Vandaag firmware 1.0.6.16 binnen gekregen, ik weet niet of deze al langer uit is?
Geen idee, die ken ik niet. Ik gebruik alleen de Mi app.Ken. schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:39:
[...]
En doet hij het wel als je Notify for Mi Band gebruikt?
Stuk fijnere app met veel meer mogelijkheden dan Mi Fit IMO.
Ik heb het nu opgelost door op de telefoon, in de app-permissies, dit soort berichten voor WhatsApp en NOS uit te zetten. Dat verhelpt in elk geval het symptoom.
Dikke aanrader IMO. Zoveel meer mogelijkheden en veel betere ontsluiting van alle informatie.robert.v.w. schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 07:58:
[...]
Geen idee, die ken ik niet. Ik gebruik alleen de Mi app.
Ik heb het nu opgelost door op de telefoon, in de app-permissies, dit soort berichten voor WhatsApp en NOS uit te zetten. Dat verhelpt in elk geval het symptoom.
Veel meer dingen die je aan kunt passen, zoals custom vibration patterns per app en de iconen die je op je band te zien krijgt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mc.miband1
Werkt de mi band 6 trouwens een beetje lekker als "swim tracker"? Kan er op internet niet heel veel over vinden. Word er bijvoorbeeld bijgehouden "hoe snel je een baantje aflegt"? En de swolf?
Momenteel gebruik ik een oude fitbit inspire hr, maar veel meer dan het aantal baantjes en de snelheid per 100 meter geeft hij niet aan..
Momenteel gebruik ik een oude fitbit inspire hr, maar veel meer dan het aantal baantjes en de snelheid per 100 meter geeft hij niet aan..

Dit zijn de stats uit de MiFit app. Wat ik jammer vind, en dit is overal in de MiFit app, is dat je niet over de grafiek kan gaan met je vinger om de data op een bepaalde tijd te zien.
De afstand klopt vaak goed. Behalve als je alleen benen zwemt (die 2 dips in de onderste grafiek)
De hartslag wordt niet bijgehouden zodra je een zwem workout start. De MiBand 4 deed dat wel, en dat leek aardig te kloppen, dus het lijkt dat de hartslag meter wel werkt op een natte huid.
Er zit een bug in de band (zal al in de 4) waar die soms 0 meter telt. Ik start de band nu voor de zekerheid elke keer voordat ik begin opnieuw op (kan vanuit de instellingen op de band zelf, duurt 2 sec)
Er zat volgens mij een 'anti water' coating oid op toen die net nieuw was, waardoor de waterdruppeltjes er heel makkelijk afgingen. Die coating lijkt steeds minder te worden, dus als je klaar bent met zwemmen moet je omhoog en omlaag swipen om de band te unlocken, en daarna 5 sec op het scherm ingedrukt houden om te stoppen. Probleem is dat de band water detecteert, en dan reageert het scherm nergens op. Dus als je op de seconde je totale tijd wilt bijhouden is dat was lastig.
En nog 1 hele domme 'bug' (ik vind het meer een faal): de band telt stappen tijden het zwemmen, dus ik kom met 3000 stappen extra het water uit dan dat ik erin ging.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de zwemstats meer als gimmick gebruik. Ik heb een simpel horloge met stopwatch om de tijd bij te houden, en ik weet welk programma ik zwem qua slagen.
There is no place like 127.0.0.1
MiFit heeft een update gekregen, heet nu Zepp Life.
Ik zie zelf verder weinig nieuws in de app
Zepp heeft nu ook een update gekregen, en kan nu connectie maken met de Band 6.
Daar werkt nog niet alles (Band Instellingen staat er niet tussen, en je kan de watchface kiezen, behalve die in de Band zitten).
Wat ik begreep komt er een splitsing/verandering qua merk/modellen/app's, en is nu dus de naam van MiFit veranderd.
Ik zie zelf verder weinig nieuws in de app
Zepp heeft nu ook een update gekregen, en kan nu connectie maken met de Band 6.
Daar werkt nog niet alles (Band Instellingen staat er niet tussen, en je kan de watchface kiezen, behalve die in de Band zitten).
Wat ik begreep komt er een splitsing/verandering qua merk/modellen/app's, en is nu dus de naam van MiFit veranderd.
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
Ik denk dat deze tracker eigenlijk te eenvoudig is voor wat je wil.Dannisi schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 03:30:
[Afbeelding]
Dit zijn de stats uit de MiFit app. Wat ik jammer vind, en dit is overal in de MiFit app, is dat je niet over de grafiek kan gaan met je vinger om de data op een bepaalde tijd te zien.
De afstand klopt vaak goed. Behalve als je alleen benen zwemt (die 2 dips in de onderste grafiek)
De hartslag wordt niet bijgehouden zodra je een zwem workout start. De MiBand 4 deed dat wel, en dat leek aardig te kloppen, dus het lijkt dat de hartslag meter wel werkt op een natte huid.
Er zit een bug in de band (zal al in de 4) waar die soms 0 meter telt. Ik start de band nu voor de zekerheid elke keer voordat ik begin opnieuw op (kan vanuit de instellingen op de band zelf, duurt 2 sec)
Er zat volgens mij een 'anti water' coating oid op toen die net nieuw was, waardoor de waterdruppeltjes er heel makkelijk afgingen. Die coating lijkt steeds minder te worden, dus als je klaar bent met zwemmen moet je omhoog en omlaag swipen om de band te unlocken, en daarna 5 sec op het scherm ingedrukt houden om te stoppen. Probleem is dat de band water detecteert, en dan reageert het scherm nergens op. Dus als je op de seconde je totale tijd wilt bijhouden is dat was lastig.
En nog 1 hele domme 'bug' (ik vind het meer een faal): de band telt stappen tijden het zwemmen, dus ik kom met 3000 stappen extra het water uit dan dat ik erin ging.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de zwemstats meer als gimmick gebruik. Ik heb een simpel horloge met stopwatch om de tijd bij te houden, en ik weet welk programma ik zwem qua slagen.
Kijk eens bij Garmin of die echte sport horloges heeft die meer aan jou eisen voldoen, die hebben ook vaak juist geen touchscreen.
In de mi fit app wordt het stress niveau s'nachts keurig iedere 5 minuten geregistreerd, maar overdag zijn er maar enkele metingen geregistreerd. Weet iemand hoe dit kan ? Ik wil juist overdag tijdens mijn werk weten hoe het met mijn stress niveau is.
Dat is bij mij ook het geval echter de metingen overdag geven wel precies weer wanneer ik last van stress heb, waarschijnlijk heb je geen last van stress op je werkFrank Droogers schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:13:
In de mi fit app wordt het stress niveau s'nachts keurig iedere 5 minuten geregistreerd, maar overdag zijn er maar enkele metingen geregistreerd. Weet iemand hoe dit kan ? Ik wil juist overdag tijdens mijn werk weten hoe het met mijn stress niveau is.
Kan iemand mij vertellen hoe de intensiteit van de trilfunctie op deze watch is? Kan je de intensiteit bijvoorbeeld instellen? Of misschien kan iemand uit ervaring vertellen of je er uberhaupt wakker van wordt
.
Mijn vader is voor een groot deel doof. 's nachts hoort hij zijn telefoon of wekker niet gaan doordat hij zijn hoortoestellen niet in heeft. Een trilfunctie op deze watch zou mogelijk dit probleem kunnen oplossen.
Bedankt alvast voor jullie reactie.
Mijn vader is voor een groot deel doof. 's nachts hoort hij zijn telefoon of wekker niet gaan doordat hij zijn hoortoestellen niet in heeft. Een trilfunctie op deze watch zou mogelijk dit probleem kunnen oplossen.
Bedankt alvast voor jullie reactie.
Ik denk dat je er wel wakker van wordt, ik gebruik de bandjes al sinds de miband2 als wekker (altijd met mijn telefoon als backup een paar minuten later; maar dat is nog nooit nodig geweest). De backup is wel handig op de zomertijd/wintertijd momenten, het bandje geeft dan even de verkeerde tijd aan tot de app de tijd gesynchroniseerd heeft (app opstarten).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@Japie93 De trilfunctie is genoeg om mij wakker te krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld aan het wandelen of fietsen ben, merk ik vaak niet dat het ding getrild heeft.
Jelte schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 07:11:
Ik en mijn vriendin worden wakker van het getril van onze eigen horloges.
Gaat best hard.
robert.v.w. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 05:48:
@Japie93 De trilfunctie is genoeg om mij wakker te krijgen. Maar als ik bijvoorbeeld aan het wandelen of fietsen ben, merk ik vaak niet dat het ding getrild heeft.
Super bedankt voor jullie snelle reacties! Fijn om te lezen dat de trilfunctie in ieder geval voldoende hard is. Zijn de oproepen die je binnenkrijgt ook voldoende accuraat? Dus krijg je de oproep altijd (direct) binnen op de Miband? Mijn vader heeft soms nachtdiensten dus dan is het belangrijk dat de oproep ook echt binnenkomt.Marzman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:57:
Ik denk dat je er wel wakker van wordt, ik gebruik de bandjes al sinds de miband2 als wekker (altijd met mijn telefoon als backup een paar minuten later; maar dat is nog nooit nodig geweest). De backup is wel handig op de zomertijd/wintertijd momenten, het bandje geeft dan even de verkeerde tijd aan tot de app de tijd gesynchroniseerd heeft (app opstarten).
Een oproep is iets storingsgevoeliger dan het alarm omdat dit via de app gaat (en die kan niet opgestart zijn, of afgesloten door energiebeheer etc). Ik gebruik het ook wel omdat mijn telefoon soms op niet storen staat, maar bij nachtdiensten voor het werk zou ik het toch direct via de telefoon laten gaan maar als je alles goed instelt zal het meestal wel goed gaan.Japie93 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:59:
[...]
Super bedankt voor jullie snelle reacties! Fijn om te lezen dat de trilfunctie in ieder geval voldoende hard is. Zijn de oproepen die je binnenkrijgt ook voldoende accuraat? Dus krijg je de oproep altijd (direct) binnen op de Miband? Mijn vader heeft soms nachtdiensten dus dan is het belangrijk dat de oproep ook echt binnenkomt.
/▌
Mi band 7 komt er aan, daar zit nfc in en gps chipje. Helaas is het koppelen van een externe hartslagmeter nog een groot gemis.
Als de band groter wordt en inlevert op de accuduur weet ik niet of hij nog dezelfde markt bedient want dat zijn nu toch wel zijn speerpunten.mobie2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:18:
Mi band 7 komt er aan, daar zit nfc in en gps chipje. Helaas is het koppelen van een externe hartslagmeter nog een groot gemis.
Terug naar de pikachu watch dan? Geloof ik niet, ze worden alsmaar beter, accuduur wordt trouwens ook verdubbeld.ratzz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:27:
[...]
Als de band groter wordt en inlevert op de accuduur weet ik niet of hij nog dezelfde markt bedient want dat zijn nu toch wel zijn speerpunten.
Heb je daar een link voor want ik vindt alleen speculatieve info maar daar staat niks over het verdubbelen van de accuduur. Dat is notabene bijna onmogelijk als er een gps functie inkomt en een groter display. Dan krijg je idd een pikachu watch formaat.mobie2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:46:
[...]
Terug naar de pikachu watch dan? Geloof ik niet, ze worden alsmaar beter, accuduur wordt trouwens ook verdubbeld.
De Bip U Pro heeft GPS, maar is inderdaad een stuk groter.ratzz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:50:
[...]
Heb je daar een link voor want ik vindt alleen speculatieve info maar daar staat niks over het verdubbelen van de accuduur. Dat is notabene bijna onmogelijk als er een gps functie inkomt en een groter display. Dan krijg je idd een pikachu watch formaat.
Verwacht niet dat ze die kant op gaan met de Band, dan zitten ze zichzelf in de weg.
De Band 6 zou ook gps krijgen volgens de geruchten, maar ik denk toch echt dat het gewoon een eenvoudige tracker blijft, voor weinig geld.
Voorlopig nog niks concreets gelezen over de 7.
Ik vroeg mij af of meer mensen dit herkennen. Ik doe 's avonds altijd mijn Mi band af in de badkamer voordat ik ga slapen, dus ik weet 's nachts niet wat er met dat apparaat gebeurt. Nu was ik 3 weken geleden op vakantie en had de Mi band naast mij op het nachtkastje liggen.
In die week ging elke nacht tussen 2 en 3 het apparaat als een gek trillen, wel een paar minuten lang. Op het scherm zag ik elke keer een melding over een back-up, maar ik kon de meldingen niet stoppen of uitzetten.
Hiervoor heb ik nooit last gehad van dit trillen als hij toevallig een keer in de buurt lag.
Mijn vermoeden was dat het een update fout is, maar ik kan nergens op internet terugvinden of andere mensen hier ook last van hebben.
Een andere theorie is dat in diezelfde week de app is veranderd naar Zepp, waardoor er wellicht iets in de app mis was. Het vervelende is dat de batterij zo erg snel leegloopt.
Iemand dezelfde ervaring?
In die week ging elke nacht tussen 2 en 3 het apparaat als een gek trillen, wel een paar minuten lang. Op het scherm zag ik elke keer een melding over een back-up, maar ik kon de meldingen niet stoppen of uitzetten.
Hiervoor heb ik nooit last gehad van dit trillen als hij toevallig een keer in de buurt lag.
Mijn vermoeden was dat het een update fout is, maar ik kan nergens op internet terugvinden of andere mensen hier ook last van hebben.
Een andere theorie is dat in diezelfde week de app is veranderd naar Zepp, waardoor er wellicht iets in de app mis was. Het vervelende is dat de batterij zo erg snel leegloopt.
Heb je notificaties op de band aanstaan? Bijvoorbeeld Whatsapp maakt elke nacht een backup, en die heeft dan een notificatie dat die bezig is. Misschien pakt de band die notificatie op?
Zie mijn bericht van 9 feb.Baddie09 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:48:
Dank voor je bericht, ik had wel teruggelezen, maar je post kennelijk over het hoofd gezien. Maar met de kennis van nu zijn het bij mij inderdaad ook Whatsapp back-up berichten die ik om 2 uur 's nachts krijg.
Hopelijk dat hier snel een oplossing voor gevonden wordt.
Bij mij werkt de workaround tot op heden prima. Whatsapp mag alleen notificacties sturen voor échte berichten, niet meer voor systeemmeldingen e.d. Sindsdien geen last meer gehad van nachtelijke storingen.
Ik dacht dat je ook uren in kon stellen dat hij geen notificaties geeft, maar ik zie het niet meer terug (misschien zit het niet in de zepp app, er is wel een nachtmodus die het scherm dimt maar ik dacht dat het meer was).Baddie09 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 10:23:
[...]
Dank voor je bericht, ik had wel teruggelezen, maar je post kennelijk over het hoofd gezien. Maar met de kennis van nu zijn het bij mij inderdaad ook Whatsapp back-up berichten die ik om 2 uur 's nachts krijg.
Hopelijk dat hier snel een oplossing voor gevonden wordt.
/▌
Hoe heb je dat ingesteld? Ik heb net gekeken in de zepp app, maar zie niet zo snel de optie om de systeemmeldingen uit te zetten.robert.v.w. schreef op donderdag 14 april 2022 @ 07:46:
Bij mij werkt de workaround tot op heden prima. Whatsapp mag alleen notificacties sturen voor échte berichten, niet meer voor systeemmeldingen e.d. Sindsdien geen last meer gehad van nachtelijke storingen.
In whatsapp zelf waarschijnlijk. Whatsapp geeft die melding.Baddie09 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:46:
[...]
Hoe heb je dat ingesteld? Ik heb net gekeken in de zepp app, maar zie niet zo snel de optie om de systeemmeldingen uit te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 14-04-2022 13:52 ]
/▌
Dit gaat over Android toch?Baddie09 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:46:
[...]
Hoe heb je dat ingesteld? Ik heb net gekeken in de zepp app, maar zie niet zo snel de optie om de systeemmeldingen uit te zetten.
Het verschilt een beetje per telefoon, maar je moet zoeken onder ongeveer
Android instellingen|Apps|Whatsapp|Meldingen|Melding categorien
:fill(white):strip_exif()/f/image/FWzw1FdWEOmTct01c3cjac1H.png?f=user_large)
(je ziet ik heb het aanstaan dus ik heb zelf geen ervaring met het uitzetten, of die zepp app, maar ik zou verwachten dat dit of een andere instelling hier het uitzet)
Dank, ik ga het proberenSanderBos schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:56:
[...]
Dit gaat over Android toch?
Het verschilt een beetje per telefoon, maar je moet zoeken onder ongeveer
Android instellingen|Apps|Whatsapp|Meldingen|Melding categorien
[Afbeelding]
(je ziet ik heb het aanstaan dus ik heb zelf geen ervaring met het uitzetten, of die zepp app, maar ik zou verwachten dat dit of een andere instelling hier het uitzet)
@Baddie09 Zoiets, in de permissies van Whatsapp van Android zelf, dus via de systeeminstellingen, apps, dan WhatsApp en dan Meldingen (verschilt per Android hoe dat heet). Dan heb ik bij "Backup chatgeschiedenis" de optie voor meldingen uitgezet, Dat was voor mij de oplossing.Marzman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:52:
[...]
In whatsapp zelf waarschijnlijk. Whatsapp geeft die melding.
Hallo,
Ik gebruik de Mi Band 6 samen met Zepp Life app. Tijdens een workout krijg ik gesproken meldingen mbt de voortgang van de workout. Het maakt niet uit of ik de workout via de band of app start.
Kan ik die gesproken meldingen uitzetten? Zo ja, waar doe ik dat?
Groet Nesca
Ik gebruik de Mi Band 6 samen met Zepp Life app. Tijdens een workout krijg ik gesproken meldingen mbt de voortgang van de workout. Het maakt niet uit of ik de workout via de band of app start.
Groet Nesca
Volgens mij aan het begin van een workout, op de Band op het tandwieltje drukken, krijg je extra instellingen voor die workout. En anders ff spitten in de app.Nesca schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:06:
Hallo,
Groet Nesca
Heb het ooit uit gezet, en zou nu echt niet.meer weten waar haha...
Gelukt, bedankt!🙂
hansie_k schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:56:
[...]
Volgens mij aan het begin van een workout, op de Band op het tandwieltje drukken, krijg je extra instellingen voor die workout. En anders ff spitten in de app.
Heb het ooit uit gezet, en zou nu echt niet.meer weten waar haha...
MI Band 7 is gisteren gepresenteerd!
https://www.androidplanet...aomi-mi-band-7-officieel/
Even kijken wanneer hij in NL verschijnt.
Iemand ervaring mee (eerdere bands) om hem ergens vroegtijdig te bestellen?
Ik zag hem ook. wat is er nieuw behalve een iets groter scherm? Zitten er leuke nieuwe sensors in?Kenar95 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 07:22:
MI Band 7 is gisteren gepresenteerd!
Ik zou wachten of / tot hij Nederlands ondersteunt. Bij eerdere banden moest je de telefoon in het begin steeds op Engels zetten omdat je band anders in het Chinees is.
/▌
De Band 7 is gewoon meer van het zelfde.
Groter scherm, betere sensoren, grotere accu.
Ik heb de 6 via Some Ali besteld, was in het begin alleen Chinees of Engels, maar al snel kwamen er andere talen bij.
Geen problemen met koppelen met de gsm of de taal op de gsm.
Groter scherm, betere sensoren, grotere accu.
Ik heb de 6 via Some Ali besteld, was in het begin alleen Chinees of Engels, maar al snel kwamen er andere talen bij.
Geen problemen met koppelen met de gsm of de taal op de gsm.
Sinds dit weekend doet Zepp Life raar met het tracker van de GPS / wandeling.
Hij geeft netjes snelheid, afstand etc. aan
Echter de route laat ie na afloop niet zien, enkel een paar punten waar ik tijdens de wandeling even gestopt ben.
Op het kaartje zie je de route dus niet...
Ik heb eerlijk gezegd alleen geprobeerd om de Band opnieuw te koppelen, nog geen schone installatie van Zepp Life gedaan.
Meer mensen dit probleem?
Echter de route laat ie na afloop niet zien, enkel een paar punten waar ik tijdens de wandeling even gestopt ben.
Ik heb eerlijk gezegd alleen geprobeerd om de Band opnieuw te koppelen, nog geen schone installatie van Zepp Life gedaan.
Ik heb dit wel een tijdje geleden gehad toen ik begonnen ben mijn telefoon in de bespaarstand ben gaan zetten. Sindsdien zet ik die uit als ik ga lopen.hansie_k schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:58:
Sinds dit weekend doet Zepp Life raar met het tracker van de GPS / wandeling.
Verder niks aan de instellingen veranderd...ratzz schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 21:01:
[...]
Ik heb dit wel een tijdje geleden gehad toen ik begonnen ben mijn telefoon in de bespaarstand ben gaan zetten. Sindsdien zet ik die uit als ik ga lopen.
Net ff Band ontkoppeld, Zepp Live verwijderd, en opnieuw begonnen.
Nu werk alles weet....!
MiWear werkt trouwens niet met m'n Chinese Band.
Ik heb zojuist de Xiaomi Mi Band 7 ontvangen welke ik via een webshop gekocht welke op de Tweakers Pricewatch stond (TechPunt).
Mooie tracker, maar doet nog weinig omdat de Mi Fitness Wear app de 7 nog niet lijkt te herkennen.
Ik zou nog maar even wachten met deze opvolger te kopen tot er meer nieuws over is.
Mooie tracker, maar doet nog weinig omdat de Mi Fitness Wear app de 7 nog niet lijkt te herkennen.
Ik zou nog maar even wachten met deze opvolger te kopen tot er meer nieuws over is.
[ Voor 3% gewijzigd door Craften op 02-06-2022 12:15 . Reden: Zin aanpassing ]
Maar je kunt toch wel de Zepp Life(MiFit) app gebruiken? Daar staat Mi Band 7 in de change notes. Of is die Fitness Wear app weer beter?Craften schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:14:
Ik heb zojuist de Xiaomi Mi Band 7 ontvangen welke ik via een webshop gekocht welke op de Tweakers Pricewatch stond (TechPunt).
@Craften voor de 7 'moet' je de Zepp Life app gebruiken (lekker duidelijk allemaal ook zo...)
Ach, hartelijk dank @SanderBos en @hansie_k!
Ik had diezelfde avond nog de Zepp Life app gevonden, lekker handig allemaal inderdaad.
Als je de Mi Band 7 voor het eerst opstart (door hem aan de oplader te hangen) dan krijg je een QR code te zien, deze verwijst je door naar de Apple store, naar de Mi Fitness Wear app...
Beetje een overzicht aan Xiaomi's kant.
Nu met de Zepp Life app werkt de tracker perfect! Ben er echt heel tevreden over.
Ik had diezelfde avond nog de Zepp Life app gevonden, lekker handig allemaal inderdaad.
Als je de Mi Band 7 voor het eerst opstart (door hem aan de oplader te hangen) dan krijg je een QR code te zien, deze verwijst je door naar de Apple store, naar de Mi Fitness Wear app...
Beetje een overzicht aan Xiaomi's kant.
Nu met de Zepp Life app werkt de tracker perfect! Ben er echt heel tevreden over.
Misschien was het al eerder, maar de laatste update van Zepp Life laat nu na een workout op de kaart ook het terrein / gedetailleerde kaart zien, zoals in de grote broer Zepp.
Wat, is er ook nog een Zepp app?? Oh dat is wat voorheen Amazfit heette?hansie_k schreef op zondag 5 juni 2022 @ 14:48:
Misschien was het al eerder, maar de laatste update van Zepp Life laat nu na een workout op de kaart ook het terrein / gedetailleerde kaart zien, zoals in de grote broer Zepp.
Ik ben nu weer zo blij dat ik Notify & Fitness gebruik (op Mi Band 4), want fear-of-missing-out zou zo groot zijn bij mij, al die apps.
Dus als ik het goed begrijp heb je nu allemaal dingen met nieuwe namen, die je allemaal met de Mi Band 6 zou kunnen gebruiken?:
Voorheen MiFit -> Zepp Life (volledig nieuwe implementatie toch?)
Voorheen Xiaomi Wear -> Mi Fitness (Alleen een rebrand?)
Voorheen Amazfit -> Zepp (Alleen een rebrand?)
Dat zijn de officiële apps van de band makers, of zijn er nog meer (van de producenten)?
En heeft er ook nog iemand een mening over welke het beste is? Stel dat ik ooit wat anders zou moeten installeren. Het gaat me dan vooral over welke het meest gedetailleerd workouts tracked, het beste sleep tracked, en waarbij notificaties goed werken.
@SanderBos momenteel heb je
- Xiaomi Wear voor de Xiaomi wearables.
- Zepp Life (was MiFit) voor de Xiaomi wearables....?
Zepp (was Amazfit) voor Amazfit wearables en sommige Xiaomi Wearables.
Mijn Chinese Band 6 kan niet met Wear verbinden, en in Zepp is ie niet volledig te gebruiken.
De meeste dingen die ik miste in Life, die wel in Zepp zat, zitten nu ook in Life.
Qua functionaliteit vind ik Zepp Life meer dan genoeg.
Heb N&F geprobeerd, maar vond ik zeer onoverzichtelijk, en een aantal functies werkte niet goed meer (bij m'n vorige Band dan).
Moet wel eerlijk zeggen dat de tracker van een wandeling de laatste tijd niet echt klopt meer.
Mis hele stukken, of alleen de eerste helft.
Geen idee waar het door komt, maar zou haast denken dat ze t expres doen om de Band 7 te pushen 🤣
- Xiaomi Wear voor de Xiaomi wearables.
- Zepp Life (was MiFit) voor de Xiaomi wearables....?
Zepp (was Amazfit) voor Amazfit wearables en sommige Xiaomi Wearables.
Mijn Chinese Band 6 kan niet met Wear verbinden, en in Zepp is ie niet volledig te gebruiken.
De meeste dingen die ik miste in Life, die wel in Zepp zat, zitten nu ook in Life.
Qua functionaliteit vind ik Zepp Life meer dan genoeg.
Heb N&F geprobeerd, maar vond ik zeer onoverzichtelijk, en een aantal functies werkte niet goed meer (bij m'n vorige Band dan).
Moet wel eerlijk zeggen dat de tracker van een wandeling de laatste tijd niet echt klopt meer.
Mis hele stukken, of alleen de eerste helft.
Geen idee waar het door komt, maar zou haast denken dat ze t expres doen om de Band 7 te pushen 🤣
Ik ben nog niet overtuigd van de voordelen van de 7 tov de 6...Craften schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:14:
Wat zijn jouw ervaringen in deze korte periode?
Ik wordt helemaal blij.
Sinds de laatste update van Zepp Life, kan je de route ook exporteren.
Ik gebruik vaak Komoot, daar kan ik de route dan weer op importeren...! Handig!
Na nog wat rommelen in de Life app heb ik t idee dat die qua functionaliteit gelijk loopt met z'n grote broer Zepp.
Je kan bij workouts verschillende info/grafieken over elkaar heen leggen (snelheid+hartslag bijvoorbeeld).
Sinds de laatste update van Zepp Life, kan je de route ook exporteren.
Ik gebruik vaak Komoot, daar kan ik de route dan weer op importeren...! Handig!
Na nog wat rommelen in de Life app heb ik t idee dat die qua functionaliteit gelijk loopt met z'n grote broer Zepp.
Je kan bij workouts verschillende info/grafieken over elkaar heen leggen (snelheid+hartslag bijvoorbeeld).
[ Voor 39% gewijzigd door hansie_k op 07-06-2022 09:40 ]
Ik heb helaas sinds de laatste update van Zepp Life verbindingsproblemen terwijl de versie hiervoor voor mijn gevoel de snelste verbinding en synchropnisatie had. Soms is de enige oplossing de telefoon opnieuw op te starten voordat de band een verbinding heeft en kan synchroniseren. De band zelf opnieuw opstarten lijkt geen verschil te maken helaas, dat was wat sneller geregeld.
Je hoeft ook helemaal niet meteen te upgraden toch? Ik heb heel lang met de Band2 gedaan, toen ik het schermpje helemaal niet meer kon aflezen buiten een Band4 gekocht en die heb ik nog. Het schermpje is goed leesbaar, de 6 en 7 hebben een wat groter scherm en dat ronde is leuk maar het blijft gewoon een goedkoop bandje met ongeveer dezelfde functies. Als er nou een nieuwe sensor in kwam die ik heel belangrijk vond of als je er mee kon betalen door hem bij een betaalautomaat te houden of als hij een wat meer premium look kreeg dan zou ik misschien upgraden.Teleluvr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:12:
[...]
Ik ben nog niet overtuigd van de voordelen van de 7 tov de 6...
Het enige dat ik 'mis' is dat PAI.
/▌
Hier ook een Mi Band 4 gebruiker (2e kopie, maar heb alleen ervaring met Mi Band 4).Marzman schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:40:
[...]
Je hoeft ook helemaal niet meteen te upgraden toch? Ik heb heel lang met de Band2 gedaan, toen ik het schermpje helemaal niet meer kon aflezen buiten een Band4 gekocht en die heb ik nog. Het schermpje is goed leesbaar, de 6 en 7 hebben een wat groter scherm en dat ronde is leuk maar het blijft gewoon een goedkoop bandje met ongeveer dezelfde functies. Als er nou een nieuwe sensor in kwam die ik heel belangrijk vond of als je er mee kon betalen door hem bij een betaalautomaat te houden of als hij een wat meer premium look kreeg dan zou ik misschien upgraden.
Het enige dat ik 'mis' is dat PAI.
Maar het is toch wel interessant om te bespreken, en zeker om dan ervaringen te horen, hoewel zoals ik het lees het misschien Craften's eerste Mi Band is.
In ieder geval zodat je als je straks hem wilt vervangen je weet wat je wil kopen.
Ik vind de 7 wel interessant, omdat het een volledige reboot lijkt (op basis van bekijken van deze review), hoewel als mijn band vandaag kwijt zou raken ik waarschijnlijk toch een 6 zou kopen. Wat ik nu vervelend vind aan de Mi Band 4:
- Dat de huidige tijd niet leesbaar is tijdens een workout, dat vind ik zo irritant (bij de 6 en 7 is de tijd wel leesbaar).
- Dat je WhatsApp notificaties niet volledig kan lezen, dat kan bij de 7 wel in de video hierboven. (Hoewel er nog steeds geen quicky reply lijkt te zijn, mijn Gear Fit 2 had dat al in 2017 en was superhandig...).
- En ik denk dat als ik always on display zou hebben, ik het ook zou gebruiken en op een gegeven moment niet meer zou willen missen (ik heb nu niet zeg maar 'shake to wake' aanstaan maar 'tap to wake', want ik vind het te afleidend dat het scherm onverwacht aangaat).
Ik ben van niks naar een Mi Band 7 gegaan, dus ik kan jou helaas niet echt helpen met nuttige informatie hierover.Teleluvr schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:12:
[...]
Ik ben nog niet overtuigd van de voordelen van de 7 tov de 6...
Ik had online wel al wat reviews gelezen over de verschillen, en dat het geen must is om van de 6 naar de 7 over te stappen.
@SanderBos Er is inderdaad nog steeds geen quick reply (op iOS tenminste, Android kan ik niks over zeggen.)
De Always On display is mooi, en is gelukkig ook uit te zetten als je batterij zou willen besparen.
Edit: Nog even een laatste toevoeging, de random reboots van de Mi Band 6 hebben ze ''gelukkig'' ook meegenomen naar de 7
Erg sporadisch, en soms ook wanneer ik niks met de tracker aan het doen ben.
[ Voor 31% gewijzigd door Craften op 10-06-2022 08:33 . Reden: Extra info op reactie van @SanderBos - Extra edit ]
Zepp Life app krijg ik elke dag de melding dat ik de Samdung S9 opnieuw moet opstarten !!
Hij krijg geen verbinding meer, zodra ik opnieuw heb opgestart werkt het weer.
Ik kan ook de MI Band 5 op nieuw starten en dan werkt het ook weer.
Dat is nu sinds de Zepp Life app aan de gang.
Wat is de oplossing eventueel ????
Vulliw
Hier een Amazfit Band 5 in gebruik met Zepp, en een MiBand 6 met Zepp Life.vulliw schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:17:
Zepp Life app krijg ik elke dag de melding dat ik de Samdung S9 opnieuw moet opstarten !!
Beide kregen we deze week de melding dat er iets mis was met de verbinding en de telefoon opnieuw moesten opstarten.
Heb de melding weggedrukt, Zepp Life afgesloten, en opgestart...sinds dien geen probleem meer.
De app even verwijderen en opnieuw installeren?
Lekker dan. De 6 zou mee gezwommen moeten kunnen worden. Maar het lijkt erop alsof dat niet voor natuurwater geldt. Touchscreen reageert niet meer. Rest nog wel lijkt het.
Wil hem restarten, maar dat kan blijkbaar niet vanaf notify for mi band.
Resetten wel maar als touchscreen niet werkt, krijg ik de band natuurlijk nooit meer gekoppeld.
Flauwe hap. En via ome Ali gehaald, dus garantie zal lastig zijn helaas.
Edit: nu doet die het weer wel. Vreemd.
Resetten wel maar als touchscreen niet werkt, krijg ik de band natuurlijk nooit meer gekoppeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 21-07-2022 08:04 ]
Er' zal een druppel water op gezeten hebben. Mijn band 4 heb ik al jaren en altijd om met douchen en zwemmen. Dan flipt hij compleet van het water en als ik de display goed schoon veeg met een handdoek (dus niet met mijn natte vinger) dan werkt hij weer.Jelte schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:38:
Lekker dan. De 6 zou mee gezwommen moeten kunnen worden. Maar het lijkt erop alsof dat niet voor natuurwater geldt. Touchscreen reageert niet meer. Rest nog wel lijkt het.
/▌
Dat is precies wat ik na het zwemmen toen hij het ook niet deed, heb gedaan. Toen werkte het weer.
Gisteravond na een wandeling, een uur of 5 na het zwemmen, deed de touch het niet. Daarom dacht ik dat het kapot was.
Nou ja, het werkt nu weer. Hopen dat het zo blijft. Maar zwemmen doe ik er niet meer mee.
Gisteravond na een wandeling, een uur of 5 na het zwemmen, deed de touch het niet. Daarom dacht ik dat het kapot was.
Nou ja, het werkt nu weer. Hopen dat het zo blijft. Maar zwemmen doe ik er niet meer mee.
Dat is vrij normaal gedrag. Als het touchscreen nat is, registreert het ding dit als aanraking en kan er dus vanalles gebeuren. Bij zwemmen valt dat meestal wel mee, maar bij douchen zie je dat meer gebeuren.
@Jelte ik zwem er regelmatig mee in het zwembad, maar in de zomer ook open water, ook zeewater.
Totaal geen problemen, alleen als het scherm nat is krijgt dat ding een eigen leven.
Meestal zet ik dan de screenlock aan.
Totaal geen problemen, alleen als het scherm nat is krijgt dat ding een eigen leven.
Meestal zet ik dan de screenlock aan.
Hi! Sinds een maandje registreert m’n band de afstand in het zwemmen niet meer. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook als ik de instellingen wel wijzig meet de band de afstand niet meer, wel de tijd.. maar dat is niet voldoende. Hebben meer mensen dit misschien gehad?
Helaas geen ervaring met zwemmen maar wel sinds een maand dat die de hoogte niet meer aangeeft tijdens een wandeling.
Heb je de band gereboot? (kan vanuit de settings op de band zelf). Ik reboot dat ding elke keer voordat ik ga zwemmen in de kleedkamer, voor de zekerheid. Had dit probleem al met de Miband 4, en met de 6 ook een paar keer gehad.mtilburg23 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:49:
Hi! Sinds een maandje registreert m’n band de afstand in het zwemmen niet meer. Ik heb niets gewijzigd in de instellingen. Ook als ik de instellingen wel wijzig meet de band de afstand niet meer, wel de tijd.. maar dat is niet voldoende. Hebben meer mensen dit misschien gehad?
Oh wat een goede tip! Ga dit de volgende keer proberen, dankjewel!Dannisi schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:
[...]
Heb je de band gereboot? (kan vanuit de settings op de band zelf). Ik reboot dat ding elke keer voordat ik ga zwemmen in de kleedkamer, voor de zekerheid. Had dit probleem al met de Miband 4, en met de 6 ook een paar keer gehad.
Dit werkt! Bedankt voor de tip!Dannisi schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:50:
[...]
Heb je de band gereboot? (kan vanuit de settings op de band zelf). Ik reboot dat ding elke keer voordat ik ga zwemmen in de kleedkamer, voor de zekerheid. Had dit probleem al met de Miband 4, en met de 6 ook een paar keer gehad.
Pindakaas…met sloopwerk op het werk de Band kwijtgeraakt.
Waarschijnlijk met puin in de container gooien gebeurd, vind die maar terug.
Altijd doe ik hem af met zwaar werk, omdat de originele sluit niet helemaal tof was…had zelf bij Ali al gekeken voor een gesp sluiting…zo balen dit.
Door naar de 7, of hebben mensen nog andere tips?
Wil het wel bij Xiaomi of Amazfit houden.
Altijd doe ik hem af met zwaar werk, omdat de originele sluit niet helemaal tof was…had zelf bij Ali al gekeken voor een gesp sluiting…zo balen dit.
Als je in de buurt komt met gsm maakt hij dan verbinding? Dan kun je via de app de horloge lawaai laten maken 🤷🏻♂️hansie_k schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:37:
Pindakaas…met sloopwerk op het werk de Band kwijtgeraakt.
Ik heb nog de 5 maar moest ik nieuwe pakken zou ik naar de 7 pro kijken, voor de standalone GPS ☺️
Ja, ik weet waar hij ligt, in een 9m3 container, onder het puin. Het enige wat de Band doet om 'vindvaar' te zijn is trillen, en dat hoor je niet in een bak puin met bouwgeluiden er omheen 🙄superiscch schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:37:
[...]
Als je in de buurt komt met gsm maakt hij dan verbinding? Dan kun je via de app de horloge lawaai laten maken 🤷🏻♂️
Ik heb nog de 5 maar moest ik nieuwe pakken zou ik naar de 7 pro kijken, voor de standalone GPS ☺️
Ik zat inderdaad naar de Pro te kijken, die is alleen nog niet echt in NL leverbaar, en de GPS nauwkeurigheid is ook niet helemaal top.
Denk dat ik voor de gewone 7 ga.
Ja juist het uurwerk trilt enkel 🙈hansie_k schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:12:
[...]
Ja, ik weet waar hij ligt, in een 9m3 container, onder het puin. Het enige wat de Band doet om 'vindvaar' te zijn is trillen, en dat hoor je niet in een bak puin met bouwgeluiden er omheen 🙄
Ik zat inderdaad naar de Pro te kijken, die is alleen nog niet echt in NL leverbaar, en de GPS nauwkeurigheid is ook niet helemaal top.
Denk dat ik voor de gewone 7 ga.
Eerste ervaring met de 6 met NFC is nog wisselend. Curve kaart toevoegen ging zonder problemen. De eerste twee betalingen ook. Bij een terminal met de strip aan de zijkant lukte het niet en moest de betaalkaart gebruikt worden.
Hoe zijn de ervaringen van andere gebruikers?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vgi5ZPZehAzRIMVpLejFU8p.jpg?f=user_large)
Blijkbaar zijn creditcards o.a. niet bij alle supermarkten te gebruiken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
Hoe zijn de ervaringen van andere gebruikers?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vgi5ZPZehAzRIMVpLejFU8p.jpg?f=user_large)
Blijkbaar zijn creditcards o.a. niet bij alle supermarkten te gebruiken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.
[ Voor 85% gewijzigd door mpx200_05 op 13-11-2022 12:02 ]
Ik leer het ook niet.Jelte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:47:
Dat is precies wat ik na het zwemmen toen hij het ook niet deed, heb gedaan. Toen werkte het weer.
Weer ermee gezwommen en het scherm reageert niet meer. Sterker nog het geeft digitale storingen, zeker als hij trilt.
Kijken of het weer vanzelf gaat werken.
Vreemd. Mijn Band doet ook vreemde dingen tijdens het zwemmen of douchen, maar daarna, in droge toestand, is alles weer normaal. Ik ben nu aan mijn vierde Band en heb er nog nooit waterproblemen mee gehad.
Hij is na het zwemmen snel leeg gelopen (circa 20% in een paar uur). Als ik weer thuis ben gaat die aan de lader en dan zie ik wel.
Misschien is het een productie foutje, dat die niet helemaal waterdicht is.
Misschien is het een productie foutje, dat die niet helemaal waterdicht is.
Misschien een productiefoutje inderdaad. Zelfs bij het douchen is het even langs de handdoek vegen en ik kan hem weer gebruiken en als ik ga zwemmen houd ik hem ook gewoon om. Ik heb ook verschillende banden gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 20-02-2023 08:21 ]
/▌
Het zwemmen lijkt hier ook een probleem te geven, hij registreert helemaal niets. Enig idee? Reboot maakt niet uit en meest recente software/firmware staat erop.
Mijn stappen worden sinds een week wel op dat en werkniveau bijgehouden maar niet op maandbasis. Dat is toch vreemd
Het enige dat er gebeurd is dat is de zomertijd. Misschien dat het daar door komt?Fredericm schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:00:
Mijn stappen worden sinds een week wel op dat en werkniveau bijgehouden maar niet op maandbasis. Dat is toch vreemd
/▌
Ik was hem ook weer vergeten af te doen bij het zwemmen en heb exact hetzelfde als wat jij beschrijft helaas.Jelte schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:12:
[...]
Ik leer het ook niet.
Weer ermee gezwommen en het scherm reageert niet meer. Sterker nog het geeft digitale storingen, zeker als hij trilt.
Kijken of het weer vanzelf gaat werken.
Heb nu ook permanent een soort gekke gloed aan de buitenrand van mijn scherm. Touch is helemaal geen optie meer dus ik kan het scherm alleen nog maar bekijken middels raise to wake. Hij doet nog nét genoeg om geen nieuwe te kopen zeg maar
Zat te kijken naar de Mi Band 8, maar neig nu toch meer naar de Fitbit Charge 6 die hopelijk volgende maand wordt aangekondigd. Hopelijk zit die wat beter in elkaar.
Je hebt sowieso betere ondersteuning in andere apps met Fitbit wat me ook wel een voordeel lijkt. De miband kun je vaak via een omweg met Google Fit wel toevoegen maar klopt dan vaak niet.Ken. schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:47:
[...]
Zat te kijken naar de Mi Band 8, maar neig nu toch meer naar de Fitbit Charge 6 die hopelijk volgende maand wordt aangekondigd. Hopelijk zit die wat beter in elkaar.
/▌
Ja precies. Aan de andere kant betaal je dan wel bijna 100 euro meer voor een Fitbit Charge.Marzman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:49:
[...]
Je hebt sowieso betere ondersteuning in andere apps met Fitbit wat me ook wel een voordeel lijkt. De miband kun je vaak via een omweg met Google Fit wel toevoegen maar klopt dan vaak niet.
Ik wacht even tot beide horloges beschikbaar (Mi Band 8 Global version) zijn en wacht dan de reviews af.
Heej KenKen. schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:47:
[...]
Ik was hem ook weer vergeten af te doen bij het zwemmen en heb exact hetzelfde als wat jij beschrijft helaas.
Heb nu ook permanent een soort gekke gloed aan de buitenrand van mijn scherm. Touch is helemaal geen optie meer dus ik kan het scherm alleen nog maar bekijken middels raise to wake. Hij doet nog nét genoeg om geen nieuwe te kopen zeg maar![]()

Ik ben voor een Amazfit GTR4 gegaan. Wel met Notify for Amazfit, dus geen data naar partijen dat ik niet wil.
HoihoiiiJelte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:56:
[...]
Heej Ken![]()
![]()
Ik ben voor een Amazfit GTR4 gegaan. Wel met Notify for Amazfit, dus geen data naar partijen dat ik niet wil.

Poah.. Heb ik ook nog even meegenomen in mijn oriëntatieonderzoek laatst, maar die is wel een stuk groter dan ik zou willen. Had hiervoor een Galaxy Watch 3 Frontier en ben zo gewend en verknocht aan de kleine footprint van de Mi Band 6 dat ik de 7 zelfs al niet heb genomen door de size bump
Wel een aanrader?
Joah, het doet wat ik wil. Wel fijn dat je activiteiten zonder je telefoon kunt tracken.
Belangrijker vond ik dat die daadwerkelijk tegen water kan, wat de Mi band dus niet lijkt te kunnen.
Ik ben er blij mee.
Belangrijker vond ik dat die daadwerkelijk tegen water kan, wat de Mi band dus niet lijkt te kunnen.
Ik ben er blij mee.
Heb ik dan geluk? Ik heb er zo'n 20x mee gezommen sinds ik 'm heb (op vakantie enzo), maar doet het nog prima?Jelte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:49:
Joah, het doet wat ik wil. Wel fijn dat je activiteiten zonder je telefoon kunt tracken.
Ik ben er blij mee.
Professioneel Heftruck Syndroom
Misschien?NeFoRcE schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:34:
[...]
Heb ik dan geluk? Ik heb er zo'n 20x mee gezommen sinds ik 'm heb (op vakantie enzo), maar doet het nog prima?
Zoek maar terug in dit topic. Een aantal keer gehad dat die niet meer reageerde en zelfs het scherm vreemd deed.
Ik heb ook regelmatig gezwommen met mijn Mi Band 6, en was 'm regelmatig onder de kraan. Ja, het scherm kan dan raar reageren, omdat het nat is, maar dat is voorbij zodra-ie weer droog is. Doet het na een half jaar nog steeds als 'n zonnetje.
Ik heb al jaren een Miband 4 die ik nooit af doe, ook niet bij afwassen, douchen, zwemmen (in zwembaden, natuurwater, de zee). Werkt nog steeds prima. Hiervoor een Miband 2 waarmee ik hetzelfde deed en die werkt op zich ook nog (alleen die ledjes zijn een beetje aan het einde van hun levensduur waardoor dat scherm amper afleesbaar is). Ik denk dat @Jelte eerder pech had dan jullie geluk 
Alleen als het scherm nat is doet die een beetje raar, maar als ik er met een handdoek overheen ga is dat weer goed. Dat lijkt me normaal, mijn telefoon is ook waterdicht maar als er druppels op het touchscreen liggen werkt dat ook vreemd.
Alleen als het scherm nat is doet die een beetje raar, maar als ik er met een handdoek overheen ga is dat weer goed. Dat lijkt me normaal, mijn telefoon is ook waterdicht maar als er druppels op het touchscreen liggen werkt dat ook vreemd.
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 27-07-2023 09:04 ]
/▌
Tja als het scherm opeens digitale storing vertoond en eerst helemaal leeg moet lopen en dan weer opladen, voor ik hem weer kan gebruiken. Dan noem ik dat niet ideaal.
En dat is precies wat er bij mijn versie gebeurde. Misschien een slecht exemplaar, misschien niet. Ik was er in ieder geval klaar mee
En dat is precies wat er bij mijn versie gebeurde. Misschien een slecht exemplaar, misschien niet. Ik was er in ieder geval klaar mee
Zo te zien aan de reacties van anderen (en mij) lijkt het om een exemplarische fout te gaan. Er zit twee jaar garantie op de Band. Heb je al eens contact opgenomen met Mi? Volgens mij is je garantietermijn nu wel afgelopen, omdat jij een van de eersten in Nederland was met een Band 6, toch?Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:06:
Tja als het scherm opeens digitale storing vertoond en eerst helemaal leeg moet lopen en dan weer opladen, voor ik hem weer kan gebruiken. Dan noem ik dat niet ideaal.
Joah, had gekund. Nu ben ik er al klaar mee
Het zal wel.
Bij mijn vriendin gaat het ook goed trouwens met haar Mi Band 6.
Bij mijn vriendin gaat het ook goed trouwens met haar Mi Band 6.
Omdat m'n Mi Band 5 kapot gegaan is heb ik de 6 gekocht (7 vind ik te groot...) maar deze vibreert niet, ik hoor enkel een tik geluid. Staat hier een instelling verkeerd of is deze kapot aangekomen? 🙈
Ik heb ze allebei, de Band 6 hoort net zo te trillen als de 5. Wanneer je hem voor de eerste keer aan de lader hangt om 'm op te starten moet ie al een tril geven. Als ie ook toen alleen tikte zou het volgens mij een defecte trilmotor kunnen zijn. Misschien even resetten?superiscch schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:49:
Omdat m'n Mi Band 5 kapot gegaan is heb ik de 6 gekocht (7 vind ik te groot...) maar deze vibreert niet, ik hoor enkel een tik geluid. Staat hier een instelling verkeerd of is deze kapot aangekomen? 🙈
Reset getest, helpt niet. Ik heb niet echt gelet op de trilling bij aansluiten van de lader.Of-Aaargh schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:21:
[...]
Ik heb ze allebei, de Band 6 hoort net zo te trillen als de 5. Wanneer je hem voor de eerste keer aan de lader hangt om 'm op te starten moet ie al een tril geven. Als ie ook toen alleen tikte zou het volgens mij een defecte trilmotor kunnen zijn. Misschien even resetten?
Maar ik heb het nu eens getest met een eigen gemaakte vibratie voor melding en enige wat ik hoor ik tik/tik/tik 🙈 duidelijk defect dus, klaar voor retour.
Zonde dat deze zo moeilijk te verkrijgen is, hij is natuurlijk al 'oud'. Een 7 of 8 mini zou welkom zijn 😁
Ondertussen is er een nieuwe 6 onderweg 👌👌
Nog een vraagje waar ik even mee vast loop. Blijkbaar kun je een custom font file installeren zodat je alle emoji hebt via Notify for mi band. Maar ik vind die file precies niet. Iemand raad?
Nog een vraagje waar ik even mee vast loop. Blijkbaar kun je een custom font file installeren zodat je alle emoji hebt via Notify for mi band. Maar ik vind die file precies niet. Iemand raad?
Ik heb een Mi Band 6 en af en toe als ik dat ding onder de douche nog om heb gaat die denken dat ik baantjes aan het trekken ben in het zwembad. Ik heb dan zo'n groen pijltje en een omkeer icoontje. Als ik het scherm aanraak draaien ze om. Hoe de fuck krijg ik dat uit? Lang aanraken doet niks, kort aanraken draaien ze alleen maar om
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Heb je een screenlock aan staan?evilution schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:59:
Ik heb een Mi Band 6 en af en toe als ik dat ding onder de douche nog om heb gaat die denken dat ik baantjes aan het trekken ben in het zwembad. Ik heb dan zo'n groen pijltje en een omkeer icoontje. Als ik het scherm aanraak draaien ze om. Hoe de fuck krijg ik dat uit? Lang aanraken doet niks, kort aanraken draaien ze alleen maar om
Vocht registreert ie als aanraking, als je een lock op zet moet je eerst omhoog swipen.
Ik heb geen Mi Band 6 en heb fitness bands nooit onder de douche aan, maar is het zoiets als in deze video (van MiBand 4)?evilution schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:59:
Dus dan is het swipe 2x keer op de groene pijlen in richting van de groene pijlen, en dat krijg je cijfer statistieken waarop je kunt longpressen om te pauzeren/stoppen.
Bij de band 4 was het inderdaad lang aanraken. Ik heb nu een horloge met knoppen om het touchscreen te activeren/deactiveren dus geen last meer onder de douche.
/▌
Dat lijkt te werken. BedanktSanderBos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:24:
[...]
`
Dus dan is het swipe 2x keer op de groene pijlen in richting van de groene pijlen, en dat krijg je cijfer statistieken waarop je kunt longpressen om te pauzeren/stoppen.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|