PageSpeed Insights worden via geaggregeerde data samengesteld, vandaar dat de melding pas een maand later verschijnt zonder dat je zelf iets aangepast hebt. En soms krijg je na een tijdje de melding dat alles weer oké is.Frietboer schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 18:55:
Allen, ik host mijn website ruim een half jaar via Strato. Google search console geeft opeens aan dat de site niet vitaal is. via PageSpeed Insights een check gedaan en er is vanalles niet oke, voor zover ik het kan zien gaat het om de snelheid van het laden van de pagina. Dit is nu een maand geleden gebeurd zonder dat ik iets heb aangepast aan de pagina.
Ik ben een leek dus vandaar support van Strato gebeld, drie keer ondertussen en alle medewerkers geven hetzelfde antwoord: wij ondersteunen google niet. Dat klopt maar ik heb Google wel nodig om mijn website te vinden. In ranking zak ik een paar pagina's terug merk ik. De pagina werkt en daar moet ik het blijkbaar mee doen. Dreigen met opzeggen contract en de pagina elders hosten geeft geen indruk.
Ik heb dus geen enkel idee wat er nu moet gebeuren om dit te verbeteren. Zijn er hier mensen die hier wel iets zinnigs over kunnen zeggen?
Veel issues met PageSpeed Insights kan je zelf oplossen met optimalisaties aan je pagina/website/.htaccess die via https://pagespeed.web.dev/ voorgesteld worden.
[ Voor 56% gewijzigd door Demonitzu op 11-07-2025 14:32 ]