If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Denk dat het gewoon de Lego store wordt, volgens mij (zelfs met verzendkosten) het goedkoopst.
De plaatselijke Intertoys hier had m niet.
8080Wp op oost / west (Barneveld) • PVOutput
Het grote Enphase topic • Haal meer uit je Envoy!

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zo maar wat ideeën tot €20,-, bij Intertoys:
LEGO Technic racevliegtuig 42117 (lijkt mij wel een uitdaging om daar wat anders van te maken)
LEGO City raceboottransport 60254 (grotere set, nu in de aanbieding)
LEGO Classic creatieve stenen 10692
LEGO Technic Monster Jam Grave Digger 42118
LEGO Creator 3-in-1 supersonisch straalvliegtuig 31126
Of wellicht nog een speed champion...
Het nadeel van die eerste twee is dat ze vooral uit een paar grote onderdelen bestaan, waardoor je denk ik weinig vrijheid overhoudt. Dat lijken de andere drie wat minder te hebben.Pazo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:47:
Zit even te neuzen naar mogelijke kandidaten voor een volgende challenge.
Zo maar wat ideeën tot €20,-, bij Intertoys:
LEGO Technic racevliegtuig 42117 (lijkt mij wel een uitdaging om daar wat anders van te maken)
LEGO City raceboottransport 60254 (grotere set, nu in de aanbieding)
LEGO Classic creatieve stenen 10692
LEGO Technic Monster Jam Grave Digger 42118
LEGO Creator 3-in-1 supersonisch straalvliegtuig 31126
Of wellicht nog een speed champion...

Zit nog even te kijken naar mogelijke kandidaten voor de poll. Zit nu op het volgende:
LEGO Classic Stenen en functies (11019) (via @djwice )
LEGO Classic creatieve stenen (10692)
LEGO Technic Monster Jam Grave Digger (42118)
LEGO Creator 3-in-1 supersonisch straalvliegtuig (31126)
Iemand nog suggesties?
Dit zijn de alternatieve ontwerpen van de designer van de originele set {grohl} en anderen:Pazo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:47:
https://rebrickable.com/s...e/?inventory=1#alt_builds
Om deze alt build:
heb ik de set toen zelfs gekocht

Uiteindelijk heb ik zelf twee kleine aanpassingen gemaakt aan zijn build, daardoor heeft ie geen pin op de rug en blijft hij in elke stand stabiel staan.
[Voor 38% gewijzigd door djwice op 30-11-2022 23:04]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Van deze set inderdaad de vele alternatieve builds gezien. Zoveel dat ik er geen een meer zou kunnen bedenken die er nog mee gemaakt kan worden. Maar wel tof voor wie de set heeft, dan kun je echt nog lang vooruit met alle bouwsels na te bouwendjwice schreef op woensdag 30 november 2022 @ 22:59:
[...]
Dit zijn de alternatieve ontwerpen van de designer van de originele set {grohl} en anderen:
https://rebrickable.com/s...e/?inventory=1#alt_builds
Om deze alt build:
[Afbeelding] heb ik de set toen zelfs gekocht
Uiteindelijk heb ik zelf twee kleine aanpassingen gemaakt aan zijn build, daardoor heeft ie geen pin op de rug en blijft hij in elke stand stabiel staan.

Prima selectie toch?Pazo schreef op woensdag 30 november 2022 @ 19:45:
@Jakkus @Gim Ja dat wil ik op zich wel doen.
Zit nog even te kijken naar mogelijke kandidaten voor de poll. Zit nu op het volgende:
LEGO Classic Stenen en functies (11019) (via @djwice )
Iemand nog suggesties?
En bedankt dat je het op je neemt @Pazo en bedankt @Jakkus dat je het vroeg. Ik kom op een enkel snel postje tussendoor niet echt ergens aan toe. Hectische toestand hier. Ik weet ook niet of ik deze maand mee doe ookal spreken de sets me wel aan.
Misschien een suggestie om deze keer de challenge direct 2 maanden te laten duren ipv 1, dan hoef je ook niet de stemming/uitslag rond de jaarwisseling te doen, dan heb je toch wel andere dingen te doen

Zal vanavond een poll starten, en denk ik na het weekend starten met de volgende challenge voor dec+jan.
Hierbij de keuzes, je kunt vrij klikken zonder te stemmen (links naar Brickwatch):
LEGO Classic Stenen en functies (11019)
LEGO Creator 3-in-1 Sportwagen (31100)
En dan hieronder....
... de poll.
Poll voor de challenge van december + januari
Met welke set vind jij dat we mee aan de slag moeten? Klikken = stemmen!Poll: Welke set kiezen we voor december + januari
• Stenen en functies (11019)
• Creatieve stenen (10692)
• Monster Jam Grave Digger (42118)
• Supersonisch straalvliegtuig (31126)
• Sportwagen (31100)
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[Voor 5% gewijzigd door Gim op 02-12-2022 10:51]

Mijn eigen schuld. Via het Lego topic ging ik maar de last post in deze MOC challenge topic, maar moest vervolgens maar boven scrollen en zodoende zag ik een lijstje en klikte al gelijk. Eerst lezen was beter geweestPazo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:42:
En ik heb nog wel zo duidelijk mogelijk proberen te doen... ruimte er tussen, waarschuwing klikken = stemmen etc...

Weet nu in elk geval wat de sportwagen is

Klinkt bekend haha, ik deed hetzelfde.Gim schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 10:50:
Zucht. Onbedoeld gestemd terwijl ik wilde kijken wat t setje inhield. Sportwagen. Excuses.
Dat kan, iets om mee te nemen voor de volgende poll. Deze poll kan ik niet meer aanpassen.KNed schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 16:14:
Bij mij goed gegaan maar is inderdaad een vervelend punt aan deze polls. Kunnen de links niet aangepast worden naar "Stem op Sportwagen (31100)" ?
En wellicht een link er voor bekijk set, of foto van de set. Zodat mensen zien welke het is.Pazo schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 17:23:
[...]
Dat kan, iets om mee te nemen voor de volgende poll. Deze poll kan ik niet meer aanpassen.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Ik denk dat het wel duidelijk is waar het naar toe gaat. Zal denk ik vanavond de nieuwe challenge starten.

Lego MOC Challenge 15 - Dec 2022 / Jan 2023
Good luck!
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik vind mijn trike wel goed gelukt, maar ga binnenkort wel een poging wagen om nog wat anders te gaan bouwen. Heb nog wel een ideetje

Moet zeggen dat we voor de challenge van december / januari echt voor inzendingen hebben, erg leuk

https://www.lego.com/nl-nl/product/creative-monkey-fun-11031
https://www.lego.com/nl-nl/product/pinata-40644
https://www.lego.com/nl-nl/product/penguin-slushy-van-60384
Misschien een gek idee, maar een keertje iets anders proberen te maken van een brickhead?
https://www.lego.com/nl-n...-kenobi-darth-vader-40547
Edit: Dit is misschien ook een leuke optie: https://www.lego.com/nl-n...2FyX1zOg-3425491-124738-1
[Voor 14% gewijzigd door Schildje op 30-01-2023 11:08]
Er is toch al eens een challenge geweest met 75317 "De Mandalorian en het Kind"? Dat was ook Brickheadz.Schildje schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:59:
Er zijn wel een aantal sets in de nieuwe wave die naar mijn idee geschikt zijn voor de challenge:
https://www.lego.com/nl-nl/product/creative-monkey-fun-11031
https://www.lego.com/nl-nl/product/pinata-40644
https://www.lego.com/nl-nl/product/penguin-slushy-van-60384
Misschien een gek idee, maar een keertje iets anders proberen te maken van een brickhead?
https://www.lego.com/nl-n...-kenobi-darth-vader-40547
Staat me iets van bij dat er toen héél veel mensen op dat setje hebben gestemd, maar niet zo denderend veel wat ingezonden hadden. Vooral een geliefd setje denk ik

Correct: Tweakers Lego MOC Challenge 2 - juni 2021Gim schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:33:
[...]
Er is toch al eens een challenge geweest met 75317 "De Mandalorian en het Kind"? Dat was ook Brickheadz.
Staat me iets van bij dat er toen héél veel mensen op dat setje hebben gestemd, maar niet zo denderend veel wat ingezonden hadden. Vooral een geliefd setje denk ik
Ik zal ook eens wat mogelijke kandidaten opzoeken.
Een Speed Champion?
007 Aston Martin DB5 (76911)
Toyota GR Supra (76901)
Nadeel is dat je wel voornamelijk 1 kleur hebt.
Al eens eerder genoemd:
Supersonisch straalvliegtuig (31126)
Wat duurder:
Exotische papegaai (31136)
Of eens totaal iets anders, bijvoorbeeld:
Regenboogstenenpuzzel 1000 stukjes (5007072)
En dat je dan zelf iets moet uitbeelden

De papegaai is pas vanaf 1 maart verkrijgbaar (bij lego). Daarmee nog maar de vraag hoe goed verkrijgbaar en hoe snel deze geleverd is. Wel een leuk setje, maar misschien ook een setje die een poosje ná release voor een schappelijkere prijs te krijgen is?Pazo schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 19:23:
Een paar suggesties van mij kant:
Een Speed Champion?
Toyota GR Supra (76901)
Nadeel is dat je wel voornamelijk 1 kleur hebt.
Al eens eerder genoemd:
Supersonisch straalvliegtuig (31126)
Wat duurder:
Of eens totaal iets anders, bijvoorbeeld:
Regenboogstenenpuzzel 1000 stukjes (5007072)
En dat je dan zelf iets moet uitbeelden
Scherp...Gim schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:26:
[...]
De papegaai is pas vanaf 1 maart verkrijgbaar (bij lego).

Vliegtuig had ik al vaker in een poll zitten als kanshebber.
Polletje maken met die 2?
En misschien het vogelnestje toevoegen van @Schildje , die vind ik ook wel grappig.
Deze lijkt mij ook wel een leuk, een 3-1 set van een konijn:
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/31133/White-Rabbit.html
[Voor 17% gewijzigd door Pazo op 01-02-2023 20:56]
Je kunt op de volgende links klikken zonder te stemmen.
Wit Konijn (31133)
Vogelnest (40439)
Supersonisch Straalvliegtuig (31126)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
NU BEGINT DE POLL, HIERONDER KLIKKEN = STEMMEN!
Poll: Welke set kiezen we voor de MOC challenge van februari? KLIKKEN = STEMMEN• Stem op 007 Aston Martin DB5 (76911)
• Stem op Straalvliegtuig (31126)
• Stem op Wit konijn (31133)
• Stem op Vogelnest (40639)
Tussenstand:
Voorkomt per ongeluk stemmen...
Dank! Aangepast. Al had ik het al zo duidelijk mogelijk proberen te onderscheiden en te waarschuwenKNed schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:43:
Zie dit bericht Pazo in "Tweakers Lego MOC Challenge discussietopic"
Voorkomt per ongeluk stemmen...

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Lego MOC Challenge 16 - Februari 2023
Nu even gaan bestellen

Ik heb een paar suggesties:
Omdat ie bij de vorige poll vrij populair was, maar niet wist te winnen, gooi ik m er nog een keer in: Vogelnestje (40639)
Verder;
Vakantiecamper (60283)
Exotische papegaai (31136) (pre-order, wordt per 1 maart verzonden)
Space Shuttle (31134)
Paashaas (40463)
Thanos mechapantser (76242)
Om maar wat te noemen.
Zit er wat tussen? Iemand nog andere ideeën?
Een paar verkleur ideeën voor het kleine vogeltje.Pazo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:54:
Zo mensen, februari is bijna voorbij, dus we moeten eens kijken naar de challenge voor maart.
Omdat ie bij de vorige poll vrij populair was, maar niet wist te winnen, gooi ik m er nog een keer in: Vogelnestje (40639)
Let op sommige steentjes zijn helaas heel zeldzaam, dus erg prijzig.
[Voor 14% gewijzigd door djwice op 27-02-2023 09:00]
Een goedkope verkleur optie is door de vogeltjes in de volle zon te zettendjwice schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:58:
Een paar verkleur ideeën voor het kleine vogeltje.
...
Let op sommige steentjes zijn helaas heel zeldzaam, dus erg prijzig.

Geen verdere set toevoegingen. De space shuttle is overigens ook pas vanaf 1 maart verkrijgbaar volgens de LEGO site. Wel apart dat een paar winkels hem schijnbaar dan al hebben; op tijd hun bevoorrading bestelling bij LEGO gedaan zekerPazo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:54:
Zo mensen, februari is bijna voorbij, dus we moeten eens kijken naar de challenge voor maart.
Verder;
Vakantiecamper (60283)
Space Shuttle (31134)
Paashaas (40463)
Om maar wat te noemen.

[Voor 5% gewijzigd door Gim op 27-02-2023 10:46]
Doet me denken aan de McLaren F1 die ik vorig jaar had besteld, daar zat deze sticker op:Gim schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:45:
[...]
Geen verdere set toevoegingen. De space shuttle is overigens ook pas vanaf 1 maart verkrijgbaar volgens de LEGO site. Wel apart dat een paar winkels hem schijnbaar dan al hebben; op tijd hun bevoorrading bestelling bij LEGO gedaan zeker
Dit lijkt mij een leuke:Pazo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:54:
Verder;
Vakantiecamper (60283)
Space Shuttle (31134)
Paashaas (40463)
Om maar wat te noemen.
Jay’s Bliksemstraaljager EVO (71784)
Of
Superrobot (31124)
Ik heb de Rocket Mech uit dezelfde serie als Thanos net in huis gehaald, maar valt me een beetje tegen eigenlijk. Weinig joints, weinig onderdelen. Grote vaste stukken.
Ja, soms houden retailers zich niet aan de voorschriften van LEGO. Eerder in de schappen is een potentiële vroegere verkoop.Anoniemand schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:54:
[...]
Doet me denken aan de McLaren F1 die ik vorig jaar had besteld, daar zat deze sticker op:
[Afbeelding]
Gewoon vanaf de grond verkopen, of rechtstreeks vanaf magazijn naar de kassa is ook geen probleem hoorAnoniemand schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:54:
[...]
Doet me denken aan de McLaren F1 die ik vorig jaar had besteld, daar zat deze sticker op:
[Afbeelding]

Het mag alleen niet op een schap gezet worden

Heb even geen zin om weer een hele poll te starten.
Ik vind Jay’s Bliksemstraaljager EVO (71784) die @Xtuv noemde wel een leuke, en eigenlijk ook wel het Vogelnestje (40639) (nadeel is dat die alleen bij Lego te koop is).
Papegaai en spaceshuttle lijken me ook wel leuk, maar pas vanaf morgen beschikbaar, dus nog niet breed beschikbaar, wellicht hogere prijs. Misschien leuk voor een challenge later in het jaar

EDIT: done.
Lego MOC Challenge 17 – maart 2023
[Voor 16% gewijzigd door Pazo op 01-03-2023 10:49]
https://www.brickwatch.ne...Exploration-Missions.html
Deze werd vorige keer ook nog geopperd maar was toen nog niet beschikbaar. Momenteel voor 18,50 bij zowel Intertoys als Amazon.
Dadelijk krijgen we nog een poll

[Voor 12% gewijzigd door Gim op 24-03-2023 18:12]

Zal binnenkort nog een paar dingen zoeken, en dan een polletje maken. Als er nog meer suggesties zijn..?

Het Vogelnestje (40639) vind ik ook wel leuk, alleen die is slecht verkrijgbaar.
Of het Wit konijn (31133), maar dus wel veel wit

Een Paasthema / lentethema is misschien wel een leuk idee

[Voor 105% gewijzigd door Pazo op 24-03-2023 19:37]
Op zich een goed idee, maar kan wel zijn dat veel voorraad al weg is tegen de tijd dat tot een set besloten is. De Kruidvat actie komt eigenlijk net te vroegSchildje schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:09:
volgende week is weer 2+1 gratis bij de kruidvat, misschien dat een set die daar beschikbaar is weer kan helpen met het aantal deelnemers

[Voor 3% gewijzigd door Gim op 25-03-2023 13:55]
Zijn we een keer wat ruimer op tijd met het kiezen voor de volgende challenge

We gaan kiezen in de hoek dieren / lente / Pasen.
Hierbij de deelnemende sets, je kunt hierop klikken / bekijken zonder dat stemt (je gaat dan naar Brickwatch).
Vogelnestje (40639)
Paaskonijntjes (40523)
Wit konijn (31133)
.
.
.
.
.
.
.
.
NU BEGIN DE POLL, HIERONDER KLIKKEN = STEMMEN
Poll: Welke set kiezen we voor de MOC challenge van april? KLIKKEN = STEMMEN!• Stem op Wit konijn (31133)
• Stem op Exotische papegaai (31136)
• Stem op Paaskonijntjes (40523)
• Stem op Vogelnestje (40639)
Tussenstand:
Hier thuis worden er door meerderen een aantal setjes leuk gevonden dus ik vermoed dat er hier sowieso twee gaan komen

Mijn stem heeft ie

En neuh, het witte maakt hem niet saai. En wie weet zitten er nog genoeg gekleurde steentjes onder de "vacht". Ik ga alleen niet bij Rebrickable kijken. Eerst kijken hoeveel ik zelf kan bedenken.Xtuv schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:42:
Wit konijn lijkt misschien saai qua kleur
[Voor 98% gewijzigd door Gim op 26-03-2023 19:15]
Ik zag online maar een van de setjes (het witte konijn) maar in de folder staat dan weer het setje met die twee konijntjes alleen.Pazo schreef op zondag 26 maart 2023 @ 14:25:
Zeker, en de kruidvat heeft vanaf maandag dus 2+1 gratis, dus daar ook maar eens kijken wat ze allemaal van deze setjes hebben
Qua vogels zag ik niks behalve die met het vogelhuisje maar die is een stuk duurder

@Pazo deze is ook voorgesteld.DVX73 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:46:
Mijn idee voor een volgende set:
https://www.brickwatch.ne...Exploration-Missions.html

Ik denk dat ik al voorzichtig aan een zekere papegaai ga bestellen

De konijntjes waren lokaal overigens al bijna uitverkocht

[Voor 20% gewijzigd door Gim op 27-03-2023 18:00]
Wat ik er van begrijp begin je met het schip van de productfoto's. Via een Lego app kan je dan missies gaan doen en heb je de andere onderdelen nodig om het schip steeds te ver/her/uitbouwen.Gim schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:11:
Setje van @DVX73 kan inderdaad een leuke zijn voor een toekomstige challenge. Klopt het dat je met het bouwen van deze set nog een flink aantal losse stenen over hebt? Ruimteafval of heb ik per ongeluk foto's bekeken waar ze de set nog aan t bouwen waren
Bijvoorbeeld maximaal 50 onderdelen uit een bepaalde set.
Pazo in "Lego MOC Challenge 17 – maart 2023"
En de stemronde voor de challenge van april laat ook een winnaar zien; de papegaai. Challenge komt zo online.
EDIT: Lego MOC Challenge 18 – april 2023
[Voor 13% gewijzigd door Pazo op 31-03-2023 21:17]
toe op de doos (of vergelijkbaar).
Print hem bijvoorbeeld in de afmeting dat er 4 of 5 (zonder marge / kantlijn) in de breedte naast elkaar zouden passen op een A4-tje.
[Voor 11% gewijzigd door djwice op 09-04-2023 06:30]
[Voor 85% gewijzigd door dennisje7 op 26-04-2023 11:00]
Vakantiecamper (60283) of vergelijkbaar Pinguïn Slush truck (60384)
Zonsondergang baanracer (31089)
Batmobile™: The Penguin™ achtervolging (76181)
Lotus Evija (76907) (of een andere SpeedChampion)
Monster Jam™ Monster Mutt™ Dalmatian (42150)
Zijn wel allemaal voertuigen

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

We hebben een 'harde kern' die bijna elke maand meedoen (goed excuus om nieuwe lego te kopen

Zal straks even een polletje in elkaar draaien zodat we kunnen stemmen voor de set van nieuwe challenge.

We gaan kiezen in de hoek voertuigen.
Hierbij de deelnemende sets, je kunt hierop klikken / bekijken zonder dat stemt (je gaat dan naar Brickwatch).
Bekijk Lotus Evija (76907)
Bekijk Monster Jam™ Monster Mutt™ Dalmatian (42150)
Bekijk Vakantiecamper (60283)
Bekijk Ruimteschip voor verkenningsmissies op Mars (60354)
.
.
.
.
.
.
.
NU BEGIN DE POLL, HIERONDER KLIKKEN = STEMMEN
Poll: Welke set kiezen we voor de MOC challenge van mei?• Stem op Ruimteschip Mars (60354)
• Stem op Vakantiecamper (60283)
• Stem op Monster Mutt Dalmatian (42150)
• Stem op Lotus Evija (76907)
Tussenstand:
☺️
De vakantiecamper hebben we al. Daar kan ik vast wel wat leuks mee!
note
Deze simpele instructie maakt het je makkelijk; hiermee zet je alle steentje van set 3113 (de exotische papagaai) klaar in studio in de juiste kleur en aantallen. Zo hoef je minder te zoeken en gaat het dus een stuk sneller.
[Voor 32% gewijzigd door djwice op 30-04-2023 03:03]
Gaaf dat je mee gaat doen!Sas3ls schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:49:
Hoi! ik wil in mei graag meedoen met de MOC. Ik ben een echte setbouwer. Ik hou van sorteren en van bouwen en als het klaar is ben ik er ook gelijk klaar mee en wil ik slopen en sorteren en iets nieuws bouwen. Tot op vandaag wist ik niet wat MOC was. En toen ik ging googelen kwam ik hierop uit en zag ik dat er een maandelijkse challenge is. Ik ga meedoen, vooral om mezelf uit te dagen ZELF iets te bedenken want dat is nog nieuw voor me. Morgen vlieg ik naar Helsinki en daar is een Lego winkel. Wanneer wordt de set voor de challenge voor mei bekend? Wie weet hebben ze hem daar!
Ken je ook https://rebrickable.com/mocs/ daar kun je op set-nummer zoeken en vind je MOC's die anderen van die set gemaakt hebben, vaak met bouwinstructies.

Inmiddels staat de challenge online!
Lego MOC Challenge 19 – mei 2023
Deze set wellicht leuk?
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/31112/Wild-Lion.html
Die is leuk, maar ook bijna uit de handel, dus de vraagprijs zal eerder boven de adviesprijs uit stijgen dan dat ie (nog een keer) daalt naar 67% van de adviesprijs (het 'gebruikelijke' kooppunt voor mij).Flimovic schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 10:44:
Voor de volgende MOC....
Deze set wellicht leuk?
https://www.brickwatch.net/nl-NL/set/31112/Wild-Lion.html
Hij is wel heel goed MOC-baar:
https://rebrickable.com/s...n/?inventory=1#alt_builds
[Voor 28% gewijzigd door djwice op 20-05-2023 10:52]
https://www.brickwatch.ne...31126/Supersonic-jet.html
Hoe zie je trouwens of een set bijna EOL gaat?
Twee methoden.Flimovic schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:24:
Deze dan?
https://www.brickwatch.ne...31126/Supersonic-jet.html
Hoe zie je trouwens of een set bijna EOL gaat?
1) Op de LEGO website kun je missende of kapotte onderdelen van een set bestellen. De website gebruikt een webservice om op te vragen welke steentjes in welke hoeveelheden en kleur in de set zitten. Die webservice zegt ook wanneer de set verschenen is en wanneer hij EOL (end of life) / retired (gepensioneerd) is. De introductie datum kan per land verschillen.
2) Wat grovere benadering: kijk op Rebrickable naar de prijs, bestaat de set 2 jaar of langer, is het aantal verkopers aan het afnemen en is de prijs aan het stijgen, dan is het einde nabij - of is er een leveringsprobleem. Vaak wordt een set na een leveringsproblemen toch met pensioen gestuurd (zoals de 51515, alleen de 45678 blijft bestaan).
_________djwice schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:36:
[...]
Twee methoden.
1) Op de LEGO website kun je missende of kapotte onderdelen van een set bestellen. De website gebruikt een webservice om op te vragen welke steentjes in welke hoeveelheden en kleur in de set zitten. Die webservice zegt ook wanneer de set verschenen is en wanneer hij EOL (end of life) / retired (gepensioneerd) is. De introductie datum kan per land verschillen.
2) Wat grovere benadering: kijk op Rebrickable naar de prijs, bestaat de set 2 jaar of langer, is het aantal verkopers aan het afnemen en is de prijs aan het stijgen, dan is het einde nabij - of is er een leveringsprobleem. Vaak wordt een set na een leveringsproblemen toch met pensioen gestuurd (zoals de 51515, alleen de 45678 blijft bestaan).
Los daarvan vindt ik je beide voorstellen leuke en goed MOC+bare sets. Goede keuzes.
De Supersonic jet vind ik ook leuk, heeft vaker mee gedaan met polls, scoorde altijd wel redelijk maar er was er altijd 1 net beter

Die landrover is ook leuk, alleen wel weer een auto, die we met de huidige challenge ook hebben.
Het Propellervliegtuig (31099) lijkt mij ook wel grappig, maar ook lastig te krijgen...
Out of the box: 31117 Schattige honden?
Kruidvat heeft momenteel ook veel lego in de aanbieding. Ook een hoop Speed Champions. Zit je wel weer in de voertuig categorie...
Of misschien een Technic setje, uit de Monster Jam serie?
Zo veel keuze...

Zie net de nieuwe Lego Dreamz hierin zitten 2 sets in de prijsklasse.
https://www.brickwatch.ne...and-Bunchu-the-Bunny.html lijkt mij het leukst om te bouwen.
@Pazo de schattige honden set heeft veel onderdelen, maar zit wel aan de bovenkant van de prijsrange.
Voor een challenge als dit geef ik de voorkeur aan zoveel mogelijk steentjes. Wat dat betreft is deze set interessant, weet alleen niet hoe lang de actie loopt.
230 stukjes.
https://www.brickwatch.ne...8/Deep-Sea-Creatures.html
Challenge 18 is live: Lego MOC Challenge 19 – mei 2023