Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 22:28

QuattroNL

It is I.

Verkeerde topic 8)7

[ Voor 97% gewijzigd door QuattroNL op 08-12-2023 18:30 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:47

Fiber

Beaches are for storming.

Niet zo breed verkrijgbaar en eigenlijk een maand te laat:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.kiobi.com/images/brickwatch/sets/40658.png

https://www.brickwatch.ne...lcon-Holiday-Diorama.html

:7

En erg moeilijk iets anders van te maken... O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 31-12-2023 01:00 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Het is meer iets voor star wars fans.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:37

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:51
Die is wel leuk! Weer eens wat anders.

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Pazo schreef op zondag 31 december 2023 @ 21:25:
[...]

Die is wel leuk! Weer eens wat anders.
Eens! Leuk setje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Oké, ben ik het mee eens, ik zal later vandaag de challenge online zetten.

EDIT: Done.
Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024

[ Voor 36% gewijzigd door Pazo op 01-01-2024 12:35 ]

10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54

Arno

PF5A

Ik ga het ook maar eens proberen, ik heb een idee waarvan ik hoop dat die uitvoerbaar is.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Arno schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:18:
Ik ga het ook maar eens proberen, ik heb een idee waarvan ik hoop dat die uitvoerbaar is.
Je kan je idee ook eerst in stud.io uitproberen en als het resultaat je bevalt kan je alsnog het setje aanschaffen.

Ik sla deze ronde even over maar ben zeker benieuwd naar alle creatieve bouwsels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54

Arno

PF5A

Ik kan deze set nog niet in Studio laden, had al gekeken :)

En als de MoC niet lukt, heb ik wat voor mijn neefje ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

De Ferrari 812 heb ik dus krijgt die (voor nu) mijn stem :9
De 60430 staat nog wel op mijn wishlist maar haal ik pas bij een leuke aanbieding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ik heb geen specifieke voorkeur. Heb zelf bijv niets met ruimteschepen, maar voor het bouwen van een MOC maakt het me niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:41
Ik zou zelf ook wel weer een keertje mee willen doen, en de Ferrari heb ik hier ook nog liggen in de doos, dus die krijgt mijn stem ook :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Uitslag Pazo in "Tweakers Lego MOC Challenge 26 – januari 2024" bekend. Iets te laat maar was er gisteren even bij in geschoten.

Nieuwe moet ook nog online komen. Voor de Ferrari gaan dan maar?

EDIT: En door!!
Tweakers Lego MOC Challenge 27 – februari 2024

[ Voor 16% gewijzigd door Pazo op 01-02-2024 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:38

Sméagol

Master of Mayhem

Ik had nog wat ideeën voor een volgende moc challenge.

Ik zat sowieso te denken aan de rode draak, als die het wordt koop ik 'm en doe ik een poging.

Maar ik zat ook te denken, misschien is het leuk om kleine setjes te combineren?
Ik dacht bv aan rode draak en die egel picnic, maar die laatste lijkt niet bij de Intertoys beschikbaar zijn. Maar misschien bijvoorbeeld Izzie's Narwal? Dit voor meer variatie. Als ik naar die Ferrari challenge kijk, zie alleen maar andere voertuigen. Combinatie van 2 totaal verschillende setjes nodigt misschien meer uit tot variatie.

In het verlengde daarvan, en misschien iets radicaler (maar ook goedkoper):
3 of 4 (of 5?) polybags naar keuze, en daar doe je het mee.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Sméagol schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:56:
Ik had nog wat ideeën voor een volgende moc challenge.

Ik zat sowieso te denken aan de rode draak, als die het wordt koop ik 'm en doe ik een poging.

Maar ik zat ook te denken, misschien is het leuk om kleine setjes te combineren?
Aan combineren heb ik ook wel eens zitten denken inderdaad. Een klein setje in combinatie met 1 random setje uit een vorige challenge naar keuze kan misschien ook wel leuke dingen opleveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Zeker goed om ideeën te horen voor een nieuwe challenge!

Dat mbt het combineren van 2 setjes is al eens eerder gedaan, en dat was toen geen succes, slechts 2 inzendingen over 2 maanden. Ik denk dat de meeste, incluis mijzelf, liever geen sets door elkaar willen gooien. Moet je daarna weer alles uitzoeken en zo :)

Polybags, ben ik zelf niet zo bekend mee, maar wellicht wel eens interessant om te proberen. Ik vond hier een overzicht. Maar zijn die ook een beetje makkelijk verkrijgbaar? Dat als er bijvoorbeeld 2 of 3 polybags voor de challenge gekozen worden, dat ze dan wel alle 3 makkelijk te verkrijgen zijn.

EDIT: Bij Intertoys zie ik er al genoeg beschikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Pazo op 27-02-2024 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
En zo iets dan: LEGO® Creatieve koffer (10713)

Alleen basic blokjes zeg maar :)

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 28-02-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-06 20:48
@jip_86 Dat gebeurt af en toe al, een paar maanden geleden hadden we deze challenge:
Tweakers Lego MOC Challenge 24 – november 2023

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
Ik vind het idee met polybags wel een leuke, dat hebben we nog niet eerder gedaan, en is weer eens wat anders. En ze zijn €4 per stuk, dus dat valt mee. Wellicht een combinatie van 3 stuks? De vraag is dan even welke. Meer van 1 serie, of juist 3 totaal verschillende om het moeilijker te maken (bijv een Technic, een Friends en een City om maar wat te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik vind het idee zelf wat minder, omdat iedereen dan toch verschillende steentjes heeft. Dat vind ik zelf het leukste van de challenge, dat alle bouwsels van dezelfde set gemaakt zijn. Maar laat dat jullie ook niet tegenhouden, je kan het een keer proberen. Het is wel origineel :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:38
Jakkus schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:15:
Ik vind het idee zelf wat minder, omdat iedereen dan toch verschillende steentjes heeft. Dat vind ik zelf het leukste van de challenge, dat alle bouwsels van dezelfde set gemaakt zijn. Maar laat dat jullie ook niet tegenhouden, je kan het een keer proberen. Het is wel origineel :)
Van te voren 3 selecteren waar iedereen het mee moet doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phontana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:41
Lijkt me wel een leuk idee, met polybags. Ik ben het er wel mee eens dat er dan vooraf een keuze gemaakt moet worden welke 3, maar dat kan wellicht met een poll en dan de 3 hoogst beoordeelde kiezen?

@Pazo misschien is het beter om juist niet teveel verschillende typen te kiezen, ik verwacht meer inzendingen als het juist niet al te moeilijk is om iets samen te stellen. En meer inzendingen is denk ik leuker dan een moeilijkere challenge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
iketot schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:20:
Van te voren 3 selecteren waar iedereen het mee moet doen ;-)
Ah, bedankt, dat had ik even verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
Het lijkt erop dat er dit jaar maar weinig sets zijn uitkomen die binnen het budget vallen, en niet te klein zijn. Misschien een idee om de richtlijn voor het maximale budget te verhogen naar 20 euro?

Het idee van meerdere polybags lijkt me leuk! Ik heb mijn twijfels bij de Technic polybag, omdat die nu eenmaal veel onderdelen heeft die niet passen met de lego blokjes.

We zouden ook een keer een Technic set kunnen doen. Toegegeven dat ik het zelf een uitdaging zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Ja wellicht beter om binnen 1 serie te blijven.

Ideetjes:
Lego City:
LEGO 30663 Space Hoverbike
LEGO 30664 Police Off-Road Buggy Car
LEGO 30638 Politie mountainbiketraining

Of in de Lego Creator serie, dat zijn 3-ini-1 setjes:

LEGO 30669 Iconic Red Plane
LEGO 30666 Animals
LEGO 30667 Animal Birthday Party
LEGO 30668 Easter Bunny with Colourful Eggs

Alleen dat is de verkrijgbaarheid wel een dingetje, verschillende winkels afgaan is niet handig, verhoogd de drempel en waarschijnlijk ook meer verzendkosten. Bij Bol is het wel verkrijgbaar, maar betaal je doorgaans meer per setje.

Als we bij bijvoorbeeld Intertoys blijven, zou een combinatie misschien kunnen zijn:

LEGO CITY politie mountainbiketraining 30638
LEGO Star Wars X-Wing Starfighter 30654
LEGO Speed Champions McLaren Solus GT 30657

Dat heb je wel allemaal 'normale' steentjes.
Zit je inclusief verzendkosten op €16,96.

[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 28-02-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Pazo schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:40:
Als we bij bijvoorbeeld Intertoys blijven, zou een combinatie misschien kunnen zijn:

LEGO CITY politie mountainbiketraining 30638
LEGO Star Wars X-Wing Starfighter 30654
LEGO Speed Champions McLaren Solus GT 30657

Dat heb je wel allemaal 'normale' steentjes.
Zit je inclusief verzendkosten op €16,96.
Laat ik nou de 30654 en 30657 hebben....
Zou die 3e er nog wel bij kunnen/willen kopen.
Ik ben voor! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ik heb geen van de setjes, maar vind dit wel een leuke uitdaging. Ik ben ook wel voor :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Oke, dan ga ik daar de nieuwe challenge op bouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pazo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Net de setjes besteld.
Kon helaas niet kiezen voor afhalen (gratis), want niet allemaal voorradig in mijn winkel. Dus dan zijn de verzendkosten €4,99 indien onder €20,-. Dus nog 2 kleine setje erbij besteld, om net over de €20 te komen, en zo gratis verzending. Beter extra lego dan lego-loze verzendkosten ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/grI7YgONpr8W4tvzrkB8sF2m.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Setjes voor de challenge besteld! Heb er de creator 3-1 exotische papegaai bij besteld om (ruim :+) boven de 20 euro te komen. Die wilde ik toch nog graag een keer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
Het leuke aan de polybags is dat we potentieel een of twee kunnen wisselen en dan een nieuwe challenge hebben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Br00d op 01-03-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Dit is nog lastiger dan ik dacht zeg. Heb al eventjes naar de verschillende blokjes zitten staren, maar nog niet echt een idee gekregen.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

*knip* verplaatst naar goede topic :P

[ Voor 97% gewijzigd door krietjur op 06-03-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@krietjur Erg cool, maar plaats die even in het betreffende challenge topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Pazo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 21:39:
@krietjur Erg cool, maar plaats die even in het betreffende challenge topic :)
Whoops, niet goed opgelet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
Lieve mensen, de challenge van maart nadert het einde.
Om met de deur in huis te vallen: wie wil het van mij overnemen?

Vooropgesteld, ik heb ontzettend veel plezier in de challenges, ook het organiseren ervan vind ik leuk. Sinds #11 (juni / juli 2022) organiseer ik de challenges. Echter zit er in huize Pazo een enorme verbouwing aan te komen, waarbij letterlijk onze halve huis op de schop gaat. En daar zit de afgelopen weken al een hoop energie in, maar na de Pasen gaat het echt los. Omdat ik zelf ook veel ga doen, wil ik daarom in de aankomende 3-4 maanden zo min mogelijk verplichtingen hebben. En hoewel de challenge op zich niet zo heel veel tijd kost, wil ik er gewoon even niet aan hoeven te denken (o ja, dat moet ik ook nog). Sluit niet uit dat ik waarschijnlijk wel gewoon mee doe hoor, moet af en toe toch wat ontspanning hebben :) Dus wie voelt zich geroepen om het over te nemen?

Daarop volgend, ik heb mij ook wel eens afgevraagd of we de frequentie wat moeten minderen, niet meer strak iedere maand, maar misschien om de maand. De animo / aantal inzendingen loopt wat terug de laatste maanden, vaak zijn er maand een paar inzendingen terwijl in de begindagen vaak meer dan 10 waren. Misschien zijn de mensen 'challenge-moe'. Het is maar een constatering / een gevoel van mijn kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pi!
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

pi!

Pazo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 21:52:
Daarop volgend, ik heb mij ook wel eens afgevraagd of we de frequentie wat moeten minderen, niet meer strak iedere maand, maar misschien om de maand. De animo / aantal inzendingen loopt wat terug de laatste maanden,
De belangstelling is inderdaad een stuk minder de laatste tijd. Lijkt me niet verkeerd om de frequentie aan te passen en/of de challenges langer te laten duren zoals in het verleden in de zomer of rond de kerst wel eens is gedaan. Zelf ben ik in de zomermaanden sowieso wat minder met de steentjes in de weer, als dat bij meerderen zo is dan is dat een extra reden.

Of misschien nu gewoon een pauze inlassen? Op een gegeven moment ontstaat de vraag wel weer en wordt het vanzelf weer opgepakt (vermoedelijk in het najaar als Lege Masters weer begint? 8) )

@Pazo Dank voor al het regelen de afgelopen tijd, top! 👍👍 En succes/sterkte met de verbouwing de komende maanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
@Pazo Dank je wel voor de tijd en de energie die je er de afgelopen tijd in hebt gestoken! Heel leuk en fijn dat je het zo hebt opgepakt.

De challenges zijn erg leuk, en je ziet aan de ene kant dat een groepje mensen trouw blijft meedoen, en aan de andere kant dat soms ook nieuwe mensen aanhaken. Maar het is wel steeds een klein groepje. De vraag is of dat erg is, maar als het te klein is kan het de challenge ook minder 'spannend' maken, kan ik me voorstellen. Misschien is het idee van een pauze niet eens een slecht idee, tot iemand het weer leuk vindt om het op te pakken en er weer nieuwe animo voor is.

Bij mezelf merk ik wel dat ik minder vaak meedoe, dat komt denk ik doordat ik het aan de ene kant best prijzig vind om elke maand een X bedrag uit te geven (dat deed ik eerder wel, maar nu doe ik vooral mee als ik de set al heb), en aan de andere kant ook minder tijd heb. Maar dat is soms ook prioriteit ;)

Tegelijk vind ik het MOCcen wel een belangrijk en leuk onderdeel van Lego! Het is leuk dat daar aandacht voor is. Daarom heb ik de volgende ideeën, wat vinden jullie daarvan?

1: We zouden de MOC-challenge-reeks af kunnen sluiten met een 'grote' MOC-challenge. Ik wil die best opzetten! Een idee zou kunnen zijn om een grotere set te nemen die een aantal mensen misschien al heeft (bijvoorbeeld set 31120, het Creator-kasteel), en mensen drie of zelfs vier maanden de tijd te geven om er iets van te maken. Zou dat een idee zijn? Het enige nadeel is dat je iedereen die die set niet heeft (en niet het budget heeft om hem te kopen) meteen weer uitsluit om mee te doen.
Ik wil dat best opzetten, maar over drie maanden ga ik trouwen, dus ik weet niet of ik het dan af kan ronden. Misschien dat iemand anders de afronding wil doen, bijvoorbeeld @chrisO of @pi!?

2: Zou het een idee zijn om een apart Lego MOC-topic te openen, waarin mensen hun eigen creaties kunnen delen en elkaar feedback kunnen geven? Niet dat je het dan niet meer mag delen in het 'Grote Legotopic', maar dat dat een topic is dat echt helemaal daar aan gewijd is. Hoe denken jullie daarover?

Zomaar wat gedachten :)

PS: Het is ook al heel wat te noemen dat we inmiddels drie jaar en 28 challenges verder zijn ten opzichte van toen we zijn begonnen! Wat een geweldige creaties zijn er allemaal gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 27-03-2024 10:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:22
Ik volg de challenges altijd, maar doe niet altijd mee wegen tijdgebrek of omdat de gekozen set mij niet ligt of moeilijker te verkrijgen is.
Het kan een idee zijn om het af en toe net het omgekeerde te doen en een thema challenge op te zetten.
Door een vast thema/onderwerp te kiezen, met vrije keuze in welke blokjes, maar dan wel een limiet van 200 stuks te gebruiken ofzo.

Mijn Lego ontwerpen/MOC's https://rebrickable.com/users/Virox%20Bricks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
@Pazo Succes met de verbouwing! Is te hopen dat de inspanning met de verbouwing ook ontspanning geeft. En anders alleen maar mooi als je ontspanning haalt uit LEGO :)

Zelf volg ik het MOC-cen wel elke maand. Afgezien van een paar setjes heb ik de meeste challenge setjes ook wel in huis gehaald; tenzij de setjes me écht niet aanstonden. Helaas lukte het me steeds frequenter niet om er of genoeg tijd voor te maken, inspiratie op te doen of focus te houden; m'n hoofd is met teveel andere zaken bezig, waardoor het eerder frustratie wordt dan ontspanning. Het simpel bouwen van sets volgens instructie is zelfs al op een vrij laag pitje komen te staan. Daardoor ook maar een break ingelast voor mezelf, want hou mezelf voor de gek en eindig met teveel setjes die zo hun geld niet waard zijn. Zo heb ik ook alweer een streep getrokken door het aankopen van een Speed Champion setje; wordt hem gewoon even niet.

Bedankt in elk geval voor die vele keren dat je het hebt georganiseerd @Pazo _/-\o_ En wie weet, tegen de tijd dat LEGO Masters weer op de buis komt en we weer een aantal maanden verder zijn....

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 28-03-2024 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Poll: Wil je een nieuwe challenge?
Ja! Een grote challenge (set 31120)
Ja! 200 stenen naar keuze, en een thema
Nee, voor mij is het even goed.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406435&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Hoi allemaal,

We hebben de afgelopen tijd veel verschillende challenges gehad, waarin jullie zoveel creativiteit hebben laten zien! Supermooi om te zien.

Omdat de interesse om mee te doen wat terugloopt wil ik graag even jullie mening. Hebben jullie zin in een nieuwe challenge voor de komende maand/maanden? Zo ja, wat heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Vind het een lastige. Ik vrees dat €100 voor een set echt een te grote drempel is voor velen.
200 stenen naar keuze neig ik dan eerder naar, maar 200 is niet zo veel. De meeste setjes die we in de challenges hebben gehad, hebben meer dan 200 stenen, vaak meer dan 300 zelfs. Als je dan iets groters zou willen bouwen, dan zou je bijvoorbeeld ca 500 kunnen zeggen? Vind het idee wel leuk overigens om een keer een iets andere weg in te slaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Een 100 euro set kopen voor een challenge is voor mij echt een no-go, zeker als het een set is die me verder helemaal niet aanspreekt zoals in dit geval.

Ik vind de stenen naar keuze wel leuk, misschien is 200 inderdaad wel weinig zoals Pazo aangeeft, maar het idee van vrije stenenkeuze vind ik leuk en maakt het ook een stuk laagdrempeliger om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Die set is ook nog eens rottig (goedkoop) leverbaar. Was bijna nooit in de aanbieding.

Ik denk ook dat een extra jaar zonder Lego Masters de animo geen goed heeft gedaan. De laatste serie is alweer 1,5 jaar terug en komt dit najaar weer op de buis, gelukkig verlost van Jamai. https://www.ad.nl/show/ve...et-lego-masters~a428f347/

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Waarom ik 31120 voorstelde is omdat dat een grotere Creatorset is die misschien best wat mensen al hebben... Ik ben ergens best wel benieuwd wat mensen ervan zouden maken. Maar dan moet er wel genoeg animo zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb dat kasteel dus heb daarop gestemd.
En een keer een grote(re) set is ook wel eens leuk, heb je niet de 'beperking' van zo'n klein setje.
Een maand voor de challenge is dan wellicht wat kort, dan liever 2 maanden.

Maar idd, om nou speciaal daarvoor deze grote set te kopen die zo goed als EOL is....nah, zou ik ook niet zo snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:39
Een grotere set lijkt me zeker leuk om daaraan mee te doen. Maar dan moet het wel een set die ik al heb of leuk vind. Deze vind ik eerlijk gezegd niet geweldig, en als ie nou flink in de aanbieding is, is het leuk voor de steentjes.
Dan liever een grotere vrije moc-challenge, moet ik wel die paar setjes die ik heb uit elkaar halen*, maar dat is dan wel toegankelijker.

*of mijn (hele) oude lego weer eens tevoorschijn halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
Misschien kunnen we ook allebei doen? Eerst een challenge van twee maanden voor het kasteel. En dan een voorlopig laatste grote challenge van twee maanden met max. 500 steentjes naar keuze. Dat is mooi de 30e challenge, een mooi getal om daarna even een pauze te nemen! Tenzij iemand anders het oppakt en zegt: ik vind het leuk om ermee aan de slag te gaan :)
Andersom mag van mij ook, de volgorde maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:38

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb nog niet gestemd, maar ik vind op zich beide ideeën interessant. Echter niet op korte termijn.

Ik vind creator 3-in-1 sets meestal leuk. Dat kasteel boeite me dan minder, maar ik was van plan om dit soort sets (vooral; 3-in-1, maar ook pick-a-brick, kleine city sets, en polybags) ouderwets bij elkaar in een grote doos te gooien. Daar zijn deze erg geschikt voor. En dan bewaar ik dingen zoals modulars voor display.

Anyway, ik heb er dus niks op tegen om zo'n set te kopen voor de challenge, maar niet binnenkort. Dan ga ik echt richting Kerst al weer.

200 stenen vind ik ook leuk, maar is wel erg freeform, kan keuzestress/imspiratieblock opleveren, maar misschien valt dat wel mee.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakkus
Hoi allemaal,

Als ik de poll bekijk staat de tussenstand op dit moment op:
-31120 (kasteel): 64% - 14 stemmen
-200 steentjes naar keuze: 27% - 6 stemmen
-Geen nieuwe challenge: 9 % - 2 stemmen.

Ik ben van plan om een nieuwe challenge te maken voor april-mei met set 31120, en vervolgens een nieuwe challenge van juni-juli met 200 (of meer?) steentjes naar keuze. Als niemand het dan oppakt laten we daarna de nieuwe challenges even rusten, tot er weer animo is (ook om het op te zetten).

Voor degenen die set 31120 niet hebben, hem te duur vinden en wel mee willen doen: het is ook mogelijk om in Studio te bouwen met alleen de stenen van één specifieke set. Dat is dan misschien ook de moeite waard! Het is eventjes uitvinden, maar het is niet erg moeilijk, zeker niet met een beperkt aantal stenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jakkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik deel de tip van @QuattroNL en @frankyfn126 hier ook even: het kasteel is op dit moment online met korting verkrijgbaar bij de Intertoys :)
https://www.intertoys.nl/...middeleeuws-kasteel-31120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
De volgende challenge (voorlopig de laatste, als niemand anders het oppakt) gaat twee maanden duren. Het idee is om geen set als basis te nemen, maar vrij te bouwen met de onderdelen die je tot je beschikking hebt.

Alvast een paar vragen over de volgende challenge:

Poll: Hoeveel onderdelen moet je kunnen gebruiken? Klik om te stemmen:
200
300
400
Onbeperkt
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406604&layout=6&sort=org

Poll: Vrij bouwen of met een thema? Klik om te stemmen:
Vrij bouwen
Thema
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406603&layout=6&sort=org

Als je een thema in gedachten hebt mag je het met ons delen!

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 29-05-2024 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:28
Jakkus schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:05:
De volgende challenge (voorlopig de laatste, als niemand anders het oppakt) gaat twee maanden duren. Het idee is om geen set als basis te nemen, maar vrij te bouwen met de onderdelen die je tot je beschikking hebt.

Alvast een paar vragen over de volgende challenge:

Poll: Hoeveel onderdelen moet je kunnen gebruiken? Klik om te stemmen:
200
300
400
Onbeperkt
Tussenstand:
[Afbeelding]

Poll: Vrij bouwen of met een thema? Klik om te stemmen:
Vrij bouwen
Thema
Tussenstand:
[Afbeelding]

Als je een thema in gedachten hebt mag je het met ons delen!
200, 300 of 400 zou mij om het even zijn, maar een vast aantal lijkt me leuker dan onbeperkt. Ik zou ook wel voor een thema gaan, maar dan wel een thema wat je met alle soorten Lego tot uiting zou kunnen brengen (dus niet het theme "Castle", maar bijvoorbeeld een thema als "Vakantie" of "Reizen").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:42

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ErikT738 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:13:
[...]

200, 300 of 400 zou mij om het even zijn, maar een vast aantal lijkt me leuker dan onbeperkt. Ik zou ook wel voor een thema gaan, maar dan wel een thema wat je met alle soorten Lego tot uiting zou kunnen brengen (dus niet het theme "Castle", maar bijvoorbeeld een thema als "Vakantie" of "Reizen").
Eens, eens en eens. Beperkingen maken creatief. Qua thema's ben ik ook voor een breder thema. Naast reizen en vakantie nog wat ideeen:
  • Vakantie en Reizen - Vakantiebestemmingen en reisscènes.
  • Fantasie - Creëer je eigen magische rijken en wezens.
  • Dromen - Abstracte en surrealistische creaties.
  • Wetenschap en Ontdekkingen - Grote wetenschappelijke doorbraken en ontdekkingen.
  • Verhalen en Boeken - Beelden uit favoriete boeken en verhalen.
  • Dierenrijk - Levens van dieren in hun natuurlijke habitat.

[ Voor 36% gewijzigd door Mog op 29-05-2024 10:20 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-05 23:25

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topic warning aangepast.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Ik was vergeten het hier te noemen, maar de nieuwe challenge is alweer even online!

Tweakers Lego MOC Challenge 30 - juni en juli 2024

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jakkus
Lieve mensen,

De 30e Lego moc-challenge is afgesloten. Dank aan @jip_86 voor de inzending! :) Omdat er niet gestemd hoefde te worden heb ik zijn inzending, de Arc de Triomphe, toegevoegd aan de Hall of Fame.

Deze 30e challenge was voorlopig de laatste.
Er zal op dit moment geen nieuwe challenge meer worden gestart. Mocht in de toekomst iemand dat toch weer willen doen, dan mag dat natuurlijk altijd!

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor het meedoen en meedenken. Het was erg leuk om te zien hoeveel creativiteit deze challenges bij iedereen losmaakten! We hebben erg genoten van al jullie inzendingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt @Jakkus
Ik denk dat ik de volgende maand wel weer een challenge start. Onze verbouwing is klaar en ben nu bezig met de laatste puntjes, dus ga straks weer wat meer tijd en zin krijgen :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 20:02
Yay ik heb gewonnen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
jaaaa! Ik wil dit weer nieuwe leven inblazen. Of anders gezegd: ik heb zin om weer eens wat te gaan bouwen :)

Dus ik wil weer een MOC challange op gaan zetten, voor oktober.

Gewoon weer een klein setje zo max ~€15 om de drempel laag te houden.
Heb een beetje rondgesnuffeld:

76425 Harry Potter Hedwig bij Ligusterlaan 4
76243 - Marvel Rocket mechapantser of 76277 - Marvel War Machine mechapantser (of een andere uit de serie)
42164 - Technic offroad racebuggy
31058 - Creator Machtige Dinosaurussen

Iemand nog leuke ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luther
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:32
Vind ik leuk!

Geen directe voorkeuren. Ik zit nog wel eens naar die Speed Champions te kijken, dat ik daar nog wel een leuke van wil kopen... Maar die zijn wel een stapje duurder.
Die Dinos zien er ook wel leuk uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Ik heb beide Marvel sets dus de drempel om mee te doen maakt het daardoor lager.
Een Speedchampion is altijd een goede set om te moc-en, al zijn die idd wat duurder.

De 75390 Luke Skywalker mecha heeft ook wel interessante parts om wat anders mee te kunnen maken vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Speed champions zijn zeker leuk, hebben we eerder gedaan, maar gemiddeld wel €10 duurder. De dino set hebben we trouwens al een keer gedaan zag ik.
Ik denk dat 1 van die mecha's wel leuk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pazo
Zo, morgenavond moet ik overwerken dus dan heb ik er denk ik geen zin in, dus ik heb zojuist alvast de challenge voor oktober online gezet :) En heb gekozen voor de Luke Skywalker X-Wing Mech (75390).

Tweakers Lego MOC Challenge 31 - oktober 2024

Hopelijk komen er weer mooie creaties uit!
Zal het zo ook nog in het LEGO topic plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kan helaas even niet meedoen aan de challenge(s), maar wel ontzettend tof dat er weer eentje georganiseerd wordt. Dank daarvoor @Pazo 8)
Hopelijk dat het creatieve vuur en deelname weer bij anderen aangewakkerd wordt met deze (of een volgende) challenge. Altijd leuk om de creaties te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@Gim Bedankt. Ik hoop dat het weer een beetje opgepakt wordt.
Voor mijzelf een excuus om iedere maand weer een lego setje te kopen, maar ook gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :)

Huidige challenge nadert zijn einde.
Mochten er al ideeën zijn voor een volgende challenge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Pazo schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:27:
@Gim Bedankt. Ik hoop dat het weer een beetje opgepakt wordt.
Voor mijzelf een excuus om iedere maand weer een lego setje te kopen, maar ook gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :)

Huidige challenge nadert zijn einde.
Mochten er al ideeën zijn voor een volgende challenge?
Ik weet niet of het me lukt om mee te doen, maar om toch een idee te opperen, wellicht 76934 Ferrari F40 Speed Champions. Dat of 40650 Land Rover (die kleine gele), maar geen idee of die zich goed leent voor MOC doeleinden. Niet dat ik weet of de F40 zich leent voor een MOC wat géén auto is.

Momenteel zijn de Speed Champions op diverse plekken afgeprijsd wat handig kan zijn als je slechts één model wil aanschaffen, maar kan zijn dat die aanbieding al afgelopen is tegen de tijd dat een nieuwe challenge begint, dus niet echt handig. De Land Rover is weer zo'n situatie waarbij LEGO de enige echte aanbieder is.

Anderen die misschien betere ideeën hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luther
Gim schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet of het me lukt om mee te doen, maar om toch een idee te opperen, wellicht 76934 Ferrari F40 Speed Champions. Dat of 40650 Land Rover (die kleine gele), maar geen idee of die zich goed leent voor MOC doeleinden. Niet dat ik weet of de F40 zich leent voor een MOC wat géén auto is.

Momenteel zijn de Speed Champions op diverse plekken afgeprijsd wat handig kan zijn als je slechts één model wil aanschaffen, maar kan zijn dat die aanbieding al afgelopen is tegen de tijd dat een nieuwe challenge begint, dus niet echt handig. De Land Rover is weer zo'n situatie waarbij LEGO de enige echte aanbieder is.

Anderen die misschien betere ideeën hebben.
Ik heb de F40 nog klaar liggen omt e gaan bouwen, dus zou het niet erg vinden om daar mee mee te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet of het me lukt om mee te doen, maar om toch een idee te opperen, wellicht 76934 Ferrari F40 Speed Champions.
Ik heb de nieuwe SC F40 inmiddels ook staan dus ook voor mij zeker geen bezwaar om die eens onder handen te nemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Ik moet zeggen dat de F40 nog op mijn short list staat..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
F40 heb ik dubbel, lijkt me gaaf ook eens mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
De winnaars van de oktober challenge zijn bekend.
En de nieuwe voor november staat online, de Ferrari F40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
@Luther In de Tweakers podcast van afgelopen woensdag kwam in de .post jouw tip voor het bestaan van de MOC challenge langs. Leuk om te horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerngezond
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 18:54
Pazo schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:21:
@Luther In de Tweakers podcast van afgelopen woensdag kwam in de .post jouw tip voor het bestaan van de MOC challenge langs. Leuk om te horen! :)
Da’s de reden dat ik hier terecht ben gekomen. Leuk, maar wel minder druk bezocht dan ik verwacht had. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Kerngezond schreef op maandag 11 november 2024 @ 05:47:
[...]

Da’s de reden dat ik hier terecht ben gekomen. Leuk, maar wel minder druk bezocht dan ik verwacht had. :'(
Het gaat met name natuurlijk om de lopende challenge.
In dit topic wordt zo nu dan besproken wat mogelijk de nieuwe challenge voor de volgende maand zal zijn. En de winnaar natuurlijk.

Huidige challenge: Tweakers Lego MOC Challenge 32 - november 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luther
Pazo schreef op zondag 10 november 2024 @ 17:21:
Ja, ik hoorde het zo erover hebben, en dan moest ik natuurlijk dit topic wel ff melden!
Leuk dat het ook werd opgepakt in de podcast zelf. Hopelijk levert het wat nieuwe deelnemers op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
Ik heb de nieuwe challenge voor december online gezet:

Tweakers Lego MOC Challenge 33 - december 2024

Ik wilde eerst iets met kerst / winter zoeken, maar kon toch geen geschikt setje vinden.
Deze straaljager is in het verleden al eens vaker geopperd maar nog niet geweest. Is nog goed verkrijgbaar dus ik dacht dan gaan we daar maar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansrijk
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-12-2024
<knip> Spam is niet toegestaan.

[ Voor 94% gewijzigd door Ardana op 02-12-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wat moet dit hier? Heeft toch niks met MOC challenge te maken? Rapporteren?

Svp niet reageren op slechte posts, rapporteren is voldoende idd.

[ Voor 116% gewijzigd door Ardana op 02-12-2024 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Gim schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:52:
[...]

Wat moet dit hier? Heeft toch niks met MOC challenge te maken? Rapporteren?
Heb 'm al gerapporteerd als spam.

Svp enkel rapporteren, niet zelf ook reageren. Thnx :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 02-12-2024 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Pazo schreef op zondag 1 december 2024 @ 19:28:
Ik heb de nieuwe challenge voor december online gezet:

Tweakers Lego MOC Challenge 33 - december 2024

Ik wilde eerst iets met kerst / winter zoeken, maar toch geen geschikt setje vinden.
Deze straaljager is in het verleden al eens vaker geopperd maar nog niet geweest. Is nog goed verkrijgbaar dus ik dacht dan gaan we daar maar voor :)
Er zijn inderdaad niet veel interessante seizoen setjes en al zeker niet binnen een bepaald budget.

Veel succes en plezier iedereen met de nieuwe challenge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
De challenge van december / januari is afgerond. Als er suggesties zijn voor een nieuwe set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3W
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

R3W

Pazo schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:20:
De challenge van december / januari is afgerond. Als er suggesties zijn voor een nieuwe set?
Een tijdje geleden dit forum ontdekt. Het lijkt mij leuk om dit een keer te proberen, maar wel bij voorkeur met een set die al heb liggen. Is de IDEAS set 40487 Zeilbootavontuur misschien een uitdaging en anders dan er tot nu toe al geweest is?

Een deel van mijn LEGO collectie staat te koop via BrickLink en hier op V&A.
Bekijk mijn 3D models en prints op mijn Printables profiel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 20:47
Ik wil graag 60386, 31163 en 40640 nomineren. De eerste, omdat ik die toevallig heb liggen en het veel verschillende onderdelen bevat. De tweede bevat veel onderdelen en is iets betaalbaarder. De laatste is nu weg betaalbaar en leuk om met kerst 'echt' te bouwen.

[ Voor 8% gewijzigd door tostyijzer op 29-01-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-05 20:47
R3W schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:38:
[...]

Een tijdje geleden dit forum ontdekt. Het lijkt mij leuk om dit een keer te proberen, maar wel bij voorkeur met een set die al heb liggen. Is de IDEAS set 40487 Zeilbootavontuur misschien een uitdaging en anders dan er tot nu toe al geweest is?
Mooie set en erg duur omdat het blijkbaar nooit regulier is verkocht, maar als extra is gegeven bij besteding van een hoog bedrag. Wordt nu voor pakweg 2x adviesprijs verkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door tostyijzer op 29-01-2025 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap