Ook hier zijn we ons aan het oriënteren op de aanschaf van zonnepanelen. Het dak ligt op het zuid-oosten en we hebben geen schaduw of obstakels op het dak. Aangezien we in de toekomst volledig van het gas af willen (warmtepomp) zijn we van plan om zoveel mogelijk vermogen op het dak te leggen. We hebben een 3 x 25A aansluiting.
Zie onderstaande luchtfoto om een beeld te krijgen van de situatie (hoekhuis):
:fill(white):strip_exif()/f/image/yg2cRPxlAib8rwg4LMXLxGEC.png?f=user_large)
Na het opmeten van een dakpan en vervolgens tellen kom ik uit op ~660 cm hoog (exclusief nok) bij ~620 cm breed (exclusief windveer). De helling van het dak is 35 graden.
Ik heb reeds een aantal offertes opgevraagd waar ik nu op wacht. Ondertussen heb ik zelf bij de solar bouwmarkt een set bij elkaar geklikt:
/f/image/Gca7TqySt1435BAYmLUYmqD5.png?f=fotoalbum_large)
Hierbij ben ik uitgegaan van 6 panelen in portrait (~601 cm breed) en 3 panelen boven elkaar (~6 m hoog). Zo houd ik 30 cm ruimte aan de onder en bovenkant. Hierbij komt aan de bovenkant de nok van het dak er nog bij. In de breedte (rechterkant) blijft er zodoende nog ~20 cm over, hier komt de windveer van ~10 cm nog bij. Aan de linkerkant komen de panelen tegen de erfgrens te liggen. Is dit voldoende vrije ruimte of kan ik toch beter voor 5 panelen naast elkaar gaan?
In totaal kom ik met deze configuratie uit op 7200 Wp voor 5261 euro (0.73 ct / Wp)
Zijn er nog op of aanmerkingen op deze configuratie? Ben ik nog dingen vergeten? Alle input is welkom!
Zie onderstaande luchtfoto om een beeld te krijgen van de situatie (hoekhuis):
:fill(white):strip_exif()/f/image/yg2cRPxlAib8rwg4LMXLxGEC.png?f=user_large)
Na het opmeten van een dakpan en vervolgens tellen kom ik uit op ~660 cm hoog (exclusief nok) bij ~620 cm breed (exclusief windveer). De helling van het dak is 35 graden.
Ik heb reeds een aantal offertes opgevraagd waar ik nu op wacht. Ondertussen heb ik zelf bij de solar bouwmarkt een set bij elkaar geklikt:
/f/image/Gca7TqySt1435BAYmLUYmqD5.png?f=fotoalbum_large)
Hierbij ben ik uitgegaan van 6 panelen in portrait (~601 cm breed) en 3 panelen boven elkaar (~6 m hoog). Zo houd ik 30 cm ruimte aan de onder en bovenkant. Hierbij komt aan de bovenkant de nok van het dak er nog bij. In de breedte (rechterkant) blijft er zodoende nog ~20 cm over, hier komt de windveer van ~10 cm nog bij. Aan de linkerkant komen de panelen tegen de erfgrens te liggen. Is dit voldoende vrije ruimte of kan ik toch beter voor 5 panelen naast elkaar gaan?
In totaal kom ik met deze configuratie uit op 7200 Wp voor 5261 euro (0.73 ct / Wp)
Zijn er nog op of aanmerkingen op deze configuratie? Ben ik nog dingen vergeten? Alle input is welkom!
/f/image/XP9v9oQ0KVoHxg6lV1BlU7fR.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/1pjsdJQMPbaDhp3hh6J4DaNt.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/DfF5Td1WNZIYZ6FaUh1XY2Qk.jpg?f=fotoalbum_large)