Ik heb al sinds 2019 2 Centos 7 bakken draaien inclusief Plesk bij Strato. Ik kwam ook bij TranIP vandaan. Het prijsverschil is enorm maar zoals al eerder genoemd, geen console wat ik echt een groot gemis vindt. Je kunt wel in recovery mode de VPS herstarten dat heeft een aantal keren mijn leven gered.
De servicedesk ben ik ook niet over te spreken, het heeft de laatste keer 5 weken geduurd voordat ik iemand op de mail had. Aanvraag via contactformulier gedaan. Elke week een mail ontvangen dat het druk was en dat ik maar even geduld moest hebben....
Op de website staat dat je bij een nieuwe VPS Almalinux en Rocky kan kiezen. Ik wil 1 van mijn VPSen reinstallen maar kan alleen kiezen tussen Centos 7, Debian of Ubuntu. Nu ben ik zelf nogal een RHEL liefhebber dus wil ik perse Almalinux of Rocky. Weet iemand waarom je bij een reinstall deze niet kunt kiezen?
Ik hoop het wel anders kan ik weer 2 maanden echten op antwoord
Inmiddels antwoord gekregen van Strato:
Midden vorig jaar hebben we een nieuw VPS-platform geïntroduceerd. Op dit nieuwe platform bieden we ook Rocky Linux 8 en AlmaLinux 8 aan.
Helaas is een geautomatiseerde overstap naar dit nieuwe platform niet mogelijk. Je zou, wanneer je dit wenst, een nieuwe server via onze website kunnen bestellen. Vervolgens kun je je data migreren en je oude server opzeggen.
Een overzicht van onze virtuele Linux servers op het nieuwe platform vind je hier:
https://www.strato.nl/server/vps-linux/
[
Voor 22% gewijzigd door
Woppie1979 op 07-02-2023 14:00
]