Is dit niet de 2e of 3e keer op rij dat UK wordt agestraft vanwege Brexit? Ik denk dat deze vernedering (want dat is het toch wel, een heel duidelijk signaal van ‘screw you’) de druppel gaat zijn die UK laat stoppen met EuroVisie en de betalingen (meteen mooie besparing, zo kunnen ze het brengen)
Er is een verschil tussen superioriteit willen tonen en culturele verschillen laten zien.LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:54:
[...]
Blijf het apart vinden. Vanuit pro-EU hoeken is nationalisme een doodzonde (zie ook Merkel die Duits vlaggetje weggooide toen iemand daarmee zwaaide uit haar delegatie). Maar als het om sport en competitie gaat moedigen ze het aan en subsidiëren het zelfs
Duitsland heeft het daar sowieso moeilijk mee met hun verleden, terwijl de Fransen zichzelf erin omhullen. Er is een reden dat chauvinisme een Frans woord is.
Er kan prima worden samen worden gewerkt in de EU op economisch vlak, terwijl er lokaler op cultureel vlak er flinke verschillen zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Mwa, dat is een populair beeld geworden, klopt echter niet. Is iets typisch Nederlands geworden, de rest van het continent weet nog van Rijnlandmodel en zo. En kennis van grondvesten 😎LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:54:
[...]
Blijf het apart vinden. Vanuit pro-EU hoeken is nationalisme een doodzonde (zie ook Merkel die Duits vlaggetje weggooide toen iemand daarmee zwaaide uit haar delegatie). Maar als het om sport en competitie gaat moedigen ze het aan en subsidiëren het zelfs
Vanuit mijn optiek is Eurovision al lang toe aan een reboot, of volledige vervanging door iets anders. Het is verworden tot netwerkcorruptie, met idee of boodschap heeft het al lang niets meer te maken.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het is meer dat de UK al jaren geen fatsoenlijke artiest met een goed nummer naar het songfestival stuurt. Ze willen het gewoonweg niet organiseren en houden het bij een donatie.LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:57:
Is dit niet de 2e of 3e keer op rij dat UK wordt agestraft vanwege Brexit? Ik denk dat deze vernedering (want dat is het toch wel, een heel duidelijk signaal van ‘screw you’) de druppel gaat zijn die UK laat stoppen met EuroVisie en de betalingen (meteen mooie besparing, zo kunnen ze het brengen)
"When you grow up your heart dies"
Zou het vreemder gevonden hebben als de Italiaanse winnaars gewonnen hadden met een Franstalig liedWorld Citizen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:56:
Maar heeft er nou geen Franstalig nummer gewonnen dan? raarrrr
Misschien wel een punt, gezien Volt tot nu toe alleen in NL is verkozen.Virtuozzo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:57:
[...]
Mwa, dat is een populair beeld geworden, klopt echter niet. Is iets typisch Nederlands geworden, de rest van het continent weet nog van Rijnlandmodel en zo. En kennis van grondvesten 😎
Vanuit mijn optiek is Eurovision al lang toe aan een reboot, of volledige vervanging door iets anders. Het is verworden tot netwerkcorruptie, met idee of boodschap heeft het al lang niets meer te maken.
Dat kun je echter van meerdere landen zeggen, deze afstraffing is echter ongekend en de timing en mate van vernedering doen toch vermoeden dat dit een politieke kwestie is. Idem met de Rusland vs Oekraine kwestie.sjaool schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:58:
[...]
Het is meer dat de UK al jaren geen fatsoenlijke artiest met een goed nummer naar het songfestival stuurt. Ze willen het gewoonweg niet organiseren en houden het bij een donatie.
Buiten Nederland is het nog steeds à la “de Fransman doet de tekening, de Italiaan het design, de Duitser de engineering” en zo. Nationalisme is op Europees niveau een driver van kracht, van synergie.Maarten_E schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:57:
[...]
Er is een verschil tussen superioriteit willen tonen en culturele verschillen laten zien.
Duitsland heeft het daar sowieso moeilijk mee met hun verleden, terwijl de Fransen zichzelf erin omhullen. Er is een reden dat chauvinisme een Frans woord is.
Er kan prima worden samen worden gewerkt in de EU op economisch vlak, terwijl er lokaler op cultureel vlak er flinke verschillen zijn.
Duitsland heeft absoluut een issue, aan de andere kant, ze maken dat ook tot kracht. Blijft opmerkelijk dat sadopopulisme gemeengoed is geworden in Nederlandse politiek terwijl Duitsland met alle geschiedenis en constitutioneel hof er tegen waakt
Enfin, de tijd waarin Eurovision nog reflectie was van dat alles, die is voorbij. Het is een soort festival geworden, met eigen voedingssysteem, drijft ergens los en dat was het.
Begrijp me niet verkeerd, het idee - ik kan er in mee. Maar goed, het is zoiets al bij zakelijke activiteit, op gegeven moment moet je doelstelling behaald / niet behaald in kaart brengen en nieuwe formuleren.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het gaat wat ver voor dit topic, maar laat ik dit zeggen, Nederland is een Angelsaksisch land geworden. Het heeft bijna net zo veel, en in ieder geval vergelijkbaar, afscheid genomen van het continent qua politiek en ordening als het VK voor het Europese Experiment (en de grondvesten). Best wel teken aan de wand, iets wat ik zowel in politiek als economisch domein merk.LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:00:
[...]
Misschien wel een punt, gezien Volt tot nu toe alleen in NL is verkozen.
Zorgwekkend voor een handelsland. Enfin, genoeg topics in AWM voor die verkenningen 👍
[ Voor 7% gewijzigd door Virtuozzo op 23-05-2021 02:06 ]
Dat, maar er is ook wel sprake van “uit het oog is uit het hart”. Menselijke reactie. En ja, het is in het Nederlandse niet of nauwelijks in media, maar veel Europese landen hebben behoorlijk te maken gehad de afgelopen jaren met op zijn minst bijzonder / gestoord Brits diplomatiek, economisch en politiek gedrag. Op gegeven moment zijn mensen er klaar mee.sjaool schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:58:
[...]
Het is meer dat de UK al jaren geen fatsoenlijke artiest met een goed nummer naar het songfestival stuurt. Ze willen het gewoonweg niet organiseren en houden het bij een donatie.
Ik weet niet of we dit als “politieke reactie” of zo kunnen omschrijven. Ik zie het zelf meer als meer maatschappelijke respons. Als je media om de maand weer drama hebben van Britse chantagepolitiek dan is de toon in publiek debat al snel gezet.
Alles is politiek gedrag 😎 Altijd de basislijn van menselijke dynamiek. Vrijwel altijd gewoon nuttig en constructief - vergeten we meestal omdat de secondaire lijn die van consumptief gedrag is 😎Quad schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:06:
Ennn daar is ie @Virtuozzo
Volgens mij kan je zelfs van een pinda iets politieks maken.
Tja, Frankrijk zal geen punt aan de UK hebben gekregen. Daar zal vast wel een lobby voor geweest zijn.Virtuozzo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:10:
[...]
Dat, maar er is ook wel sprake van “uit het oog is uit het hart”. Menselijke reactie. En ja, het is in het Nederlandse niet of nauwelijks in media, maar veel Europese landen hebben behoorlijk te maken gehad de afgelopen jaren met op zijn minst bijzonder / gestoord Brits diplomatiek, economisch en politiek gedrag. Op gegeven moment zijn mensen er klaar mee.
Ik weet niet of we dit als “politieke reactie” of zo kunnen omschrijven. Ik zie het zelf meer als meer maatschappelijke respons. Als je media om de maand weer drama hebben van Britse chantagepolitiek dan is de toon in publiek debat al snel gezet.
Oh ik betwijfel of de publieke opinie in Frankrijk daar bewerkt voor moest worden 😂sjaool schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:12:
[...]
Tja, Frankrijk zal geen punt aan de UK hebben gekregen. Daar zal vast wel een lobby voor geweest zijn.
@Virtuozzo Het is een over de top EU festival, de gast laat wat authentieks van zich zien, en er zijn een paar landen buiten de EU, maar met eenzelfde gedachtegang als de EU landen hebben, we lopen ook bijelkaar de vloer plat. Denken over veel dingen hetzelfde en we houden van dezelfde muziek en repliek.
Er is lobby op aandachtspunten en emotie. Maar nooit geen sacherijnig, patserige of brutale machtsgrepen gedrag. Dat wil niemand daar zien.
En je kan daarom makkelijk jezelf zijn, en ook fout. Niks aan het handje als dat gebeurd iig.
En dat is de cocktail en moet wat mij betreft zo blijven. Hier is ruimte voor dit soort dingen.
Er is lobby op aandachtspunten en emotie. Maar nooit geen sacherijnig, patserige of brutale machtsgrepen gedrag. Dat wil niemand daar zien.
En je kan daarom makkelijk jezelf zijn, en ook fout. Niks aan het handje als dat gebeurd iig.
En dat is de cocktail en moet wat mij betreft zo blijven. Hier is ruimte voor dit soort dingen.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Je maakt je er wel heel makkelijk vanaf bij dit half politieke Europese referendum, ik had wel wat meer proza verwacht, maar kennelijk waren de kruimels op, is de Italiaanse stofzuigersnuiver langs geweest ?Virtuozzo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:45:
[...]
Er is geen reactie die ik wil geven die door de beugels van moderatie kan
Elf punten totaal en zero van het publiek, zo ken ik Nederland weer. Het was natuurlijk vanaf begin af aan al duidelijk dat dit nummer geen hoge ogen zou gaan scoren, maar ja, we moesten zo nodig lekker divers doen.
Liever niet. Ik vond haar tijdens de eerste halve finale gewoon echt tegenvallen.
Dries Roelvink tweette al dat hij het volgend jaar zelf wel doet. 😂
Your Friendly Neighborhood Moderator
LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:47:
[...]
Welk hefboomeffect is er aanwezig in de gepolitiseerde puntenverdeling en welke denktanks en schools of thought proberen hier het narratief naar Zuid-Europese dominantie te sturen? 😜
Gisteravond was consumptief gedrag eerder de primaire lijn: bier, wijn, koekjes, nootjes...Virtuozzo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 02:12:
Vrijwel altijd gewoon nuttig en constructief - vergeten we meestal omdat de secondaire lijn die van consumptief gedrag is 😎
Heerlijk toch zo'n ouderwetse compleet pretentieloze weinig relevante avond televisie. Dag erna heb je spijt als je op de weegschaal staat maar 30 seconden Lordi wil je niet missen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De Independent vatte de avond wel goed samen: 
Is there a more joyful sign of a world getting back to normal than the return of Eurovision? There can be no better emblem of the indomitable human spirit than a grinning German man singing next to a woman dressed as a hand doing the peace sign with one finger semi-collapsed, leaving her looking like a penis on legs. In accordance with tradition, all this must be watched by a global audience of extremely drunk people.
Wel relaxt die patat bij de Op1 uitz. na het ESC. Shit nu heb ik zin om ook een patatje te eten, maarja even wachten tot er iets open is.
Volgend jaar zenden we Ben en Ruurd daar kan niemand tegenopJorgen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 03:39:
[...]
Liever niet. Ik vond haar tijdens de eerste halve finale gewoon echt tegenvallen.
Dries Roelvink tweette al dat hij het volgend jaar zelf wel doet. 😂
Cloud ☁️
ik begreep dat ze weer bij elkaar komen, dus het is zeker een mogelijkheid!HKLM_ schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:28:
[...]
Volgend jaar zenden we Ben en Ruurd daar kan niemand tegenop
Naja... hoewel ik de UK wat muziek betreft toch zeker 1 van de sterkere vond, was het wat zang betreft zwaar ondermaats. Ademtechniek van niets... hij klonk na de eerste zin al buiten adem...LewisVries schreef op zondag 23 mei 2021 @ 01:57:
Ik kijk normaliter niet, en 0 punten is het nu ook weer niet waardig, maar mijn inziens was dit vanwege het gebrek aan zangtalent toch echt een terechte verliezer.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het nummer was prima, maar de zang en het optreden was echt slecht. Nul punten van de televoting is dus terecht. Maar dan vraag ik me af of het bij het optreden voor de vakjury op de vrijdag óók zo slecht was, aangezien die ook nul punten gaven.Thalaron schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:46:
[...]
Naja... hoewel ik de UK wat muziek betreft toch zeker 1 van de sterkere vond, was het wat zang betreft zwaar ondermaats. Ademtechniek van niets... hij klonk na de eerste zin al buiten adem...
Ik kijk normaliter niet, en 0 punten is het nu ook weer niet waardig, maar mijn inziens was dit vanwege het gebrek aan zangtalent toch echt een terechte verliezer.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Allemaal leuk dat iedereen op Twitter enzo het van UK politiek maakt maar het optreden was ook gewoon bedroevend
Dus…..
Niet dat wij het heel goed deden verder.
Maar heb wel genoten gister
Beetje laat afgelopen en eigenlijk bevielen 3 acts me maar echt. De half time video was wel vet! Had Portugal hoger gehoopt alleen
Niet dat wij het heel goed deden verder.
Maar heb wel genoten gister
[ Voor 45% gewijzigd door dglavimans op 23-05-2021 09:51 ]
Kreeg ik vannacht terug..Bedankt voor uw deelname. Helaas is de voting al afgelopen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Helaas had ik deze ook. Er zijn veel meer klachten:
https://nos.nl/collectie/...aarde-songfestivalstemmen
Grappig, doe net Radio10 aan, en t Franse liedje kwam toevallig op 
Had t eerst heel even niet door en dacht "zo, mooi liedje" en toen realiseerde ik t me!
Dijk van een nummer hoor
Had t eerst heel even niet door en dacht "zo, mooi liedje" en toen realiseerde ik t me!
Dijk van een nummer hoor
We hebben weer gekeken hoor! Appgroepje er bij en een fles paar flessen wijn. Italië had ik niet verwacht als winnaar, bij mij stond Frankrijk op 1. Van Portugal had ik ook meer verwacht.
Wat vinden we trouwens van Sander Lantinga als commentator? Moet dat een blijvertje worden? Ik ging op momenten echt kapot van het lachen, aan de andere kant, het duo Cornald-Jan is ook wel een begrip....lastig lastig....
Wat vinden we trouwens van Sander Lantinga als commentator? Moet dat een blijvertje worden? Ik ging op momenten echt kapot van het lachen, aan de andere kant, het duo Cornald-Jan is ook wel een begrip....lastig lastig....
Indien men denkt dat het alleen politiek is….dglavimans schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:50:
Allemaal leuk dat iedereen op Twitter enzo het van UK politiek maakt maar het optreden was ook gewoon bedroevendDus…..
Australië doet ook mee, heeft dezelfde koningin als de UK enzo en geen Brexit-geschiedenis. En toch krijgt de UK ook van Australië nul punten. Dan blijven er twee conclusies over: de UK stuurt gewoon kutmuziek EN is een slechte verliezer.
Ze kunnen nog wat van Duitsland leren, die kunnen verlies tenminste nog een plekje geven.
Inderdaad. Alsof de stemmende kijker ook maar één seconde bezig is met de Brexit, alsof het dan voor iemand belangrijk zou zijn dat de Britten onderaan eindigen. En wat is dan de argumentatie over Spanje? Die bungelden ook bijna onderaan.dglavimans schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:50:
Allemaal leuk dat iedereen op Twitter enzo het van UK politiek maakt maar het optreden was ook gewoon bedroevendDus…..
Het was ten eerste slecht gezongen maar het was ook een nietszeggend nummer dat niet opviel.
Er waren natuurlijk slechtere nummers: schreeuwerig slechte discodreunen en/of de bekende showacts. Maar ja, daar is ook altijd een publiek voor. Met het Britse nummer probeer je een ander publiek te trekken maar dat publiek stemde op andere landen met een beter nummer.
Blijvertje wat mij betreft, niks ten nadele van Jan, maar Sander vond het merkbaar leuk en verandering is ook wel een keer goed.dr.lowtune schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:58:
We hebben weer gekeken hoor! Appgroepje er bij en een fles paar flessen wijn. Italië had ik niet verwacht als winnaar, bij mij stond Frankrijk op 1. Van Portugal had ik ook meer verwacht.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Jan "heurt" politiek correct te zijn. Van Sander daarentegen wordt het tegenovergestelde verwacht.dr.lowtune schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:58:
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Alsjeblieft niet zeg. Zijn opmerkingen waren vooral zuur en negatief. Bij bijna elk nummer maakte hij een grap ten koste van het land, muziek of artiest. Dan ben je niet meer grappig maar kwetsend.dr.lowtune schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:58:
Wat vinden we trouwens van Sander Lantinga als commentator? Moet dat een blijvertje worden?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat is idd zijn modus operandi. Jaren geleden al bij hem afgehaakt op de radio. Snap niet dat ze zo iemand zo’n podium geven.DevWouter schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Alsjeblieft niet zeg. Zijn opmerkingen waren vooral zuur en negatief. Bij bijna elk nummer maakte hij een grap ten koste van het land, muziek of artiest. Dan ben je niet meer grappig maar kwetsend.
Wat betreft de uitslag, heb er niets van gezien maar ik neem aan dat hier geen rekening mee was gehouden met dat lage puntenaantal.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Het blijft natuurlijk een enorme over de top show met eigenlijk bitter weinig echt muzikaal talent, de oostbloklobby die elkaar steunt, de mislukte maatschappelijke aanvallen en een paar onvervalste verdwaalde echte artiesten in een circus. Het hoort er gewoon bij..
Maar van mij had Finland mogen winnen, daarbij had ik in ieder geval nog de neiging naar echte muzikanten te luisteren. De italiaanse freakshow met over de top Queen imiterende nepmuzikanten had niet echt hoeven te winnen van mij. Dan die Edith Piaff 2.0 maar.
Ach, elk jaar weer een pareltje TV-amusement waar toch blijkbaar heel veel mensen van genieten. Laat die politiek er vooral uit, het is al erg genoeg...
Benno
Maar van mij had Finland mogen winnen, daarbij had ik in ieder geval nog de neiging naar echte muzikanten te luisteren. De italiaanse freakshow met over de top Queen imiterende nepmuzikanten had niet echt hoeven te winnen van mij. Dan die Edith Piaff 2.0 maar.
Ach, elk jaar weer een pareltje TV-amusement waar toch blijkbaar heel veel mensen van genieten. Laat die politiek er vooral uit, het is al erg genoeg...
Benno
Dit nummertje gaan we vaker horen. Ook nog wel een redelijke kans dat het meer gedraaid gaat worden dan de Italiaanse inzending. Het is zo'n liedje wat eerst even moet bezinken.poor Leno schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:50:
Grappig, doe net Radio10 aan, en t Franse liedje kwam toevallig op
Dijk van een nummer hoor
He bah diversiteit, ze zouden het bij het Songfestival moeten verbieden.P-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 03:33:
Elf punten totaal en zero van het publiek, zo ken ik Nederland weer. Het was natuurlijk vanaf begin af aan al duidelijk dat dit nummer geen hoge ogen zou gaan scoren, maar ja, we moesten zo nodig lekker divers doen.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Ik denk het ook, het Italiaanse liedje valt op voor de wedstrijd maar blijft niet plakken op de radio. Het is zoals Oekraïne 2016 of Portugal 2017, opvallende liedjes die 3 weken worden opgerakeld, altijd in kader van de wedstrijd maar niet om hun top40 gehalte.
Dit was geen diversiteit, dit was een keiharde aanval op het slavernijverleden.RedFox schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:32:
[...]
He bah diversiteit, ze zouden het bij het Songfestival moeten verbieden.
En hoezeer ik die mensen hun podium ook gun, was dit niet het juiste podium kennelijk.
Nederland heeft geen mooi verleden in de slavenhandel, en nog steeds een enorme streep in het boekje wat vooruitgang betreft, maar dit liedje maakte niets duidelijk, of bood geen oplossing.
Hadden ze voor diversiteit willen gaan, hadden ze broederliefde of Typhoon moeten sturen, ook niet mijn muziek, maar wel een goede crossover van de Surinaamse roots in Nederland
Waarschijnlijk een gevalletje minderwaarheidsgevoel. Het is makkelijker om mensen omlaag te trekken naar jouw niveau dan jezelf op te drukken naar hun niveau.Gunner schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Dat is idd zijn modus operandi. Jaren geleden al bij hem afgehaakt op de radio. Snap niet dat ze zo iemand zo’n podium geven.
Wat betreft de uitslag, heb er niets van gezien maar ik neem aan dat hier geen rekening mee was gehouden met dat lage puntenaantal.
Wat betreft winnaars. De meeste nummers waren goed (ondanks dat de TV hier slecht geluid heeft). Ik was geen fan van Italië en in dat genre vond ik Finland beter. We waren hier wel fan van Duitsland ("I don't feel hate, I just feel sorry") met 3 keer een 10 (dus 30 uit de maximum 30), maar een positief liedje dat niet over de liefde gaat vinden we hier altijd een plus.
Naast Duitsland (30) was het Ijsland (27), Frankrijk (26), Litouwen (24), Zweden (24), Zwitserland (23) en Noorwegen (23).
En over smaak valt niet te twisten... Onze smaak is de beste
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Veel te simpel gedacht.DevWouter schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Waarschijnlijk een gevalletje minderwaarheidsgevoel. Het is makkelijker om mensen omlaag te trekken naar jouw niveau dan jezelf op te drukken naar hun niveau.
Bij het Songefestival is het juist ook altijd een ding geweest om te lachen om slechte over the top acts, slechte outfits, vals zingen, aparte verschijningen, politieke afzeik momentjes etc etc etc.
Hoort er gewoon bij, dat was vroeger met de commentatoren niet anders, en zo gaat het over de hele wereld. All part of the fun
Daar tegenover staan juist ook de mooie, bijzondere en onverwachte dingen
De helft van de tijd zitten mensen toch zo te kijken

De fles azijn had ie gister wel thuis gelaten ja itt dinsdag en donderdag toen dit nog van toepassing was
Maar ik zit daar om commentaar te leveren en als het niet goed is, dan vind ik wel dat ik mezelf moet permitteren om er iets over te kunnen zeggen. Ik denk niet dat ik me ga inhouden, maar ik zal nooit iemand kapot maken of afbranden
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 23-05-2021 13:10 ]
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
Ben benieuwd of italie het productieniveau wat Nederland heeft laten zien nog ingehaald kan worden. Of misschien huren ze nu voor altijd gewoon NL in, kan ook natuurlijk
😆 - Denk ook eens om ;)
Hij was donderdag slecht en zaterdag slecht dus dan zal het vrijdag niet veel beter zijn geweestPinobigbird schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:28:
[...]
Het nummer was prima, maar de zang en het optreden was echt slecht. Nul punten van de televoting is dus terecht. Maar dan vraag ik me af of het bij het optreden voor de vakjury op de vrijdag óók zo slecht was, aangezien die ook nul punten gaven.
De NL experts die zich her en der over het songfestival mochten uitlaten vonden het overigens top 10 materiaal, het liedje zelf.
Dat is het probleem juist en daar gaat het verkeerd..apis29 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:13:
[...]
Hij was donderdag slecht en zaterdag slecht dus dan zal het vrijdag niet veel beter zijn geweest.
De NL experts die zich her en der over het songfestival mochten uitlaten vonden het overigens top 10 materiaal, het liedje zelf.
Ze moeten weg uit die enorme circle-jerk van 'experts'.. Echt tijd dat er compleet anders en vernieuwend naar gekeken en over gedacht moet worden.
Dacht dat het na afgelopen keer een verandering aan zat te komen, maar helaas.. de verkeerde kant op.
Geen idee wie dat zijnHKLM_ schreef op zondag 23 mei 2021 @ 08:28:
[...]
Volgend jaar zenden we Ben en Ruurd daar kan niemand tegenop
Sander was tijdens de beide halve finales onuitstaanbaar vervelend. 1 goede grap, de rest was puur afzeiken. In de finale deed ie het veel beter. Wat mij betreft eenmalig dus.dr.lowtune schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:58:
Wat was er trouwens zo verkeerd aan het duitse nummer? Vergeleken de belgen zaten ze toch op een heel ander niveau. Lekker vrolijk en kleurrijk. Snap die haat niet zo.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dezelfde experts die Italie op 1 hadden, Frankrijk op twee en Oekraine ook hoog hadden? Zoveel is er echt niet mis met het liedje van Engeland, de uitvoering was alleen tenenkrommend slecht. Griekenland had echt niet een beter liedje bijv. daar zullen de stemmen niet voor binnengekomen zijnpoor Leno schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:23:
[...]
Dat is het probleem juist en daar gaat het verkeerd..
Ze moeten weg uit die enorme circle-jerk van 'experts'.. Echt tijd dat er compleet anders en vernieuwend naar gekeken en over gedacht moet worden.
Dacht dat het na afgelopen keer een verandering aan zat te komen, maar helaas.. de verkeerde kant op.

Even kijken of ik nog wat voorspellingen kan terugvinden, waren oa Cornald Maas aan de tafel waar er een paar ook hun persoonlijke top 3 gaven. Engeland top 10 was wel met een 'mits goed gezongen' natuurlijk itt de donderdag uitvoering ...\
Vrolijk en kleurrijk wil nog niet zeggen dat het ook goed wasLED-Maniak schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:44:
Wat was er trouwens zo verkeerd aan het duitse nummer? Vergeleken de belgen zaten ze toch op een heel ander niveau. Lekker vrolijk en kleurrijk. Snap die haat niet zo.
[ Voor 39% gewijzigd door apis29 op 23-05-2021 22:29 ]
Broederliefde lijkt mij geen goed idee...FreshMaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Dit was geen diversiteit, dit was een keiharde aanval op het slavernijverleden.
En hoezeer ik die mensen hun podium ook gun, was dit niet het juiste podium kennelijk.
Nederland heeft geen mooi verleden in de slavenhandel, en nog steeds een enorme streep in het boekje wat vooruitgang betreft, maar dit liedje maakte niets duidelijk, of bood geen oplossing.
Hadden ze voor diversiteit willen gaan, hadden ze broederliefde of Typhoon moeten sturen, ook niet mijn muziek, maar wel een goede crossover van de Surinaamse roots in Nederland
"What do you get if you multiply six by nine..."
Nee dezelfde experts die ervoor zorgen dat we bijna jaar na jaar met een of ander gedrocht liedje aan komen kakkenapis29 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:55:
[...]
Dezelfde experts die Italie op 1 hadden, Frankrijk op twee en Oekraine ook hoog hadden?

(En dat is in veel andere landen niet anders hoor..)
Klopt, maar was één van de eerste die ik me kan voor voornemen
* FreshMaker is niet zo thuis in de moderne jeugd
Zou zo'n Drill rapper iets zijn
Nederland vertegenwoordigde Suriname dit jaar.
Zoiets als dit lijkt me meer kans maken. Het songfestival houdt wel van maffe gitaarherrie:FreshMaker schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:10:
[...]
Klopt, maar was één van de eerste die ik me kan voor voornemen
* FreshMaker is niet zo thuis in de moderne jeugd
Zou zo'n Drill rapper iets zijn
Over beter gezegd andersom. Dat gevoel bedroop mij de hele tijd als je zijn media optredens zag. Dat het alleen maar om Suriname ging.P-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:15:
Nederland vertegenwoordigde Suriname dit jaar.
Elect a clown, expect a circus.
En kennelijk ook support voor BLM, als ik de binnen- en buitenlandse nieuwsbronnen mag geloven.Slasher schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:23:
[...]
Over beter gezegd andersom. Dat gevoel bedroop mij de hele tijd als je zijn media optredens zag. Dat het alleen maar om Suriname ging.
Oh alsjeblieft niet zeg

Ben geen fan ofzo, maar bijvoorbeeld een liedje als "Home" van Dotan heeft imo een hele goede Songfestival vibe.. Goeie stem, goeie artiest, goed liedje, text spreekt tot de verbeelding, een cadans/drum/beat om mee te klappen/stampen bij wijze van spreken, blijft hangen.
Zo zou bijvoorbeeld ook een Kensington best hoge hoge kunnen gooien..
Maarja dat ben ik.. maar als je dit zo hoort zou dit zo een top Songfestival nummer geweest kunnen zijn en misschien uitgegroeid naar een grote hit wereldwijd..
En ik zie het zo maar gebeuren dat we volgend jaar Davina Michelle sturen.. en dan maar hopen dat ze uit haar one-trick-pony maniertjes kan komen qua zingen/stemgebruik en echt met een bijzonder liedje kan komen. Die Sweet Water was wel ok.. Ben benieuwd
Ik drop deze ook even hier, voor degene die er gisteravond wel waren maar niet in t F1 topic komen

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqdYO9jlexeOLPpA6ipShbNp.jpg?f=user_large)
Het was gezellig
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sqdYO9jlexeOLPpA6ipShbNp.jpg?f=user_large)
Het was gezellig
In ieder geval heeft die nep Mika niet gewonnen @G_Dragon hahaha
Sowieso schrijf je zo!
nadroJ schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:11:
In ieder geval heeft die nep Mika niet gewonnen @G_Dragon hahaha

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Oh... Vast en zeker en ik ben ook niet bevoegd om die conclusie te trekken. Maar uit onderzoek blijkt dat er veel oorzakelijke verbanden zijn tussen hoe iemand zichzelf beoordeelt en een ander beoordeelt. Gezien ik van anderen begrijp dat het structureel is durf ik wel te stellen dat ook bij hem van toepassing is. Vaak vindt zo'n persoon zichzelf vaak een grote loser dan degene die hij afzeikt.
Zo kan ik me het vorige commentaar niet herinneren en om eerlijk te zijn vind ik het beetje zielig als iemand continue rotopmerkingen nodig hebt om plezier te hebben. Er is echt een heel spectrum tussen negatief commentaar en een rotopmerking.Bij het Songefestival is het juist ook altijd een ding geweest om te lachen om slechte over the top acts, slechte outfits, vals zingen, aparte verschijningen, politieke afzeik momentjes etc etc etc.
Hoort er gewoon bij, dat was vroeger met de commentatoren niet anders, en zo gaat het over de hele wereld. All part of the fun
Zijn dat mensen die niet snappen hoe een mute knop werkt?
"De helft van de tijd" is niet "continue".
Als Sander Lantinga de aandacht op het spel gehouden had in plaats van zijn stomme grapjes dan had ik zijn betere grappen gezien als een slechte grap in plaats van de zoveelste misplaatste rotopmerking die geen enkele waarde heeft.
Nederland is een export land als het om muziek gaat, het verbaast mij eerder dat we zolang geen winnaar hadden. Sinds 2013 (toen was er volgens mij ook een koerswijziging) hebben onze artiesten het vaak goed gedaan.poor Leno schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:23:
[...]
Dat is het probleem juist en daar gaat het verkeerd..
verkeerde topic
[ Voor 87% gewijzigd door poor Leno op 23-05-2021 15:54 ]
Songfestivalwinnaar Maneskin gaat drugstest doen na geruchten cokegebruik
[ Voor 27% gewijzigd door nadroJ op 23-05-2021 16:49 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dat vind ik echt superknap van Maneskin. Je wordt beschuldigd zonder een gram bewijs (no pun intended) en om alle haters hun mond te laten houden besluit je toch maar een test te doen.
Sander gaf na afloop bij Op1 al aan dat volgend jaar Jan Smit gewoon weer commentator is samen met Cornald Maas. Eenmalig dus inderdaad.Jorgen schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:35:
[...]
Sander was tijdens de beide halve finales onuitstaanbaar vervelend. 1 goede grap, de rest was puur afzeiken. In de finale deed ie het veel beter. Wat mij betreft eenmalig dus.
Ja das wel een goeie. Kan hij ook gelijk zijn trollen leger laten stemmenpoor Leno schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Oh alsjeblieft niet zegOok geen trance dance of dj, of rap of wat dan ook.. Werkt gewoon niet echt lekker.
Ben geen fan ofzo, maar bijvoorbeeld een liedje als "Home" van Dotan heeft imo een hele goede Songfestival vibe.. Goeie stem, goeie artiest, goed liedje, text spreekt tot de verbeelding, een cadans/drum/beat om mee te klappen/stampen bij wijze van spreken, blijft hangen.
Zo zou bijvoorbeeld ook een Kensington best hoge hoge kunnen gooien..
Maarja dat ben ik.. maar als je dit zo hoort zou dit zo een top Songfestival nummer geweest kunnen zijn en misschien uitgegroeid naar een grote hit wereldwijd..
[YouTube: Dotan - Home (audio only)]
En ik zie het zo maar gebeuren dat we volgend jaar Davina Michelle sturen.. en dan maar hopen dat ze uit haar one-trick-pony maniertjes kan komen qua zingen/stemgebruik en echt met een bijzonder liedje kan komen. Die Sweet Water was wel ok.. Ben benieuwd
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nu ben ik geen grote fan Roller coaster (en stond het onterecht op 1 in de Top2000🙊) maar ik had hier ook aan gedacht. Danny zou niet verkeerd zijn.P-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:27:
Volgend jaar gewoon Danny Vera sturen.
Als je de beelden gewoon bekeek kon je zien dat hij achter die tafel naar de grond keek. Ik zou ook niet graag in glas gaan staan als ik hem was. De pers wil weer eens iets zien dat er niet is. Alles voor de clicks...DevWouter schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:56:
[...]
Dat vind ik echt superknap van Maneskin. Je wordt beschuldigd zonder een gram bewijs (no pun intended) en om alle haters hun mond te laten houden besluit je toch maar een test te doen.
En wat dan nog als 'ie coke in zijn mik heeft? Hij zal niet de eerste en laatste artiest zijn.
Inderdaad ... heel diep naar de bodem om vervolgens nooit meer boven te komenDoeEensGek schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Het is zo'n liedje wat eerst even moet bezinken.
iedereen weer bijgekomen?
ik heb toch wel een redelijk zware dag gehad vandaag.. ook nuchter blijk ik trouwens nog steeds fan van de gele man, wilde jullie deze remix niet onthouden, top!
Lekkere mix! Verder na 5,5u slaap wel een prima dag gehad met F1Frieda schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:46:
iedereen weer bijgekomen?ik heb toch wel een redelijk zware dag gehad vandaag.. ook nuchter blijk ik trouwens nog steeds fan van de gele man, wilde jullie deze remix niet onthouden, top!
Sowieso schrijf je zo!
Klopt, ik had het gezienCheezborger schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:15:
[...]
Sander gaf na afloop bij Op1 al aan dat volgend jaar Jan Smit gewoon weer commentator is samen met Cornald Maas. Eenmalig dus inderdaad.
Het is hier uiteindelijk een late nacht geworden. Uiteindelijk kijk ik zeer positief terug naar het Songfestival van dit jaar. Ik vind dat we als Nederland het Songfestival naar een hoger niveau hebben gebracht. Het podium, presentatoren die gewoon hun ding deden en niet probeerden grappig te doen, de interval acts van hoge kwaliteit en natuurlijk de special effects!Frieda schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:46:
iedereen weer bijgekomen?ik heb toch wel een redelijk zware dag gehad vandaag.. ook nuchter blijk ik trouwens nog steeds fan van de gele man, wilde jullie deze remix niet onthouden, top!
Ik ben benieuwd hoe Italië dit volgend jaar kan evenaren
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Om Amerika te vertegenwoordigen net als de Common LinnetsP-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:27:
Volgend jaar gewoon Danny Vera sturen.
Hoempa hoempa me oma op een trollie jalalalalala jalalalala *doet klompendans*, accordeon erbij

Uiteindelijk had ik alleen Griekenland niet in m'n top 10, welke eigenlijk wel lekker is zonder storende beelden erbij (maar Israël al kon je het misschien wel verwachten dat ze minder stemmen konden krijgen vanwege de politiek en op plek 3 starten is ook niet bepaald gunstig geweest). Italië sowieso ook boven Finland van de twee
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/S3AdDN3jw9liAAy5yZwO1zHz.gif?f=user_large)
Iets anders van Måneskin (de zgn Queen wannabe's
[ Voor 92% gewijzigd door apis29 op 24-05-2021 13:50 ]
Gelukkig heeft Nederland een veel rijkere muziekgeschiedenis die verder gaat dan de palingsound en carnavalsmuziek.apis29 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:30:
[...]
Om Amerika te vertegenwoordigen net als de Common Linnets? De grootste onzin die ik nog wel voorbij heb horen komen is dat het lied en het optreden je land moet vertegenwoordigen (ook de zgn kritieken uit Polen op Polen).
Hoempa hoempa me oma op een trollie jalalalalala jalalalala *doet klompendans*, accordeon erbij
Ja dat is ook een beetje mijn insteek eigenlijk. Who cares? Moet 'ie lekker zelf weten.P-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 18:54:
En wat dan nog als 'ie coke in zijn mik heeft? Hij zal niet de eerste en laatste artiest zijn.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand tijdens een live-show een tafel vult met coke in bijzijn van bandleden en begeleiders en cameraploegen op de achtergrond. Je moet wel enorm ver heen zijn om dat niet als drempel te zien en met 22 jaar is die zanger dat per definitie niet.
Dat verhaal van een gevallen glas is echt zoveel geloofwaardiger dat het een non-issue moet zijn.
Dat verhaal van een gevallen glas is echt zoveel geloofwaardiger dat het een non-issue moet zijn.
Blijkbaar is er een Eurovisie liefde ontstaan tussen TIX van Noorwegen en Efendi van Azerbaijan. Of het is een soort promotie stunt.
Leek in tweede instantie ook eerder dat hij wat aan het opslurpen was dan aan het opsnuiven ...Delerium schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:04:
Ik kan mij niet voorstellen dat iemand tijdens een live-show een tafel vult met coke in bijzijn van bandleden en begeleiders en cameraploegen op de achtergrond. Je moet wel enorm ver heen zijn om dat niet als drempel te zien en met 22 jaar is die zanger dat per definitie niet.
Gister noemden ze die van Oekraïne nog z'n vriendin toen hij daar rondhing in de greenroomCheezborger schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:33:
Blijkbaar is er een Eurovisie liefde ontstaan tussen TIX van Noorwegen en Efendi van Azerbaijan. Of het is een soort promotie stunt.
[YouTube: TIX & Efendi - The Eurovision Love Story]
GabberP-Rock schreef op zondag 23 mei 2021 @ 23:41:
[...]
Gelukkig heeft Nederland een veel rijkere muziekgeschiedenis die verder gaat dan de palingsound en carnavalsmuziek.

Met een
Uit dezelfde aflevering:
[ Voor 87% gewijzigd door apis29 op 24-05-2021 11:00 ]
Werd in België ook al vernoemd net voor de act van tix of van haar (ben de naam kwijt).Cheezborger schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:33:
[YouTube: TIX & Efendi - The Eurovision Love Story]
Ik denk niet dat zoiets zou gebruikt worden als promotiestunt.
Nog geen geruchten over de Franse schone. Misschien is ze nog beschikbaar @Frieda
Gezien de act past het op zich bij het imago, coke is in de alternatieve uitgaansscene geen taboe.Delerium schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:04:
Je moet wel enorm ver heen zijn om dat niet als drempel te zien en met 22 jaar is die zanger dat per definitie niet.
Een leuke rel is ook publiciteit...
Hij heeft beide handen naast zich en hij is veel tekort met zijn hoofd naar beneden om wat te kunnen snuiven naar mijn mening. Het lijkt mij ook niet dat je met je beide neusgaten dat goed opsnuift. De pers en sociale media ziet naar mijn mening gewoon weer dingen die er niet zijn. Maar dat heb ik al eerder verkondigd.apis29 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 01:44:
[...]
Leek in tweede instantie ook eerder dat hij wat aan het opslurpen was dan aan het opsnuiven ...
Beetje denigrerend naar de alternatieve scene deze opmerking.hoevenpe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:07:
[...]
Gezien de act past het op zich bij het imago, coke is in de alternatieve uitgaansscene geen taboe.
Een leuke rel is ook publiciteit...
Ging/ga zelf uit in de "alternatieve scene", ik weet dat daar gebruikt wordt door sommigen (waar niet) maar ben ook een paar keer naar een danceparty (of hoe dat ook mag heten) gegaan en heb nog nooit zoveel mensen bij elkaar onder invloed gezien als op die feestjes.
(N=2 dus ook dat is geen bewijs, ik weet het)
Volgens mij wordt er door keurige kantoormannetjes en vrouwtjes op de Zuid-as meer gesnoven dan in menige alternatieve scene.
Op Urk kunnen ze er volgens mij ook wel wat van.
"What do you get if you multiply six by nine..."
@Punkrocker
Bedoelde eigenlijk dat coke redelijk breed geaccepteerd is, zie de ophef dan ook niet zo welke scène of dorp het ook is...
Bedoelde eigenlijk dat coke redelijk breed geaccepteerd is, zie de ophef dan ook niet zo welke scène of dorp het ook is...
tJa veel mensen maken zich er niet zo druk over. Maar voor mezelf sprekende, ik accepteer coke-snuivers NIET in mijn vriendenkring, ik vind het te bedreigend, wil er van weg blijven, dus die mensen ga ik uit de weg.hoevenpe schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:22:
@Punkrocker
Het leek me ook niet dat iemand zoiets zou doen, met duizenden mensen in de zaal, zo'n 200 miljoen mensen voor de buis en tig camera's die alles vastleggen.
Songfestivalwinnaar Damiano David negatief getest op drugs
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
Er waren gewoon wat zure verliezers die een kansje roken, en kutroddelpers erbij.
De EBU had keihard moeten zijn tegen elk land dat officieel zelfs maar de verdenking herhaalde (zoals Frankrijk).
De EBU had keihard moeten zijn tegen elk land dat officieel zelfs maar de verdenking herhaalde (zoals Frankrijk).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Heeft ie ook niet want als je goed kijkt dan schreeuwt hij naar de grond, en trilt zijn hand van het knijpen op moment van de schreeuw.Delerium schreef op maandag 24 mei 2021 @ 00:04:
Waarom hij het glas verhaal zegt snap ik even dan niet, misschien heeft ie het moment niet helemaal goed voor zich.
Edit
Ok kijk geen drugs idd. zie ik het toch goed iig https://www.ad.nl/songfes...82aa9cd2a510a9c013c8a15ef
[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 24-05-2021 19:15 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verbaasd mij eigenlijk wel, het boeit mij verder niet of hij gebruikt of niet maar als je de beelden ziet had hij de schijn wel tegen. Zeker omdat je zijn band genoot zo ziet kijken.
Nou goed twee dagen gratis publiciteit voor de band zullen we maar denken.
Nou goed twee dagen gratis publiciteit voor de band zullen we maar denken.
Ja die reageren kijkend op zijn uitlating(uitbarsting), en die blonde man rechts, zegt ook dan net wat tegen hem ook.. Zeker omdat je zijn band genoot zo ziet kijken.
[ Voor 20% gewijzigd door Mel33 op 24-05-2021 19:44 ]
Man man, wat een gezeur weer.
Ik geloof (naast de test) ook niet dat hij gebruikt. Daar was de beweging ook niet naar.
Vind het jammer voor hen dat er zoveel over te doen is geweest.
Ik geloof (naast de test) ook niet dat hij gebruikt. Daar was de beweging ook niet naar.
Vind het jammer voor hen dat er zoveel over te doen is geweest.