Voor nu maakt het voor de verzekering niets uit, in de polisvoorwaarden en/of clausules staat nergens dat je verplicht bent rookmelders te plaatsen conform X.Ricko1 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:58:
Hallo Medetweakers,
Er is risico voor niet uitkeren bij brand door verzekering. Zijn er verder nog mogelijke consequenties voor het niet volgen van deze wet?
Alvast bedankt voor jullie tijd.
Als dit echt in een wet opgenomen gaat worden, kan dit een discussie worden. Oke je hebt een rookmelder, deze gaat af bij brand.. dan bel je 112 (op deze manier heb je er "alles" aan gedaan om de brand te voorkomen".
Ik zou eerder als verzekeraar eisen dat er iets van een blusapparaat aanwezig is, zodat je snel een beginnende brand kan blussen ipv eerst op het gemakje een emmer water vullen..
Ik vraag me af of een verzekeraar hier echt streng op gaat naleven, zou een rookmelder echt helpen om de schade last te verlagen? Als die af gaat, is het kwaad al geschied.. Laat staat als je niet thuis bent en je hebt wel een rookmelder..
Offtopic:
- een verzekeraar eist ook niet dat je cv ketel jaarlijks goed wordt onderhouden
- een verzekeraar eist ook niet dat je schoorsteen jaarlijks of 2 jaarlijks geveegd moet zijn..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35