Het grote padel topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:08
Een echt kapot racket hoor en voel je wel wat ik zo heb meegemaakt. Zeker geen expert overigens... Hier nu ruim een half jaar dit racket, ga in najaar weer op zoek naar een nieuwe en gebruik de huidige dan bij nat weer. Repeat in max jaar (of sneller als ik zo veel blijf spelen)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• RoelsRules
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgLmEree9xB4lLTx0FWXKzkGpHE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/excJFGiEBniZRV5oSKaNSnY0.jpg?f=fotoalbum_large nieuw racket :)

Wilde genoeg demping ivm de arm en verder iets meer power. Speelde van de week met de 04 (versie vorig jaar) van een maatje en dat beviel. Daarom vandaag maar meteen gehaald. Uurtje training mee gehad en dat beviel wel.

Verder gebruik ik sinds kort een spray die je over de grip spuit waardoor je meer grip hebt. Bevalt ook goed en hoef je veel minder hard te knijpen bij zweet handen.

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:18
Ik ben net begonnen met padel en ben op zoek naar mijn eerste eigen racket. Ik heb inmiddels mijn eerste lessen gehad en wil het de komende tijd vooral veel zelf gaan spelen om techniek en balgevoel verder te ontwikkelen.

Mijn balgevoel moet dus nog wel komen. Wat ik nu vooral merk, is dat ik van mezelf de neiging heb om snel te hard te slaan. Ik ben daarom niet echt op zoek naar een racket dat veel extra power geeft, maar eerder naar controle en een racket waarmee ik een goede techniek kan aanleren.

Tot nu toe heb ik steeds met een Adidas-racket gespeeld. Ik weet helaas niet meer welk type, maar het was in ieder geval een vrij zacht/soft racket.

Als ik online rondkijk, zie ik bij rackets allerlei verschillende speelniveaus staan: beginner, gemiddeld, gemiddeld/gevorderd enz. Hoe serieus moet je die classificaties eigenlijk nemen? Is een racket voor gemiddeld/gevorderd daadwerkelijk af te raden wanneer je net begint, of zijn zaken als vorm, balans, hardheid en sweetspot belangrijker?

Zelf neig ik momenteel naar de Bullpadel Ionic Control 26. Die spreekt me aan vanwege de focus op controle en het feit dat ik zelf al vrij makkelijk kracht genereer. Alleen zie ik deze vaak als gemiddeld/gevorderd geclassificeerd staan.

Is de Ionic Control 26 een verstandige keuze als eerste racket waar ik ook een tijd mee vooruit kan? Of zouden jullie voor een beginner toch iets anders aanraden?

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:43
@jan011

Kort antwoord: die classificatie hoef je niet teveel rekening mee te houden.

Langer antwoord: een racket met minder power (=een minder stijf racket) gaat niet zorgen dat je minder hard gaat spelen. Dat zul je echt zelf moeten doseren. Bij het kiezen van een racket zou ik gezien jouw ervaring vooral letten op vorm (rond, of misschien teardrop) met een lage balans en een relatief grote sweetspot. Dan gaat de bal sneller de kant op die je wilt, ook als je hem niet perfect raakt. Dat geeft je ruimte om beter te worden in het spelletje zelf. Daarnaast zou ik als beetje serieuze speler wegblijven bij fiberglass rackets. Dat speelt ook als beginner echt minder fijn.

Dat gezegdhebbende, het racket dat je noemt voldoet toevallig aan bovenstaande criteria, dus dat zou een logische koop kunnen zijn. Maar dit komt dus niet per se door het gebrek aan power.

• RoelsRules
Eens met hierboven. Eerste racket(s) rond of druppel en niet te veel aan uitgeven. Lekker meters maken en bal gevoel ontwikkelen. Wij Nederlanders willen altijd maar hard spelen (ja ik generaliseer en doe het helaas zelf ook nog soms) ipv eerst goed plaatsen en dan pas harder. Dus probeer dat vooral te leren/oefenen :)

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 16:32
Er zijn pro’s die met rond spelen..

Als je in de buurt van Alphen ad Rijn woont zou ik langs padelshop gaan, die hebben banen in hun magazijn en daar kan je dus proef spelen met allerlei rackets.

• RoelsRules
Oh de vorm is zeker niet alles. Maar een grote sweetspot en redelijk wat demping is mi aan te raden als je net begint. Rond doet dat vaak sneller al.

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08:43
wokkelz schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 16:20:
Er zijn pro’s die met rond spelen..

Als je in de buurt van Alphen ad Rijn woont zou ik langs padelshop gaan, die hebben banen in hun magazijn en daar kan je dus proef spelen met allerlei rackets.
Wokkels is chips maar niet alle chips is wokkels.

Een rond racket heeft een grotere sweet spot wat erg praktisch is voor beginners. Dat betekent niet dat een rond racket voor ervaren spelers een waardeloos racket is.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste