Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 18:50
Hier ook een tevreden gebruiker van de zenfone 8. Jarenlang sony xperia's (compact) gehad, maar nu de overstap gemaakt naar asus. Tot op heden nog geen moment spijt van gehad.
Geen warmte issues gehad, batterij blijft 48h overeind (laag-medium gebruik), vingerafdruk scan geen problemen mee gehad. Maar ik gebruik 9 van de 10 keer ook gewoon de face scan, nog handiger.

Ook de foto's zijn echt een stap vooruit. Nu kom ik vanaf een sony xperia xz2 compact, dus dat mag natuurlijk ook wel. Maar heb altijd de foto's van sony van een wat magere kwaliteit gevonden.

Het enige waar ik aan moet wennen is de menu structuur. Vooral het sluiten van apps, dat heb ik nog niet lekker onder de knie. Bij sony had je de knop rechts onderin en daarna kon je de apps 1 voor 1 sluiten, nu moet je half omhoog schuiven en vasthouden om in dat scherm te komen. In de snelheid trek ik meestal het hoofd menu omhoog. maar dat zal wel aan mijn motoriek liggen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rexcore op 28-06-2021 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Laguna

Connaisseur

Rexcore schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:34:

Het enige waar ik aan moet wennen is de menu structuur. Vooral het sluiten van apps, dat heb ik nog niet lekker onder de knie. Bij sony had je de knop rechts onderin en daarna kon je de apps 1 voor 1 sluiten, nu moet je half omhoog schuiven en vasthouden om in dat scherm te komen. In de snelheid trek ik meestal het hoofd menu omhoog. maar dat zal wel aan mijn motoriek liggen :)
Je kan er vooralsnog voor kiezen om knoppen te gebruiken ipv gestures, zie ook: https://zentalk.asus.com/...vigation-bar-on-zenfone-8

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Ik gebruik al jaren een iPhone en ben daar best tevreden mee, maar ik kijk altijd wel met een schuin oog naar Android en zie mooie features naar voren komen.

Wat ik echter zo prettig vind aan de iPhone is de steengoede ondersteuning en dat is wat mij zorgen baart bij de Zenfone 8; hoe is dat over drie jaar? Ik probeer altijd zo lang mogelijk met mijn telefoon te doen.

Daarnaast ben ik benieuwd of er hier ook mensen zijn die overgestapt zijn van een iPhone naar deze Zenfone 8 en hoe is dat bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwahgib
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Goed, ik heb hem dus gekocht. En de telefoon is binnen sinds gisteren. Eerste indrukken zijn erg positief. De vingerafdrukscanner werkt goed voor mij. Hij wordt niet te warm. Performance is top. En het formaat is echt heerlijk (realiseer me nu pas hoe onhandig die 6.6" telefoons zijn).

Bedankt voor advies eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Laatst online: 11-06 13:20
Nieuwe update:
【Release Note】

Optimized system stability
Improved Pocket mode threshold and detection
Optimized phone call quality
Improved camera quality
Added AOD ‘Tap to show’ function
Improved thermals for ASUS Camera
Improved the thermals for phone calls during suspend
Enabled VoLTE & VoWiFi on Vodafone & Deutsche Telekom (Netherlands)
Enabled VoLTE & VoWiFi on Deutsche Telekom (Hungary)
Enabled VoLTE on Vodafone (Ireland)
Enabled VoWiFi on MTS (Russia)
Updated Android security patch to 2021-05-05
Begrijp niet helemaal wat Deutsche Telekom met Nederland te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 16:46
Pred schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
Nieuwe update:

[...]

Echt super fijn dat er alweer een update uit is.
Ik ben vooral blij met "Improved Pocket mode threshold and detection".
Maar moet wel zeggen dat ik de batterijduur nog wel vind tegen vallen ten opzichten van mijn oude oneplus 5.
En wat betreft "Vodafone & Deutsche Telekom" lijkt het er op dat dit een samenwerking is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
InfoTracer schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:55:
[...]

Echt super fijn dat er alweer een update uit is.
Ik ben vooral blij met "Improved Pocket mode threshold and detection".
Maar moet wel zeggen dat ik de batterijduur nog wel vind tegen vallen ten opzichten van mijn oude oneplus 5.
En wat betreft "Vodafone & Deutsche Telekom" lijkt het er op dat dit een samenwerking is ofzo.
Ik vind vooral fijn dat "Added AOD ‘Tap to show’ function" is toegevoegd.

Accuduur vind ik nu meer dan acceptabel. Ik haal makkelijk een dag (ik gebruik mijn telefoon weinig, heb 'm op 120hz staan). Als ik langer met de accu wil, zet ik 'm op duurzaam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13:16
Pred schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:51:
Nieuwe update:

[...]

T-mobile is onderdeel van Deutsche Telekom en ik kan bevestigen dat vowifi en volte nu werken op T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
M!chiel schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:13:
[...]

T-mobile is onderdeel van Deutsche Telekom en ik kan bevestigen dat vowifi en volte nu werken op T-mobile.
Dan hoop ik dat KPN snel volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bathing Aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 14:49
Pukson schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Zojuist een nieuwe update weer binnen!

【Release Note】

Improved thermal for 3rd party APP video call.

Zou waarschijnlijk jouw issue fixen
Heeft iemand videobellen getest na deze update? Ook de algemene ervaring met de accu op de laatste software versie ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 22:00
Ik overweeg deze telefoon, pluspunten zijn voor mij:
- 3.5mm is een must voor mij,
- Compact formaat is een must, wat heel veel telefoons doet afvallen.
- Gewend aan Android dus geen Iphone mini

Ik twijfel nog tussen deze telefoon en de nieuwe Sony, maar die doet het niet heel goed in de reviews.

Iemand die weet hoe het zit met inbranden van de hedendaagse (telefoon) oleds? Ik kom van een Galaxy S7 af waarbij de interface van Waze compleet is ingebrand, is dit ook een risico met moderne oleds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damaro82
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
Dag allen,
Ik heb gisteren mijn Zenfone 8 gekregen, mooi ding, fijn formaat etc. Na enkele updates direct te installeren viel het mij op dat de LED indicator niks doet als ik berichten ontvang. Heeft dit iets te maken met Android 11, het systeem of is het een hardware issue?

Ik hoor het graag als iemand wellicht weet wat er aan de hand kan zijn..

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
damaro82 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:46:
Dag allen,
Ik heb gisteren mijn Zenfone 8 gekregen, mooi ding, fijn formaat etc. Na enkele updates direct te installeren viel het mij op dat de LED indicator niks doet als ik berichten ontvang. Heeft dit iets te maken met Android 11, het systeem of is het een hardware issue?

Ik hoor het graag als iemand wellicht weet wat er aan de hand kan zijn..

Daan
Hier werkt het onder Android 11 wel.
Misschien moet je het nog aanzetten bij "scherm" en dan helemaal onder aan.

Zo kwam ik er ook achter dat "zakmodus" standaard uit staat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damaro82
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2021
Die optie staat wel aan bij mij. Als ik de telefoon oplaad geeft de led wel licht (maar alleen wit/ gelig lijkt het) . Misschien dus toch een hardware fout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
damaro82 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:12:
Die optie staat wel aan bij mij. Als ik de telefoon oplaad geeft de led wel licht (maar alleen wit/ gelig lijkt het) . Misschien dus toch een hardware fout dan?
Bij opladen is ie idd gelig. Maar als oe dan brand is het een software ding. Misschien kan je nog ergens anders iets instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

Ik krijg het bij deze telefoon niet voor elkaar dat het LED bij een nieuw whatsapp bericht begint te knipperen. Werkt dit bij andere gebruikers wel? En hoe is dat in te stellen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-06 16:00
Weet iemand of deze telefoon ook 4K video ondersteund met de tele lens? Ik kan dit nergens vinden. Er staat overal 8K voor de primary camera en 4k 30/60fps voor de secondary camera, maar mij is niet duidelijk of dat de groothoeklens is of zowel de groothoeklens als de telelens. Ik zal in 1 review dat bij de Zenfone 7 de video bij de telelens was beperkt tot 1080p, dus vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:12
4k60 kunnen beide camera's en de tele kan ook nog 8k25.

• Clukers
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-06 16:42
Ik mag binnenkort via mn job een nieuwe telefoon kiezen.
Aangezien dit eindelijk nog eens een klein toestel met top-specs is én een 3,5mm jack heeft (maar helaas geen draadloos laden heeft) ben ik heel hard aan het twijfelen tussen deze en een S21 (en een Pixel 5 evt).
Ik heb de voorbije jaren steeds een Samsung gehad (S5, S8, S10e) en het was steeds een gemak om alles over te zetten, en alles werkte ook meteen zoals het hoort (Microsoft Intune en alle gelinkte apps, google suite en alle gelinkte apps opgesplits tussen privé en werkgever etc...)
Is er iemand die van een Samsung overgestapt is op dit merk en hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft, of tips and tricks om het tot een goed einde te brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-05 20:56
Clukers schreef op woensdag 22 september 2021 @ 16:15:
Is er iemand die van een Samsung overgestapt is op dit merk en hier positieve/negatieve ervaringen mee heeft, of tips and tricks om het tot een goed einde te brengen?
Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van een Samsung Galaxy a8 (werktelefoon) naar een Asus Zenfone 6 flip (privé telefoon). Ik ga er vanuit dat de Zenfone 8 niet heel significant verschilt van de 6.
Met het overzetten geen enkel probleem gehad. Als je gewoon back-ups hebt en de apps uit de playstore gebruikt dan kun je die moeiteloos opnieuw installeren. Er vanuit gaande dat je geen dingen gebruikt uit de Samsung Store (extra skins/apps) tenminste. Verder is apps van buiten de Playstore installeren ook geen enkel probleem als je werkgever dat toe staat.

Het enige wat ik persoonlijk miste was de Samsung mail app. Bij Asus is de default mail app gmail wat ik qua interface minder fijn vond. Zeker qua switchen tussen meerdere mailboxen en instellingen. Om dat op te lossen heb ik de app "Nine" gekocht voor een paar euro, maar er zijn vast ook genoeg gratis alternatieven. Oh ja en dat mijn 6 een lcd scherm heeft ipv van oled, maar dat probleem heb je met de 8 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-06 16:10

vpm

Think, tinker, tank

Hi all! We zijn weer een paar maanden verder sinds de laatste update. Hoe stabiel is de Zf8 nu? En de accuduur?
Mijn oude OP6 is echt aan vervanging toe en ik twijfel nog het meeste tussen de S20FE en de Zenfone8. Mijn grootste twijfels zitten rond de camera's (ik gebruik regelmatig tele), software bloating icm RAM (komend van Oneplus sowieso een dingetje) en accuduur. Update beleid is ook wel belangrijk, want ik hoop weer 3+ jaar met mn telefoon te kunnen doen.
Ik wil gewoon geen China-phone meer en heb al een hoop afwegingen gemaakt, dus het gaat echt tussen deze twee.

Kleine update: Mijn oog valt ineens op het feit dat de S20FE slechts GG3 heeft, terwijl ik nu 5 heb. Ik ben niet heel voorzichtig met m'n telefoon en m'n OP6 is hierdoor ook hardwarematig kapot gegaan (speakers + knoppen).

[ Voor 19% gewijzigd door vpm op 04-10-2021 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
@vpm
Over stabiliteit: nog nooit problemen mee gehad.
Accu: ik laad die elke dag tot 90% op. Ene keer is dat vanaf 40% andere keer is dat vanaf 20%. Met de meegeleverde adapter is dat binnen het uur gedaan.
Update beleid: ze hebben al een aantal updates voor oa de accu en camera. De huidige Android beveiligings update is van augustus. Dus daar doen ze 2-3 maanden over. Ik ben er redelijk tevreden mee, maar ik heb voor de beveiligings update toch liever een snellere uitrol.

De telefoon zelf vind ik te glad en de meegeleverde case helpt wel iets maar persoonlijk iets te glad.

Hoop dat je hier wat aan hebt voor je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23
Keuze gemaakt, Zenfone 8 besteld! Eigenlijk is deze Asus de enige optie; ik kom vanaf een Nokia 8 en was op zoek naar een telefoon van maximaal die afmetingen en een 3,5mm aansluiting.

Ben benieuwd, hij komt morgen!

Overigens nog een vergemakkelijking van de keuze: het gaat om een "outlet" model van Belsimpel, nu dan maar 500 euro ipv de standaard 600+.

[ Voor 24% gewijzigd door treinentom op 19-10-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Inmiddels ben ik ook uitgekomen op de Zenfone 8. Qua UX een logische stap als je Oneplus gewend bent. Ik heb hem nu een kleine 2 weken in gebruik en kan echt niet klagen over de accucapaciteit. Zeker in standby verbruikt hij bijna geen batterij, waar in initiele reviews de nadruk op werd gelegd.
Over verdere functionaliteit kan ik nog niet heel diepgaand schrijven. Gesture navigatie aan de zijkant is nog een beetje wennen (Android 11 feature). Gezien veel apps nog niet geupdatet zijn, zit de navigatie in de weg van UI elementen, zoals menu's. Hierover heeft Google wel een notitie in hun dev guide, dus dit zal met de tijd veranderen. De vingerafdruk scanner is een beetje hit and miss. De "vochtigheid" van je vingers blijkt cruciaal. Ik gebruik toch merendeels face unlock.
Ik moet nog een aantal instellingen doorlopen om te kijken of de dingen die ik uit mn OP6 mis er stiekem toch op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmitzel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:02
Pukson schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:47:
[Afbeelding]

Reviews

[URL="https://youtu.be/XfpMPZTyNQI"]YouTube: Zenfone 8 - The most boring INCREDIBLE

YouTube: Zenfone 8 - The most boring INCREDIBLE phone ever.
Op 7:10 zegt deze reviewer dat er wel wireless charging is. Hoe zit dat nou echt? Op andere sites lees ik weer dat er er geen wireless charging op zit.

Edit: nevermind, hij zegt zelf op youtube in een comment dat het er niet opzit... toch jammer

[ Voor 14% gewijzigd door Schmitzel op 20-10-2021 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pred
In december krijgen we Android 12.

https://zentalk.asus.com/...ne-7-and-rog-phone-series

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HIcdog
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-11-2021
Momenteel ben ik op zoek naar een compacte smartphone en ben ik uitgekomen bij de Iphone 13 mini en Asus Zenfone 8. Na lang twijfelen heb ik toch gekozen voor de Zenfone 8. Bijna besteld totdat ik op verschillende fora las dat er heel veel gebruikers met een zenfone 8 last hebben van een zogenaamde Ramdump en daar niet meer uit kunnen komen. Dit met als gevolg dat het toestel naar Asus gestuurd moet worden voor een reparatie. Wat ik hiervan lees gaat dit via Asus niet heel erg soepel. Heel veel gedoe dus en helaas erkent Asus dit probleem niet (terwijl er heel over te lezen is). Met andere woorden, ik neig toch een Iphone 13 mini te kopen. Voordat ik de Iphone 13 mini bestel ben ik toch erg benieuwd of er Nederlandse gebruikers zijn van de Zenfone 8, die ook te maken hebben gehad met dit probleem en zo ja, hoe gaat de reparateur hiermee om?

Dank alvast!

https://piunikaweb.com/20...g-ramdump-issue-surfaces/

[ Voor 6% gewijzigd door HIcdog op 28-10-2021 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 09:37

icecreamfarmer

en het is

HIcdog schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:02:
Momenteel ben ik op zoek naar een compacte smartphone en ben ik uitgekomen bij de Iphone 13 mini en Asus Zenfone 8. Na lang twijfelen heb ik toch gekozen voor de Zenfone 8. Bijna besteld totdat ik op verschillende fora las dat er heel veel gebruikers met een zenfone 8 last hebben van een zogenaamde Ramdump en daar niet meer uit kunnen komen. Dit met als gevolg dat het toestel naar Asus gestuurd moet worden voor een reparatie. Wat ik hiervan lees gaat dit via Asus niet heel erg soepel. Heel veel gedoe dus en helaas erkent Asus dit probleem niet (terwijl er heel over te lezen is). Met andere woorden, ik neig toch een Iphone 13 mini te kopen. Voordat ik de Iphone 13 mini bestel ben ik toch erg benieuwd of er Nederlandse gebruikers zijn van de Zenfone 8, die ook te maken hebben gehad met dit probleem en zo ja, hoe gaat de reparateur hiermee om?

Dank alvast!

https://piunikaweb.com/20...g-ramdump-issue-surfaces/
Hey heb je al een oplossing gevonden. Ik heb een sony xz2 compact en zit met dezelfde keuze.
Maar de ramdump problemen baren mij idd ook zorgen en neig nu naar de 13 mini ondanks dat ik een grondige hekel heb aan Apple.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:19

XanderDrake

Build the future!

icecreamfarmer schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:32:
[...]

Hey heb je al een oplossing gevonden. Ik heb een sony xz2 compact en zit met dezelfde keuze.
Maar de ramdump problemen baren mij idd ook zorgen en neig nu naar de 13 mini ondanks dat ik een grondige hekel heb aan Apple.
According to the report from a user, there are 6 cases out of 203 units sold which means nearly 3% of users are affected.
Ik weet niet of je er zo bang voor moet zijn... Als dit toch gebeurt is het een garantie geval.

Ik heb de Zenfone 8 en ik ben er heel blij mee. Lekker eens wat anders, fantastisch formaat, super soepel en mooie fotos.

Over mooie fotos gesproken, de GCAM app is alweer toe aan versie 1.4 :)

https://www.celsoazevedo....camera/dev-wichaya/f/dl4/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidD
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:05

SolidD

Ik heb een paar weken geleden de Galaxy S21 gekocht, maar kwa grootte is dat toch niet lekker te bedienen met 1 hand en het gebrek aan 3,5mm output is een groot gemis voor mij. Die USBC dongles werken ook niet echt lekker kom ik nu steeds achter.

Eerlijk gezegd kwam ik er te laat achter dat de Zenfone bestond met deze specs, anders was die het waarschijnlijk meteen al geworden!

Ik kom van een S10e, waar eigenlijk weinig mis mee was, behalve dat de accu het niet meer zo lang deed (en nu ik erop terug kijk dat het scherm zo veel vloeiender gaat dan met 120hz :)).
Je kunt met de zenfone neem ik aan toch ook gewoon nog de navigatie knoppen onderin activeren (en niet gestures gebruiken) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:23
@SolidD Zeker! Je kan ook de button layout nog wijzigen mocht je graag de terugknop rechts willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
SolidD schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:24:
Ik heb een paar weken geleden de Galaxy S21 gekocht, maar kwa grootte is dat toch niet lekker te bedienen met 1 hand en het gebrek aan 3,5mm output is een groot gemis voor mij. Die USBC dongles werken ook niet echt lekker kom ik nu steeds achter.

Eerlijk gezegd kwam ik er te laat achter dat de Zenfone bestond met deze specs, anders was die het waarschijnlijk meteen al geworden!

Ik kom van een S10e, waar eigenlijk weinig mis mee was, behalve dat de accu het niet meer zo lang deed (en nu ik erop terug kijk dat het scherm zo veel vloeiender gaat dan met 120hz :)).
Je kunt met de zenfone neem ik aan toch ook gewoon nog de navigatie knoppen onderin activeren (en niet gestures gebruiken) ?
Ik ben nu met black friday overstag gegaan en heb mijn S10e vervangen door de Zenfone 8. Gestures werken eigenlijk zeer goed, is enkel wat gewend worden omdat "back" niet rechtsonderaan omhoog swipen is, maar aan de rechter- of linker-kant naar het midden swipen.
120Hz scherm is zeer mooi/helder/gevoelig/... en met de bare android erop enorm snappy en snel. In tegenstelling wat je hier soms leest vind ik dat de batterij het goed doet. Met mijn gebruik kwam ik met mijn S10e amper de dag door als hij op batterijspaarstand stond. In normale modus lukte dat gewoonweg niet. Nu met de Zenfone zit ik 's avonds nog aan 40% vermogen. Uiteraard is hij nieuw en zal er zeker verval op zitten, maar ik was toch aangenaam verrast (en dat met 120Hz op).

Wat mij wel stoort is dat er bijna geen fatsoenlijke cases voor te vinden zijn? Normaal gezien werk ik met een volledig hoesje (Jaccet lederen hoesje) omdat ik vind dat een deel van de meerwaarde van een dergelijk toestel zit in de look en feel van het toestel en het gevoel van "naakte" gsm in je hand als je ermee aan het werken bent. Deze achterkant is nu zo glad dat het eigenlijk te moeilijk is om op je gemak mee te werken (zeker als je handen wat droog zijn). Moest iemand nog een aanrader hebben voor een slim case, laat het dan maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Clukers schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:13:
Ik ben nu met black friday overstag gegaan en heb mijn S10e vervangen door de Zenfone 8. Gestures werken eigenlijk zeer goed, is enkel wat gewend worden omdat "back" niet rechtsonderaan omhoog swipen is, maar aan de rechter- of linker-kant naar het midden swipen.
120Hz scherm is zeer mooi/helder/gevoelig/... en met de bare android erop enorm snappy en snel. In tegenstelling wat je hier soms leest vind ik dat de batterij het goed doet. Met mijn gebruik kwam ik met mijn S10e amper de dag door als hij op batterijspaarstand stond. In normale modus lukte dat gewoonweg niet. Nu met de Zenfone zit ik 's avonds nog aan 40% vermogen. Uiteraard is hij nieuw en zal er zeker verval op zitten, maar ik was toch aangenaam verrast (en dat met 120Hz op).
Welcome to the club :)
Ja ik lees wel vaker dat mensen last hebben van slechte accutijden en opwarmen, maar ik ervaar dat dus niet. Accutijden is minder lang dan mijn vorige Mi 9T, maar die had minder Flash/RAM, een low-powered Snapdragon 730 (non-G) en deed maar 60hz. Met de Zenfone Ik haal sowieso het einde van de dag, ik moet ongeveer 60% opladen om 16 uur standby en 2.5u screen-on time te halen.
Wat mij wel stoort is dat er bijna geen fatsoenlijke cases voor te vinden zijn? Normaal gezien werk ik met een volledig hoesje (Jaccet lederen hoesje) omdat ik vind dat een deel van de meerwaarde van een dergelijk toestel zit in de look en feel van het toestel en het gevoel van "naakte" gsm in je hand als je ermee aan het werken bent. Deze achterkant is nu zo glad dat het eigenlijk te moeilijk is om op je gemak mee te werken (zeker als je handen wat droog zijn). Moest iemand nog een aanrader hebben voor een slim case, laat het dan maar horen.
Ja een minder bekende telefoon, dan heb je minder beschikbaarheid van accessoires.
Ik had een doorzichtige TPU case van Belsimpel. Op zich een goede case, dikke randen wel, waardoor de telefoon dikker voelt dan hij is.
Ik ben weer terug gegaan naar de meegeleverde case. Die is lekker strak, alleen die case beschermt het scherm niet zo. Dus ik heb van ebay een hardend glass screen protector gehaald.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clukers
XanderDrake schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:29:

Ja een minder bekende telefoon, dan heb je minder beschikbaarheid van accessoires.
Ik had een doorzichtige TPU case van Belsimpel. Op zich een goede case, dikke randen wel, waardoor de telefoon dikker voelt dan hij is.
Ik ben weer terug gegaan naar de meegeleverde case. Die is lekker strak, alleen die case beschermt het scherm niet zo. Dus ik heb van ebay een hardend glass screen protector gehaald.
Ja, om die reden gebruik ik ook de meegeleverde case, maar ik had toch graag wat meer keuze gehad :)
Welke screenprotector is het juist? Ik lees her en der dat mensen die een glazen protector gebruiken last hebben van een fingerprintsensor die niet meer zo gevoelig is, en dat een folie beter zou werken icm de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Clukers schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:54:
Ja, om die reden gebruik ik ook de meegeleverde case, maar ik had toch graag wat meer keuze gehad :)
Welke screenprotector is het juist? Ik lees her en der dat mensen die een glazen protector gebruiken last hebben van een fingerprintsensor die niet meer zo gevoelig is, en dat een folie beter zou werken icm de sensor.
Ja ik heb dat ook gelezen, maar ik denk dat de fingerprint sensor nooit echt perfect soepel werkt. Volgens mij is glas gewoon glas, ik denk dat het niet veel uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amandess
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-05 20:56
Amandess schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:40:
[...]

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van een Samsung Galaxy a8 (werktelefoon) naar een Asus Zenfone 6 flip (privé telefoon). Ik ga er vanuit dat de Zenfone 8 niet heel significant verschilt van de 6.
Weet niet of het bij de Zenfone 8 ook van toepassing gaat zijn, maar bij mijn Zenfone 6 zijn ze blijkbaar na exact 2 jaar na de release gestopt met security updates.
Telefoon besteld ongeveer juli 2019 (zodra die leverbaar was in NL), laatste system update (Android 11) was op 18 juni 2021, laatste security patch is van juni 2021 :X . Dat die maar 2 Android upgrades zou krijgen was op zich bekend en te overzien, dat die daarna ook geen security updates zou krijgen niet. |:(

Als je een telefoon koopt voor 2 jaar gebruik of hem een ander OS wilt geven is het niet zo'n probleem, als je er langer mee wilt doen is het misschien wel iets om in gedachten te houden.

Ik was op zich tevreden met mijn 6 en overwoog om als opvolger een Zenfone 8 of 9 flip te kopen (afhankelijk van wanneer deze het zou begeven), maar zie er nu toch maar van af voor het geval dat de 8 hierin teveel op z'n voorganger lijkt. Hopelijk valt het mee, maar geen gok die ik nog een keer waag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Amandess schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:12:
[...]

Weet niet of het bij de Zenfone 8 ook van toepassing gaat zijn, maar bij mijn Zenfone 6 zijn ze blijkbaar na exact 2 jaar na de release gestopt met security updates.
Telefoon besteld ongeveer juli 2019 (zodra die leverbaar was in NL), laatste system update (Android 11) was op 18 juni 2021, laatste security patch is van juni 2021 :X . Dat die maar 2 Android upgrades zou krijgen was op zich bekend en te overzien, dat die daarna ook geen security updates zou krijgen niet. |:(

Als je een telefoon koopt voor 2 jaar gebruik of hem een ander OS wilt geven is het niet zo'n probleem, als je er langer mee wilt doen is het misschien wel iets om in gedachten te houden.

Ik was op zich tevreden met mijn 6 en overwoog om als opvolger een Zenfone 8 of 9 flip te kopen (afhankelijk van wanneer deze het zou begeven), maar zie er nu toch maar van af voor het geval dat de 8 hierin teveel op z'n voorganger lijkt. Hopelijk valt het mee, maar geen gok die ik nog een keer waag.
Yeah, ik hoop echt dat Asus het deze generatie beter oppakt. Het was zo dat de Zenfone 6 en 7 series niet zo populair waren, en dat daarom software doorontwikkeling niet heel interessant was voor Asus.

Met de Zenfone 8 serie is dat wel andere koek, die toestellen gooien hoge ogen. Ik denk ook dat de tijd rijp is voor een niet-Chinese concurrentie in de Android markt; Samsung's en Sony's aanbod zijn aan het stagneren vind ik persoonlijk, bedrijven zoals Nokia laten de bal vallen en LG is er totaal uit gestapt. Ik ben een groot fan van Xiaomi qua prijs, design en software, maar toen mijn Mi 9T kapot ging bleek dat ze amper reserve onderdelen naar NL leverden. Daarnaast kan je Chinese techbedrijven niet vertrouwen op hun blauwe ogen. Amerikaanse ook niet. Asus heeft niet zo'n naam ivm user data gedreven producten, dus dat voelt veiliger :)
Dus hopelijk pakken ze software en met name veiligheidsupdates beter op!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stonehawk
Zo even mijn ervaring delen van mijn kapotte Zenfone 8:

18-11 donderdag
Telefoon aan de lader (degene die meegeleverd is van ASUS zelf) gehangen. Hij werd gewoon netjes opgeladen. Uurtje later kijken of de telefoon al was opgeladen. De telefoon deed helemaal niks meer. Scherm ging niet meer aan. Indicatie led ging ook niet meer branden als ik de telefoon aan de lader ging hangen.

19-11 vrijdag
Even een melding gemaakt bij ASUS. Ik heb hem direct bij hun webshop gekocht.

22-11 maandag
Kreeg ik een bericht of ik hem nog even wilde proberen met de aan/uitknop en volume knop (-) 10 seconden. Dit had ik natuurlijk allang geprobeerd. Als dat niet werkte nog even proberen aan de lader te hangen. Als dit niet werkte moest ik een RMA aanvragen. Dit heb ik toen gedaan.

23-11 dinsdag
Kreeg ik eerst bericht van DHL dat ze een pakketje woensdag tussen 9 en 5 op kwamen halen. Hierna kreeg ik een verzend label van ASUS en de melding dat een vervoerder binnen 2 dagen het pakketje kwamen ophalen. De telefoon ging naar een reparatie centrum in Polen

24-11 woensdag
Om 2 uur werd hij opgehaald.

26-11 vrijdag
De telefoon was ontvangen bij het reparatie centrum. Reparatie zou tussen de 7 a 9 werkdagen kunnen duren. Dit is gewoon een standaard tijd die ze rekenen. Het zou eventueel langer kunnen duren vanwege Covid.

30-11 dinsdag
Mailtje van DHL dat vrijdag aan het eind van de dag een pakketje bezorgt zou worden. 3 Uur later kreeg ik een bericht van ASUS dat de reparatie gedaan was en dat ze hem weer terug gingen sturen.

02-12 donderdag
Tot mijn verbazing was het pakketje nu al afgeleverd. Mijn telefoon met 1 heel klein krasje. Ik had de telefoon heel goed geïnspecteerd om het te zien. Er zat een service report bij waarop stond dat het moederboord was vervangen.

Al met al ben ik wel tevreden met hoe het verlopen is. Enige nadeel was dat ik met een oude windows phone 2 weken heb moeten bellen (Lumia 650) Veel meer kan je er niet meer mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 20:41
Het lijkt alsof er behoorlijk vaak problemen met het toestel zijn.

Dat weerhoud me helaas toch van de aanschaf, terwijl de specs + looks exact zijn wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
cowboyhenkie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:14:

Dat weerhoud me helaas toch van de aanschaf, terwijl de specs + looks exact zijn wat ik zoek!
Hier een tevreden gebruiker (sinds juni) zonder enige problemen. Alles werkt naar behoren (incl de vingerafdrukscanner).

Er zijn dagen dat de accu niet het einde van de dag haalt, dat vind ik het enige nadeel: de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

cowboyhenkie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:14:

Je hebt bij elke telefoon problemen en uitval. Ik heb trouwens het gevoel dat de huidige batches (ik heb hem later gekocht, eind september) minder problemen hebben. Ik ervaar geen oververhitting of hete behuizing. Ik vind de accu eigenlijk niet slecht, 3h screentime plus uur muziek bluetooth streamen, 24u+ standby, van 90% tot 20% ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Eerste meldingen van de update naar Android 12 staan op XDA. Hier al mensen die de update hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Ik heb net 1004.0404.55 binnengekregen, maar ik zit in het betaprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ik heb net wel een update gehad (30.12.112.65), maar niet Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:24
Pred schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:12:
Ik heb net wel een update gehad (30.12.112.65), maar niet Android 12.
Ook net binnengekregen. Weet je toevallig nog wat er in de release notes stond? 'k Had ze niet bekeken en kan ze nu niet meer terugvinden...

Vorige 2 kleine updates waren o.a. gerelateerd aan auto brightness: een "fix" die de brightness over 't algemeen hoger instelde maar een nog slechtere ervaring bood dan ervoor. In de update erna (de 112.62 denk ik) werd dit teruggedraaid.

Na 6 maanden in mijn bezit gematigd tevreden met dit toestel. Formaat in combinatie met specs en vlotte software en de prijs zijn nog steeds een no-brainer wat mij betreft. Mocht er een ander toestel in een groter formaat bestaan die de negatieve punten van de Zenfone aanpakt, ik zou nog steeds voor de Zenfone kiezen.

Negatieve punten (persoonlijk):
- Camera: ondanks de 888 vind ik deze soms nog traag. Vooral de shutter delay. Hoe is het nu mogelijk met al deze processing power dat fabrikanten er nog altijd niet in slagen om een foto te nemen wanneer de shutter ingedrukt wordt....
Tweede punt is de overmatige AI processing (wat blijkbaar een trend is tegenwoordig). Voornamelijk gezichten worden onnatuurlijk geprocest, ook al staat de instelling die dit bewust doet volledig uit.
- Batterij: was een pijnpunt de eerste maanden maar ben er nu al wat aan gewend. Er zijn ook wel kleine optimalisaties gebeurd door software-updates.
- Notificaties: zonder "batterij-optimalisatie" uit te schakelen voor bepaalde apps komen notificaties pas minuten, uren of zelfs een dag later door. Bij bepaalde apps zit er na uitschakeling hiervan nog een delay op van enkele minuten.
- Enkele dingen in software zoals auto-brightness (te donker soms), DC-dimming van 't scherm enkel in 60HZ modus, fingerprint reader (was het zo beu dat ik deze nu niet meer gebruik), ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Fentek schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:08:
[...]

Ook net binnengekregen. Weet je toevallig nog wat er in de release notes stond? 'k Had ze niet bekeken en kan ze nu niet meer terugvinden...
Zeer beperkt:
https://zentalk.asus.com/...zenfone-8-ww-30-12-112-65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb ook die laatste update binnen, pas vanochtend. Ik ben heel benieuwd wanneer we Android 12 krijgen, gezien dat nu pas de grote beta uitrol start.
Fentek schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:08:
Negatieve punten (persoonlijk):
- Camera: ondanks de 888 vind ik deze soms nog traag. Vooral de shutter delay. Hoe is het nu mogelijk met al deze processing power dat fabrikanten er nog altijd niet in slagen om een foto te nemen wanneer de shutter ingedrukt wordt....
Tweede punt is de overmatige AI processing (wat blijkbaar een trend is tegenwoordig). Voornamelijk gezichten worden onnatuurlijk geprocest, ook al staat de instelling die dit bewust doet volledig uit.
Ik was in het begin ook niet helemaal tevreden, maar ondertussen ben ik gewent hoe fotograferen goed werkt met deze telefoon. Ik denk dat je dat altijd wel hebt, zeker als je switcht van fabrikant.

Heb je de GCam al eens geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentek
XanderDrake schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:13:
Ik heb ook die laatste update binnen, pas vanochtend. Ik ben heel benieuwd wanneer we Android 12 krijgen, gezien dat nu pas de grote beta uitrol start.

[...]

Ik was in het begin ook niet helemaal tevreden, maar ondertussen ben ik gewent hoe fotograferen goed werkt met deze telefoon. Ik denk dat je dat altijd wel hebt, zeker als je switcht van fabrikant.

Heb je de GCam al eens geprobeerd?
Ja op andere punten vind ik de camera wel goed, vooral de app dan. De manuele modus vind ik bijvoorbeeld heel handig in bepaalde situaties. De normale modus doet het wel goed in heel wat situaties.

GCam heb ik staan ja, voorlopig gebruik ik deze om af en toe een foto te nemen nadat ik er al genomen heb met de camera van Asus, om ze achteraf te vergelijken. 'k vind de GCam alleszins een stuk minder gebruiksvriendelijk en minder zaken instelbaar. Qua foto's is deze wel veel natuurlijker maar ik ervaarde wel bewegingsonscherpte binnen. Ik moet er nog wat mee experimenteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Ze lijken het dan toch te redden voor het nieuwe jaar (zoals beloofd).

Op XDA de eerste meldingen van update naar Android 12 (echt!) en ook op de download-site van ASUS is de update te downloaden:
https://www.asus.com/Mobi.../Zenfone-8/HelpDesk_BIOS/

Ik denk trouwens wel dat ik een paar dagen wacht (als dat lukt vanwege de persistent notification), alvorens ik update. Eerst afwachten of er nog grote bugs in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Voor wie het niet wist kan je met de volgende code de optie voor Volte aan en uit te zetten krijgen bij je newerkt instellingen.
code:
1
*#*#3642623344#*#*

Deze code moet je gewoon invullen in je "telefeoon" ap bij de dailer.
Kwam er zelf achter nadat ik wat was gaan zoeken want ik krijg klachten dat ze zichzelf in het begin van een telefoon gesprek dubbel horen.

Edit: Bron https://forum.xda-develop...vowifi-v2.4028073/page-12

[ Voor 11% gewijzigd door InfoTracer op 29-12-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Pred schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:17:
Ik denk trouwens wel dat ik een paar dagen wacht (als dat lukt vanwege de persistent notification), alvorens ik update. Eerst afwachten of er nog grote bugs in zitten.
Deze versie draai ik nu als onderdeel van het betaprogramma. Ik zie geen bugs, behalve een incidenteel hikje hier of daar, die mogelijk ook komen door apps die nog niet goed op Android 12 zijn aangepast. Sommige gebruikers meldden problemen met roaming, maar dat lijkt in deze versie opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door M!chiel op 29-12-2021 14:58 . Reden: Update roaming lijkt opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dusss, Android 12 is al even uit maar ik krijg geen OTA updates. Even kijken op de Zentalk forums en het ziet er naar uit dat je het moment handmatig moet downloaden. Hier is de link voor de US versie, ik denk dat wij de WW versie hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
XanderDrake schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:08:
Dusss, Android 12 is al even uit maar ik krijg geen OTA updates. Even kijken op de Zentalk forums en het ziet er naar uit dat je het moment handmatig moet downloaden. Hier is de link voor de US versie, ik denk dat wij de WW versie hebben toch?
Dat klopt. Downloaden op je mobiele telefoon en herstarten. Hij geeft dan vanzelf een melding dat er een update klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
XanderDrake schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:08:
Wat ik begreep vanuit telefonisch contact is dat je deze handmatig moet downloaden. Wat ik wel jammer vindt.
Want las ergens dat ze dit hebben gedaan omdat niet iedereen het fijn vindt om automatisch een grote update te krijgen en daardoor apps niet meer goed werken omdat deze nog niet Android 12 ready zijn.
Persoonlijk vind ik het een hele slechte reden want ik gok dat Android 11 geen veiligheids updates meer gaat krijgen. En veiligheid is toch belangrijk dat apps die (waarschijnlijk tijdelijk) niet op Android 12 werken.
Moet hem zelf nog updaten maar geen zin in want moet dan alles weer opnieuw instellen. Want gok dat het niet met behoud van data kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

InfoTracer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Wat ik begreep vanuit telefonisch contact is dat je deze handmatig moet downloaden. Wat ik wel jammer vindt.
Want las ergens dat ze dit hebben gedaan omdat niet iedereen het fijn vindt om automatisch een grote update te krijgen en daardoor apps niet meer goed werken omdat deze nog niet Android 12 ready zijn.
Persoonlijk vind ik het een hele slechte reden want ik gok dat Android 11 geen veiligheids updates meer gaat krijgen. En veiligheid is toch belangrijk dat apps die (waarschijnlijk tijdelijk) niet op Android 12 werken.
Moet hem zelf nog updaten maar geen zin in want moet dan alles weer opnieuw instellen. Want gok dat het niet met behoud van data kan.
Ik vind dit ook echt totaal geen goede reden nee. Tenzij ze later hem dan alsnog via ota aanbieden, zodra app makers meer tijd hebben gehad om nieuwe versies uit te brengen. Maar ergens twijfel ik dat dat gaat gebeuren.
Normaliter is Asus een betrouwbaar merk maar hier laten ze toch steken vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
InfoTracer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:12:
[...]

Je hoeft niets opnieuw in te stellen. Alle apps en data blijven behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Ik vermoed dat de volgende update wel gewoon OTA gaat.

Ik deed mee aan het betaprogramma, maar heb nooit het bericht gehad dat het programma is beëindigd. Het lijkt erop dat de versie die eindigt op 81 een beetje tussen beta en regulier in hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Heb net de update naar Android 12 gedaan en dat ging prima. Alle data behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

InfoTracer schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:41:
Heb net de update naar Android 12 gedaan en dat ging prima. Alle data behouden.
Welke image versie heb je gedownload?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InfoTracer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M!chiel
Van het Zentalkforum van Asus:
We are currently keeping the Zenfone 8 Android 12 FOTA rollout on hold, after receiving reports of system issues encountered by some users. Our team is currently hard at work resolving these issues, and we plan to resume the FOTA process as soon as we have a more stable version ready for distribution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hey iedereen, kleine heads up:

Asus is niet echt bezig met Android 12 over the air aan te bieden want instabiliteit? Ik vind die keuze verrassend, want zo stabiel zijn de laatste versies van Android 11 ook weer niet. Ik moet hem regelmatig herstarten tegenwoordig...

Maar wel positief: ze brengen wel steeds nieuwe versies uit van de Android 12 base image. De laatste versie is van vorige week, 4 maart :) Ik denk om up-to-dates te zijn qua veiligheid en een aantal verbeteringen:
2. Upgraded system to Android 12
3. Revamped Mobile Manager, Contacts, Phone, File Manager, Calculator, Clock, Gallery, Weather, Sound recorder, Settings, Data Transfer, Local backup, Setup wizard, System update apps
4. Adjusted Quick Settings panel, notification tray, and volume panel to Android 12 design
5. Added privacy dashboard, camera and microphone indicators, show clipboard access, approximate location access, and microphone access features
6. Replaced ASUS Safeguard with Android 12 Emergency SOS
7. Introduced new widget page design in Launcher. Adjusted the position of the screenshot option and removed the hotseat app icons in the Overview page
8. Removed the Quick Settings layout option in the Display settings
9. ASUS Phone removed SIP calling support as Android 12 does not natively support SIP calling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
XanderDrake schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:06:
Hey iedereen, kleine heads up:

Hoewel Asus niet echt bezig met Android 12 over the air aan te bieden want instabiliteit? Ik vind die keuze verrassend, want zo stabiel zijn de laatste versies van Android 11 ook weer niet. Ik moet hem regelmatig herstarten tegenwoordig...

Maar wel positief: ze brengen wel steeds nieuwe versies uit van de Android 12 base image. De laatste versie is van vorige week, 4 maart :) Ik denk om up-to-dates te zijn qua veiligheid en een aantal verbeteringen:

[...]
Zie mijn bericht. En je data blijft wel bewaard met de update.
En als je over bent naar 12 dan krijg je wel over the air update.
Hier draai ik al een tijd 12 stabiel en ook geen problemen met apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Weet iemand nog of ik hem terug naar de laatste versie van 11 kan terug flashen en waar kan ik die dan nog downloaden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chiel
Je moet naar https://www.asus.com/Content/Android-12-Beta/ en naar beneden scrollen tot aan 'How to opt-out and revert back to Android 11'. Let op dat je al je data kwijt raakt, maak dus een goede backup. Daarna kun je gewoon updaten tot de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
M!chiel schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:01:
Je moet naar https://www.asus.com/Content/Android-12-Beta/ en naar beneden scrollen tot aan 'How to opt-out and revert back to Android 11'. Let op dat je al je data kwijt raakt, maak dus een goede backup. Daarna kun je gewoon updaten tot de laatste versie.
Jammer maar dit werkt op geen enkele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
mongkut schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 23:42:
[...]

Jammer maar dit werkt op geen enkele manier.
Dat is spijtig. Als je een Windows computer gebruikt: Fastboot driver geïnstalleerd? Laatste versie ADB en Fastboot? Overigens draai ik nu versie 31.1004.0404.107 zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57WQ83LPTBG8PY2Rb7hOSiBVs2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzmx1PebC4d14LXnWUnIe1Rz.jpg?f=fotoalbum_large
Heeeeyyy Android 12 OTA 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ja, eindelijk! Ik had hem in januari al handmatig geüpdate, maar er waren nog wel wat issues. Vooral de force close van System UI bij het draaien van het toestel bij fullscreen video. Dat is met de laatste update .107 opgelost.

Ik heb nu weinig tot geen problemen (meer) met 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een test op vakantie: wat is het effect van 4G/5G en mobiel bereik op je standby, in Android 12?

Conclusie: het maakt veel uit. Ben nu in Jordanië en roaming is schreeuwend duur, dus mobiele netwerk uitgezet. Maar je kan ineens lang met je batterij!
90-20% SoC, power setting: dynamisch, WiFi aan: 4,5 uur scherm tijd en meer dan een uur Google maps offline met GPS. Anderhalve dag met één lading.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK62N_bCbOev1p7Dlve5wrzdAEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s8SDSr9NTWASvXaBHmPH6K5y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:43

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

Sinds enkele weken is m'n Zenfone 8 het spoor behoorlijk bijster op het KPN netwerk.
Zo schakelt het toestel terug naar 2G zodra ik een telefoongesprek start of ontvang.
Dataverbinding is dan dus onbruikbaar.

Nog hinderlijker: Wisselgesprek is nagenoeg onbruikbaar geworden:
Bij het in de wacht plaatsen van een gesprek, wordt dat gesprek soms beëindigd ipv on-hold gezet.
Als het in de wacht plaatsen al lukt, dan zal het gesprek, of beide gesprekken beëindigd worden bij het terughalen, wisselen of samenvoegen.

Zijn er gebruikers van de Zenfone 8 met KPN die soortgelijke problemen ervaren?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfoTracer
Maestro schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:35:
Sinds enkele weken is m'n Zenfone 8 het spoor behoorlijk bijster op het KPN netwerk.
Zo schakelt het toestel terug naar 2G zodra ik een telefoongesprek start of ontvang.
Dataverbinding is dan dus onbruikbaar.

Nog hinderlijker: Wisselgesprek is nagenoeg onbruikbaar geworden:
Bij het in de wacht plaatsen van een gesprek, wordt dat gesprek soms beëindigd ipv on-hold gezet.
Als het in de wacht plaatsen al lukt, dan zal het gesprek, of beide gesprekken beëindigd worden bij het terughalen, wisselen of samenvoegen.

Zijn er gebruikers van de Zenfone 8 met KPN die soortgelijke problemen ervaren?
Wat ik zelf heb gemerkt is dat ik geen internet verbinding meer heb als ik aan het bellen ben. Heb ook KPN. Wat ik wel weet is dat dit sinds het uitzetten van de 3g is bij KPN. Ik heb geen idee hoe dit met andere telefoons is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
VoLTE wel aan staan? Hoe staat de preferred network type, op 4g?
Staat 5g aan?
Wifi calling?

Kunnen diverse oorzaken zijn, waarschijnlijk schakelt hij terug naar 2g om te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

VoLTE heb ik via de dialcode *#*#3642623344#*#* proberen in te schakelen.
Ik weet niet of en hoe ik kan checken of VoLTE is ingeschakeld of uitgeschakeld.

Zowel met vookeursnetwerktype 4G/3G/2G als 5G/4G/3G/2G valt ie terug op EDGE tijdens gesprekken.
Wifi calling is uitgeschakeld, maar het inschakelen daarvan maakt geen verschil.

Deze middag in de winkel geweest waar het toestel is aangeschaft.
Mijn SIM in een ander toestel (S22) geeft werkende data tijdens een gesprek (zowel 4G/VoLTE als op 3G)
De Asus werkt probleemloos met een T-Mobile of Vodafone SIM, een andere KPN SIM in de Asus doet net zo moeilijk.

Denk dat er een compatibiliteitsprobleem is ontstaan door óf de wijzigingen in het KPN netwerk (uitschakelen 3G) óf door één van de twee updates die ik afgelopen maand heb ontvangen.
Hoop dat het vlot wordt opgelost, want anders gaat dit toestel een stuk minder lang mee dan verwacht...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Settings->network & internet->internet->sim1 en daat staat volte.
Ik heb zelf vodafone, dus kan het niet testen of verifiëren hoe het met kpn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
Misschien ondersteunt kpn het niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cGoqyOnofCoohgzXLoxrhIER9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ahcG5hheJfGaMKdq7R3ZWJpl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Ik begin langzamerhand wel spijt te krijgen van de aankoop van deze telefoon (helemaal voor het bedrag).

Sinds de laatste update werkt face unlock niet meer (wel vervelend, maar geen ramp voor mij) waardoor je weer merkt dat de fingerprint scanner niet fantastisch is.

Ook draint m'n batterij veel sneller dan voorheen, en dat vind ik toch wel echt vervelend. Nu haal ik geen hele dag meer. Terwijl ik dat voor de laatste update wel (makkelijk) haalde.

[ Voor 3% gewijzigd door Pred op 16-05-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentek
Pred schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:50:
Ik begin langzamerhand wel spijt te krijgen van de aankoop van deze telefoon (helemaal voor het bedrag).

Sinds de laatste update werkt face unlock niet meer (wel vervelend, maar geen ramp voor mij) waardoor je weer merkt dat de fingerprint scanner niet fantastisch is.

Ook draint m'n batterij veel sneller dan voorheen, en dat vind ik toch wel echt vervelend. Nu haal ik geen hele dag meer. Terwijl ik dat voor de laatste update wel (makkelijk) haalde.
Hier nog steeds niet geüpdatet naar Android 12 vanwege de ervaringen die ik hierover lees. De opdringerige pop-up om te updaten verdween vanzelf na enkele dagen. Batterij die nóg sneller leeg gaat lijkt me inderdaad helemaal dramatisch...

Wat betreft unlocken ben ik lange tijd geleden overgeschakeld naar een patroon wegens slechte ervaringen toen met de vingerafdrukscanner.

Voor de rest nog steeds matig tevreden met het toestel. Vooral formaat en specs voor de toenmalige prijs en gebrek aan alternatieven blijven belangrijk om dit toestel te behouden. Ik weet echter niet of ik er dit keer ook minstens 4 jaar mee ga doen. Camera is altijd afwegen of ik die van Asus of pixel camera ga gebruiken afhankelijk van de situatie. Redelijk annoying gezien camera voor mij 't belangrijkste is (in combinatie met formaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Fentek schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:23:
[...]

Hier nog steeds niet geüpdatet naar Android 12 vanwege de ervaringen die ik hierover lees. De opdringerige pop-up om te updaten verdween vanzelf na enkele dagen. Batterij die nóg sneller leeg gaat lijkt me inderdaad helemaal dramatisch...

Wat betreft unlocken ben ik lange tijd geleden overgeschakeld naar een patroon wegens slechte ervaringen toen met de vingerafdrukscanner.

Voor de rest nog steeds matig tevreden met het toestel. Vooral formaat en specs voor de toenmalige prijs en gebrek aan alternatieven blijven belangrijk om dit toestel te behouden. Ik weet echter niet of ik er dit keer ook minstens 4 jaar mee ga doen. Camera is altijd afwegen of ik die van Asus of pixel camera ga gebruiken afhankelijk van de situatie. Redelijk annoying gezien camera voor mij 't belangrijkste is (in combinatie met formaat).
Ik ben direct overgegaan op Android 12. Op zich ging dat wel oke hoor. Behalve dan sinds de laatste update. Ik begrijp wel waarom je huiverig bent om te updaten.

De camera-app is inderdaad waardeloos. Als ik meerdere foto's snel achter elkaar maakte, sloeg hij alleen de laatste op. Dat vind ik echt een onacceptabele bug omdat je dan gewoon foto's kwijt bent.

GCam geinstalleerd en dat is een hele verbetering op dat vlak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fentek
Pred schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Ik ben direct overgegaan op Android 12. Op zich ging dat wel oke hoor. Behalve dan sinds de laatste update. Ik begrijp wel waarom je huiverig bent om te updaten.

De camera-app is inderdaad waardeloos. Als ik meerdere foto's snel achter elkaar maakte, sloeg hij alleen de laatste op. Dat vind ik echt een onacceptabele bug omdat je dan gewoon foto's kwijt bent.

GCam geinstalleerd en dat is een hele verbetering op dat vlak.
Ah ok. Ja ik wacht het nog wel wat af dan.

Ja heb ik ook soms voor. Het ergste vind ik de overmatige post-processing (bvb op gezichten, alsof er 2 kg make-up gebruikt is :P ) en shutter delay.

GCam heeft ook z'n negatieve punten, vandaar dat ik beide nog gebruik afhankelijk van de situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Pred schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:50:
Fentek schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:23:
Ik heb dit probleem dus niet echt. Bij een drukke dag waarbij ik meerdere uren muziek stream, meerdere uren hotspot gebruik en tussendoor veel bel en whatsapp, pas dán haal ik het einde van de dag niet.
Anders haal ik het makkelijk en zie ik geen verschil met mn accutijden onder Android 11, zie ook deze post van mij een maand geleden:
XanderDrake schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 19:47:
Even een test op vakantie: wat is het effect van 4G/5G en mobiel bereik op je standby, in Android 12?

Conclusie: het maakt veel uit. Ben nu in Jordanië en roaming is schreeuwend duur, dus mobiele netwerk uitgezet. Maar je kan ineens lang met je batterij!
90-20% SoC, power setting: dynamisch, WiFi aan: 4,5 uur scherm tijd en meer dan een uur Google maps offline met GPS. Anderhalve dag met één lading.
[Afbeelding]
Vingerafdruk scanner is inderdaad een vervelend nadeel. Bij mij werkt ie niet als mijn vinger ook maar een beetje nat of vies is. Raar is dat hij wel nog prima werkt in apps zoals Bankieren of 2FA. Maar bij inloggen; ho maar...
Ik vind de camera app eigenlijk nog best wel goed. Ik maak bijna nooit veel fotos na elkaar dus daar merk ik niet veel van. De fotos die eruit komen vind ik vaak erg mooi, scherp en soms ook artistiek: bijzondere lichtcontrasten en silhouet vorming bij felle zon. Maar soms wil je dat niet en wil je gewoon een dynamisch kleurbereik. Dan gebruik ik de GCam app.

Waar ik wel moe van wordt: Kernel instabiliteit. Mijn telefoon crasht gewoon regelmatig :/ Android 12 maakt ook daar geen verschil. Ik wilde nog eens een hard/factory reset gaan doen, maar heb nog geen tijd gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
XanderDrake schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:18:
[...]

Waar ik wel moe van wordt: Kernel instabiliteit. Mijn telefoon crasht gewoon regelmatig :/ Android 12 maakt ook daar geen verschil. Ik wilde nog eens een hard/factory reset gaan doen, maar heb nog geen tijd gehad...
Haha, waar jij op de andere punten geen last hebt, heb ik van dit punt geen last. Vorige week crashte hij een keer maar dat is echt uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek

Hier heb ik ook helemaal geen last van. Da's wel jammer als je dit regelmatig voor hebt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind de camera app eigenlijk nog best wel goed. Ik maak bijna nooit veel fotos na elkaar dus daar merk ik niet veel van. De fotos die eruit komen vind ik vaak erg mooi, scherp en soms ook artistiek: bijzondere lichtcontrasten en silhouet vorming bij felle zon. Maar soms wil je dat niet en wil je gewoon een dynamisch kleurbereik. Dan gebruik ik de GCam app
Ik zal eens een voorbeeld geven van wat ik nou bedoel met dat ik de Asus camera app artistiek vind. De volgende 2x zoom foto is alleen gecropt, voor de rest geen aanpassingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N54z52NeXknnZ_N7NiFb8P0mhBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvwkjPgGyA2JMwoYrMOxwiWy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Sinds ik op Android 12 zit, kan ik bij updates geen release notes meer bekijken.
Dan moet ik dus eerst naar het Zentalk forum om daar het laatste topic te vinden.
Weet iemand of daar een oplossing voor is?

Daarnaast lees ik hierboven dat veel mensen ongelukkig zijn met A12. Ik heb zelden een update gezien die het gebruiksonvriendleijker maakt. Quick settings (top bar) werken nu super omslachtig en dingen als auto brightness moet je nu in de screen settings vinden. Ook ik heb issues met unlocken en battery drain, ook al valt het over het algemeen nog wel mee. Ook quick gestures van Nova worden nu regelmatig verkeerd geinterpreteerd. Beetje jammer, Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 23:51

CTX

Release Notes zijn bij mij gewoon te zien via: Instellingen > Systeem > Systeemupdate > Details controleren.

Ik zit op A12 met de laatste patch van een paar dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Grappig.
Versie 9 van de Zenfone komt uit binnenkort uit.
Paar design verschillen, een nieuwe SoC, grotere accu en sneller laden.

Maar hij is verder bijna hetzelfde, zeker als je bedenkt dat de 888 niet veel trager is dan de 8 gen 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
In CZ ligt de Zenfone 9 al in de winkel, en is de 8 nu in de uitverkoop voor ca 480€, inmiddels weer gezakt, nu 440€.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweaker626 op 08-08-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
Systeemupdate OTA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_BwCW5a0fmdruMbo4vvN5muAe8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icAIsaooJM6Qzd3k876pRJit.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Ik heb deze twee gekocht, bevallen prima:
Hoesje/Bumper
Screen protector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heeft er iemand hier ook al eens een alternatieve ROM geprobeerd voor de Zenfone 8? Bijvoorbeeld LineageOS 19 of 20?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Voor wie ook geen VoLTE/VoWifi heeft:
- bij veel providers werkt het al, maar bij KPN/Simyo/etc nog niet, dit kreeg ik terug vd (overigens snel reagerende) Asus NL support:

Betreft het probleem met VoLTE /Vowifi met Simyo/KPN is inmiddels bekend en word daaraan gewerkt aan een oplossing, naar verwachting zal in kwartaal 1 hiervoor een update worden uitgebracht.

Dus nog even wachten, dan moet het standaard werken via een update van Asus/KPN.

- voor andere providers kun je het zelf aanzetten via een code:
*#*#3642623344#*#*
(= *#*#enhanced4g#*#* ;) )
Hierna zie je de VoLTE /Vowifi opties bij de instellingen

Checken kan met:
*#*#4636#*#*

Hier nog wat tips:
https://www.getdroidtips....wifi-asus-zenfone-8-flip/
https://www.hardreset.inf...sus/asus-zenfone-8/codes/
https://mobilespecs.net/phone/codes/ASUS/Asus_Zenfone_8.html
https://www.xda-developer...-zenfone-8-oneplus-9-pro/

[ Voor 4% gewijzigd door Tweaker626 op 05-12-2022 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
https://nl.hardware.info/...nu-voor-de-asus-zenfone-9

De oudere Asus-telefoons zijn later aan de beurt, blijkt uit een roadmap die de fabrikant in november toonde. Zo moet de ZenFone 8 in januari de Android 13-update krijgen, en zijn series 6 en 5 van de ROG-gamingtelefoons in respectievelijk het eerste en het tweede kwartaal van 2023 aan de beurt.

[ Voor 22% gewijzigd door Tweaker626 op 10-12-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Tweaker626 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:51:
https://nl.hardware.info/...nu-voor-de-asus-zenfone-9

De oudere Asus-telefoons zijn later aan de beurt, blijkt uit een roadmap die de fabrikant in november toonde. Zo moet de ZenFone 8 in januari de Android 13-update krijgen, en zijn series 6 en 5 van de ROG-gamingtelefoons in respectievelijk het eerste en het tweede kwartaal van 2023 aan de beurt.
Top, ik hoop dat deze update een stuk volwassener is dan de Android 12 update destijds. Ik heb om die reden nooit geüpgraded en zit dus nog op Android 11.
Binnenkort maar eens een factory reset doen en alle updates installeren zodat ik 13 zie binnenkomen. Beetje een gok maar ze zullen bij Asus hun les van vorige upgrade ondertussen wel geleerd hebben hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pred
Update naar Android 13 staat klaar:
https://www.asus.com/mobi...fone-8/helpdesk_download/

Nog niet via OTA.

Hopelijk lost de update de issues op die ik met dit toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Pred schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:51:
Update naar Android 13 staat klaar:
https://www.asus.com/mobi...fone-8/helpdesk_download/

Nog niet via OTA.

Hopelijk lost de update de issues op die ik met dit toestel heb.
Mooi, heeft iemand deze al geinstalleerd en uitgeprobeerd hiero??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
XanderDrake schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:35:
[...]

Mooi, heeft iemand deze al geinstalleerd en uitgeprobeerd hiero??
Ik. Werkt prima. Ik heb problemen met adaptive brightness (light sensor stopt er mee), maar dat had ik in A12 ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Pred schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:15:
[...]

Ik. Werkt prima. Ik heb problemen met adaptive brightness (light sensor stopt er mee), maar dat had ik in A12 ook al.
Dus een bug waar bijna iedereen last van had en die zat in elke versie, zit nog steeds in deze. Top spul, Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
Heel verhaal over accu(verbruik) problemen.

Ik ben opzoek naar wat er mis is gegaan met mijn Zenfone 8 en hoe het vanzelf over is gegaan.

Normale situatie: De accu ging met normaal gebruik van 90% naar 30-40% in 24 uur.
Ongeveer 3 weken geleden (paar dagen na de security update). Was de telefoon binnen een paar uur van 90% naar 10-15%. Geen nieuwe apps er op gezet. Geen apps dat extreem veel verbruikte. Onder batterij verbruik was alleen "overige" als groot verbruiker te zien 40-60%.

Geprobeerde oplossingen:
1. Telefoon uitzetten en weer aan.
2. Telefoon opnieuw opstarten
3. 'S nachts locatie, wifi, bluetooth en mobiel internet uitzetten. Dit om uit te sluiten dat er op de achtergrond apps of het OS verbinding probeerde te maken.
4. Verschillende apps er af halen.

Niks hielp. Ik heb toen de app AccuBattery gebruikt om meer informatie te krijgen. Dit hielp mij ook niet echt. Ik wist dat de uitrol van Android 13 er aan kwam dus daar maar op gewacht. Maar nadat die geïnstalleerd was, had ik nog steeds hetzelfde probleem. Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven en stond er in de planning om op het internet dit weekend hulp te zoeken.

Nu het vreemde gisteren ochtend om ongeveer 8uur van 14% tot 80% opgeladen. Nu is de batterij 38%. Gisteren gewoon gebruikt, zelfs navigatie van totaal 1 uur. Het enig wat ik nu anders zie in AccuBattery, is dat mijn telefoon nu grotendeels in standby modus in "diepeslaap" komt. Dit was voorheen niet het geval. Nu ga ik het even in de gaten houden of het probleem wegblijft.

Maar ik zou toch graag achterhalen wat er aan de hand was. Ook zou ik graag weten waarom het spontaan is opgelost. Normaal gebeuren die spontane oplossingen alleen maar wanneer ik naar iemands computerproblemen moet kijken en zodra ik ga kijken alles normaal werkt ;)

Als iemand een suggestie heeft of dezelfde ervaring heeft/had hoor ik het graag.
Pagina: 1 2 3 Laatste