Xiaomi Mi Band 6 Europese Versie is nu beschikbaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5vcVlIxbJ0Ciaj0eEw2iM99E.jpg?f=user_large)
https://www.xiaomiproduct...nd-6-europese-versie.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5vcVlIxbJ0Ciaj0eEw2iM99E.jpg?f=user_large)
https://www.xiaomiproduct...nd-6-europese-versie.html
8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Nergens aanDaMightyWackO schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:35:
Ik heb sinds 2 weken een Chinese versie. Al zou ik niet weten waar aan ik dit zou moeten merken? (Hiervoor de internationale 2,3,4 en 5 gehad).
[ Voor 6% gewijzigd door hansie_k op 25-04-2021 15:11 ]
[ Voor 4% gewijzigd door DaMightyWackO op 25-04-2021 16:56 ]
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Waarom gebruik je deze app? Welke features geven de extra's ten opzichte van de Xiaomi apps?Jelte schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:01:
Ik probeer de mi band 6 werkend te krijgen met notify & fittness. Maar dat werkt alleen als ik de mi fit app ook heb draaien. En dat was nu juist niet de bedoeling.
Ik heb een code opgehaald maar die is 38 karakters langs terwijl notify & fitness er 32 wil hebben.
Heeft iemand het voor elkaar gekregen om de mi band 6 zonder de mi fit app werkend gekregen?
[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 28-04-2021 21:05 ]
Ok die hoort er dus wel in te zitten? Dacht al, waarom is die eruit gehaald (had hiervoor de 4). Zit daar ook de stopwatch en timer achter? Die mis ik nu namelijk..charrel schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:59:
met notify and fitness heb ik alleen steeds dat het settings menu uit de miband gehaald word, kan de optie ook niet kiezen in notify and fitness om het aan te zetten in het menu. Iemand een idee?
Dus nu af en toe de mi fit app installeren om die optie terug te krijgen op de miband.
Die zitten daar inderdaad achterlucash schreef op woensdag 28 april 2021 @ 23:39:
[...]
Ok die hoort er dus wel in te zitten? Dacht al, waarom is die eruit gehaald (had hiervoor de 4). Zit daar ook de stopwatch en timer achter? Die mis ik nu namelijk..
Hier is het ook niet al te best. 8 dagen geleden opgeladen, nu 16% batterij over. Ik heb deze settings:hansie_k schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:12:
Hoe bevalt jullie de accu duur?
Ik heb mijn Band met een kleine week alweer moeten opladen, terwijl de Cor2 met gemak 40 dagen haalde, en de Amazfit Band5 ruim 2 weken haalt...
Valt m een beetje tegen, en ik heb behalve meldingen en sleep tracking niks aan staan.
Wel de REM slaap tracking weer uitgezet, kijken of het iets uitmaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Mint op 06-05-2021 10:30 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Bij mij werkt het weer momenteel niet 'connect to app to get weather info'sWakki schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:00:
Hoi,
Weten jullie waarom ik de temperatuur niet kan zien? Bij mij staat er heletijd Sforce 3 ipv de graden celcius.
Alvast bedankt
[Afbeelding]
Ah, fixed.hansie_k schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:43:
[...]
Bij mij werkt het weer momenteel niet 'connect to app to get weather info's
Al een paar keer de Band opnieuw opgestart etc...
12.9.2 is uit van notify and fitness, het is nu geregeld. Menu: instellingen en wekker zijn weer aan te zetten.lucash schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:05:
Ja heb ik nu gedaan. Van de timer iig (lees: kookwekker). Stopwatch zet ik er wel in zodra ik hem nog heb, maar ik hoop op een fix 😁
[ Voor 22% gewijzigd door charrel op 09-05-2021 07:48 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Thanks. Ga het testencharrel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:59:
[...]
12.9.2 is uit van notify and fitness, het is nu geregeld. Menu: instellingen en wekker zijn weer aan te zetten.
Eigenlijk nog niet gekeken hoe lang de band meegaat, heb wat monitoring dingen aanstaan maar had al de gewoonte met thuiswerken om hem dan even aan het toetsenbord te hangen om op te laden.
Die is bij mij ook niet heel best tov band 4. Weekje houdt ie vol bij mij. Dan heb ik wel vanalles aanstaan, maar dat had ik bij band 4 ook.hansie_k schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:12:
Hoe bevalt jullie de accu duur?
Ik heb mijn Band met een kleine week alweer moeten opladen, terwijl de Cor2 met gemak 40 dagen haalde, en de Amazfit Band5 ruim 2 weken haalt...
Valt m een beetje tegen, en ik heb behalve meldingen en sleep tracking niks aan staan.
Wel de REM slaap tracking weer uitgezet, kijken of het iets uitmaakt.
Dat zit in je watchface.. die kun je niet zomaar aanpassen tenzij je zelf zo technisch onderlegd bent. Simpele oplossing is een andere watchface zoeken.Wakki schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:22:
[...]
Kan ik dat niet uitzetten? Wil graag alleen temperatuur zien.
Ik kan bepaalde gegevens in N&F exporteren naar csv.. daar kun je dus zoveel grafieken van maken als je wiltMicrokid schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:30:
Wellicht een domme vraag, maar kan ik de gegevens ook ergens op een website inzien ipv alleen op de app op m'n smartphone? Ik ben gek op grafieken, dus hoe meer en groter, des te beter
Met welke app heeft u de weergave van de gegevens kunnen wijzigen (bijvoorbeeld hartslag en batterijduur gewisseld ten opzichte van standaard display)?DaMightyWackO schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:55:
Snelkoppeling is sporten, dat gebruik ik eigenlijk als enige.
Hebben jullie ook alipay overigens?
Huidige display;
[Afbeelding]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Lang drukken op het scherm en dan kun je de onderdelen van de standaard schermen aanpassen.rene_otten schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:57:
[...]
Met welke app heeft u de weergave van de gegevens kunnen wijzigen (bijvoorbeeld hartslag en batterijduur gewisseld ten opzichte van standaard display)?
Ovaal. Of eigenlijk een rechthoek met boven en onder twee halve cirkels.Marzman schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:16:
Is het scherm nu rond? (of ovaal), ipv rechthoekig? Of lijkt dat maar zo.
Het zijn drie schermpjes dan ? Dat geeft wel meer mogelijkheden met watchfaces dan de 4 en 5 hadden (die moesten zwart zijn omdat je anders een heel opvallende rechthoek zag).Jelte schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Ovaal. Of eigenlijk een rechthoek met boven en onder twee halve cirkels.
/▌
maar net wel iets uit het middenJelte schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Ovaal. Of eigenlijk een rechthoek met boven en onder twee halve cirkels.
[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 11-05-2021 20:56 ]
Text message reply zullen dan templates zijn?hansie_k schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:47:
Update van de Mi Fit app, en de firmware van de MiBand 6.
The main update content of Mi Band 6:
Added Pomodoro function
Increase pace goal setting for outdoor running
Android phones support incoming call and text message reply
Public transportation card: newly added support for Greentown Pass (Transportation Union), Ganzhou Pass, and Shaoxing Pass
Fix bug
Wel benieuwd naar de reply functie (zit wel al op de grotere modellen).
/▌
Heb je het al aan de praat?Renée M. schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 04:17:
Het lukt mij niet om meldingen op mijn Xiaomi Mi Band 6 te laten verschijnen van Whatsapp, Signal, e-mail, telefoon, sms enz.
Ik heb inmiddels naast de app Mi Fit nu ook de app Notify for Mi Band geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Zowel Mi Fit als Notify for Mi Band heb ik alle toestemmingen en rechten toegekend die ze maar kunnen vragen, echter meldingen worden níét weergegeven op mijn Mi Band 6.
Kan iemand mij helpen? Dank alvast.
De firmware wordt ge-pushed vanuit de app.Justes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:07:
In de xiomi wear lite app heb ik Strava als app toegevoegd. Helaas lukt het alsnog niet om mijn hartslag gegevens zichtbaar te krijgen in Strava. Iemand enig idee hoe dat lukt? En het updaten naar nieuwere firmware, hoe doe je dat?
Helder, dank.hansie_k schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:20:
[...]
De firmware wordt ge-pushed vanuit de app.
Volgens mij kan je via een andere app wel losse firmware installeren, bijvoorbeeld met een andere taal.
Met Strava geen ervaring, maar lees vaker dat niet alle data wordt doorgegeven, ook bij andere merken/modellen.
Koppelen met Zepp gaat niet werken.Justes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:00:
[...]
Helder, dank.
Nu het koppelen met Strava nog; het lukt me op geen enkele manier om mijn band te koppelen met Zepp(Amazfit). Iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik nu de Mi Fit app.
[Disclaimers: Ik heb een Mi Band 4, en geen ervaring met de Zepp app]Justes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:00:
[...]
Helder, dank.
Nu het koppelen met Strava nog; het lukt me op geen enkele manier om mijn band te koppelen met Zepp(Amazfit). Iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik nu de Mi Fit app.
Ja dat heb ik geprobeerd maar wil niet lukken.SanderBos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:21:
[...]
[Disclaimers: Ik heb een Mi Band 4, en geen ervaring met de Zepp app]
Heb je al de route geprobeerd die in deze video wordt getoond?:
YouTube: How to sync Mi Band 6 data to Strava (via Zepp app)
Dus Mi Band -> Mi Fit -> Mi Account -> Zepp app -> Strava
synchronisatie van data naar de Zepp app via 'de cloud' zonder dat de Zepp app direct gekoppeld is aan de band.
Ik moet er wel meteen bij zeggen dat ik in de Strava schermen die getoond worden in de video geen hartslag info zie.
Zelf gebruik ik de Notify & Fitness app met mijn Mi Band 4, en diens Strava integratie (ik meen met 1malige kleine betaling) synchroniseert wel de hartslag metingen mee.
Nee, ik denk dat Notify & Fitness er alleen voor Android is.Justes schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:37:
[...]
Ja dat heb ik geprobeerd maar wil niet lukken.
Notify & Fitness, is die app ook op iOS beschikbaar? Zie ik niet staan in de appstore.
Synchroniseren van mijn hartslagmeting in Strava is inderdaad wat ik zoek.
Heb je gelijk in; dat inloggen met zelfde account lukte wel. In Strava was helaas alsnog niks zichtbaar aan hartslagmeting etc. Zoals ik het nu begrijp zou je dat los moeten importeren maar dat is niet wat ik zoek helaas.SanderBos schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:27:
[...]
Nee, ik denk dat Notify & Fitness er alleen voor Android is.
Maar wat heb je geprobeerd? Want eerder zei je "het lukt me op geen enkele manier om mijn band te koppelen met Zepp". Maar in de eerder gelinkte video wordt de band juist expliciet niet gekoppeld aan Zepp. Er wordt alleen ingelogd met dezelfde account die je ook in Mi Fit gebruikt. En dan worden de workouts vanuit MiFit naar de cloud naar Zepp overgezet, en kun je dan synchroniseren naar Strava. Welke stap van die workflow werkt niet?
(Waarbij ik dus vermoed dat uiteindelijk Zepp ook de hartslag ook niet naar Strava stuurt, maar je zou dus in ieder geval wel data opgenomen met Mi Fit vanuit Zepp naar Strava moeten kunnen sturen)
Thanks, zat idd aan een Garmin te denken maar is meteen zo duur. Denk dat ik hier eens mee ga beginnen, wellicht is het voorlopig voldoende detail.hansie_k schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:18:
@Marsman83
Ik denk dat een Garmin meer voldoet aan je wensen.
Maar misschien is een MiBand wel een goede om mee te beginnen.
Genoeg info/grafiekjes, maar weinig diepgang.
Kijk anders eerst voor een Amazfit tracker, die werkt met Zepp IPV MiFit.
Die geeft al wat gedetailleerde info, en je kan grafieken over elkaar leggen.
Ik, met hardlopen en op de mtb. Ach ja, het houdt het bij, alleen met firmware 32 van de week 47km gefietst en dat was gelijk aan 71 stappen maar wel 1300kcal of zoMarsman83 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:00:
Is er iemand die deze Mi Band gebruikt tijdens mountainbiken?
Ik ben daar wat fanatieker mee geworden en lijkt me wel gaaf om mijn vooruitgang mee in kaart te brengen.
Nu gebruik ik Runkeeper maar mis echt de hartslag bij de afgelegde route.
Voldoet de Mi app hierin een beetje?
Ik heb de Mi Band 6 inmiddels ook en met mountainbiken ging het goed qua tracking bij mij.charrel schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:20:
[...]
Ik, met hardlopen en op de mtb. Ach ja, het houdt het bij, alleen met firmware 32 van de week 47km gefietst en dat was gelijk aan 71 stappen maar wel 1300kcal of zonu firmware .36, hopelijk doet die het beter. Ik vergelijk vooral, maar soms met koude armen meet ie wat slechter. Verder werkt het eigenlijk boven verwachting.
https://techrvw.com/
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik heb gemerkt dat het gebruik van de 2 apps tegelijk bij mij niet goed ging. Ik ben dus opgestapt op alleen mi fit en bij mij werkt het goed.-seagull- schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:19:
Ik gebruik de Mi Fit app als sinds jaren (Mi Band 1, 2, 4 en nu 6) en de registratie van slaap was altijd goed.
Recent heb ik ook de Notify for Mi Band app in gebruik en sindsdien rapporteert de Mi Fit app foutief, soms maar 1 uur slaap, terwijl de registratie op de Notify for Mi Band app wel goed werkt.
[ Voor 23% gewijzigd door MichaelBelgium op 22-06-2021 18:00 ]
[ Voor 30% gewijzigd door Uberprutser op 24-06-2021 19:15 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dat is er zeker, maar of je er wijs uit wordt
[ Voor 43% gewijzigd door charrel op 25-06-2021 12:31 ]
Ik heb juist het gevoel dat ik veel te veel stappen op de teller heb staan. Maar misschien komt dat omdat hij hiervoor te weinig deed. Heb hem pas 2 weken.charrel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:23:
Vergeet cashbackxl niet, gisteren de nieuwe firmware geinstalleerd. Lijkt de stappen weer wat beter te tracken dan met de .36. Zit nu op 1.0.3.22. Heb wel met notify and fitness dat mijn fiets workouts opeens veel minder stappen zijn. 2,5u op de mtb geeft ie aan als 600 stappen, dat was daarvoor bv. 6000-9500 stappen. Tevens kloppen de km's die bij de stappen vermeld staan ook niet meer. Eerst gaf ie dan bv gewoon de 60km aan de ik gefietst had, nu geeft ie bv 22.000km aan. De maker van n&f zegt dat het aan de firmware van de miband ligt maar volgens mij komt het na de laatste update van de app. Nou ja, morgen is fietsen met de nieuwere firmware om te kijken of het weer werkt. Ook n&f en de miband even gereset. Misschien scheelt dat ook.
[...]
Dat is er zeker, maar of je er wijs uit wordt![]()
https://www.reddit.com/r/...6_firmware_update_v10322/
Welke versie...?robert.v.w. schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:47:
Vanmorgen weer een firmware update gehad. Geen idee wat er veranderd is...
1.0.3.22, blijkbaar had ik die nog niet...
Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.
Ali. Heb ik ook 2 andere bandjes vandaan, wel zelfde materiaal.EmptyNull schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:34:
Ik heb hem nu ook een paar dagen.
Alleen vind ik hem een beetje strak en zweterig te zitten.
Iemand enig idee waar je een betere band kan vinden?
Ik gebruik een RVS-bandje, een paar euro bij de Chinese grootgrutter. Ik vind dat prettiger zitten dan dat silliconen-spul.EmptyNull schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:34:
Ik heb hem nu ook een paar dagen.
Alleen vind ik hem een beetje strak en zweterig te zitten.
Iemand enig idee waar je een betere band kan vinden?
[ Voor 4% gewijzigd door hansie_k op 04-08-2021 19:21 ]
Kreeg hem vanochtend binnen maar halverwege ging het mis...nu staat de band "connect to app to update again" Krijg hem met geen mogelijkheid geconnect meer aan mi-fit of notify and fitness...hansie_k schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:16:
Er komt eerdaags een update voor MiFit aan (5.3.0) met een firmware update (1.0.4.38), dan zou o.a. Nederlands worden ondersteund op de Band.
[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 05-08-2021 11:37 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Jelte op 05-08-2021 13:17 ]
Mij is het dus wel weer gelukt met een andere telefoon. Maar notify and fitness werkt niet meer zonder mifit. Ik denk dat ik weer een firmware terugga tot notify weer gefikst is.Jelte schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:13:
Hmm, update lijkt gelukt te zijn, maar nu krijg ik hem niet meer gekoppeld met Notify for Mi Band. Band zegt dat ik de app naar de laatste versie moet update, maar dat is die al.
Met de Mi Fit app gaat wel goed. Irritant het werkte, waarom moet ik nou weer willen update
Aan de discord van Notify for Mi te zien ben ik niet de enige. Sommige hebben hem schijnbaar zelfs gebricked. Ik gelukkig niet, maar pas op dus.
[ Voor 35% gewijzigd door charrel op 05-08-2021 20:06 ]
Ik heb ontdekt dat een periodieke reboot van de band helpt. Na mijn vorige melding, heb ik de band opgeladen en een reboot gegeven. Nu zit ik op 7 dagen en nog 30% over. Lijkt er dus op dat een reboot wat dingen opschoont zodat er minder energie verbruikt wordt.hansie_k schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:16:
Ik heb het nog even bijgehouden, maar ik kom aan iets maar dan een week, 8 dagen denk ik
Wel inclusief ruim 8 uur wandelen.
Dat gaan we bij de volgende lading even proberen...robert.v.w. schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb ontdekt dat een periodieke reboot van de band helpt. Na mijn vorige melding, heb ik de band opgeladen en een reboot gegeven. Nu zit ik ok 7 dagen en nog 30% over. Lijkt er dus op dat een reboot wat dingen opschoont zodat er minder energie verbruikt wordt.
[ Voor 21% gewijzigd door hansie_k op 06-08-2021 12:32 ]
Heb jou tip opgevolgd, zit nu na 7 dagen op 53%.robert.v.w. schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:28:
[...]
Ik heb ontdekt dat een periodieke reboot van de band helpt. Na mijn vorige melding, heb ik de band opgeladen en een reboot gegeven. Nu zit ik op 7 dagen en nog 30% over. Lijkt er dus op dat een reboot wat dingen opschoont zodat er minder energie verbruikt wordt.
Als ik de nieuwsberichten goed begrijp, kan je straks met de EU versie met NFC ook betalen. Dit zou al werken in Italië, Spanje en nog wat landen.PietjeKlaassen schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:09:
Heeft de mi band 6 NFC voor contactloos te betalen of gaat deze functie nog komen?
Zo niet zijn er alternatieven in dezelfde prijsklasse waar dit wel mee kan?
[ Voor 15% gewijzigd door hansie_k op 26-08-2021 19:54 ]
Vooralsnog bevalt hij prima. Hij maakt keurig onderscheid tussen mij en mijn wederhelft die met haar eigen telefoon koppelt. Ik weet uiteraard niet helemaal hoe wetenschappelijk en hoe nauwkeurig al die gegevens zijn maar het gewicht lijkt mij prima geijkt als ik het vergelijk met mijn andere (domme) weegschaal.[b]hansie_k in "[Xiaomi Mi Band 6] Ervaringen & Discussie"
@newmikey hoe bevalt de MiScale2?
En als je die met meerdere mensen gebruikt, of koppelt aan meerdere devices/mensen? Herkent die dan een ander persoon, en koppelt ie dan met een ander device?
Je moet de stappenteller zelf evenJohn J. schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 20:13:
Heb de Mi band 6 nou 1 week.
Toch wel teleurgesteld.
Het stappen tellen werkt voor geen meter. Geeft veel te veel aan. Ook als ik fiets gaat die stappen tellen.
Auto detectie werkt niet, na half uur fietsen niets...
Dan de slaap detectie, ben op een avond 3 keer uit geweest. Geeft geen slaap onderbreking aan.
Conclusie tot nu toe, er is nog het een en ander te verbeteren.
Gebruik trouwens Mi Fit als app.
Anoniem: 1302638
Dat klopt maar het werkt goed.Jelte schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:19:
@MartNL zo te zien alleen nog in beta. Even geduld voor de meeste nog.
Nee hoor, werkt gewoon. Ik gebruikte altijd al de beta. Net de nieuwe n&f en firmware erop nu.Jelte schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:19:
@MartNL zo te zien alleen nog in beta. Even geduld voor de meeste nog.
Welke software? Mifit?Anoniem: 1302638 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:42:
Ik ben ineens uitgelogd, ik moest inloggen en een code bevestigen, en nu is mijn account leeg. Moet bandje weer opnieuw koppelen maar ik krijg een error.
Klinkt bij iemand bekend?
[ Voor 36% gewijzigd door charrel op 31-08-2021 15:49 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq