Sinds deze week hangen er bij onze in huis ook een paar Daikin Perfera's plus daarnaast nog een vloermodel. Dat vloermodel heb ik zonder problemen in de Onecta-app kunnen krijgen, maar bij die Perfera's lukt het niet. Op zeker moment krijg ik een bericht 'Opnieuw verbinden met uw toestel'. Na een tijdje komt dan de melding 'Toestel niet gevonden op het netwerk' in beeld. Talloze pogingen gedaan, maar nog geen resultaat. Zeer frustrerend. Ik moet erbij zeggen dat er een firmware update is vastgelopen. Die firmware update werd op het vloermodel wél goed uitgevoerd. Wellicht heeft het daar iets mee te maken, maar ik zou niet weten hoe ik die firmware update opnieuw zou kunnen starten. Hopelijk heeft iemand de gouden tip!
Ik had hetzelfde probleem, 3 wandmodellen niet toegevoegd krijgen aan de Onecta app op de iPhone.
In een van de reacties las ik dat via de tablet het gelukt was.
Dus proberen via de iPad en tot mijn verbazing alledrie de eerste keer gelukt.
Lijkt toch de mobiele data het proces ergens in de weg zit.
Doe er je voordeel mee
In een van de reacties las ik dat via de tablet het gelukt was.
Dus proberen via de iPad en tot mijn verbazing alledrie de eerste keer gelukt.
Lijkt toch de mobiele data het proces ergens in de weg zit.
Doe er je voordeel mee
even een schopje.
Weet iemand hoe je een buiten unit van Daikin kan herstarten?
Ik kreeg een error code met te weinig koel vloeistof.
Maar heb even de buitenunit schoongemaakt in hoeverre het kan om een poging te doen want ik verwacht geen te weinig koelvloeistof?
Trouwens de app en wifi is al flink verbetered dan in het begin.
Weet iemand hoe je een buiten unit van Daikin kan herstarten?
Ik kreeg een error code met te weinig koel vloeistof.
Maar heb even de buitenunit schoongemaakt in hoeverre het kan om een poging te doen want ik verwacht geen te weinig koelvloeistof?
Trouwens de app en wifi is al flink verbetered dan in het begin.
Wat een drama met de Daikin Perfera en alles omtrent het netwerk. Hier heb ik nu een aantal weken een FTXM25A5V1B (Wifi module BRP069C4x) binnenunit.
Het koppelen was een taaie klus, maar dat is gelukt. Alleen het grote probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de binnenunit continu verbind en de verbinding ook weer binnen enkele minuten verliest met het Unifi U6+ accesspoint dat letterlijk 2 meter naast de binnenunit hangt.
In eerst instantie had ik de airco verbinden met mijn normale SSID, nu heb ik een apart SSID aangemaakt voor IoT devices. (2,4 GHz, kanaal 1 t/m 11, fixed ip gegeven, WPA2, PMF disabled). Maar nog steeds blijft de airco continu de verbinding te verliezen, structureel iedere 10 min. Wat ook opvalt is dat de TX Retries continu tussen de 30% en 45% zit.
Ik ben eigenlijk wel door m'n debug stappen heen.
Is er heel misschien iemand die hier raad mee weet?
/f/image/Kx2vpSwvHWdjp859qEVHEUXX.png?f=fotoalbum_large)
Het koppelen was een taaie klus, maar dat is gelukt. Alleen het grote probleem waar ik nu tegenaan loop is dat de binnenunit continu verbind en de verbinding ook weer binnen enkele minuten verliest met het Unifi U6+ accesspoint dat letterlijk 2 meter naast de binnenunit hangt.
In eerst instantie had ik de airco verbinden met mijn normale SSID, nu heb ik een apart SSID aangemaakt voor IoT devices. (2,4 GHz, kanaal 1 t/m 11, fixed ip gegeven, WPA2, PMF disabled). Maar nog steeds blijft de airco continu de verbinding te verliezen, structureel iedere 10 min. Wat ook opvalt is dat de TX Retries continu tussen de 30% en 45% zit.
Ik ben eigenlijk wel door m'n debug stappen heen.
Is er heel misschien iemand die hier raad mee weet?
/f/image/Kx2vpSwvHWdjp859qEVHEUXX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gJCdmcXMe6XT5KGIeaqgQbwd.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Boost9898 op 28-05-2025 21:30 ]
Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L
Bij mij zijn er ook drie units gelukt, maar de laatste lukt niet.
Bij het verbinden met de cloud loop ik vast. Moet mijn eigen telefoon/ipad dan verbonden zijn met de airco of met mijn wifi?
Bij het verbinden met de cloud loop ik vast. Moet mijn eigen telefoon/ipad dan verbonden zijn met de airco of met mijn wifi?