Toon posts:

Tweakers Lego MOC Challenge 30 - juni en juli 2024 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:45
Mede-auteurs:
  • Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:24

Pazo

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Tweakers Lego MOC Challenge 30 - juni en juli 2024

Welkom bij de Tweakers Lego MOC Challenge! MOC betekent ‘My own creation’. Elke maand dagen we elkaar uit om van een kleine Legoset zelf een mooie creatie te maken en die met elkaar te delen.

Dit keer pakken we het anders aan: in plaats van een set als basis te nemen, mag je vrij bouwen met je eigen onderdelen! Met maximaal 400 onderdelen willen we je vragen om iets te bouwen met het thema "vakantie en reizen".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k13Dv01bZ3CX7GxB4TiaiRIZwC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6A26cPkIOPy8Qb1q967XofJ.jpg?f=fotoalbum_large

We zijn heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Challenge juni en juli 2024
Set: Geen set, eigen onderdelen | Onderdelen: max. 400
Gebruik extra minifigs toegestaan: ja
Gebruik baseplate toegestaan: ja
Gebruik reserveonderdelen toegestaan: n.v.t.
Minimaal aantal stenen: n.v.t.
Thema: Vakantie en reizen

Opzet
Elke maand wordt een Legoset aangewezen – normaal rond de 10-20 euro, deze maand een grotere set - waar jij al dan niet aan de hand van een thema zelf iets van kunt maken. Daar maak je één of meerdere foto’s van. Die deel je met ons in dit topic. Vervolgens kunnen je medetweakers aan het einde van de maand door een like hun stem op jouw creatie uitbrengen. Tot slot worden de stemmen geteld, en wordt de winnaar bekend gemaakt!

Regels
  • Iedereen mag meedoen! Ook als je weinig ervaring hebt met Lego. Gewoon proberen! Slechts één deelname per persoon (Tweakers account).
  • Het is de bedoeling dat je je houdt aan de voorwaarden die in de maandelijkse challenge genoemd worden.
  • Je kunt je creaties delen tot een paar dagen voor het eind van de maand. Vervolgens kunnen andere tweakers erop stemmen door je inzending te liken.
  • Je kunt op elkaars creaties stemmen door ze te liken. Hier zijn geen restricties aan verbonden (bijv. hoeveel likes je mag geven). De inzending met de meeste likes wint de challenge.
  • Je mag zoveel WIP's (=Work In Progress) posten als je wil. Zet bij je uiteindelijke inzending het woord ‘Final’ in je post, dan weten we dat we dat bericht kunnen pinnen.
  • Je bent vrij om op elkaars creaties te reageren. Hou het wel opbouwend en positief.
  • Het is de bedoeling dat je alleen creaties deelt die je speciaal voor deze challenge gemaakt hebt.
  • Een render gemaakt in Studio of LDD is ook toegestaan, mits het in het echt ook zo na te bouwen is, en alleen de stenen van de genoemde set gebruikt worden.
  • Met ‘reserveonderdelen’ worden de extra onderdelen bedoeld die bij de set geleverd worden. Vaak is dit 1 extra van de allerkleinste onderdelen.
  • Als je meerdere foto’s plaatst in één post, probeer de thumbnails dan klein te maken, dat houdt het overzichtelijker.
  • Dit topic is bedoeld voor het plaatsen van foto’s van jouw creaties. Ook mag je in dit topic op elkaars creaties reageren. Voor overige Legopraat is Het Grote Lego Topic - Deel 8.
  • Heb je een vraag of opmerking over de regels, of wil je de TS ergens op wijzen? Graag in het discussietopic.

Sluitingsdatum
Je kunt je creaties delen tot zondag 28 juli 21:00. (Daarna kan ook nog, maar dan loop je mogelijk stemmen mis).

Stemmen
Stemmen op de gepinde FINAL inzendingen via de likeknop is geopend vanaf zondag 28 juli 21:00 en sluit op donderdag 1 augustus mei om 9:00. Kort hierna wordt de uitslag in dit topic en in het Legotopic bekend gemaakt.

Winnaars
Als jij de maandelijkse challenge wint kom je in de lijst van eeuwige roem en glorie te staan in het Het Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic!

Veel succes en vooral plezier bij het bouwen! We kijken uit naar jullie creaties :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gaaf! Ik houd het topic in de gaten.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:07

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Likes uitgeschakeld.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-05 10:15
Leuk, met wat nieuwe setjes en vintage lego moet ik wel iets leuks kunnen verzinnen....

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:07

krietjur

Where am I?

Leuke uitdaging, ga wel een poging wagen.
Wel lastig om tijdens het bouwen het maximale aantal steentjes in de gaten te houden :)

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:27
krietjur schreef op maandag 3 juni 2024 @ 11:52:
Leuke uitdaging, ga wel een poging wagen.
Wel lastig om tijdens het bouwen het maximale aantal steentjes in de gaten te houden :)
Het wordt voor mij denk "blind" bouwen en daarna steentjes elimineren waar het kan, er van uit gaande dat ik er aan toe kom.

• Gim
  • Niet online
Veel vakantie plezier iedereen!

• Jakkus
400 steentjes is best veel, je zit er niet zo snel aan. Dat scheelt :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:58
Ik heb een soort van Arc de Triomphe gebouwd als vakantiebestemming. Niet echt de goede kleur steentjes, resultaat zou beter zijn met de notre dame set bijv. Er zat helaas maar een grijze boog in de set van de vorige keer die ook nog eens te breed is qua verhoudingen dus dan maar met bruin accenten gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGNqfF1jrTQibtZ2LSGl4tpm3VE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48yJeaLvx84Hrac2Yly3KfZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Was nog met een andere optie bezig die helaas vlak voor het einde spectaculair in elkaar klapte :'(

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 16-06-2024 19:26 ]

• Jakkus
@jip_86 Leuk gedaan! :)

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Zo te zien waren er veel bouwers met vakantie.

Select * from fish

• Gim
  • Niet online
Ik weet niet of het voor anderen hetzelfde is, maar in de zomer bouw ik sowieso minder. Toevallig dat ik ook vandaag hier nog eens keek (en alle andere LEGO secties).

[ Voor 31% gewijzigd door Gim op 16-08-2024 16:22 ]

• Jakkus
Oei, ik zie nu dat ik helemaal ben vergeten om de challenge af te sluiten.
@jip_86, dank je wel voor je inzending! :) Omdat er verder geen inzendingen zijn hoeft er niet gestemd te worden. Maar ik zal zorgen dat je inzending een plekje krijgt in de hall of fame :)

Pagina: 1