Ik bestel om de zoveel maanden, voor rond de 3,50 per kilo, en max voor 5 de kilo aan voer bij de zooplus. Meestal zijn dat de middelmerken, of de iets duurdere Purizon/Applaws als die een leuke aanbieding hebben en dan rond die vijf euro zitten.
En daarnaast neem ik nog wel eens de brokjes van de Lidl mee, die zijn namelijk ook best goed.
Brokjes zijn bijna de hele dag door beschikbaar, vanuit de voedselautomaat, die drie keer per dag wat brokjes loslaat. Ze reguleren zelf goed hoeveel ze eten. Alhoewel dat bij de kat die met een paar jaar oud uit het asiel kwam, een jaartje geduurd heeft, voordat hij door had dat het niet nodig was voor twee/drie katten tegelijk te eten.
En ze krijgen, ieder, een half bakje mousse van de Lidl/Gourmet/My cat is a... per dag, voorgeprakt. Iets anders qua natvoer moeten ze niet. Eerst was het er maar eentje die het niet moest, nu haalt de tweede, die als veelvraat uit het asiel kwam, ook zijn neus op voor alles wat geen 'Mousse' is.
En tussendoor krijgen de verwende krengetjes nog wat snacks, de sticks van de lidl, gedroogde reepjes vlees, en de favoriet gevriesdroogd via de zooplus. Die laatste is altijd even doorbijten totdat ze op zijn, want het neurotische prinsesje kan, wanneer die in huis zijn, er de hele dag om zitten te zeuren.
En ik trap er elke keer weer in om ze mee te bestellen, want ze vinden ze zo lekker. En elke keer heb ik er weer spijt van, als madam, de hele dag door op een afstandje zit te mauwen en te mopperen dat ze iets lekkers wilt.
Er staat een fonteinje voor water. Eerste eentje van plastic, tegenwoordig eentje van keramiek, omdat die er mooier uitziet.