Inmiddels alle 4 m'n airco units weer op de Asus router wifi gekregen. Router niet naar fact. default gereset; wel gezien dat er nog wel e.e.a. aan fixing aan de FW plaats moet vinden.
Ik heb uiteindelijk een nieuw account op een mail alias aangemaakt om de units opnieuw te 'onboarden' al had dat achteraf bekeken mss niet nodig geweest. Wifi modules allemaal gereset. Bij de units beneden (multisplit) ook een tijd (>1 uur) spanningsloos gezet. 1 unit kreeg ik wel geactiveerd, de andere nog steeds niet. De procedure lukte wel, maar de unit bleef vervolgens offline/gedeactiveerd.
Oplossing was uiteindelijk via WPS ipv SSID+Key koppelen. WPS staat standaard uit bij bij, dus tijdelijk geactiveerd. Daarna in 1 keer gelukt. Vaag. Maar goed, al lang gelukkig dat het allemaal weer werkt, want de app is in een aantal opzichten gewoon handiger dan de IR remote.
We ontdekt dat mijn routers - ondanks dat dat uitgevinkt was - vrolijk kanaal 12 en 13 gebruikten om 'auto' een kanaal te kiezen. Dat wijzigt kennelijk nog wel eens gedurende de dag, waardoor de units zo nu en dan onbereikbaar werden. Pro-tip; let daar dus op. Ik heb de kanaal keuze voor 2.4G nu vast gezet, incl extention kanaal.
Hieronder mijn 2.4G settings in de AX-3000:
Edit: als laatste aanvulling, de units op zolder ook via MAC binding aan de mesh router op zolder verbonden. Beneden de units aan de hoofdrouter in de huiskamer toegewezen om te voorkomen dat ze gaan 'zwerven' tussen de 2. Ik moet dus ook nog wat finetunen aan roaming van clients, want dat lijkt niet altijd goed te gaan (het wifi signaal op de betreffende etage zo _veel_ beter moeten zijn en daarmee altijd de voorkeur moeten hebben.).
[
Voor 9% gewijzigd door
CaptainKansloos op 14-11-2022 14:22
. Reden: aanvulling ]