Roodey schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:28:
[...]
Nee nog niet. Ik speel de laatste weken erg lekker met de AT10 18K 2024. Binnenkort start het toernooi bij onze vereniging en ik wil niet met een nieuw racket beginnen te spelen vlak voor het toernooi.
Ik ben zo iemand die meteen begint te spelen met een nieuw racket als ik deze thuis heb. Ik heb dan niet het geduld om te wachten tot na het toernooi

Ah, oke! Heb wel gelezen dat de 2025 versie heel anders is dan de 2024 versie ('zachter' meen ik).
Wat jij dus hebt heb ik ook: vanwege die blessure dus een nieuw racket besteld, komt maandag denk ik binnen. Vrijdag mijn allereerste wedstrijdje op een toernooi, GD8. Wat al vrij hoog gegrepen is voor me want ben net begonnen dus eerder GD9, haha. Maar mijn dubbelpartner kan er wel wat van dus voor haar is GD8 beter. Ik ben nu een week of 6/7 volledig lid, daarvoor een maand of 8 daglid maar toen kon ik dus haast niet spelen. Wedstrijden sowieso dus nog nooit gespeeld en speel nu denk ik gemiddeld 2x per week.
Ik hoop voor mijn eerste wedstrijdje dus wel met dat nieuwe racket te spelen. Als dat dan goed gaat en bevalt gebruik ik die gewoon. Belangrijkste is nu dat ik geen last (meer) krijg van mijn handpalm/vingers/onderarm en schouder.
@
Martinspire @
Deewop Zeker, dank!
Ben ook wel in een speciaalzaak geweest voor hulp en advies. Zij gaven aan dat ik vooral een zacht racket met goede grote sweetspot moest proberen met het zwaartepunt laag tot midden. Dat was nog belangrijker dan het totale gewicht. Demonstreerde hij door een honkbalknuppel in mijn hand te geven 'zoals het hoort' en dan andersom, dus de dikke kant in je handpalm. Dan lijkt ie ineens een stuk lichter natuurlijk door een heel ander zwaartepunt.
Na allerlei goede verhalen / reviews heb ik het racket van Miguel Lamperti besteld: Nox ml10 pro cup coorp. Ben dus wel benieuwd in hoeverre ik verschil ervaar en of ik hier als beginner (na even wennen wellicht) lekker mee kan spelen :)