PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Hier zie ik toch een 7,8 door IGN??
Spoiler vrije conclusie;
‘Biomutant is merkbaar door een kleiner team geproduceerd, maar alles aan dit product straalt van de aandacht en liefde die ze er aan hebben geschonken.’
Ik hoop dat de rede van de lage cijfers hem dan ook in zit in dat mensen er (te)veel van hebben verwacht/teveel hebben gehyped.
[ Voor 52% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2021 17:46 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 24% gewijzigd door Stylze op 24-05-2021 17:48 ]
Playstation 5
Ik snap nooit een moer van al die ign sites maar blijkbaar kunnen de Nederlandse Italiaanse, us etc allemaal hun eigen scores aan games ophangen. En tot het vervelende aan toe dwingt mijn Chrome browser mij soms de Nederlandse site te bezoeken.Thalaron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:42:
https://nl.ign.com/biomut...calyptische-kung-fu-fabel
Sinds wanneer is ratchet and clank een open world game? Dat valt niet echt te vergelijkenJSchut schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:32:
Ik heb er een paar uur in zitten en vermaak me er wel mee. Het is geen niveautje Ratchet & Clank natuurlijk. Maar voor mij zeker vermakelijk.
Dat is de Nederlandse IGN.Thalaron schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:42:
https://nl.ign.com/biomut...calyptische-kung-fu-fabel
Spoiler vrije conclusie;
‘Biomutant is merkbaar door een kleiner team geproduceerd, maar alles aan dit product straalt van de aandacht en liefde die ze er aan hebben geschonken.’
Ik hoop dat de rede van de lage cijfers hem dan ook in zit in dat mensen er (te)veel van hebben verwacht/teveel hebben gehyped.
Ze zijn iets te ambitieus geweest deze game full price in de winkel te leggen denk ik.It’s a shame that Biomutant isn’t a better put-together piece of software. Its world feels unique, the way it blends different combat styles is fun and it’s a visual treat to look at on a big 4K TV. But countless bugs, performance issues, overly talkative NPCs, boring quest design, and a sense of overall jank makes it hard to excitedly share this game with people. If you can put up with the rough edges and don’t mind an annoying narrator, you might have a good time with Biomutant. There is certainly a lot to do. But if you prefer more stable games, I’d advise waiting.
[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 24-05-2021 18:09 ]
Ik bedoel meer qua graphics en verfijning van controls e.d.Kaasje123 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:48:
[...]
Sinds wanneer is ratchet and clank een open world game? Dat valt niet echt te vergelijken
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens de site/order info morgen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Biomutant lost de verwachtingen in en is een topgame geworden. Iets van deze diepte en omvang hebben we dit jaar nog bijna niet gezien, en nu de game de kwaliteitstest met glans doorstaan heeft, is deze een uitermate welkome toevoeging aan de RPG-collectie. Enkel jammer van de stemmen, maar voor de rest verdient Biomutant op alle vlakken een hoge score. Prachtige omgevingen, uitgebreide keuze- en buildmogelijkheden, een supergevarieerde combat, een inhoudelijk rijp verhaal, ... dit benadert gewoon de must-have-categorie.
Hoop dat de game snel goedkoper wordt. Ben stiekem toch best benieuwd.
[ Voor 20% gewijzigd door Timothy3000 op 24-05-2021 21:56 ]
Spijker op de kop. Deze game had bij launch 40 euro moeten kosten.Timothy3000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:09:
Kotaku
[...]
Ze zijn iets te ambitieus geweest deze game full price in de winkel te leggen denk ik.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
[ Voor 37% gewijzigd door doobieters op 24-05-2021 23:50 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
"Omg kut game! hij krijgt maar een 6,8"
Cyberpunk kreeg een 8,5 en iedereen weet wat voor kut game het is
Outriders kreeg een 7,4 en iedereen weet hoe broken de game is
IGN kon de cuphead tutorial niet eens uitspelen en ze gaven het een laag cijfer
Nee, blijf vooral reviews geloven mensen
Ik ga lekker genieten van de game!
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dat is eigenlijk ook raar om te zeggen, want je weet nog helemaal niet of je gaat genieten van deze gamecorset schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:29:
Echt.. al die obsessies met reviews, aandoenlijk bijna.
Nee, blijf vooral reviews geloven mensensubjectieve data van schrijvers moet je echt als feiten nemen
Van wat ik tot nu toe heb gezien? Zeker welRossi46 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:31:
[...]
Dat is eigenlijk ook raar om te zeggen, want je weet nog helemaal niet of je gaat genieten van deze game
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De grootste minpunten die ik kon spotten waren het halfbakken auto-lock systeem (zo goed als geen target locking) en dat de héle game ingesproken is door één voice actor. Ook npc's praten dus niet zelf maar worden dus door diezelfde narrator verteld, wat toch wel de immersie grotendeels weghaalt.
Verder, zonder te spoilen, was de eerste baas wel echt heel belabberd gedesigned, dat was niet al te best

Ga 'm wel ff uitproberen omdat ik toch al EA pro had voor wat andere games (is 'gratis' op EA pro), maar als ik de volle price zou moeten betalen had ik 'm links laten liggen.
Cijfers van reviews boeien me nooit zoveel. Wat mij betreft publiceren ze bij reviews geen cijfers en alleen de tekst.corset schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:29:
Echt.. al die obsessies met reviews, aandoenlijk bijna.
Nee, blijf vooral reviews geloven mensensubjectieve data van schrijvers moet je echt als feiten nemen
Als vervolgens (op 1 of 2 na) iedereen zegt dat Biomutant een vrije lege wereld heeft, buggy is en dat het een ambitieus project is maar nu nog niet de volle pond waard is, dan zou er wel een kern van waarheid in zitten niet? Het gebeurt niet vaak dat reviewers het vrijwel unaniem ergens over eens zijn.
Niemand neemt subjectieve data (een recensie is trouwens altijd subjectief want een mening) voor feiten aan, maar het informeert beter over wat de game wel/niet heeft dan de marketingvideos.
[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 09:20 ]
Zover ik zie lijkt het crafting goed te zijn doordacht, dus dat heeft op papier een sterke basis. De flora van de wereld is aanwezig en groot uitgewerkt, dus ze hebben de 'map' klaar, dan alleen nog hier en daar wat NPC's poten. Geen idee alleen of ze ook volle bak doorgaan om spul toe te voegen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik volg het hier nog even voor een aankoop of niet.
En dat is precies de reden waarom ik niet meer aan pre-orders doe.shoombak schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:11:
Dit is gewoon een game die je over een maand voor het helft van het geld kunt halen
Gamepass zou overigens een goede uitkomt kunnen zijn, daar ik geloof dat veel uitgevers meer omzet op een game maken via Gamepass dan in de losse verkoop.
Vanavond maar eens installeren en (wellicht heel kort) de eerste stappen zetten in de game.
Xbox Live: Springbok NL
Wel een beetje informatie overload ingame, zoveel dingen te upgraden en te unlocken. Daar kan je ook wel een tijdje in ronddwalen wat het nu allemaal wel of niet doet.
Ben het wel eens dat het een relatief duur spel is, en ik verwacht eigenlijk ook een (vrij snelle) prijsdaling. Voelt ook aan als een "typisch" gamepass spel. Voor wat ik gelezen heb zit er zo een 65 uur aan gameplay in, compenseert de prijs iets hoop ik
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb jij de key al binnen?doobieters schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:53:
[...]
Gamivo. Hadden laatst 15% korting op alle games. Nu kun je het daar kopen voor 25 euro. Ik stuur je wel even een linkje via DM.
Nee. De game released pas om 18:00u in de Microsoft Store. Daar zal het mee te maken hebben, ik verwacht het tegen die tijd.
Wachten we het nog even af, dank!doobieters schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Nee. De game released pas om 18:00u in de Microsoft Store. Daar zal het mee te maken hebben, ik verwacht het tegen die tijd.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
16.00 uurdoobieters schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]
Biomutant is out now on PlayStation and Xbox! 🐹
— Biomutant on Nintendo Switch 🐹 (@Biomutant) 25 mei 2021
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik ben benieuwd of we die pre-order class krijgen..
@hierboven, verschilt volgens mij weer per regio dacht ik. Naja, we moeten even geduld hebben. De seller heeft 24uur de tijd om de key aan te leveren. tik tok..
[ Voor 28% gewijzigd door doobieters op 25-05-2021 17:48 ]
Bij mij staat bij de order wanneer ik de key wil ophalen het volgende;doobieters schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:35:
[...]
This is preorder your key will be delivered 5/25/21
The supplier has time to send keys by the end of the release day.
Dus het lijkt mij dat we, in ieder geval in theorie, mogelijk tot 23:59 uur moeten wachten.
Niet dat mij het uitmaakt of het vandaag of morgen is... Toch pas op zijn vroegst tijd vanaf morgenavond

[ Voor 10% gewijzigd door Verderf op 25-05-2021 18:15 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Nee? Je maakt een grapje? Waar had je besteld en voor welk platform?Verderf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:14:
Ik had vorig jaar de collectors edition besteld, helaas zat er bij het open maken van het pakket vanochtend een deurstop in en niet de game
[ Voor 7% gewijzigd door doobieters op 25-05-2021 18:15 ]
I wish, het is helaas echt zo. Nu maar 1 op ebay gekocht van een game seller voor 10 euro meer

Pc overigens, webshop maakt niet uit - foutje bij orderpicken helaas.
[ Voor 12% gewijzigd door Verderf op 25-05-2021 18:17 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ah oke, dacht dat je opgelicht was !Verderf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:16:
[...]
I wish, het is helaas echt zo. Nu maar 1 op ebay gekocht van een game seller voor 10 euro meer
Pc overigens, webshop maakt niet uit - foutje bij orderpicken helaas.
Dat is ook het eerste wat ik dacht
[ Voor 42% gewijzigd door Chaoss op 25-05-2021 19:37 ]
Hoe lang heb je erin zitten en waarom geniet je?corset schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:47:
Heerlijke game. *knip* Ik geniet gigantisch van de game
Zie enorm veel reviews rond de 6 a 7 en vrijwel allemaal komen met dezelfde oordeel.. :-/
[ Voor 22% gewijzigd door Chaoss op 25-05-2021 19:37 ]
Idem bij mijn order, checkte net en key was er, downloading as we speakThalaron schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:13:
[...]
Bij mij staat bij de order wanneer ik de key wil ophalen het volgende;
This is preorder your key will be delivered 5/25/21
The supplier has time to send keys by the end of the release day.
Dus het lijkt mij dat we, in ieder geval in theorie, mogelijk tot 23:59 uur moeten wachten.
Niet dat mij het uitmaakt of het vandaag of morgen is... Toch pas op zijn vroegst tijd vanaf morgenavond
Had de uitgever benaderd voor reviewkey, maar 0,0 respons. Dan maar een kleine 40 euro investeren he
60 euro via Steam is wel erg fors, dat zou ik niet snel meer voor een game neerleggen denk ik? Maar ben verwend geraakt door de vele gratis keys ivm werk en ook wel kritischer voordat ik zulke bedragen voor games neerleg zelf.
[ Voor 14% gewijzigd door 2Dutch op 25-05-2021 19:38 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Vertel! Wij twijfelaars willen graag meer horen.corset schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:47:
Heerlijke game. [mbr]*knip*onnodig[/mbr] Ik geniet gigantisch van de game
Exact dit, cijfers zeggen me niets ik heb het liefst reviews zonder cijfer. Maar ik weet wel wat ik belangrijk aan een game vind of waar ik me aan zou ergeren. Als ik twijfel over een game dan probeer ik die zaken duidelijk te krijgen.Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Cijfers van reviews boeien me nooit zoveel. Wat mij betreft publiceren ze bij reviews geen cijfers en alleen de tekst.
Als vervolgens (op 1 of 2 na) iedereen zegt dat Biomutant een vrije lege wereld heeft, buggy is en dat het een ambitieus project is maar nu nog niet de volle pond waard is, dan zou er wel een kern van waarheid in zitten niet? Het gebeurt niet vaak dat reviewers het vrijwel unaniem ergens over eens zijn.
Niemand neemt subjectieve data (een recensie is trouwens altijd subjectief want een mening) voor feiten aan, maar het informeert beter over wat de game wel/niet heeft dan de marketingvideos.
Voor nu wacht ik, heeft niets met de cijfers te maken als een game gemiddeld een 88 had gekregen had ik tot dezelfde conclussie kunnen komen.
Voor iedereen die de game speelt, veel plezier ermee
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Nou ja, blijkbaar moet het weg gemod worden om de draak te steken met COD en Fifa.Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:40:
[...]
Vertel! Wij twijfelaars willen graag meer horen.
Wat voor mij een game goed maakt is de beweging, de manier waarop de controls werken. Om een voorbeeld te noemen, zie Spiderman. Het is logisch. Ook de manier waarop de game werkt, de manier waarop de animaties zijn is echt heerlijk.
Natuurlijk ben ik nog echt niet ver. Maar toch, het "klopt" voor mij.
Maar goed, net zoals alles, is het puur persoonlijk en subjectief. Ik ben iemand die echt wel bereid is volle prijs neer te leggen voor een game als dit, zolang het maar werkt.
100x liever dan een CoD, Fifa, Last of Us wat allemaal Triple A is, en dan wil verkopen want:
succesvolle franchise (COD/Fifa)
edgy verhaal met poging tot drama (Last of Us)
etc
Meer inhoudelijk over BioMutant:
Hoe is de combat en hoe is de wereld van Biomutant?
Zijn de sidequests veelzijdig?
Hoe is de narrator? Werkt het leuk of is er teveel tekst? En mis je de dialogen of valt dat door de narrator enorm mee?
[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 20:03 ]
Nouja, dat dus
Ik zie het een beetje als AC, maar gemaakt door een klein team, cartoony style. Dan is het helemaal prima weg te spelen.
Goede compressie techniekThalaron schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:02:
Wel apart dat de game maar 13,56 GB groot is. Ik had hem echt groter verwacht. Is geen ramp verder… maar wel opvallend klein.
ben nu net door de eerste anderhalf uur heen en het spel speelt lekker weg. Heb nu eindelijk een beetje door wat ik aan het doen ben en vooral de wereld ziet er leuk uit. Er zit wel aardig wat gepraat in maar gezien de variatie in skills/powerups en dergelijke vind ik dat nog niet eens zo gek.SinergyX schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:54:
Eerste indruk.. GAST LUL NIET ZOVEEL.
The witcher ben ik door het gepraat nooit door komen, hier keek ik juist lekker mee en bewonderde de bijzondere taal die ze spreken.
Ik zeg er wel bewust bij leuk. tot zover valt me wel op dat sommige dingen er grafisch heel erg mooi uit zien en andere juist net wat minder. Ze hadden de focus iets algemener moeten doen.
Wordt vervolgd en zeker verder gespeeld.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Tot nu toe ben ik tevreden met hoe het speelt en hoe het eruit ziet
edit: mijn eerste indruk zover (alleen de prologue doorgespeeld).
Ik ben tot zover eigenlijk wel onder de indruk. De controle over het personage voelt (na alle gelezen kritiek) eigenlijk vrij responsief aan. De impact van de wapens had wat steviger gekund maar ik vind dat de rumble van de Xbox controller een hoop 'oempf' goed maakt. Verder is het afwisselen van ranged en melee goed gedaan. Je moet er een beetje handig in worden.
Ik werd eigenlijk direct al verrast door de verschillende opties die je hebt in moves en dingen die je kunt aanpassen aan je personage bij het begin. Ik had er best wat van gezien, maar nu ik zelf kon kiezen moest ik goed nadenken omdat er veel tofs tussen zit.
Wat ik tof vond is ook die XIII achtige stijl van die tekst zoals klik klik klik als je moet reloaden..
Verder ziet de wereld er goed uit. Zelfs al is dit een Xbox (One) versie van het spel (ik speel op Series S). Het loopt als een tierelier op 60fps en het kan alleen nog maar beter worden als de native upgrade komt. Ik hoop wel oprecht dat ze zich daar nog aan gaan wagen na alle kritieken.
Ik snap ze wel, maar ben denk ik wat mindereisend van videogames.
Mercenary Strength Build, hou nou eenmaal van grote lompe zwaarden.doobieters schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:29:
Welke class hebben jullie gekozen? En hoe ziet jullie personage er uit?
Verder via upgrades intellect iets omhoog gegooid zodat je wat meer mogelijkheden hebt bij de puzzels.
Offtopic: Een game als The last of us over één kam scheren met franchises als COD en Fifa is gewoon trollen. Je kunt het niets vinden, het niet eens zijn met het verhaal, maar je kunt niet ontkennen dat beide delen in de serie een zeer hoge kwaliteit halen. Wel een stukje kunst wat Naughty Dog daar heeft neergezet. Net zoals een game als RDR2. Ik vond dat echt een verschrikkelijk spel om te spelen, maar heb wel respect wat voor wereld Rockstar daar neergezet heeft. Ongelooflijke kwaliteit, maar wat mij betreft geen reet aan om te spelen.corset schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:54:
Ik ben iemand die echt wel bereid is volle prijs neer te leggen voor een game als dit, zolang het maar werkt.
100x liever dan een CoD, Fifa, Last of Us wat allemaal Triple A is, en dan wil verkopen want:
succesvolle franchise (COD/Fifa)
edgy verhaal met poging tot drama (Last of Us)
etc
Biomutant laat ik nog even links liggen. Wel wat open wereld moe en moet Immortals nog door
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 26-05-2021 10:43 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Waar vergelijk ik het dan? Ik geef andere redenen..Hulleman schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Offtopic: Een game als The last of us over één kam scheren met franchises als COD en Fifa is gewoon trollen. Je kunt het niets vinden, het niet eens zijn met het verhaal, maar je kunt niet ontkennen dat beide delen in de serie een zeer hoge kwaliteit halen. Wel een stukje kunst wat Naughty Dog daar heeft neergezet. Net zoals een game als RDR2. Ik vond dat echt een verschrikkelijk spel om te spelen, maar heb wel respect wat voor wereld Rockstar daar neergezet heeft. Ongelooflijke kwaliteit, maar wat mij betreft geen reet aan om te spelen.
Biomutant laat ik nog even links liggen. Wel wat open wereld moe en moet Immortals nog door
en andere mening =/= trollen
Last of Us verkocht omdat het een fantastisch verhaal en geweldige gameplay had.
Je vergelijkt het gewoon letterlijk in 1 zin.corset schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Waar vergelijk ik het dan? Ik geef andere redenen..
en andere mening =/= trollen
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik bedoelde het puur als Triple A lineare game die voor de volledige prijs verkocht wordt met "omg kijk hoe dramatisch en edgy we het allemaal kunnen maken".
Om gelijk maar even de argumenten te onkrachten die gaan komen
Is het linear? Ja, want het is geen open world
Volledige prijs? Ja, daar is hij voor verkocht
Dramatisch verhaal? Ja, wat voor sommigen goed werkt. Voor mij gewoon dodelijk saai is. Elke plot twist zie je ver van te voren al aankomen. net zoals TLOU1
Edgy? Jep, social media drama opstarten als marketing trucje.
Maar zullen we niet elk topic gaan derailen naar een "omg TLOU is geniaal" topic? Lijkt wel op Undertale fans
On topic. Ik geniet gigantisch van de game, net eerste alliance aan gegaan, en bij een bepaalde town aan gekomen. Maar ik blijf me verbazen over hoe lekker het speelt. Enige wat echt beter kan is de melee combat aiming. Het is lastig om echt de goede target aan te vallen (of ik mis iets)
[ Voor 23% gewijzigd door corset op 26-05-2021 11:07 ]
Combat is leuk met alle moves en de wereld ziet er heel mooi uit. Ik vind het overigens niet echt een open wereld, zoals we dat kennen uit andere spellen. Je wordt gestuurd vind ik en de keuzes zijn voor mij niet echte keuzenTimothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:57:
LoU verkocht omdat het, los van het verhaal, gewoon een fantastische game was. Die gameplay was ook briljant. Vond ik 1 van de gaafste games van vorig jaar.
Meer inhoudelijk over BioMutant:
Hoe is de combat en hoe is de wereld van Biomutant?
Zijn de sidequests veelzijdig?
Hoe is de narrator? Werkt het leuk of is er teveel tekst? En mis je de dialogen of valt dat door de narrator enorm mee?
Sidequest zijn zoals eerder gezegd, doet dit, haal dit, verzamel dit.. zoals al in een review werd gezegd, doet me dit aan WoW denken in het begin van release. Persoonlijk hou ik van sidequest met een verhaal, dat mis ik hier.
De narrotor is in het begin erg aanwezig, daarna valt het wel mee, maar alsnog veel, omdat hij alles moet vertalen.
Is het de volle pond waard? Nee.. meer +/- 30 euro. De hele hype maakt het niet waar (gelukkig wist ik 2 weken geleden pas van het spel)
Het spel kon enorm goed worden. Alles ziet er echt goed uit, maar ze hebben het behoorlijk laten vallen in de zin van "open wereld" en quests. D
Ik heb hem zelf niet gekocht, maar mogen spelen via een account van een maat.
[ Voor 11% gewijzigd door Ferio op 26-05-2021 11:22 ]
Ik was gisteren naar hetzelfde aan het zoeken, en er blijkt idd geen lock-on systeem te zijn. Ik heb het even met mijn muis geprobeerd, maar dat ging (bij mij) ook niet echt lekker. Denk dat het vooral gewenning is.corset schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:03:
On topic. Ik geniet gigantisch van de game, net eerste alliance aan gegaan, en bij een bepaalde town aan gekomen. Maar ik blijf me verbazen over hoe lekker het speelt. Enige wat echt beter kan is de melee combat aiming. Het is lastig om echt de goede target aan te vallen (of ik mis iets)
Combat zelf voelt wel erg vet aan, door benen heen sliden, over enemies springen en ze van achter slaan, zeer vet. Weet niet of over 20uur nog steeds zo aan voelt maar zien we dan wel.
Verder nog mensen vette beestjes gemaakt om te delen? Ik ben voor een Vitality/Strength build gegaan, had ook wel verwacht dat als je levelt en punten ergens insteekt dat je poppetje dan mee muteert maar dat is niet
Edit:
Hierbij mijn kleine rat
/f/image/YTmKL6ejP7d6kjpyHLdpzEjn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door barriie op 26-05-2021 11:27 ]
barriie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Verder nog mensen vette beestjes gemaakt om te delen?
/f/image/BD2QCuhrvwwQF7iOTPLOzpTL.png?f=fotoalbum_large)
Daar was ik al bang voor. Dan wacht ik wel tot hij in Gamepass staat. Thanks voor de reply!Ferio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:19:
[...]
Combat is leuk met alle moves en de wereld ziet er heel mooi uit. Ik vind het overigens niet echt een open wereld, zoals we dat kennen uit andere spellen. Je wordt gestuurd vind ik en de keuzes zijn voor mij niet echte keuzen
Sidequest zijn zoals eerder gezegd, doet dit, haal dit, verzamel dit.. zoals al in een review werd gezegd, doet me dit aan WoW denken in het begin van release. Persoonlijk hou ik van sidequest met een verhaal, dat mis ik hier.
De narrotor is in het begin erg aanwezig, daarna valt het wel mee, maar alsnog veel, omdat hij alles moet vertalen.
Is het de volle pond waard? Nee.. meer +/- 30 euro. De hele hype maakt het niet waar (gelukkig wist ik 2 weken geleden pas van het spel)
Het spel kon enorm goed worden. Alles ziet er echt goed uit, maar ze hebben het behoorlijk laten vallen in de zin van "open wereld" en quests. D
Ik heb hem zelf niet gekocht, maar mogen spelen via een account van een maat.
[ Voor 74% gewijzigd door Timothy3000 op 26-05-2021 11:37 ]
Ben er inmiddels wel klaar mee.. zoveel gesprekken.. zoveel vertalen.. Ik ben echt serieus meer bezig met praten dan met spelen en tot nu toe krijg ik elke keer voorgeschoteld wat ik moet gaan doen en de richting waar ik heen moet.Timothy3000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:35:
[...]
Daar was ik al bang voor. Dan wacht ik wel tot hij in Gamepass staat. Thanks voor de reply!
Jammer dit.. nu snap ik wel waarom een maat het niet meer speelt.
[ Voor 5% gewijzigd door Ferio op 26-05-2021 17:04 ]
Het is Minecraft Dungeons in vergelijking met Diablo 3.
Qua verhaal, diepgang, voortgang, combat, alles.. het is 'an sich' gewoon een degelijke game, maar het is geen Diablo 3, het is Minecraft Dungeons.
Het leuke van een RPG is voor mij juist altijd het zelf op zoek gaan en je onderdompelen in die speelwereld.Ferio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Ben er inmiddels wel klaar mee.. zoveel gesprekken.. zoveel vertalen.. Ik ben echt serieus meer bezig met praten dan met spelen en tot nu toe krijg ik elke keer voorgeschoteld wat ik moet gaan doen en de richting waar ik heen moet.
Jammer dat dat hier niet echt kan.
Ik las wel ergens dat je die narrator uit kan zetten. Wellicht dat dat helpt?
De 'locations' zijn wel redelijk zelf exploring, plus wat kleine lootcrates en wat mobs, dus als ik van A naar questpunt B ga, doe ik meestal de toeristische route zodat ik onderweg nog wat tegenkom.Timothy3000 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:41:
[...]
Het leuke van een RPG is voor mij juist altijd het zelf op zoek gaan en je onderdompelen in die speelwereld.
Jammer dat dat hier niet echt kan.
Ik las wel ergens dat je die narrator uit kan zetten. Wellicht dat dat helpt?
Dat is ook een vrij lege wereld met enkele kleine beestjes die je onderweg naar de grote monsters tegenkomt.
@Timothy3000 heb nog niet lang genoeg gespeeld om een goed oordeel te kunnen geven, vanavond nog even verder
Het is wat vergelijkbaar inderdaad, maar ooo wat kan ik niet tegen die vertaling elke keer. Waarom gewoon geen optie voor subs. Het voelt nu letterlijk alsof ik meer praat dan speel.. :-/justifire schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:16:
Ik vergelijk het spel liever met Monster Hunter World.
Dat is ook een vrij lege wereld met enkele kleine beestjes die je onderweg naar de grote monsters tegenkomt.
En heeft iemand hier toevallig al meegemaakt dat hun mutant ineens van uiterlijk veranderd?
Nu ook al een aantal keer voorbij zien komen, ben benieuwd naar de eerste patch voor deze game.
Dit spel is een kruising tussen fallout/ratchet&clank voor mij. Veel te ontdekken, veel bijzondere loot, hier en daar een dorpje en een monster dat je in de weg staat en ondertussen lekker schieten.
Het heeft absoluut de trigger om verder te spelen en beter te worden en te ontdekken.
Het crafting systeem is echt fantastisch! Het enige nadeel: ik heb er met mijn build nog geen énkele keer gebruik van hoeven maken en ik ben al level 16! Ik ben (op medium moeilijkheid) nergens nog enige tegenstand tegenkomen waarbij ik doodging of dacht dat ik m’n wapen moest upgraden. Wel héél vermakelijk tot nu toe! (Ik heb een deadeye build met rifle)
Hier ben ik het volledig mee eens. Vermaak me meer dan primaVinnocchio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:05:
Ik vind alle kritiek wel echt overdreven.
Dit spel is een kruising tussen fallout/ratchet&clank voor mij. Veel te ontdekken, veel bijzondere loot, hier en daar een dorpje en een monster dat je in de weg staat en ondertussen lekker schieten.
Het heeft absoluut de trigger om verder te spelen en beter te worden en te ontdekken.
Het crafting systeem is echt fantastisch! Het enige nadeel: ik heb er met mijn build nog geen énkele keer gebruik van hoeven maken en ik ben al level 16! Ik ben (op medium moeilijkheid) nergens nog enige tegenstand tegenkomen waarbij ik doodging of dacht dat ik m’n wapen moest upgraden. Wel héél vermakelijk tot nu toe! (Ik heb een deadeye build met rifle)
Lijkt mij dat je op hard moet gaan spelen danVinnocchio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:05:
Ik vind alle kritiek wel echt overdreven.
Dat doe ik hier en de uitdaging is er dan zeker.
Weinig uitdaging, dat is gewoon meer HP, meer damage, klaar. Dus die 20 schoten worden er 80, ben je wat langer aan het rondspringen/dodgen, maar alles gaat uiteindelijk gewoon dood.Ferio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:56:
[...]
Lijkt mij dat je op hard moet gaan spelen dan![]()
Dat doe ik hier en de uitdaging is er dan zeker.
Behalve die knakkers met een shield, die MOET je melee meppen.. onzin

Toen ik begon en idd gek werd van de verteller had ik nog zoiets van "hmm", maar nu ik lekker door de wereld trek, mounts heb, dorpen tegenkom en onderweg vanalles ontdek en zie (en later terug moet komen want ik heb geen beschermende gear e.d.) wordt het steeds leuker. Prachtige melige stijl, moest ff grijnzen toen m'n pupke echt letterlijk tegen die waypointpaaltjes aan liep te zeiken om ze te unlockendoobieters schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:24:
Hier ben ik het volledig mee eens. Vermaak me meer dan prima
Had wel graag gezien dat er niet dat brabbeltaaltje voor npc's werd gebruikt waardoor de verteller steeds vertaler moet spelen, maar kan me voorstellen dat dat bizar veel tijd en moeite kost om goed te doen dus ik zal er niet wakker van liggen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Owww... ik heb het niet vergeleken, maar had gehoopt op meer dan dat..SinergyX schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:52:
[...]
Weinig uitdaging, dat is gewoon meer HP, meer damage, klaar. Dus die 20 schoten worden er 80, ben je wat langer aan het rondspringen/dodgen, maar alles gaat uiteindelijk gewoon dood.
Behalve die knakkers met een shield, die MOET je melee meppen.. onzin
Zal wel met het budget te maken hebben gehad als ieder een eigen stem had, nu is het één persoon die een paar dagen zinnen opneemt. Zou echter fijn zijn geweest als ze gewoon enkel subs hadden, een optie althans.2Dutch schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:05:
[...]
Had wel graag gezien dat er niet dat brabbeltaaltje voor npc's werd gebruikt waardoor de verteller steeds vertaler moet spelen, maar kan me voorstellen dat dat bizar veel tijd en moeite kost om goed te doen dus ik zal er niet wakker van liggen.
Zit wel veel gelul in jaFerio schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Ben er inmiddels wel klaar mee.. zoveel gesprekken.. zoveel vertalen.. Ik ben echt serieus meer bezig met praten dan met spelen en tot nu toe krijg ik elke keer voorgeschoteld wat ik moet gaan doen en de richting waar ik heen moet.
Helpt ook niet dat eerst het beestje piept, en daarna de vertaling komt.
Combat is wel erg leuk en de wereld ziet er goed uit, begin ook net te craften, vermaak me wel tot nu toe.
Ja de verteller is irritant, maar afgezien daar van is het heerlijk exploren, craften, beetje battlen.
En eerlijk gezegd zou ik dit spel al kopen enkel voor de muziek

Vrolijk en rustgevend, genot om naar te luisteren !
@Timothy3000 bij deze
Ik moest daar altijd wel lachen om zijn achterlijke bijdehante opmerkingen
Of 'ie vet is mag je zelf je oordeel over vellen, ik ben er wel blij mee!barriie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Verder nog mensen vette beestjes gemaakt om te delen?
/f/image/fk23xDwJCUSZ7eHE4fkTWdWl.png?f=fotoalbum_large)
Doet mij denken aan de verteller van Black & White.Aight! schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:17:
De verteller is toch een beetje hetzelfde als die bij Dungeons III?
Ik moest daar altijd wel lachen om zijn achterlijke bijdehante opmerkingen
En volgens mij had Overlord dit ook ?
Alleen is het bij Biomutant wel heel veel gel*l en hand-holding.
Maar ach als je niet te lange speelsessies houdt is het wel te doen.
De punten waar ik mij het meest aan stoor zijn het super-slechte auto-lock systeem en dat je zelf niet handmatig kunt locken, da's echt een hele grote no-no voor een game die grotendeels draait om de combat.
Dan de narrator, alles is verteld door één persoon, dus ook de npc's praten niet maar worden verteld, wat leidt tot een totale afwezigheid van enige immersie in de spelwereld.
Er zijn nog wel meer kleine dingetjes, maar het grootste hekelpunt voor mij is dat de hele game lijkt te zijn gericht naar kinderen. De namen van de wapens e.d. tot daar aan toe (die lijken juist te zijn verzonnen _door_ kinderen), maar de manier van vertellen e.d. Ze doen constant alsof je 5 jaar oud bent.
Alles bij elkaar gezien heb ik mij wel enigszins vermaakt met de game, maar misschien op nog wel meer momenten heb ik mij geïrriteerd aan de game, en die irritatie overheerst zoveel dat ik na 10 uurtje sniet echt de drive meer heb om door te spelen. Jammer, want de basis van de game heeft zoveel potentie om wél heel goed te zijn.
/f/image/yUj7oIX3TLT9oPxv4pR5a8pD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UHbrvhiOnIp4qre3QpIooNbw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h5M9cN5ccQpROTezv369KWBD.png?f=fotoalbum_large)
Dit is exact hoe mijn char er ook uit zietLincor schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Of 'ie vet is mag je zelf je oordeel over vellen, ik ben er wel blij mee!
[Afbeelding]
Inmiddels level 25 hier en vermaak me super. Wat zijn er veel side quests zeg!
Je krijgt daarna de keuze voor een NG+, waar je alles behoud en je dan kan met elke tribe op de map een ally kan worden. Nadeel is dat alle quests ook resetten, weet niet of dat nu echt handig is voor bepaalde achievements.
We are working on the pacing of dialogues, narrator settings, difficulty settings, video settings like depth of field and motion blur, loot and enemy tuning as well as sound and combat.
[ Voor 83% gewijzigd door Pindamann op 29-05-2021 22:25 ]
9800X3D | 3070
Vraag is alleen wanneer.Pindamann schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:12:
Er komt een patch aan https://www.pcgamesn.com/biomutant/patch
[...]
Het is mij na ruim 12 uur spelen wel overduidelijk dat het spel totaal nog niet klaar was, maar “speelbaar” gereleased is.
Je ziet duidelijk de ambitie die de devs hadden, gevolgd door snel afgeraffelde quests, dorpen die half leeg zijn, de puzzels die echt nergens op slaan, loot wat niet schaalt, stats die weinig impact hebben en als klap op de vuurpijl die irritante gast die alles vertaald naast de ondertiteling die net ff later volgt…
Ik klaag verders niet hoor, ik vermaak mij echt enorm met Biomutant.
Echter zie ik wel dat al hadden ze twee-drie jaar meer de tijd genomen, of voor mijn part hulp gevraagd aan xbox id, ze menig rpg het nakijken hadden kunnen geven.
Voelt nu aan als een leuke beta, zonder ziel.