Toon posts:

Op zoek naar electriciteits gebruiker nav data slimme meter

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 14.838 views

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-12 20:45

McMiGHtY

- burp -

Als je de volgende keer een probleem hebt, denk even hier aan:

"Alsof je schoonmmoeder belt met de melding dat het internet stuk is, en je van alles gaat doen in datacenters en wijkcentrales maar je maar niet de router bij d'r wilt herstarten"

Begin met dingen uit te sluiten, je huisgenoten kunnen echt wel even zonder stroom of internet, zeker als het je flink geld kost. En begin met simpele dingen:

"Jongens, even alle pc's en tv's uit, pappa wil even kijken of er ergens nu wat veranderd"

Heel sim-pel en heel snel te doen, wellicht heb je daar de volgende keer bij een probleem wat aan. Zie dit als een leer momentje.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 14:01
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:54:
[...]

Alles wat je vraagt is reeds 10x door me beantwoord...
Je geeft elke keer excuses om de meest simpele handelingen lang uit te stellen, maar geen antwoorden. :) Aan de andere kant kan ik je gezin inmiddels ook wel begrijpen dat als het al 16 jaar sluimert, ze niet opeens inzien dat er nu noodzaak is om het acuut op te lossen en zich niet los kunnen trekken van hun laptops om die reden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• thijsderkx
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:11
Nog iets wat nog niet is vermeld in dit draadje.

Heeft TS misschien tuinverlichting onder de grond ??

Als er draden bloot liggen kan het misschien zo zijn dat er geen direkt kortsluiting veroorzaakt maar het zou kunnen dan de grond genoeg weerstand heeft om de stroom te begrenzen. Je bent dan de grond aan het verwarmen. Zou misschien zichtbaar moeten zijn toen er veel sneeuw was gevallen en 1 bepaalde plek in de tuin sneeuwvrij zou zijn ivm met de warme grond.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-12 20:43
Dat je de antwoorden niet leuk vindt zegt niet dat het niet de juiste antwoorden zijn...

Om nog wat goede afsluiting te geven aan de mensen hier heb ik wel even een groep in mijn meterkast uitgezet.

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
[...]

Ik geloof niet dat ik een serieus antwoord kan verwachten hier, het blijft een herhaling van zetten, ik ga de cv eens aan een goed onderzoek blootstellen, dat is zover ik kan zien het enige apparaat wat zoveel vermogen kan gebruiken zonder actief (door ons) geschakeld te worden en het kan ook dewarmte kwijt.
Die herhaling van zetten veroorzaak je zelf.
Ik vind het echt frappant dat je niet even vanavond alles kunt uitzetten en 1 voor 1 weer kunt uitzetten zoals door velen hier geopperd, om zodoende systematisch de grootverbruiker te vinden.
Er wordt 8/9 uur per dag gewerkt, en door de kinderen geleerd, dat maakt volgens mij dat je na 20.00 's avonds gewoon even een uurtje kan schakelen. En volgens mij kan een laptop op accu en het internet via 4G dus allebei even geen stroom nodig...Wil/kun je dat niet dan blijf je zitten met die sluipverbruiker, maar dat doe je dan gewoon zelf!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:57:
[...]

Je geeft elke keer excuses om de meest simpele handelingen lang uit te stellen, maar geen antwoorden. :) Aan de andere kant kan ik je gezin inmiddels ook wel begrijpen dat als het al 16 jaar sluimert, ze niet opeens inzien dat er nu noodzaak is om het acuut op te lossen en zich niet los kunnen trekken van hun laptops om die reden.
Met je eerste punt ben ik het helemaal mee eens, nono heeft nu z'n aandacht gehad en kan vanavond gewoon met een goed gevoel gaan slapen.

Met het tweede punt, ben ik het absoluut niet eens, met de bedragen die genoemd zijn hebben ze maar even te slikken dat er even "ongemak" is voor ze en dat er een paar zaken getest gaan worden.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
thijsderkx schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:58:
Nog iets wat nog niet is vermeld in dit draadje.

Heeft TS misschien tuinverlichting onder de grond ??

Als er draden bloot liggen kan het misschien zo zijn dat er geen direkt kortsluiting veroorzaakt maar het zou kunnen dan de grond genoeg weerstand heeft om de stroom te begrenzen. Je bent dan de grond aan het verwarmen. Zou misschien zichtbaar moeten zijn toen er veel sneeuw was gevallen en 1 bepaalde plek in de tuin sneeuwvrij zou zijn ivm met de warme grond.
Dat is best een interessante. In dat geval wordt er ook niks warm in je meterkast, toch ? Maar wat er aan de andere kant is aangesloten op die kabel zal niet werken lijkt me ?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:57:
[...]

Je haalde daarstraks een post (én mijn reactie daarop) weg aangaande iets wat niet ter zaken deed. Ik denk persoonlijk dat juist die factor wél eens de doorslag kan geven bij de rest van het gezin (tenzij de TS en z'n gezin écht in de situatie zitten waarbij het geld tussen de plinten omhoog klotst ). :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-12 15:15
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:26:
[...]

Nee, zo eenvoudig is het niet, helaas.
Kinderen werken op hun eigen kamer, vrouw en ikzelf werken in een aparte ruimte los van het huis, om alleen al inetrnet achter te krijgen, zonder extra kabels te gaan trekken, heb ik 3 switches nodig die elk toevallig op een iegen groep zitten. Dus nee, ik heb niet slechts een groep nodig om te kunnen werken...

\Niet ieder huis is hetzelfde.
Je kunt toch van je telefoon een hotspot maken en daarmee aan de slag? In combinatie met een opgeladen laptop kun je gewoon 2-3h remote werken zonder gedoe. Bij t-mobile koop je unlimited data voor een dag voor 3,50 euro, dus ook databundel is geen argument, dat heb je dezelfde dag dus weer terugverdiend.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:12

Agent47

I always close my contracts.

Jemig wat een veel te hoog verbruik joh. Is al vaker genoemd hier, maar oude apparatuur? Of heeft je koter de föhn elke dag aan? Kijk die game pc van je andere kind is na? Meet die maar eens uit qua stroom?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Agent47 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:05:
Jemig wat een veel te hoog verbruik joh. Is al vaker genoemd hier, maar oude apparatuur? Of heeft je koter de föhn elke dag aan? Kijk die game pc van je andere kind is na? Meet die maar eens uit qua stroom?
Kan niet! Groepen kunnen ook niet uit!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05

Kheos

FP ProMod
Kijk die game pc van je andere kind is na? Meet die maar eens uit qua stroom?
maar dat wil @Verwijderd dus niet, want dan moet hij zijn infrastructuur overhoop halen ofzo.
Of die apparaten hebben een sticker die zegt da ze niet zoveel stroom verbruiken dus die kunnen het probleem niet zijn.

• soeppie
  • Laatst online: 20:42
Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:47:
Het is eerder de hoge baseline die mensen hier triggert en niet die krul-of stijltang die een paar piekjes heeft eens in de twee weken.

Maar goed, als je 100m van je dichtstbijzijnde buren woont, dan zit je ergens landelijk. Welke verlichting heb je? Heb je loodsen? Is het een soort boerenbedrijf? Heb je een elektrisch hek? Hangt er ergens een halogeen breedstraler (=zomaar 1.000 W, wat gelijk die nachtelijke verbruiker zou verklaren). Zijn je kinderen aan het minen? Je bent zo summier met valide informatie dat wij er ook niet veel chocolade van kunnen maken, vandaar ook de reacties. Als je echt je hutje op de hei ergens op het achtererf als kantoor hebt, dan kan er ook weleens een thermisch lint in zitten voor CV- of waterleiding.
Deze optie is wel interessant verklaard de hoge base-load gelijk en je ziet het niet en merkt het niet als ondergronds de leiding verwarmd wordt (eventueel naar bijgebouwen). Misschien zat er vroeg een schakelaar op met een temperatuur sensor en is die stuk gegaan en nu 24/7 de leiding warm houdt i.p.v alleen als het gaat vriezen.

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-12 22:34
[...]

Kinderen werken op hun eigen kamer, vrouw en ikzelf werken in een aparte ruimte los van het huis, om alleen al inetrnet achter te krijgen, zonder extra kabels te gaan trekken, heb ik 3 switches nodig die elk toevallig op een iegen groep zitten. Dus nee, ik heb niet slechts een groep nodig om te kunnen werken...

Je geeft hier selectief antwoord. Ik begrijp dat je de groepen niet wil uitzetten waar je je switches/wifi/modem aan hangen waar mensen op werken. Maar een paar cruciale vragen die gesteld zijn heb je geen antwoord op gegeven waardoor het voor veel mensen meer gaat leven. Ik probeer het nog 1x serieus om je te helpen en mee te denken, maar als er steeds op 5 vragen op 1 item een antwoord wordt gegeven wordt het een beetje vervelend.

- Hoeveel groepen heb je? En heb je inzichtelijk wat er precies achter de groep zit. 1 apparaat of een aantal ruimtes?

- Je hebt inmiddels 2 patronen gedeeld, die elk totaal wat anders laten zien. Eentje met pieken over een kwartier, en eentje met een drop van 800w in de nacht. Vraag was: heb je in beeld wanneer deze pieken optreden? 1x per week? Elk uur? Als je dat in beeld hebt, wordt het veer makkelijker iets aan te wijzen.
Hetzelfde geldt voor de drop van 800w. Zie je ook weer een plotselinge stijgen? Wanneer? Hoe vaak? Toon eens een detail grafiek van 2 dagen, met minimale aggregatie

- Wat voor meter gebruik je uberhaupt en waar meet je dit. P1 meter? Je maakt hele vage grafieken met tijd.

- Als je elke 5 seconde kan meten, kun je het ook live inzien? Zo ja, kun je ipv groepen alvast beginnen met aparte apparaten. Maak een excelsheet, deel het in per groepen en daarachter verschillende apparaten. Noteer daarachter het gemeten gebruik. Je kunt het een beetje hackie doen door de stekker eruit te trekken terwijl je live je totaalverbruik meet en de drop bekijkt. De drop is dan het gebruik van dat apparaat. Maar belangrijk is dat je interval van meten zo hoog mogelijk staat. Liever nog 1x per seconde.
Je hebt vast ook groepen die je moeiteloos kan uitschakelen zonder je huishouden te verstoren. Wasmachine, droger, oven, vaatwasser, boiler, ruimte X, ruimte Y. Dan heb je iets. Noteer wat je ziet. Vaak is het zo dat alle kleine beetjes gewoon bij elkaar veel zijn. Gezien dit hoge gebruik verwacht ik het niet, maar alles kan optellen.

Bij bovenstaande sowieso je omvormer even uitzetten omdat dit je actuele gebruik verstoort.

Dit is de enige methode om erachter te komen zonder kwh meters te kopen en overal tussen te proppen.

• Plenkske
Kijk die game pc van je andere kind is na? Meet die maar eens uit qua stroom?
Hij geeft in deze post aan: Verwijderd in "Op zoek naar electriciteits gebruiker nav data slimme meter"
Dat de voeding max 200W aangeeft, met de vraag erbij of het meer kan zijn (zijn vraag)

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Jeetje. Dat het gezin overdag niet zonder internet/stroom kan is begrijpelijk. Maar een half uurtje testen na het avondeten moet toch wel lukken?

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:26
Plenkske schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:10:
[...]

Hij geeft in deze post aan: Verwijderd in "Op zoek naar electriciteits gebruiker nav data slimme meter"
Dat de voeding max 200W aangeeft, met de vraag erbij of het meer kan zijn (zijn vraag)
Niet noemenswaardig meer. Maar met zo'n verbruik moet het een laptop zijn. Die zou je natuurlijk heel even van de stroom kunnen halen, die hebben een accu..

Verder vind ik dit echt een gaar topic. Er wordt vollop meegedacht, maar TS gooit steeds de deur dicht met 'mag niet, kan niet'. Ja, wat wil je nu?

[ Voor 13% gewijzigd door Nat-Water op 21-04-2021 15:15 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Plenkske
Nat-Water schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:14:
[...]

Niet noemenswaardig meer. Maar met zo'n verbruik moet het een laptop zijn. Die zou je natuurlijk heel even van de stroom kunnen halen, die hebben een accu..

Verder vind ik dit echt een gaar topic. Er wordt vollop meegedacht, maar TS gooit steeds de deur dicht met 'mag niet, kan niet'. Ja, wat wil je nu?
Gezien zijn een na laatste reactie denk ik dat TS er even klaar mee is.

• Agent47

Agent47

TS blijf lekker die 2k betalen dan. Je vraagt iets, mensen hier van Tweakers zijn over het algemeen heel erg meedenkend en jij wilt je infrastructuur niet een uurtje uit de lucht halen. Dan moet je hier ook niet lopen klagen.

Dan kan je zelf wel aangeven: Slotje, maar dan help je en jezelf niet en mensen hier zijn oprecht geïnteresseerd in het probleem en zijn ook benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door Agent47 op 21-04-2021 15:19 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

"Ik geloof niet dat ik een serieus antwoord kan verwachten hier, het blijft een herhaling van zetten, ik ga de cv eens aan een goed onderzoek blootstellen, dat is zover ik kan zien het enige apparaat wat zoveel vermogen kan gebruiken zonder actief (door ons) geschakeld te worden en het kan ook dewarmte kwijt."

De tijd die je kwijt bent om de CV is goed te onderzoeken (hoe wil je dat uberhaupt doen?) is naar mijn mening een stuk meer dan apparaten en groepen uit te schakelen en dan (aangezien je toch om de 5 seconden meet) te controleren of er veranderingen te zijn.

Ik probeer misschien wel grappig te doen (al zullen daar de meningen verdeeld over zijn), maar jij neemt de meest simpele testmethode (zo lijkt het) uberhaupt niet als optie om mee te beginnen.

Voor die 2K die je per jaar weggooit kun je ook een elecktricien inhuren, ik wil eigenlijk wel wedden dat die als eerste gaat roepen "we moeten even wat zaken uitsluiten, ik ga de groepen uitschakelen en dan meten".

• thijsderkx
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:11
Nog over het eerste grafiekje wat er in dit draadje is gepost.
Tijdschaal was 15 minuten
de tijd tussen het eeste piekje en laatste piekje is ongeveer 410 seconde
De piekjes lijken een gelijkmatige inschakel duur te hebben , uitgezonderd de lege stukjes
Tijdsduur tussen twee piekjes = ongeveer 21,5 sec
Dit zou een magnetron zijn. Die schakelt dus uit en aan. Afhankelijk welke stand je insteld is de tijd dat de magnetron aan staat dan ook korter/langer.
Maar dan kan ik niet verklaren waarom de piekjes verschillende hoogtjes hebben
Ik zie wel de de piekjes linair oplopen in hoogte. Houd er maar eens een liniaal langs de piekjes.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:53:
[...]

nee jij met je alu hoedje.. Ik kom hier met een serieuze vraag, luitjes zoals jij menen grappis en nnerbuigend te moeten doen, ik geef aan dat er wel degelijk dingen als wifi straalzenders bestaan en ik woon toevallig net in de schaduw van een van de torens en ja, daardoor heb ik nogal wat meite om fatsoendelijke wifi ontvangst te realiseren thuis. (en nee, voordat iemand anders lollig probeert te doen, er staat geen 1000W wifi zender).

Ik geloof niet dat ik een serieus antwoord kan verwachten hier, het blijft een herhaling van zetten, ik ga de cv eens aan een goed onderzoek blootstellen, dat is zover ik kan zien het enige apparaat wat zoveel vermogen kan gebruiken zonder actief (door ons) geschakeld te worden en het kan ook dewarmte kwijt.

Voor de rest is er niets in huis wat dit kan doen zonder brand of andere ellende te veroorzaken.

Alle serieuze personen bedankt voor het meedenken, wat mij betreft mag het slotje erop, met dank aan figuren als McMighty
Als je geen probleem hebt om de cover van je meterkast los te halen, kan je ook prima met een multimeter een voor een je groepen door meten. Hoeft je niets los te trekken. Daar ga je je sluipverbruikers wel mee vinden.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Agent47

Agent47

McMiGHtY schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:20:
"Ik geloof niet dat ik een serieus antwoord kan verwachten hier, het blijft een herhaling van zetten, ik ga de cv eens aan een goed onderzoek blootstellen, dat is zover ik kan zien het enige apparaat wat zoveel vermogen kan gebruiken zonder actief (door ons) geschakeld te worden en het kan ook dewarmte kwijt."

De tijd die je kwijt bent om de CV is goed te onderzoeken (hoe wil je dat uberhaupt doen?) is naar mijn mening een stuk meer dan apparaten en groepen uit te schakelen en dan (aangezien je toch om de 5 seconden meet) te controleren of er veranderingen te zijn.

Ik probeer misschien wel grappig te doen (al zullen daar de meningen verdeeld over zijn), maar jij neemt de meest simpele testmethode (zo lijkt het) uberhaupt niet als optie om mee te beginnen.

Voor die 2K die je per jaar weggooit kun je ook een elecktricien inhuren, ik wil eigenlijk wel wedden dat die als eerste gaat roepen "we moeten even wat zaken uitsluiten, ik ga de groepen uitschakelen en dan meten".
Zet een advertentie hier op V& A en ik denk dat bepaalde tweakers hem voor niks willen helpen.

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-12 16:10
Pfff mijn hemel, suggesties en tips genoeg,

Check de baseline verbruik, doe een check via groepen 1 voor 1 uitschakelen voor maximaal de tijd dat je nodig hebt om een verandering te zien (heeft er zelfs een arduinoquino dingetje voor....
maar nee, ik doe het van het weekend wel verder testen, ik ga snacht dingen uitschakelen. (alsof je niet direct binnen 5 minuten iets kan zien)

En dan: zal een grondig onderzoek doen naar de CV..... als je al weet wat er aan de hand is, vraag dan niks...

Ik snap heel goed dat dit al 16 jaar duurt, en op deze manier nog 16 jaar langer.
sommige mensen willen niet geholpen worden. Willen een probleem om hun issue te verklaren ivm simpele manieren om het issue te pin-pointen en mogelijk op te lossen.

Bah, laat maar...

#unsubscribe #nosuggestionsanymore ...

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

• j00han
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 07:50
Zelf zou ik het zoeken in een groep die buiten ligt, bijvoorbeeld naar berging of schuur.
Als deze kabel beschadigd is kan deze moeiteloos een paar honderd wat lekken zonder dat dit opvalt.

In mijn vorige woning had ik dit met een stopcontact dat naar een vijvertje/fonteintje liep.
Buis was geknakt met kabel erin de isolatie was verweerd icm met vocht in de buis liep de stroom netjes terug over de nul zonder aarde te maken.
Omdat ik deze leiding zelf nooit gebruikte had ik hier nooit aan gedacht als verbruiker.

Binnen zou je honderden watt snel moeten merken denk ik warmte of geluid.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:18:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

interpretatie van signalen,
wat was de uitslag?
frequentie analyse,
wat was de uitslag?
uitschakelen verdachte apparaten,
wat heb je allemaal al gehad, en hoe lang heb je ze uit gehad?
testen meter door Enexis, meelopen van extra meter gedurende 2 maanden (geen delta binnen nauwkeurigheid meter), vervangen verlichting door leds, vervangen witgoed door zuinige varianten, vervangen routers e.d. door zuinige varianten, zaken (op tijd) uitschakelen, etc etc
Oud gebouw........
Grote kans dat er ergens een heel oud apparaat lekker iets staat te verwarmen,
zit de hele installatie achter aardlek?
dompelpomp in de kruipruimte?
Oude Vorstbeveiliging (op waterleiding naar achter) ergens onzichtbaar?
je hebt veel cijfers, is er verschil tussen zomer en winter?
close in boilertje? Grote boiler ergens vergeten op zolder?
Ik zou toch Het verschil in temperatuur van elke automaat willen weten....

zoveel vragen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Plenkske
j00han schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:30:
Zelf zou ik het zoeken in een groep die buiten ligt, bijvoorbeeld naar berging of schuur.
Als deze kabel beschadigd is kan deze moeiteloos een paar honderd wat lekken zonder dat dit opvalt.

In mijn vorige woning had ik dit met een stopcontact dat naar een vijvertje/fonteintje liep.
Buis was geknakt met kabel erin de isolatie was verweerd icm met vocht in de buis liep de stroom netjes terug over de nul zonder aarde te maken.
Omdat ik deze leiding zelf nooit gebruikte had ik hier nooit aan gedacht als verbruiker.

Binnen zou je honderden watt snel moeten merken denk ik warmte of geluid.
Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen ? Als een soort laatste mogelijkheid maar je tuinkabels gaan opgraven ?

• Agent47

Agent47

Daarentegen. Hadden vorige bewoners hier ook al last van? Je zegt dat het al 16 jaar speelt.

• Tens
Plenkske schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:40:
[...]

Hoe ben je er uiteindelijk achter gekomen ? Als een soort laatste mogelijkheid maar je tuinkabels gaan opgraven ?
een groep uitgeschakeld denk ik >:)

sorry inkoppertje, kon het niet laten.

[ Voor 7% gewijzigd door Tens op 21-04-2021 15:46 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Plenkske
Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:41:
[...]

Hehe als die op 1 groep zit kan het , of natuurlijk de rest binnen de groep eruit halen. Hmm, waar heb ik dit eerder gelezen ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:41:
[...]

Da's té simpel. Dan merk je ineens wát er niet meer werkt en weet je vervolgens ook spontaan wat er allemaal op een groep zit.... Té gemakkelijk dus ook gewoon NIET doen :9

• Plenkske
Agent47 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:41:
Daarentegen. Hadden vorige bewoners hier ook al last van? Je zegt dat het al 16 jaar speelt.
De vorige bewoners zitten nog ergens in een bunker in de tuin :X

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
Agent47 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:26:
[...]

Zet een advertentie hier op V& A en ik denk dat bepaalde tweakers hem voor niks willen helpen.
Hoe kunnen Tweakers hem helpen als hij niks wil uitzetten en doormeten? De tips die zijn gegeven zijn simpel uit te voeren en kosten weinig tijd maar daar wil TS niet aan (zie zijn reacties).

Ik geef het hierbij ook op. Ik ken veel eigenwijze personen (ik ben er ook een), maar zo iemand als TS krijgt toch nooit een probleem opgelost?

Er wordt ook telkens heel selectief geantwoord dat TS geen apparaat heeft wat veel stroom verbruikt en dat er niet getest hoeft te worden. Alleen de CV ketel kan het volgens TS zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:49

Amphiebietje

In de blubber

Misschien dat TS zijn plantjes anders de pijp uitgaan? :+

Maar ja, inderdaad wat @DutchKel zegt: door te klagen in een topic en vervolgens zelf geen enkele actie te willen ondernemen, gaat TS zijn probleem niet opgelost worden.

• soeppie
  • Laatst online: 20:42
Oké, laatste vage suggestie die ik ga geven met de informatie die er nu is :P.

Heb je toevallig voor de deur langs de straat een of meerdere straatlantaarns staan maar in de rest van de straat niet (omdat je blijkbaar groot en afgelegen woont kan het best landelijk zijn). Eventueel hebben de oude bewoners straatlantaarns geplaatst omdat ze dat fijn vonden en ligt er wel gewoon een kabel naar je meterkast.

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:40:
[...]
wat was de uitslag?

[...]

wat was de uitslag?

[...]

wat heb je allemaal al gehad, en hoe lang heb je ze uit gehad?

[...]

Oud gebouw........
Grote kans dat er ergens een heel oud apparaat lekker iets staat te verwarmen,
zit de hele installatie achter aardlek?
dompelpomp in de kruipruimte?
Oude Vorstbeveiliging (op waterleiding naar achter) ergens onzichtbaar?
je hebt veel cijfers, is er verschil tussen zomer en winter?
close in boilertje? Grote boiler ergens vergeten op zolder?
Ik zou toch Het verschil in temperatuur van elke automaat willen weten....

zoveel vragen.
serieuze vragen krijgen een serieus antwoord...
Ja, er is een verschil tussen winter en zomer, echter dat wordt vertekend door CV, licht, (minder) opbrengst panelen dus dat wordt moeilijk te testen.

Kabels / aardlek/dikke halogeen lampen:

alles (maar dan ook echt alles) wat aan de meterkast vast zit inclusief de meterkast zelf heb ik ondertussen in handen gehad. Inl. leidingen in de grond, leidingen in huis die inderdaad oud waren en vergaan, ik weet dan ook 100% zeker dat er geen kapotte kabels, spullen niet achter aardlek, verlengkabels naar buren of wat dan ook zijn.

Analyse die gedaan is: in afgelopen jaren zijn apparaten als koelkasten, wasmachine, droger, afwasmachine,fornuis, oven vervangen door zuinige(re) varianten. Dat is helaas NIET tegrug te zien in het verbruik (globaal, over de laatste 2 jaar). In de afgelopen 4 maanden heb ik alle lampen vervangen door LED.

Ik 'ken'de patronen van zware gebruikers als droger afwas machine/etc dus die kan ik (nu zelfs op het oog) uit de data filteren.
Toch zie ik, zoals vanochtend, bizarre dinge gebeuren als iedereen slaapt. Dekinderen hebben niets wat ookmaar in de verste verte dat soort gebruik kan hebben zonder te desintegreren. Dus ik kan 100% uitsluiten dat zij midden in de nacht ergens 800 W gebruiken (of stoppen met gebruiken).

Zoals aangegeven ga ik wel degelijk zaken uitschakelen, alleen niet NU, maar als het ons uitkomt, vannacht....

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zit die wifi straalzender ergens aangesloten op jouw "groep" ?

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Ik zou de CV vervangen dan, enige wat je nog niet vervangen hebt. Gewoon even doen, veel makkelijker dan de tips die al gegeven zijn.

• Kheos
  • Laatst online: 00:05

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:09:
[...]

Ja, er is een verschil tussen winter en zomer, echter dat wordt vertekend door CV, licht, (minder) opbrengst panelen dus dat wordt moeilijk te testen.

alles (maar dan ook echt alles) wat aan de meterkast vast zit inclusief de meterkast zelf heb ik ondertussen in handen gehad. Inl. leidingen in de grond, leidingen in huis die inderdaad oud waren en vergaan, ik weet dan ook 100% zeker dat er geen kapotte kabels, spullen niet achter aardlek, verlengkabels naar buren of wat dan ook zijn.

Analyse die gedaan is: in afgelopen jaren zijn apparaten als koelkasten, wasmachine, droger, afwasmachine,fornuis, oven vervangen door zuinige(re) varianten. Dat is helaas NIET tegrug te zien in het verbruik (globaal, over de laatste 2 jaar). In de afgelopen 4 maanden heb ik alle lampen vervangen door LED.

Ik 'ken'de patronen van zware gebruikers als droger afwas machine/etc dus die kan ik (nu zelfs op het oog) uit de data filteren.
Toch zie ik, zoals vanochtend, bizarre dinge gebeuren als iedereen slaapt. Dekinderen hebben niets wat ookmaar in de verste verte dat soort gebruik kan hebben zonder te desintegreren. Dus ik kan 100% uitsluiten dat zij midden in de nacht ergens 800 W gebruiken (of stoppen met gebruiken).

Zoals aangegeven ga ik wel degelijk zaken uitschakelen, alleen niet NU, maar als het ons uitkomt, vannacht....
er zijn anders genoeg serieuze vragen die je niet beantwoordt hoor.
En had je dit nu niet in je topic start kunnen opnemen? Dan waren we nu al een pak verder.

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-12 22:34
[...]

Snap ik dat je het doet als het beter uitkomt het hoeft natuurlijk niet nu.

Maar waren mijn vragen niet serieus?

In ieder geval, doe het top down. Zorg dat je je verbruik live kan monitoren. Eerst alles uit zodat je gebruik 0 watt is. Laptop aan je P1 slimme meter. Langzaam groep 1 aan, kijken wat er gebeurt. Geeft het de tijd dat apparaten erachter weer opstarten. Noteer wat je ziet, piek gebruik tijdens aanzetten, en het gemiddelde daarna. Dan die groep weer UIT en volgende weer aan. Zo kun je elke groep apart perfect zien.
Maar hoeveel groepen heb je nou??

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Kheos schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:26:
[...]

er zijn anders genoeg serieuze vragen die je niet beantwoordt hoor.
En had je dit nu niet in je topic start kunnen opnemen? Dan waren we nu al een pak verder.
Ik wilde er net even met gestrekt been in gaan, maar ik ben blij dat ik jouw post eerder zag.

Wat ongelovelijk antwoord opeens..

Eerst ben je vol overtuiging dat het de CV is..en nu vertel je dingen die je in je OP had moeten plaatsen, top!

Ik heb trouwens net een dutje gedaan, in de tijd dat ik lag te slapen had je de CV even uit kunnen zetten, weertechnisch kan dat momenteel best goed, en had je wat kunnen meten. Nu we het toch over het weer hebben, staat je CV wel aan?

[ Voor 18% gewijzigd door McMiGHtY op 21-04-2021 16:29 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*snip* hou het serieus

[ Voor 92% gewijzigd door Señor Sjon op 21-04-2021 16:32 ]

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 14:18

T.C

[...]

Je meet nu met een slimme meter, weet jij hoe oud die is?
Weet je dat ook van die 2e meter die gebruikt is om een afwijking te kunnen uitsluiten?

Je vermeldt dat je alle lampen hebt vervangen door LED verlichting.
Had je hiervoor ook al ergens LED?

Zag je deze overstap op LED ook terug in het energie verbruik?

De reden dat ik deze vragen stel is dat sommige slimme meters last kunnen/konden hebben van harmonische vervorming, waardoor blindstromen van LED lampen werden gemeten en die waren behoorlijk hoog.

Je geeft aan dat je geen groepen kan afschakelen om het probleem te vinden.
Als het basisverbruik 2kW is en dat ook op 1 groep zou kunnen zijn, moet die groep best warm worden.
In dat geval moet je met een infrarood camera kunnen zien welke groep verantwoordelijk is voor dat verbruik.

Misschien kan je een infrarood camera huren.

Ik weet niet of dit al gevraagd is of niet en of er anders ook antwoord op is gegeven.
Staat er ergens een server of een groepje PC's 24/7 te draaien?

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12 12:39
Heb je toevallig tuinverlichting op een bewegingsmelder zitten?

Lost In Music

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

*snip* het is wel even genoeg met de meligheid en lolbroekerij.

[ Voor 78% gewijzigd door Señor Sjon op 21-04-2021 16:33 ]

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

*snip* hardleers

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 21-04-2021 16:35 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-12 14:01
@Verwijderd heeft je CV een thermisch element van 1-2 kW als bij/noodverwarmer?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Agent47

Agent47

McMiGHtY schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:26:
Ik zou de CV vervangen dan, enige wat je nog niet vervangen hebt. Gewoon even doen, veel makkelijker dan de tips die al gegeven zijn.
Vraag me oprecht af wat er was gebeurd als TS dit huis had verkocht en er kwamen nieuwe mensen in.

Nieuwe koper belt op: Ik verbruik wel heeeel veel stroom?!
TS: Joah is al een jaar of 16 zo.
:+ :D

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-12 15:03
Je zou nog kunnen proberen met een ampèremeter alle zichtbare kabels te meten. Hoeft er niets uit. Haal je denk ik snel de groep met de verbruiker eruit en dan verder zoeken. 1 kW = 4A dus dat is een serieuze stroom ...
Snel ff gekeken en te huur voor 15 euro/week dus dat zijn de kosten niet.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Tens
[...]

gevoelsmatig blijf ik richting een stukje vergeten installatie denken, maar dat terzijde (ben ook niet ter plekke geweest natuurlijk).
is elektrische vloerverwarming al genoemd?

ik zou een warmtebeeldkamera huren (een weekendje hoeft geen € 100,= te kosten). Eerst de meterkast bekijken, tegelijkertijd het verbruik monitoren, zeker die hoge pieken vind je dan. ook de 'basis' 800 watt moet zichtbaar zijn. Gelijk het hele pand even op warmtelekken controleren. Alle kruipruimtes achter knieschotten etc even foto's maken etc.

hier bv:
https://www.camerahurenne...warmtebeeld-camera-huren/

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Het vreemde aan de openingsgrafiek is dat de pieken steeds hoger worden.

Ik heb gekeken naar een temperatuurgeregeld soldeerstation (Hakko): zolang dat "in rust" is heeft het niet veel energie nodig. Maar de regelcyclus in een soldeerstation is juist heel snel (kwaliteitskenmerk), dus dit laat niet zulke regelmatige pieken in het verbruik zien.

Ik vermoed dat de machine die de pieken veroorzaakt een programma of een meet-regelcyclus aan het afwerken is en tegenwoordig betekent dat natuurlijk dat het apparaat een microprocessor aan boord heeft.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aawe mwan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:48:

Ik heb gekeken naar een temperatuurgeregeld soldeerstation (Hakko): zolang dat "in rust" is heeft het niet veel energie nodig. Maar de regelcyclus in een soldeerstation is juist heel snel (kwaliteitskenmerk), dus dit laat niet zulke regelmatige pieken in het verbruik zien.

Ik vermoed dat de machine die de pieken veroorzaakt een programma of een meet-regelcyclus aan het afwerken is en tegenwoordig betekent dat natuurlijk dat het apparaat een microprocessor aan boord heeft.
We kunnen hier blijven 'gokken' en 'raden' naar dat wat wij denken wat er in 't huis van de TS allemaal aanwezig kán zijn qua mogelijke stroomverbruikers (en de hoeveelheid zonnepanelen welke daar 'iets' opwekken gedurende de dag) maar dat heeft 0.0 zin als de TS telkens maar half reageert en daarmee steeds maar een klein brokje informatie verschaft.

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:02
Heb je geen tuinverlichting die veel meer stroom trekt dan je verwacht?
Hier in de buurt had iemand heel veel "Oxiled" lampjes gekocht en nam aan de het LED en zuinig was. Daarna heb ik uitgelegd dat het gloeilampen waren van het merk Oxiled, met een verbruik van 3,5w per lamp IPV per snoer van 400 lampen... Was wel veel en mooi licht, maar nu begrepen ze wel waarom de stop eruit was geklapt. Zoiets levert natuurlijk ook een gigantische (en onverwachte) stroom rekening

Verwijderd

Topicstarter
padoempats schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:27:
[...]

Snap ik dat je het doet als het beter uitkomt het hoeft natuurlijk niet nu.

Maar waren mijn vragen niet serieus?

In ieder geval, doe het top down. Zorg dat je je verbruik live kan monitoren. Eerst alles uit zodat je gebruik 0 watt is. Laptop aan je P1 slimme meter. Langzaam groep 1 aan, kijken wat er gebeurt. Geeft het de tijd dat apparaten erachter weer opstarten. Noteer wat je ziet, piek gebruik tijdens aanzetten, en het gemiddelde daarna. Dan die groep weer UIT en volgende weer aan. Zo kun je elke groep apart perfect zien.
Maar hoeveel groepen heb je nou??
Ja, jouw vragenzijn serieus, en ik moet (uiteraard) overdag gewoon werken (al was het maar voor die electriciteitsrekening ;) Wordt alleen een beetje moedeloos van die lui die blijven roepen dat ik toch maar heel hard naar de meterkast moet rennen om verlengkabels uit te rollen en wifi versterkers moet gaan kopen...
Ja, ik ga een voor een (weer) dingen uitsluiten, maar in antwoord op je vraag:
Nee, er zit (helaas) geen regelmaat in de pieken.. Was het maar zo makkelijk...

Andere grafieken , juist omdat het iedere keer anders is. Het enige wat konstant is is de teruggave van de panelen overdag, het koken rond dit tijdstip en het koffiezetten zo nu en dan. Dan zijn er de duidelijk teherkennin gebruikers als (af)wasmachine, droger etc. Zo'n stap van 800W is voor mij werkelijk op geen enkele manier te verklaren uit hetgeen ik (denk( in huis te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
peter13579 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:20:
Heb je geen tuinverlichting die veel meer stroom trekt dan je verwacht?
Hier in de buurt had iemand heel veel "Oxiled" lampjes gekocht en nam aan de het LED en zuinig was. Daarna heb ik uitgelegd dat het gloeilampen waren van het merk Oxiled, met een verbruik van 3,5w per lamp IPV per snoer van 400 lampen... Was wel veel en mooi licht, maar nu begrepen ze wel waarom de stop eruit was geklapt. Zoiets levert natuurlijk ook een gigantische (en onverwachte) stroom rekening
Nee, tuinlampen zijn led en worden aangeschakeld wanneer nodig.

Verwijderd

Topicstarter
aawe mwan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:48:

Precies dat, maar wat is het???

Verwijderd

Topicstarter
Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:43:
[...]

gevoelsmatig blijf ik richting een stukje vergeten installatie denken, maar dat terzijde (ben ook niet ter plekke geweest natuurlijk).
is elektrische vloerverwarming al genoemd?

ik zou een warmtebeeldkamera huren (een weekendje hoeft geen € 100,= te kosten). Eerst de meterkast bekijken, tegelijkertijd het verbruik monitoren, zeker die hoge pieken vind je dan. ook de 'basis' 800 watt moet zichtbaar zijn. Gelijk het hele pand even op warmtelekken controleren. Alle kruipruimtes achter knieschotten etc even foto's maken etc.

hier bv:
https://www.camerahurenne...warmtebeeld-camera-huren/
been there, done that, geen resistieve verwarming, geen 'hete'automaten, zoals al eerder aangegeven de hele installatie in handen gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:36:
@Verwijderd heeft je CV een thermisch element van 1-2 kW als bij/noodverwarmer?
Nee, typeplaatje nefit geeft aan 200 Watt, nog nagemeten en zag pieken tot 3A, dus is verdacht, maar moet dan pomp zijn, iets anders zou uitfikken...

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-12 20:01
Wellicht kan je deze om je groepen klemmen in je meterkast en daarmee meten wat je groepen doen zonder ze moeten uit te zetten: https://shelly.cloud/prod...t-home-automation-device/

Verwijderd

Topicstarter
Sgrovert schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:30:
Heb je toevallig tuinverlichting op een bewegingsmelder zitten?
Ja inderect, wordt gelogged dus kan uitgesloten worden.

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:05:Zo'n stap van 800W is voor mij werkelijk op geen enkele manier te verklaren uit hetgeen ik (denk( in huis te hebben.
Dan boek je een weekend centerparcs voor je vrouw en de kids, dan heb je 72 uur om groepen in en uit te schakelen en stekkers te trekken wanneer je maar wilt.

Kom op hee, een variërende baseload van 1000W tot 2200W al jarenlang niet kunnen vinden? Gaat er bij mij niet in. Dat moet met een fatsoenlijke logging (die van jou wekt wel wat twijfels op...) binnen een dag terug te vinden zijn. Punt.

• Tens
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:10:
[...]

geen resistieve verwarming, geen 'hete'automaten,
Koude energie blijkbaar......

Verwijderd

Topicstarter
T.C schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:29:
[...]

Je meet nu met een slimme meter, weet jij hoe oud die is?
Weet je dat ook van die 2e meter die gebruikt is om een afwijking te kunnen uitsluiten?

Slimme meter is een jaar of 10 ,11 oud schat ik, de ijkingsmeter die Enexis man heeft meegenomen is een 'special' die ze specifiek inzetten indien een meter verdacht is, daarmee heeft hij stroom geinjecteerd in de meter en nagemeten, vervolgens een nieuwe (van compleet ander type) tussen aansluiting en mijn meter gehangen, zoals eerder aangegeven was het verschil na twee maanden << 1kWh. Mijn originele meter was/is er overigens wel eentje uit de verdachte lijst die een aantal jeren geleden naar boven kwamen in een onderzoek naar meters die slecht reageren op niet resistieve belastingen. Kan natuurlijk niet 100% uitsluiten dat netbeheerder een meter met exact hetzelfde slechte meetprotocol gebruikt heeft om de onze na te meten maar sluit dat toch even uit vooralsnog....

even nagekeken, de andere meter, waartegen gecontroleerd is (dus NIET het ijkapparaat) is een Kaifa E0026

Je vermeldt dat je alle lampen hebt vervangen door LED verlichting.
Had je hiervoor ook al ergens LED?

Ja, zie ook verhaal over meter en aanleiding voor Enexis om na te meten hierboven

Zag je deze overstap op LED ook terug in het energie verbruik?

Nee...

De reden dat ik deze vragen stel is dat sommige slimme meters last kunnen/konden hebben van harmonische vervorming, waardoor blindstromen van LED lampen werden gemeten en die waren behoorlijk hoog.

Weet ik, daarvoor is ook de meter ijking en het 2 maanden serieel mee meten met een andere meter in gang gezet, zie boven.

Je geeft aan dat je geen groepen kan afschakelen om het probleem te vinden.

Ik geef aan dat ik dat niet nu, stantepede, terwijl we met 2 man werken en twee kinderen remote leren kan doen, ja.

Als het basisverbruik 2kW is en dat ook op 1 groep zou kunnen zijn, moet die groep best warm worden.
In dat geval moet je met een infrarood camera kunnen zien welke groep verantwoordelijk is voor dat verbruik.

Al gedaan, is niet terug te zien.

Misschien kan je een infrarood camera huren.

simpele meter van Ali is hiervoor al geschikt, en done.

Ik weet niet of dit al gevraagd is of niet en of er anders ook antwoord op is gegeven.
Staat er ergens een server of een groepje PC's 24/7 te draaien?

een NASje (ds214play), dect centrale modem en een accespoint op UPS van 200Watt (ook als 'filter gedaan destijds vanwege verdachte meter en niet resistieve belasting)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:11:
[...]

Nee, typeplaatje nefit geeft aan 200 Watt, nog nagemeten en zag pieken tot 3A, dus is verdacht, maar moet dan pomp zijn, iets anders zou uitfikken...
Als een simpele CV pomp daadwerkelijk 3A continue verbruikt dan is me dat ook nogal een pomp :o

Die 3A trekt het ding waarschijnlijk tijdens inschakelen doordat je middels HA die pomp 's-nachts telkens stil zet?

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 19:31 ]

• Tens
Will_M schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:25:
[...]

Als een simpele CV pomp daadwerkelijk 3A continue verbruikt dan is me dat ook nogal een pomp :o
Hij heeft het over pieken, kan normale aanloopstroom zijn.
Als hij niet op toeren komt kan het wel een probleem zijn, alleen weer vreemd dat hij daarmee toch 16 jaar gewerkt heeft.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:28:
[...]

Hij heeft het over pieken, kan normale aanloopstroom zijn.
Als hij niet op toeren komt kan het wel een probleem zijn, alleen weer vreemd dat hij daarmee toch 16 jaar gewerkt heeft.
Ik vrees dat er dan jaarlijks een nieuwe pomp gemonteerd had mogen gaan worden.

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:11:
[...]

Pomp zei ik ergens in het begin maar dat kón het niet zijn....

• AllesKan
JohanSavelkoul schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:31:
En dat is het ook niet.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die aparte ruimte achter het huis: hoe wordt die verwarmd?

Wat is je merk/type slimme meter?
Welke zonnepanelen heb je? Welke omvormer?
Welk type nefit combiketel heb je?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Will_M schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:25:
[...]

Die 3A trekt het ding waarschijnlijk tijdens inschakelen doordat je middels HA die pomp 's-nachts telkens stil zet?
Er zijn 2 pompen, een naar het werkhuis achter die via HA schakelt en waarvan ik dus prciesbij kan houden wanneer hij aan staat, de andereis een klein pompje in de nefit zelf, zaar zal wel watintelligentie achter zitten.

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:41:
Die aparte ruimte achter het huis: hoe wordt die verwarmd?

ketelwater met aparte pomp

Wat is je merk/type slimme meter?

iskra mt382-d2a52-m2k0agnZ

en ja, die is in de test van UT geweest en ja die kan niet met led verlichting omgaan en heeft een probleemen ja, zoals eerder aangegeven hij is herijkt door Enexis.

Welke zonnepanelen heb je? Welke omvormer?

geen idee welk type zijn nieuwe en 2de handse op totaal 6 omvormers, hoewel m.i. niet relevant 3 sunnyboys, een growatt, een siemens en een fronius.

Welk type nefit combiketel heb je?

nefit hr ecomline 28kW

Verwijderd

Topicstarter
JohanSavelkoul schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:31:
[...]

Zoals ik al aangaf, vanavond, voor we gaan slapen, gaat de spanning van de CV af....

• AllesKan
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:11:
Er zijn 2 pompen, een naar het werkhuis achter die via HA schakelt en waarvan ik dus prciesbij kan houden wanneer hij aan staat, de andereis een klein pompje in de nefit zelf, zaar zal wel watintelligentie achter zitten.
Het is werkelijk bewonderingswaardig hoe jij iedere keer relevante info kunt spreiden over 10 pagina's.

Al eens gedacht om in de politiek te gaan?

Tip. Start een nieuw topic, gooi in de OP eens in 1 keer je thuissituatie (dus inclusief alles wat je nog niet gezegd hebt) schaf een fatsoenlijke logging aan (niet de huidige hobbybob-meuk) en volg de adviezen op.

Of blijf gewoon stug doorbetalen. Maakt mij niet uit.

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:21:
[...]

Het is werkelijk bewonderingswaardig hoe jij iedere keer relevante info kunt spreiden over 10 pagina's.

Al eens gedacht om in de politiek te gaan?

Tip. Start een nieuw topic, gooi in de OP eens in 1 keer je thuissituatie (dus inclusief alles wat je nog niet gezegd hebt) schaf een fatsoenlijke logging aan (niet de huidige hobbybob-meuk) en volg de adviezen op.

Of blijf gewoon stug doorbetalen. Maakt mij niet uit.
Er is NIETS mis met de 'hobbybob meuk 'zoals jij dat noemt. Wat, mij beste, is er mis met een apparaat wat de poort van de meter 1op1 uitleest en dat rechtstreeks logt?? Why in ell zou ik daar ipv een inderdaad zelfgemaakt oplossing van pak'm beet 5 Euro iets beters hebben als ik een abbo afneem of een of andere çloud' oplossing?? Kom eens met argumenten AUB, want ik zie deze ff echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:21:
[...]

Nogmaals, dankbaar voor de mensen die meedenken en met zinvolle ideeen komen. Maar wat een onzin kraam jij uit zeg... Ik heb nu al denk ik (letterlijk) 5x uitgelegd dat de meter geijkt is door Enexis, dat ik geen electrische verwarming heb en geen plantjes kweek. Ik daag je uit, kom met iets relevants en inzichtelijks mbt de info die ik niet eerder gegeven heb (bijvoorbeeld mbt de zonnepanelen, of de ene extra pomp die ik minitieus bijkan houden en waarvan is dus 1 op 1 kan zien of ie aangaat als ik een piek zie...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:26:
[...]

Er is NIETS mis met de 'hobbybob meuk 'zoals jij dat noemt. Wat, mij beste, is er mis met een apparaat wat de poort van de meter 1op1 uitleest en dat rechtstreeks logt?? Why in ell zou ik daar ipv een inderdaad zelfgemaakt oplossing van pak'm beet 5 Euro iets beters hebben als ik een abbo afneem of een of andere çloud' oplossing?? Kom eens met argumenten AUB, want ik zie deze ff echt niet.
Er is absoluut en helemaal niets mis met 'Hobby-Bob-Meuk' en ik denk dat iedereen je hier ook écht wel serieus wil helpen met het omlaag brengen van je stroom ver/ge-bruik :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 21-04-2021 20:34 ]

• AllesKan
Om te beginnen heb ik je eerder al een link gestuurd naar een apparaat die per seconde logt. Kost wel 30,-.

Produceert wel ff wat betere grafiekjes dan die wazige 'logging' van jou. Heeft bovendien geen reet te maken met een 'abbo'.
Ik heb nu al denk ik (letterlijk) 5x uitgelegd dat de meter geijkt is door Enexis, dat ik geen electrische verwarming heb en geen plantjes kweek. Ik daag je uit, kom met iets relevants en inzichtelijks mbt de info die ik niet eerder gegeven heb (bijvoorbeeld mbt de zonnepanelen, of de ene extra pomp die ik minitieus bijkan houden en waarvan is dus 1 op 1 kan zien of ie aangaat als ik een piek zie...
Je zegt iedere keer (op keer) dat je alles 'minitieus bijkan houden'. Toch zit je al jaren met een baseload van 1000W tot 2200W.

Begrijp je nou zelf de discrepantie niet? Je hebt hulp nodig, maar accepteert werkelijk niks aan suggesties.

Betaal maar fijn door hoor, je smeekt er immers om.

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:42

Tacoos

i am i

TS woont vrijstaand en verwacht niet dat buren ongemerkt wat aftappen, maar als het huis al wat ouder is, wie weet wat vorige bewoners in het verleden hebben aangelegd en/of gesloopt?
Ik hoor van collega's die in de binnenstad in oude huizen wonen de prachtigste verhalen van vroegere beunhazerij die ze soms tegenkomen :+

Funny story:
Ik kocht ooit een huis van vrienden van vrienden, met een losse garagebox op een pleintje achter het huis, gescheiden door een pad; Staat er na een jaar een voor mij totaal onbekend figuur aan de deur met een krat bier.
Hij had met de vorige bewoner afgesproken dattie stroom uit diens, dus vervolgens onze, garagebox mocht aftappen om zijn motor 's winters aan de druppelaar te hangen. Vergoeding: kratje bier per jaar.
Was de vorige bewoner alleen aan ons vergeten mede te delen |:(
Omdat de box recht achter het huis lag, had ie een draadje er naartoe getrokken voor een lamp, dat wist ik. Dat van die druppelaar dus niet en zo vaak kwam ik niet in die box, dus als die kerel daar niet had gestaan met dat kratje, had ie er nog jaren plezier van kunnen hebben.
Nou heb ik die box geopend gezien, en de motor, dus dat leek kosjer en zal me niet veel gekost hebben, maar verder kende ik die gast niet en wist ook niks van em. Daarom heb ik toch voor de zekerheid snel die kabel opgezocht en doorgeknipt. Nooit meer iets van gehoord, trouwens :?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan ook nog. Las van de week een artikel over een in buitengebied ingegraven container met wietplantage die de stroom aftappen bij een nabijgelegen braakliggend perceel. Zou voor de zekerheid toch eens alles nalopen eerlijk gezegd, zeker een evt vrijstaand kantoor :)

Verder de vraag wanneer die Enexis man met zijn geijkte meter is langs geweest. Is dat ook al 11 jaar geleden?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Agent47

Agent47

Dit moet bijna wel een troll topic zijn zo. Ben benieuwd naar de bevindingen van TS morgen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Er is NIETS mis met de 'hobbybob meuk 'zoals jij dat noemt. Wat, mij beste, is er mis met een apparaat wat de poort van de meter 1op1 uitleest en dat rechtstreeks logt??
Hmmm, wat zou daar nou mis mee zijn? Helemaal niets, dat is de perfecte oplossing voor jouw probleem d:)b Daarom rest ons nog maar een vraag, wat was die grote verbruiker nou?

Loggen van de slimme meter is goed om je totale verbruik te meten, maar jouw probleem zit ergens anders.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:21:
[...]

Flauw...
Ik probeer aan te geven dat ik geen (maar dan ook geen) resistieve warmte apparaten heb, geen pompen, geen airco, geen compressor, niets nada van dat alles.

En nee, ik zit niet te trollern maar ik probeer aan te geven dat het gebruik zo ontzettend random is dat het geen zin heeft om ff een paar groepen uit te schakelen. Is reeds gebeurt, heb ik niets van geleerd. Wanneer is de belasting van 800W gisteren aangegaan? Ergens overdag, 'verstopt' in de pieken en dalen van de zonnepanelen die (helaas) door de bewolking ook nogal wat dynamica in de data gestopt hebben...

Dus voor de absolute duidelijkheid, komend weekend, als iedereen hier NIET hoeft te 'teamsen'of google meeten ga ik eker weer een rondje groepen uitschakelen doen. Maar ook dan zie ik niet hoe ik een apparaat wat als iedereen al lang ligt te slapen besluit om aan of uit te gaan terwijl ik bij mijn beste weten niet zo'n gebruiker in huis heb.
Begin dan met de groep van de zonnepanelen uit te schakelen. Dat heb je in ieder geval weer een stabiele referentie.
[...]

dus je werkruimte ligt ruim 200 meter van je huis. Anders had je geen 3 switches nodig.
Dan kan ook nog simpelweg de stroomkabel in de tuin naar je werkruimte lek zijn. Hij gaat dan stroom voeren richting aarde.
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:34:
[...]

woon hier nu al 16 jaar zou me verbazen als ik nu nog zoiets tegen ga komen... Daarnaast, gezien het prutswerk van de vorige bewoner mbt electra was ik met een electrische vloerverwarming nu niet meer hier om dit te typen...
Kan dus goed zijn dat er ergens iets ligt te 'lekken''naar aarde. (gare aardlek zal ook niet de eerste zijn die het niet meer doet. Dat kun je overigens ook nog testen: de T estknop. Als je aardlek niet reageert grote kans dat er een dikke lekstroom ergens zit.

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:41:
[...]

Om te beginnen heb ik je eerder al een link gestuurd naar een apparaat die per seconde logt. Kost wel 30,-.

Produceert wel ff wat betere grafiekjes dan die wazige 'logging' van jou. Heeft bovendien geen reet te maken met een 'abbo'.

[...]

Je zegt iedere keer (op keer) dat je alles 'minitieus bijkan houden'. Toch zit je al jaren met een baseload van 1000W tot 2200W.

Begrijp je nou zelf de discrepantie niet? Je hebt hulp nodig, maar accepteert werkelijk niks aan suggesties.

Oh mijn god... Mijn meter, iskra lommel van het eerste uur, stuurt 1x per 5 seconden een datagram uit, niet meer, niet minder. Is eenweg communicatie, kan dit niet beinvloeden (ook jouw magisch wifi appje niet) Mijn zelfbouw apparaat doet verder exact hetzelfde, data uit meter inlezen als ie eruit komt (en dat is dus 1x per 5 seconden en geen zeconde sneller), pakt de meterstanden en de vermogens uit (teruglevering en gebruik, die trek ik gemakshalve van elkaar af) en plemp dat in een database. Heo ik dat dan in een grafiekje frot is totaal niet relevant...

Dan verder, het enige apparaat wat ik in het verleden nog niet uitgekauwd heb is de CV. (punt)
Dat de rest ondertussen een defect kan hebben gekregen en iets 'vreemds' doet, ja dat kan, dat ga ik KOMEND WEEKEND uittesten door eea uit te schakeen en mbv mijn hobbybob dingetje kijken wanneer het verbruik wegvalt (al is het niet zo simpel, er zijn ook /is iets wat op willekeurige tijden 'ineens'800 W wegvreet ).
Als een apparaat een paar honderd Watt verbruikt, kun je uitrekenen (of 'aanvoelen') dat zo'n apparaat niet een miezerig kastje zonder huge fan kan zijn. Het moet water of luchtgekoeld zijn of rooksignalen afgeven, of een flinke thermische buffer hebben.
Van dat soort apparaten zijn er bij mij in huis zeker wel een aantal, maar die staan uit, as in stekker uit het stopcontact. Dus niet relevant.Als het echt zo simpel was als voel ff waar het warm wordt had ik hier de vraag niet gesteld, me dunkt. Ik heb hier sluipverbruikers, een deel adapters e.d. en die zullen vast wel een flink deel van de 10kkWh voor hun rekening nemen. Dat weten we, daar hebben we vrede mee, en ja, daar betalen we voor. Onze keuze. Wat ik NIET accepteer is dat er een of meerdere apparaten zijn die midden in de nacht plots 800W vragen (of daarmee stoppen) zonder dat ik eenflauw idee heb wat het kan zijn. En nee, dat is met zekerheid niet de laptop van mijn zoon, hof ik niet eens aan te meten, dat ding weegt 2 kg, soortelijke warmte is pak'm beet 2000J/K.kg, dus dat ding zou binnen 6minuten (max) in de hens staan. Ovens of magnetrons die uit zichzelf midden in de nacht aan en weer uit gaan?? Het IS mogelijk maar zo unlikely dat ik daar nu even niet van uit ga. Wasmachine die uit zichzelf een wasje gaat draaien? Hadden we wel gezien, we gebruikendat ding als wastrommel.. En zo kan ik wel even doorgaan.

We hebben hoog gebruik, dat is niet fijn maar uiteindelijk ons probleem. (voor de mensen die, overigens terecht, opmerken dat er ook nog zo iets is als verantwoordelijk gedrag en milieubewust bezig zijn, ik heb in de afgelopen maanden 32 panelen, deels nieuw en deels 2e hands , geinstalleerd boven op de reeds aanwezige 12, om het idioot hoge gebruik te compenseren)

In de openingspost heb ik aangegeven op zoek te zijn naar apparaten die zich vreemd gedragen.
Ik heb twee voorbeelden (denk ik) gegeven, het gaat niet primair om het verbruik, het gaat erom dat ik wil begrijpen wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
rdfeij schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:06:
[...]

Begin dan met de groep van de zonnepanelen uit te schakelen. Dat heb je in ieder geval weer een stabiele referentie.
[...]

dus je werkruimte ligt ruim 200 meter van je huis. Anders had je geen 3 switches nodig.
Dan kan ook nog simpelweg de stroomkabel in de tuin naar je werkruimte lek zijn. Hij gaat dan stroom voeren richting aarde.
[...]

Kan dus goed zijn dat er ergens iets ligt te 'lekken''naar aarde. (gare aardlek zal ook niet de eerste zijn die het niet meer doet. Dat kun je overigens ook nog testen: de T estknop. Als je aardlek niet reageert grote kans dat er een dikke lekstroom ergens zit.
Is inderdaad een goede. Vorig jaar de kabels van meter naar fornuis en oven vervangen omdat (geloof het of niet) de vorige bewoner deze achter een plint had 'verstopt' en er om de halve meter een stalen spijker doorheen gemept had. Heeft er 20 jaar gezeten voordat de hoofdzekering eruit vloog. Dat was voor mij ook het sein om op dat moment de hele meterkast eruit e flikkeren want inderdaad, zoals je aangeeft, de aardlek was al een oud beestje en is geen enkele keer afgegaan... Een wonder dat het zo lang gewerkt heeft.

Wat betreft de kabels naar ons werkhok, nee, geen 200m maar ik hebben achter het huis nog een werkruimte waar we ook wat apparatuur hebben staan die graag verbinding heeft (staat standaard uit met stekker uit stopcontact), om niet hele kilometers kabel te trekken heb ik ook daar een switch, een in het werkhuisje en een in de keukenwaar de aansluiting glas binnen komt...Is dat ook weer duidelijk... Wat betreft de kabels van woonhuis naar werkhuisje: pvc buis maatje riool ingegraven op 1 meter en in huis en werkhok naar boven laten komen. daarin data, grondkabel (van het stevige soort en wat tyleen voor water en verwarming.geheel volgespoten met pur schuim. Daar gebeurt werkelijk helemaal niets mee. Kabels ook al eens met 1000V getest--> isolatie OK.

• AllesKan
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:37:
[Knip...]

In de openingspost heb ik aangegeven op zoek te zijn naar apparaten die zich vreemd gedragen.
Ik heb twee voorbeelden (denk ik) gegeven, het gaat niet primair om het verbruik, het gaat erom dat ik wil begrijpen wat er aan de hand is.
Ik wens je veel succes.

Kennelijk weet je immers toch al alles, ondanks dat je het al jaaaren niet hebt kunnen oplossen.

Ik ga mee lezen, wellicht reageren, maar stop met meedenken over jouw probleem. Elke keer als ik mijn energierekening van 29,- zie ga ik wel hoofdschuddend aan jouw 12000kWh denken.

#houdoe

[ Voor 3% gewijzigd door AllesKan op 21-04-2021 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:47:
Kan ook nog. Las van de week een artikel over een in buitengebied ingegraven container met wietplantage die de stroom aftappen bij een nabijgelegen braakliggend perceel. Zou voor de zekerheid toch eens alles nalopen eerlijk gezegd, zeker een evt vrijstaand kantoor :)

Verder de vraag wanneer die Enexis man met zijn geijkte meter is langs geweest. Is dat ook al 11 jaar geleden?
dichtbijzijnde buur is >100 m..
Enexis man is afgelopen december geweest.

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:47:
[...]

Ik wens je veel succes.

Kennelijk weet je immers toch al alles, ondanks dat je het al jaaaren niet hebt kunnen oplossen.

Ik ga mee lezen, wellicht reageren, maar stop met meedenken over jouw probleem. Elke keer als ik mijn energierekening van 29,- zie ga ik wel hoofdschuddend aan jouw 12000kWh denken.

#houdoe
Als je nu nog eens begreep WAT ik wil oplossen , he...

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12 12:11
@Verwijderd Probeer ook even uit te sluiten dat die 'spikes' geen meetfouten zijn door bv stoorsignalen die via de seriële kabel worden opgepikt.

• AllesKan
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:52:
Als je nu nog eens begreep WAT ik wil oplossen , he...
Gezien de 11 bladzijden van dit topic waarbij je elke 2 pagina's mondjesmaat info geeft wil je feitelijk NIKS oplossen.

Moet je zelf weten hoor.

• AllesKan
Jef61 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:53:
@Verwijderd Probeer ook even uit te sluiten dat die 'spikes' geen meetfouten zijn door bv stoorsignalen die via de seriële kabel worden opgepikt.
Onmogelijk. Het is geen hobbybob methode he... Daar is hij vrij duidelijk over geweest.

Logging is professioneel. Punt.

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:41:
[...]

[...]

kan het toch niet laten je evn recht te wijzen:
(uit je eigen link:)
Stroom tot op de seconde, Gas per 5 minuten (bij slimme meter SMR versie 5)

Dat is dus NIET de 'oer' ISKRA die ik heb, die heeft zelfs externe voeding nodig om de uitlezing te activeren (en ds geen SMR 5).

Dus hou nu eens op met anderen de les te leren en de wijsneus uit te hangen, niet iedere 'slimme meter' geeft dezelfde data met dezelfde update rate terug...

• AllesKan
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:58:

Dat is dus NIET de 'oer' ISKRA die ik heb, die heeft zelfs externe voeding nodig om de uitlezing te activeren (en ds geen SMR 5).

Dus hou nu eens op met anderen de les te leren en de wijsneus uit te hangen, niet iedere 'slimme meter' geeft dezelfde data met dezelfde update rate terug...
Je hebt de vraag gemist waarin ik je vroeg of je toevallig over een adequate meter beschikte???

Je antwoorden gaan op cabaret lijken, besef je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Jef61 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:53:
Beste Jef,

de data wordt door de meter verstuurd meteen checksum. Daarnaast heb ik (toen ik het ding gebouwd heb) dat avan enkele dagen gecontroleerd door het gerapporteerde vermogente vergelijken met de afgeleide van het gerapporteerde verbruik...
Ik ben 100% zeker van de metingen (is eigenlijk geen meting, de meting wordt door de slimme meter gedaan, ik registreer slechts)

Verwijderd

Topicstarter
AllesKan schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:01:
[...]

Je hebt de vraag gemist waarin ik je vroeg of je toevallig over een adequate meter beschikte???

Je antwoorden gaan op cabaret lijken, besef je dat?
Ja, die vraag heb ik dan inderdaad gemist, net zoals jij een stuk of 5 posts gemist heb waarin (met type aanduiding) beschreven staat exact welke meter ik heb....

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12 12:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:03:
[...]

Beste Jef,

de data wordt door de meter verstuurd meteen checksum. Daarnaast heb ik (toen ik het ding gebouwd heb) dat avan enkele dagen gecontroleerd door het gerapporteerde vermogente vergelijken met de afgeleide van het gerapporteerde verbruik...
Ik ben 100% zeker van de metingen (is eigenlijk geen meting, de meting wordt door de slimme meter gedaan, ik registreer slechts)
Gaat me niet over het 'continue' hoog gebruik wat wel zal kloppen maar over de 'spikes'. Staat er op het moment van de 'spike' één hoge waarde in de database dan zou ik sterk twijfelen of dat wel klopt. Zijn er meerdere hoge waarden achter elkaar dan zal het wel kloppen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:58:
[...]

Stop nou eens met drammen en meet verdomme eens je groepen door. Alle tijd die je hier op het forum bij de mensen de haren overeind zet, had je naar nu multimeter kunnen staren. Dan had je je antwoord gehad.

Meten is weten. Gissen is missen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• AllesKan
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:04:
Ja, die vraag heb ik dan inderdaad gemist, net zoals jij een stuk of 5 posts gemist heb waarin (met type aanduiding) beschreven staat exact welke meter ik heb....
Ja, en dan ga ik natuurlijk fanatiek googlen om iemand te helpen die zelf exact NULL inzet toont... Gewoon echt niks aan inzet, buiten ouwehoeren dan he...

Je weet alles beter, heel je huis heb je al overhoop gehaald, elke groep onderzocht, alle draden onder de loep genomen, niks is er mis, logging is super (uitgezonder de beroerde X-as), en toch al tig jaar met een krankzinnig hoog stroomverbruik. Ik garandeer je dat ik dat in maximaal een dag traceer, en waarschijnlijk zelfs binnen 1 uur.

Maar laat mij maar buiten de no_einstein tombola. Succes ermee.

• AllesKan
JackBol schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:08:
Meten is weten. Gissen is missen.
Meten is pas weten als je weet wat je meet.

Lijkt me in dit verhaal een kansloze missie.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-12 18:43
Op de display van je slimme meter kun je ook je actuele gebruik zien, als je geduld hebt om er naar te staren een tijdje; wellicht kun je daar ook de spikes zien? Dan kun je in ieder geval uitsluiten dat de spikes die je uitleest met je eigen kastje kloppen. Heb bij m’n ouders zo mooi real time kunnen zien wat die berg halogeenspotjes verbruiken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Op deze manier gaan we niet verder ik las een pauze in.

@Verwijderd er komt steeds meer naar voren wat er is aangelegd / geklust, maar het blijft voor ons een glazen bol waar het precies aan kan liggen.

Ga nu zelf (dit weekend) wat je aangaf zaken uitsluiten en geef dan een fatsoenlijke update wat je aan installatie hebt en wat er is uitgesloten aan mogelijke oorzaak.

Als de update gegeven kan worden en je wil het topic weer open hebben, geef het dan even door aan ons.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.