Ik wil je wedden dat TS ondertussen een notitie bij zijn account heeft staan na 8x bellen in een korte periode. Denk niet dat niemand daar echt nog interesse heeft om hem te helpen als ie dezelfde houding heeft als hij hier heeft.....Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:39:
[...]
Hou je ook nog even in je achterhoofd dat al je geklaag en 8x bellen je inmiddels op de shitlist heeft gezet?
Meine gute, wat een topic...
Sorry @CryptoNL, maar je hebt echt te hoge verwachtingen. Zo te zien ben ik niet de eerste die dat opmerkt aan de reacties te lezen. Nogmaals, een ISP heeft een SLA die zij afspreken met jou als klant op het moment van contractondertekening. In deze SLA staat "best effort", kortom, zo snel mogelijk. Blijkbaar is over 4 dagen zo snel als mogelijk. Punt, uit.
Als het allemaal zo belangrijk is zijn er al genoeg opties aangeboden:
- Je kunt niet bij de ISP aankloppen, want deze doen nou eenmaal hun best zo goed als mogelijk.
- Jouw werkgever moet zorgen voor een (goede) internetverbinding als je verplicht bent om thuis te werken. Hij neemt het risico om jou op een particuliere lijn te laten werken, zijn probleem.
- Jouw vrije dagen moet je natuurlijk gewoon in je zak houden. Er is niemand die jou verplicht om vrije dagen op te nemen, het is immers niet jouw schuld dat je niet kunt werken.
Er zijn dan nog opties om het tijdelijk op te lossen:
- Ga tijdelijk bij familie, vrienden of buren aan het werk. Misschien brengt je dat ook in een wat leukere sfeer
- Ga naar kantoor. Er zal daar vast nog wel een plekje zijn om te werken (of zo nodig gecreëerd kan worden).
- Koop een 4G/5G router met een simkaart. Stop hem er in en klaar is kees. Je hebt internet.
Nog een tip voor jezelf: wees niet zo naïef en relativeer even de zaak, in plaats van dat je constant aan het schoppen bent. Dit helpt niet voor je gemoedstoestand, stresslevel en energie.
En even serieus, een paar dagen niet werken is toch ook wel eens lekker?
"Dat is mijn beslissing, de zaak is afgedaan" - Frank Visser
Sorry @CryptoNL, maar je hebt echt te hoge verwachtingen. Zo te zien ben ik niet de eerste die dat opmerkt aan de reacties te lezen. Nogmaals, een ISP heeft een SLA die zij afspreken met jou als klant op het moment van contractondertekening. In deze SLA staat "best effort", kortom, zo snel mogelijk. Blijkbaar is over 4 dagen zo snel als mogelijk. Punt, uit.
Als het allemaal zo belangrijk is zijn er al genoeg opties aangeboden:
- Je kunt niet bij de ISP aankloppen, want deze doen nou eenmaal hun best zo goed als mogelijk.
- Jouw werkgever moet zorgen voor een (goede) internetverbinding als je verplicht bent om thuis te werken. Hij neemt het risico om jou op een particuliere lijn te laten werken, zijn probleem.
- Jouw vrije dagen moet je natuurlijk gewoon in je zak houden. Er is niemand die jou verplicht om vrije dagen op te nemen, het is immers niet jouw schuld dat je niet kunt werken.
Er zijn dan nog opties om het tijdelijk op te lossen:
- Ga tijdelijk bij familie, vrienden of buren aan het werk. Misschien brengt je dat ook in een wat leukere sfeer
- Ga naar kantoor. Er zal daar vast nog wel een plekje zijn om te werken (of zo nodig gecreëerd kan worden).
- Koop een 4G/5G router met een simkaart. Stop hem er in en klaar is kees. Je hebt internet.
Nog een tip voor jezelf: wees niet zo naïef en relativeer even de zaak, in plaats van dat je constant aan het schoppen bent. Dit helpt niet voor je gemoedstoestand, stresslevel en energie.
En even serieus, een paar dagen niet werken is toch ook wel eens lekker?
"Dat is mijn beslissing, de zaak is afgedaan" - Frank Visser
@CryptoNL haal even een prepaid kaart van de provider in kwestie, meldt aan de klantenservice dat je een simkaart van ze hebt en dan activeren ze onbeperkt mobiel internet op die kaart. Die kan je dan in je eigen telefoon stoppen of in de hier al genoemde 4G router en je kan weer verder.
Ik heb ervaringen topic van de provider komt deze oplossing wel eens voorbij.
Als je werk echt zo super belangrijk is, vraag een mifi aan via je werk met een datakaartje. Ben je toch "gedekt"
Verder moet je de ISP een redelijke termijn gunnen om het te komen fixen. En redelijk is zeer ruim wettelijk gezien. Lees 60 dagen. Dus nee, je kan niet opzeggen ten zij je langer dan 60 dagen aan het hannissen bent met je provider.
Verder moet je de ISP een redelijke termijn gunnen om het te komen fixen. En redelijk is zeer ruim wettelijk gezien. Lees 60 dagen. Dus nee, je kan niet opzeggen ten zij je langer dan 60 dagen aan het hannissen bent met je provider.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wat een heerlijk popcorntopic dit.
Heel simpel (maar dit is al door velen gezegd): je werkgever is verantwoordelijk dat jij kan werken. Niet je ISP. Voorbeeld: mocht bij mij thuis internet uitvallen, dan mag ik via mijn zakelijke telefoon werken. Valt mijn elektra uit, dan mag ik op kantoor werken. Zou dat niet kunnen (maar gezien mijn werk, kan dit altijd en zeker als ik piket heb zoals nu), dan hoef ik geen verlof op te nemen, maar is het simpelweg non-productieve werktijd. Maar zelfs dan kan ik nog boeken lezen.
Zorgt jouw werkgever niet voor dit soort oplossingen, dan is simpelweg je werkgever dom of is je werk toch niet zo belangrijk als jij denkt.
P.S. Hoe kom je op tweakers eigenlijk nu?
En ach. Het is al bijna donderdag. Morgen komt zaagmans al langs!
Heel simpel (maar dit is al door velen gezegd): je werkgever is verantwoordelijk dat jij kan werken. Niet je ISP. Voorbeeld: mocht bij mij thuis internet uitvallen, dan mag ik via mijn zakelijke telefoon werken. Valt mijn elektra uit, dan mag ik op kantoor werken. Zou dat niet kunnen (maar gezien mijn werk, kan dit altijd en zeker als ik piket heb zoals nu), dan hoef ik geen verlof op te nemen, maar is het simpelweg non-productieve werktijd. Maar zelfs dan kan ik nog boeken lezen.
Zorgt jouw werkgever niet voor dit soort oplossingen, dan is simpelweg je werkgever dom of is je werk toch niet zo belangrijk als jij denkt.
P.S. Hoe kom je op tweakers eigenlijk nu?
En ach. Het is al bijna donderdag. Morgen komt zaagmans al langs!
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Hij woont blijkbaar in 1 van de gebieden waar het mobiele netwerk van die provider een zeer slecht bereik heeft... Dan schiet hij nog niet zo heel veel met ddat onbeperkt mobiel internet op...rens-br schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:27:
@CryptoNL haal even een prepaid kaart van de provider in kwestie, meldt aan de klantenservice dat je een simkaart van ze hebt en dan activeren ze onbeperkt mobiel internet op die kaart. Die kan je dan in je eigen telefoon stoppen of in de hier al genoemde 4G router en je kan weer verder.
maar wel het geluk van glasvezel:Pservies schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:18:
[...]
Hij woont blijkbaar in 1 van de gebieden waar het mobiele netwerk van die provider een zeer slecht bereik heeft... Dan schiet hij nog niet zo heel veel met ddat onbeperkt mobiel internet op...
[ Voor 30% gewijzigd door Perkouw op 22-04-2021 14:05 ]
@CryptoNL werkt je internet inmiddels weer? En had de monteur een zwart kastje mee?
Thanks voor de reminder. Internet werkt weer, maar het had - zoals ik al had verwacht - behoorlijk wat voeten in de aarde.DarkSEDA schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:20:
@CryptoNL werkt je internet inmiddels weer? En had de monteur een zwart kastje mee?
De monteur had van alles bij, maar ik had al aangegeven dat op het zwarte kastje 1 lampje niet werkte en dat wij telefonisch al hadden geconstateerd dat het probleem buiten lag. Monteur kwam langs en zei; Meneer het probleem ligt buiten. Joh

Toen vertelde hij mij dat Gideon mij binnen een uur zou bellen om Volker Wessels Telecom in te schakelen die dan de wijkkast in zouden duiken. Uiteraard werd ik niet gebeld. Toen zelf weer gebeld; Meneer ik beloof u binnen 1,5 uur bellen wij u! Inmiddels was het al 12 uur geweest en uiteraard WEER niet gebeld. Toen nogmaals gebeld; Meneer wij bellen u binnen een half uur, excuses dit dat. Opnieuw niet teruggebeld.
Toen werd ik wel pissed. Uiteindelijk vertelde de provider dat ik bij KPN moest zijn. Aardige vent aan de telefoon; Nee meneer u moet bij hun zijn en oh u zit bij die provider? Ja veel klachten, slechte klantenservice, herkenbaar verhaal. Uiteindelijk na uren wachten kreeg ik iemand aan de lijn die ervoor zorgde dat Volker Wessels kwam kijken en je raad het al binnen 2 minuten was het probleem verholpen. Een monteur had namelijk 1 kabel verwisseld in de wijkkast.
Het vervelendste bij deze provider is dat ik zelf continu HUN moet benaderen. Er is geen welwillendheid. De schadevergoeding ook moet ik weer zelf mee komen. Tot op heden overigens nog niks vernomen over een aanvullende vergoeding (al is het 25 euro, het gaat om het gebaar) en terwijl men dat wel beloofde....
"Voor een dubbeltje op de eerste rang"........
Praat geen onzin. KPN hanteert hetzelfde tarief.Inverted_World schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:48:
"Voor een dubbeltje op de eerste rang"........
Maar verwacht vervolgens wel a la minuut een oplossing als het niet werkt voor 60 tientjes in de maand. Nee nee, zo werkt dat niet!CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:58:
[...]
Praat geen onzin. KPN hanteert hetzelfde tarief.
Nee dat verwachten wij niet, maar een stukje fatsoenlijke communicatie wel. Maar goed internet staat vol met klachten over ze, dus ik laat het hierbij. Denk dat dat genoeg zegt. Het is niet erg als je iets niet kan oplossen, maar kom je beloftes na en als dat niet kan laat dan in ieder geval merken dat je het op wilt lossen. Helaas doet deze ISP daar niet aan. Volgens de man van Volker Wessels was ik niet de enige met het verhaal slechte klantenservice en dan druk ik mij nog respectvol uit.MusicMaikel schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:05:
[...]
Maar verwacht vervolgens wel a la minuut een oplossing als het niet werkt voor 60 tientjes in de maand. Nee nee, zo werkt dat niet!
Ik kan je vertellen dat KPN dit beter had afgehandeld.CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 13:58:
[...]
Praat geen onzin. KPN hanteert hetzelfde tarief.
Enkele maanden terug, geen verbinding met glasvezel. Was vrijdagmiddag, dacht kut het weekend zonder internet maar nee zaterdagochtend kon iemand langs komen en het issue oplossen.
1.5 jaar terug had ik maand geen glasvezel verbinding. Probleem lag bij KPN Netwerk (blijkbaar 2 aparte bedrijven binnen KPN). Ik kreeg Digitenne + 4g modem tot het probleem was opgelost.
Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij T-Mobile.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou T-Mobile doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).
Maar goed voor de issues heb ik 2x 3 maanden vergoeding gekregen bij KPN in 2 jaar tijd. Moet zeggen dat die laatste 3 maanden raar was, gezien ik maar 1 dag geen internet had... maar wie ben ik om daar nee op te zeggen
Nu baseer ik natuurlijk op de ervaringen van mijzelf en die maat van me.
Vandaar dat ik me niet geroepen voel om naar de roze ISP te gaan om een beetje geld te besparen.. want het is voor mij duidelijk waarop ze zelf geld besparen.
[ Voor 6% gewijzigd door V-rg op 29-04-2021 14:11 ]
Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar *knip* gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.V-rg schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:09:
[...]
Ik kan je vertellen dat KPN dit beter had afgehandeld.
Enkele maanden terug, geen verbinding met glasvezel. Was vrijdagmiddag, dacht kut het weekend zonder internet maar nee zaterdagochtend kon iemand langs komen en het issue oplossen.
1.5 jaar terug had ik maand geen glasvezel verbinding. Probleem lag bij KPN Netwerk (blijkbaar 2 aparte bedrijven binnen KPN). Ik kreeg Digitenne + 4g modem tot het probleem was opgelost.
Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij T-Mobile.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou T-Mobile doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).
Maar goed voor de issues heb ik 2x 3 maanden vergoeding gekregen bij KPN in 2 jaar tijd. Moet zeggen dat die laatste 3 maanden raar was, gezien ik maar 1 dag geen internet had... maar wie ben ik om daar nee op te zeggen.
Vandaar dat ik me niet geroepen voel om naar de roze ISP te gaan om een beetje geld te besparen.. want het is voor mij duidelijk waarop ze zelf geld besparen.
Overigens moet het bedrag niks uitmaken. Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service. Wat dat betreft springt KPN er wel uit inderdaad
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 29-04-2021 16:42 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Verwijderd na modbreak, is geplaatst tijdens ik de reactie aan het maken was.
[ Voor 96% gewijzigd door MusicMaikel op 29-04-2021 14:27 ]
ai, dus dit was een klassieke kabelkruising... Dat is wel een dikke foei naar de provider!!
Bij een andere provider is het echt geen rozengeur en maneschijn. Ook daar gebeuren deze zaken.
Veelal zijn kasthandelingen wel herleidbaar en dus op moment van die werkzaamheden iemand anders compleet signaal verliest is 1+1 vaak wel duidelijk, maar schijnbaar is daar geen inzage in bij de helpdesk.
Dit helpt ook niet met enig begrip voor de situatie vanuit jullie naar de provider en de wijze waarop er dus enkel reactief is opgetreden. Daar mag op zijn minst een welgemeend excuus voor aangeboden worden en hopelijk een coulante compensatie.
Bij een andere provider is het echt geen rozengeur en maneschijn. Ook daar gebeuren deze zaken.
Veelal zijn kasthandelingen wel herleidbaar en dus op moment van die werkzaamheden iemand anders compleet signaal verliest is 1+1 vaak wel duidelijk, maar schijnbaar is daar geen inzage in bij de helpdesk.
Dit helpt ook niet met enig begrip voor de situatie vanuit jullie naar de provider en de wijze waarop er dus enkel reactief is opgetreden. Daar mag op zijn minst een welgemeend excuus voor aangeboden worden en hopelijk een coulante compensatie.
Dit is echt een heerlijk topic.
Wil je 100% uptime garanderen thuis moet je net zoals je bedrijf gewoon een tweede lijn aanschaffen. Een mobile hotspot of een daadwerkelijke fysieke DSL verbinding.
Ja de ISP was aan het prutsen, dat kan altijd gebeuren bij alle ISP's.
Ik heb zelf bij KPN DSL gewerkt in een duister verleden dat zorgt er voor dat ik nooit maar dan ook echt NOOIT KPN diensten af wil nemen.
Wil je 100% uptime garanderen thuis moet je net zoals je bedrijf gewoon een tweede lijn aanschaffen. Een mobile hotspot of een daadwerkelijke fysieke DSL verbinding.
Ja de ISP was aan het prutsen, dat kan altijd gebeuren bij alle ISP's.
Ik heb zelf bij KPN DSL gewerkt in een duister verleden dat zorgt er voor dat ik nooit maar dan ook echt NOOIT KPN diensten af wil nemen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Klopt. Want voor corona had ik een "probleem" met die ISP. En dat werd ook snel opgepakt. Daarna gelukkig geen. Problemen met ze gehad.V-rg schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:09:
[...]
Ik kan je vertellen dat KPN dit beter had afgehandeld.
Maat van mij, zelfde stad, zelfde KPN glasvezel netwerk zit bij ISP.. nou hij had problemen met zijn glasvezel... nou Gideon kon wel over 1 week langskomen.
Problemen met modem? Nou ISP doet erg moeilijk om het te ruilen, TV kastje? Idem dito. Bij KPN geen probleen (enige wat ze niet zomaar doen is upgrade van de modem/tv kastje).
Maar goed voor de issues heb ik 2x 3 maanden vergoeding gekregen bij KPN in 2 jaar tijd. Moet zeggen dat die laatste 3 maanden raar was, gezien ik maar 1 dag geen internet had... maar wie ben ik om daar nee op te zeggen.
Zit jij op het eigen netwerk van de ISP?CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar TM gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.
Overigens moet het bedrag niks uitmaken. Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service. Wat dat betreft springt KPN er wel uit inderdaad
Want op eigen Netwerk van ISP zijn ze duidelijk goedkoper als KPN. (Alleen Internet)
Waarschijnlijk omdat er genoeg Tweakers zijn die alleen een internet abonnement afnemen en dan is T-Mobile wel een stuk goedkoper dan KPN.CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar TM gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover?
100/100 is bij T-Mobile €35 en bij KPN €47,50 per maand. (dit zijn dus de prijzen zonder eventuele kortingen)
Anoniem: 217290
KPN is ook niet heilig hoor,,, als bedrijf op een klein zakelijk abbonnement gewoon door lompe fouten van KPN volle week zonder internet gezeten terwijl we ze 4x gebeld hadden en 4x te horen gekregen dat het alleen een fout in de administratie betrof en de verbinding echt niet zou worden opgezegd.... ehhh 3x raden verbinding door KPN opgezegd door een fout in de administratie. en wij een volle week zonder internet als bedrijf...CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
[...]
Klopt Volker Wessels gaf ook al aan neem KPN. Ik ben niet naar [mbr]*knip*[/] gegaan omdat het goedkoper is, dat is namelijk niet zo. Waarom valt iedereen daarover? Als je nieuw klant bent ja dan krijg je wat korting, maar dat is maar een paar maanden.
Uiteindelijk heeft KPN eieren voor zijn geld gekozen en de maximale schade vergoeding uit de AV aan ons vergoed omdat ze zelf heel goed wisten dat een eventuele rechtszaak veel duurder uit zou gaan pakken.
Ik heb een zelfde voorval gehad met de kabel. Zelf had ik alles doorgemeten, en ik kwam erachter dan de inkomende verbinding heel erg varieerde in sterkte en dat het daardoor aannemelijk was dat het probleem zich in het wijkkastje voordeed.
3 weken en 4 monteurs later hadden ze überhaupt pas de moeite genomen om iemand naar het wijkkastje te laten kijken. Wat bleek? Er stond water in het kastje, en daardoor kwam de onbetrouwbare verbinding.
3 weken en 4 monteurs later hadden ze überhaupt pas de moeite genomen om iemand naar het wijkkastje te laten kijken. Wat bleek? Er stond water in het kastje, en daardoor kwam de onbetrouwbare verbinding.
Dan vraag je een roaming kaart. Vast wel een provider met dekking.servies schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:18:
[...]
Hij woont blijkbaar in 1 van de gebieden waar het mobiele netwerk van die provider een zeer slecht bereik heeft... Dan schiet hij nog niet zo heel veel met ddat onbeperkt mobiel internet op...
@TS: Wat kost een tweede aansluiting per maand, hoe vaak vliegt dit internet eruit en hoeveel 'kost' dat per keer?
Als een tweede aansluiting bijv. 30 euro kost en je elke twee maanden drie dagen x 2 personen mist...
Overigens heb je zowat het goedkoopste kwa aansluitingen: een consumentenaansluiting maar heb je vergelijkbare verwachtingen als bij een zakelijke aansluiting van ergens in de 1000,- per maand...
Sluit dus een zakelijke aansluiting met passende SLA af, of regel een backup aansluiting, als internet thuis voor thuiswerken zo cruciaal is, als het zo onbetrouwbaar is zal je werkgever daar graag in meewerken.
Zou verder zeggen als je met dezelfde (laten we zeggen cynische) houding als hier contact met de ISP hebt kan ik een gokje doen waarom ze niet super hard voor je rennen, geen verwijt maar meer een tip dat je misschien daar zelf ook iets in doet
Als een tweede aansluiting bijv. 30 euro kost en je elke twee maanden drie dagen x 2 personen mist...
Overigens heb je zowat het goedkoopste kwa aansluitingen: een consumentenaansluiting maar heb je vergelijkbare verwachtingen als bij een zakelijke aansluiting van ergens in de 1000,- per maand...
Sluit dus een zakelijke aansluiting met passende SLA af, of regel een backup aansluiting, als internet thuis voor thuiswerken zo cruciaal is, als het zo onbetrouwbaar is zal je werkgever daar graag in meewerken.
Zou verder zeggen als je met dezelfde (laten we zeggen cynische) houding als hier contact met de ISP hebt kan ik een gokje doen waarom ze niet super hard voor je rennen, geen verwijt maar meer een tip dat je misschien daar zelf ook iets in doet
Fixing things to the breaking point...
[ Voor 99% gewijzigd door Blubkens op 07-09-2021 16:29 ]
Ik vraag me af of in dit geval er wel een foei naar de provider moet. TS lijkt op het KPN netwerk te zitten, waarbij de provider in dit geval alleen reseller is. Netwerk problemen zijn in dat geval aan KPN c.q. onderaannemers van KPN te wijten, denk aan het hier genoemde Volker Wessels.JipJapGoedje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:40:
ai, dus dit was een klassieke kabelkruising... Dat is wel een dikke foei naar de provider!!
Wel grappig dat de monteur van Volker Wessels tegenover TS de provider belachelijk lijkt te maken, terwijl dit probleem eigenlijk alleen veroorzaakt kan zijn door Volker Wessels of KPN. Beetje het eigen falen weglachen denk ik dan maar, in plaats van de hand in eigen boezem te steken.
En nee, ik verwacht inderdaad niet dat een Callcenter van provider zicht heeft op kastaanpassingen voor KPN c.q. onderaannemers. Normaliter komt er in gevallen als dit eerst een monteur van de provider, die stelt vast of het probleem zit aan de provider kant (bijvoorbeeld modem e.d.) of dat het in het AOP of daarvoor zit, is dat het geval dan mag deze monteur niets meer doen en moet KPN ingeschakeld worden.
Ikzelf zou deze provider alleen overwegen wanneer je op het eigen netwerk zitten, daar zijn ze immers niet afhankelijk van KPN en kunnen ze sneller schakelen. Als ik in een KPN gebied zou wonen, zou ik gewoon direct bij KPN afnemen, dan heb je de kortste lijntjes.
Neemt niet weg dat ook KPN niet fantastisch is. Ook daar zijn gewoon issues als deze te vinden, verwacht qua SLA bij KPN ook niet beter, tenzij je bereid bent flink meer te betalen dan een paar tientjes per maand.
De crisis en thuiswerken duurt al bijna 15 maanden? Ruim tijd om een backup DSL te regelen. Een telefoonabo met onbeperkt internet regel je in maximaal 2 dagen, als je middels eSIM kunt werken binnen enkele uren.CryptoNL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:22:
Tevens zag niemand die corona golf natuurlijk aankomen. Als we dat vooraf wisten dan had ik wel een backup lijn laten plaatsen
Je sluit voor een appel en een ei een consumenten contract. Als ze binnen een paar dagen moet je blij zijn, enkele jaren geleden was het bij de grote providers heel normaal om 14 tot 21 dagen te moeten wachten.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Gewoon een fatsoenlijke provider nemen, ik heb in de 12 jaar dat ik nu woon waar ik woon tweemaal een verstoring gehad. De laatste was een paar weken geleden en duurde anderhalve dag. Ik ben toen anderhalve dag overgeschakeld naar een 4G verbinding die standaard met het abonnement wordt meegeleverd. Voor dergelijke stabiliteit en opties betaal je wat meer, maar weet je ook dat je gewoon verder kunt. Een stap verder is zoals mensen hier al aangeven een zakelijk abonnement met een degelijke SLA, maar daar betaal je ook zakelijke prijzen voor. Voor mij was en is XS4ALL daarin gewoon een goede keuze.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Wat een onzin. Hier staan ze snel op de stoep als er wat is.CryptoNL schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:17:
Er zijn miljoenen mensen met Ziggo (waar je de hoofdprijs mag betalen) en ook dat is helemaal klote qua service.
[ Voor 11% gewijzigd door jobr op 30-04-2021 21:36 ]
Ik heb dagen zonder Xs4all gezeten, bijna weken zonder Caiway, als het probleem de 'derde' partij is van wie precies het netwerk is, dan maakt het niets uit bij welke provider je dan gaat zitten als het gaat om storingen._Dune_ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:28:
Gewoon een fatsoenlijke provider nemen, ik heb in de 12 jaar dat ik nu woon waar ik woon tweemaal een verstoring gehad. De laatste was een paar weken geleden en duurde anderhalve dag. Ik ben toen anderhalve dag overgeschakeld naar een 4G verbinding die standaard met het abonnement wordt meegeleverd. Voor dergelijke stabiliteit en opties betaal je wat meer, maar weet je ook dat je gewoon verder kunt. Een stap verder is zoals mensen hier al aangeven een zakelijk abonnement met een degelijke SLA, maar daar betaal je ook zakelijke prijzen voor. Voor mij was en is XS4ALL daarin gewoon een goede keuze.
Service in zo'n situatie, dat is een heel ander verhaal. Xs4all bood al standaard een 3G (ja toen nog 3G) dongle aan als je zonder kwam te zitten, weet zelfs nog daarvoor kon je nog old-school modem inbellen, bij KPN kreeg ik 15GB extra data om 4G te roamen, Caiway.. nouja.. niets zegmaar
Zelfs mijn DSL lijn licht er nog mocht glasvezel niet meer werken, zelfs die kunnen ze in nood activeren (eerste weken van glasvezel was aardig drama).
Ergens is internet weinig anders dan electriciteit of water, heb altijd een (simpele) backup op het moment dat het fout gaat.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 30-04-2021 21:40 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.