Rookmelders verplicht 1-7-2022 consequenties niet plaatsen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap alle problemen niet. Als ex-BHV-er heb ik EN een schuimblusser, EN branddekens, en op elke verdieping, + extra bij de CV, rookmelders. En uiteraard bij de CV een C02 melder. Wat een onzin om daar moeilijk over te doen. Ik heb vast wast overkill, maar better safe than sorry. Uiteraard is het verstandig in de keuken een hittemelder te zetten, om onterecht alarm te voorkomen.
Maar om Rutte nu weer de schuld te geven .. volkomen overtrokken reactie(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-10 12:04
Ik heb 3x Nest Protect rook en koolmonoxide melders.
Op 230V met backup batterij.
Oh ja, en WiFi, bluetooth, stem en nachtlampje...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:28:
Ik snap alle problemen niet. Als ex-BHV-er heb ik EN een schuimblusser, EN branddekens, en op elke verdieping, + extra bij de CV, rookmelders. En uiteraard bij de CV een C02 melder. Wat een onzin om daar moeilijk over te doen. Ik heb vast wast overkill, maar better safe than sorry. Uiteraard is het verstandig in de keuken een hittemelder te zetten, om onterecht alarm te voorkomen.
Maar om Rutte nu weer de schuld te geven .. volkomen overtrokken reactie(s).
Ja ik snap het ook niet. O jee, je wordt gedwongen een apparaatje op te hangen dat verdomme je leven kan redden. :F Superkleine moeite, gigantisch risico voorkomen. No brainer.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:19
Helaas blijkt in ieder geval bij ons huis de functionaliteit niet optimaal. Zowel die op de hal als op de overloop gaven te vaak vals alarm (en zijn derhalve momenteel niet eens meer aanwezig). De overloop is 1 bij 2 meter en ik had de rookmelder al zo ver mogelijk van de badkamer gehangen, helaas gaat ie toch af als iemand gedoucht heeft en de badkamerdeur opent. En in de hal (niet veel groter dan overloop) geeft openen van de voordeur valse alarmen als het buiten wat kouder en natter is. Wel hangen gekoppelde rookmelders in de slaapkamers en woonkamer. Zouden hittemelders wel werken in de gang en overloop (en is dat in lijn met de regels), of zijn er nog andere opties die ook goed zouden werken die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:10:
[...]

Mijn rookmelder heb ik inmiddels de draden van doorgeknipt. Door de open keuken ging dat ding elke keer als ik stond te wokken bleren.

Ik wil nog wel een nieuwe installeren, maar dan liefst met een schakelaar dat ik hem uit kan zetten als ik ga koken.
Voor mij ook de reden waarom ik die dingen vorig jaar van het plafond gerukt heb. (ja, midden in de nacht na de zoveelste vals alarm die onze nachtrust verstoorde) Zonder rookmelders slapen we een stuk beter.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

Voor mij ook de reden waarom ik die dingen vorig jaar van het plafond gerukt heb. (ja, midden in de nacht na de zoveelste vals alarm die onze nachtrust verstoorde) Zonder rookmelders slapen we een stuk beter.
Ik heb inmiddels een hitte melder in de woonkamer geplaatst, vergenoeg van waar ik kook dat die geen vals alarm geeft en in de gang een nieuwe rookmelder geplaatst.

Tot nu toe geen last meer gehad van vals alarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-10 15:10
Ankona schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:28:
[...]

En met een beetje pech slaap je voor altijd. Geen brand/rookmelders hebben is uiteraard je eigen keuze, maar kijk bijvoorbeeld eens naar een hitte melder of een Nest Protect. Die laatste hebben wij op elke verdieping en eentje extra in het washok. Een van de nest protects heb ik al zo’n 4 jaar en ze zijn nog nooit zomaar afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry333
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-05-2022
Welkom op GoT. We zijn hier niet je persoonlijke uitlaatklep om over van alles een rant te gaan plaatsen.

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 06-05-2022 11:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste