Ik vind het nog steeds moeilijk te zeggen, ik geloof best dat SE zeker een voordeel heeft hier, maar of het in de mate is als genoemd is hier lijkt mij een tikje aan de hoge kant. Het is natuurlijk wel mogelijk op zich. Maar of je met praktisch dezelfde opbrengst kiest voor 13 panelen met SE of 16 panelen zonder SE vind ik wel een vrij persoonlijke keuze. Als je argumenten hebt die spreken voor SE buiten de opbrengst om, en toch wel liever een SE systeem hebt, dan gewoon doen hoor!
Want die monitoring per paneel en de betrouwbaarheid van het merk SE is zeker een goed punt op zich.
Normaal gesproken zou ik zeggen meer panelen is altijd beter dan een SE systeem, maar ik heb toch nu het idee dat dit geen "normaal systeem" is met deze schaduw situatie
Ik hoor graag wat @Ronald adviseerd in deze situatie.
Want die monitoring per paneel en de betrouwbaarheid van het merk SE is zeker een goed punt op zich.
Normaal gesproken zou ik zeggen meer panelen is altijd beter dan een SE systeem, maar ik heb toch nu het idee dat dit geen "normaal systeem" is met deze schaduw situatie
Ik hoor graag wat @Ronald adviseerd in deze situatie.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)