Inmiddels alle Gardena spullen ontvangen en geïnstalleerd. De installatie werkt simpel en eenvoudig via de Gardena app, alle apparaten moesten eerst verplicht firmware updates draaien voordat ik ze kon bedienen. Dit duurt ca. 30 minuten per apparaat en moet stuk voor stuk. Daarna kan je schema's maken en zoals hierboven ook al aangegeven gaat hij er vanuit dat hij alle zones individueel van elkaar kan aansturen of tegelijk. In mijn geval kan dat niet omdat ze op dezelfde buitenkraan zitten en niet genoeg druk is om 2 zones tegelijk aan te sturen. Dus daarmee komen de Gardena assist schema's te vervallen en kan je handmatig aanpassen. Wel kan je per schema instellen of hij reken houd met het weer en je bodemsensor. Als het schema onder assist valt kan je ook nog instellen dat hij de tijden aanpast aan de hand van het op en ondergaan van de zon.
De maaier integratie doet inderdaad niets met de sproeiers dus je moet opletten dat je maai schema niet tegelijk staat met je sproeiers. In mijn geval sproei ik 's ochtends vroeg en gaat mijn maaier pas om 0800 draaien tot 20.00 dus is dat geen probleem.
Ik heb nu wel 2 bluetooth Hunter BTT 201 (2 zones) sproei computers over die ik zal verkopen, nieuw slechts 2 weken gebruikt. Dus wie zo iets zoekt mag ze voor een zacht prijsje overnemen.
Screen capture van de app, ik kon dat nergens op internet vinden dus wellicht interessant voor anderen.
De maaier integratie doet inderdaad niets met de sproeiers dus je moet opletten dat je maai schema niet tegelijk staat met je sproeiers. In mijn geval sproei ik 's ochtends vroeg en gaat mijn maaier pas om 0800 draaien tot 20.00 dus is dat geen probleem.
Ik heb nu wel 2 bluetooth Hunter BTT 201 (2 zones) sproei computers over die ik zal verkopen, nieuw slechts 2 weken gebruikt. Dus wie zo iets zoekt mag ze voor een zacht prijsje overnemen.
![]() | ![]() | ![]() |
Screen capture van de app, ik kon dat nergens op internet vinden dus wellicht interessant voor anderen.
[ Voor 36% gewijzigd door ChiLLeR op 03-06-2021 09:57 ]
>> Signature?