Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:12

bonzz.netninja

Niente baffi

Rukapul schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:56:
[...]

Incorrect.

Als het op naam van de kinderen staat is het van het kind en is de storting een schenking.

Je mag er als ouder ook maar beperkt wat mee, want je wordt geacht het in het belang van het kind te beheren.
Ik denk dat dat ook te kort door de bocht is. Als er geld op de rekening van de kinderen staat kan dat net zo goed een lening zijn naar de ouders. Of een administratieve fout. Het feit dat geld ergens staat zegt niet perse iets over eigendom.

Bij een schenking hoort ook naast een intentie ook een wil volgens mij. Als je niks op papier hebt staan en je kinderen herinneren niet je mondelinge verklaring kun je dat natuurlijk gewoon 'kosteloos' herzien.

ninjaedit....ik mist ff 5 pagina's reacties 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door bonzz.netninja op 19-04-2021 19:16 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik zou uberhaupt niet weten hoe de belastingdient op de hoogte zou moeten zijn van de transactie naar de spaarrekening en terug van je kind. Dit wordt niet doorgestuurd door de bank naar de belastingdienst. Alleen einde jaar gaan de saldo's van de bank naar de BD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:06
Nou ja, als je kind aan de drugs en of drank zit, is het misschien niet het handigste plan om ze de beschikking te geven over 10+K. Maar goed, dat zal wel de uitzondering zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
jobr schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:57:
Ik zou uberhaupt niet weten hoe de belastingdient op de hoogte zou moeten zijn van de transactie naar de spaarrekening en terug van je kind. Dit wordt niet doorgestuurd door de bank naar de belastingdienst. Alleen einde jaar gaan de saldo's van de bank naar de BD.
Dit^^

Ben zelf werkzaam voor een IT partij die de core banking van diverse spaarbanken in Nederland onder zijn hoede heeft.
Dit soort transacties gaan niet naar de belastingdienst. De bank geeft alleen het totale saldo per rekening door aan de belastingdienst na de jaarafsluiting. Niet de complete transactie geschiedenis van het afgelopen jaar. Dus afhankelijk van het soort spaarrekening kan TS het prima terugboeken(sommige spaarrekeningen kun je niet van af halen, beetje gigantische termijn deposito idee) en de belastingdienst zou het niet gemerkt hebben. Nu TS contact heeft gehad met de belastingdienst is dat natuurlijk een ander verhaal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 19-04-2021 20:12 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
Meekoh schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:10:
[...]

Dit^^

Ben zelf werkzaam voor een IT partij die de core banking van diverse spaarbanken in Nederland onder zijn hoede heeft.
Dit soort transacties gaan niet naar de belastingdienst. De bank geeft alleen het totale saldo per rekening door aan de belastingdienst na de jaarafsluiting. Niet de complete transactie geschiedenis van het afgelopen jaar. Dus afhankelijk van het soort spaarrekening kan TS het prima terugboeken(sommige spaarrekeningen kun je niet van af halen, beetje gigantische termijn deposito idee) en de belastingdienst zou het niet gemerkt hebben. Nu TS contact heeft gehad met de belastingdienst is dat natuurlijk een ander verhaal ;)
Heb geen BSN opgegeven en ben 3x doorgestuurd voordat ik bij de juiste persoon kwam. Dus tenzij ze mij mogen identificeren op telefoonnummer (als ze dat zien?) moet het goedkomen. Heb ook niet verteld wat ik verder ging doen qua vervolgactie, ik heb alleen info gevraagd nav mijn geval. En als laatst, als het dan toch een probleem wordt, heb ik een goede uitleg wat ik verkeerd heb gedaan en ik heb het snel weer gecorrigeerd. Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken. Interessante verdere discussie ook nav mijn bericht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jobr schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:57:
Een overboeking van 10k+ zal wel voor de wwft worden geregistreerd ivm witwassen etc?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:28:
[...]

Een overboeking van 10k+ zal wel voor de wwft worden geregistreerd ivm witwassen etc.
Correctie grens is alweer aangepast.
Maar de grens van 10k voor transacties is heel subjectief. Alleen wanneer de bank een vermoeden heeft van witwassen dan wordt het gemeld. Niet iedere digitale transactie van 10k wordt op deze manier gemeld. Bij contante transacties/ stortingen/creditcard transacties is dat een ander verhaal.

Er is overigens wel 1 tak van de belastingdienst die dit soort transactie geschiedenis wel geautomatiseerd mag opvragen bij banken. Dat is de FIOD in het geval van een crimineel onderzoek. Daar ligt altijd een toestemming an een rechter aan ten grondslag.

[ Voor 62% gewijzigd door Meekoh op 19-04-2021 20:40 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Lordy79

Vastberaden

Als TS zeer vermogend is en meer dan 120K per kind heeft geschonken wordt t een dure grap.

Als TS zeer vermogend is en minder dan 120K heeft gestort heeft ie het goed gedaan. Kids betalen 10pct schebkbelasting wat minder is dan erfbelasting.
Ik zou het geld vervolgens door je kinderen laten uitlenen aan jou tegen 6pct (ja dat mag) en zo kun je 6pct x 120K is 7200 euro rente overhevelen naar hen bovenop je belastingvrije schenking som per jaar.

Als TS zeer vermogend is raad ik aan met een notaris te praten hoe je erfbelasting ontwijkt.

Als het bedrag minder is dan 120K praat je over 10pct schenkbelasting en dan valt de schade wel mee.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
Lordy79 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:56:
Als TS zeer vermogend is en meer dan 120K per kind heeft geschonken wordt t een dure grap.

Als TS zeer vermogend is en minder dan 120K heeft gestort heeft ie het goed gedaan. Kids betalen 10pct schebkbelasting wat minder is dan erfbelasting.
Ik zou het geld vervolgens door je kinderen laten uitlenen aan jou tegen 6pct (ja dat mag) en zo kun je 6pct x 120K is 7200 euro rente overhevelen naar hen bovenop je belastingvrije schenking som per jaar.

Als TS zeer vermogend is raad ik aan met een notaris te praten hoe je erfbelasting ontwijkt.

Als het bedrag minder is dan 120K praat je over 10pct schenkbelasting en dan valt de schade wel mee.
Was ik maar zo vermogend 8)... Zoveel heb ik niet gestort, maar het was wel boven de jaarlijkse limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
Een aantal reacties zijn afgesplitst naar Sparen op naam van kind, ouders, terugboeken
Pagina: 1 2 Laatste