Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-07 20:59
Pindakaas…met sloopwerk op het werk de Band kwijtgeraakt.
Waarschijnlijk met puin in de container gooien gebeurd, vind die maar terug.
Altijd doe ik hem af met zwaar werk, omdat de originele sluit niet helemaal tof was…had zelf bij Ali al gekeken voor een gesp sluiting…zo balen dit.

Door naar de 7, of hebben mensen nog andere tips?
Wil het wel bij Xiaomi of Amazfit houden.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:34
hansie_k schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:37:
Pindakaas…met sloopwerk op het werk de Band kwijtgeraakt.
Waarschijnlijk met puin in de container gooien gebeurd, vind die maar terug.
Altijd doe ik hem af met zwaar werk, omdat de originele sluit niet helemaal tof was…had zelf bij Ali al gekeken voor een gesp sluiting…zo balen dit.

Door naar de 7, of hebben mensen nog andere tips?
Wil het wel bij Xiaomi of Amazfit houden.
Als je in de buurt komt met gsm maakt hij dan verbinding? Dan kun je via de app de horloge lawaai laten maken 🤷🏻‍♂️

Ik heb nog de 5 maar moest ik nieuwe pakken zou ik naar de 7 pro kijken, voor de standalone GPS ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
superiscch schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:37:
[...]

Als je in de buurt komt met gsm maakt hij dan verbinding? Dan kun je via de app de horloge lawaai laten maken 🤷🏻‍♂️

Ik heb nog de 5 maar moest ik nieuwe pakken zou ik naar de 7 pro kijken, voor de standalone GPS ☺️
Ja, ik weet waar hij ligt, in een 9m3 container, onder het puin. Het enige wat de Band doet om 'vindvaar' te zijn is trillen, en dat hoor je niet in een bak puin met bouwgeluiden er omheen 🙄

Ik zat inderdaad naar de Pro te kijken, die is alleen nog niet echt in NL leverbaar, en de GPS nauwkeurigheid is ook niet helemaal top.
Denk dat ik voor de gewone 7 ga.

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
hansie_k schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:12:
[...]

Ja, ik weet waar hij ligt, in een 9m3 container, onder het puin. Het enige wat de Band doet om 'vindvaar' te zijn is trillen, en dat hoor je niet in een bak puin met bouwgeluiden er omheen 🙄

Ik zat inderdaad naar de Pro te kijken, die is alleen nog niet echt in NL leverbaar, en de GPS nauwkeurigheid is ook niet helemaal top.
Denk dat ik voor de gewone 7 ga.
Ja juist het uurwerk trilt enkel 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Eerste ervaring met de 6 met NFC is nog wisselend. Curve kaart toevoegen ging zonder problemen. De eerste twee betalingen ook. Bij een terminal met de strip aan de zijkant lukte het niet en moest de betaalkaart gebruikt worden.
Hoe zijn de ervaringen van andere gebruikers?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAgcE_ySST9t3r_wNTm7pcug7WY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vgi5ZPZehAzRIMVpLejFU8p.jpg?f=user_large

Blijkbaar zijn creditcards o.a. niet bij alle supermarkten te gebruiken. Waarschijnlijk is dat de oorzaak.

[ Voor 85% gewijzigd door mpx200_05 op 13-11-2022 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 09:47:
Dat is precies wat ik na het zwemmen toen hij het ook niet deed, heb gedaan. Toen werkte het weer.
Gisteravond na een wandeling, een uur of 5 na het zwemmen, deed de touch het niet. Daarom dacht ik dat het kapot was.

Nou ja, het werkt nu weer. Hopen dat het zo blijft. Maar zwemmen doe ik er niet meer mee.
Ik leer het ook niet.
Weer ermee gezwommen en het scherm reageert niet meer. Sterker nog het geeft digitale storingen, zeker als hij trilt.

Kijken of het weer vanzelf gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:30
Vreemd. Mijn Band doet ook vreemde dingen tijdens het zwemmen of douchen, maar daarna, in droge toestand, is alles weer normaal. Ik ben nu aan mijn vierde Band en heb er nog nooit waterproblemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Hij is na het zwemmen snel leeg gelopen (circa 20% in een paar uur). Als ik weer thuis ben gaat die aan de lader en dan zie ik wel.

Misschien is het een productie foutje, dat die niet helemaal waterdicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien een productiefoutje inderdaad. Zelfs bij het douchen is het even langs de handdoek vegen en ik kan hem weer gebruiken en als ik ga zwemmen houd ik hem ook gewoon om. Ik heb ook verschillende banden gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 20-02-2023 08:21 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En hij is weer op 100% geladen en lijkt het gewoon te doen.

Bijzonder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:46
Het zwemmen lijkt hier ook een probleem te geven, hij registreert helemaal niets. Enig idee? Reboot maakt niet uit en meest recente software/firmware staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-07 23:12
Mijn stappen worden sinds een week wel op dat en werkniveau bijgehouden maar niet op maandbasis. Dat is toch vreemd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fredericm schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:00:
Mijn stappen worden sinds een week wel op dat en werkniveau bijgehouden maar niet op maandbasis. Dat is toch vreemd
Het enige dat er gebeurd is dat is de zomertijd. Misschien dat het daar door komt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 22:07

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jelte schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Ik leer het ook niet.
Weer ermee gezwommen en het scherm reageert niet meer. Sterker nog het geeft digitale storingen, zeker als hij trilt.

Kijken of het weer vanzelf gaat werken.
Ik was hem ook weer vergeten af te doen bij het zwemmen en heb exact hetzelfde als wat jij beschrijft helaas.
Heb nu ook permanent een soort gekke gloed aan de buitenrand van mijn scherm. Touch is helemaal geen optie meer dus ik kan het scherm alleen nog maar bekijken middels raise to wake. Hij doet nog nét genoeg om geen nieuwe te kopen zeg maar :D

Zat te kijken naar de Mi Band 8, maar neig nu toch meer naar de Fitbit Charge 6 die hopelijk volgende maand wordt aangekondigd. Hopelijk zit die wat beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ken. schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Zat te kijken naar de Mi Band 8, maar neig nu toch meer naar de Fitbit Charge 6 die hopelijk volgende maand wordt aangekondigd. Hopelijk zit die wat beter in elkaar.
Je hebt sowieso betere ondersteuning in andere apps met Fitbit wat me ook wel een voordeel lijkt. De miband kun je vaak via een omweg met Google Fit wel toevoegen maar klopt dan vaak niet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Marzman schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Je hebt sowieso betere ondersteuning in andere apps met Fitbit wat me ook wel een voordeel lijkt. De miband kun je vaak via een omweg met Google Fit wel toevoegen maar klopt dan vaak niet.
Ja precies. Aan de andere kant betaal je dan wel bijna 100 euro meer voor een Fitbit Charge.
Ik wacht even tot beide horloges beschikbaar (Mi Band 8 Global version) zijn en wacht dan de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ken. schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:47:
[...]

Ik was hem ook weer vergeten af te doen bij het zwemmen en heb exact hetzelfde als wat jij beschrijft helaas.
Heb nu ook permanent een soort gekke gloed aan de buitenrand van mijn scherm. Touch is helemaal geen optie meer dus ik kan het scherm alleen nog maar bekijken middels raise to wake. Hij doet nog nét genoeg om geen nieuwe te kopen zeg maar :D

Heej Ken :) :w

Ik ben voor een Amazfit GTR4 gegaan. Wel met Notify for Amazfit, dus geen data naar partijen dat ik niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jelte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Heej Ken :) :w

Ik ben voor een Amazfit GTR4 gegaan. Wel met Notify for Amazfit, dus geen data naar partijen dat ik niet wil.
Hoihoiii :w

Poah.. Heb ik ook nog even meegenomen in mijn oriëntatieonderzoek laatst, maar die is wel een stuk groter dan ik zou willen. Had hiervoor een Galaxy Watch 3 Frontier en ben zo gewend en verknocht aan de kleine footprint van de Mi Band 6 dat ik de 7 zelfs al niet heb genomen door de size bump :P

Wel een aanrader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Joah, het doet wat ik wil. Wel fijn dat je activiteiten zonder je telefoon kunt tracken.

Belangrijker vond ik dat die daadwerkelijk tegen water kan, wat de Mi band dus niet lijkt te kunnen.
Ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Jelte schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:49:
Joah, het doet wat ik wil. Wel fijn dat je activiteiten zonder je telefoon kunt tracken.

Belangrijker vond ik dat die daadwerkelijk tegen water kan, wat de Mi band dus niet lijkt te kunnen.
Ik ben er blij mee.
Heb ik dan geluk? Ik heb er zo'n 20x mee gezommen sinds ik 'm heb (op vakantie enzo), maar doet het nog prima?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Heb ik dan geluk? Ik heb er zo'n 20x mee gezommen sinds ik 'm heb (op vakantie enzo), maar doet het nog prima?
Misschien?
Zoek maar terug in dit topic. Een aantal keer gehad dat die niet meer reageerde en zelfs het scherm vreemd deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:44
Ik heb ook regelmatig gezwommen met mijn Mi Band 6, en was 'm regelmatig onder de kraan. Ja, het scherm kan dan raar reageren, omdat het nat is, maar dat is voorbij zodra-ie weer droog is. Doet het na een half jaar nog steeds als 'n zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb al jaren een Miband 4 die ik nooit af doe, ook niet bij afwassen, douchen, zwemmen (in zwembaden, natuurwater, de zee). Werkt nog steeds prima. Hiervoor een Miband 2 waarmee ik hetzelfde deed en die werkt op zich ook nog (alleen die ledjes zijn een beetje aan het einde van hun levensduur waardoor dat scherm amper afleesbaar is). Ik denk dat @Jelte eerder pech had dan jullie geluk :p

Alleen als het scherm nat is doet die een beetje raar, maar als ik er met een handdoek overheen ga is dat weer goed. Dat lijkt me normaal, mijn telefoon is ook waterdicht maar als er druppels op het touchscreen liggen werkt dat ook vreemd.

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 27-07-2023 09:04 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Tja als het scherm opeens digitale storing vertoond en eerst helemaal leeg moet lopen en dan weer opladen, voor ik hem weer kan gebruiken. Dan noem ik dat niet ideaal.

En dat is precies wat er bij mijn versie gebeurde. Misschien een slecht exemplaar, misschien niet. Ik was er in ieder geval klaar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:06:
Tja als het scherm opeens digitale storing vertoond en eerst helemaal leeg moet lopen en dan weer opladen, voor ik hem weer kan gebruiken. Dan noem ik dat niet ideaal.

En dat is precies wat er bij mijn versie gebeurde. Misschien een slecht exemplaar, misschien niet. Ik was er in ieder geval klaar mee :)
Zo te zien aan de reacties van anderen (en mij) lijkt het om een exemplarische fout te gaan. Er zit twee jaar garantie op de Band. Heb je al eens contact opgenomen met Mi? Volgens mij is je garantietermijn nu wel afgelopen, omdat jij een van de eersten in Nederland was met een Band 6, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Joah, had gekund. Nu ben ik er al klaar mee :) Het zal wel.

Bij mijn vriendin gaat het ook goed trouwens met haar Mi Band 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Omdat m'n Mi Band 5 kapot gegaan is heb ik de 6 gekocht (7 vind ik te groot...) maar deze vibreert niet, ik hoor enkel een tik geluid. Staat hier een instelling verkeerd of is deze kapot aangekomen? 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
superiscch schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:49:
Omdat m'n Mi Band 5 kapot gegaan is heb ik de 6 gekocht (7 vind ik te groot...) maar deze vibreert niet, ik hoor enkel een tik geluid. Staat hier een instelling verkeerd of is deze kapot aangekomen? 🙈
Ik heb ze allebei, de Band 6 hoort net zo te trillen als de 5. Wanneer je hem voor de eerste keer aan de lader hangt om 'm op te starten moet ie al een tril geven. Als ie ook toen alleen tikte zou het volgens mij een defecte trilmotor kunnen zijn. Misschien even resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Of-Aaargh schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Ik heb ze allebei, de Band 6 hoort net zo te trillen als de 5. Wanneer je hem voor de eerste keer aan de lader hangt om 'm op te starten moet ie al een tril geven. Als ie ook toen alleen tikte zou het volgens mij een defecte trilmotor kunnen zijn. Misschien even resetten?
Reset getest, helpt niet. Ik heb niet echt gelet op de trilling bij aansluiten van de lader.

Maar ik heb het nu eens getest met een eigen gemaakte vibratie voor melding en enige wat ik hoor ik tik/tik/tik 🙈 duidelijk defect dus, klaar voor retour.

Zonde dat deze zo moeilijk te verkrijgen is, hij is natuurlijk al 'oud'. Een 7 of 8 mini zou welkom zijn 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ondertussen is er een nieuwe 6 onderweg 👌👌

Nog een vraagje waar ik even mee vast loop. Blijkbaar kun je een custom font file installeren zodat je alle emoji hebt via Notify for mi band. Maar ik vind die file precies niet. Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb een Mi Band 6 en af en toe als ik dat ding onder de douche nog om heb gaat die denken dat ik baantjes aan het trekken ben in het zwembad. Ik heb dan zo'n groen pijltje en een omkeer icoontje. Als ik het scherm aanraak draaien ze om. Hoe de fuck krijg ik dat uit? Lang aanraken doet niks, kort aanraken draaien ze alleen maar om :?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
evilution schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:59:
Ik heb een Mi Band 6 en af en toe als ik dat ding onder de douche nog om heb gaat die denken dat ik baantjes aan het trekken ben in het zwembad. Ik heb dan zo'n groen pijltje en een omkeer icoontje. Als ik het scherm aanraak draaien ze om. Hoe de fuck krijg ik dat uit? Lang aanraken doet niks, kort aanraken draaien ze alleen maar om :?
Heb je een screenlock aan staan?
Vocht registreert ie als aanraking, als je een lock op zet moet je eerst omhoog swipen.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 17:03
evilution schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 18:59:
Ik heb geen Mi Band 6 en heb fitness bands nooit onder de douche aan, maar is het zoiets als in deze video (van MiBand 4)?
Dus dan is het swipe 2x keer op de groene pijlen in richting van de groene pijlen, en dat krijg je cijfer statistieken waarop je kunt longpressen om te pauzeren/stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij de band 4 was het inderdaad lang aanraken. Ik heb nu een horloge met knoppen om het touchscreen te activeren/deactiveren dus geen last meer onder de douche.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

SanderBos schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:24:
[...]

`
Dus dan is het swipe 2x keer op de groene pijlen in richting van de groene pijlen, en dat krijg je cijfer statistieken waarop je kunt longpressen om te pauzeren/stoppen.
Dat lijkt te werken. Bedankt d:)b

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1 2 3 Laatste