Nee, ik differentieer niets, dat doet de meter zelfMaasluip schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:59:
Dat eerste plaatje met die pieken, is dat een afgeleide? Wat meet je exact, meet je de stand in kWh of meet je de stroom in W?
Ik kan me indenken dat het interval te klein is en dat als je bijvoorbeeld elke 5 seconden meet er een afwijking ontstaat als de meetwaarden bijvoorbeeld (in kWh)
x.100
x.101
x.103
x.104
x.106
x.107
x.109
etc. zijn. Als je daarvan het verbruik afleidt is dat 1, 2, 1, 2, 1, 2 en dan krijg je die gekke grafiek te zien.
Het enige apparaat wat ik me kan indenken dat zo werkt is een inductiekookplaat. Als die niet op vol vermogen staat dan heeft die een dutycycle, gaat aan en uit. Bij mij in een interval van zo'n 5 seconden.
Verder zeg je dat het sluipverbruik van alle groepen af komt, dus dat als je één groep uitzet het sluipverbruik maar een beetje vermindert? Dat is erg vreemd, het enige wat ik me dan kan indenken is een probleem in de meterkast zelf.
Kun je van één groep alle verbruikers uitzetten (en 100% zeker zijn dat er geen verborgen verbruikers zijn) en dan iets testen? Of probeer eens iets te testen als je de draden van die groep (na de zekering) loshaalt.
mbt meterkast zelf, die is recentelijk opnieuw bedraad incl nieuwe automaten etc.
Goede tip mbt gebruiker , echter op dat tijdstip stond inductie niet aan. De indictieplaat heeft overigens een andere signatuur (in ieder geval die van ons) die haal ik er zo uit.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Bfs5xQAsApz3WByLM4k34et6.png?f=user_large)
/f/image/j6TI1ByEJL7uOdbZ19cfVJWh.png?f=fotoalbum_large)