Dein Atem kalt, das Herz in Flammen
https://drive.google.com/...LsFaD3gR/view?usp=sharing
LegionPowerPlan.rar is de file (zit een bat file bij die je moet installeren (deze importeert ze) dan lenovoy hot key drivers en dat zou gewoon moeten werken.
Ik heb een ook eigen installatie (laptop was zonder windows) dus dat het niet kan bij eigen installatie dat klopt niet.
Werkt hier nietMcLambo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:41:
Toch is het heel simpel: powerplans importeren, lenovo hotkey drivers en windows store app
Dank, zal die ook eens proberen.WeAreLegion schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:42:
Ik heb deze gebruikt
https://drive.google.com/...LsFaD3gR/view?usp=sharing
LegionPowerPlan.rar is de file (zit een bat file bij die je moet installeren (deze importeert ze) dan lenovoy hot key drivers en dat zou gewoon moeten werken.
Ik heb een ook eigen installatie (laptop was zonder windows) dus dat het niet kan bij eigen installatie dat klopt niet.
Je kunt ook deze nog proberen:
De volgende app uit de Windows store:McLambo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:38:
Voor de mensen die net als ik een clean install prefereren, hier de 3 powerfiles, en het bijbehorende batch-file om ze te installeren.
Power profiles syncen nu met de Lenovo Vantage Software.
https://1drv.ms/u/s!AuM4cRc0YblBud4c7YSjxMdqeTnOgw?e=jVIFSE
https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
En deze Lenovo driver: https://pcsupport.lenovo....e,%20Pen%20and%20Keyboard
Wow, dank voor de gouden tip! De driver en de app stonden al geinstalleerd, dus dat was het niet, maar die batch file heeft blijkbaar iets opgelost wat mij met handmatige installatie van dezelfde profiles niet is gelukt. Heb al eens windows helemaal opnieuw geinstalleerd om dit gefixed te krijgen, zonder resultaat. Top!McLambo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
[...]
De volgende app uit de Windows store:
Daar was ik ook al bang voor, dat de GUID van de power profiles exact hetzelfde moet zijn. Dat zal het dan wel geweest zijn inderdaad. Ik heb sowieso een wat vreemde versie van de laptop, want wanneer ik windows 10/11 installeer activeert hij hem automatisch, terwijl hij zonder OS kwamMcLambo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:23:
Nice! Komt vrij specifiek volgrns mij omdat de power profiles unike identifiers hebben waar de Hotkey software naartoe wil switchen
(en hij had het (redelijk) goede geheugen en een AX200 wifi kaart in plaats van de mindere alternatieven
Fijn dat het werktDOK schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 22:14:
[...]
Wow, dank voor de gouden tip! De driver en de app stonden al geinstalleerd, dus dat was het niet, maar die batch file heeft blijkbaar iets opgelost wat mij met handmatige installatie van dezelfde profiles niet is gelukt. Heb al eens windows helemaal opnieuw geinstalleerd om dit gefixed te krijgen, zonder resultaat. Top!
Hebben we weer een oplossing voor de fresh installers in ieder geval, misschien iets om in de Topicstart te bundelen?
Ik heb jouw onedrive versie gebruikt en werkt prima.McLambo schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:29:
Ik weet niet precies wie van de 2 links je nu genomen hebt, maar de versie op mijn onedrive is een 'gefixte' versie; de originele installer die ik vanaf mijn Lenovo C:\Drivers folder heb geplukt voor de reset, bevatte syntax fouten waardoor dit in eerste instantie niet goed werkte
Jup. Download versere driver van de Lenovo site en probeer het nog eens. Vervelende ‘feature’ zo lijkt het.Sjoerd611 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 22:39:
De wifi verbinding op mijn Lenovo 7 is vaak ontzettend instabiel. Ook op locaties waar ik met mijn oude laptop nooit problemen had. Hebben meer mensen hier last van?
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!
Dit heeft het em gedaan voor mij. dank!McLambo schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:57:
[...]
[...]
De volgende app uit de Windows store:
Kijk, dat zijn al drie mensen waarvoor het de oplossing is
Misschien even toevoegen aan de start post? @Frietsaus
Heeft iemand deze toevallig al geïnstalleerd op windows 11 op zijn 5 pro?
Vanmorgen de hotfix van Microsoft, merkte tevens geen verschil
Nou moet ik wel zeggen dat ik er een W10 installatie voor gaming naast heb staan.
W11 is meer voor office/multimedia doeleinden.
[ Voor 33% gewijzigd door McLambo op 22-10-2021 12:38 ]
Maar goed denk dat ik ter zijne tijd keer windows 11 er clean opzet.
Dit heeft inderdaad gezorgd voor verbetering, bedankt!NiGeLaToR schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:30:
[...]
Jup. Download versere driver van de Lenovo site en probeer het nog eens. Vervelende ‘feature’ zo lijkt het.
[ Voor 35% gewijzigd door Sjoerd611 op 22-10-2021 15:26 ]
Heb geen 7 maar een 5, maar die houd het ongeveer 3 a 4 uur vol op silent modes het ligt er beetje aan wat ik doe natuurlijk. Maar het zijn geen laptops waar je een hele dag mee rond kan lopen en browsen en noem maar op, daar zijn ze toch net ff te krachtig voor (denk ik).Sjoerd611 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:24:
Hoelang houd jullie Lenovo 7 het vol op de accu? Met een volle accu geeft Windows aan maar ~3 uur mee te gaan. Moet ik denken aan een defect of is het daadwerkelijk zo krap? heb 'm eigenlijk alleen nog maar op netstroom gebruikt, dus hier schrik ik wel een beetje van..
[...]
Dit heeft inderdaad gezorgd voor verbetering, bedankt!
Hybrid mode on + Quiet mode + 60hz refresh rate.
Onlangs de chipset drivers geüpdate want in de versies vóór september zitten bugs.
Ik monitor mijn verbruik dmv systemtrays van coretemp.
Het viel mij op dat het verbruik verdubbelde als de laptop in slaapstand was geweest.
Dit gebeurde ook wanneer ik hem van de lader afhaalde als hij aan stond.
Laptop ontwaakte ook steeds uit slaapstand als het was aangesloten op een monitor.
Dit is met de nieuwere driver allemaal verholpen.
Het switchen naar 1,1ghz werkt alleen soms niet, vaak is dit gefixed door een paar keer Fn Q te doen.
FYI CPU verbruik met bovenstaande settings zou moeten zijn:
Idle: 1,5W
Browsen/office: 2,0-2,5W
YouTube 1080p: 3,0-3,5W
Mijn accu laat ik op 60% staan met het bespaar je accu profiel en heb net bovenstaande aangezet en nu met half uurtje werken staat hij op 53% en 04:52.1990BW schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:41:
7-8 uur met browsen, YouTube en officewerk is makkelijk haalbaar.
Hybrid mode on + Quiet mode + 60hz refresh rate.
Onlangs de chipset drivers geüpdate want in de versies vóór september zitten bugs.
Ik monitor mijn verbruik dmv systemtrays van coretemp.
Het viel mij op dat het verbruik verdubbelde als de laptop in slaapstand was geweest.
Dit gebeurde ook wanneer ik hem van de lader afhaalde als hij aan stond.
Laptop ontwaakte ook steeds uit slaapstand als het was aangesloten op een monitor.
Dit is met de nieuwere driver allemaal verholpen.
Het switchen naar 1,1ghz werkt alleen soms niet, vaak is dit gefixed door een paar keer Fn Q te doen.
FYI CPU verbruik met bovenstaande settings zou moeten zijn:
Idle: 1,5W
Browsen/office: 2,0-2,5W
YouTube 1080p: 3,0-3,5W
Op 100% moet ik dan een dag kunnen werken op de laptop. Goed om te weten, meestal knal ik de powerbrick er toch in, maar als ik die een keer vergeet ofzo kan het dus met wat instellingen best aardig. Vraag me wel af of een dag MS teams lukt - helaas heb ik die dagen ook regelmatig.
- cheap mediatek kaartje voor de wifi/bt, wat absoluut niet is wat je zou mogen verwachten (de intel versie krijgt schijnbaar wel een deftige ac200 mee)
- ram dat toch wel degelijk lijkt te underperfomen (jarrod op YT heeft dat ook blijkbaar vastgesteld en krijgt nogal opmerkelijke verschillen met crucial erin te steken)
- een sk hynix ssd waar je niet veel info over kan vinden; lijkt me dat dat voor deze prijs toch ook beter kan
en dan hetgene dat echt, in mijn ogen, in deze tijd not done is: geen drivers te vinden voor een clean install, en ook hun support medewerkers helpen je niet verder (sterker, zij zeggen dat ze die drivers, als fabrikant notabene, niet eens hebben)
(reden dat ik een clean install wou doen was om mijn windows pro licentie te installeren ipv de windows home die eropstond: je gaat toch geen eindeloze euros blijven steken in nieuwe licenties en de oude weggooien?)
Anders kun je ze downloaden met Lenovo System Update of Vantage, 3e optie is gewoon via hun support pagina, nadat je daar het serienummer van de Legion ingeeft?
thutex schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:05:
(reden dat ik een clean install wou doen was om mijn windows pro licentie te installeren ipv de windows home die eropstond: je gaat toch geen eindeloze euros blijven steken in nieuwe licenties en de oude weggooien?)
Meeste problemen zijn gerelateerd aan het wereldwijde chiptekort en contractuele zaken.thutex schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:05:
ik heb nog maar kort de lenovo 5 pro (amd versie), en het lijkt op het eerste zicht een ok toestel met ook vrij ok werking onder linux, maar heb er toch een beetje een wrang gevoel bij:
- cheap mediatek kaartje voor de wifi/bt, wat absoluut niet is wat je zou mogen verwachten (de intel versie krijgt schijnbaar wel een deftige ac200 mee)
- ram dat toch wel degelijk lijkt te underperfomen (jarrod op YT heeft dat ook blijkbaar vastgesteld en krijgt nogal opmerkelijke verschillen met crucial erin te steken)
- een sk hynix ssd waar je niet veel info over kan vinden; lijkt me dat dat voor deze prijs toch ook beter kan
en dan hetgene dat echt, in mijn ogen, in deze tijd not done is: geen drivers te vinden voor een clean install, en ook hun support medewerkers helpen je niet verder (sterker, zij zeggen dat ze die drivers, als fabrikant notabene, niet eens hebben)
Dat drijft de prijs verder omhoog voor bepaalde componenten en het lijkt erop dat Lenovo e.a. fabrikanten de goedkopere opties kiezen om de laptops nog enigszins betaalbaar te houden voor de consument.
Mijn L5 Pro die ik afgelopen zomer kocht had bijvoorbeeld nog wel een Intel AX200 wifichip.
Dat het intel model deze alleen heeft kan wellicht te maken hebben dat Lenovo korting krijgt mits deze hierin beland.
Het geheugen is niet alleen wat bij Lenovo speelt bij iedere grote OEM gebeurd dit momenteel om kosten te besparen.
Drivers zijn gewoon te vinden op de Lenovo driver pagina.
Tip: gebruik deze installiegids voor een clean install:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68326950

Anyhow, Windows 11 geïnstalleerd, dit ging, verrassend genoeg zonder problemen, en vervolgens heb ik de laptop aan mijn tv (LG C9, 4K/120Hz en G-Sync) gehangen om te kijken wat de laptop doet op native 4K.
Ik kan zeggen dat de laptop ook erg goed presteert op 4K! Heb even wat 'Snowrunner', 'The Ascent' en 'Days Gone' gespeeld en dat ging érg soepeltjes.
als je op een 1800 euro laptoppie geen wifi kaartje met een retail prijs van 20 euro kan insteken ben je toch fout bezig.1990BW schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:10:
[...]het lijkt erop dat Lenovo e.a. fabrikanten de goedkopere opties kiezen om de laptops nog enigszins betaalbaar te houden voor de consument.[...]
[...]
Drivers zijn gewoon te vinden op de Lenovo driver pagina.
Tip: gebruik deze installiegids voor een clean install:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68326950
stel dat ze hem dan 20 euro duurder verkopen, die 20 euro maakt op dat bedrag nou ook weer niet meer uit.
ook grappig trouwens dat je zegt "drivers zijn te vinden op de lenovo site" om vervolgens te linken naar een post die linkt naar alles BEHALVE de lenovo site voor de drivers.
de lenovo site -en support- zijn uitermate waardeloos als je een clean install wil doen.
(de "drivers" op de lenovo site zijn executables en enkel bruikbaar vanuit windows; niet vanuit de installer)
ik heb een beetje het idee dat ze gewoon wat concurrentievervalsing doen: in de intel laptops steken ze dus meerderwaardige onderdelen en een reguliere eindklant die de 2 naast elkaar zet denkt enkel "jezus amd is k*t in vergelijking" terwijl het vooral ram en wifi kaartje zijn die dat veroorzaken.
nu goed; ik doe hem vandeweek wel een keer open om er wat beters in te steken en dan gelijk mijn 1tb wd kaartje er ook bij inprikken.
wenslijst: Lenovo laptop desktop
Best wonderlijk hoe dat dan toch in zo'n laptop is gepropt. Misschien is het niet zo gek dat er op dingen 'bespaard' is, al is dat jouw interpretatie - ik koop momenteel veel IT componenten in en alles wat met netwerk te maken heeft kan in potentie levertijden van 30+ weken hebben. Wie weet is de Intel variant niet leverbaar.
Legion 7i i9 3080 32gb
Nou, nou, nou wat een drama allemaalthutex schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:16:
[...]
als je op een 1800 euro laptoppie geen wifi kaartje met een retail prijs van 20 euro kan insteken ben je toch fout bezig.
stel dat ze hem dan 20 euro duurder verkopen, die 20 euro maakt op dat bedrag nou ook weer niet meer uit.
ook grappig trouwens dat je zegt "drivers zijn te vinden op de lenovo site" om vervolgens te linken naar een post die linkt naar alles BEHALVE de lenovo site voor de drivers.
de lenovo site -en support- zijn uitermate waardeloos als je een clean install wil doen.
(de "drivers" op de lenovo site zijn executables en enkel bruikbaar vanuit windows; niet vanuit de installer)
ik heb een beetje het idee dat ze gewoon wat concurrentievervalsing doen: in de intel laptops steken ze dus meerderwaardige onderdelen en een reguliere eindklant die de 2 naast elkaar zet denkt enkel "jezus amd is k*t in vergelijking" terwijl het vooral ram en wifi kaartje zijn die dat veroorzaken.
nu goed; ik doe hem vandeweek wel een keer open om er wat beters in te steken en dan gelijk mijn 1tb wd kaartje er ook bij inprikken.

Ik denk dat je even tot 10 moet tellen en oplossingsgericht moet denken in plaats van dat je hier komt miepen over alles wat volgens jou niet klopt.
Het gidsje waar ik naar link is puur ter info en google is je vriend om op de driver pagina terecht te komen van je geliefde Lenovo notebook.
Zo moeilijk kan dat niet zijn:
https://pcsupport.lenovo....6h/downloads/driver-list/
Clean instal is per slot van rekening je eigen keuze en verantwoordelijkheid Lenovo of welke fabrikant dan ook zal dit nooit promoten laat staan je erbij helpen.
En ja Intel zit in een complot om het AMD moeilijk te maken want vroeger waren ze altijd vriendjes
Dit is niet hoe het werkt

Ja de intel wifi kaart is 20 euro in de retail maar zo zwart-wit is het niet want Intel levert de CPU, moederbord chipset en is betrokken bij het bouwen van het MB.
Lenovo kan hoog of laag springen zij hebben uiteindelijk het contract met Intel te respecteren.
Echter kan het evengoed een contractuele keuze zijn van AMD (of ze worden hiertoe gedwongen omdat Intel niet wil leveren) om "hun" partners te helpen en wat van de kostprijs af te snoepen
Het hoeft niet allemaal zo negatief en kwaadaardig in elkaar te steken om consumenten te pesten
SSD, RAM etc. zijn andere zaken om de kostprijs verder omlaag te drukken want door de hogere inkoopprijzen van de rest van de HW blijft er amper marge over dus alle kleine beetjes helpen.
Niet tevreden? Kijk wat je hier zelf aan kan doen en stuur het desnoods terug.
oh, maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor, de laptop is ook effectief ter vervanging van de desktopNiGeLaToR schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:32:
@thutex toch is een laptop met deze specs een verrekt goede keuze vergeleken met een pc.
mij lijkt het soms alsof lenovo een laptop uitbrengt; x tijd laat staan; en dan ineens verdwijnt van de (lokale) site om x tijd later een nieuwe variant te laten verschijnen.markklok schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:35:
... is de schaarste dan zo hoog opgelopen
maar dat is natuurlijk hun goed recht, alleen kan ik begrijpen dat het voor consumenten dan ingewikkeld kan worden.
het vreemde vind ik daar dan wel aan dat er bv in nederland een type wel nog bestaat, maar in belgie bv niet
(en dan heb ik het niet over het verschil in toetsenbord maar letterlijk gewoon dezelfde laptop die op 1 van de landelijke sites niet meer voorkomt)
ik denk ook oplossingsgericht; ik heb gewoon linux als enige OS geinstalleerd en windows gevirtualiseerd,1990BW schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:19:
[...]
Ik denk dat je even tot 10 moet tellen en oplossingsgericht moet denken in plaats van dat je hier komt miepen over alles wat volgens jou niet klopt.
google is je vriend om op de driver pagina terecht te komen van je geliefde Lenovo notebook.
Zo moeilijk kan dat niet zijn
[...]
Clean instal is per slot van rekening je eigen keuze en verantwoordelijkheid Lenovo of welke fabrikant dan ook zal dit nooit promoten laat staan je erbij helpen.
[...]
Het hoeft niet allemaal zo negatief en kwaadaardig in elkaar te steken om consumenten te pesten
en voor het ram/wifi kaartje haal ik gewoon bij megekko een upgrade.
maar over de drivers: kijk zelf maar een keer op die pagina; enkel executables, geen enkele driver die je voor een install kan gebruiken (nee, ook niet unpacked).
dat lenovo me moet helpen vraag ik ook helemaal niet; het is gewoon bizar dat ze de drivers niet op hun site hebben staan en support zelfs te kennen geeft dat ze die drivers niet hebben voor hun eigen producten.
maargoed, via amd zelf kom je er ook wel aan natuurlijk, is alleen wat meer moeite.
(overigens zou ik over hun support ook niet geklaagd hebben hadden ze me gelinkt naar amd hun site, maar een reactie die erop neerkomt 'pech' en een site die eigenlijk niet alles bevat wat je als noodzakelijk mag beschouwen is toch een no-no)
en ook het hele kwaardaardige: ik zeg niet dat het zo is, wel dat het een MOGELIJKHEID is,
en trouwens niet om consumenten te pesten maar om amd dan te pesten.
ook zeg ik niet dat intel dat doet, maar lenovo... erg volledig lees je ook niet he.
de gemiddelde consument zal er overigen niet veel om geven wat het verschil tussen de 2 is gezien ze die meestal niet naast elkaar gaan hebben liggen
[ Voor 6% gewijzigd door thutex op 25-10-2021 21:33 ]
Hulde!thutex schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:30:
[...
ik denk ook oplossingsgericht; ik heb gewoon linux als enige OS geinstalleerd en windows gevirtualiseerd,
en voor het ram/wifi kaartje haal ik gewoon bij megekko een upgrade.
Dat is de Lenovo manier om een driver te installeren en het werkt ook nog!maar over de drivers: kijk zelf maar een keer op die pagina; enkel executables, geen enkele driver die je voor een install kan gebruiken (nee, ook niet unpacked).
Sorry zie het probleem niet.
De chipset driver ontbreekt echter zal het mij niet verbazen dat deze in de AMD Power Processor driver zit.dat lenovo me moet helpen vraag ik ook helemaal niet; het is gewoon bizar dat ze de drivers niet op hun site hebben staan en support zelfs te kennen geeft dat ze die drivers niet hebben voor hun eigen producten.
maargoed, via amd zelf kom je er ook wel aan natuurlijk, is alleen wat meer moeite.
(overigens zou ik over hun support ook niet geklaagd hebben hadden ze me gelinkt naar amd hun site, maar een reactie die erop neerkomt 'pech' en een site die eigenlijk niet alles bevat wat je als noodzakelijk mag beschouwen is toch een no-no)
Goede observatie het kan alle kanten open ook het hele kwaardaardige: ik zeg niet dat het zo is, wel dat het een MOGELIJKHEID is,
en trouwens niet om consumenten te pesten maar om amd dan te pesten.
ook zeg ik niet dat intel dat doet, maar lenovo... erg volledig lees je ook niet he.
Hier liep ik ook tegen aan. Brakke snelheden en slecht detecteren van 5G netwerken. Bij de Thinkpads hebben ze een actuelere driver (Augustus i.p.v. Juli) voor de Mediatek. Dat loste voor mij het probleem op en werkt nu als een trein. Wel even zorgen dat Windows Update niet besluit dat zijn driver beter isthutex schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:05:
ik heb nog maar kort de lenovo 5 pro (amd versie), en het lijkt op het eerste zicht een ok toestel met ook vrij ok werking onder linux, maar heb er toch een beetje een wrang gevoel bij:
Als ik m'n Legion Pro 5 laptop via de usb-c input aan de achterkant met m'n monitor verbindt laadt hij niet op, terwijl het bij een andere laptop wel werkt. Monitor is Lenovo T27hv-20, die schijnbaar met 90W zou moeten kunnen laden. Hij geeft het beeld van de laptop wel op de monitor weer.
Er staat hier bij Lenovo ook een topic open: https://forums.lenovo.com...USB-PD/m-p/5084098?page=6
Werkt het bij sommigen wel en zo ja welke kabel gebruik je of is er een truc?
Aan de achterkant heb ik 1 usb-c poort, die gebruik ik ook. De zijkant usb-c poort ondersteunt idd geen power delivery
Dit zou kunnen. Volgens mij heeft de Legion een minimaal vermogen om te kunnen laden. Als de kabel de beperkende factor is zal dat dus niet starten.Pluisie schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:50:
@Asgardian28 Ligt het ook niet aan het type usb-c kabel? Misschien trekt de Legion 5 meer stroom als de andere laptop en trekt de kabel het niet?
Zoals hierboven genoemd: een USB-C kabel bedoeld voor je smartphone gaat waarschijnlijk geen 65 of 100 watt doorvoeren. Hier meer info:Asgardian28 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:13:
@NiGeLaToR Nope ook nieteens een melding, dat is het gekke...
Aan de achterkant heb ik 1 usb-c poort, die gebruik ik ook. De zijkant usb-c poort ondersteunt idd geen power delivery
https://www.digitaltrends.com/computing/charging-via-usb-c/
Ik heb bij mijn GaN 130watt lader (100watt USB-C) een 100watt capable laadkabeltje meebesteld. Die is 3 x dikker dan een telefoonkabeltje en laadt netjes op.
Edit: USB-C PD kabel 100watt is de zoekterm die je kunt gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 27-10-2021 19:34 ]
[YouTube: Lenovo Legion 7 (2021) - Marvel's Guardians of the Galaxy (Ryzen 7 5800H + RTX 3080 Laptop)]
Dat de AMD CPU minder presteerd, zou opgelost moeten zijn =)
Alleen met deze kabel krijg ik weer geen beeld op mn externe monitor (ook getest op andere laptop daar werkt ie ook niet).... Ik dacht dat je met usb-c met 1 kabel zowel kon opladen als display verbinden?
Jemig.. goede vraag, daar gebruik ik USB-C dan weer niet voor.Asgardian28 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:58:
@NiGeLaToR Nou zojuist een 100w USB-PD kabeltje van startech geprobeerd: inderdaad hij laadt nu op (krijg inderdaad de melding dat het langzaam gaat, maar dat geeft niet).
Alleen met deze kabel krijg ik weer geen beeld op mn externe monitor (ook getest op andere laptop daar werkt ie ook niet).... Ik dacht dat je met usb-c met 1 kabel zowel kon opladen als display verbinden?
https://www.startech.com/nl-nl/kabels/usb2c5c4m
Deze is USB-C, maar wel 2.0...
https://www.belkin.com/nl...-usb-c-cable/p/p-f2cu052/
Deze is USB-C maar 3.1
Alle twee geschikt voor PD met 100w, maar de ene met beeld en de ander zonder... Goed opletten wat je koopt dus
pricewatch: Lenovo Legion 5 15ACH6H (82JU008CMH)
Deze heb ik nu op het oog en ik wil er zelf geheugen bijprakken zowel ram als een M.2.
Als ik op de website van Lenovo lees moet dit allemaal kunnen.
Wat ik erin wil stoppen is het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl...ibk2-16/9300000045216258/
https://www.bol.com/nl/nl...lc-nvme/9200000097198634/
Dan zou ik voor 1240 euro helemaal klaar zijn en heb ik alles erop en eraan. Zie ik nog wat over het hoofd?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Nee volgens mij zie je niks over het hoofd verderTouchdomex schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:12:
Ik sta op het punt om een Lenovo Legion te bestellen. Gevoeld in de winkel en eigenlijk dikke prima maar daar hadden ze mijn specs niet
Deze heb ik nu op het oog en ik wil er zelf geheugen bijprakken zowel ram als een M.2.
Dan zou ik voor 1240 euro helemaal klaar zijn en heb ik alles erop en eraan. Zie ik nog wat over het hoofd?
Het klopt dus dat die gewoon 2 ramslots heeft zodat dual channel volledig zin heeft. Ik kwam daarover wisselende dingen tegen bij het zoeken naar informatie over de legion 5….WeAreLegion schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:31:
[...]
Nee volgens mij zie je niks over het hoofd verder
Als je geen degelijke dual channel kan fixen bij AMD…. Kun je beter geen AMD halen en de versie met 16GB ram is direct weer bijna 1400 euro en dan mag je alsnog het opslag erbij plaatsen want heeft ook 512GB
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja dat klopt volgens mij gewoon, zover ik weet hebben de legion 5 reeks, geen geheugen wat gesoldeerd zit, dus je heb gewoon 2 slots tot je beschikking. In dit geval zit er in deze een 8GB rank, dus geen dual channel maar dat kan je zelf wel oplossen door het te vervangen (wat je ook van plan bent).Touchdomex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Het klopt dus dat die gewoon 2 ramslots heeft zodat dual channel volledig zin heeft. Ik kwam daarover wisselende dingen tegen bij het zoeken naar informatie over de legion 5….
Als je geen degelijke dual channel kan fixen bij AMD…. Kun je beter geen AMD halen en de versie met 16GB ram is direct weer bijna 1400 euro en dan mag je alsnog het opslag erbij plaatsen want heeft ook 512GB
Ik zie verder geen rare dingen. Maar goed als je hem online koopt heb je altijd recht op terug sturen dus dat zou geen probleem moeten zijn verder!
Niet echt iets over het hoofd, maar weet wel dat het de versie met een minder scherm is en dat deze met de kleinere 60wh batterij komt.Touchdomex schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:12:
Ik sta op het punt om een Lenovo Legion te bestellen. Gevoeld in de winkel en eigenlijk dikke prima maar daar hadden ze mijn specs niet
Batterij is prima voor wat ik wil doen. Alleen scherm? Tis gewoon een hogere refreshrate en een IPS-scherm? Freesync zit erop. Voor een laptop kom ik van een X230 met een TN-paneel uit het jaar kruikDOK schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:18:
[...]
Niet echt iets over het hoofd, maar weet wel dat het de versie met een minder scherm is en dat deze met de kleinere 60wh batterij komt.
Ja dat terugsturen vind ik het meest kutte wat er is zeker met apparaten van deze prijsklasse dus als ik het kan voorkomen dan zeker.WeAreLegion schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:57:
[...]
Ja dat klopt volgens mij gewoon, zover ik weet hebben de legion 5 reeks, geen geheugen wat gesoldeerd zit, dus je heb gewoon 2 slots tot je beschikking. In dit geval zit er in deze een 8GB rank, dus geen dual channel maar dat kan je zelf wel oplossen door het te vervangen (wat je ook van plan bent).
Ik zie verder geen rare dingen. Maar goed als je hem online koopt heb je altijd recht op terug sturen dus dat zou geen probleem moeten zijn verder!
Vooral als ik hem ga openmaken...
[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 31-10-2021 10:30 ]
Ja snap ik, heb dat gevoel zelf ook hoor. Maar het is wel een mogelijkheid. Maar goed ik zie geen rare dingen verder, dus zou raar zijn als het niet kon.Touchdomex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Batterij is prima voor wat ik wil doen. Alleen scherm? Tis gewoon een hogere refreshrate en een IPS-scherm? Freesync zit erop. Voor een laptop kom ik van een X230 met een TN-paneel uit het jaar kruikVolgens mij is het dan sowieso een upgrade.
[...]
Ja dat terugsturen vind ik het meest kutte wat er is zeker met apparaten van deze prijsklasse dus als ik het kan voorkomen dan zeker.
Vooral als ik hem ga openmaken...
Vraag aan andere, ik heb net geupgrade naar windows 11 omdat me windows 10 niet meer wou updaten (denk door het nieuwe moederboard maar weet niet helemaal zeker). Maar goed nu draait windows 11 en alles doet het, behalve de power profiles die switchen niet en kan ze ook niet installeren (met de rare file en bat bestand). Iemand hier een idee over wat de oplossing zou kunnen zijn?
edit: heb zip opnieuw gedownload van reddit, en nu installed ie ze wel, je ziet ze alleen niet in windows 11, ben er nog geen fan van haha
[ Voor 27% gewijzigd door WeAreLegion op 31-10-2021 11:35 ]
Ja dan welTouchdomex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 10:27:
[...]
Batterij is prima voor wat ik wil doen. Alleen scherm? Tis gewoon een hogere refreshrate en een IPS-scherm? Freesync zit erop. Voor een laptop kom ik van een X230 met een TN-paneel uit het jaar kruikVolgens mij is het dan sowieso een upgrade.
Scherm heeft een lagere helderheid en geen 100% rgb kleuren. Maar goed, ten opzichte van een oude TN is het vast beter inderdaad. Kwam zelf van een t440s met IPS en 100% rgb, dat viel me niet mee.
Ja daarstraks al besteld. Woensdag in huis. Ik ben benieuwd. In de winkel ook nog bekeken en voor mij meer dan prima. Doordat jij erover begon dacht ik direct in de winkel staan natuurlijk alleen maar AMD exemplaren... of exemplaren met een 1650DOK schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:35:
[...]
Ja dan wel![]()
Scherm heeft een lagere helderheid en geen 100% rgb kleuren. Maar goed, ten opzichte van een oude TN is het vast beter inderdaad. Kwam zelf van een t440s met IPS en 100% rgb, dat viel me niet mee.
Ik heb dezelfde, 5600H met RTX 3060Touchdomex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
Ja daarstraks al besteld. Woensdag in huis. Ik ben benieuwd. In de winkel ook nog bekeken en voor mij meer dan prima. Doordat jij erover begon dacht ik direct in de winkel staan natuurlijk alleen maar AMD exemplaren... of exemplaren met een 1650Ik wil die brute 3060 natuurlijk
Als je van niet heel veel afkomt nu is alles een upgrade. Tis een mooie laptop, geniet vaan je aankoop!Touchdomex schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:42:
[...]
Ja daarstraks al besteld. Woensdag in huis. Ik ben benieuwd. In de winkel ook nog bekeken en voor mij meer dan prima. Doordat jij erover begon dacht ik direct in de winkel staan natuurlijk alleen maar AMD exemplaren... of exemplaren met een 1650Ik wil die brute 3060 natuurlijk
X230 als laptop en een 4670k met een RX470 met stevige overclock als desktopWeAreLegion schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
Als je van niet heel veel afkomt nu is alles een upgrade. Tis een mooie laptop, geniet vaan je aankoop!
Desktop was sneller en goedkoper geweest maar het hele idee van hem mee kunnen nemen is zo'n voordeel
Anoniem: 1088381
Waar heb je hem besteld?JeroenNietDoen schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:55:
Zojuist mijn Legion 5 Pro ontvangen. Even met Zen Timings gekeken. Mijn timings zijn gelijk aan de timings van het snellere geheugen uit Jarrod's video. Dus 350/560/416/256 t.o.v. 550/880/560/416. Betreft 2 * SK Hynix HMAA1GS6CJR6N-XN 8GB.
Dan lijkt het me dat het niet meer zo'n nut heeft om nog ander geheugen te plaatsen.
Mag ik vragen waar jij die van jou gekocht hebt? Dank.Marcic schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:18:
[...]
Bij 32gb is de kans op goede timings bij stock ram wel een stuk groter heb ik het idee. Ik heb zelf l5 pro met 32gb stock ram en goede timings.
Lenovo zelf!Anoniem: 1088381 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:06:
[...]
Mag ik vragen waar jij die van jou gekocht hebt? Dank.
Klopt! Toen ik hem in mei kocht was hij volgens mij 1.850 (zonder korting nog). Je kunt sowieso 10% nieuwsbriefkorting gebruiken of 15% studentenkorting als je studentenemail hebt of iemand kentAnoniem: 1088381 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:12:
[...]
Dank! De versie met 5800h, 32Gb en een 3070, toch? Is rond 2150 EUR.
@Marcic is jou versie single of dual rank?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1088381 op 31-10-2021 18:26 ]
Volgens mij kan je met HWInfo oid het type nummer van je modules zien. Daarna even googlen naar de data sheet en dan zou je het moeten weten.Anoniem: 1088381 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:23:
Wellicht nog een dummy vraag, maar hoe kan ik zien of de 32Gb die ik krijg single of dual rank is? Blijkbaar is er niet alleen een verschil in timings, maar ook single ga dual.. Vind dit wel heel apart van Lenovo…
Bij zentimings onder in het venster staat achter het typenummer van je ram modules: SR (single Rank) of DR (dual rank)Anoniem: 1088381 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 18:23:
Wellicht nog een dummy vraag, maar hoe kan ik zien of de 32Gb die ik krijg single of dual rank is? Blijkbaar is er niet alleen een verschil in timings, maar ook single ga dual.. Vind dit wel heel apart van Lenovo…
Ik heb ook de 32gb versie, en die kwam met single Rank micron/crucial geheugen en ook met de "snelle" timings.
[ Voor 9% gewijzigd door nattebaksteen op 31-10-2021 22:41 ]
De Legion 5 Pro heeft geen memory problemen, dat er andere timings in zitten wil niet zeggen dat het gelijk problemen geeft natuurlijk, denk dat 95% het niet eens zal opvalen en helemaal niet als je geen referentie kader heb.Anoniem: 1088381 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:15:
Heeft de Legion 7 dezelfde memory problemen als de Legion 5 Pro?
Maar buiten dat om ook de Legion 7 kan dat hebben, vanaf 32GB of hoger wordt de kans wel kleiner de 8GB modules zijn vaker Single Rank.
https://www.lenovo.com/nl...on-7-16ITH6/p/LEN101G0002
Legion 7i i9 3080 32gb
Inderdaad met de snelle timings.
Volgens mij was de 7 serie altijd al >2000 euro.markklok schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:06:
wow die krengen zijn een stuk duurder geworden of lijkt dat maar zo
https://www.lenovo.com/nl...on-7-16ITH6/p/LEN101G0002
Werkt heerlijk en daarnaast staat hij ook lekker ETH te minen (beetje terugverdienen is niet erg)
Wat ik heb begrepen is dat de heatpipes over de vram lopen die kwa koeling zit het wel goed..
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik laat hem constant cinebench r23 benchmark loopen: verwarm er nu dus ook de woonkamer mee. Zal straks goedkoper zijn dan aardgas ;p.
haha, mijne wordt soms 100graden met benchmarks, kan niet wachten op de winter joh!nattebaksteen schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:07:
L5pro hier, en ook nog steeds tevreden.
Ik laat hem constant cinebench r23 benchmark loopen: verwarm er nu dus ook de woonkamer mee. Zal straks goedkoper zijn dan aardgas ;p.
Kan je er niet iets mee gaan minen? Dan helemaal.nattebaksteen schreef op woensdag 3 november 2021 @ 11:07:
L5pro hier, en ook nog steeds tevreden.
Zat al elke dag te checken en twijfelde om voor 1799 bij alternate te bestellen, en zag de voorraad slinken.
Gisteren nog 5 en vanochtend nog maar 1 en nu zelfs uitverkocht...
Maar er waren vanochtend ineens meerdere shops die hem even hadden, zodoende op het spoor gekomen van een tweede kans bij cool blue voor 1404 dus deze gekocht, na een korte twijfel over tweede kans: https://tweakers.net/pricewatch/1686724/lenovo-legion-5-pro-16ach6h-82jq007jmh.html
volgens cool blue alleen de doos geopend geweest, dus fingers crossed dat dat het enige is.
Meestal zetten ze er netjes fotos e.d. bij als het beschadigd zou zijn...
weten iemand of ze bv alles ook formateren/resetten just incase?
Stel de vorige gebruiker heeft hem wel aangehad en windows geregistreerd oid...?
morgenavond weet ik het zeker, kan niet wachten hehehe
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik heb Windows 11 sinds Insider dag 1 er op draaien -> Legion 5 Pro RTX3060 en het draait prima.da_PSI schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 23:25:
Heeft iemand al Windows 11 geinstalleerd? Werkt het een beetje, of toch maar WIN10 houden voor gaming?
Dat de AMD CPU minder presteerd, zou opgelost moeten zijn =)
Startmenu van WIndows 11 is wel een gedrocht maar dat terzijde.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
https://www.amazon.nl/gp/.../B0962XLVV8?ie=UTF8&psc=1
Daarbij ook een kabeltje besteld dat overweg kan met de power van het ding. Ingeprikt in mijn Legion 5 Pro. Hij geeft wel een melding dat ik beter de factory oplader kan gebruiken, maar met normaal gebruik (beetje browsen, youtube kijken) krijg ik de accu niet leeg. Voor mij ideaal om mee te nemen naar werk. Het ding voelt relatief zwaar (ook degelijk) maar komt qua gewicht niet in de buurt van de originele. Gelukkig maar.
Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber
Ik heb per abuis een Wotobe 130Watt GaN charger met PD kabel besteld bij ome Ali en zelfde ervaring.mobstaa schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:45:
Gisteren deze GAN charger binnengekregen:
https://www.amazon.nl/gp/.../B0962XLVV8?ie=UTF8&psc=1
Daarbij ook een kabeltje besteld dat overweg kan met de power van het ding. Ingeprikt in mijn Legion 5 Pro. Hij geeft wel een melding dat ik beter de factory oplader kan gebruiken, maar met normaal gebruik (beetje browsen, youtube kijken) krijg ik de accu niet leeg. Voor mij ideaal om mee te nemen naar werk. Het ding voelt relatief zwaar (ook degelijk) maar komt qua gewicht niet in de buurt van de originele. Gelukkig maar.
De extra 30 watt komen niet via USB-C eruit, dat is max 100Watt, maar je kunt de 30Watt opmaken via 1 van de andere poorten wat het totaal aan poweroutput tot 130Watt brengt van deze.
Wat nog het meest vervelende is dat na booten met de lader erin je ESC moet drukken om door te gaan - er komt een powerwaarschuwing.
Nou hij is binnen hoor, man man wat een mooie machine!Dtale schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:05:
Eindelijk ook mijn legion 5 Pro weten te bemachtigen.
Zat al elke dag te checken en twijfelde om voor 1799 bij alternate te bestellen, en zag de voorraad slinken.
Gisteren nog 5 en vanochtend nog maar 1 en nu zelfs uitverkocht...
Maar er waren vanochtend ineens meerdere shops die hem even hadden, zodoende op het spoor gekomen van een tweede kans bij cool blue voor 1404 dus deze gekocht, na een korte twijfel over tweede kans: https://tweakers.net/pricewatch/1686724/lenovo-legion-5-pro-16ach6h-82jq007jmh.html
volgens cool blue alleen de doos geopend geweest, dus fingers crossed dat dat het enige is.
Meestal zetten ze er netjes fotos e.d. bij als het beschadigd zou zijn...
weten iemand of ze bv alles ook formateren/resetten just incase?
Stel de vorige gebruiker heeft hem wel aangehad en windows geregistreerd oid...?
morgenavond weet ik het zeker, kan niet wachten hehehe
Geen krasje te bekennen, wel vreemd de vantage software stond er niet op, klopt dat?
En in idle vind ik hem nog wel luid als soms de fans ineens aan gaan eigenlijk ( staat in balanced mode en alleen een browser open). Hopelijk veranderd dat straks na alle updates die ik nu eerst moet draaien nog…
Dat kan komen door de boost mode die staat in balanced ook aan. Je kan via regedit en dergelijke dat wel uit zetten.Dtale schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:59:
[...]
Nou hij is binnen hoor, man man wat een mooie machine!
Geen krasje te bekennen, wel vreemd de vantage software stond er niet op, klopt dat?
En in idle vind ik hem nog wel luid als soms de fans ineens aan gaan eigenlijk ( staat in balanced mode en alleen een browser open). Hopelijk veranderd dat straks na alle updates die ik nu eerst moet draaien nog…
Dat zal het aanzienlijk verhelpen qua tempraturen en dus ook fan noiseUsing Registry Editor, go to HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Power\PowerSettings\54533251-82be-4824-96c1-47b60b740d00\be337238-0d82-4146-a960-4f3749d470c7 and select Attributes. Modify the value of "Attributes" from 1 to 2. Data should read “0x00000002 (2)”. This will uncover a hidden power option.
After that, go back in the Power Plan Options and a new tab "Processor Performance Boost Mode" will appear. Set it to Disable and click Apply. Also, make sure your max processor state is at 100%. The CPU will now run on the stock frequency.
Ach, muziekje/schreeuwende kinderen of een robot stofzuiger op de achtergrond en je hoort de fans ook niet meerDtale schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:59:
[...]
Nou hij is binnen hoor, man man wat een mooie machine!
Letterlijk mijn situatie thuisnattebaksteen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:33:
[...]
Ach, muziekje/schreeuwende kinderen of een robot stofzuiger op de achtergrond en je hoort de fans ook niet meer
@WeAreLegion thanks, in powersave mode hoor je hem inderdaad helemaal niet, alleen in balanced en power/turbo. Dus dit zou wel eens een uitkomst kunnen zijn, lever je dan geen prestaties in als die stock gaat draaien in balanced?
Dit gaat de opvolger worden van mijn Acer Aspire 7 :-)
ik ga denk ik voor de 32GB aan geheugen (speel voornamelijke fortnite en world of tanks)
(of is 16GB dan ook ruim voldoende)
Ga er alleen wat office dingen op doen en dus gamen. verder niets (geen Virtualisatie , dockers e.d.)
Wil graag spellen wel op de hoogste resolutie en grafische effecten kunnen spelen
Waar ik nog over twijfel is AMD of intel (en dus ook RTX3070 of de RTX3060)
Qua prijs zijn ze momenteel exact gelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1686726;1753426/
Persoonlijk ben ik altijd intel gewend, maar wat is nu de juiste keuze?
Iemand ook voor deze keuze gestaan en wat is dan voor mij meest geschikt?
Nuh dat valt wel mee, bij meeste games heb ik hem gewoon op balanced staan en locked op 60fps blijft temp lekker laag, en dat haalt ie bij meeste dingen prima. Het is natuurlijk nog steeds 8 cores op 3,nog wat ghzDtale schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:43:
[...]
Letterlijk mijn situatie thuis![]()
@WeAreLegion thanks, in powersave mode hoor je hem inderdaad helemaal niet, alleen in balanced en power/turbo. Dus dit zou wel eens een uitkomst kunnen zijn, lever je dan geen prestaties in als die stock gaat draaien in balanced?
Hoe kan je hem locken op 60fps? en zie je daarboven weinig verschil meer? (apex bijv.)WeAreLegion schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:40:
[...]
Nuh dat valt wel mee, bij meeste games heb ik hem gewoon op balanced staan en locked op 60fps blijft temp lekker laag, en dat haalt ie bij meeste dingen prima. Het is natuurlijk nog steeds 8 cores op 3,nog wat ghz
Wat Vokx zegt je kan met vsync werken. Maar ik heb gewoon in de global settings in nvidia panel gezet dat max fps 63 is of 65 zodat je een beetje overhead heb voor gsync. Werkt primaKieft91 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:46:
[...]
Hoe kan je hem locken op 60fps? en zie je daarboven weinig verschil meer? (apex bijv.)
[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 05-11-2021 13:28 ]
Nu net contact gehad met support en die geven aan niets te doen. Het device heeft dan wel DP ondersteuning, maar er zijn geen Lenovo docks die supported zijn. Verder gaf hij aan dat het een gaminglaptop is, en die eigenlijk niet gemaakt zijn voor het aansluiten op docks, want dat doen gamers niet. Verder ligt het absoluut niet aan de laptop, en moet men op de compatabilitymatrix kijken of een accessoire ondersteund wordt. Verder staat bij de specs sheet van de Legion 7 dit:
1x USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer and DisplayPort™ 1.4)
1x USB-C 3.2 Gen 2 (support data transfer, Power Delivery 100W and DisplayPort 1.4)
De poorten zouden het dus gemakkelijk moeten kunnen. Ze adverteren zelfs dat je meerdere schermen kan aansluiten middels de USB-C poort.
Wat ik tot nu toe heb ondervonden is dat als ik de refresh-rate van het scherm op 30hz zet, ik geen flikkeringen in het scherm krijg. Ga ik hoger, dan wordt het steeds erger. Iemand hetzelfde of tips?
Moet ik even kijken of ik die heb liggen. Maar ik vind het een hele rare houding vanuit Lenovo. Als een DP1.4 dock werkt op alle type apparaten, mag je er toch vanuit gaan dat 't ook werkt op de Lenovo? Wat zeggen anders die standaarden nog?Vokx schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:46:
[...]
Ondanks dat de kabel voor TB werkt, misschien toch nog even een andere USB-C kabel proberen?