Geschil met ISP

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, je hebt een paar opties:
- Je ontzettend opwinden en tekeer blijven gaan richting je ISP. Maar zo lang die binnen zijn voorwaarden levert ga je daar erg weinig bereiken vrees ik.
- Zelf een pragmatische oplossing fixen (via telefoon, via een 4G routertje met prepaid sim / data abo, via de buren, weet ik het). Vast goedkoper voor je dan vrij nemen.
- Het probleem bij je werkgever leggen. Die is immers verantwoordelijk voor het voorzien in de middelen om je werk te kunnen doen. Dat jouw internet er uit ligt is in basis volgens mij zijn probleem, niet het jouwe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:06:
Ik denk dat het verhaal misschien niet duidelijk is, sorry daarvoor. Ze komen over 4 dagen KIJKEN. Geloof mij dat dit over 4 dagen nog niet is opgelost, omdat het probleem zich buiten bevind en niet in mijn modem en dergelijke. Alles werkte nog enkele uren voor de storing. Telefonisch gaven 2 medewerkers al aan dat het schier onmogelijk is dat het aan mijn verbinding ligt etc. Ik reken eerder op 2-3 weken al dan niet langer.
Even twee tips:

1) Je stroomt over van aannames, wacht anders even het bezoek even af, misschien maak je je druk om niks en is het gefixed straks.

2) hecht geen waarde aan uitspraken van 1e en 2e lijns callcenter medewerkers, die hebben er 0,0m verstand van. Het ene telefoontje helpen ze jou met jouw internetstoring, het telefoontje er na iemand met een kapotte vaatwasser. Callcentermedewerkers werken een lijstje af behorende bij het telefoonnummer wat er wordt gebeld, het zijn geen techneuten van de provider zelf en grote kans dat ze zelfs in Portugal of Spanje zitten.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:51
Maar ik een beetje mis in dit topic. is wat wil jij(uiteraard buiten een werkende verbinding).
is ontbinden misschien een optie voor jou? want je bent duidelijk niet tevreden met dit bedrijf.

En dat jij niet kan werken voor je baas is heel vervelend. maar niet jouw probleem. nog die van je ISP.
hoe snel zou je een andere ISP kunnen regelen uberhaupt al naar gekeken.

Want je bent heel erg aan het schoppen tegen de provider. maar je moet nu in oplossingen denken. niet in principes.

En jij geeft aan dat de wereld veranderd is in korte tijd. en dat de ISP daar wel wat beter op mag inspelen. Maar je werkgever mag lekker achterover leunen? want die kan ook een eventuele oplossing aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:22
loki504 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:16:
Maar ik een beetje mis in dit topic. is wat wil jij(uiteraard buiten een werkende verbinding).
is ontbinden misschien een optie voor jou? want je bent duidelijk niet tevreden met dit bedrijf.

En dat jij niet kan werken voor je baas is heel vervelend. maar niet jouw probleem. nog die van je ISP.
hoe snel zou je een andere ISP kunnen regelen uberhaupt al naar gekeken.

Want je bent heel erg aan het schoppen tegen de provider. maar je moet nu in oplossingen denken. niet in principes.

En jij geeft aan dat de wereld veranderd is in korte tijd. en dat de ISP daar wel wat beter op mag inspelen. Maar je werkgever mag lekker achterover leunen? want die kan ook een eventuele oplossing aanbieden.
Onrealistisch. Een oplevering glas duurt 14-16 weken dus dat wil men wel, maar haalt niets uit. Zakelijke verbinding met SLA in dit geval.

We zitten een beetje tussen wal en schip. Dit is het probleem van de ISP en niet van mij en zeker niet van mijn werkgever. Stel ik had niet hoeven werken dan had ik alsnog sneller een oplossing verwacht dan 1-2 weken. Dat is - laten we even eerlijk zijn - schandalig lang.

Oplossingen die men aan had kunnen dragen:

Simkaart onbeperkte data (welke provider dan ook)
Datakaart voor notebook met data
Snellere swap modem etc (als dat al had geholpen)

Zomaar een aantal dingen die men had kunnen doen, maar men doet helemaal niets. Het is ook overigens de enige provider die geen eigen technische dienst in huis heeft hoorde ik vanuit Gudeon (externe partij die alles aansluiten). Ook iets om rekening mee te houden in de toekomst.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

"Vrij moeten nemen" is sowieso zwaar dramatisch aangezet, want in de praktijk is het vrijwel in alle gevallen zo dat de werkgever inmiddels (we zijn ruim een jaar verder) wel een paar werkplekken heeft ingericht voor mensen die (al dan niet tijdelijk) niet thuis kunnen werken. Dat hier niet of nauwelijks gebruik van gemaakt wordt is dan de keus van de werknemer, niet van werkgever.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:20:
[...]

Onrealistisch. Een oplevering glas duurt 14-16 weken dus dat wil men wel, maar haalt niets uit. Zakelijke verbinding met SLA in dit geval.

We zitten een beetje tussen wal en schip. Dit is het probleem van de ISP en niet van mij en zeker niet van mijn werkgever. Stel ik had niet hoeven werken dan had ik alsnog sneller een oplossing verwacht dan 1-2 weken. Dat is - laten we even eerlijk zijn - schandalig lang.

Oplossingen die men aan had kunnen dragen:

Simkaart onbeperkte data (welke provider dan ook)
Datakaart voor notebook met data
Snellere swap modem etc (als dat al had geholpen)

Zomaar een aantal dingen die men had kunnen doen, maar men doet helemaal niets. Het is ook overigens de enige provider die geen eigen technische dienst in huis heeft hoorde ik vanuit Gudeon (externe partij die alles aansluiten). Ook iets om rekening mee te houden in de toekomst.
Het is wel het probleem van jou werkgever. zij kunnen ook iets regelen. en ja 1 a 2 weken is lang. maar ik heb daar nog niet echt last van gehad bij die provider.

En Ziggo geeft aan tussen 3 en 5 werkdagen te kunnen leveren. tada de oplossing voor je werkgever. (of jij zelf).

En ja ze kunnen van alles. maar zijn ze niet verplicht. en zo lang jij ook niet bv opzegt op basis van een niet geleverde dienst. zullen zij gewoon veder blijven gaan met proberen op te lossen. je moet er zelf op de juiste manier druk op zetten. niet emotioneel hier een beetje gaan loppen roepen. daar zet je ze niet mee in beweging. en neem eens rustig adem. en slok water. en kijk dan veder.

en SLA is totaal niet nodig.(andijvie is veel beter :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@naitsoezn Uiteraard heeft men dat, maar er werken hier meer mensen ;) Dat kan niet altijd en daar heeft een ISP ook niet veel mee te maken lijkt mij.

Als ze nu een datakaart hadden aangeboden voor een notebook had ik heel dit topic niet aan hoeven te maken, maar het wringt behoorlijk dat men gewoon helemaal niks wilt regelen. Service is echt 0,0 bij deze provider, maar achteraf is dat niet verrassend als ik de klachten bekijk van de laatste maanden. Enige wat men wilt regelen is een datakaart van hun eigen provider, want het mag natuurlijk niks kosten, althans zo komt het over.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 21:32
Goed, je bent lekker bezig jouw probleem bij een ander in de schoenen te schuiven en dit terwijl je weet dat je het goedkoopste van het goedkoopste abonnement hebt bij een provider zonder technische kennis.

Wat je zelf kunt doen:

Duik in de meterkast, als daar je glasvezelkabel binnen komt.
Kijk of er op het kastje waar de kabel (de NT) in gaat een lampje brand wat aangeeft of er een verbinding is.
Dit kan oranje of groen zijn. Brand dit lampje, dan is er een actieve verbinding met de glasvezel.

Pas als hier antwoord op is gaan we verder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:20:
[...]
Dit is het probleem van de ISP en niet van mij en zeker niet van mijn werkgever. Stel ik had niet hoeven werken dan had ik alsnog sneller een oplossing verwacht dan 1-2 weken. Dat is - laten we even eerlijk zijn - schandalig lang.
Volgens de voorwaarden waar je akkoord mee gegaan bent (paragraaf 15), geef ik je weinig kans. Je hebt "recht" op best effort:
Ons netwerk werkt door verspreiding van signalen. De signalen worden soms verstoord door invloeden van buiten af. Wij kunnen daarom niet instaan voor een volledige beschikbaarheid van ons netwerk. Het kan ook gebeuren dat je tijdelijk door onderhoud of storingen weinig of helemaal geen bereik hebt. We doen dan uiteraard ons best om dit dan zo snel mogelijk op te lossen.
Dagen dat je de dienst niet kunt gebruiken worden verrekend met je abo kosten. Dit alles is wel een klein beetje het gevolg van een vrij goedkope provider uitkiezen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die denken dat doordat ze thuiswerken binnen een dag met hun internetproblemen worden geholpen. Je bent niet de enige, half Nederland werkt thuis. Het is ook niet zo dat de ISP voor Corona een blik storingsmonteurs op de plank heeft liggen om zomaar open te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 15:07
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:22:
@toimoi Dat zou je zeggen, maar dit heeft niks met zakelijk te maken. Ik heb geen bedrijf. Ik werk VOOR een bedrijf als particulier. Tevens zag niemand die corona golf natuurlijk aankomen. Als we dat vooraf wisten dan had ik wel een backup lijn laten plaatsen ;)
Het is toch al meer dan een jaar zo? Dan heb je toch tijd genoeg gehad om een backuplijn te laten plaatsen?
Als het zo belangrijk is zou ik dat nu alsnog gaan doen?
Of vragen of je even op de WIFI van de buren mag?
Of gewoon op kantoor gaan werken?
Of bij vrienden/bekenden een paar dagen werken?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
@TS: Ik zie dat je het ergens over Tele2 hebt, dus ik vermoed dat je met T-Mobile glasvezel te maken hebt.
Hoef je verder niet te beantwoorden...

Ik heb zelf een monteur van Guideon over de vloer gehad om de oversluiting te doen van Telfort naar T-Mobile.
Deze monteur had er de ballen verstand van helaas.

Hij kon geen signaal krijgen op het modem.
Wat bleek (toen hij vertrokken was, ben ik zelf gaan kijken).
De blauwe glasvezelstekker, die bestaat uit 2 delen bij mij.
Een of andere vierkante huls wat niet goed aangedrukt, waardoor deze niet goed in de Media Converter geklikt kon worden.

Nadat ik dit zelf gefixed had, kreeg ik wel signaal en kon ik de volgende monteursbezoek afbellen.

Mogelijk dat je stekker er nooit goed in heeft gezeten en deze er nu een klein stukje eruit is gekomen?

Zou je alle stekkers willen "reseaten" en alles van het stroom af willen halen en weer stroom erop zetten?

Zou je voor ons detailed foto's willen maken van je setup? Incl. kabels etc?

[ Voor 4% gewijzigd door toxict op 20-04-2021 11:48 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 08-07 22:31
markisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:39:
Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die denken dat doordat ze thuiswerken binnen een dag met hun internetproblemen worden geholpen. Je bent niet de enige, half Nederland werkt thuis. Het is ook niet zo dat de ISP voor Corona een blik storingsmonteurs op de plank heeft liggen om zomaar open te trekken.
En daar komt nog eens bij dat de regering en RIVM altijd zeggen: Werk thuis, tenzij het niet anders kan.

Als je internet er thuis uit ligt dan kan je niet anders dan naar kantoor om aan het werk te gaan. Als een werkgever dat niet wil, dan is dat het probleem van de werkgever.

Ik zou dus naar kantoor gaan en wachten todat de ISP het probleem heeft opgelost.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:05:
[...]

Dikgedrukt, correct beide eigenlijk. Nogmaals mijn telefoon is een telefoon en die heeft wel wat data, maar is er totaal niet op ingericht. Logisch ook. 100 euro bruto was het maar zo'n feest, doe maar x 4. Wat mij het meeste tegen de borst stuit is de onwelwillendheid. Je moet zelf 100 x bellen of ze via FB benaderen, want je hoort niets. Het is toch te belachelijk voor woorden dat NU nog niet duidelijk is wat er aan de hand is?

Ik heb al een oplossing aan ze aangedragen; Geef maar een simkaart met onbeperkt data. Nee meneer dat kan niet. U kunt enkel een simkaart krijgen van onze eigen provider Tele2. Laat dat nou net de provider zijn die ik niet kan ontvangen (amper tot geen bereik) en 1 van de 2 toestellen is sim locked. _/-\o_
Tja, wat zit je dan nog te rommelen? Dan heb je dus 4000euro kosten voor je weekje offline. Ik had het wel geweten.

Is overigens volledig het probleem van je werkgever als ze je dwingen thuis te werken maar dat terzijde. Daar heb jij je blijkbaar al bij neergelegd. Hart voor de zaak, dat dan weer wel.

Mijn werkgever voorziet alle werknemers standaard van een internetverbinding (vast, thuis) en een 4G/5G backup waar nodig. Die begrijpen namelijk wel dat die paar tientjes per werknemer per maand niets zijn in vergelijking met offline werknemers.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 20-04-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:34:
Als ze nu een datakaart hadden aangeboden voor een notebook had ik heel dit topic niet aan hoeven te maken, maar het wringt behoorlijk dat men gewoon helemaal niks wilt regelen.
Enige wat men wilt regelen is een datakaart van hun eigen provider, want het mag natuurlijk niks kosten, althans zo komt het over.
Does not compute ;)

Maar aan de andere kant, omdat jij in een gebied woont waar toevallig geen bereik is van de proiverder die jij hebt gekozen valt de geboden oplossing door de provider in eens in de categorie 'niks willen regelen'. Even voor de duidelijkheid; die datakaart die men aanbiedt (van hun eigen dienst, duh!) valt in mijn ogen echt onder een coulant aanbod. Dat hoeven zij geeneens te doen. Jij wordt financieel gecompenseert voor de dagen dat je geen internet hebt, exact comform de voorwaarden waarmee jij akkoord mee bent gegaan toen je het contract af sloot (maar waarschijnlijk niet eens naar gekeken hebt). Ik vraag mij echt hardop af of er uberhaupt providers zijn die aan jouw hautaine verwachtingen kunnen voldoen binnen het consumentensegment. ALs die er wel zijn dan ben ik er van overtuigd dat het maandbedrag weer niet conform de wens zal zijn ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Question Mark Recht op best effort akkoord, maar hoe lang is dat? Dit is een holle voorwaarden zonder enige sluiting. Is dat 1 week, 1 maand of 10 jaar? Dit is echt nietszeggend.

Vrij goedkoop valt mee. Nogmaals dit is een actietarief. Normale tarief is gelijk aan KPN, NLE etc. Het is niet zo dat deze provider 50 euro goedkoper is dan de rest ofzo.

@roches Goede opmerking. Nee dat kastje geeft geen lampjes zomaar ineens. Ik heb ook geen stroomuitval gehad of iets dergelijks. Daarom is het ook zo vreemd dat ze een monteur sturen die binnen komt kijken en daar lijkt het probleem niet te zitten.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:49:
[...]

Tja, wat zit je dan nog te rommelen? Dan heb je dus 4000euro kosten voor je weekje offline. Ik had het wel geweten.

Is overigens volledig het probleem van je werkgever als ze je dwingen thuis te werken maar dat terzijde. Daar heb jij je blijkbaar al bij neergelegd. Hart voor de zaak, dat dan weer wel.

Mijn werkgever voorziet alle werknemers standaard van een internetverbinding (vast, thuis) en een 4G/5G backup waar nodig. Die begrijpen namelijk wel dat die paar tientjes per werknemer per maand niets zijn in vergelijking met offline werknemers.
Dat doet de overheid, niet zozeer de werkgever natuurlijk, maar andere discussie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:22
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:54:
@Question Mark Recht op best effort akkoord, maar hoe lang is dat? Dit is een holle voorwaarden zonder enige sluiting. Is dat 1 week, 1 maand of 10 jaar? Dit is echt nietszeggend.
Dat is niet heel expliciet, nee. Had je zeker achteraan kunnen gaan toen je de voorwaarden las alvorens te tekenen. Dan hadden ze je verteld dat ze hun best zullen doen, maar omdat je een goedkoop pakket zonder SLA neemt geen garanties kunnen geven. Dat kan er niet uit.

En dan had je een pakket met SLA kunnen nemen (wat bestaat voor consumenten...). Of je had zelf voor een alternatief kunnen zorgen. Zeker toen de Corona crisis begon en je wist dat je die verbinding zo hard nodig zou hebben. Evt. in overleg met de baas natuurlijk.
@Question Mark
Vrij goedkoop valt mee. Nogmaals dit is een actietarief. Normale tarief is gelijk aan KPN, NLE etc. Het is niet zo dat deze provider 50 euro goedkoper is dan de rest ofzo.
Ja, dat is vrij goedkoop. Als je de voorwaarden wilt die jij lijkt te verwachten, dan betaal je vele malen meer dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:18
@toimoi Dat zou je zeggen, maar dit heeft niks met zakelijk te maken. Ik heb geen bedrijf. Ik werk VOOR een bedrijf als particulier. Tevens zag niemand die corona golf natuurlijk aankomen. Als we dat vooraf wisten dan had ik wel een backup lijn laten plaatsen ;)
Ik draai het eens om, je weet inmiddels al meer dan 1 jaar dat er Corona is en blijkbaar is internet erg belangrijk voor je. Waarom heb je dan nog geen zakelijke verbinding of een backup lijn?

Ik heb als backup een onbeperkt mobiel abonnement, daar red ik het makkelijk 4 dagen mee.

Als consument betaal je ontzettend weinig voor je internet verbinding maar je verwacht wel de beste service blijkbaar.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 08-07 22:31
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:55:
[...]

Dat doet de overheid, niet zozeer de werkgever natuurlijk, maar andere discussie.
Nee dus:

"Werk thuis, tenzij het niet anders kan".

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:05:
100 euro bruto was het maar zo'n feest, doe maar x 4.
Dus € 400,- bruto per dag? Dat is meer dan 100k bruto op jaarbasis. Je mag dan toch verwachten dat jouw werkgever voor dergelijke dure arbeidskrachten een laptop met een dataabonnement kan regelen als tussenoplossing? Het is namelijk geen probleem van de ISP maar die van jouw werkgever, tevens een probleem wat makkelijk op te lossen is en die in verhouding weinig kost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Nijn Ik begrijp je punt, maar zo werkt het niet. Of mijn abonnement nu 1 euro per maand kost of 500 euro, je moet leveren en service bieden. Dat kan een keer gebeuren dat dat fout gaat, geen probleem. Vergeet niet dat deze ISP ook overal advertenties heeft lopen (ook op tv) met altijd en overal online blabla dat soort teksten. Dan moet je wel je beloftes nakomen en het bedrag doet er totaal niet toe.

Of neem jij ook genoegen met 1 maand garantie omdat je notebook toevallig maar 500 euro heeft gekost in plaats van 1500? Want ja die zijn beter etc. Zo werkt het gelukkig niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Han schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:04:
[...]

Dus € 400,- bruto per dag? Dat is meer dan 100k bruto op jaarbasis. Je mag dan toch verwachten dat jouw werkgever voor dergelijke dure arbeidskrachten een laptop met een dataabonnement kan regelen als tussenoplossing? Het is namelijk geen probleem van de ISP maar die van jouw werkgever, tevens een probleem wat makkelijk op te lossen is en die in verhouding weinig kost ;)
Mag verwachten ;) Ik denk dat de wereld er iets anders instaat als velen hier denken. Niet zo naief ;) Wij zijn met 2 trouwens he misschien was dat niet duidelijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nijn
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:04:
@Nijn Ik begrijp je punt, maar zo werkt het niet. Of mijn abonnement nu 1 euro per maand kost of 500 euro, je moet leveren en service bieden. Dat kan een keer gebeuren dat dat fout gaat, geen probleem. Vergeet niet dat deze ISP ook overal advertenties heeft lopen (ook op tv) met altijd en overal online blabla dat soort teksten. Dan moet je wel je beloftes nakomen en het bedrag doet er totaal niet toe.

Of neem jij ook genoegen met 1 maand garantie omdat je notebook toevallig maar 500 euro heeft gekost in plaats van 1500? Want ja die zijn beter etc. Zo werkt het gelukkig niet.
Ze leveren toch de service waar jij voor gekozen hebt? Best-effort! Niemand kan een 100% stabiele altijd werkende Internet verbinding garanderen. Er kan altijd wat mis gaan. Om toch zo dicht mogelijk te komen heb je zaken als backup lijnen en 24/7 oproepbare monteurs. Maar daar moet je wel voor kiezen & betalen!

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 20-04-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:18

Het werkt wel zo dat als er iets mee mis is dat je hem wellicht 2 weken kwijt bent en als je een zakelijk contract hebt genomen bij de koop dat ze hem afhankelijk van wat je hebt afgesloten next business day bij je thuis komen repareren.

Dit om even in dezelfde situatie te zitten als waar jij nu in zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 20:31

PB-powell

Mr. Laziness

Je hebt overigens wel een internet verbinding actief gezien je hier flink actief zit te posten? Moet je voor je werk continu online zijn of is eens per uur je mail binnen halen ook voldoende? Want dan is een hotspot via je mobiel prima een tijdelijke oplossing.
Maar heb je inmiddels al met je werkgever contact gehad over een oplossing?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43

Mooi voorbeeld wel, als je consumenten laptop kapot is heb je ook geen recht op een tijdelijk product terwijl je wacht op vervanging/reparatie, wat ook lang kan duren.
Het is imo aan je baas om er voor te zorgen dat jij je werk thuis kan doen, niet die van je ISP, dus die zou je een 4/5g oplossing moeten bieden als hij wil dat je thuis kan blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
@roches Goede opmerking. Nee dat kastje geeft geen lampjes zomaar ineens. Ik heb ook geen stroomuitval gehad of iets dergelijks. Daarom is het ook zo vreemd dat ze een monteur sturen die binnen komt kijken en daar lijkt het probleem niet te zitten.
Brand ook het lampje "Power" niet?
Dan kan het zijn dat de stroom-adapter defekt is.
Ik hoop voor je dat je dan nog een soortgelijke adapter in huis hebt.
Belangrijk is dat de spanning (waarschijnlijk 12 Volt DC) en stroom (A) gelijk is.
Als je die hebt, zou je kunnen proberen om hem om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chup5528
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:21
Je stelt wel hele hoge eisen aan deze dienst. Dat is simpelweg niet realistisch bij particuliere verbindingen. Geen idee of je iets beters kunt krijgen als particulier, maar best effort is gewoon best effort, ze doen hun best om je zo snel mogelijk weer online te krijgen bij storingen. Dat kan een dag duren, dat kan een maand duren. Heb je niets in te eisen, hooguit terugbetaling van abonnementskosten.

Heb je hogere eisen? Dan moet je een abonnement zoeken met een SLA die daarbij past, zoals al eerder gezegd is. Kan dat niet? Tsja, dan heb je gewoon pech man. Dan moet je zelf maar een alternatief bedenken, of je werkgever daarom vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
roches schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:07:
[...]

Brand ook het lampje "Power" niet?
Dan kan het zijn dat de stroom-adapter defekt is.
Ik hoop voor je dat je dan nog een soortgelijke adapter in huis hebt.
Belangrijk is dat de spanning (waarschijnlijk 12 Volt DC) en stroom (A) gelijk is.
Als je die hebt, zou je kunnen proberen om hem om te wisselen.
Stroom mag gelijk of hoger zijn, spanning moet inderdaad wel 12v zijn, en let op de polariteit, er zijn heel soms 12v adapters die de 12v op de buitenkant hebben staan ipv de binnenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
sjaakwortel schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:09:
[...]

Stroom mag gelijk of hoger zijn, spanning moet inderdaad wel 12v zijn, en let op de polariteit, er zijn heel soms 12v adapters die de 12v op de buitenkant hebben staan ipv de binnenkant.
Klopt, maar ik wilde het niet te technisch maken... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:41
Bestel pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router deze + een maandelijks opzegbaar SIM-Only abonnement met voldoende data (10GB?). Ben je voor €100 klaar en niet afhankelijk van de reactietijd van de provider.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dit topic lijkt wel een of andere training, waarbij de TS een acteur is die steeds nieuw hobbels opwerpt waar de trainee zich doorheen moet worstelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@roches Stroomt zit er gewoon op. Enkel het glasvezel lampje brand niet. Des te vreemder dat die monteur die spullen niet bij zich zal hebben 8)7 Je kan online inzien wat er in het ticket staat namelijk.

@Brokencore Kijk dat is goud! Daar kan ik zeker wat mee, thanks!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Dan zit er voor jouw wat deze verbinding betreft ff geen mogelijkheid om die te herstellen.
Ik ga je niet aanraden om de NT een keer los te halen en weer terug te plaatsen om te kijken of het probleem zich dan oplost.

O-)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

Lol, ik werk zelf op de achtergrond bij een ISP en dit soort mensen he... Alsof je de enige klant bent. Iedereen werkt thuis dus de monteurs zijn volle bak bezig. Corona speelt ook echt wel mee, als er weer eens een in q quarantaine moet scheelt dat heel wat bezoekjes op een dag.

Het is al eerder gezegd: als het zo belangrijk is heb je een ander internabonnement of zorgt je baas daarvoor. Als je baas zich kwaad maakt omdat jouw internet het niet doet kun je beter je tijd steken in een andere baan zoeken dan miepen over de best effort oplossingen van je 35-eur-provider.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@roches Ik snap je opmerking. Zojuist weer contact gehad met *knip* ISP en de monteur komt dus even kijken om te zien wat het probleem is 8)7 Dat is toch allang duidelijk? Het probleem lijkt hem te zitten in dat zwarte kastje (omvormer geloof ik) daar brand 1 lampje niet. Het modem is volgens de meting die men heeft gedaan NIET DEFECT. Toch neemt hij een modem mee. Dit lijkt wel Jiskefet.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2021 12:30 . Reden: Naam ISP verwijderd gezien deze niets toevoegt aan de discussie bij een (lopend) geschil ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brokencore schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:11:
Bestel pricewatch: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router deze + een maandelijks opzegbaar SIM-Only abonnement met voldoende data (10GB?). Ben je voor €100 klaar en niet afhankelijk van de reactietijd van de provider.
@CryptoNL Ik zou, als je zo'n oplossing wilt regelen, een paar centen meer uitgeven aan een routertje dat 5GHz (tenminste 802.11ac) ondersteunt, in plaats van zo'n antieke 802.11n unit. Maar het concept is inderdaad een prima idee om een backup te regelen die net wat handiger is dan tetheren via je telefoon.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:05:
Mag verwachten ;) Ik denk dat de wereld er iets anders instaat als velen hier denken. Niet zo naief ;) Wij zijn met 2 trouwens he misschien was dat niet duidelijk.
Zoals je zelf al aangaf, de wereld verandert snel ;)
De enige die hier naief is ben jij vrees ik, jouw verwachtingen liggen gigantisch scheef. Of je komt met algemene voorwaarden op de proppen waaruit blijkt dat jouw verwachtingen reeel zijn of je moet jouw verwachtingen gaan bijstellen. Daarnaast blijf ik er bij dat jij nu al ontzettend hoog van de toren loopt te blazen terwijl het geplande bezoek van de monteur nog moet plaatsvinden. Ik zou persoonlijk dat eerst afwachten, alleen al om te weten wat de oorzaak is van de stroring, hoe lang het gaat duren om het te fixen en wie verantwoordelijk is voor het oplossen. Voor het zelfde geld zit de storing bij de netbeheerder en kan de ISP er niks aan doen. Dat laatste is altijd een risico bij een provider die geen eigen netwerk heeft. En over dat vrij nemen, heeft jouw werkgever dat bepaald? Zo ja, dan heeft hij wat uit te leggen want dat kan niet zo 1-2-3. Gezien de huidige situatie rondom thuiswerken en corona in combinatie met de verstoring bij jou thuis kan jouw werkgever jou nooit verplichten om vrij te nemen. Of je hebt dit zelf geoppert (nobel, maar onnodig) of je hebt vrij moeten nemen omdat eventuele alternatieven, zoals naar het werk gaan nu, jou niet passen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 11:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt, en toch is het waar je mee akkoord gegaan bent. Het klinkt cru, en zo bedoel ik het niet, maar het is wel de kern van het hele probleem wat je nu ervaard.

Volgens mij is het mogelijk om ook als particulier een zakelijk abo bij ziggo af te nemen. Kost meer, maar dan krijg je wel de garantie van een beschikbaarheid van 99,6%. Mocht je dan een storing ervaren (wat altijd kan), dan staat er wél heel vlot een monteur bij je op de stoep.

Uiteindelijk heb je gekozen voor een consumentenlijn met best effort garantie, en dat staat ook duidelijk in de voorwaarden. En ja, de provider heeft wel een punt dat ze nu met corona minder huisbezoeken kunnen afleggen om een storing te verhelpen. Wat dat betreft logisch dat een storing nu wat langer kan duren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
BaRF schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:19:
Lol, ik werk zelf op de achtergrond bij een ISP en dit soort mensen he... Alsof je de enige klant bent. Iedereen werkt thuis dus de monteurs zijn volle bak bezig. Corona speelt ook echt wel mee, als er weer eens een in q quarantaine moet scheelt dat heel wat bezoekjes op een dag.

Het is al eerder gezegd: als het zo belangrijk is heb je een ander internabonnement of zorgt je baas daarvoor. Als je baas zich kwaad maakt omdat jouw internet het niet doet kun je beter je tijd steken in een andere baan zoeken dan miepen over de best effort oplossingen van je 35-eur-provider.
Betwijfel ik ten zeerste. Had pre-corona ook een dikke storing, ook dat duurde een eeuwigheid en ik zou zeggen lees de klachten over *knip*. Het zijn er belachelijk veel. Veel meer dan bij een KPN of een Ziggo. Oorzaak? *knip* is ineens heel groot geworden op de ISP markt in een hele korte tijd en hebben daar niet de capaciteit voor, logische verklaring lijkt mij.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2021 12:31 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:20:
Het modem is volgens de meting die men heeft gedaan NIET DEFECT. Toch neemt hij een modem mee. Dit lijkt wel Jiskefet.
Een monteur die naar een storing gaat en geen modem mee neemt voor de zekerheid, DAT is Jiskefet 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:20:
@roches Ik snap je opmerking. Zojuist weer contact gehad met *knip* en de monteur komt dus even kijken om te zien wat het probleem is 8)7 Dat is toch allang duidelijk? Het probleem lijkt hem te zitten in dat zwarte kastje (omvormer geloof ik) daar brand 1 lampje niet. Het modem is volgens de meting die men heeft gedaan NIET DEFECT. Toch neemt hij een modem mee. Dit lijkt wel Jiskefet.
Jouw reacties lijken wel Jiskefet bedoel je?

Anyway, ik kan me maar weinig situaties voorstellen waarbij een 4/5G data abonnement onvoldoende is om thuis te werken. Dus zorg er gewoon voor dat je zelf een backup heb.

Ik heb van mijn werk een data abonnement die ik eventueel kan gebruiken bij thuiswerken als de wifi het niet doet, werkt perfect. Videobellen, remote werkplek, tweakers.net, alles wat ik nodig heb voor werk.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2021 12:31 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Han schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:21:
[...]

Zoals je zelf al aangaf, de wereld verandert snel ;)
De enige die hier naief is ben jij vrees ik, jouw verwachtingen liggen gigantisch scheef. Of je komt met algemene voorwaarden op de proppen waaruit blijkt dat jouw verwachtingen reeel zijn of je moet jouw verwachtingen gaan bijstellen. Daarnaast blijf ik er bij dat jij nu al ontzettend hoog van de toren loopt te blazen terwijl het geplande bezoek van de monteur nog moet plaatsvinden. Ik zou persoonlijk dat eerst afwachten, alleen al om te weten wat de oorzaak is van de stroring, hoe lang het gaat duren om het te fixen en wie verantwoordelijk is voor het oplossen. Voor het zelfde geld zit de storing bij de netbeheerder en kan de ISP er niks aan doen. Dat laatste is altijd een risico bij een provider die geen eigen netwerk heeft. En over dat vrij nemen, heeft jouw werkgever dat bepaald? Zo ja, dan heeft hij wat uit te leggen want dat kan niet zo 1-2-3. Gezien de huidige situatie rondom thuiswerken en corona in combinatie met de verstoring bij jou thuis kan jouw werkgever jou nooit verplichten om vrij te nemen. Of je hebt dit zelf geoppert (nobel, maar onnodig) of je hebt vrij moeten nemen omdat eventuele alternatieven, zoals naar het werk gaan nu, jou niet passen.
Zie mijn post hierboven over de monteur. Je kan zeggen wacht even af, maar je kan het ticket inzien en zo kun je precies zien welke hardware hij mee gaat nemen etc. De belangrijkste spullen waaronder het zwarte kastje (waar dus een lampje offline staat) neemt hij niet mee. Dusja dan is het niet gek gedacht dat ik er al vanuit ga dat het donderdag niet is opgelost. Zeker niet gezien eerdere slechte ervaringen met de mensen die zichzelf monteur noemen. Niks ten nadelen van de goede monteurs, maar er lopen er een paar bij....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roches
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:22:
[...]

Betwijfel ik ten zeerste. Had pre-corona ook een dikke storing, ook dat duurde een eeuwigheid en ik zou zeggen lees de klachten over *knip*. Het zijn er belachelijk veel. Veel meer dan bij een KPN of een Ziggo. Oorzaak? *knip* is ineens heel groot geworden op de ISP markt in een hele korte tijd en hebben daar niet de capaciteit voor, logische verklaring lijkt mij.
Nee, daar gaat je verwachting mank.

ISP heeft geen eigen monteurs, die huren een andere partij in en die moeten de informatie van KPN krijgen, dat duurt even.
Als je nou gewoon een KPN-lijn had genomen, dan was het waarschijnlijk sneller opgelost omdat die alle informatie ter beschikking hebben en eigen monteurs die het probleem kunnen oplossen.

Als KPN-monteur had ik ALTIJD een stel van die NT's in de auto liggen, of een ander dat ook heeft....

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2021 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ozzie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:24:
[...]

Jouw reacties lijken wel Jiskefet bedoel je?

Anyway, ik kan me maar weinig situaties voorstellen waarbij een 4/5G data abonnement onvoldoende is om thuis te werken. Dus zorg er gewoon voor dat je zelf een backup heb.

Ik heb van mijn werk een data abonnement die ik eventueel kan gebruiken bij thuiswerken als de wifi het niet doet, werkt perfect. Videobellen, remote werkplek, tweaker.net, alles wat ik nodig heb voor werk.
Helemaal geweldig. Niet elke werkgever staat er zo in, misschien is het niet zo handig dat zo op te merken.

Maar het is dus schijnbaar normaal dat een monteur gewoon de verkeerde spullen meeneemt. Het is een Jiskefet organisatie zo komt het over. Ze weten zelf niet wat ze aan het doen zijn, ondanks dat ik telefonisch alles wat ik kon zien (modem, zwarte kastje) aan ze heb voorgelegd en dan nog ''even komen kijken''. Neem dan donderdag alles mee dan lossen we het op. Nee we komen even kijken, koekoek. 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijn
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:25:
[...]

Zie mijn post hierboven over de monteur. Je kan zeggen wacht even af, maar je kan het ticket inzien en zo kun je precies zien welke hardware hij mee gaat nemen etc. De belangrijkste spullen waaronder het zwarte kastje (waar dus een lampje offline staat) neemt hij niet mee. Dusja dan is het niet gek gedacht dat ik er al vanuit ga dat het donderdag niet is opgelost. Zeker niet gezien eerdere slechte ervaringen met de mensen die zichzelf monteur noemen. Niks ten nadelen van de goede monteurs, maar er lopen er een paar bij....
Of dat zwarte kastje hoeft niet apart op de opdrachtbon te staan omdat er daar standaard een paar van in zijn/haar wagen liggen. Ik kan je garanderen dat hij/zij ook een tang, wat kabels en een hamer mee heeft. Staat ook niet op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
roches schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:25:
[...]

Nee, daar gaat je verwachting mank.

*knip* heeft geen eigen monteurs, die huren een andere partij in en die moeten de informatie van KPN krijgen, dat duurt even.
Als je nou gewoon een KPN-lijn had genomen, dan was het waarschijnlijk sneller opgelost omdat die alle informatie ter beschikking hebben en eigen monteurs die het probleem kunnen oplossen.

Als KPN-monteur had ik ALTIJD een stel van die NT's in de auto liggen, of een ander dat ook heeft....
Precies dat weet ik nu en daarom ga ik ook naar KPN terug. Helaas wist ik dit niet vooraf dat ze geen eigen monteurs hadden. Ik blijf het toch echt heel bijzonder vinden dat ze de juiste spullen gewoon niet meenemen, dat kan toch niet :D

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 20-04-2021 12:32 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Nijn schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:27:
[...]

Of dat zwarte kastje hoeft niet apart op de opdrachtbon te staan omdat er daar standaard een paar van in z'n wagen liggen. Ik kan je garanderen dat hij ook een tang, wat kabels en een hamer bij zich heeft. Staat ook niet op de bon.
Dat is te hopen dat hij dat bij zich heeft. Ach de vorige keer had de monteur geen nieuw modem bij dus vandaar ook mijn opmerking. :D Ik maak geen grap.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:31
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:27:
[...]

Helemaal geweldig. Niet elke werkgever staat er zo in, misschien is het niet zo handig dat zo op te merken.
Dat is dan toch het probleem? Niet de storing?

Hier was laatst een stroomstoring, 3 uur lang geen stroom gehad thuis. Nou is dat, toegegeven, wel wat sneller opgelost dan jouw huidige probleem, maar ik kan alsnog niet bij de energiemaatschappij aankloppen dat ik 3 uur niet kon werken hoor.

Overigens waren mijn laptop en telefoon beide opgeladen dus ik kon gewoon doorwerken, alleen koffie drinken was er even niet bij.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Ozzie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:
[...]

Dat is dan toch het probleem? Niet de storing?

Hier was laatst een stroomstoring, 3 uur lang geen stroom gehad thuis. Nou is dat, toegegeven, wel wat sneller opgelost dan jouw huidige probleem, maar ik kan alsnog niet bij de energiemaatschappij aankloppen dat ik 3 uur niet kon werken hoor.

Overigens waren mijn laptop en telefoon beide opgeladen dus ik kon gewoon doorwerken, alleen koffie drinken was er even niet bij.
Probleem is de laksheid in de klantenservice vanuit deze ISP. Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt en surprise surprise dat is ook een van de meest gehoorde klachten van deze provider. 3 uur of een volle week is wel een ander verhaal. Ik zeg al kleine storing geen probleem, kan gebeuren. Grote storing? Kan gebeuren, maar COMMUNICEER en geef mij niet het gevoel dat het mijn schuld is. Gewoon leveren die rommel. Ik heb 5 - 6 x zelf moeten beginnen over een alternatieve oplossing, zelf komen ze met niks.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:31:
[...]

Probleem is de laksheid in de klantenservice vanuit deze ISP. Dat heb ik werkelijk nog nooit meegemaakt en surprise surprise dat is ook een van de meest gehoorde klachten van deze provider. 3 uur of een volle week is wel een ander verhaal. Ik zeg al kleine storing geen probleem, kan gebeuren. Grote storing? Kan gebeuren, maar COMMUNICEER en geef mij niet het gevoel dat het mijn schuld is. Gewoon leveren die rommel. Ik heb 5 - 6 x zelf moeten beginnen over een alternatieve oplossing, zelf komen ze met niks.
Dan ontbind je toch gewoon en ga je terug naar je oude provider.. hoeft de monteur ook niet langs te komen. en als je belt en lief aankijkt willen ze misschien ook wel haast achter je aansluiting zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb zojuist de naam van de ISP uit een aantal reacties verwijderd. Deze mag achterwege blijven bij discussie over een (lopend) geschil, gezien het niets toevoegt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:29:
[...]

Dat is te hopen dat hij dat bij zich heeft. Ach de vorige keer had de monteur geen nieuw modem bij dus vandaar ook mijn opmerking. :D Ik maak geen grap.
Een modem is anders per provider en per regio. En dan heb je ook nog netwerken waarbij het MAC adres van het modem aan jouw account gekoppeld moet zijn. Kan me heel goed voorstellen dat ze die niet standaard bij zich hebben voor iedere storingsmelding... Want dat kost geld.

En geld besparen terwijl je binnen de voorwaarden van je product blijft, dat is hoe je de prijs drukt. Hoewel ik je frustratie heel goed begrijp, heb ik nog niets gelezen wat een overtreding van die voorwaarden zou zijn.
[...]Gewoon leveren die rommel.
Blij dat je nu zelf ook inziet dat je gekozen hebt voor een goedkoop product. Dat is de gok die je hebt genomen. En helaas, deze keer heb je pech.

[ Voor 32% gewijzigd door Nijn op 20-04-2021 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

maar COMMUNICEER en geef mij niet het gevoel dat het mijn schuld is.
Ik denk dat dat laatste mogelijk geheel aan jou zelf ligt en aan het feit dat jij veel te hoge verwachtingen hebt, mede gezien de eerste paar posts in dit topic. Ik snap dat het irritant is, het een kloten situatie is en dat de irritatie effect heeft op jouw manier van redeneren in deze, maar lees nogmaals alle inhoudelijke reacties eens rustig terug. De inhoudelijke reacties zijn er niet om jou te pesten maar jou te overtuigen iets reeeler naar de situatie en de verwachtingen te laten kijken. Het enige wat je doet is reageren met een 'ja, maar..' terwijl iedereen die hier inhoudelijk reageert gewoon het zelfde zegt; jouw verwachtingen zijn niet reeel, mede gebaseert op aannames, ervaringen uit het verleden of ervaringen van andere op het internet (subjectief).
Ik heb 5 - 6 x zelf moeten beginnen over een alternatieve oplossing, zelf komen ze met niks.
Jouw ISP biedt de oplossing conform de algemene voorwaarden, alles meer zal je inderdaad zelf moeten voordragen, waarbij de ISP niet verpicht is mee te gaan in de oplossing, net als jouw werkgever, maar daar zou je het eerder van verwachten als belanghebbende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:48
Vervelend hoor...zo'n internet storing. Tsja, een ISP zal SLA's richting de consument hebben en daar lijken ze zich aan te houden. Dat het sneller kan wil niet zeggen dat ze sneller moeten.

Mbt het niet kunnen werken. Jij moet helemaal geen vrij nemen. Jij neemt vrijwillig vrij.

Als jouw baas jou verplicht om vanuit huis te werken over een privé internetlijn dat neem jouw baas het risico van wegvallende productie wegens het niet werken van de internetlijn op zich. Niet jij.

Onze zuiderburen noemen dit "Technisch werkloos!".

Kortom, melding maken bij baas dat je internet plat ligt. Geeft baas geen mobiele dataverbinding dan zet je de pc uit en ga je lekker klussen, slapen, in de tuin werken, etc. in de baas zijn tijd.

Jouw baas is verantwoordelijk voor een werkende internetlijn bij jou thuis als hij jou verplicht vanuit huis te werken. Niet jij en niet jouw ISP.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:30
@Nijn Ik begrijp je punt, maar zo werkt het niet. Of mijn abonnement nu 1 euro per maand kost of 500 euro, je moet leveren en service bieden.
Nee, natuurlijk is dat niet hoe het werkt. Je neemt een product af met een bepaalde betrouwbaarheid en serviceniveau, en daar hangt een prijskaartje aan. Jij hebt (bewust) een product afgenomen met een lage betrouwbaarheid en een laag serviceniveau, dus daar betaal je 3 tientjes per maand voor. Als je een product met een hogere betrouwbaarheid afneemt, ga je daar vanzelfsprekend meer voor betalen. Zo werkt de wereld nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-07 21:34
Heb je al bij je werkgever aangeklopt met dit verhaal en gevraagt of hij een oplossing heeft? Het komt op mij over dat je gewoon boos bent en je maar op 1 ding focust, de ISP.

Ik snap dat het frustrerend is (ik heb recent ook internetproblemen gehad thuis) maar die frustratie heb je niks aan, uiteindelijk zal de ISP echt niet harder gaan rennen die hebben het al druk genoeg dus een snelle oplossing zou je het best bij je werkgever kunnen regelen maar tenzij ik er overheen heb gelezen heb je daar uberhaupt nog niks aan gevraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Heb je al eens bij je buren aangeklopt? Even uitleggen dat je tijdelijke zonder internet zit en of je gebruik mag maken van hun internet?

Je kunt ook altijd nog een sim only onbeperkt data abbo afsluiten, desnoods koop je hiervoor nog een 2e hands telefoon. Het is nog altijd goedkoper dan 2 weken vrij nemen.
De snelheid is zo ongeveer in Nederland goed genoeg om te werken.

Als allerlaatste el cheapo oplossing kun je ook altijd nog bij de lokale mac op de stoep gaan zitten werken met je laptop. Het word mooi weer, dus kun je ook nog een beetje reptieleren en vitamine D verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
Internet is tegenwoordig onmisbaar. Zeker bij het thuiswerken. Ik snap je frustratie dus heel goed. Wat ik zou doen of hebben gedaan:

1. Ik zou eerst kijken of het roamen met je mobiel abonnement een tijdelijke uitkomst kan bieden op de korte termijn. Mijn internet overstap vorig jaar ging helaas niet vlekkeloos, ik heb toen ook 4 dagen op mijn mobiel abonnement gewerkt omdat ik zonder zat.
2. Vervolgens zou ik met mijn werkgever proberen af te spreken op kantoor te werken tot dat de situatie thuis is opgelost. Lijkt me geen raar verzoek. Ik vind dat de werkgever daarin mag meebewegen.
3. Als dat allemaal moeilijk is, zou ik vragen of ik tijdelijk bij familie of vrienden mag komen werken.

Daarnaast kan je denk ik weinig afdwingen bij je ISP.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 20-04-2021 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:28:
[...]

Precies dat weet ik nu en daarom ga ik ook naar KPN terug. Helaas wist ik dit niet vooraf dat ze geen eigen monteurs hadden. Ik blijf het toch echt heel bijzonder vinden dat ze de juiste spullen gewoon niet meenemen, dat kan toch niet :D
Omdat de monteur die je waarschijnlijk nu krijgt van Guidion is, niks tegen die gasten, maar dat zijn geen glasvezelmonteurs. Als deze concludeerd dat je probleem niet bij de apparatuur bij jou thuis is schakelen zij weer met je ISP zodat er een monteur komt die aan de vezel mag werken. Blijkbaar snap je nog niet helemaal hoe de constructies tegenwoordig werken bij een ISP en denk je dat deze monteur de apparatuur kan vervangen, een glasvezelaansluiting vervangen en in de wijkkast rondneuzen, maar dat mag deze monteur niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47
Tuurlijk is het heeeeel zuur dat het niet werkt en je er zoveel tijd aan kwijt bent met de ISP voor een oplossing. En de ISP's weten heus dat er op moment enorm hoge verwachtingen zijn ivm thuiswerken, school etc. Maar je trekt idd niet een extra blik monteurs open. Want ELKE ISP zit in hetzelfde schuitje. Er zijn meer dan gemiddeld monteursbezoeken juist omdat mensen zo afhankelijk zijn van de verbinding.

Wat abonnees ook vaak vergeten is bot gezegd het volgende.

Jij hebt een overeenkomst voor de levering van een TV en Internetverbinding.
Die kost 35 per maand. Waar jij die verbinding voor gebruikt en hoe is niet aan de ISP (even misbruik etc uitgesloten).

Op moment dat het NIET werkt kan het niet ineens een veelvoud van dat waard zijn. Dat jij 400,- per dag verdient is heel mooi, maar dat staat in geen verhouding tot de betaalde abonnementskosten.

Uiteraard zul je een verrekening van de abonnementskosten krijgen voor de duur van de storing. De rest is coulance en daar kun je geen enkel recht aan ontlenen.

Dit doet natuurlijk helemaal niets met de frustratie en de ergernis van de storing. En dat is soms lastig te scheiden als je met je handen in het haar zit.

Een ISP kan geen rekening houden met iemand die deze dienst gebruikt voor online de krant lezen, of gamen, of thuiswerken, of misschien wel bezig is met aandelen te verhandelen.

Op een dag dat iemand 10,000 winst maakt komt de ISP ook niet aankloppen met 'ja hoho, wij willen er ook een deel van'

Jouw werkgever zal het risico op moeten vangen van een falende privé verbinding. En dan is het óf naar kantoor, óf je medewerkers van een backup voorzien.

Als ZZPér ligt dat anders, dan ben je zelf verantwoordelijk.

Hopelijk krijgen ze het 'lek' snel boven water en ben je weer online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-07 15:43
HolyDemon schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:41:
Heb je al bij je werkgever aangeklopt met dit verhaal en gevraagt of hij een oplossing heeft? Het komt op mij over dat je gewoon boos bent en je maar op 1 ding focust, de ISP.

Ik snap dat het frustrerend is (ik heb recent ook internetproblemen gehad thuis) maar die frustratie heb je niks aan, uiteindelijk zal de ISP echt niet harder gaan rennen die hebben het al druk genoeg dus een snelle oplossing zou je het best bij je werkgever kunnen regelen maar tenzij ik er overheen heb gelezen heb je daar uberhaupt nog niks aan gevraagt?
TS heeft daar helemaal niks gevraagd. Lees maar eens de rest van zijn reacties. Hij is 110% gefocust op de schuld bij de ISP leggen en het hen kwalijk nemen dat ze aan hun algemene voorwaarden voldoen. Of TS een aardig persoon is of niet weet ik niet, maar hij komt op het moment alleen maar over alsof hij wil klagen over zijn ISP en niks aan het probleem zelf wil doen. Maar goed, dat is maar mijn interpretatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:27:
Dat mag de werkgever helemaal zelf weten, maar als je daardoor even niet kan werken, dan is dat natuurlijk ook gewoon hun probleem. Bij mij vroegen ze in ieder geval "is al je thuiswerkapparatuur op orde", en als er toch iets stukgaat dan bel/mail ik meteen even om te overleggen over een oplossing. Zelfde als dat sommige werkgevers een fatsoenlijk bureau thuis laten bezorgen, en anderen laten hun werkgevers aan de keukentafel zitten. Veel plezier met je werknemer met RSI en rugklachten.

Oftewel, wat anderen al aangeven: overleg even met je werkgever. Grote kans dat die zeggen dat je morgen gewoon naar kantoor kunt komen, dat je een simkaart met mobiel abonnement op mag halen, dat je zelf een simkaart mag halen in de winkel (op afspraak, natuurlijk) of een dergelijke oplossing.

Als de werkgever zegt dat je gewoon met je ISP moet blijven aanmodderen, dan wordt het morgen een chille werkdag voor je. Beetje netflixen videobanden kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door bwerg op 20-04-2021 14:25 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@markisoke Volgens Gideon mag hun monteur WEL in de wijkkast (zojuist gesproken) 8)7 Natuurlijk snap ik hoe het werkt, maar als je als monteur al vergeet een swap modem mee te nemen (de vorige keer) en nu misschien weer de helft vergeet... Heb ik hier te maken met een stel mongolen of met een bedrijf dat monteurs in dienst heeft die er het beste van proberen te maken? Dat je iets niet opgelost krijgt dat is allemaal prima, maar komop zeg. Ik heb nu 8 mensen gesproken van zowel ISP als Gideon en alle 8 hebben ze een ander verhaal. Dit wordt schitterende televisie donderdag denk ik :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:32:
@markisoke Volgens Gideon mag hun monteur WEL in de wijkkast (zojuist gesproken) 8)7 Natuurlijk snap ik hoe het werkt, maar als je als monteur al vergeet een swap modem mee te nemen (de vorige keer) en nu misschien weer de helft vergeet... Heb ik hier te maken met een stel mongolen of met een bedrijf dat monteurs in dienst heeft die er het beste van proberen te maken? Dat je iets niet opgelost krijgt dat is allemaal prima, maar komop zeg. Ik heb nu 8 mensen gesproken van zowel ISP als Gideon en alle 8 hebben ze een ander verhaal. Dit wordt schitterende televisie donderdag denk ik :D
Hou je ook nog even in je achterhoofd dat al je geklaag en 8x bellen je inmiddels op de shitlist heeft gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Ben je niet wat teveel gestresseerd? Laat die monteur gewoon komen en zijn werk doen, hoezo ga je je vooraf druk maken over zijn spullen. Standaard zal een hoop in de auto liggen. En op de bon staan wat extra zaken.
Ga zelf even naar kantoor, ga bij de mac zitten of vraag een kennis of je niet gezellig daar thuis mag werken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-07 15:43
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:39:
[...]

Hou je ook nog even in je achterhoofd dat al je geklaag en 8x bellen je inmiddels op de shitlist heeft gezet?
Ik wil je wedden dat TS ondertussen een notitie bij zijn account heeft staan na 8x bellen in een korte periode. Denk niet dat niemand daar echt nog interesse heeft om hem te helpen als ie dezelfde houding heeft als hij hier heeft.....

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-07 22:11
Meine gute, wat een topic...

Sorry @CryptoNL, maar je hebt echt te hoge verwachtingen. Zo te zien ben ik niet de eerste die dat opmerkt aan de reacties te lezen. Nogmaals, een ISP heeft een SLA die zij afspreken met jou als klant op het moment van contractondertekening. In deze SLA staat "best effort", kortom, zo snel mogelijk. Blijkbaar is over 4 dagen zo snel als mogelijk. Punt, uit.

Als het allemaal zo belangrijk is zijn er al genoeg opties aangeboden:
- Je kunt niet bij de ISP aankloppen, want deze doen nou eenmaal hun best zo goed als mogelijk.
- Jouw werkgever moet zorgen voor een (goede) internetverbinding als je verplicht bent om thuis te werken. Hij neemt het risico om jou op een particuliere lijn te laten werken, zijn probleem.
- Jouw vrije dagen moet je natuurlijk gewoon in je zak houden. Er is niemand die jou verplicht om vrije dagen op te nemen, het is immers niet jouw schuld dat je niet kunt werken.

Er zijn dan nog opties om het tijdelijk op te lossen:
- Ga tijdelijk bij familie, vrienden of buren aan het werk. Misschien brengt je dat ook in een wat leukere sfeer ;)
- Ga naar kantoor. Er zal daar vast nog wel een plekje zijn om te werken (of zo nodig gecreëerd kan worden).
- Koop een 4G/5G router met een simkaart. Stop hem er in en klaar is kees. Je hebt internet.

Nog een tip voor jezelf: wees niet zo naïef en relativeer even de zaak, in plaats van dat je constant aan het schoppen bent. Dit helpt niet voor je gemoedstoestand, stresslevel en energie.

En even serieus, een paar dagen niet werken is toch ook wel eens lekker? :)

"Dat is mijn beslissing, de zaak is afgedaan" - Frank Visser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@CryptoNL haal even een prepaid kaart van de provider in kwestie, meldt aan de klantenservice dat je een simkaart van ze hebt en dan activeren ze onbeperkt mobiel internet op die kaart. Die kan je dan in je eigen telefoon stoppen of in de hier al genoemde 4G router en je kan weer verder.

Ik heb ervaringen topic van de provider komt deze oplossing wel eens voorbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 15:30
Als je werk echt zo super belangrijk is, vraag een mifi aan via je werk met een datakaartje. Ben je toch "gedekt"

Verder moet je de ISP een redelijke termijn gunnen om het te komen fixen. En redelijk is zeer ruim wettelijk gezien. Lees 60 dagen. Dus nee, je kan niet opzeggen ten zij je langer dan 60 dagen aan het hannissen bent met je provider.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:32
Wat een heerlijk popcorntopic dit.

Heel simpel (maar dit is al door velen gezegd): je werkgever is verantwoordelijk dat jij kan werken. Niet je ISP. Voorbeeld: mocht bij mij thuis internet uitvallen, dan mag ik via mijn zakelijke telefoon werken. Valt mijn elektra uit, dan mag ik op kantoor werken. Zou dat niet kunnen (maar gezien mijn werk, kan dit altijd en zeker als ik piket heb zoals nu), dan hoef ik geen verlof op te nemen, maar is het simpelweg non-productieve werktijd. Maar zelfs dan kan ik nog boeken lezen.

Zorgt jouw werkgever niet voor dit soort oplossingen, dan is simpelweg je werkgever dom of is je werk toch niet zo belangrijk als jij denkt.

P.S. Hoe kom je op tweakers eigenlijk nu?

En ach. Het is al bijna donderdag. Morgen komt zaagmans al langs!

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:47

servies

Veni Vidi Servici

rens-br schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
@CryptoNL haal even een prepaid kaart van de provider in kwestie, meldt aan de klantenservice dat je een simkaart van ze hebt en dan activeren ze onbeperkt mobiel internet op die kaart. Die kan je dan in je eigen telefoon stoppen of in de hier al genoemde 4G router en je kan weer verder.

Ik heb ervaringen topic van de provider komt deze oplossing wel eens voorbij. :)
Hij woont blijkbaar in 1 van de gebieden waar het mobiele netwerk van die provider een zeer slecht bereik heeft... Dan schiet hij nog niet zo heel veel met ddat onbeperkt mobiel internet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
servies schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:18:
[...]

Hij woont blijkbaar in 1 van de gebieden waar het mobiele netwerk van die provider een zeer slecht bereik heeft... Dan schiet hij nog niet zo heel veel met ddat onbeperkt mobiel internet op...
maar wel het geluk van glasvezel:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we dit topic maar even van een slotje voorzien. Opmerkingen als 'heb ik te maken met mongolen' dragen ook niet echt bij een aan discussie.

edit topic weer open na contact met TS deze wil nog e.e.a. terugkoppelen. Allen, laten we het wel netjes houden (ook jij TS).

[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 22-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:50
@CryptoNL werkt je internet inmiddels weer? En had de monteur een zwart kastje mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
DarkSEDA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:20:
@CryptoNL werkt je internet inmiddels weer? En had de monteur een zwart kastje mee?
Thanks voor de reminder. Internet werkt weer, maar het had - zoals ik al had verwacht - behoorlijk wat voeten in de aarde.

De monteur had van alles bij, maar ik had al aangegeven dat op het zwarte kastje 1 lampje niet werkte en dat wij telefonisch al hadden geconstateerd dat het probleem buiten lag. Monteur kwam langs en zei; Meneer het probleem ligt buiten. Joh 8)7

Toen vertelde hij mij dat Gideon mij binnen een uur zou bellen om Volker Wessels Telecom in te schakelen die dan de wijkkast in zouden duiken. Uiteraard werd ik niet gebeld. Toen zelf weer gebeld; Meneer ik beloof u binnen 1,5 uur bellen wij u! Inmiddels was het al 12 uur geweest en uiteraard WEER niet gebeld. Toen nogmaals gebeld; Meneer wij bellen u binnen een half uur, excuses dit dat. Opnieuw niet teruggebeld.

Toen werd ik wel pissed. Uiteindelijk vertelde de provider dat ik bij KPN moest zijn. Aardige vent aan de telefoon; Nee meneer u moet bij hun zijn en oh u zit bij die provider? Ja veel klachten, slechte klantenservice, herkenbaar verhaal. Uiteindelijk na uren wachten kreeg ik iemand aan de lijn die ervoor zorgde dat Volker Wessels kwam kijken en je raad het al binnen 2 minuten was het probleem verholpen. Een monteur had namelijk 1 kabel verwisseld in de wijkkast.

Het vervelendste bij deze provider is dat ik zelf continu HUN moet benaderen. Er is geen welwillendheid. De schadevergoeding ook moet ik weer zelf mee komen. Tot op heden overigens nog niks vernomen over een aanvullende vergoeding (al is het 25 euro, het gaat om het gebaar) en terwijl men dat wel beloofde....

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-07 23:46
"Voor een dubbeltje op de eerste rang"........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Inverted_World schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:48:
"Voor een dubbeltje op de eerste rang"........
Praat geen onzin. KPN hanteert hetzelfde tarief.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MusicMaikel
CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:58:
[...]

Maar verwacht vervolgens wel a la minuut een oplossing als het niet werkt voor 60 tientjes in de maand. Nee nee, zo werkt dat niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
MusicMaikel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:05:
[...]

Maar verwacht vervolgens wel a la minuut een oplossing als het niet werkt voor 60 tientjes in de maand. Nee nee, zo werkt dat niet!
Nee dat verwachten wij niet, maar een stukje fatsoenlijke communicatie wel. Maar goed internet staat vol met klachten over ze, dus ik laat het hierbij. Denk dat dat genoeg zegt. Het is niet erg als je iets niet kan oplossen, maar kom je beloftes na en als dat niet kan laat dan in ieder geval merken dat je het op wilt lossen. Helaas doet deze ISP daar niet aan. Volgens de man van Volker Wessels was ik niet de enige met het verhaal slechte klantenservice en dan druk ik mij nog respectvol uit.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07 23:44
CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:58:
[...]

Ik kan je vertellen dat KPN dit beter had afgehandeld.
Enkele maanden terug, geen verbinding met glasvezel. Was vrijdagmiddag, dacht kut het weekend zonder internet maar nee zaterdagochtend kon iemand langs komen en het issue oplossen.

1.5 jaar terug had ik maand geen glasvezel verbinding. Probleem lag bij KPN Netwerk (blijkbaar 2 aparte bedrijven binnen KPN). Ik kreeg Digitenne + 4g modem tot het probleem was opgelost.

Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij T-Mobile.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou T-Mobile doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).

Maar goed voor de issues heb ik 2x 3 maanden vergoeding gekregen bij KPN in 2 jaar tijd. Moet zeggen dat die laatste 3 maanden raar was, gezien ik maar 1 dag geen internet had... maar wie ben ik om daar nee op te zeggen :).

Nu baseer ik natuurlijk op de ervaringen van mijzelf en die maat van me.

Vandaar dat ik me niet geroepen voel om naar de roze ISP te gaan om een beetje geld te besparen.. want het is voor mij duidelijk waarop ze zelf geld besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 29-04-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
V-rg schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:09:
[...]

Enkele maanden terug, geen verbinding met glasvezel. Was vrijdagmiddag, dacht kut het weekend zonder internet maar nee zaterdagochtend kon iemand langs komen en het issue oplossen.

1.5 jaar terug had ik maand geen glasvezel verbinding. Probleem lag bij KPN Netwerk (blijkbaar 2 aparte bedrijven binnen KPN). Ik kreeg Digitenne + 4g modem tot het probleem was opgelost.

Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij T-Mobile.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou T-Mobile doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).

Maar goed voor de issues heb ik 2x 3 maanden vergoeding gekregen bij KPN in 2 jaar tijd. Moet zeggen dat die laatste 3 maanden raar was, gezien ik maar 1 dag geen internet had... maar wie ben ik om daar nee op te zeggen :).

Vandaar dat ik me niet geroepen voel om naar de roze ISP te gaan om een beetje geld te besparen.. want het is voor mij duidelijk waarop ze zelf geld besparen.
Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar *knip* gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.

Overigens moet het bedrag niks uitmaken. Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service. Wat dat betreft springt KPN er wel uit inderdaad :)

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2021 16:42 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het bashen van providers en andere users is niet de bedoeling hier. Dit mag dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
Verwijderd na modbreak, is geplaatst tijdens ik de reactie aan het maken was.

[ Voor 96% gewijzigd door MusicMaikel op 29-04-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47
ai, dus dit was een klassieke kabelkruising... Dat is wel een dikke foei naar de provider!!
Bij een andere provider is het echt geen rozengeur en maneschijn. Ook daar gebeuren deze zaken.

Veelal zijn kasthandelingen wel herleidbaar en dus op moment van die werkzaamheden iemand anders compleet signaal verliest is 1+1 vaak wel duidelijk, maar schijnbaar is daar geen inzage in bij de helpdesk.
Dit helpt ook niet met enig begrip voor de situatie vanuit jullie naar de provider en de wijze waarop er dus enkel reactief is opgetreden. Daar mag op zijn minst een welgemeend excuus voor aangeboden worden en hopelijk een coulante compensatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:45

Shunt

Boe

Dit is echt een heerlijk topic.
Wil je 100% uptime garanderen thuis moet je net zoals je bedrijf gewoon een tweede lijn aanschaffen. Een mobile hotspot of een daadwerkelijke fysieke DSL verbinding.

Ja de ISP was aan het prutsen, dat kan altijd gebeuren bij alle ISP's.
Ik heb zelf bij KPN DSL gewerkt in een duister verleden dat zorgt er voor dat ik nooit maar dan ook echt NOOIT KPN diensten af wil nemen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
V-rg schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:09:
[...]

Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij ISP.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou ISP doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).

Klopt. Want voor corona had ik een "probleem" met die ISP. En dat werd ook snel opgepakt. Daarna gelukkig geen. Problemen met ze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
[...]

Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar TM gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.

Overigens moet het bedrag niks uitmaken. Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service. Wat dat betreft springt KPN er wel uit inderdaad :)
Zit jij op het eigen netwerk van de ISP?

Want op eigen Netwerk van ISP zijn ze duidelijk goedkoper als KPN. (Alleen Internet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

[...]

Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar TM gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover?
Waarschijnlijk omdat er genoeg Tweakers zijn die alleen een internet abonnement afnemen en dan is T-Mobile wel een stuk goedkoper dan KPN.
100/100 is bij T-Mobile €35 en bij KPN €47,50 per maand. (dit zijn dus de prijzen zonder eventuele kortingen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

[...]

Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar [mbr]*knip*[/] gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.

KPN is ook niet heilig hoor,,, als bedrijf op een klein zakelijk abbonnement gewoon door lompe fouten van KPN volle week zonder internet gezeten terwijl we ze 4x gebeld hadden en 4x te horen gekregen dat het alleen een fout in de administratie betrof en de verbinding echt niet zou worden opgezegd.... ehhh 3x raden verbinding door KPN opgezegd door een fout in de administratie. en wij een volle week zonder internet als bedrijf...

Uiteindelijk heeft KPN eieren voor zijn geld gekozen en de maximale schade vergoeding uit de AV aan ons vergoed omdat ze zelf heel goed wisten dat een eventuele rechtszaak veel duurder uit zou gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 00:24
Ik heb een zelfde voorval gehad met de kabel. Zelf had ik alles doorgemeten, en ik kwam erachter dan de inkomende verbinding heel erg varieerde in sterkte en dat het daardoor aannemelijk was dat het probleem zich in het wijkkastje voordeed.

3 weken en 4 monteurs later hadden ze überhaupt pas de moeite genomen om iemand naar het wijkkastje te laten kijken. Wat bleek? Er stond water in het kastje, en daardoor kwam de onbetrouwbare verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:11
servies schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:18:
[...]

Dan vraag je een roaming kaart. Vast wel een provider met dekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
@TS: Wat kost een tweede aansluiting per maand, hoe vaak vliegt dit internet eruit en hoeveel 'kost' dat per keer?
Als een tweede aansluiting bijv. 30 euro kost en je elke twee maanden drie dagen x 2 personen mist...

Overigens heb je zowat het goedkoopste kwa aansluitingen: een consumentenaansluiting maar heb je vergelijkbare verwachtingen als bij een zakelijke aansluiting van ergens in de 1000,- per maand...

Sluit dus een zakelijke aansluiting met passende SLA af, of regel een backup aansluiting, als internet thuis voor thuiswerken zo cruciaal is, als het zo onbetrouwbaar is zal je werkgever daar graag in meewerken.

Zou verder zeggen als je met dezelfde (laten we zeggen cynische) houding als hier contact met de ISP hebt kan ik een gokje doen waarom ze niet super hard voor je rennen, geen verwijt maar meer een tip dat je misschien daar zelf ook iets in doet ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
:+

[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
JipJapGoedje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:40:
ai, dus dit was een klassieke kabelkruising... Dat is wel een dikke foei naar de provider!!
Bij een andere provider is het echt geen rozengeur en maneschijn. Ook daar gebeuren deze zaken.

Veelal zijn kasthandelingen wel herleidbaar en dus op moment van die werkzaamheden iemand anders compleet signaal verliest is 1+1 vaak wel duidelijk, maar schijnbaar is daar geen inzage in bij de helpdesk.
Dit helpt ook niet met enig begrip voor de situatie vanuit jullie naar de provider en de wijze waarop er dus enkel reactief is opgetreden. Daar mag op zijn minst een welgemeend excuus voor aangeboden worden en hopelijk een coulante compensatie.
Ik vraag me af of in dit geval er wel een foei naar de provider moet. TS lijkt op het KPN netwerk te zitten, waarbij de provider in dit geval alleen reseller is. Netwerk problemen zijn in dat geval aan KPN c.q. onderaannemers van KPN te wijten, denk aan het hier genoemde Volker Wessels.

Wel grappig dat de monteur van Volker Wessels tegenover TS de provider belachelijk lijkt te maken, terwijl dit probleem eigenlijk alleen veroorzaakt kan zijn door Volker Wessels of KPN. Beetje het eigen falen weglachen denk ik dan maar, in plaats van de hand in eigen boezem te steken.

En nee, ik verwacht inderdaad niet dat een Callcenter van provider zicht heeft op kastaanpassingen voor KPN c.q. onderaannemers. Normaliter komt er in gevallen als dit eerst een monteur van de provider, die stelt vast of het probleem zit aan de provider kant (bijvoorbeeld modem e.d.) of dat het in het AOP of daarvoor zit, is dat het geval dan mag deze monteur niets meer doen en moet KPN ingeschakeld worden.

Ikzelf zou deze provider alleen overwegen wanneer je op het eigen netwerk zitten, daar zijn ze immers niet afhankelijk van KPN en kunnen ze sneller schakelen. Als ik in een KPN gebied zou wonen, zou ik gewoon direct bij KPN afnemen, dan heb je de kortste lijntjes.

Neemt niet weg dat ook KPN niet fantastisch is. Ook daar zijn gewoon issues als deze te vinden, verwacht qua SLA bij KPN ook niet beter, tenzij je bereid bent flink meer te betalen dan een paar tientjes per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:38
Tevens zag niemand die corona golf natuurlijk aankomen. Als we dat vooraf wisten dan had ik wel een backup lijn laten plaatsen ;)
De crisis en thuiswerken duurt al bijna 15 maanden? Ruim tijd om een backup DSL te regelen. Een telefoonabo met onbeperkt internet regel je in maximaal 2 dagen, als je middels eSIM kunt werken binnen enkele uren.

Je sluit voor een appel en een ei een consumenten contract. Als ze binnen een paar dagen moet je blij zijn, enkele jaren geleden was het bij de grote providers heel normaal om 14 tot 21 dagen te moeten wachten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gewoon een fatsoenlijke provider nemen, ik heb in de 12 jaar dat ik nu woon waar ik woon tweemaal een verstoring gehad. De laatste was een paar weken geleden en duurde anderhalve dag. Ik ben toen anderhalve dag overgeschakeld naar een 4G verbinding die standaard met het abonnement wordt meegeleverd. Voor dergelijke stabiliteit en opties betaal je wat meer, maar weet je ook dat je gewoon verder kunt. Een stap verder is zoals mensen hier al aangeven een zakelijk abonnement met een degelijke SLA, maar daar betaal je ook zakelijke prijzen voor. Voor mij was en is XS4ALL daarin gewoon een goede keuze.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service.
Wat een onzin. Hier staan ze snel op de stoep als er wat is.

[ Voor 11% gewijzigd door jobr op 30-04-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

_Dune_ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:28:
Gewoon een fatsoenlijke provider nemen, ik heb in de 12 jaar dat ik nu woon waar ik woon tweemaal een verstoring gehad. De laatste was een paar weken geleden en duurde anderhalve dag. Ik ben toen anderhalve dag overgeschakeld naar een 4G verbinding die standaard met het abonnement wordt meegeleverd. Voor dergelijke stabiliteit en opties betaal je wat meer, maar weet je ook dat je gewoon verder kunt. Een stap verder is zoals mensen hier al aangeven een zakelijk abonnement met een degelijke SLA, maar daar betaal je ook zakelijke prijzen voor. Voor mij was en is XS4ALL daarin gewoon een goede keuze.
Ik heb dagen zonder Xs4all gezeten, bijna weken zonder Caiway, als het probleem de 'derde' partij is van wie precies het netwerk is, dan maakt het niets uit bij welke provider je dan gaat zitten als het gaat om storingen.

Service in zo'n situatie, dat is een heel ander verhaal. Xs4all bood al standaard een 3G (ja toen nog 3G) dongle aan als je zonder kwam te zitten, weet zelfs nog daarvoor kon je nog old-school modem inbellen, bij KPN kreeg ik 15GB extra data om 4G te roamen, Caiway.. nouja.. niets zegmaar :P

Zelfs mijn DSL lijn licht er nog mocht glasvezel niet meer werken, zelfs die kunnen ze in nood activeren (eerste weken van glasvezel was aardig drama).

Ergens is internet weinig anders dan electriciteit of water, heb altijd een (simpele) backup op het moment dat het fout gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 30-04-2021 21:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 2 Laatste