Het grote padel topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 13:25
Card Nox schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 09:55:
@Quantor, ahh interessant, wellicht eens een setje van bestellen. We spelen vaak buiten en het is dus regelmatig nat, je merkt wel dat de ballen dan sneller gaan pluizen en inderdaad een stuk zwaarder worden.

Kent iemand de https://renewaball.com/ of heeft iemand hier al ervaring mee?? Een volledig recyclebare bal, klinkt goed!
Renewaball kende ik niet, maar ziet er wel interessant uit. Ja, weliswaar iets duurder, maar zeker het overwegen waard! Goede vondst!

Vandaag mijn nieuwe schoenen ontvangen..lekker hip kleurtje.. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anxVvLFjQd6hiSPsm51WLLdKCEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuGaGwTNQsCslJLu8e63tXjI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door bvsteyn op 15-02-2024 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:34
Deze gebruikt de Pascalbox icm Head en lijkt happy:
YouTube: pascal box analysis

Ik ga mijn ballen vanavond weer gebruiken, 2 weken niet gepadelled helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 22:09
Iemand die hier met Nox speelt?
Mijn eerste Nox racket kocht ik omdat hij er zo mooi uit zag en niet al te duur was (Nox Shadow Drive fiber).
Nu wil ik een upgrade doen (uit luxe). Even gespeeld met een Nox AT10 18k (2022) racket, maar ik vond die toch minder fijn dan mijn eigen racket.
Terwijl de AT10 een topmodel is.

Met mijn racket leek verdedigen net makkelijker (op een smash) dan bij de AT10. Geen idee of ik dan naar hardheid of naar zacht moet kijken.

Wil wel gewoon bij Nox blijven (ja ook tas van NOX :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:59
kx22 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:11:
Iemand die hier met Nox speelt?
Mijn eerste Nox racket kocht ik omdat hij er zo mooi uit zag en niet al te duur was (Nox Shadow Drive fiber).
Nu wil ik een upgrade doen (uit luxe). Even gespeeld met een Nox AT10 18k (2022) racket, maar ik vond die toch minder fijn dan mijn eigen racket.
Terwijl de AT10 een topmodel is.

Met mijn racket leek verdedigen net makkelijker (op een smash) dan bij de AT10. Geen idee of ik dan naar hardheid of naar zacht moet kijken.

Wil wel gewoon bij Nox blijven (ja ook tas van NOX :p)
Ik ben een beginner en heb na lang wikken en wegen een Nox AT10 Genius 12K 2023 gekocht. 18K is veel te hard als ik de reviews en beschrijvingen mag lezen. Je huidige racket ken ik niet, maar ik lees dat dat voornamelijk voor defensief spel is, 18k is het meest aanvallende racket van Nox geloof ik... maargoed ik ben maar een beginner (nu een keer of 10 gedaan).

AT10 heb je dus ook in verschillende versies/edities/specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@kx22, BullPadel boy hier dus geen ervaring met Nox rackets (ondanks mijn nick :D)

De verschillen zijn:
Shadow: rond (lees druppel maar lijkt me rond) met glasvezel oppervlak en medium foam.
De AT10 (Genius) 18k is druppel (dus kleinere sweetspot), 18k carbonfiber oppervlak (extreem stug), hard foam. Dit racket is dus veel stugger en past een meer aanvallende speelstijl tov je Shadow racket.

Koop vooral GEEN top off the line racket. Veel mensen denken dat een pro racket een goed racket is. Een goed racket is een racket dat past bij je skill level en speelstijl! Die AT10 18k is best een pro racket en denk dat je het daarom niet zo fijn vond.

YouTube: YOU SHOULDN'T BUY THIS PADEL RACKET... #padel

YouTube: How to CHOOSE a Padel Racket? | ThePadelSchool.com

Ik heb een tijdje terug wat tips geschreven, wellicht heb je daar wat aan:

Card Nox in "Het grote padel topic"

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 18-03-2024 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Card Nox schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:20:
@kx22, BullPadel boy hier dus geen ervaring met Nox rackets (ondanks mijn nick :D)

De verschillen zijn:
Shadow: rond (lees druppel maar lijkt me rond) met glasvezel oppervlak en medium foam.
De AT10 (Genius) 18k is druppel (dus kleinere sweetspot), 18k carbonfiber oppervlak (extreem stug), hard foam. Dit racket is dus veel stugger en past een meer aanvallende speelstijl tov je Shadow racket.

Koop vooral GEEN top off the line racket. Veel mensen denken dat een pro racket een goed racket is. Een goed racket is een racket dat past bij je skill level en speelstijl! Die AT10 18k is best een pro racket en denk dat je het daarom niet zo fijn vond.

YouTube: YOU SHOULDN'T BUY THIS PADEL RACKET... #padel

YouTube: How to CHOOSE a Padel Racket? | ThePadelSchool.com

Ik heb een tijdje terug wat tips geschreven, wellicht heb je daar wat aan:

Thanks, ja ik ben denk ik geen beginner meer. Niveau gevorderd 4/5. Speel geen competitie, maar wel vaak met random mensen in toernooitjes.
Alleen past een aanvallende stijl niet heel goed bij mij. Dus ik denk dat ik inderdaad geen top op line hoef te hebben, maar eentje die erg allround is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:59
kx22 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Thanks, ja ik ben denk ik geen beginner meer. Niveau gevorderd 4/5. Speel geen competitie, maar wel vaak met random mensen in toernooitjes.
Alleen past een aanvallende stijl niet heel goed bij mij. Dus ik denk dat ik inderdaad geen top op line hoef te hebben, maar eentje die erg allround is.
Kan je het niet ergens testen? De 12k of ML10 zijn wellicht de beter passende allround rackets die je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Bij de shop in Alphen a/d Rijn kan je testen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:24
Roppedop schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:00:
Bij de shop in Alphen a/d Rijn kan je testen.
Ik heb nu al 2 rackets besteld bij Duo Bakker Sport waar jij vermoedelijk naar refereert.
Laatste keer lijstje gemaild met rackets waar ik uit wilde kiezen en na zijn reactie hebben we gebeld. Uiteindelijk geen racket gekocht uit het lijstje van mijn eigen keuze. Waarom? Ik had ook allemaal 'high end' rackets uitgezocht waarbij Mike mij de hardheid afraadde.
Ik speel nu met de Nox MM2 Pro Manu Martin 2023. Na een kleine leercurve (3 potjes) loop ik nu met het racket weg.

Het advies van deze zaak is ongeëvenaard.

[ Voor 2% gewijzigd door Roodey op 19-03-2024 06:51 . Reden: Iets verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

kx22 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Zelf speel ik voornamelijk op rechts en ook verdedigend. Vooral veel lob, bandeja en vibora in mijn spel met soms een smash tussendoor.

Een aantal rackets gehad en van vrienden geprobeerd. Zelf vind ik het heel lastig om met een 18k racket incl harde kern racket te spelen door de finesse die nodig is.

De marge tussen de achterlijn in de laatste 20cm of tegen het glas spelen is voor mij te klein.

Voordeel met een at10 is wel het lichtgewicht en je het racket makkelijk overal tussen manoeuvreert. Alleen veel ballen uit steeds, omdat ze echt van het racket stuiteren.

Zelf uitgekomen op een Adidas Adipower Ctrl 3.2. Niet het team racket, want die is echt ruk. Je zou ook kunnen kijken voor de Adipower ctrl 3.2 multiweight die een tikkie duurder is.(-+120€). De ctrl absorbeert de kracht van de bal waardoor de bak niet hard terug kaatst, maar door de grote sweetspot kun je zelf wel veel vaart meegeven aan je ballen. Het is alleen geen Nox....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Roodey schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 06:50:
[...]

Ik heb nu al 2 rackets besteld bij Duo Bakker Sport waar jij vermoedelijk naar refereert.
Nee, die bedoelde ik niet. Padelshop heeft een padelbaan waar je kan testen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kx22
Uiteindelijk na reviews heb ik gekozen voor de Nox AT10 12k 2023 model.
Lijkt me een goede allround racket voor ongeveer 100 euro.
Zal iets vriendelijker aanvoelen dan de 18k welke ik weer iets te hard vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 13:33
bvsteyn schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:53:
[...]
Vandaag mijn nieuwe schoenen ontvangen..lekker hip kleurtje.. 8)

[Afbeelding]
Hey nice, deze heb ik ook net een maand. Zitten mij echt als gegoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

kx22 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:34:
Uiteindelijk na reviews heb ik gekozen voor de Nox AT10 12k 2023 model.
Lijkt me een goede allround racket voor ongeveer 100 euro.
Zal iets vriendelijker aanvoelen dan de 18k welke ik weer iets te hard vind.
Rond de €100? Linkje?
AndereKoekoek schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 08:08:
[...]

Zelf uitgekomen op een Adidas Adipower Ctrl 3.2. Niet het team racket, want die is echt ruk. Je zou ook kunnen kijken voor de Adipower ctrl 3.2 multiweight die een tikkie duurder is.(-+120€). De ctrl absorbeert de kracht van de bal waardoor de bak niet hard terug kaatst, maar door de grote sweetspot kun je zelf wel veel vaart meegeven aan je ballen. Het is alleen geen Nox....
Waar was dit racket ~ €120?

[ Voor 44% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-05-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Dj-sannieboy schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:17:
[...]

Rond de €100? Linkje?
[...]

Waar was dit racket ~ €120?
Beetje op een vage website. Bewust met creditcard betaald ivm kopers bescherming. Maar racket werd toch binnen 24u geleverd.
https://padelbizar.nl/collections/rackets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AndereKoekoek schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:41:
[...]

Beetje op een vage website. Bewust met creditcard betaald ivm kopers bescherming. Maar racket werd toch binnen 24u geleverd.
https://padelbizar.nl/collections/rackets
Thanks, heb een Adipower CTRL 3.2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 12:44
Is padel mogelijk zonder enige vorm van lessen? Ik heb op twee a drie keer padellen na (waarvan 1 bedrijfsuitje) geen enkele ervaring met racketsporten. Het lukte toen wel aardig om het spel gaande te houden.

Vraag het namelijk omdat zowel familie als vrienden mij nu hebben mee gevraagd. De ervaring van deze mensen wisseld redelijk. Het is daarnaast de bedoeling dat er voornamelijk voor de lol gespeeld wordt.

Ik vind het wel leuk om af en toe mee te doen. Enkel wil ik eigenlijk naast de andere sporten (fitness, wielrennen en mountainbiken) die ik beoefen niet al te veel meer uitgaven aan sport.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja, maar het ligt er al helemaal hoeveel balgevoel je hebt. Groot voordeel is dat het blad van het racket niet ver van je hand zit. Je niet met spin of slice hoeft te spelen. En hard slaan is al helemaal niet nodig.

Ik heb wat vrouwelijke collega's "les" gegeven, maar als je uberhaupt al niet de clue hebt om naar de bal te bewegen en daarna een beetje in te draaien met je lichaam, dan wordt het lastig.

Dus zoals je zei dat het bij die paar keer wel ging, dan gewoon doen, wordt steeds leuker naarmate je geoefender wordt, als men de bal wat vaker terug kan spelen. Daarna "les nemen" door tips van bijv youtube kanalen te volgen en dat proberen toe te passen. Is eenmaal het virus aangeslagen, zijn wat lessen meestal wel aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkgabriel1987
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 06-06-2024
Veel padelspelers hier leuk! Ik zie ook dat een hoop tips zoeken voor padelspel en ook vragen welke rackets goed zijn. Mijn tweede racket heb ik gekocht na het bepalen van mijn persoonlijke eigenschappen en welk racket daar bij hoort. Dat heb ik gedaan aan de hand van deze website.

Beste padel racket?

Nu speel ik met een Siux Electra ST3 Go en dat gaat geweldig!

[ Voor 3% gewijzigd door dirkgabriel1987 op 23-05-2024 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heb niet alles gelezen maar voor mij werd de Bullpadel Ionic Control 24 aangeraden, laat ik nu net de 23 versie hebben 👍.

Ik ga padellen met mijn zusje, neefje, schoonbroer. Allemaal geen Padel ervaring, wordt dus een kwestie van het spel gaande houden en niet te lastige ballen te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:33
TheBlackestCrow schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:12:
Is padel mogelijk zonder enige vorm van lessen? Ik heb op twee a drie keer padellen na (waarvan 1 bedrijfsuitje) geen enkele ervaring met racketsporten. Het lukte toen wel aardig om het spel gaande te houden.

Vraag het namelijk omdat zowel familie als vrienden mij nu hebben mee gevraagd. De ervaring van deze mensen wisseld redelijk. Het is daarnaast de bedoeling dat er voornamelijk voor de lol gespeeld wordt.

Ik vind het wel leuk om af en toe mee te doen. Enkel wil ik eigenlijk naast de andere sporten (fitness, wielrennen en mountainbiken) die ik beoefen niet al te veel meer uitgaven aan sport.
Ligt er een beetje aan als jouw familie en vrienden wel lessen hebben gehad, dan krijg je toch wel niveauverschil. Dan zou ik wel een paar lesjes aanbevelen, al zijn het er maar 5. Zonder lessen gaan padellen en geen ervaring met andere racketsporten zorgen ervoor dat verkeerde dingen aangeleerd kunnen worden. Denk aan voetenwerk, hoe je het racket vasthoudt, slaan ipv volleren, onvoldoende laag blijven, oncomfortabel dichtbij het net staan of het net vermijden.

Maar als ze ook zoiets hebben van we doen dit voor de lol, geen open toernooien spelen, dan idd gewoon lekker spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 12:23
Ik heb vorige week op vakantie voor het eerst een paar keer padel gespeeld (tennis wel al jaren) met familie die vaker padel spelen. Op zich kon ik goed meekomen, maar toch wel wat dingen die verschillen met tennis en waar ik aan moest wennen:

* topspin heeft geen enkele zin en lukt ook nagenoeg niet.
* je kiest of je links of rechts staat en blijft daar dan ook staan, ook aan het net als jouw partner serveert.
* hard slaan heeft niet veel zin, tenzij je hard naar de grond slaat en de bal de kooi uitstuit.
* goed serveren heeft erg veel voordeel.

Na een tijdje kreeg ik er wat meer vat op, vooral het slaan van sliceballen is effectief. Zowel bij de service als met volleren. Het terugstuiten van de bal via de wand moet je wat feeling voor krijgen, ik verkeek me erop dat de bal best wel ver terugkomt van de wand af.

Leuk t.o.v. tennis vond ik dat je dicht op elkaar staat en daardoor lekker kunt ouwehoeren. Ook dat de niveauverschillen niet zo heel veel invloed hebben en je toch wel redelijke rally's kunt hebben. En uiteraard dat je niet zoveel ballen aan het rapen bent tussen de punten door en de snelheid er daardoor inblijft.

Minder leuk t.o.v. tennis is voor mij dat je minder beweging krijgt (ik vind vooral single leuk, waarbij dan lekker de baan over kunt rennen). Je bent voornamelijk naar voor en achter aan het lopen (het net opzoeken en dan weer afzakken na de lob), veel minder zijwaarts. Smashen is niet mijn sterkste punt en dat heb je best vaak nodig met al die lobs.

Conclusie voor mij is dat het best leuk is om af en toe te doen met vrienden, maar voor mij niet voldoende sprintjes/meters om het tennis vaarwel te zeggen.

En daarnaast speelden we met beginners huurrackets die best zwaar en vooral topzwaar waren, waardoor ik na een uur last van mijn arm kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

FunkyTrip

Funky vidi vici!

@kleinelievewolff Goed bezig!
Als tennisspeler moet je vooral je instinct onderdrukken om de bal voor het raam te pakken als ie tot een halve meter voor de service lijn stuit. Dan komt hij 9 van de 10x ruim voldoende hoog terug en kun je op je gemakje wachten.
Waarom zou je smashen op lobs? (en dan bedoel ik niet mislukte lobs die je 1 meter van het net pakt). Die laat je een beetje zakken tot hoofd hoogte en slaat hem dan overhead (maar eigenlijk dus bijna side-head) met backslice off sidespin relatief rustig terug. Dat noemen ze een bandeja of vibora (als je hem met meer vaart slaat). Vervolgens loop je door naar het net omdat je daar tijd voor hebt gegenereerd en dan kun je de ballen daar weg volleren. Dat toppers de bal de baan uitsmashen ok, maar op jouw niveau worden ballen met een volley afgemaakt (of unforced errors).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik probeerde inderdaad ook de zogenaamde bandeja te maken, maar was vaak te snel met slaan, waardoor ik de bal op de bovenkant van het racket raakte. Denk dat ik nog moest wennen aan het kortere racket t.o.v. tennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kleinelievewolff schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:10:
Minder leuk t.o.v. tennis is voor mij dat je minder beweging krijgt (ik vind vooral single leuk, waarbij dan lekker de baan over kunt rennen). Je bent voornamelijk naar voor en achter aan het lopen (het net opzoeken en dan weer afzakken na de lob), veel minder zijwaarts. Smashen is niet mijn sterkste punt en dat heb je best vaak nodig met al die lobs.

Conclusie voor mij is dat het best leuk is om af en toe te doen met vrienden, maar voor mij niet voldoende sprintjes/meters om het tennis vaarwel te zeggen.
Leuk een padel topic!

Voor mij is padel juist een uitkomst. Met tennis heb ik veel last van mijn schouder terwijl padel mij lichamelijk beter afgaat. Qua intensiteit kan ik niet zeggen dat deze minder is dan bij een tenniswedstrijd, als je tenminste op je eigen niveau kunt spelen. Afgelopen weekend trouwens nog 1,5 uur op een padel single baan gestaan, poeh poeh.. best pittig kan ik zeggen.

Over 4 weekjes heeft onze tennisclub ook padelbanen. Kan niet wachten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:21
Ik heb vorige week op vakantie voor het eerst een paar keer padel gespeeld (tennis wel al jaren) met familie die vaker padel spelen. Op zich kon ik goed meekomen, maar toch wel wat dingen die verschillen met tennis en waar ik aan moest wennen:

* topspin heeft geen enkele zin en lukt ook nagenoeg niet.
* je kiest of je links of rechts staat en blijft daar dan ook staan, ook aan het net als jouw partner serveert.
* hard slaan heeft niet veel zin, tenzij je hard naar de grond slaat en de bal de kooi uitstuit.
* goed serveren heeft erg veel voordeel.

Na een tijdje kreeg ik er wat meer vat op, vooral het slaan van sliceballen is effectief. Zowel bij de service als met volleren. Het terugstuiten van de bal via de wand moet je wat feeling voor krijgen, ik verkeek me erop dat de bal best wel ver terugkomt van de wand af.

Leuk t.o.v. tennis vond ik dat je dicht op elkaar staat en daardoor lekker kunt ouwehoeren. Ook dat de niveauverschillen niet zo heel veel invloed hebben en je toch wel redelijke rally's kunt hebben. En uiteraard dat je niet zoveel ballen aan het rapen bent tussen de punten door en de snelheid er daardoor inblijft.

En daarnaast speelden we met beginners huurrackets die best zwaar en vooral topzwaar waren, waardoor ik na een uur last van mijn arm kreeg.
Tennis is zeker een andere sport en ook leuk. Snap je punten, maar sommige niet helemaal mee eens (maar dat komt denk ik door je beperkte speelduur)

- Je kan het snel oppakken, zeker met tenniservaring. Maar niveauverschil doet er écht wel toe. Vanaf niveau 7/6 zal een padelspeler je alle hoeken van de baan laten zien :+ (zelf niet op dat niveau trouwens)
- Goed serveren heeft vooral veel voordeel op lager niveau. Op hoog niveau zie je weinig tot geen aces en zit het voordeel hem vooral in dat je de netpositie hebt. Zelf nog geen hoog niveau maar ik krijg eigenlijk alle type serves wel terug en ook zonder dat iemand hem meteen de kooi uit krijgt.

Op hoger niveau zul je een stuk meer rennen overigens. Niet zoveel zijwaarts (tenzij je partner uit positie is gespeeld om te wisselen) maar ik sta toch regelmatig met een aardig hoge hartslag op de baan. Maar enkel wanneer het hoog niveau is en niet boven mijn kunnen. Ik speel ook regelmatig met vrienden die minder goed spelen en dan zweet ik nauwelijks tot niet.

Maar snap dat Tennis veel mensen meer zal aanspreken. Wat mij vooral aanspreekt tov tennis is dat de rally's véél langer zijn, waar ze bij tennis vaak na een paar slagen al voorbij zijn. Een Padel-rally kan al snel een minuut of langer duren... Dat zie je bij Tennis toch minder IMHO.

Beide is leuk. Mijn tips voor tennissers:
  • Positie is héél belangrijk bij padel. Zorg dat je op de juiste plek staat, op het juiste moment tenzij je je graag rot rent.
  • Laat de bal via de achterwand gaan. Streefregel voor beginners is, stuit die achter de achterlijn? Via de wand laten gaan!
  • Niet smashen! Een Badeja (verdedigend) is vaak veel effectiever omdat de bal laag blijft en veel lastiger terug te spelen is. Padel is minder risico = meer punten over het algemeen.
  • Achterin níét volleren. laat maar stuiteren en speel een gecontroleerde lob of bal op de voeten (Chicita).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 23:01

Je mag als medespeler gewoon wisselen van kant bij de service hoor. Blijf je aan een kant staan krijg je vaak de Australian formation. Dat vind ik op lage niveau's irritant, helemaal als je medespeler een bal op de forehand slecht serveert en te laat bij het net staat.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

KillaZ schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:29:
[...]

Je mag als medespeler gewoon wisselen van kant bij de service hoor. Blijf je aan een kant staan krijg je vaak de Australian formation. Dat vind ik op lage niveau's irritant, helemaal als je medespeler een bal op de forehand slecht serveert en te laat bij het net staat.
Haha ja dat is zo. Als je australian gaat, serveer dan minder hard als je niet snel genoeg bent om cross-court het net te bereiken. Maar vanaf playtomic niveau 3 zie je eigenlijk niemand meer die niet de australian opstelling hanteert (i.e. altijd aan dezelfde kant).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waah schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:39:
- Je kan het snel oppakken, zeker met tenniservaring. Maar niveauverschil doet er écht wel toe. Vanaf niveau 7/6 zal een padelspeler je alle hoeken van de baan laten zien :+ (zelf niet op dat niveau trouwens)
Dat valt toch wel mee? Ik ging als tennisspeler met KNLTB niveau 4.5 - 5 padellen en kon relatief snel meekomen met KNLTB rating 5 padel. Meestal is je padelrating ongeveer je tennis rating + 1. En na wat ervaring met padel is het ongeveer gelijk.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
FunkyTrip schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:54:
[...]

Dat valt toch wel mee? Ik ging als tennisspeler met KNLTB niveau 4.5 - 5 padellen en kon relatief snel meekomen met KNLTB rating 5 padel. Meestal is je padelrating ongeveer je tennis rating + 1. En na wat ervaring met padel is het ongeveer gelijk.
Definieer relatief snel :+
Waar ik op reageerde heeft nu zoals ik lees een keertje padel gespeeld. :9 Dat het relatief snel op te pakken als tennisser geloof ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waah schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Definieer relatief snel :+
Waar ik op reageerde heeft nu zoals ik lees een keertje padel gespeeld. :9 Dat het relatief snel op te pakken als tennisser geloof ik zeker.
Ah, maar hij zegt die al jaren tennist en niveau 3-4-5 als tennisser en komt gewoon direct mee met 6+ padellers hoor ;)
Lager niveau tennissers missen de volleytechniek en spelinzicht denk ik om direct mee te komen. Puur gebaseerd op eigen ervaring dit natuurlijk en de tennissers om me heen die ik ken en zijn gaan padellen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Klopt inderdaad, mijn padelervaring is nu een uur of 4-5. Denk ook zeker dat het een leuk spel is en genoeg uitdaging biedt als je op het juiste niveau speelt, maar voor nu spendeer ik mijn vrije tijd liever aan tennis. Ook omdat ik mezelf een beetje ken en bij een nieuwe hobby meestal weer los ga met goed materiaal en lessen enzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:16
TonyD schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 20:28:
[...]

Klinkt goed! Ik ben ook in de markt voor een ball pressurizer. Vooral omdat het niet goed voelt om de ballen na 3-4 keer spelen weg te gooien. Ik lees op reddit dat het succes van de pascalbox heel erg afhangt van het merk ballen, heb jij daar ervaring mee? En pomp je de pressurizer gedurende de week bij?

Hier 1x per week, vooral recreatief, aan het spelen. Mijn racket: https://www.decathlon.nl/...309097?mc=8797008&c=BLAUW De Kuikma 990 Hybrid Soft. Erg tevreden over, echt een veelzijdig racket.

Ik ben zelf verder aan het kijken om ergens lid te worden. Dan ben je net iets vrijer (ook qua kosten) om wat vaker te spelen.
Ik heb de PascalBox 3b sinds medio maart in gebruik en ik ben erg tevreden. De ballen gaan aantoonbaar langer mee. Ik gebruik ze nu toch zeker een keer of 10. Eerlijk is eerlijk, een setje nieuwe ballen bevat nét wat meer druk, maar de op druk gebrachte ballen doen het veel beter dan de ballen die niet opnieuw onder druk worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@TonyD, same here. Heb al zeker een potje of 8 met deze ballen gespeeld. Had ook nog wat oude ballen liggen en die geprobeerd op druk te brengen, bij 1 gelukt, de andere 2 waren al te ver heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 16:00
Mensen hier tips om tegenstanders te vinden? Een maatje en ik spelen 1x per week tegen 2 vaste spelers maar we willen ook graag tegen randoms spelen. Op Playtomic staat nooit een wedstrijduitnodiging...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@wErudite, waar je speelt eens vragen. Bij ons op de club hebben we een WhatsApp groep en bij een club in de buurt wordt Bundeling gebruikt.

Je kunt ook eens kijken op toernooi.nl om een toernooi te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
wErudite schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:09:
Mensen hier tips om tegenstanders te vinden? Een maatje en ik spelen 1x per week tegen 2 vaste spelers maar we willen ook graag tegen randoms spelen. Op Playtomic staat nooit een wedstrijduitnodiging...
Ik verwacht dat je in een commerciele padel hal speelt, niet bij een tennis/padel vereniging, zou zeggen, zoek er 1 op, (ga op de wachtlijst staan), wordt lid en je hebt genoeg tegenstanders met als bijkomend voordeel dat je KNLTB lid bent en toernooien kunt spelen.

Ter aanvulling: ik weet van de commerciele partijen in Eindhoven dat zij ook diverse hussel/king of the court evenementen organiseren, daar leer je ook mensen kennen.

[ Voor 12% gewijzigd door Quantor op 07-06-2024 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
wErudite schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:09:
Ook niet voor andere niveaus? Ik zou er gewoon zelf één aanmaken en kijken wat er gebeurt.
Card Nox schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 00:55:
Bij ons op de club hebben we een WhatsApp groep
En dit inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Ik speel nu iets meer dan een jaar padel, een stuk of 20 lessen gedaan en speel regelmatig wedstrijdjes. Wat aanraders:

-Voor een nieuwe padelracket, ga naar Padelshop in Alphen ad Rijn, om je racket daar echt uit te proberen. Zeker als je wat serieuzer bent. Niet zomaar een racket online kopen, is mijn devies (je kunt naderhand altijd nog online kijken).
-Download the Peakz Padel en Playtomic App. Die laatste is heel erg fijn om mensen te vinden om een competitief of vriendschappelijk potje te doen. Ik heb ook via Playtomic al mijn lessen los geboekt.
-Als je wat serieuzer bent, doe wat lessen. Voor je techniek en begrip van het spel, helpt dit echt een hele hoop. Ik had pas na een aantal lessen het idee dat ik aan het padellen was, ipv een soort tennis in een kooi.
-Een drukkoker om iets langer met ballen te doen, is een aanrader. Goed voor de portomonnee en milieu.

[ Voor 3% gewijzigd door WolfsRain op 19-06-2024 16:25 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:56

The Legend

*Plop*

Ik heb de afgelopen jaren gesquaht en ben nu een keer of 5 meegeweest met padellen. In het begin vond ik het maar matig, weinig rallies door het lage niveau dus daardoor veel minder intensief dan squash. Maar nu het een beetje begint te lopen vind ik het erg leuk. Nu maar een eigen racket gekocht, omdat huur snel in de papieren gaat lopen. Na een korte Google-sessie op deze uitgekomen https://everythingpadel.c...on-wpt-padel-racket-2024/. Wat mij opvalt is dat de grip wat smal aanvoelt. Ik heb ook wel vrij grote handen denk ik (ben ook 2,01 lang). Speel nu op hardloopschoenen, wat op zich prima gaat (buitenbaan). Squash speelde ik op Adidas-zaalvoetbalschoenen dus erg kieskeurig ben ik denk ik niet. Ook omdat mijn schoen-keuze vaak vrij beperkt is. Heb maat 48 met een brede voorvoet, dus veel schoenen passen niet. Mocht iemand dit herkennen en een schoenmerk kunnen aanraden dan hoor ik het graag :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@The Legend, Padelrackets hebben maar 1 maat dikte, daar zijn overgrips voor. Als je grote handen hebt kun je er waarschijnlijk wel 2 gebruiken.

Algemene regel: als je het racket in de continental grip vast hebt is dat je wijsvinger nog tussen je vingers past.

Mbt schoenen waren hardloopschoenen voor mij een harde no go. Ben te explosief waardoor ik vaak weg gleed. Ik gebruik naar volle tevredenheid ASICS maar geen idee of dat bij je past. Beste een keer gaan passen in een winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

@The Legend
In principe is het voor kunstgras met een beetje zand gewoon het beste om allcourt tennisschoenen ofzo te kopen. Je wil echt niet uitglijden. En hardloopschoenen zijn echt ongeschikt om een balsport mee te beoefenen. De hele bouw van zo'n schoen is onhandig voor iets anders dan hard rechtuit lopen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
[b]The Legend in "Het grote padel topic". Heb maat 48 met een brede voorvoet, dus veel schoenen passen niet. Mocht iemand dit herkennen en een schoenmerk kunnen aanraden dan hoor ik het graag :)
Ik weet toevallig dat KSwiss maat 12 en 13(UK) heeft, dat vertaald zich naar 47 en 49. KSwiss is bekend om de brede leest. Misschien dat 1 van deze je past. Bij een beetje sportzaak te passen/bespreken.
Maar ik zou inderdaad niet blijven spelen op hardloopschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
De grip van mijn NOX racket begint een beetje te slijten, racket is 4,5 maand oud.
Nu hoor ik hele goede verhalen over een Hexacon (Hesacore Tour Grip) grip met overgrip. Alleen heb ik geen grote handen.
Iemand ervaring met de Hesacore Tour Grip zonder overgrip?
Morgen bel ik even met Duo Bakker sport. Maar extra ervaringen zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:31
Roodey schreef op zondag 30 juni 2024 @ 18:12:
De grip van mijn NOX racket begint een beetje te slijten, racket is 4,5 maand oud.
Nu hoor ik hele goede verhalen over een Hexacon (Hesacore Tour Grip) grip met overgrip. Alleen heb ik geen grote handen.
Iemand ervaring met de Hesacore Tour Grip zonder overgrip?
Morgen bel ik even met Duo Bakker sport. Maar extra ervaringen zou mooi zijn.
Yes ik gebruik deze grip. Zonder overgrip zou ik hem niet aanraden, maar een dunne overgrip en je zit goed! Geeft voor je gevoel ook meer mogelijkheid tot het sturen van de bal (en is ook nog eens beter voor pols en elleboog!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 16:00
Wij zouden graag onze padelpotjes willen opnemen zodat we deze kunnen analyseren!

Heeft iemand tips voor de juiste telefoonhouder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@wErudite, props. Ik neem mezelf ook regelmatig op om te kijken waar ik kan verbeteren, vind het zeer hulprijk!!

Ik gebruik een Tripod met een telefoon houder erop en zet deze dus een stuk achter de achterwand. Ik zorg dat ik alles in beeld heb en zelf speel ik dan meestal in het vak bij de camera. Werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

wErudite schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:34:
Wij zouden graag onze padelpotjes willen opnemen zodat we deze kunnen analyseren!

Heeft iemand tips voor de juiste telefoonhouder?
Er zijn best wat indoor padel banen die camera's hebben. Meestal log je in met QR code en kun je streamen aanzetten. Dan heb je geen eigen camera nodig ;)

Dit hadden wij opgenomen (oude 50+ knarren tegen de jongere garde)
YouTube: Playtomic 3.5- 4.0 rallies

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
FunkyTrip schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:33:
[...]

Er zijn best wat indoor padel banen die camera's hebben. Meestal log je in met QR code en kun je streamen aanzetten. Dan heb je geen eigen camera nodig ;)

Dit hadden wij opgenomen (oude 50+ knarren tegen de jongere garde)
YouTube: Playtomic 3.5- 4.0 rallies
Leuke rallies! Er worden helemaal geen dropshots/stopvolleys gespeeld, is dat niet effectief bij padel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

kleinelievewolff schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:09:
[...]
Leuke rallies! Er worden helemaal geen dropshots/stopvolleys gespeeld, is dat niet effectief bij padel?
Op een wat hoger niveau moeten ze echt killer zijn, anders maak je het jezelf lastig is mijn ervaring. In het begin gaf ik als tennisser continue dropshotjes, maar die haal je bijna altijd wel.
Op fish-eye camera oogt het ook allemaal wat langzaam, net als met tennis. Die eerste smash knalt gewoon binnen 1 seconde terug over het net met een flinke echo, maar het oogt vrij relaxed (ik ben die lefty met zwarte sokken)

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

kleinelievewolff schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:09:
[...]
YouTube: Padel rallies, playtomic 3.6 - 4.7

Hier een andere wedstrijd. Hier speelde wel een goeie mee. Je ziet dat de paar dropshots niet werken.

[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 16-08-2024 21:33 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
FunkyTrip schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 21:32:
[...]

YouTube: Padel rallies, playtomic 3.6 - 4.7

Hier een andere wedstrijd. Hier speelde wel een goeie mee. Je ziet dat de paar dropshots niet werken.
Zeer net niveau zeg, leuk om naar te kijken! Zie goed dat jullie zo min mogelijk de bal op de man in oranje shirt spelen (slim) :). Die speelt ook wel zakelijk, makkelijk en effecief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Reverb_ schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:20:
[...]

Zeer net niveau zeg, leuk om naar te kijken! Zie goed dat jullie zo min mogelijk de bal op de man in oranje shirt spelen (slim) :). Die speelt ook wel zakelijk, makkelijk en effecief.
Ik kreeg ook niet zoveel ballen aan de rechterkant. Maar orange shirt was ook wel goed. Deed beetje rustig aan maar kicksmashte de bal van de service lijn over het hek. Mijn partner deed dat op brute kracht.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:27
Waar kun je het beste op letten bij de aanschaf van je 1e racket.

Vroeger altijd getennist dus het bal gevoel is er zeker. Ook zeker niet de slechtste binnen onze groep waarmee we padellen.

Nu na genoeg euro’s betaald te hebben aan het huren van een racket is het tijd voor een eigen.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet en geen idee hoe ik tot een goede keuze kom, iemand wat tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:21
Dirk0s schreef op zondag 15 september 2024 @ 12:54:
Waar kun je het beste op letten bij de aanschaf van je 1e racket.

Vroeger altijd getennist dus het bal gevoel is er zeker. Ook zeker niet de slechtste binnen onze groep waarmee we padellen.

Nu na genoeg euro’s betaald te hebben aan het huren van een racket is het tijd voor een eigen.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet en geen idee hoe ik tot een goede keuze kom, iemand wat tips waar ik op moet letten?
Een racket is heel persoonlijk en iedereen zal een voorkeur uitspreken voor zijn/haar racket. Je hebt nu met leen rackets gespeeld... hoe vond je die? Dan zou ik die gewoon kopen. Ik speel nu met een Adidas ctrl 2023, gewoon een fijn allround racket.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
renzo4000 schreef op zondag 15 september 2024 @ 14:53:
[...]

Een racket is heel persoonlijk en iedereen zal een voorkeur uitspreken voor zijn/haar racket. Je hebt nu met leen rackets gespeeld... hoe vond je die? Dan zou ik die gewoon kopen. Ik speel nu met een Adidas ctrl 2023, gewoon een fijn allround racket.
Snap ik, zit nu naar deze 3 te kijken. Iemand advies over keuzes qua vorm/ material/ prijs tussen deze?
https://padelbizar.nl/col...s=14&_fid=032babc53&_ss=c

https://padelbizar.nl/col...s=10&_fid=032babc53&_ss=c

https://www.decathlon.nl/...K9_jc-EOrpU0aAi0XEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ronde vorm is voor gevoel en perfect voor beginners, druppel is er een beetje tussenin en diamant heeft de meeste power. Als tennisser zou ik lekker voor een druppel gaan. En tegenwoordig is ruw/geribbeld oppervlakte wel lekker voor de slice.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
FunkyTrip schreef op zondag 15 september 2024 @ 21:30:
[...]

ronde vorm is voor gevoel en perfect voor beginners, druppel is er een beetje tussenin en diamant heeft de meeste power. Als tennisser zou ik lekker voor een druppel gaan. En tegenwoordig is ruw/geribbeld oppervlakte wel lekker voor de slice.
Na wat zoeken neig ik nu naar deze:
https://justpadel.com/col...d-graphene360-alpha-elite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vraag of je hem kan testen?
Zo te zien is het een ietwat ouder model, vandaar dat ie afgeprijsd is. Maar als je hem lekker vindt spelen kun je net zo goed 2 kopen. Keep in mind dat een padel racket gemiddeld maar een jaartje mee gaat. Het is niet net als met tennis even opnieuw bespannen.

Bij mijn eerste zat na 9 maanden al een scheur en een collega brak zijn racket al na een maand na een botsing met het racket van zijn partner.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racketeers
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 06-11-2024
*knip* dit is niet de bedoeling

[ Voor 90% gewijzigd door ZieMaar! op 05-11-2024 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomverheij2611
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-11-2024
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door ZieMaar! op 15-11-2024 11:13 . Reden: Spam ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
Bye Bye Bela

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJ7lAUtfETLmbksilup-q6aosTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pEZBUqHnhS2RwEGgulH1Xys6.png?f=fotoalbum_large

Ik speel inmiddels alweer een tijdje met de BullPadel Hack 03 CTR 2023 (een erg hard racket) en bevalt me uitstekend.

Nu ook nog een licht gebruikte BullPadel Vertex 03 CTR 2023 gekocht. Benieuwd of ik het verschil voel tov de Hack.

Wilde laatst de Hack een keer bestellen als Backup maar was helaas al uitverkocht. De nieuwe lineup van BP heeft geen rond, lage balans racket meer in de topline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Hey iedereen,

Ik had de NOX AT10 18K 2025 ongeveer een maand… tot ik hem sloopte. 😅 Tijdens een smash tegen het glas had mijn teamgenoot blijkbaar een ander idee en sloeg hij ook naar de bal. Lang verhaal kort: zijn Adidas racket (best stevig) en mijn zachtere AT10 hadden een ongelukkige botsing. RIP, AT10.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw racket. Ik vond de controle van de AT10 fijn, maar hij was net iets te zacht naar mijn smaak. Ik zoek iets harder, maar dat nog steeds goede controle biedt. Ter context: ik speel aan de rechterkant, en mijn speelstijl is een mix van verdedigend spel en agressieve aanvallen bij het net.

Dit zijn de rackets waar ik aan denk:

Adidas Metalbone 3.4
Adidas Metalbone CTRL 3.4
Bullpadel XPLO Comfort
Bullpadel Vertex 04 Hybrid
Head Speed Motion 2025

Budget speelt niet echt een rol, dus ik sta open voor suggesties.

Wat denken jullie van deze opties? Of zijn er andere rackets die ik zou moeten overwegen?

• kx22
Khayma schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 10:24:
Hey iedereen,

Ik had de NOX AT10 18K 2025 ongeveer een maand… tot ik hem sloopte. 😅 Tijdens een smash tegen het glas had mijn teamgenoot blijkbaar een ander idee en sloeg hij ook naar de bal. Lang verhaal kort: zijn Adidas racket (best stevig) en mijn zachtere AT10 hadden een ongelukkige botsing. RIP, AT10.

Nu ben ik op zoek naar een nieuw racket. Ik vond de controle van de AT10 fijn, maar hij was net iets te zacht naar mijn smaak. Ik zoek iets harder, maar dat nog steeds goede controle biedt. Ter context: ik speel aan de rechterkant, en mijn speelstijl is een mix van verdedigend spel en agressieve aanvallen bij het net.

Dit zijn de rackets waar ik aan denk:

Adidas Metalbone 3.4
Adidas Metalbone CTRL 3.4
Bullpadel XPLO Comfort
Bullpadel Vertex 04 Hybrid
Head Speed Motion 2025

Budget speelt niet echt een rol, dus ik sta open voor suggesties.

Wat denken jullie van deze opties? Of zijn er andere rackets die ik zou moeten overwegen?
Ik speel met de AT10 18k attack genius 2025. Die is iets harder dan de normale versie.
De Adidas Metalbone Ctrl vind ik de fijnste van alle metalbones. Die andere hebben teveel gewicht bovenin en de ctrl is iets beter verdeeld.

• Khayma
kx22 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 19:58:
[...]

Ik speel met de AT10 18k attack genius 2025. Die is iets harder dan de normale versie.
De Adidas Metalbone Ctrl vind ik de fijnste van alle metalbones. Die andere hebben teveel gewicht bovenin en de ctrl is iets beter verdeeld.
Heb ze allemaal getest op de baan en ben uiteindelijk voor de Metalbone 3.4 gegaan. Dit is de laatste versie waarbij je ook gewichtjes boven kan plaatsen. Doe je dit niet dan is hij niet meer head heavy. Fijne racket en blij met de keuze al moet ik toegeven dat ik flink twijfelde tussen de Metalbone 3.4 en de AT10 12K. Die was ook stuk harder dan de 18k en best perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Khayma, waar heb je ze allemaal kunnen testen? Hoe lang kun je ze dan testen?
Card Nox schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 00:49:
Ik speel inmiddels alweer een tijdje met de BullPadel Hack 03 CTR 2023 (een erg hard racket) en bevalt me uitstekend.

Nu ook nog een licht gebruikte BullPadel Vertex 03 CTR 2023 gekocht. Benieuwd of ik het verschil voel tov de Hack.
Hier op terugkomend. Inmiddels een paar keer met de Vertex gespeeld afgewisseld met de Hack. Je voelt duidelijk dat de Hack een stuk harder is dan de Vertex waar ik de feel van de Vertex fijner vind.

Ik dacht dat het altijd het allemaal een beetje marketing BS was maar weet nu (wellicht omdat ik ook wat beter ben geworden) dat er echt wel verschillen tussen de rackets en materialen zitten.

Mijn ervaringens so far:
  • Bullpadel Kitter X Series = goed beginners racket. Carbon frame en verder lekker zacht.
  • Bullpadel K2 Power = leuk beginners raket voor de meer aanvallende speler, was niets voor mij
  • Bullpadel Ionic Control 23 = fijn intermediate racket. Wat harder dan de Kitter maar zeker niet oncomfortabel
  • Bullpadel Hack 03 CTR = erg hard pro racket, voelt lichter dan de Ionic
  • Bullpadel Vertex 03 CTR = fijne balans tussen hard (Hack) en zachter (Ionic CTR)
Zou graag nog een Vertex willen kopen omdat de nieuwe rackets van BP geen rond racket meer aanbieden in de proline, enkel nog 'hybrid' (druppel) en diamant. Of toch maar eens een hybrid proberen? :+

[ Voor 6% gewijzigd door Card Nox op 20-12-2024 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
Card Nox schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:00:
@Khayma, waar heb je ze allemaal kunnen testen? Hoe lang kun je ze dan testen?

[...]

Hier op terugkomend. Inmiddels een paar keer met de Vertex gespeeld afgewisseld met de Hack. Je voelt duidelijk dat de Hack een stuk harder is dan de Vertex waar ik de feel van de Vertex fijner vind.

Ik dacht dat het altijd het allemaal een beetje marketing BS was maar weet nu (wellicht omdat ik ook wat beter ben geworden) dat er echt wel verschillen tussen de rackets en materialen zitten.

Mijn ervaringens so far:
  • Bullpadel Kitter X Series = goed beginners racket. Carbon frame en verder lekker zacht.
  • Bullpadel K2 Power = leuk beginners raket voor de meer aanvallende speler, was niets voor mij
  • Bullpadel Ionic Control 23 = fijn intermediate racket. Wat harder dan de Kitter maar zeker niet oncomfortabel
  • Bullpadel Hack 03 CTR = erg hard pro racket, voelt lichter dan de Ionic
  • Bullpadel Vertex 03 CTR = fijne balans tussen hard (Hack) en zachter (Ionic CTR)
Zou graag nog een Vertex willen kopen omdat de nieuwe rackets van BP geen rond racket meer aanbieden in de proline, enkel nog 'hybrid' (druppel) en diamant. Of toch maar eens een hybrid proberen? :+
Bij Padelshop in Alphen a/d Rijn. 30 minuutjes heb je maar voldoende om feeling te krijgen. Ik had snel andere uitgesloten en bleef wisselen tussen de AT10 12k en de Metalbone 3.4 voor 25min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
@Card Nox en waarom blijf je bij Bullpadel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Khayma, voor mijn eerste racket voor BP gekozen omdat ze specs hadden die ik wilde tegen een betaalbare prijs. Andere reden is dat het een specifiek padelmerk is en ik hun graag support itt een spelers met allerlei takken van inkomsten.

De daarop volgende rackets geen specifieke reden gehad buiten: de Kitter beviel goed dus waarom wisselen. Heb nooit andere rackets geprobeerd dus wellicht mis ik wel wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-09 11:55
Iemand tips m.b.t. het kopen van een padel racket geschikt voor een gemiddelde speler? Zie zelf helaas door de bomen het bos niet meer.

Mijn eerst aangeschafte Decathlon racket (Kuikma PR500) heeft z'n beste tijd wel gehad. Inmiddels begonnen met les nadat ik er al zo'n 40-50 potjes op heb zitten.

Wil maximaal zo'n 100 euro kwijt. Zag laatst iemand hier https://padelbizar.nl/collections/rackets delen: daar zie ik nu de Adidas Adipower CTRL 3.1 en Cross It CTRL voor dat geld te koop. Denk dat ik voor een redelijk all-round racket moet gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Daiov97 op 04-03-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Voor 100 euro heb je of een goedkope wat simpeler racket of een oudere type van 1 of 2 jaar geleden, kijk bijv. eens ook bij https://justpadel.com/col...m.custom.materiaal=Carbon
of
https://www.padeldirect.n...ce=65&maxPrice=110&page=1

Als jij een allround racket wilt hebben, kijk dan eerder naar een racket gericht op controle ipv power. En dan misschien ook naar een ronde/hybride ipv diamant vorm.

Maar eigenlijk moet je een racket kunnen testen en dat is lastig online. Dus zie bijv. een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zijn genoeg padelshops waar je een racket kan lenen voor testen. Vaak voor een paar euro kan je dan een paar dagen een racket testen.

Zo ben ik ook aan mijn racket gekomen. Uiteindelijk een heel ander racket dan wat ik online had gekocht als ik niet had getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Daiov97, testen is het beste advies. Ik heb recentelijk een stuk of 6 of 8 rackets kunnen testen, allemaal rond/control maar er zat heeeel veeel verschil tussen de rackets, meer dan ik had verwacht. Na wat ballen tegen de wand spelen merk je vrij snel of het je bevalt of niet. Ik had 1 racket van Siux na 5 slagen alweer terug gehangen omdat de balans veel te hoog lag voor me.

Ik heb ooit een kleine write up gemaakt, wellicht heb je daar nog wat aan, zie link hieronder.

Persoonlijk zou ik liever voor een ouder meer high end racket gaan dan een recenter midrange. Kijk eventueel ook op Marktplaats of Vinted. Heb daar zelf 2 rackets vandaan gehaald voor een erg scherpe prijs. Ik koop wel uitsluiten nieuw of slechts enkele malen gebruikt rackets.

Bij Padel centrum Noord Limburg in Venray kun je vanalles wat testen. Als je een baan boekt kun je de rackets zonder additionele kosten testen en eventueel met korting via hun bestellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0z4Qt4YANZvHUXj4DW0uUIi2a7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpV3fNiDdapgfqe1bukjPFgm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
Van de week voor het eerst padel gespeeld. Erg leuk en ging best aardig. Jaren geleden getennist dus de techniek zit er voor een groot deel wel in. Ben benieuwd of er app's of appgroepen zijn waar je je kan aanmelden en zo kan aansluiten bij een padel wedstrijdje. Ik heb nu nl nog geen padel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Kijk eens naar playtomic app… even aanmelden en dan ziijn er overal banen waar je kann spelen (inschrijven op wedstrijden)
Wat ik zelf moeilijk vind is de speelsterkte… dat varieert nogal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
GoEV6 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:17:
Jaren geleden getennist dus de techniek zit er voor een groot deel wel in.
Pas hier mee op, zowel technisch als tactisch zitten er verschillen tussen tennis en padel. Over het algemeen speel je tennis harder en met topspin waar je padel veelal zachter (gerichter) speelt en met slice.

Heb het al vaker gezien en meegemaakt. Ex tennis spelers beginnen met padel, gaat goed want winnen veel want tegenstander kan niet met snelle ballen omgaan. Maar dan komt er een niveau waar het steeds minder effectief gaat worden en zelfs tegen je gaat werken en dan lopen er veel vast. Tip zou zijn om in het begin al een paar lesjes te volgen om geen foute gewoontes aan te leren (bv je grip; continental ipv eastern).

Het is wel een lekker laagdrempelig spel waar je al snel een leuke rally mee kunt spelen, dus vooral plezier hebben en genieten.

[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 15-05-2025 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
SpeedyDH schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:21:
Kijk eens naar playtomic app… even aanmelden en dan ziijn er overal banen waar je kann spelen (inschrijven op wedstrijden)
Wat ik zelf moeilijk vind is de speelsterkte… dat varieert nogal
Dank. Zie dat het een betaalde app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
Card Nox schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 23:45:
[...]

Pas hier mee op, zowel technisch als tactisch zitten er verschillen tussen tennis en padel. Over het algemeen speel je tennis harder en met topspin waar je padel veelal zachter (gerichter) speelt en met slice.

Heb het al vaker gezien en meegemaakt. Ex tennis spelers beginnen met padel, gaat goed want winnen veel want tegenstander kan niet met snelle ballen omgaan. Maar dan komt er een niveau waar het steeds minder effectief gaat worden en zelfs tegen je gaat werken en dan lopen er veel vast. Tip zou zijn om in het begin al een paar lesjes te volgen om geen foute gewoontes aan te leren (bv je grip; continental ipv eastern).

Het is wel een lekker laagdrempelig spel waar je al snel een leuke rally mee kunt spelen, dus vooral plezier hebben en genieten.
Dank voor je lips. Ik ga het ervaren. Tennis is 30 jaar geleden en padel was 1 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@GoEV6, ahh dan zal het niet zo 'hardnekkig' zijn waarschijnlijk.

Je kunt kijken of er een vereniging in de buurt is. Scheelt een bult geld tov een commerciële baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
https://mijnknltb.toernooi.nl/ heeft zelf toernooien in de omgeving die je kan vinden. Die zijn er al vanaf de absolute beginners.

Padel2Day bestaat ook en dan kan je tegen betaling bij veel clubs in de omgeving meedoen aan een evenement.

Playtomic was al benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GoEV6 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:35:
[...]

Playtomic is niet betaald tenzij je premium wil. Je betaalt een administratieve kost voor het boeken van een baan. Daar harken ze veel geld mee binnen wereldwijd. Maar heel veel padelclubs in Nederland kun je alleen via playtomic boeken.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
GoEV6 schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:35:
[...]

je kan het gewoon gratis gebruiken. Je betaalt een 'fee' als je een baan boekt. Ik had deze app al omdat ik met squash altijd al op die manier een baan moest reserveren... maar voor padel werkt het hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Iemand toevallig ervaring met deze/dit type padelbal drukregelaar? https://www.bol.com/nl/nl...egelaar/9300000192065795/

Zit geen pompje bij maar zo te zien daarom juist handig? Hoewel je niet precies de druk kunt regelen maar… Is dat erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@D-Ed, ik heb de BullPadel PadelBox 3B in gebruikt en daar erg over te spreken. Het lijkt me dat je nooit een goede seal en druk krijgt zolang je blijft draaien met zo'n koker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Card Nox schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:35:
@D-Ed, ik heb de BullPadel PadelBox 3B in gebruikt en daar erg over te spreken. Het lijkt me dat je nooit een goede seal en druk krijgt zolang je blijft draaien met zo'n koker.
Deze heb ik ook. Werkt top. Zelfs al een paar keer laten vallen O-)
Je wil een goede seal, anders loopt het leeg en heb je er nog niks aan.

Verder werkt het echt. Speel nu veel langer met de ballen. En vooral als je slechts 1x per week speelt of minder is dit echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Dank heren! Ik gooi het in de padelgroep en dan eens zien waar we op uit komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-09 19:41
Waah schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Deze heb ik ook. Werkt top. Zelfs al een paar keer laten vallen O-)
Je wil een goede seal, anders loopt het leeg en heb je er nog niks aan.

Verder werkt het echt. Speel nu veel langer met de ballen. En vooral als je slechts 1x per week speelt of minder is dit echt top.
Wilde een soortgelijk bericht typen. Het werkt inderdaad goed. Zelf speel ik elke week 1x en de ballen blijven goed op druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:21
Card Nox schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:35:
Jawel hoor, zodra je de koker dichtdraait "drukt" de lucht in de koker en blijven de ballen op druk. Gebruik het zelf al meer dan een jaar en werkt echt prima, ballen blijven aanzienlijk langer goed.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik heb zojuist mijn nieuwe Nox racket ontvangen. De Nox AT10 18K. Hier zit zo'n rood "hexacon" achtige grip op. Gezien het zweten wil ik graag een overgrip toepassen. Aangezien ik niet de grootste handen heb verwacht ik dat dit te dik zal worden.

Iemand soortgelijke ervaringen die hij/zij wil delen?
Anders haal ik de rode "hexacon" grip weg en doe ik alleen een overgrip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Card Nox
@Roodey,Ik gebruik BullPadel rackets ook incl hexagon. Daar 1 overgrip overheen, werkt perfect. Ben 178cm en heb gemiddelde handen. Vind de hexagon wel echt fijn na een korte gewenningsperiode. Ik zou gewoon de overgrip erover doen en even voelen/proberen.

Ps. Mooi racket, zou zelf voor de 12k zijn gegaan, vind die 18k net te hard aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Card Nox schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:41:
@Roodey,Ik gebruik BullPadel rackets ook incl hexagon. Daar 1 overgrip overheen, werkt perfect. Ben 178cm en heb gemiddelde handen. Vind de hexagon wel echt fijn na een korte gewenningsperiode. Ik zou gewoon de overgrip erover doen en even voelen/proberen.

Ps. Mooi racket, zou zelf voor de 12k zijn gegaan, vind die 18k net te hard aanvoelen.
Dank voor je reactie. Met jouw gebruikersnaam had ik wel verwacht dat je met een Nox racket zou spelen >:)
Vanaf 2024 is de 18K de zachtere variant ;-)

We hebben dezelfde lengte. Ik zal even kijken of ik die rode hexacon rubbers fijn kan plaatsen. Lukt dat doe ik daar de overgrip overheen. Anders verwijder ik die hexacon rubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Roodey, dat zou je eigenlijk wel verwachten he. Als dit racket versleten is ga ik denk eens een Nox proberen.

Mbt de 12k vs 18k is er de afgelopen maanden best wat om te doen geweest. Mbt wat betekend de K count en wat maakt een racket nu harder of zachter waarbij de definitie van hard en zacht ook nog niet overal uniform is. Vandaar het algemene advies: "try before you buy". Ik heb bij Padel Centrum Noord Limburg februari dit jaar wat rackets even kort getest, hieronder mijn foto's en korte comments mbt de Nox AT10 12k & 18k 2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86_bFJqoAoitp40cwC4EBAn_Hvw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHJFuXl8GuPR9aGvQJOFKT0m.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pupYOigyJTdRePB2CEo1M4lAf9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibYpmzxqPZdtB89X09OARAL9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvy3EFDlC-I3ryc9YuqieO0DhdY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szQ0LRM518ZTKgCSeS232xvU.jpg?f=fotoalbum_tile

Mbt de hesagon (niet hexagon zie ik nu) bedoel ik dit overigens niet Nox custom grips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Card Nox schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:27:
@Roodey, dat zou je eigenlijk wel verwachten he. Als dit racket versleten is ga ik denk eens een Nox proberen.

Mbt de 12k vs 18k is er de afgelopen maanden best wat om te doen geweest. Mbt wat betekend de K count en wat maakt een racket nu harder of zachter waarbij de definitie van hard en zacht ook nog niet overal uniform is. Vandaar het algemene advies: "try before you buy". Ik heb bij Padel Centrum Noord Limburg februari dit jaar wat rackets even kort getest, hieronder mijn foto's en korte comments mbt de Nox AT10 12k & 18k 2024.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mbt de hesagon (niet hexagon zie ik nu) bedoel ik dit overigens niet Nox custom grips.
Ik heb 2 webshops gebeld en die adviseerden mij beide de 18K toen ik mijn vorige racket noemde (Manu Martin 2 Pro van Nox, was blijkbaar ook een 18K).
Elk merk wil zich onderscheiden van de competitie en plaatst een karrevracht aan commerciële termen op het racket.

Ik heb de overgrip geplaatst zonder de Nox custom grips. Zo'n hesagon heeft een vriend van mij, dat voelde echt te groot.
Gisteren (zomer)padelcompetitie gespeeld en 1 van de tegenstanders heeft een webshop. Daar ga ik de volgende keer naartoe om racket te testen en kopen.

[ Voor 29% gewijzigd door Roodey op 15-06-2025 15:24 . Reden: Per ongeluk 2x quote geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Wat ik online vind is de MM2 Pro 12k?

https://www.padeldiscount...-manu-martin-padelracket/

https://www.zonadepadel.n...d-pro-by-manu-martin.html

https://www.padel.fyi/racket-reviews/mm2

Mbt die marketing heb je 100% gelijk, ik koop daarom ook geen racket van dit jaar maar het overjarig model, er veranderd weinig tussen de jaren heen dat ik me die 100 a 150 euro graag bespaar.

De Nox AT10 2025 heeft een iets andere structuur, nieuwe end cap en nieuwe kleurtjes maar is verder hetzelfde racket als vorig jaar.
YouTube: 🚨NOX AT10 18K 2025🚨

Grip size is erg persoonlijk. Ik heb 1,5j met 2 overgrips gespeeld zonder hesacore maar een tijdje terug terug gegaan naar 1 (icm een hesacore grip). Weet niet of ik hesacore met 2 grips heb gehad.

https://www.youtube.com/shorts/Sl5eTKbSoyA

[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 16-06-2025 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Card Nox schreef op zondag 15 juni 2025 @ 15:42:
Wat ik online vind is de MM2 Pro 12k?

https://www.padeldiscount...-manu-martin-padelracket/

https://www.zonadepadel.n...d-pro-by-manu-martin.html

https://www.padel.fyi/racket-reviews/mm2

Mbt die marketing heb je 100% gelijk, ik koop daarom ook geen racket van dit jaar maar het overjarig model, er veranderd weinig tussen de jaren heen dat ik me die 100 a 150 euro graag bespaar.

De Nox AT10 2025 heeft een iets andere structuur, nieuwe end cap en nieuwe kleurtjes maar is verder hetzelfde racket als vorig jaar.

Grip size is erg persoonlijk. Ik heb 1,5j met 2 overgrips gespeeld zonder hesacore maar een tijdje terug terug gegaan naar 1 (icm een hesacore grip). Weet niet of ik hesacore met 2 grips heb gehad.

YouTube: 🚨NOX AT10 18K 2025🚨
Je hebt gelijk, even op het racket gekeken. Het is de 12K.
Ik koop ook altijd een overjarig racket. Tot op heden nog geen racket kapot gegaan aan een botsing met het glas. Maar als het voorkomt dan liever met een racket van 150-200 dan van 300-350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Me likes de nieuwe Bullpadel Vertex 05 Hyb.

Ik zie dat de vorm van het racket daadwerkelijk is veranderd tov vorig jaar..
Maar heb gezegd geen nieuw racket meer te kopen en als dan een overig jarig model.... O-)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:08

Martinspire

Awesomeness

Zal mij ook eens melden in dit topic. Ik ben sinds december begonnen met Padel en door mijn tenniservaring al snel door de ranks aan het gaan. Zit bij een grote club in de buurt, in Mariaheide (NBr) en zit vooral met random mensen af te spreken via onze hele actieve whatsappgroep. Inmiddels sta ik bijna elke dag op de baan, iets waar ik eigenlijk begin van de zomer mee begonnen ben. Daarvoor was het ook wel meerdere keren per week, maar viel het op zich nog wel mee (en het weer was de afgelopen maanden echt fantastisch).

Ondertussen toch ook wel wat aan het spieken naar nieuwe rackets. Zit nu met nog wel een beginner racket, al ben ik niet echt op zoek naar een racket van 200+ euro. Het is voor mij een gebruiksproduct en anders ga ik teveel opletten of ik wel de glaswand kan raken of niet (ik ken mijzelf daar een beetje in). Verder heb ik ook niet echt veel van die fancy features nodig. Ik heb al een vrij harde slag en ik kan al prima slicen/spinnen, dus binnenkort nog maar eens kijken wat het nog gaat worden.

Qua spel spreekt het mij in ieder geval wel aan. Vind het stukken leuker dan Tennis omdat je minder dooie spelmomenten hebt en je sneller doorgaat. Met de juiste tegenstanders is het echt een workout. Bovendien gaat het nu aan het net echt een stuk beter dan aan het begin. Ik moet alleen nog wel zorgen dat ik wat minder overduidelijke unforced errors maak, want daarmee geef ik nog wel teveel punten weg. Dat ie af en toe in het net gaat of de glaswand, is verder prima. Maar soms heb je van die ballen waarvan ik achteraf afvraag waarom ik dat in hemelsnaam zo geslagen heb. En omdat ik nu in de app inschrijf op 6/7 (wat wel knltb 7/8 zal zijn), gaat het soms wel wat hard met de punten weggeven.

Maar goed, verder nog wel op zoek naar wat padelmaatjes. Op zich lukt het wel om random wat af te spreken, maar heb nog niet echt een dubbelmaatje gevonden. Mocht er nog iemand in de buurt wonen van Veghel (+25km), dan geef maar een gil. Ik wil ook nog wat meer toernooitjes en activiteiten gaan doen buiten mijn club, want ik merk dat ik dat toch wel leuk vind en voor de meeste zaken moet je je toch altijd wel als duo inschrijven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Card Nox
@Martinspire, KNLTB niveau 7 merkte ik op uit eigen ervaring en analyse (analyseren van gefilmde sessies) dat zo'n 80% van de punten unforced errors zijn. Wil je verder groeien is het inderdaad zaak om meer consistent te worden en minder 'domme' fouten te maken.
De meest gemaakte fout is 'te veel willen' (vooral van tennisers aangezien je bij tennis veel hard/aggressief speelt); proberen een winner te slaan op een moeilijke bal. Hoe moeilijker de bal hoe minder risico je moet nemen en er gewoon voor moet zorgen dat de bal terug komt. Zodra je snapt dat 'nog een bal meer terug brengen' key is (want 80% van de punten zijn onnodige fouten) en enkel kiest om op de juiste ballen druk te gaan zetten wordt het spel nog een stuk leuker en dynamischer. Daarnaast gaan de rally's langer duren.

ps. Ik woon zelf wat ver van je af (80km) dus dat is helaas wat lastig.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Als tennisser die snel beter wil worden in padel is het vooral zaak je instincten te onderdrukken en zo veel mogelijk ballen tegen het glas te laten gaan, ook als je wel makkelijk kan blokken. Volleren kan je al. Halfvolleys/blokkeren dus ook. Focus op keuzes en gebruik van glas.
Probeer niet langs de tegenstander heen te slaan aan de buitenkant, ga niet een halfslachtige smash proberen, die bal komt toch wel weer terug via het glas en probeer ook niet voorlangs te slaan als ze aan het net zijn. Je maatje is waarschijnlijk naar het midden getrokken en laat het hele veld daar dus open.
Kortom lekker veilig door het midden, op hun voeten, of als je een hoekje kan maken een volley tegen het hek.

[ Voor 19% gewijzigd door FunkyTrip op 13-09-2025 14:15 ]

Dit dus.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:08

Martinspire

Awesomeness

Card Nox schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:50:
@Martinspire, KNLTB niveau 7 merkte ik op uit eigen ervaring en analyse (analyseren van gefilmde sessies) dat zo'n 80% van de punten unforced errors zijn. Wil je verder groeien is het inderdaad zaak om meer consistent te worden en minder 'domme' fouten te maken.
De meest gemaakte fout is 'te veel willen' (vooral van tennisers aangezien je bij tennis veel hard/aggressief speelt); proberen een winner te slaan op een moeilijke bal. Hoe moeilijker de bal hoe minder risico je moet nemen en er gewoon voor moet zorgen dat de bal terug komt. Zodra je snapt dat 'nog een bal meer terug brengen' key is (want 80% van de punten zijn onnodige fouten) en enkel kiest om op de juiste ballen druk te gaan zetten wordt het spel nog een stuk leuker en dynamischer. Daarnaast gaan de rally's langer duren.

ps. Ik woon zelf wat ver van je af (80km) dus dat is helaas wat lastig.
Mja ik bedoelde dus niet unforced errors overall, maar meer de echt debiele ballen, de service die je 2x in het net slaat, de smash die je met de rand raakt of helemaal niet (haha) en de ballen die ver uit gaan omdat je je racket gewoon niet goed had. Dat vind ik anders dan dat je net de netrand raakt of net aan de glas wand waarbij een kmh langzamer de bal wel goed was gekomen.

Tuurlijk, veel mensen maken fouten en na de 10e volley kan er eens wat verkeerd gaan, maar het gaat mij meer om de ballen waar je echt beter had moeten doen. Al zijn er ook genoeg waar ik wel teveel risico neem of de situatie toch niet goed heb ingeschat. Maar daarvan ga ik vanuit dat het de komende tijd nog wel beter was. En zoals gezegd, ik speel pas 10 maanden dus ik vind dat het al aardig gaat. Bovendien zit ik steeds vaker in potjes waar de meeste ballen naar mijn maatje gaan, wat mij vooral zegt dat die de ballen makkelijker aanspeelt of meer fouten maakt (al is dat ook lang niet altijd zo, maar ik heb niet vaak het gevoel de zwakste schakel te zijn). Ik ben de laatste tijd erg goed geworden met het pakken van ballen rond mijn voeten en ook om ballen lager over het net te spelen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 2 3 Laatste