Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretouska
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-04 08:37
Onze Maine Coon krijgt Iams kip en vis,

Er staat altijd een bak met eten met eten (geen schrokker)
20 cm ernaast staat een Bak met water

elke ochtend nieuwe bak water, en aanvullen brokken
Nog nooit zo'n makkelijke kat gehad ;)

Wij hebben van alles geprobeerd aan smaken, nat voer, zakjes, blikjes, snoepjes, verse kip/lam/haas/koe
Die kat van ons eet gewoon alleen maar brokken.

Ik zou je twee tips mee geven:

Eet je kat prima de brokken? Hou het gewoon makkelijk voor je zelf
En de ene kat is de ander niet... gewoon lekker zelf uit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 08:33

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb ze altijd iets anders gegeven. Vanaf jong constant gewisseld met verschillende merken voer en kattenbakgrid. Over een week heen krijgen ze dus 3 soorten voer, en over een maand heen krijgen ze 10 soorten voer. Ik koop alle soorten brokjes en geef ze elke dag weer wat anders. Het leek me handig dat ze alles zouden eten en niet verwend werden met 1 merk voer. Dit lijkt gelukt te zijn want ze eten alles wat ik neerzet.

En dat dus ook met grid voor de kattenbak. Ze krijgen constant wat anders en ze gaan er altijd netjes op.

Wat mij betreft zou ik het zo ook weer doen als ik nieuwe katten zou krijgen. Nergens aan laten wenen, altijd alles anders doen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Die van ons krijgen Perfect Fit, ik koop dit voer al tien jaar en volgens de dierenarts is dit een prima alternatief voor het dure Royal Canin.

Verder krijgen ze eenmaal per week tonijn uit blik, zijn ze ontzettend gek op. Ze lopen dan als een kip zonder kop zodra ze het blik open horen gaan :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 16:02
SmurfLink schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:27:
[...]

En dat is dus een misvatting, gebaseerd op dat katten vleeseters zijn. Wat natuurlijk correct is, maar als we dat een klein stukje verder doortrekken naar wát katten nou eigenlijk eten. Een prooidier. En heel vaak heeft dat prooidier geen lege maag. Juist de muizen/vogels die katten in het wild zouden eten hebben granen in zich. En de kat krijgt dat dus ook binnen, naast de vacht/veertjes en botjes/kraakbeen die ze ook nog wel eens naar binnen schrokken. En de voedingsstoffen die daarin zitten zitten niet in puur vlees. Door granen in de brokken simuleren ze dit deel dus, puur gebaseerd op voedingswaarde.
Makes sense!
Dan wordt het maken van een keuze een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 26-07-2023
Dr Pro schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Ik zie dat er in Royal Canin kittenvoer ook mais zit, dat zijn toch ook granen? En er zit rijst in. Voor zover ik gelezen heb, zijn koolhydraten via brokken/nat voer een flinke no-no.

Maar dat is dus precies wat ik bedoel, iedereen heeft er iets over te zeggen en vrijwel alles is tegenstrijdig… keuzes maken wordt dan zo ongelooflijk lastig 😓
Ja klopt, mais zijn granen. Je quote mijn reactie maar ik voer dit zelf niet, ik bedoel in het algemeen te zeggen dat katten vaak meer eten als ze Royal Canin gevoerd krijgen. Ze zullen zich vooral vullen met koolhydraten ipv eiwitten. En dan gaat je bloedsuiker schommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Ik merk wel dat veel mensen de visie hebben: mijn kat is er gek op dus het is wel prima. Wij zijn dat stukje wel voorbij, daar mee bedoel ik te zeggen: ik vind pizza ook heerlijk en mijn kak is prima, maar dat wil niet zeggen dat ik heel oud en gezond blijf als ik dit vaak eet....

Ik ben zelf dus van mening dat brokken icm natvoer/vers vlees prima is, mits je goed kijkt naar de ingredienten. Een beetje graan gaat een kat niet dood aan, maar om nou brokken te kiezen die vol vulmiddelen/granen zitten vind ik persoonlijk geen goede keuze. Maar uiteraard: ieder moet dit voor zich weten! Er zijn immers ook vele rokers oud geworden zonder longkanker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Standeman

Prutser 1e klasse

MLLL schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 21:15:
[...]

Grappig , hier precies hetzelfde al zet je 50 drinkbakken neer in huis ze drinken gewoon uit de wc of douche. Niet dat ik er blij van word , maar een kat leer je toch niets af, je kunt nog beter tegen een muur praten

Een keertje G'woon brokken geprobeerd van de Deen, die lieten ze mooi staan.
Hiervoor Perfect-Fit brokken gehad , die vonden ze ook wel oké, maar de Purina One vinden ze lekkerder.
Ik ga denk ik zo'n fontein aanschaffen. Ben benieuwd wat ze daar van vindt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb al jaren Bozita. Voor onze poes Fiep hebben we outdoor en active. Zweeds merk, goede ingredienten, niet super goedkoop, maar wel voedzaam, ze eet er niet veel van. Doe volgens mij 5-6 maand met een zak

[ Voor 48% gewijzigd door 418O2 op 21-05-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Wat is hier de ervaring met binnenkatten qua voer? Want die van ons gaan straks enkel binnen en in een grote kattenren. We hebben sowieso het advies gekregen na sterilisatie/castratie al over te gaan op adult voer omdat ze anders snel dik kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:16:
Ik heb al jaren Bozita. Voor onze poes Fiep hebben we outdoor en active. Zweeds merk, goede ingredienten, niet super goedkoop, maar wel voedzaam, ze eet er niet veel van. Doe volgens mij 5-6 maand met een zak
Nice, hoe houd je dat voer vers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
GadgetGirl88 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Nice, hoe houd je dat voer vers?
Het is een afsluitbare zak. Hoor haar niet klagen en het gaat tot de laatste brok op.

Het is overigens een schat van een beest, maar wel een vrij generieke HTK, dus niet zo gevoelig als sommige raskatten. Maar 10kg is goedkoper dan 2x5, dus zolang ze het prima vindt, vind ik het ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Het is een afsluitbare zak. Hoor haar niet klagen en het gaat tot de laatste brok op.

Het is overigens een schat van een beest, maar wel een vrij generieke HTK, dus niet zo gevoelig als sommige raskatten. Maar 10kg is goedkoper dan 2x5, dus zolang ze het prima vindt, vind ik het ook prima :)
Beter! Grotere hoeveelheden zijn altijd goedkoper, ik wilde zelf een 6,5 KG zak aanschaffen maar het bedrijf adviseert binnen 4-6 weken op te voeren....Het is goed met ze ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LankHoar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 15:20:
[...]

Klopt, zo ook wat betreft dierenartsen, die hebben ook nog wel eens verschillende uiteenlopende inzichten (wij hebben o.a. een chronisch ziek katje en die is al door veel artsen behandeld).

Echter, we hebben twee verschillende katten "psychologen" langs gehad, en het advies van hun is redelijk gelijk. Dit zijn mensen die zich echt verdiept hebben in katten. Niet dat een dierenarts niets weet, maar hun aanpak is vooral medisch en niet specifiek enkel voor katten dus generieker. Zelf kennis op doen heeft ons veel inzichten gegeven in het leven van onze katten. Hier twee goede bronnen:
Niet kwaad bedoeld, maar "kattenadviseurs" en "kattenpsychologen"? Bij mij gaat dan de bullshit-meter van de schaal af. Iedereen kan zich zo noemen, een dierenarts heeft tenminste een gedegen studie onder de riem.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik bestel om de zoveel maanden, voor rond de 3,50 per kilo, en max voor 5 de kilo aan voer bij de zooplus. Meestal zijn dat de middelmerken, of de iets duurdere Purizon/Applaws als die een leuke aanbieding hebben en dan rond die vijf euro zitten.
En daarnaast neem ik nog wel eens de brokjes van de Lidl mee, die zijn namelijk ook best goed.

Brokjes zijn bijna de hele dag door beschikbaar, vanuit de voedselautomaat, die drie keer per dag wat brokjes loslaat. Ze reguleren zelf goed hoeveel ze eten. Alhoewel dat bij de kat die met een paar jaar oud uit het asiel kwam, een jaartje geduurd heeft, voordat hij door had dat het niet nodig was voor twee/drie katten tegelijk te eten.

En ze krijgen, ieder, een half bakje mousse van de Lidl/Gourmet/My cat is a... per dag, voorgeprakt. Iets anders qua natvoer moeten ze niet. Eerst was het er maar eentje die het niet moest, nu haalt de tweede, die als veelvraat uit het asiel kwam, ook zijn neus op voor alles wat geen 'Mousse' is.

En tussendoor krijgen de verwende krengetjes nog wat snacks, de sticks van de lidl, gedroogde reepjes vlees, en de favoriet gevriesdroogd via de zooplus. Die laatste is altijd even doorbijten totdat ze op zijn, want het neurotische prinsesje kan, wanneer die in huis zijn, er de hele dag om zitten te zeuren.
En ik trap er elke keer weer in om ze mee te bestellen, want ze vinden ze zo lekker. En elke keer heb ik er weer spijt van, als madam, de hele dag door op een afstandje zit te mauwen en te mopperen dat ze iets lekkers wilt.

Er staat een fonteinje voor water. Eerste eentje van plastic, tegenwoordig eentje van keramiek, omdat die er mooier uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:20:
[...]

Same hier, die 10 of soms 12.5kg zakken zijn naar verhouding echt veel goedkoper. Klem erop en hij sluit redelijk af. Merk geen verschil aan het begin of einde van de zak in hoe graag ze het eten. Voer? YAY VRETEN.

:+ Ik voer dus zo'n 6x per dag nu ik thuis werk. Als ik het bakje vul gaat het leeg, dus ze krijgen steeds kleine porties. Soms kijken ze je dan zo zielig aan van 'is dat alles????'. Maarja, beter dan dik worden. Hopelijk gaat dat in m'n nieuwe huis ook beter, dat is een stuk groter dus dan komen ze niet constant langs dat etensbakje.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:57

LankHoar

Langharig tuig

Jeroenneman schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Niet kwaad bedoeld, maar "kattenadviseurs" en "kattenpsychologen"? Bij mij gaat dan de bullshit-meter van de schaal af. Iedereen kan zich zo noemen, een dierenarts heeft tenminste een gedegen studie onder de riem.
Ik snap dat je dat zegt, en dus is het ook wel handig om te kijken hoe iemand onderbouwd die kennis in huis te hebben. Gedragstherapist is wellicht een betere term, maar niet zo catchy. Ons heeft het in ieder geval geholpen met bepaalde aggressie problemen van katten.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 11:41

Wailing_Banshee

You're Next

418O2 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:16:
Ja, die geven wij ook. Zeer tevreden over. Koop het per 2x 10kg in 1 keer (heb een grote lucht dichte ton gekocht, waar 1 zak in past). En het belangrijkste: de katten vinden het lekker :p

Daarnaast geef ik eens in de zoveel tijd een zakje whiskas (half zakje per kat). Ik heb wel eens een pakje gekocht van Bozita, maar die zakjes zijn gewoon handiger.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:33
Die van mij krijgen gewoon huismerkbrokken als basis van gewoon (picnic), maar af en toe aangevuld met vooral snijafval van vers vlees. Dat had ik eigenlijk nooit moeten doen, ik kan geen vlees meer pakken of die verwende beesten janken alles bij elkaar :)

Vorige maand had ik een ossenhaas van 2.5kg gehaald en daar zat flink wat snijafval bij. Daar hebben ze echt dagen (bijgevoerd) van gegeten.

Rund krijgen ze wmb rauw, maar kip en varken kook ik altijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Pretouska schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:43:
Onze Maine Coon krijgt Iams kip en vis,

Er staat altijd een bak met eten met eten (geen schrokker)
20 cm ernaast staat een Bak met water

elke ochtend nieuwe bak water, en aanvullen brokken
Nog nooit zo'n makkelijke kat gehad ;)

Wij hebben van alles geprobeerd aan smaken, nat voer, zakjes, blikjes, snoepjes, verse kip/lam/haas/koe
Die kat van ons eet gewoon alleen maar brokken.

Ik zou je twee tips mee geven:

Eet je kat prima de brokken? Hou het gewoon makkelijk voor je zelf
En de ene kat is de ander niet... gewoon lekker zelf uit proberen
De zwarte van mijn ouders eet ook alleen brokken, en vers vlees in de avond.
Gewoon wat mijn ouders ook hebben; biefstuk, varkenshaas etc.

De andere ook en op vrijdag vis.

Die van mij krijgen hills optimal care 1-6 kip (10kg),gemengd met 4kg royal canin iedere bestelling (3 maanden ofzo) anders.

Die 14 kg meng ik.
Daarvan 6 scheppen die bij de curver pet container kwam en daar een halve zak (~400 gram) Purina one sensitive.

Op vrijdag Koolvis 14 minuten gekookt van appie. Voorheen aldi, maar die is zo droog lijkt het.

Edit : en dan vergeet ik bijna iedere dag 1 zakje elke dag feest vis selectie, behalve op vrijdag.

Verder whiskas en Felix snoep.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos2009 op 22-05-2021 17:46 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:09
Wij geven harde brokken: Royal Canin senioren gemixt met Whiskas brokken. Als de Whiskas op is houden we het alleen bij Royal Canin senior.
Daarnaast elke dag één blikje mousse van Gourmet. In de ochtend een half blikje en in de avond een half blikje.

Onze kat is nu 13, we hebben een Selkirk Rex. Relatief nieuw ras (1989 meen ik) en het is een kruising tussen een Britse Korthaar en een Pers.
Deze week nog naar de dierenarts geweest voor een jaarlijkse check en inenting en alles was weer perfect. Ze schatten onze kat altijd 5-6 jaar, terwijl die dus 13 is inmiddels :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Onze katten krijgen standaard prins brokjes afgemeten 4x per dag. Hebben onbeperkt geprobeerd maar we hebben 1 vreet zakje die op straat geleefd heeft (Emi) die alles op eet als ze de kans krijgt dus onbeperkt werkt niet bij ons. Anders krijgt de ander Zelda niet voldoende.

Ik heb carnilove geprobeerd maar die vonden ze niet lekker en aten ze echt met lange tanden. Zelfde als power of nature aten ze ook niet zo van (behalve Emi). Dus je kan wel goed voer uitzoeken maar als ze het niet willen heb je er nog niets aan :D

Purizon vinden ze erg lekker, maar dat is allemaal met vis er in ben ik niet zo'n fan van dus dat krijgen ze als snoepjes.

Ze krijgen in het weekend en op feestdagen natvoer in de ochtend en avond. Vinden ze heerlijk. Vooral almo nature (maar dat is geen volledige voeding) of nature's menu

Als je kat niet voldoende drinkt met droogvoer is wat ook wil helpen een soepje van wat brokjes maken. Beetje lauw water er wat brokjes er in laten weken. Vinden ze helemaal geweldig. En natuurlijk de waterbakken vaak genoeg verversen en niet in de buurt van kattenbak of voerbak zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Malinka [geheel rasloze boerderijkitten] hier is begonnen met Iams kittenvoer, hij is nu een jaar dus dat wordt langzaam vervangen door Porta 21 Sensible en Cat's Heaven [ofzoiets]. Twee verschillende smaken om te kijken wat ie lekkerder vindt, maar het lijkt hem vrij weinig uit te maken.

Voor natvoer eet ie vanaf het begin Animonda Carny, ik koop bij de Zooplus altijd het mixpakket dus iedere week heeft ie een andere smaak, al heeft ie wel zo zijn voorkeuren merk ik.

En als extra krijgt ie regelmatig rauw kippenvlees, mijn hond krijgt kippengehakt, gemaakt van nog ruim bevleesde karkassen.

Waarom?
Iams kittenvoer kon ik voor een appel en een ei krijgen [10kg zak voor 3 euro] en leek qua samenstelling dikke prima te zijn. Porta21 omdat die het ook erg goed lijkt te doen qua samenstelling, maar niet schreeuwend duur is.

Idem dito met het vlees eigenlijk. Animonda Carny heeft echt een hele nette samenstelling, en als ik in 1x een stapel 800 gram blikken koop, is het niet echt veel duurder dan supermarktvoer, maar de kwaliteit lijkt wel veel beter te zijn.

Dat kippenvlees krijgt ie, want tja, waarom niet? Het is 100% vleesch en hij krijgt het prima weg.

Qua drinken doe ik water bij zijn natvoer, kan hij water tanken uit de drinkemmer van zijn huisgenoot en hij heeft buiten ook water. Maar natvoer-water is natuurlijk het lekkerste, dus daar zeurt ie graag om.

Dit is mijn eerste kat die op duurder eten zit, en ik merk het wel, heb nog nooit een kat gehad met zo'n mooie vacht, het is ook iets wat veel mensen opvalt, dat hij een prachtige glans heeft.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-04 14:00

Radjesh

hoi

Royal Canin Indoor

Niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 08:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Nu een kleine drie weken geleden is onze Skittles weer terug thuis, nadat we haar sinds December 2018 niet meer hadden gezien! De arme schat heeft zichzelf rondom kop/hals helemaal kaal gekrabd tijdens de laatste 6 maanden, toen heeft ze blijkbaar bij een gezin uit de buurt gewoond. Toen dat ging ontsteken zijn ze pas naar de dierenarts gegaan en zo werd de chip uitgelezen.

Het kan maar eens een voedsel allergie zijn (maar kan ook niet) en daarom heb ik me voor het eerst eens verdiept in kattenvoer.... Leuke rabbithole waar feiten, meningen, marketing en anekdotes bijna niet uit elkaar te houden zijn zeg! Uiteindelijk de zak Royal Canin van moeders niet gebruikt; zit vol met plantaardige delen en voor een kat, that makes no sense imo.
Omdat ze ook uitgedroogd was nu op 100% natvoer en bij Animonda Carny uitgekomen. Geen granen, fatsoenlijke samenstelling, betaalbaar en niet onbelangrijk: ze vreet 't makkelijk weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 12:56
tha_crazy schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:50:
Dit, daarop aanvullend, veel is ook op te lossen met een drinkfontein.
Nadat wij deze hebben neergezet zijn ze al beter gaan drinken.

Katten houden namelijk niet echt van water uit een bakje....
Oogje schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Hier wel als het de drinkbak van de hond is.
Katten houden van een groter wateroppervlakte, is me een keertje uitgelegd bij het dierenasiel. Een kat kan slecht zien op korte afstand en ziet niet waar het wateropvlakte begint. Daarvoor gebruikt 'ie z'n snorharen om te voelen waar het wateroppervlakte begint. Dus heb je een waterbak nodig, waar de snorharen in passen, en niet erbuiten vallen. De meeste kattenbakjes zijn daarvoor te klein, maar een hondenbak is een stuk groter, waarbij de snorharen wel het wateroppervlakte beroeren.
Wel eens opgevallen dat een kat uit een klein bakje wilt drinken, schrikt van het water en dan voorzichtig gaat drinken? Dat is dus omdat ze niet kunnen zien/voelen waar het water is :)

Daarnaast vinden katten stromend water vaak wel leuker (en vermoedelijk ook beter kunnen inschatten waar het water is). Een waterfontein bij mij en mijn broer doet het erg goed. En bij het dierenasiel vinden veel katten het ook leuk als ik de kraan op druppelstand zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
segil schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:41:
[...]

[...]

Katten houden van een groter wateroppervlakte, is me een keertje uitgelegd bij het dierenasiel. Een kat kan slecht zien op korte afstand en ziet niet waar het wateropvlakte begint. Daarvoor gebruikt 'ie z'n snorharen om te voelen waar het wateroppervlakte begint. Dus heb je een waterbak nodig, waar de snorharen in passen, en niet erbuiten vallen. De meeste kattenbakjes zijn daarvoor te klein, maar een hondenbak is een stuk groter, waarbij de snorharen wel het wateroppervlakte beroeren.
Wel eens opgevallen dat een kat uit een klein bakje wilt drinken, schrikt van het water en dan voorzichtig gaat drinken? Dat is dus omdat ze niet kunnen zien/voelen waar het water is :)

Daarnaast vinden katten stromend water vaak wel leuker (en vermoedelijk ook beter kunnen inschatten waar het water is). Een waterfontein bij mij en mijn broer doet het erg goed. En bij het dierenasiel vinden veel katten het ook leuk als ik de kraan op druppelstand zet.
Mijn vorige kat loste dat op door eerst met d'r pootje het waterniveau te voelen alvorens eruit te drinken :+ Zag er altijd wel grappig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:31
Onze kat heeft het eerste jaar wel speciale kitten brokjes gekregen, maar nu al een jaar of 5 Tom Poes Variantjes á 12,50 euro voor 5 KG.

https://petsplace.nl/tom-...m-7613033206092-pps.html#

Hier heeft hij altijd iets van in het voerbakje zitten en hij eet wanneer hij zin heeft. Geen speciale voertijden of zoals sommige katten die alles meteen opeten, hoeveel je er ook neerzet.

Daarnaast geven we hem elke ochtend en avond een paar kattensnacks die goed zijn voor het gebit en haarballen.

Daarnaast is het wat betreft drinken een eigenwijze kat, hij drinkt alleen rechtstreeks uit de kraan. Fonteintjes, bakjes etc. allemaal geprobeerd, maar de kraan blijft toch écht favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-04 08:33

World Citizen

FreeReef.nl

SmurfLink schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Mijn vorige kat loste dat op door eerst met d'r pootje het waterniveau te voelen alvorens eruit te drinken :+ Zag er altijd wel grappig uit.
Nou ik baal er anders toch van. Heel mijn vloer zit altijd vol met pootjes. En dan schud hij ook nog eens dat pootje droog voordat hij wegloopt bij het bakje waardoor daar de muur ook nog eens vol komt te zitten. :D

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

-En4Cer- schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:07:

Hier heeft hij altijd iets van in het voerbakje zitten en hij eet wanneer hij zin heeft. Geen speciale voertijden of zoals sommige katten die alles meteen opeten, hoeveel je er ook neerzet.
We hebben (hadden...) speciale voertijden: 's morgens bij opstaan, eind van de middag als we thuis kwamen en dan 's avonds nog een laatste. Nu dat we alleen nog maar thuis werken, vallen die tijden een beetje weg... Tussendoor geef ik vaak wel extra eten, maar dan niet in een bakje, maar in een etensbal. De ene kat vindt daar niets aan (als hij aan die bal loopt te klungelen, weet ik dat hij honger heeft :p), en de andere eet het volgens mij liever vanuit die bal dan vanuit z'n bakje :p
Daarnaast is het wat betreft drinken een eigenwijze kat, hij drinkt alleen rechtstreeks uit de kraan. Fonteintjes, bakjes etc. allemaal geprobeerd, maar de kraan blijft toch écht favoriet.
De douchebak is hier favoriet bij 1 van de katten... Zit gewoon voor de deur te wachten tot ik onder de douche vandaan kom... En dan heb ik nog wel een mooie fontein!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMark
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:59
Wij hebben hier twee gezellige Savannah’s rondlopen.
Die hebben beide de hele dag door toegang tot hun eigen bak brokjes (Bozita zalm, wheat free). Daarnaast krijgen ze meestal een paar keer per week een traktatie in de vorm van een kuiken, een rauwe drumstick of een ei.

Kerngezond zijn ze !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:55

Punkrocker

Mostly harmless

Onze vorige kat was een (kortharige) pers.
Nadat hij uit de kittenbrokken was gegroeid kreeg hij alleen Royal Canin Persian droge brokjes en veel water. Nat voer ging hij van stinken.
Hij had gelukkig nauwelijks last van de bekende perzen kwaaltjes en is ruim 14 jaar geworden. Erg oud voor een pers, heb ik me laten vertellen...

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-04 21:16
1 Ragdoll eet hier altijd Purizon, meestal kip maar nu een zijsprong naar eend gemaakt.
Bestellen gaat eigenlijk altijd goed als je ruim op tijd kijkt.
Vaak zijn er aanbiedingen die wel lonen.
Vacht ziet er mooi uit en de stoelgang gaat ook goed, op af en toe de lange haren van de Ragdoll na :X .

Vorige HTK at ook altijd Purizon en deed het daar ook goed op.

Plaatje is trouwens van onze kat daarvoor.... Jaren gaan iets te snel merk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door richy t op 27-05-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Welness Core kip en vis gemengd graanvrij als droogvoer en almo nature als natvoer.

Europese korthaar.

Een kat heeft geen granen nodig. Je merkt het zichtbaar in de kattenbak. Wel wat duurder maar goed. Het beste voor je kameraad.

3 a 4 tijden. Ochtend middag avond en voor de nacht. Middag kan wegvallen maar dat verrekenen we dan met de andere momenten. 3x droog en 1x nat oer per dag. Alles gaat in 1x op als het neergezet wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door daveytje op 27-05-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 30-04 13:27

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Wat het belangrijkste is: voer zonder granen. Katten kunnen graan niet goed verwerken en hun ontlasting gaat er van stinken. Niet gezond, wel goedkoop.

Mijn kat krijgt onbeperkt droogvoer, en ~1 keer per dag natvoer, wat ik bedek met een laagje water, zodat ze extra vocht binnen krijgt. Dat water likt ze altijd als eerste op.

Kattenbak is gevuld met Tigerino, dat klontert perfect. 1 keer per dag de kattenbak uitscheppen en om de paar weken schoonmaken is voldoende. Ik heb naast de kattenbak een luchtdichte luieremmer staan, daar schep ik de ontlasting in.

De kattenbak staat naast een relax-stoel, en je ruikt echt nooit iets.

Maar goed, kattenvoer moet imo dus graanvrij zijn. Voor de rest maakt het niet veel uit. Helaas heeft de AH z’n zakjes uit het assortiment gehaald, ik ben nu nog op zoek naar ander betaalbaar natvoer in zakjes, want die zakjes zijn gewoon praktisch.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
World Citizen schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:07:
[...]

Nou ik baal er anders toch van. Heel mijn vloer zit altijd vol met pootjes. En dan schud hij ook nog eens dat pootje droog voordat hij wegloopt bij het bakje waardoor daar de muur ook nog eens vol komt te zitten. :D
Could be worse. Onze kat moest kotsen en niezen tegelijk. Naast een witte muur. Kotsspetters zaten tot dik een meter hoog. :+

Anyway, ze kreeg altijd nat voer van Gourmet (25g per dag) en brokjes van Perfect Fit, maar die brokjes kwamen er toch iets te vaak uit. Na de 2e keer dierenarts (op een zondag... ze bleef maar kotsen, meer dan 10x die dag) zijn we geswitched naar Pro Plan Veterinary Diets Feline EN - Gastrointestinal. Sindsdien heeft ze geen brokjes meer uitgekotst, alleen nog de incidentele haarbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gaius schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Could be worse. Onze kat moest kotsen en niezen tegelijk. Naast een witte muur. Kotsspetters zaten tot dik een meter hoog. :+

Anyway, ze kreeg altijd nat voer van Gourmet (25g per dag) en brokjes van Perfect Fit, maar die brokjes kwamen er toch iets te vaak uit. Na de 2e keer dierenarts (op een zondag... ze bleef maar kotsen, meer dan 10x die dag) zijn we geswitched naar Pro Plan Veterinary Diets Feline EN - Gastrointestinal. Sindsdien heeft ze geen brokjes meer uitgekotst, alleen nog de incidentele haarbal.
Wat voor kat heb je? 25gr per dag is écht niks. Ik zit voor mijn actieve, 2,5 jaar oude Ocicat (binnenkat) op ~80-100 gram natvoer per dag, en daar komt ze echt geen gram van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Ardana schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:06:
[...]

Wat voor kat heb je? 25gr per dag is écht niks. Ik zit voor mijn actieve, 2,5 jaar oude Ocicat (binnenkat) op ~80-100 gram natvoer per dag, en daar komt ze echt geen gram van aan.
Een 13 jaar oud vuilnisbakkie van 2,9kg. Het gewicht is ook niet het probleem. Het is meer dat ze iedere keer dat ze natvoer krijgt haar persoonlijk record wil verbeteren in hoe snel ze het schoteltje leeg kan krijgen (ongeacht hoeveel er in zit, en ze heeft geen concurrentie van andere katten). Ze eet natvoer te snel, waardoor ze weer regelmatig de boel eruit gooide. En met 25gr gaat dat goed.

Ze drinkt verder prima, dus over uitdroging maak ik me geen zorgen. En ze kan de hele dag brokjes eten, aangezien ze die weer rustig en met mate eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik begin een beetje wanhopig te worden. Mijn poes is qua eten erg makkelijk, maar ik heb snel last van de geur, en vind het belangrijk hoe gemakkelijk het voer is. Blik vind ik niet prettig, eigenlijk het enige dat ik prettig vind, zijn zakjes.

Ik had altijd https://www.ah.nl/product...okjes-in-saus-voor-de-kat deze, en deze hadden ze ook in vleesvariant. Nu is de vleesvariant uit de handel, en deze is niet verkrijgbaar bij de AH die dichtbij is.

Nu heb ik bij Zooplus https://www.zooplus.nl/sh...nga/voordeelpakket/520014 deze besteld, maar de inhoud is erg vet (er zitten echt hele brokken vet bij), en heel erg samengeperst.

Weet iemand graanvrije maaltijdzakjes met voer in saus (geen paté of gelei), voor niet al te veel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Ardana misschien wat teveel buiten de doos gedacht, maar blikvoer afgewogen in zakjes doen, zakjes in de vriezer gooien en dan elke dag een zakje eruit halen?

Ben je een halfuurtje bezig ofzo voor een aantal kilo vlees [ik doe 20kg van Merlins vlees in 45 zakjes in minder dan een uur, al komt dat niet op 10 gram meer of minder natuurlijk] maar dan kun je erna wel weer een maand ertegenaan.

De meeste Animonda's vind ik niet heel erg ruiken, op de garnaal na dan, die meurt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Nu online
Wij hebben de zakjes van dit spul:
https://www.zooplus.nl/sh...tenvoer_blik/cosma_nature

Ruikt gewoon zoals een blikje tonijn dat je zelf op zou eten. Ziet er eigenlijk ook zo uit, echt heel goed. Maar het valt niet onder de noemer goedkoop helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

RobinHood schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 02:23:
@Ardana misschien wat teveel buiten de doos gedacht, maar blikvoer afgewogen in zakjes doen, zakjes in de vriezer gooien en dan elke dag een zakje eruit halen?

Ben je een halfuurtje bezig ofzo voor een aantal kilo vlees [ik doe 20kg van Merlins vlees in 45 zakjes in minder dan een uur, al komt dat niet op 10 gram meer of minder natuurlijk] maar dan kun je erna wel weer een maand ertegenaan.

De meeste Animonda's vind ik niet heel erg ruiken, op de garnaal na dan, die meurt echt.
Daar ben ik echt te lui voor :P (te druk ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

millerman_sf schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:45:
Wij hebben de zakjes van dit spul:
https://www.zooplus.nl/sh...tenvoer_blik/cosma_nature

Ruikt gewoon zoals een blikje tonijn dat je zelf op zou eten. Ziet er eigenlijk ook zo uit, echt heel goed. Maar het valt niet onder de noemer goedkoop helaas.
Zakjes van 40 gram klinkt wel als heel erg weinig, klopt dat? Ik heb een kleine kat en zelfs die eet 85-100 gram per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Hoeveel natvoer eten jullie katten gemiddeld per dag? Ik heb 200 grams blikjes, beide katten 100 gram per dag? Ze krijgen daarnaast onbeperkt brokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Nu online
Ardana schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Zakjes van 40 gram klinkt wel als heel erg weinig, klopt dat? Ik heb een kleine kat en zelfs die eet 85-100 gram per dag.
We hebben de zakjes onderin op de pagina, van 50gr. Daar voegen we zelf nog wat extra water aan toe, zeker nu het zo warm is. Beide katten krijgen één zakje per dag, de rest van de dag staan er onbeperkt brokjes van Purizon. We hebben een kleine poes van zo'n 3,5kg en een kater van 5,5kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ardana schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Ik denk dat dat heel afhankelijk is wat je je katten meer geeft. Voor ons is het een extraatje, ze krijgen soms een half zakje per kat (2 katten, dus 1 zakje per keer). Maar daarnaast vul ik dan altijd wel hun brokkenbak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

De mijne heeft onbeperkt toegang tot droge brokken, en krijgt 1x per dag ~85-100 gram natvoer. Maar is nogal 'n actieve kat, ook al is het 'n binnenkat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
GadgetGirl88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:59:
Hoeveel natvoer eten jullie katten gemiddeld per dag? Ik heb 200 grams blikjes, beide katten 100 gram per dag? Ze krijgen daarnaast onbeperkt brokken.
nou afgerond 0. ze krijgen samen 1 zakje op zondagavond, de rest van de week eten ze brokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 21:13
Ik geef ze hypoallergeen/graanvrij van de Jumbo, huismerk. Kost 5,99 per kilo en ze vinden het heerlijk.

https://www.jumbo.com/jum...-graanvrij-800g/384999ZK/

De petite dame (3,3-3,5kg) krijgt 2x daags 20 gram droogvoer, de heer (5kg) krijgt 2x daags 35 gram. Daarnaast 1x per dag een half blikje natvoer, meestal iets van Iams Naturally o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
maakt ook nog uit of je de kat vanaf jong hebt en je m dus een soort van kan aanleren lijkt me. Hier de 2 komen uit een ander huishouden en kan ik ook wel merken soms want meestal geef ik ze 2x natvoer verspreid over de dag behalve brokken(vd plus laatst gekocht)daarvoor heel lang gedaan met Smilla. Natvoer nu uook vd Plus. Hier aan de rand van het dorp bij binnenkomst ook Welkoop, maar koop het meestal bij de Plus

kan het ook bij 1x laten heb ik al gemerkt. De kat likt ook altijd de restjes vla uit het schaaltje en als ik chips heb en trek de zak los dan willen ze er ook wat van. Ze komen ook buiten dat scheelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 17-06-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Onze kittens zijn vanuit de cattery al gewend aan natvoer en KVV (we gaan ze dit weekend ophalen). Natvoer is wel vrij belangrijk om dagelijks te geven ivm het vocht en het vleesgehalte, katten krijgen tegenwoordig meer granen dan vlees binnen....Maar sommige katten moeten het gewoon niet, en daar is dan ook niets aan te doen. Wij willen echt 50-50 aanbieden, dus iedere dag een ruime portie natvoer of vers vlees en daarnaast kunnen ze zelf brokken bikken. Maar het liefst gefocust op natvoer. Ze lieten de Royal Canin bij de cattery al staan hoorde ik, daar ben ik heel blij mee! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GadgetGirl88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:30:
Onze kittens zijn vanuit de cattery al gewend aan natvoer en KVV (we gaan ze dit weekend ophalen). Natvoer is wel vrij belangrijk om dagelijks te geven ivm het vocht
Onze katten drinken gewoon goed. Anders hadden ze wel een heel groot vocht probleem gehad, want soms krijgen ze wekenlang geen natvoer...

Gisteren wel weer hun eerste ijsje gegeven. Tonijn op water ingevroren in zo'n ijsklontjes bak. En die zet ik dan in een bakje met water (ze snappen het niet helemaal als ik hem droog op een schoteltje zet). En dat bakje gaat dan helemaal leeg. Hebben ze gelijk ook weer veel vocht binnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:32:
[...]

Onze katten drinken gewoon goed. Anders hadden ze wel een heel groot vocht probleem gehad, want soms krijgen ze wekenlang geen natvoer...
Dat is mooi, helaas doen veel katten dat niet en dat uit zich in blaasontstekingen, gruis etc. Maar wij hebben zelf voor een goede brok gekozen (zonder graan, hoog eiwit en vleesgehalte) dus qua voedingsstoffen voldoet dit ook al prima. Als je een goedkope brok met veel vulmiddelen en troep hebt is natvoer qua voedingsstoffen wel echt noodzakelijk. Maar ieder zijn keuze! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Laatst online: 29-04 11:42
Mijn katten zaten langere tijd op voer van Nature's best cat meadowland mix.
Maar een van de 2 heeft ineens besloten die brokken niet meer te eten.

Ik maak de zak die ik nog heb op met de andere kat en daarna gaan ze beide over naar Feringa adult.

Ik geef ze ook af en toe een kuikentje. Daarvan heb ik een 10kg diepvries verpakking gekocht. Dat vinden ze helemaal geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
workermaster schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 16:54:
Mijn katten zaten langere tijd op voer van Nature's best cat meadowland mix.
Maar een van de 2 heeft ineens besloten die brokken niet meer te eten.

Ik maak de zak die ik nog heb op met de andere kat en daarna gaan ze beide over naar Feringa adult.

Ik geef ze ook af en toe een kuikentje. Daarvan heb ik een 10kg diepvries verpakking gekocht. Dat vinden ze helemaal geweldig.
Ohh, dat is balen! Ik hoor het vaker, dat ze ineens weigeren. Vooral als je net een goed voorraadje hebt aangelegd ;) !
Ik zag dat Feringa ook koudgeperst droogvoer heeft, vond ik wel interessant ivm het hoge eiwitgehalte,welke ga je geven?

Onze kittens zijn het weekend bij ons gekomen en eten vanuit de fokker Royal Canin Mother & Babycat, deze zijn we aan het mixen met Applaws en Purizon kitten. Ze lieten al regelmatig staan en eten met veel plezier het nieuwe voer, dus maar meteen besloten te gaan mixen ipv ze eerst 2 weken op hun oude voer te laten (dit waren we van plan ivm het beperken van de veranderingen maar voor hen lijkt het niet echt nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
GadgetGirl88 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Ohh, dat is balen! Ik hoor het vaker, dat ze ineens weigeren. Vooral als je net een goed voorraadje hebt aangelegd ;) !
Ik zag dat Feringa ook koudgeperst droogvoer heeft, vond ik wel interessant ivm het hoge eiwitgehalte,welke ga je geven?

Onze kittens zijn het weekend bij ons gekomen en eten vanuit de fokker Royal Canin Mother & Babycat, deze zijn we aan het mixen met Applaws en Purizon kitten. Ze lieten al regelmatig staan en eten met veel plezier het nieuwe voer, dus maar meteen besloten te gaan mixen ipv ze eerst 2 weken op hun oude voer te laten (dit waren we van plan ivm het beperken van de veranderingen maar voor hen lijkt het niet echt nodig)
Ik had 1 zak van 15kg van de meadowland mix. Die hadden ze op. Toen een 2e zak besteld en halverwege besloot er eentje dat die het niet meer wil.

Ik heb nu deze voor ze besteld: https://www.zooplus.nl/sh...voer_droog/feringa/693220
Het is in de aanbieding (al een tijdje) en ik heb 2 zakken per smaak voor ze besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-04 22:47
Ik heb 2 heilige birmanen, deze krijgen ieder onbeperkt toegang tot droogvoer (Royal Canin veterinary diet urinary/SO) dit omdat 1 van de 2 snel blaasgruis blijkt te ontwikkelen.

Ook delen zij s'avonds een zakje Royal Canin natvoer.

In het verleden kregen de katers hier Carocroc, dit omdat hier minder granen inzitten. Daar kregen ze s'avonds dan ieder een half blikje cosma, of gimcat bij.

Het voornamelijke nat en droogvoer kocht ik altijd via zooplus. maar inmiddels heb ik via huisdiervoordeelshop bij bulkinkoop meer voordeel.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
workermaster schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Ik had 1 zak van 15kg van de meadowland mix. Die hadden ze op. Toen een 2e zak besteld en halverwege besloot er eentje dat die het niet meer wil.

Ik heb nu deze voor ze besteld: https://www.zooplus.nl/sh...voer_droog/feringa/693220
Het is in de aanbieding (al een tijdje) en ik heb 2 zakken per smaak voor ze besteld.
Oh, echt balen, want Power Of Nature is een goede en betaalbare brok! Wel slecht leverbaar momenteel, we hebben deze overwogen maar durfde het niet aan. Ben benieuwd wat ze van Feringa vinden! Hier lijken de veelvraatjes alles wel te lusten, natvoer is ook geen enkel probleem, Feringa kitten blikjes bevallen hier erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
GadgetGirl88 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Oh, echt balen, want Power Of Nature is een goede en betaalbare brok! Wel slecht leverbaar momenteel, we hebben deze overwogen maar durfde het niet aan. Ben benieuwd wat ze van Feringa vinden! Hier lijken de veelvraatjes alles wel te lusten, natvoer is ook geen enkel probleem, Feringa kitten blikjes bevallen hier erg goed!
Het is altijd slecht leverbaar. Er zijn maar een paar webshops die het verkopen en vaak is het uitverkocht. Feringa is qua prijs ongeveer hetzelfde dacht ik. Die van mij eten ook bijna alles. Maar ze hebben een voorkeur voor wat ik eet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Nirrilith schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:45:
Ik heb 2 heilige birmanen, deze krijgen ieder onbeperkt toegang tot droogvoer (Royal Canin veterinary diet urinary/SO) dit omdat 1 van de 2 snel blaasgruis blijkt te ontwikkelen.

Ook delen zij s'avonds een zakje Royal Canin natvoer.

In het verleden kregen de katers hier Carocroc, dit omdat hier minder granen inzitten. Daar kregen ze s'avonds dan ieder een half blikje cosma, of gimcat bij.

Het voornamelijke nat en droogvoer kocht ik altijd via zooplus. maar inmiddels heb ik via huisdiervoordeelshop bij bulkinkoop meer voordeel.
Ik koop ook graag bij ZooPlus, Graanvrij is echt vele malen gezonder voor ze, minder ontlasting, minder geur, minder vulstoffen. Eiwitten groeien ze op en verzadigt dus ze eten over het algemeen ook minder als je een hoger eiwit- en vleesgehalte hebt. van voer met granen (koolhydraten = snelle suikers) wordt vaker en meer gegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

GadgetGirl88 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Ik koop ook graag bij ZooPlus, Graanvrij is echt vele malen gezonder voor ze, minder ontlasting, minder geur, minder vulstoffen. Eiwitten groeien ze op en verzadigt dus ze eten over het algemeen ook minder als je een hoger eiwit- en vleesgehalte hebt. van voer met granen (koolhydraten = snelle suikers) wordt vaker en meer gegeten.
In een goed kwalitatief voer zit alles in wat een kat nodig heeft. Dat katten minder met granen kunnen dan wij, dat geloof ik, maar dat graanvrij "vele malen gezonder" zou zijn, zou ik graag onderbouwd willen zien.
Ik kan in ieder geval weinig studies/onderzoeken vinden (als die dan niet weer door een ander onderzoek weerlegd worden) die aantonen dat je kat langer gezond blijft bij het geven van graanvrij voer.

Minder ontlasting, minder geur zijn zaken die voor het gemak van de mens zijn, maar dat zegt niks over de gezondheid van de kat.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Deathchant schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:57:
[...]

In een goed kwalitatief voer zit alles in wat een kat nodig heeft. Dat katten minder met granen kunnen dan wij, dat geloof ik, maar dat graanvrij "vele malen gezonder" zou zijn, zou ik graag onderbouwd willen zien.
Ik kan in ieder geval weinig studies/onderzoeken vinden (als die dan niet weer door een ander onderzoek weerlegd worden) die aantonen dat je kat langer gezond blijft bij het geven van graanvrij voer.

Minder ontlasting, minder geur zijn zaken die voor het gemak van de mens zijn, maar dat zegt niks over de gezondheid van de kat.
Katten zijn carnivoren, wellicht zegt dat al voldoende? Uiteraard is een beetje graan niet per definitie verkeerd, maar of het de bedoeling is....Droogvoer met een hoog percentage koolhydraten laat zien dat ze er meer van eten, net als bij ons eigenlijk wanneer we snelle suikers eten. Dan krijg je een piek en weer een dip. Katten verzadigen op eiwitten. Daar is genoeg informatie over te vinden.

Ik kan ook best oud worden op fast food maar of gezond ben is een tweede ;)

[ Voor 12% gewijzigd door GadgetGirl88 op 22-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
GadgetGirl88 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Katten zijn carnivoren, wellicht zegt dat al voldoende?
En wat zegt dat dan precies?

Katten in het wild eten dieren. Dieren die granen, bessen, zaden eten. Die dus nog in hun maag zitten wanneer de kat deze eet. Waardoor de kat dus ook zijn natuurlijke behoefte aan bepaalde voedingsstoffen krijgt die niet in vlees zitten.

Dus ik ben ook wel benieuwd naar jouw onderbouwing waarom graanvrij zoveel gezonder zou zijn. Natuurlijker is het namelijk niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

GadgetGirl88 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:15:
[...]

Katten zijn carnivoren, wellicht zegt dat al voldoende?
Het was ook niet als aanval bedoeld; ik ben oprecht nieuwsgierig. Vaak zeggen mensen in mijn omgeving (die dan zelf geen katten hebben) dat je katten niet alleen binnen kunt houden en dat dat tegen-natuurlijk is, omdat ze in het wild ook gewoon buiten hun territorium hebben en op vogels jagen e.d.

Katten zijn gedomesticeerd en kunnen prima alleen binnen leven, mits je ook aan al hun behoeften kunt voldoen: zorg voor genoeg vluchtroutes, klimplekken, genoeg kattenbakken verspreid op voor hen veilig aanvoelende plekken. Genoeg krabmogelijkheden en uiteraard ook hun jachtinstinct dmv spelen bevredigen.K Katten kunnen ook prima in een wat kleinere woning leven zolang je de woning ernaar inricht; katten scannen ruimtes heel anders dan wij: zij tellen zaken als plankjes (met vluchtroutes), krabpalen, kasten en andere dingen die de hoogte in gaan als oppervlakte mee, zodat een ruimte van 6 m2 ineens 10 m2 is. Helaas lijken niet-katteneigenaren het altijd beter te weten dan ervaringsdeskundigen.

We kunnen onze eigen anatomie en werking van lichaam echt niet in de vergelijking erbij gaan halen omdat kattenlichamen totaal anders werken. Ook kunnen we onze menselijke emoties niet projecteren op de katten, omdat zij veel meer in het nu leven en basaal op instinct handelen.

Dat eiwitten en vetten één van de belangrijkste voedingsstoffen zijn voor katten is inderdaad goed te vinden. Ik weet dat er een misvatting bestaat dat katten sneller darmproblemen kunnen krijgen (gluten van het graan e.d.) maar darmproblemen komen minstens even vaak voor door een bepaalde mate van intolerantie van rundvlees en vis. En graanvrij staat niet gelijk aan koolhydraatvrij. Zaken als taurine en andere mineralen die katten nodig hebben, zijn in goed premium voer allemaal aanwezig. Mij ging het zich vooral om het statement dat het per definitie gezonder is om graanvrij voer te geven, en daar kan ik tot op heden nog niet echt iets over vinden. Dus vandaar de nieuwsgierigheid naar onderbouwing van die claim.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• workermaster
Die van mij hebben net weer een zak brokjes gesloopt. Je moet echt opletten want ze slopen alles om aan eten te komen. Zelfs als ze net eten hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
workermaster schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:04:
Die van mij hebben net weer een zak brokjes gesloopt. Je moet echt opletten want ze slopen alles om aan eten te komen. Zelfs als ze net eten hebben gehad.
Daarom staat mijn zak ook in een kast die je afsluit met sleuteltje (meterkast). :+ Want de deurklink is ook niet veilig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

workermaster schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 22:04:
En daarom heb ik mijn voorraad van katteneten in tonnen zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Iemand hier die wel eens Barfmenu heeft gevoerd? Onze kittens zijn zo dol op vers dat ik overweeg dit te proberen maar ik moet direct voor minimaal 45 euro een order plaatsen....

https://webshop.barfmenu.nl/kat/vers-vlees/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier staan altijd brokken (RC Aroma Exigent) waar ze gedurende dag afentoe wat van eten. In de ochtend en avond krijgen ze ieder 40gr. natvoer en dat gaat wel in een keer op. Ze krijgen ook wisselend natvoer, (Gourmet Torentjes, Almo Nature, Animonda, Applaws). Merk niet dat ze meer of minder stinken van het ene of andere natje.

De jongste heb ik de eerste maanden overwegend Carnibest gegeven tot de andere kat het niet meer bliefde, en de jongste het dus ook niet meer moest (typetje monkey see monkey do).

Regelmatig probeer ik ze ook een betere brok te geven (hoger vleesgehalte), maar dat laten ze staan. De Exigent ruikt natuurlijk lekkerder.

Ze zijn allebei prima op gewicht (binnenkatten), zelden haarballen, goede vacht en lekker tierig :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtJ4oyIRqcgsBvw6N2KP8AlFO7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MRB4YMzAsHdtauXklvMnPCbA.png?f=user_large

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
GadgetGirl88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:14:
Iemand hier die wel eens Barfmenu heeft gevoerd? Onze kittens zijn zo dol op vers dat ik overweeg dit te proberen maar ik moet direct voor minimaal 45 euro een order plaatsen....

https://webshop.barfmenu.nl/kat/vers-vlees/
Ik heb me hier nooit aan gewaagd, luistert volgens mij redelijk nauw. Carnibest vond ik makkelijker ;) .

Deze site was je waarschijnlijk ook al tegengekomen.

Edit: oh uhm, eerst lezen dan reageren :+ . Die worsten van Barf kende ik nog niet, maar zijn zeker te proberen! Als de kittens gek zijn op vers, komt het heus wel op.

[ Voor 22% gewijzigd door Dinmi op 23-06-2021 10:39 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hier 2 zusjes. Bazin van de straat met 7 kilo spier (normaal postuur, maar echt net een tijger) en zusje van 5,5 kilo de straat sloerie. Als kitten gekregen, nu 7 jaar oud. In het begin Royal Canin gehad maar na 2x een tandoperatie (á 550 euro per behandeling) en toch wat gedoe met ontlasting overgegaan op ander voer en nooit meer ergens last van + een glanzende vacht.

Droogvoer: Power of Nature fee's favorite (enkel kip) (meadowland is gemixt en vinden de onze niet lekker) 2x daags 30/35 gram.
Alternatieven droogvoer voor afwisseling: Wildcat etosha of Carnilove eend en kalkoen (grotere brok)

Natvoer: 100 gram (half blikje per poes) Mac's of Wild freedom willekeurige variant ter afwisseling. ongeveer 3x per week. Met warme weer wat vaker vanwege vocht en gewoon lekker.
Snack: kippennekje of kippenhartjes van de polier eens per 1-2 weken, Kipfilet snij restantjes tijdens het koken.

Kadootjes van de poes: kikkers, muizen, spinnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

SmurfLink schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 06:54:
[...]

Daarom staat mijn zak ook in een kast die je afsluit met sleuteltje (meterkast). :+ Want de deurklink is ook niet veilig.
Mijn deurklink naar de gang staat omhoog, al zou omlaag beter zijn (omhoog kunnen ze zich nog aan ophangen).

En m'n voer staat in 'n Curver-bak, waarbij de deksel automatisch dicht-valt. Dus zelfs als ze die 'n stukje open krijgt, komt ze niet ver genoeg. Maar m'n zak met brokjes staat gewoon naast het gasfornuis, heeft ze nog nooit naar getaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
Millie-ano schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:47:

Droogvoer: Power of Nature fee's favorite (enkel kip)
Dat is een brok die ik hier wel wil proberen, klinkt erg goed moet ik zeggen en ze zitten vlakbij. De moeite waard er eens langs te gaan.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Dinmi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 10:30:
Hier staan altijd brokken (RC Aroma Exigent)
-knip-
Same here!
Heeft al vanaf kitten RC Aroma Exigent, echt al van alles geprobeerd maar dit is de enige brok die volstaat.
Ze doet het er ook goed op, eet echt alleen maar deze brok, geen natvoer maar wel af en toe een snackje.
Gebit is na 11 jaar nog top, geen overgewicht, mooie vacht en (klopt af) nooit echt ziek geweest.
Ik laat ook altijd een vol bakje staan, ze regelt het zelf wel.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
@Humma Kavula Yep, heb nu ook weer een ander brok geprobeerd, maar niets hoor, ja een paar keer een brokje proberen en toch maar uitspugen. Liggen weer meerdere halve brokjes door de keuken.

Ik moet wel zeggen dat beide dames hier een heel slecht gebit hebben, eentje van bijna 5 heeft vier extracties achter de rug, de jongste van bijna 3 heeft al vijf extracties achter de rug. Of het door de brok komt...zou kunnen, maar dan vermoedelijk in combinatie met een genetisch defect. Mijn vorige twee katten aten ook Exigent en die kregen pas gebitsproblemen toen ze ruim 10 waren.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Ik merk dat onze kittens (bijna 13 weken) altijd wat natvoer laten staan, ik geef ze nu ca 40-50 gram in de ochtend, en evt in de avond nog een keer, dan heb ik een blikje van 200 gram op. Wat doen jullie als ze natvoer in hun bakkie laten liggen? Ik wil ze bewust "teveel" aanbieden zodat ze echt genoeg kunnen eten omdat ze in de groei zijn, maar wel zonde om het weg te gooien. Ik laat het liever niet te lang staan ivm kans op bederven/bacteriën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
@GadgetGirl88 Ik denk dat het even uitproberen is hoeveel ze eten, maar ik gooi natvoer wat nog in het bakje ligt, eigenlijk vrij snel weg, zeker in de zomer. Wil ook niet dat ze wennen aan het feit dat er altijd natvoer staat, want dat is niet het geval. Als ze ook brokjes hebben staan, kun je rustig proberen iets minder natvoer te geven om in te schatten hoeveel ze wegpoetsen.

Hier laten ze van het ene natvoer wel eens wat liggen, en het andere gaat meteen schoon op. Ligt dus ook aan hoe lekker ze het vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Dinmi op 23-06-2021 16:18 ]

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Dinmi schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 16:16:
@GadgetGirl88 Ik denk dat het even uitproberen is hoeveel ze eten, maar ik gooi natvoer wat nog in het bakje ligt, eigenlijk vrij snel weg, zeker in de zomer. Wil ook niet dat ze wennen aan het feit dat er altijd natvoer staat, want dat is niet het geval. Als ze ook brokjes hebben staan, kun je rustig proberen iets minder natvoer te geven om in te schatten hoeveel ze wegpoetsen.
Precies, en ik heb een kinderopvang aan huis dus wil het vlees weghalen voordat de kleintjes hier aan het spelen zijn. En wat jij zegt, ze moeten niet het idee hebben dat er altijd natvoer voor ze klaar staat, ik wil juist 1 a 2 keer per dag aanbieden en verder mogen ze altijd hun brokjes eten. De kittens zijn nog jong dus eten vaker kleinere beetjes, ik heb al wat kleinere verpakkingen besteld (applaws van 70 gram en carny maaltijdzakjes van 85 gram), das wellicht handiger als ze nog weinig eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Mijn deurklink naar de gang staat omhoog, al zou omlaag beter zijn (omhoog kunnen ze zich nog aan ophangen).

En m'n voer staat in 'n Curver-bak, waarbij de deksel automatisch dicht-valt. Dus zelfs als ze die 'n stukje open krijgt, komt ze niet ver genoeg. Maar m'n zak met brokjes staat gewoon naast het gasfornuis, heeft ze nog nooit naar getaald.
Die naar de woonkamer en m'n slaapkamer heb ik inderdaad omhoog staan. :+ Werkt ook wel, al zal ie 't blijven proberen. Dus toen begon ie maar aan de vriezer en de vaatwasser, kleine rat.

Wel rustig dat ze bij jou gewoon die zak compleet negeert. Hoef je het ook niet voor op te bergen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

GadgetGirl88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:51:
Ik merk dat onze kittens (bijna 13 weken) altijd wat natvoer laten staan, ik geef ze nu ca 40-50 gram in de ochtend, en evt in de avond nog een keer, dan heb ik een blikje van 200 gram op. Wat doen jullie als ze natvoer in hun bakkie laten liggen? Ik wil ze bewust "teveel" aanbieden zodat ze echt genoeg kunnen eten omdat ze in de groei zijn, maar wel zonde om het weg te gooien. Ik laat het liever niet te lang staan ivm kans op bederven/bacteriën.
Ik heb een volwassen kat, en geef haar natvoer voor ik ga slapen. Eigenlijk is 't altijd op als ik 's ochtends wakker word. Op 'n ander moment voeren zie ik niet zitten: ik vind de geur vrijwel onverdraaglijk (en heb meerdere soorten geprobeerd, met wisselend, maar altijd onvoldoende succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

GadgetGirl88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 15:51:
Oud vlees gaat naar de hond, heb nog nooit gemerkt dat ie er last van kreeg :P

Op warme dagen geef ik vlees wel in de avond, wat er nog over is in de ochtend gaat naar Merlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 30-04 11:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsN9Frnz0ynSiieG6ECQCwTqQbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6zC6jQElKkyi9KI4WGXeJXfD.jpg?f=fotoalbum_large
Hier krijgen ze een mix van Feringa koudgeperst droogvoer (hoog percentage vlees) en Hills C/D Urinary.
In 2 aparte bakken van Sure Petcare (connected met app 8)7 ) zodat we dagelijks kunnen zien hoeveel ze eten. Tevens zit hier een weegschaal in zodat altijd (in verband met overgewicht) de juiste dosering brok gegeven wordt. De bakken gaan alleen open als de juiste chip in de buurt is.
Voordat we deze bakken hadden was 1 kat veel te dik, die vrat van de ander (die wel netjes over de dag verdeelt wat eet) ook alles op.
En ja, 1 van onze katten heeft last van zijn gebit en gooit dagelijks wat brokken in de waterbak zodat hij ze kan opslobberen |:( (Lees: wij de bak weer schoon kunnen maken).
In de losse bakjes soms wat Feringa blikjes puur vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
rdfeij schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:27:
[Afbeelding]
Hier krijgen ze een mix van Feringa koudgeperst droogvoer (hoog percentage vlees) en Hills C/D Urinary.
In 2 aparte bakken van Sure Petcare (connected met app 8)7 ) zodat we dagelijks kunnen zien hoeveel ze eten. Tevens zit hier een weegschaal in zodat altijd (in verband met overgewicht) de juiste dosering brok gegeven wordt. De bakken gaan alleen open als de juiste chip in de buurt is.
Voordat we deze bakken hadden was 1 kat veel te dik, die vrat van de ander (die wel netjes over de dag verdeelt wat eet) ook alles op.
En ja, 1 van onze katten heeft last van zijn gebit en gooit dagelijks wat brokken in de waterbak zodat hij ze kan opslobberen |:( (Lees: wij de bak weer schoon kunnen maken).
In de losse bakjes soms wat Feringa blikjes puur vlees.
Haha zo leuk deze foto! Bij jou gaat water naast voer dus goed? Volgens de adviezen zou water en voedsel (ver) van elkaar vandaan moeten staan, maar dat maakt die van jou dus blijkbaar geen moer uit! ;)
Die voerbakken met chip lijkt me ideaal, wellicht nog wat voor ons in de toekomst, voor nu gewoon twee losse voerbakjes met dezelfde brokken staan.

Iemand hier ervaring met een kitten die een plasongelukje heeft? Ons katertje plaste vanmorgen ineens op het aankleedkussen dat op de grond lag, hij ligt er ook graag op, leek een beetje een onnozele actie. Hij is nog klein dus ik vergeef het hem, maar maakte me toch wel ff zorgen want sinds ze hier zijn altijd op de bak gegaan. Maar ze zijn er nog maar een paar dagen dus das al heel knap. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 30-04 11:39
GadgetGirl88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Haha zo leuk deze foto! Bij jou gaat water naast voer dus goed? Volgens de adviezen zou water en voedsel (ver) van elkaar vandaan moeten staan, maar dat maakt die van jou dus blijkbaar geen moer uit! ;)
Die voerbakken met chip lijkt me ideaal, wellicht nog wat voor ons in de toekomst, voor nu gewoon twee losse voerbakjes met dezelfde brokken staan.

Iemand hier ervaring met een kitten die een plasongelukje heeft? Ons katertje plaste vanmorgen ineens op het aankleedkussen dat op de grond lag, hij ligt er ook graag op, leek een beetje een onnozele actie. Hij is nog klein dus ik vergeef het hem, maar maakte me toch wel ff zorgen want sinds ze hier zijn altijd op de bak gegaan. Maar ze zijn er nog maar een paar dagen dus das al heel knap. :)
Nee water is geen probleem bij ons. Ook het zo dicht bij elkaar eten niet. Helaas laat onze kamerindeling het verder niet toe het water op een andere plek neer te zetten zonder dat we er over struikelen, of het naast een kattenbak staat wat ook niet de bedoeling is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinmi
GadgetGirl88 schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Dat kan met kittens wel eens gebeuren. Misschien staat de bak iets te ver en ging hij het gewoon niet redden.
Op iets zachts plassen, in plaats van in de bak, kan een teken zijn van blaasproblemen, maar daar lijkt hij me toch echt te jong voor. Je zou het bij een dierenarts kunnen navragen als je zeker wilt zijn.

From DEC to Dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ardana schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 12:28:
[...]

Ik heb wel eens vergeten het blik dicht te doen. Stond op kat-hoogte. En was de volgende dag ook nog net zo vol :D

Ik moet kittenvoer kopen. Ik koop m'n normale voer altijd met 20kg tegelijkertijd, maar ik heb geen idee hoeveel een kitten eigenlijk precies eet... (altijd alleen maar volwassen katten gehad...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Toen die van ons nog kittens waren hadden we eigenlijk all you can eat policy omdat kittens nog in de groei zijn. Mochten ze echt te dik worden kan je altijd nog gaan afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Inmiddels enkele weken verder en de plannen die we zelf maakten voor het voer zijn volledig omgegooid haha! Brokken zijn op papier vaak mooi maar het moet ook goed bij je kat vallen.

Momenteel hebben we een mix van Orijen Cat & Kitten en Wellness Core Kitten, die laatste is denk ik favoriet als ik de voerbakjes moet geloven: de Orijen brokjes blijven keurig achter en de Wellness Core wordt er tussen uit gegeten! :')
We wilden bewust een mix voeren om te voorkomen dat we afhankelijk zijn van 1 merk, maargoed, moeten ze het wel eten.

Omdat Orijen niet goedkoop is gaan we deze denk ik schrappen, heb alleen nog een dichte 5,4 kg zak staan dus hoop wel dat ze er nog ff genoegen mee nemen. Ze doen het er in iedergeval super op, zachte mooie vacht en ontlasting is goed.

Natvoer gaat super, 2x per dag 40-50 gram, wordt een moord voor gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door GadgetGirl88 op 20-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 06-10-2022
Ik kwam dit topic tegen, omdat ik op zoek was naar reviews kattenvoer. Ik heb nogal een zinnige kat, maar ik wil haar graag van Royal Canin af hebben. Ik heb Edgar Cooper geprobeerd, Prins, Applaws, niets wil ze eten. Nu heb ik Purizon in alle smaakjes gekocht en dat weigert ze ook te eten. Uiteindelijk de brokjes er weer uit gevist en nu eet ze weer. Ik weet het even niet meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:12
@Holly1978 Wat is de reden dat je haar van royal canin af wilt hebben? Ja er is beter (en duurder) voer, maar naar mijn idee is het geen rotzooi.

Verder moet je ze gewoon geen keuze laten. Onze kat die we nu twee weken hebben wil alleen nog royal canin. Ander voer trekt ze dr neus voor op. Ze krijgt nu afgemeten voor een 4kg kat, ze is 4,9kg (ze was 3,5kg). Vandaag is haar vorige "baasje" langs geweest, die bracht een kuipje Sheba mee. Ligt nog net zo op het bordje als vanmiddag, ze wil het niet meer eten. Morgenochtend is het op want iets anders krijgt ze niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holly1978
Het is misschien niet echt rotzooi. Maar er is inderdaad beter. Het is vooral een gevoelskwestie denk ik. Wij kunnen ook oud worden op gebakken aardappels met mayo en sla, maar gezond is anders. Al mijn katten hebben het op zich altijd goed gedaan op RC.

Maar ik heb nu een kitten erbij nadat ik in juni een kat in heb moeten laten slapen en dacht dat dit misschien een goed moment was om over te stappen, zodat het kitten niet went aan RC, wat toch wel een klein beetje wordt gezien als de McDonalds onder de brokjes. En na onderzoek kom ik dan op een aantal brokken uit, waar mijn kat dus serieus haar neus voor ophaalt en dus pertinent weigert te eten. Maar dan ook echt niet eet zoals die van jou. Ik vond vanmorgen het bakje nog net zo vol als toen ik naar bed ging. Ook de RC vist ze er zelfs niet uit. En als er iets niet goed is voor een kat, is het niet eten. En toen ik vanmiddag de Purizon eruit had gehaald, at ze alsof haar leven er vanaf hing.

Maar dan nog is mijn voorkeur wel overstappen op een andere brok. Maar waar ik ook kijk, overal zijn de meningen over brokken verdeeld. Waar de ene kat het heel goed doet op Purizon, moet de andere kat kotsen of is aan de diarree. Dus het is ook een kwestie van zelf uitproberen. KVV blieft ze ook niet. Natvoer met stukjes wil ze ook niet, alleen de mousse van Gourmet gemengd met een blikje water. Eigenlijk weet ik zelf niet waarom ik de vraag stel, haha! Ook een beetje frustratie, kat snapt niet dat ik het beste voor haar wil.

• JWessie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 11:22
Onze kat is blij met z'n Virbac brokken, twee keer per dag een vaste portie in z'n anti-schrokbak. Als we het gewoon in een bak gooien is het voor m'n gevoel net zo snel op als het in de bak gegooid wordt. :) Hij lijkt het heel lekker te vinden en heeft nog steeds een goed gebit en glanzende vacht.

Het was een (jonge) kat uit het asiel toen we hem kregen die wel gewend was aan natvoer. Elke keer als we voor koken oid een blik opende kwam meneer eraan gesprint en lopen mauwen. |:( Dat is nu gelukkig wel verbeterd en is hij gewend geen natvoer meer te krijgen.

Reden voor Virbac is eigenlijk dat ze bij m'n vriendin in de praktijk (ze is dierenarts) dit merk verkopen en ze daar dus korting op krijgt.

• Holly1978
Haha, ik zie het wel voor me hoe dat gaat. Maar Virbac bevalt dus wel? Volgens kenners* is het wel een goede brok. Ik heb het gehad voor een nierkat. En de twee katten die ik toen had, vonden het inderdaad lekker. Alleen zo jammer dat ze het niet in probeerverpakking verkopen.

*Ik gebruik Catmoneo en Voerwijzer als bron. Al zegt dat blijkbaar weinig over smaak van individuele katten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWessie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 11:22
Virbac bevalt zeker goed, begrijp ook dat alle collega's dat hebben voor hun katten en dat goed bevalt. Al is dat niet heel gek want ze krijgen er toch wel een dikke korting op :P
(Al zeggen ze zelf natuurlijk dat ze het kopen omdat het goede brokken zijn..)

We adopteren na onze vakantie ook een nieuwe kitten, ben benieuwd hoe dat samen gaat met eten. Daar starten we iig met de Virbac kitten brokken, hopelijk vindt de kitten dat ook lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holly1978
Haha, korting of niet, de kat bepaalt. Hier wel in ieder geval. Als de kat het niet blieft, houdt het op. En zoek ik weer verder. Maar ik hou van probeerzakjes en die hebben ze nou net niet van Virbac.

Mijn ervaring is - maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is - is dat kittens al gauw iets goed vinden. Mijn huidige kitten, de vijfde inmiddels, vindt alles wel prima wat ik haar voorschotel. Behalve dat ze de brokken van lapje net wat lekkerder vindt dan die van haarzelf. Daarom vond ik juist nu een goed moment om een andere brok te proberen, afkicken van Royal Canin is pittig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetGirl88
Holly1978 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:11:
Haha, korting of niet, de kat bepaalt. Hier wel in ieder geval. Als de kat het niet blieft, houdt het op. En zoek ik weer verder. Maar ik hou van probeerzakjes en die hebben ze nou net niet van Virbac.

Mijn ervaring is - maar dat wil niet zeggen dat het de waarheid is - is dat kittens al gauw iets goed vinden. Mijn huidige kitten, de vijfde inmiddels, vindt alles wel prima wat ik haar voorschotel. Behalve dat ze de brokken van lapje net wat lekkerder vindt dan die van haarzelf. Daarom vond ik juist nu een goed moment om een andere brok te proberen, afkicken van Royal Canin is pittig.
Wij hebben hetzelfde gedaan, kitten kreeg ook RC kitten brokjes maar hier juist andersom: liet de Royal Canin liggen en at de nieuwe brokken er tussen uit haha! Hier uitgekomen op Wellness Core droogvoer en 2x per dag natvoer. Misschien wat rustiger mengen en volhouden? Dus hele kleine stapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
Ik meng rustig, in kleine stapjes, zoals het “hoort”. Kwart om driekwart ongeveer. Maar ze laat de Purizon liggen. Ook als snoepje weigert ze deze brokjes. Ze vindt het gewoon echt niet lekker. Kitten hoeft de kittenbrokken van Purizon ook niet. Ik heb Schesir voor haar, dat eet ze wel. Wellness Core staat ook op mijn lijstje en gelukkig verkopen ze dat hier bij de dierenwinkel in probeerzakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik verbaas me een beetje dat veel mensen hier zo te spreken zijn over Animonda Carny. Ik vond de samenstelling altijd al maar matig met rare grijze klonten die erin zitten en soms herkenbare stukjes orgaan of kraakbeen. Maar toen ik laatst een herkenbaar ooglid vond (incl wimpers!) was de maat echt vol, dit is geen vlees maar gewoon slachtafval :')

Dit waren trouwens de 200gr blikken, bij de proefzakjes die ik eerst had gekocht leek de samenstelling beter?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 15:20

Neophyte808

Gadget inspector

Purina One of Perfect Fit als we te lui zijn om naar de dierenwinkel te gaan. Anders wisselt het tussen Lara en Total bite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

MadMarky schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:18:
Ik verbaas me een beetje dat veel mensen hier zo te spreken zijn over Animonda Carny. Ik vond de samenstelling altijd al maar matig met rare grijze klonten die erin zitten en soms herkenbare stukjes orgaan of kraakbeen. Maar toen ik laatst een herkenbaar ooglid vond (incl wimpers!) was de maat echt vol, dit is geen vlees maar gewoon slachtafval :')

Dit waren trouwens de 200gr blikken, bij de proefzakjes die ik eerst had gekocht leek de samenstelling beter?
Dat stuk ooglid is natuurlijk wel erg raar, maar verder is natuurlijk al het dierenvlees wel slachtafval, bij de een zal het alleen wat meer een smurrie zijn dan bij de ander. En hoeveel "stukjes" erin zitten ligt ook aan de smaak Animonda,

Maar stukjes orgaan of kraakbeen boeit mij niet. Mijn katerkop krijgt dus ook gehakt van kip, met bot, kraakbeen, vet en alles. Soms moet ie even goed kauwen voor een stukje, maar hij heeft er geen last van.

@Holly1978 Porta21 Sensible misschien eens proberen? Zooplus heeft daar 2kg zakjes van, dus de schade valt mee als je kat het niet wil. Het zouden vrij goede brokken zijn, voor een goede prijs. Mijn kat is ook best wel een zeur als het aankomt op eten, maar dit at ie direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holly1978
Gelukkig houdt die van mij niet van stukjes, ik geloof dat ik mijn eigen eten niet had kunnen binnenhouden…

Ik heb eerst maar weer een zak RC gekocht, die was op. En heb ik toch nodig om te mengen. De zoektocht gaat door. Wat voor de ene kat werkt, werkt voor de andere niet.
Pagina: 1 2 3 Laatste