dat hoef jij als man niet te doen TS. Echt niet. Dus kap met dat Incelgedrag en ga wat doen met je situatie in plaats van elke keer een nieuw onderdeel te vinden om over te gaan klagen. Daar schiet je echt niks mee op.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:46:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit een verfrissende houding vindt voor iemand in de bijstand, hier in Rotterdam stellen ze zich zo nederig op, dat ik regelmatig moet zeggen "Hallo je klantmanager is ook maar een mens, die is echt niet beter dan jij" Verder vind ik ook niet dat de bijstand bedoeld is voor mensen die kunnen werken maar dat pas willen als ze een baan vinden die aan hun eisen voldoen.
Het is ook een harde eis in de bijstand.

Voor zover ik weet heb je de luxe niet eens om te zeggen "dit is niet mijn droombaan, dus ik neem 'm niet", maar ben je verplicht aan het arbeidsproces deel te nemen, als je daar fysiek en mentaal toe in staat bent.

Voor de uitzonderingen op die regel, is er zoiets als WaJong en andere uitkeringsvormen voor mensen die om wat voor reden dan ook, niet in staat zijn (volledig) aan het arbeidsproces deel te nemen.

Goed dat die regelingen er zijn en gezien het topic, kan ik me ook nog wel indenken dat TS niet volledig in staat is te werken. Maar ook in die regelingen zijn er eisen. (Ik ga bewust even niet in op hoe er met mensen in de bijstand en andere uitkeringen word omgesprongen. Daar vind ik heel veel van, maar dat is voer voor een heel ander topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:40:
[...]

Je bent hoogeopgeleid omdat je doorgezet hebt en je studie afgemaakt hebt. Punt dat hier gemaakt wordt naar @prodesk is dat het hoogopegeleiden niet kom aanwaaien. Jij kent vast wel mensen in je omgeving die zeggen ik had ook hbo/wo kunnen doen, maar het ondertussen niet gedaan hebben.
LinkedIn aanmaken en fictief vermelden dat ik een Master heb gedaan aan een random universiteit, helpt dat bij solliciteren? :D

Ik ken wel een paar families van de basisschool waarbij ouders en al hun kinderen het Gymnasium en Universiteit moeiteloos hebben doorlopen en nu een baan op niveau hebben met alle privileges die daarbij komen kijken. Ik blijf het bijzonder vinden dat de appel in verreweg de meeste gevallen niet ver van de boom valt.

Kenmerken tussen al die gezinsleden:

1. Koophuis in goede buurt.
2. Vrouw (die ook hoogopgeleid is), trouwen, kinderen. (nageslacht yay)
3. Mooie auto
4. Strak in pak, kantoorwerk = goede gezondheid
5. Paar keer per jaar op vakantie
6. Opbouwen spaarpot en pensioen.

Dat leven verschilt significant van de lager opgeleide die hard werk verrichten. Feit is dat hoger opgeleiden veel langer in goede gezondheid leven en gelukkiger zijn. Kijk daarom ook naar de achtergrond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pingo76
Dus TS nogmaals wat ga JIJ vandaag doen om je situatie te verbeteren? Ga je de energie die je normaal gesproken in dit topic stopt eens in die gratis resources stoppen?

En nee je hebt het eerder niet over je beperkingen gehad, de eerste keer dat ik je die vraag stelde antwoorde je met een hele gedecideerde "eerst mijn jeugd verwerken".

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
Ik denk dat de ouders zeker invloed hebben (gehad) op TS zijn loopbaan. Maar dan vooral in de houding tov de maatschappij.

Zoals gezegd: Studeren werd niet echt gestimuleerd. Dat gaat vaak ook onder de noemer "We zijn niet slim genoeg/de maatschappij is tegen ons". Je ziet toch vaak een herhalend patroon van generatie op generatie. Zowel positief als negatief gedrag.

Het is héél lastig daar uit te breken als kind. Maar het is wel de énige manier om een verandering teweeg te brengen. Ik heb zelf een fijne jeugd gehad met wel motivatie om te studeren. En mijn ouders hadden dat ook. Maar heb 2 pleegzussen die een héél andere jeugd hebben gehad. Die hebben allebei een zwaar traject doorlopen. ééntje zit nog steeds in de shit. De ander heeft een baan gevonden die ze helemaal geweldig vind (Horeca).

Het verschil? De ene heeft wél hulp geaccepteerd en ingezien dat ze niet "de waarheid" bezat. De ander dacht op 16 jarige leeftijd wel te weten hoe de wereld in elkaar zat (welke puber niet) door haar ervaringen... En denkt dat 10 jaar later nog steeds.

Horeca leek haar ook niets. Maar moest, omdat ze anders een studieschuld van 10K zou hebben, toch een studie volgen. Dat was een stuk goedkoper. En daar heeft ze de liefde voor Horeca (en wijn) gevonden. Best bijzonder aangezien ze ex-drugs en drankverslaafde is.

Naar jezelf kijken en inzien dat je eigen houding je vooral in de weg staat is pijnlijk en zeer confronterend. Maar het is wel één van de redenen dat mensen in armoede blijven zitten. En je hersenen doen er alles aan om je daar te houden helaas.

En ja, makkelijk kunnen leren en een HBO papiertje zijn makkelijk en geven méér opties op de korte termijn. Maar op de lange termijn zegt het een stuk minder. Ik heb zelf ook een baan waar ik totaal niet voor gestudeerd heb.... Het is zeker niet mijn droombaan. Maar het is uitdagend (en dat vind ik leuk, problemen oplossen), wel wat stressvol. Ga ik wel eens met tegenzin naar het werk? Tuurlijk. Er is denk ik geen baan waarbij dat níét zo is. Want er is altijd wel wat leukers te doen. En elke baan heeft "saai" werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:54:
[...]
LinkedIn aanmaken en fictief vermelden dat ik een Master heb gedaan aan een random universiteit, helpt dat bij solliciteren? :D

Ik ken wel een paar families van de basisschool waarbij ouders en al hun kinderen het Gymnasium en Universiteit moeiteloos hebben doorlopen en nu een baan op niveau hebben met alle privileges die daarbij komen kijken. Ik blijf het bijzonder vinden dat de appel in verreweg de meeste gevallen niet ver van de boom valt.

3. Mooie auto

Dat leven verschilt significant van de lager opgeleide die hard werk verrichten. Feit is dat hoger opgeleiden veel langer in goede gezondheid leven en gelukkiger zijn. Kijk daarom ook naar de achtergrond.
Je vergeet voor het gemak dat ik een laagopgeleide miepje ben met een horrojeugd en een baan? Voor het salaris waar jij kennelijk niet voor wil werken en liever in de bijstand zit. En wijs je weer naar anderen. Dat vraag ik je niet.

Ik vraag je wat ga JIJ vandaag doen om je situatie te verbeteren? Als je energie hebt om hier te posten heb je ook energie om met die gratis resources aan de slag te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Daar ben je nogal mee bezig he?

"Vrouwen" willen van alles en nog wat. Het is nogal een diverse groep mensen :P

Alles helpt natuurlijk, maar niet elke vrouw wil hetzelfde.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
[...]

3. Mooie auto

Goed verhaal, maar welke baan in welke sector zocht je nou?

Ohja, en waar komt je focus op 'nageslacht' steeds vandaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:49
[...]

3. Mooie auto

Je bent een goed topic gestart, maar in de pagina's die ik intussen lees zie ik bij jou als topic starter vooral een hoop jaloezie en luiheid terug komen.

Zo goed als niemand begint in zijn droombaan, kan in 1x ruim leven en alles doen wat hij wilt, zelfs bij de hoogopgeleiden is dat maar een klein percentage. Een goed leven moet je opbouwen en ja sommige mensen hebben een voorsprong.
Echter lijk jij dat te gebruiken om simpelweg niet aan de slag te moeten en er iets van te maken. Enkel om te klagen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
prodesk schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:31:
[...]
Alleen klopt dit helemaal niet. De meeste vrouwen kijken niet eerst wat je verdient en bepalen dan of ze met je verder willen. Die kijken/voelen of er een klik is en het interesseert ze geen bal wat jij verdient.
En ja, er zijn er die puur voor het geld gaan, maar bij de meeste speelt dat helemaal niet mee.

edit: Na nog even wat verder in dit topic te hebben gelezen heb ik het idee dat het probleem hier veel bij je zelf ligt. Een goede start helpt best, maar is niet allesbepalend. En zoals je er nu in staat ben je zelf de beperkende factor en niet je opleiding of de start die je hebt gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 09-06-2021 10:03 ]

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:48
[...]

3. Mooie auto

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prodesk
redwing schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:00:
[...]

Alleen klopt dit helemaal niet. De meeste vrouwen kijken niet eerst wat je verdient en bepalen dan of ze met je verder willen. Die kijken/voelen of er een klik is en het interesseert ze geen bal wat jij verdient.
En ja, er zijn er die puur voor het geld gaan, maar bij de meeste speelt dat helemaal niet mee.
Ben je daar zeker van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Waarom focus jij je niet op jezelf en om je situatie te verbeteren? Wat ga JIJ vandaag doen om je situatie te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Ja, met een N=1 voorbeeld van iemand die power-couples heeft onderzocht zul je geen objectief beeld krijgen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Ja

https://www.telegraaf.nl/...reld-hertrouwt-met-leraar

En ohja, in welke sector zoek je wat voor baan? Wellicht kunnen we hierin meedenken.

[ Voor 22% gewijzigd door renegrunn op 09-06-2021 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Sissors schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:33:
[...]
Ik ben hoogopgeleid, heb een goede baan, en ben single. Kan je die vrouwen even informeren dat ze stiekem eigenlijk al die tijd naar mij op zoek zijn geweest? 8)7
Deze reactie was te verwachten op Tweakers :D

Ondanks dat ik een vrouw en gezin heb, I feel your pain. Het kwam mij niet aanwaaien allemaal, omdat ik nou niet bepaald een "echte man" ben die fysiek sterk is ofzo.

En @prodesk "kantoorwerk" is nou niet bepaald het toonbeeld van een goede gezondheid. Of de basis voor een aantrekkelijk uiterlijk. Ik zit de hele dag op mijn kont achter een computer. Nu let ik wel op wat ik eet, dus ik ben wel slank... maar spieren kweken doe ik er niet mee hoor. De gemiddelde bouwvakker gooit mij zo door de kamer vrees ik.

Kantoorwerk word je slap van. En als je niet oplet, ook dik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carbidsjitter
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 12:17
Dit topic gaat nu nergens heen, ik zou zeggen prodesk, klap je laptop dicht en ga een stukje wandelen in het mooie weer. Wandelen vind ik altijd een van de beste 'therapie' die er is.... ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Voor iemand die met dit soort bronnen aan komt zetten de hele tijd, vind ik het raar dat je niet aan de slag kan met de gratis resources die ik genoemd heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:53

mwa

Ik hoor veel Calimero gehuil en weinig initiatief om jezelf vooruit te krijgen. Zo kom je nergens en blijf je in je misere zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:30

Ardana

Moderator General Chat

Mens

[...]
Je bent als laagopgeleide na -10 jaar wachten- beperkt aan een toegewezen sociale huurwoning in een probleemwijk. Dat is wat anders dan op Funda je droomhuis in een mooie straat opzoeken. Ja, ik ben best pessimistisch maar realistisch, daar is alle reden toe.
Ik weet niet hoe het werkt bij jou in de buurt, maar hier mag je zelf kiezen op welke woningen je wel en niet reageert. Je krijgt niet zomaar een woning toegewezen als je niet hebt aangeven deze te willen hebben.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Je bent vast vrijgezel? Als je zo over vrouwen denkt, heb je ongeveer net zoveel kans daar als op de arbeidsmarkt. Mijn ene partner is arbeidsongeschikt en zit in de bijstand, mijn andere is beperkt arbeidsgeschikt, werkt 16 uur per week als meubelmaker en verdient € 700 per maand. Beiden zijn zeer intelligent en autistisch.
Ow, en mijn vorige partner? Die had dus wel geld.

Er zijn zat vrouwen die niet naar inkomen kijken. Je moet niet teveel op red-pill sites komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 09-06-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
TS doet me een beetje denken aan het type mannen dat denkt dat als ze maar een cabriootje zouden hebben om langs het strand op en neer rijden er vanzelf rondborstige dames bij ze instappen. Maar dat werkt natuurlijk niet.

Misschien dat TS wat vaker "Lang leven de liefde" kan kijken. De ene na de andere date die daar mislukt, maar eigenlijk nooit om geld. Wel om levenshouding, en die van TS lijkt met geen 100 cabrio's goed te maken. Als kijker zou ik het meteen al weten: die date met TS gaat het niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 21:49
NielsFL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:01:
TS doet me een beetje denken aan het type mannen dat denkt dat als ze maar een cabriootje zouden hebben om langs het strand op en neer rijden er vanzelf rondborstige dames bij ze instappen. Maar dat werkt natuurlijk niet.

Misschien dat TS wat vaker "Lang leven de liefde" kan kijken. De ene na de andere date die daar mislukt, maar eigenlijk nooit om geld. Wel om levenshouding, en die van TS lijkt met geen 100 cabrio's goed te maken. Als kijker zou ik het meteen al weten: die date met TS gaat het niet worden.
Het kan waardevol zijn voor TS om met een coach/ deskundige/ hulpverlener te gaan praten om aan zichzelf te werken. Blijkbaar zit er wat oud zeer en zijn bepaalde inzichten van TS niet realistisch of ziet hij dat niet zelf in.
Waarschijnlijk kan hij zelf de cirkel niet meer doorbreken omdat hij er zo in vastgeroest zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:18

3DDude

I void warranty's

Sluit me aan bij @Paprika .

Ben voor een topic waarbij iemand een gezonde discussie wilde opstarten en wilde bespreken wat vanuit zijn situatie mogelijk is. Sparren, goede adviezen, gratis opleidingsmogelijkheden enz zijn allemaal de revue gepasseerd.

Maar een topic waarbij je jezelf alleen maar gaat vergelijken met de Allerrijksten ter wereld en jezelf zielig vinden omdat je x of y niet hebt.
Is niet constructief, voegt niks toe voor je eigen situatie.

TLDR dit topic gaat nergens meer dan klagen over het grote onrecht wat m is aangedaan en waarom niet alles wat die wil op een presenteerblaadje gegeven word aan m; ik verzoek een slotje.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Cheezborger schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Het kan waardevol zijn voor TS om met een coach/ deskundige/ hulpverlener te gaan praten om aan zichzelf te werken. Blijkbaar zit er wat oud zeer en zijn bepaalde inzichten van TS niet realistisch of ziet hij dat niet zelf in.
Waarschijnlijk kan hij zelf de cirkel niet meer doorbreken omdat hij er zo in vastgeroest zit.
Dat heeft hij al, heeeft hij eerder in dit topic aangegeven. Maar ook therapie is werken, als je daar met dezelfde houding als TS instapt kom je er niet. De therapeut verwacht wat van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
[...]

En waarom kijk je er dan niet naar hoe je dat kunt bereiken? Ik zie je hier alleen maar zeggen hoe je het niet gaat bereiken. En dan zal het inderdaad niet lukken, want die instelling is toch echt het allerbelangrijkste. Als jij je droombaan aan de andere kant van Nederland kunt vinden zoek je desnoods een kamer en bouw je van daaruit op.

Hetzelfde voor die vrouw trouwens. Als je alleen maar bedenkt welke vrouw jou niet wil, zul je geen enkele vrouw vinden omdat je ze door je eigen houding al afstoot. Wees jezelf, bedenk goed wat je wilt en bedenk vooral welke stappen jij kunt zetten om daar te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-06 21:49
Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Dat heeft hij al, heeeft hij eerder in dit topic aangegeven. Maar ook therapie is werken, als je daar met dezelfde houding als TS instapt kom je er niet. De therapeut verwacht wat van je.
Ah, ok. Ik had geen tijd om de 20 pagina's terug te lezen. :+

Het ontbreken aan tegengas vanuit je omgeving helpt wellicht ook niet mee. Het is gezond om vanuit je persoonlijke omgeving (vrienden, partner, familie of zelfs goede collega's - de sociale contacten) bepaalde tegengas te krijgen of zo nu en dan een spiegel voorgehouden te krijgen op de momenten dat het moet.
Als dat allemaal niet gebeurd, dan ontwikkel je je eigen realiteit met een beperkte mate aan reflecterend vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
Cheezborger schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Ah, ok. Ik had geen tijd om de 20 pagina's terug te lezen. :+

Het ontbreken aan tegengas vanuit je omgeving helpt wellicht ook niet mee. Het is gezond om vanuit je persoonlijke omgeving (vrienden, partner, familie of zelfs goede collega's - de sociale contacten) bepaalde tegengas te krijgen of zo nu en dan een spiegel voorgehouden te krijgen op de momenten dat het moet.
Als dat allemaal niet gebeurd, dan ontwikkel je je eigen realiteit met een beperkte mate aan reflecterend vermogen.
Probleem is hij heeft een beperkte sociale kring (geen contact met familie met GOEDE redenen overigens) en naast therapie doet hij kennelijk niets anders. Geen vrijwilligerswerk of wat dan ook en zit hij 10 jaar in de bijstand. Dat maakt het natuurlijk wel een stuk lastiger allemaal, let wel ik zeg NIET dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn houding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

Niet alle vrouwen willen kinderen. En daarnaast: niet alle vrouwen hebben een man nodig om geld te verdienen.

Want die heb je ook. Verdienen zelf goed geld en zoeken gewoon een attente en zorgzame man die voor de kids zorgt en het huishouden doet :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42

Ik ben ook een vrouw. Weet je wat pas super onaantrekkelijk is? Iemand met zo'n instelling zoals die van jou. Ik heb al eens vaker gelezen in dit topic maar niet gereageerd maar van wat je nu weer schrijft gaan mijn handen jeuken. Zoals anderen hier ook al aangeven lijkt het allergrootste probleem te liggen in je zelfmedelijden.

Niet om jou te dissen nu. Maar er is er geen mooie manier om dit te zeggen; zelfmedelijden is echt vergif voor je mentale welzijn en je kunt er niets constructiefs mee. Het is iets wat jou juist afremt en stopt. Ik zie dat bij familie van mij ook. Het is allemaal shit ja en er zijn heel veel mensen die tot aan hun schouders in de shit zitten. Maar aan het einde van de dag als je daar de hele dag over gepiekerd en gefoetert hebt ben je nog steeds op dezelfde plek, dat werkt dus niet. Want dan kun je de dag erna weer opnieuw beginnen over dezelfde (onveranderde) situatie. Soms moet je jezelf gewoon een flinke schop onder je reet geven en opstaan. Iedereen heeft talenten ook jij. Zelfs een horror jeugd kan die niet afpakken want je had ze al. Vind ze, gebruik ze. Je moet kleine stapjes zetten elke dag weer en geen dag overslaan. Zelfs al ruim je je huis een dag op. Of was je je gordijnen weet ik veel. Maar wel vooruit en niet achteruit, zoals je nu elke keer doet door je verleden op te rakelen. Je moet momentum zien te gaan maken ook al heb jij veel bagage bij. Natuurlijk is je jeugd enorm klote voor je. Maar tenzij er morgen iemand een tijdmachine uit gaat vinden kun je er nooit meer iets aan veranderen.

Ik bewonder mijn eigen partner juist omdat hij bepaalde stappen heeft gezet in zijn leven, het toont karakter. Het toont ook zijn doorzettingsvermogen en zijn moed. Hij heeft het ook niet makkelijk gehad door zijn ouders maar hij is nu ergens en dat is zijn verdienste. Dat maakt hem aantrekkelijk; hij krijgt wat voor elkaar en gaat ervoor. Hij geeft niet zomaar op ook niet als hij tegen de stroom in moet zwemmen. Tuurlijk zit hij er ook wel eens doorheen, net als ik, maar dan raapt hij zichzelf weer op en gaat weer verder. Soms rapen we elkaar op en dat is ook een relatie. Maar dat kan niet als we allebei blijven liggen snap je?

Het heeft helemaal niets met geld te maken je wilt als vrouw (of als man lijkt me) gewoon iemand die mentaal niet zo fragiel is als een rietje. En al helemaal niet rondom kinderen want die hebben een voorbeeld nodig. Puntje bij paaltje zijn dat ook juist het soort mensen die wat succesvoller zijn in welk opleidingsniveau dan ook. Als jij jezelf oppakt dan zul je zien dat er meer deuren open zullen gaan, soms zul je niet eens merken dat ze al open zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
'When everyone is against you, look inside for truth"

Beschuldigen is het tegenovergestelde van zelf verantwoordelijkheid nemen. Beschuldigen van anderen van wat je niet leuk vind in je eigen leven geeft je een excuus om niet het werk erin te stoppen om een leven te maken voor jezelf wat je wél wilt. Je geeft daarmee de controle over je leven volledig uit handen. Door anderen te beschuldigen, zeg je eigenlijk dat andere personen of situaties volledige controle over jouw leven hebben. Je zegt dat je leven volledig afhankelijk is van wat anderen doen. Maar dat is niet waar. Als je je leven wilt veranderen, zul je zelf moeten veranderen. Daarom moet je zelf actie EN verantwoordelijkheid nemen voor élke actie die je neemt. Elk resultaat is het gevolg van je eigen keuzes, en énkel jouw keuzes.

Ik heb TS nog niet één keer naar zichzelf zien kijken. Dus TS, neem voor íéts in je leven eens zélf verantwoordelijkheid. En voel je daar ook verantwoordelijk voor. En dan is vrijwilligerswerk helemaal zo'n gek idee niet. Dan heb je een taak waar jij verantwoordelijk voor bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]
Ik wil niet met tegenzin naar mijn werk, want daar zou ik erg ongelukkig van worden. Zou ik dan ook niet lang volhouden.
Dear God, ik ga stoppen met dit topic.

Hoe vaak heb ik mezelf wel niet er naartoe moeten sleuren. Hoort er een beetje bij. Zelfs al is de baan inhoudelijk prima, dan kun je altijd nog in nare situaties met collega's of leidinggevenden belanden.

Op mijn vorige baan heb ik 6 maanden lang overhoop gelegen met mijn manager, die kon mijn bloed wel drinken op den duur en greep elke kans aan om mij ergens op te pakken.

Ik ben wel gaan solliciteren uiteraard, maar zomaar stoppen was absoluut geen optie. Hypotheek moest ook betaald worden.

Totdat ik wat anders vond. Maar je moet gewoon door.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 09-06-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

@prodesk ik zit al een tijdje naar dit topic te kijken en ik lees allemaal goede reacties van mensen die je oprecht willen helpen. Maar je lijkt om een aantal belangrijke vragen die gesteld worden heen te draaien, zoals de vraag van de droombaan, en alle suggesties die de afgelopen 22 pagina's aan reacties zijn gegeven. Mijn vraag is ook, oprecht goedbedoeld, wat wil je bereiken?

Aan je reacties te lezen ben je scherp en slim genoeg om het 'te redden'. Iedereen hier wil je helpen.Maar je moet even door de zure appel heenbijten. Zet je negatieve energie om in een positieve daad. Je kan al klein beginnen en van daaruit bouwen, er zijn genoeg meer dan waardevolle adviezen aan je gegeven. Kom op!

Wil je over een aantal jaar kunnen zeggen 'ik heb mijn best gedaan en ben nu verder dan waar ik was en ben trots op de stappen die ik heb genomen' of blijf je stilzitten en kijk je over een aantal jaar terug en denk je "had ik maar wat gedaan aan de situatie?'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pingo76
Nickbn schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 11:37:
@prodesk ik zit al een tijdje naar dit topic te kijken en ik lees allemaal goede reacties van mensen die je oprecht willen helpen. Maar je lijkt om een aantal belangrijke vragen die gesteld worden heen te draaien, zoals de vraag van de droombaan, en alle suggesties die de afgelopen 22 pagina's aan reacties zijn gegeven. Mijn vraag is ook, oprecht goedbedoeld, wat wil je bereiken?

Aan je reacties te lezen ben je scherp en slim genoeg om het 'te redden'. Iedereen hier wil je helpen.Maar je moet even door de zure appel heenbijten. Zet je negatieve energie om in een positieve daad. Je kan al klein beginnen en van daaruit bouwen, er zijn genoeg meer dan waardevolle adviezen aan je gegeven. Kom op!

Wil je over een aantal jaar kunnen zeggen 'ik heb mijn best gedaan en ben nu verder dan waar ik was en ben trots op de stappen die ik heb genomen' of blijf je stilzitten en kijk je over een aantal jaar terug en denk je "had ik maar wat gedaan aan de situatie?'.
Met deze houding denk ik niet dat hij dat in zich heeft, over een paar jaar blijft hij alles en iedereen de schuld geven. Geen enkele post van hem getuigt van zelfinzicht.

En ik ben het met je eens dat hij slim en scherp is, dat maakt het zo zonde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:55

Mensen (vrouwen en mannen zijn daarin niet heel verschillend) willen graag met een leuk, tof iemand samenleven. Wil jij zelf ook denk ik? Die vrouw naar wie je zoekt dus ook. Als jij er al in komt met een frame dat alle vrouwen golddiggers zijn, dan mis je ook de vrouwen die dat niet zijn. Je legt jezelf dus onbewust een bias op, terwijl dat niet hoeft en je jezelf er alleen maar mee in de weg zit.

Als jij niet over je eigen vooroordelen kunt heenstappen, zul je typisch ook de mensen niet vinden die dat wel doen. Dat is namelijk pas echt onaantrekkelijk, een blind geloof in idiote vooroordelen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]
En je denkt dat zodra je je HBO diploma in ontvangst neemt je direct een huis koopt? Met je HBO startinkomen krijg je mischien hypotheek van net 180.000 euro, mits je geen studieschuld hebt. Je bent beter af in je sociale huurwoning als met wat je daarvoor zou kunnen kopen. Je gaat toch wel echt minstens iets van 4000 euro per maand nodig hebben om een beetje fatsoenselijk rijtjeshuis te kopen, dat doen veel hbo-ers niet na 10 jaar. Mischien de goed betaalde developer die door de schaarste op de arbeidsmarkt snel in een senior functie rolt, maar dan houd het ook wel op. En pas vanaf 5000 euro per maand zit op de 350.000 euro aan hypotheek ruimte waar de rijtjeshuizen in de betere buurten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Maar die stromen meestal door naar een hogere loonschaal waardoor zij op termijn vermogen kunnen opbouwen. Dat gaat niet als je je leven lang in de supermarkt werkt.
Toen ik nog bij de supermarkt werkte was er een prima groeipad van medewerker (= vakkenvuller) naar assistent-afdelingsmanager, assistent-filiaalmanager, afdelingsmanager en filiaalmanager. En die laatste is wel een mbo baan waarin je meer verdiend dan de gemiddelde hbo-er. (maar ook zwaar, druk en stressvol). Groeipaden zijn er altijd in bedrijven, de top is ook ooit onderaan begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:48
RagingPenguin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Toen ik nog bij de supermarkt werkte was er een prima groeipad van medewerker (= vakkenvuller) naar assistent-afdelingsmanager, assistent-filiaalmanager, afdelingsmanager en filiaalmanager. En die laatste is wel een mbo baan waarin je meer verdiend dan de gemiddelde hbo-er. (maar ook zwaar, druk en stressvol). Groeipaden zijn er altijd in bedrijven, de top is ook ooit onderaan begonnen.
Tot op zekere hoogte. De echte top is gewoon aan de top begonnen vanwege familie contacten.

Je zal altijd een plafond hebben gebaseerd op opleiding en netwerk. Maar dat plafond ligt wel hoger dan TS lijkt te denken.

Dus als TS eerst eens zorgt dat hij het plafond dat bij zijn achtergrond past haalt dan mag hij daarna klagen over het bestaan van dat plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-06 00:43

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 07:55:
[...]

Hij heeft hier wel eerder uitspraken gedaan over wat hij wil etc. etc. hij wil bijv. een PhD. dat gaat met deze houding niet lukken.
Prima, daar komt TS vanzelf achter wat wel en niet werkt. Daarbij heeft TS begeleiding dus er is een pad ingeslagen. Hier keer op keer de TS aansporen wat hij vandaag er aan gaat doen werkt toch niet anders had TS dat allang gedaan. Je betrokkenheid is vast met goede bedoelingen maar het komt toch ook dwingend en belerend over. (op mij althans)

Sowieso zouden sommige hier iets minder persoonlijk mogen reageren merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Hippocampus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Prima, daar komt TS vanzelf achter wat wel en niet werkt. Daarbij heeft TS begeleiding dus er is een pad ingeslagen. Hier keer op keer de TS aansporen wat hij vandaag er aan gaat doen werkt toch niet anders had TS dat allang gedaan. Je betrokkenheid is vast met goede bedoelingen maar het komt toch ook dwingend en belerend over. (op mij althans)

Sowieso zouden sommige hier iets minder persoonlijk mogen reageren merk ik.
Als hij hier bepaaplde dingen post kan hij reacties verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
RagingPenguin schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:28:
[...]
Je gaat toch wel echt minstens iets van 4000 euro per maand nodig hebben om een beetje fatsoenselijk rijtjeshuis te kopen, dat doen veel hbo-ers niet na 10 jaar.
Mwah, na 10 jaar zijn er wel veel die in een functie op HBO niveau iig boven de 3000 per maand zitten. En op dat moment heb je aan een partner die parttime werkt voldoende om samen een huis te kopen.

In veel CAO's kom je daar ook al gauw dan.

Als mijn vrouw als wijkverpleegkundige fulltime zou werken, zit ze daar ook boven.

4000 per maand zal iets lastiger zijn. Hoewel er genoeg richting leidinggevende functies doorgroeien en dan gaan ze daar toch ook echt overheen :)

Misschien heb ik makkelijk praten als ervaren .NET developer, maar toch (ken er genoeg die bijna 5000 per maand verdienen, ik zit daar nog wat onder, omdat ik 36 uur werk ipv 40 en mijn burnout 6 jaar geleden heeft mijn groeipad een beetje verstoord).

Maar dan hebben we het nog over HBO. De WO-ers groeien al sneller daar naartoe. Als mijn vrouw haar master zou hebben afgerond, zou ze in de zorg meer verdienen dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Pingo76 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Als hij hier bepaaplde dingen post kan hij reacties verwachten.
Ja en dan ga jij nog 40 keer vragen wat hij vandaag eraan gaat doen ofwat?

Sorry hoor, maar is het onderhand niet duidelijk dat TS hier enkel komt om zijn redenaties los te laten en niet om advies komt vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Hippocampus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Sorry hoor, maar is het onderhand niet duidelijk dat TS hier enkel komt om zijn redenaties los te laten en niet om advies komt vragen?
En dat mag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Heeft de TS al een klein beetje verandering of progressie laten zien dan?
Maar ik merk dat jij de TS heel graag met zijn neus op de feiten wil drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nou, eigenlijk niet nee. Tenminste, je mag best inzichten en adviezen delen. Tweakers is per slot van rekening een discussie-topic, waarbij de discussie gericht is op groei, ontwikkeling, kennisvergaring, op probleemoplossing. Allemaal waar TS níet mee bezig is, iig niet hier in dit topic. Dus daarom is dit topic, iig in z'n huidige opzet, niet heel erg nuttig meer.

Als onderwerp voor AWM: ja, mits voorzien van onderbouwing en ontdaan van persoonlijke insteek.
Als onderwerp voor PFSL: alleen als het idd discussie-waarde heeft. En dat heeft het niet in de huidige vorm.

[ Voor 33% gewijzigd door Ardana op 09-06-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Hippocampus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Misschien is het goed dat TS met zijn neus op de feiten word gedrukt, want de huidige instelling gaat niet brengen wat hij/zij verwacht. Als je alles vooraf al afschiet en de resources die mensen bieden niet gebruikt, wat wilt die dan bereiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Ardana schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Nou, eigenlijk niet nee. Tenminste, je mag best inzichten en adviezen delen. Tweakers is per slot van rekening een discussie-topic, waarbij de discussie gericht is op groei, ontwikkeling, kennisvergaring, op probleemoplossing. Allemaal waar TS níet mee bezig is, iig niet hier in dit topic. Dus daarom is dit topic, iig in z'n huidige opzet, niet heel erg nuttig meer.

Als onderwerp voor AWM: ja, mits voorzien van onderbouwing en ontdaan van persoonlijke insteek.
Als onderwerp voor PFSL: alleen als het idd discussie-waarde heeft. En dat heeft het niet in de huidige vorm.
Er zit inderdaad nauwelijks verschil tussen de eerste en de laatste pagina van deze discussie. We blijven in cirkeltjes lopen als de TS enkel zijn standpunt blijft herhalen en wij dezelfde oplossingen aandragen...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Laatst online: 26-06 11:20
Antwoord op de oorspronkelijke vraag van TS: 100% mee eens. Ouders zijn erg bepalend. Maar dat is wel een relatief verhaal, je hebt natuurlijk ook je eigen potentieel. Dat is nu je vertrekpunt. Als ik zo inschat wat jouw beschreven situatie voor effecten heeft, dan lezen we eigenlijk maar een fractie van de problemen waar je tegenaan loopt.

Als ik het zo bekijk mist de TS focus. Door het falen van omgeving in de jeugd moet er heel veel worden 'ingehaald' terwijl hij niet langer in de omgeving zit waar dat nog vrij gemakkelijk kan. Beginnen met simpele banen, sociale contacten leggen in een fase waarin je omgeving daar ook naar zoekt. Als je die dingen mist, dan wordt het heel moeilijk in te halen. En ontstaan er ook allerlei opvattingen die TS hier in allerlei post uit.

Voor wie dit nooit heeft meegemaakt, misschien heb je wel ooit meegemaakt dat je iets moest doen en geen idee had hoe. Dit is precies de situatie waar TS elke dag weer in zit. En al zet hij een stap, komt hij weer in diezelfde situatie. Zo is het leven als je door omstandigheden een flinke sociale achterstand oploopt.

Dus je zit in een situatie waarin je alleen met kleine stapjes vooruit kunt komen, maar die kleine stapjes worden je ook nog eens relatief moeilijk gemaakt vanwege een ongunstige levensfase waarin je ze moet zetten. En een wereld die je confronteert met allerlei negatieve informatie over waarom je het zo slecht doet, en vooral, die jou niet verder helpt.

Ik zou maar 2 adviezen kunnen geven:

- Accepteer dat dit zo is. Je hebt gelijk. Je zit in een kutsituatie en je bent de verpersoonlijking van 'life isn't fair'. Dat betekent niet dat er niets is wat je kunt doen, en je lijkt me echt slim genoeg om in een paar jaar verder te komen dan de gemiddelde Nederlander. Ik zie zoveel misvattingen over dingen die je gewoon nog niet zelf hebt mogen ervaren. Natuurlijk is er ook een component 'geluk hebben' maar daar heb je zelf ook best wat invloed op.

- Een psycholoog/ondersteuner/begeleider is nu degene die kan bepalen wat de volgende stap is richting jouw doelen. Die vervangt de sociale omgeving/ouders/vrienden/partner/leraren die je om je heen zou hebben gehad als je deze stappen in de 'passende' levensfase zou zetten. Zorg dat jullie het telkens weer eens zijn over wat de volgende stap is, en zet die dan. Ik zou het echt vooral hebben over acties, en niet over opvattingen.

Niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Hippocampus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Stiekem blijf je toch hopen dat je zo iemand kunt motiveren om uit dat dal te komen lijkt me. Of misschien (al is het maar even) te laten nadenken over wat er hier gezegd wordt. Het is gewoon zo'n zonde als mensen zo zijn. Als iemand die in een kuil staat en maar verder gaat met graven. Ken helaas ook zo iemand (wel stuk ouder dan ts gok ik) in mijn omgeving, nou het wordt echt niet beter op een bepaalde leeftijd. Dat is nu meer een soort van kluizenaar. Schuld door een slechte jeugd, door de hond van de buren of de paus; het maakt niet uit. Wie er schuldig is heeft niets meer te maken met de oplossing van TS. Toch is die schuldvraag het enige waar hij mee bezig lijkt te zijn. Daarmee kun je het misschien voorkomen bij anderen maar voor TS zelf is dat niet iets waar hij nu nog wat aan heeft. Vooruit kijken is wat hij moet doen.

Erg zonde hoor, hij weet zich hier ook wel aardig te verwoorden. En alle energie die hij erin steekt stel dat hij die ergens anders aan zou besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
Lethalis schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:
[...]

Mwah, na 10 jaar zijn er wel veel die in een functie op HBO niveau iig boven de 3000 per maand zitten. En op dat moment heb je aan een partner die parttime werkt voldoende om samen een huis te kopen.
Samen inderdaad makkelijk, maar de TS wil een mooi koophuis in een goede buurt en auto en dan nog comfortabel leven op 1 inkomen. Mijn punt is dat dat gewoon niet realitisch is, ook al zou die vandaag z'n CS master halen en bij ons komen soliciteren.
Philip Ross schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Tot op zekere hoogte. De echte top is gewoon aan de top begonnen vanwege familie contacten.

Je zal altijd een plafond hebben gebaseerd op opleiding en netwerk. Maar dat plafond ligt wel hoger dan TS lijkt te denken.

Dus als TS eerst eens zorgt dat hij het plafond dat bij zijn achtergrond past haalt dan mag hij daarna klagen over het bestaan van dat plafond.
Dat is inderdaad waar, maar bv. de Albert Heijn heeft ook gewoon BBL plekken waar je een mbo kan halen terwijl je ook vakken vult. Mijn broertje heeft zo z'n mbo filiaalmanager gehaald, nadat die er als mbo-dropout een paar jaar had gewerkt als een gewone vakkenvuller. Nu heeft die er ook nog een AD achter aan gedaan is hij nu bussnis analyst. Maar goed, zoals je al zei, de TS zit lang niet aan z'n plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ahrnuld schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:01:
Door het falen van omgeving in de jeugd moet er heel veel worden 'ingehaald' terwijl hij niet langer in de omgeving zit waar dat nog vrij gemakkelijk kan. Beginnen met simpele banen, sociale contacten leggen in een fase waarin je omgeving daar ook naar zoekt. Als je die dingen mist, dan wordt het heel moeilijk in te halen. En ontstaan er ook allerlei opvattingen die TS hier in allerlei post uit.
Met dit stuk niet helemaal eens. Genoeg mensen moeten zich na een stukgelopen carrière, ziekte of handicap opnieuw uitvinden. Dat is nooit makkelijk in te halen, of komt nooit op het juiste moment.

Ik ken mensen die opnieuw zijn gestart in de zorg, of het onderwijs. Dan begin je dus inderdaad op hetzelfde niveau als iemand van begin 20. En ja, dat kan pijn doen. Maar je begint iig weer ergens. En na een paar jaar zit je weer op een niveau waar je weet tevreden mee bent, waar je een gezin mee kunt onderhouden, of een huis mee kunt kopen.

Maar niets doen, en blijven hopen op die baan en die vriendin die je aan komen waaien, dan weet je zeker dat het niets gaat worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingo76
Hippocampus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat het persoonlijk ook goed is dat TS eens tegengas krijgt van iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten en wel aan het werk is met onafgemaakte mbo voor een salaris waar TS niet voor wil werken.

Ik heb namelijk de indruk dat hij hier verwacht had alleen maar hoogopgeleide en mensen met een goede baan te vinden. Waardoor hij kon zeggen, "ja maar jij bent hoogopgeleid" etc. etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er zijn veel goede adviezen gegeven, maar we blijven in rondjes hetzelfde discussiëren. Aangezien het topic een herhaling van zetten is en de discussiewaarde daardoor minimaal gaat het topic op slot.

Als er behoefte is aan een nieuw topic omtrent dit onderwerp zonder de persoonlijke insteek, dan verwijs ik u graag door naar AWM.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.