[Strato] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkfPk1Jq-RSFSuBlt4rPCqiv7OM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ep7mWko47hxhAdFOdjBpIAke.png?f=fotoalbum_large

Ik vond het wel apart dat er van zo'n grote en bekende partij als Strato geen Ervaringen & Discussie topic is... Dus bij deze!

"Iedereen" kent Strato natuurlijk van de irritante reclames met Scooter. Alleen al daarom zou je er als Tweaker bijna wegblijven want het ziet er nogal bottom-feederig uit. Toch ben ik, toen mijn vorige hosting provider opeens mijn kosten verdrievoudigde van zo'n €30 per jaar naar zo'n €100 per jaar, waarop een zoektocht naar een nieuwe hosting provider volgde, uitgekomen bij Strato, waar ik met hun Powerweb Mini plus een domeinnaam voor iets meer dan een tientje per jaar kan krijgen wat ik nodig heb.

De overstap van mijn oude hoster naar Strato verliep eigenlijk zo goed als vlekkenloos. Binnen een dag was alles geregeld inclusief het overzetten van het domein. Uiteindelijk zal de downtime denk ik niet meer dan een paar minuten geweest zijn. Dus tot zover ben ik in ieder geval tevreden over die oranje schreeuwlelijk uit Duitsland!

Een kanttekening: ze hebben wel een beeeeeeetje een Vistaprint verdienmodel. Toen ik dat allergoedkoopste pakketje van hun wilde afsluiten werden er me aan alle kanten allerlei uitbreidingsmogelijkheden voorgesteld, die ik uiteraard allemaal afsloeg. Een beetje irritante verkooptechniek maar ergens ook wel begrijpelijk.

Dus, brand maar los. Zijn er meer Tweakers die iets bij Strato hebben lopen en wat vinden jullie ervan?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Ik heb al jaren twee domeinnamen met bijbehorende e-mailadressen bij hen. Nooit geen problemen gehad.
Ook gebruik ik bij hen Hidrive en die gebruik ik als back-up.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanvr
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 22:07
Ik heb een vps (6 maanden voor een euro per maand en daarna 15 euro per maand met gratis plesk). Voor 300gb ssd en 8gb ram natuurlijk een prima deal. Snelheid is ook ruim voldoende. Ook een hidrive maar die doe ik na de actie van 12 maanden voor 12 euro weg als mijn nas goed ingericht is.

Ik heb kort een shared hosting gehad maar die is door het controlepaneel van strato wat te beperkt voor mij. Zo kun je bijvoorbeeld niet je eigen ssl certificaten installeren. Ze bieden dan wel weer unlimited ssl certificaten aan voor 5 euro maand. Afhankelijk van hoeveel certificaten je hebt kan dat een goede keuze zijn.

Klantenservice paar keer aan de lijn gehad en doet prima wat het moet doen.

Kortom ik ben tevreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-05 16:02
arjanvr schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:34:
Ik heb een vps (6 maanden voor een euro per maand en daarna 15 euro per maand met gratis plesk). Voor 300gb ssd en 8gb ram natuurlijk een prima deal. Snelheid is ook ruim voldoende. Ook een hidrive maar die doe ik na de actie van 12 maanden voor 12 euro weg als mijn nas goed ingericht is.

Ik heb kort een shared hosting gehad maar die is door het controlepaneel van strato wat te beperkt voor mij. Zo kun je bijvoorbeeld niet je eigen ssl certificaten installeren. Ze bieden dan wel weer unlimited ssl certificaten aan voor 5 euro maand. Afhankelijk van hoeveel certificaten je hebt kan dat een goede keuze zijn.

Klantenservice paar keer aan de lijn gehad en doet prima wat het moet doen.

Kortom ik ben tevreden.
Tip: bij strato.de krijg je nog betere specs voor hetzelfde bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Opzich ben ik prima tevreden en heb ik ruim voldoende maar het verschil is zeer groot idd. Zit je wel in Duits datacentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
arjanvr schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:29:
Opzich ben ik prima tevreden en heb ik ruim voldoende maar het verschil is zeer groot idd. Zit je wel in Duits datacentrum
Bij de NL versie zit je in hetzelfde Duitse datacenter. Strato heeft geen servers in Nederland. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LukeS op 17-04-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanvr
Oh ja in Berlijn helemaal. Dan valt de snelheid goed mee. Mag ik vanaf mijn Nederlandse account op de Duitse site een extra vps bestellen of gaat dat problemen geven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:39
Mx. Alba schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:26:
[Afbeelding]

Toch ben ik, toen mijn vorige hosting provider opeens mijn kosten verdrievoudigde van zo'n €30 per jaar naar zo'n €100 per jaar, waarop een zoektocht naar een nieuwe hosting provider volgde, uitgekomen bij Strato, waar ik met hun Powerweb Mini plus een domeinnaam voor iets meer dan een tientje per jaar kan krijgen wat ik nodig heb.

De overstap van mijn oude hoster naar Strato verliep eigenlijk zo goed als vlekkenloos. Binnen een dag was alles geregeld inclusief het overzetten van het domein. Uiteindelijk zal de downtime denk ik niet meer dan een paar minuten geweest zijn. Dus tot zover ben ik in ieder geval tevreden over die oranje schreeuwlelijk uit Duitsland!
Hier hetzelfde. Hoewel ik zeer tevreden ben over mijn huidige hosting is de prijs in de loop der jaren meer dan verdubbeld. Heb genoeg aan strato powerweb mini dus ook maar de overstap ingezet. Wat mij ook over de streep trok was het gratis ssl certificaat in het pakket.

Zit er net dus kan verder nog geen echte ervaring delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:26
Op dit moment heb ik hier 2x VPS-V30 draaien met toch wel wisselende ervaringen.

Een aantal dingen vind ik wel jammer bij Strato
VPS
- VPS hosting ondersteunen geen Ubuntu 20.04 LTS
- VPS OS wordt in het Nederlands geïnstalleerd (geen keuze)
- Geen online(webbased) console
- Hostname is niet aan te passen
- Backup terugzetten geeft de melding:
Door technische beperkingen kan er vertraging optreden bij het terugzetten van je virtuele server via BackupControl.
Op dit moment schatten we dat het restore-proces tussen de 2 uur en 3 dagen in beslag kan nemen, afhankelijk van het datavolume. Wij raden je daarom aan om een extra, handmatige back-up van je gegevens te maken.
Domeinen:
- Weinig DNS mogelijkheden
- Een A record wordt gezien als subdomein waardoor je hierin beperkt bent.

Wellicht ben ik te gewend geraakt aan de mogelijkheden bij TransIP en DigitalOcean maar daar betaal je dan ook naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:39
Ben tot nu toe tevreden. Alleen ging de domeinoverzetting niet soepel. De hosting was actief maar van mijn domeinverhuizing was geen spoor te bekennen. Uiteindelijk zelf contact opgenomen met ze.
Moest van ze DNSSEC laten uitzetten bij mijn vorige webhoster, wat ze blijkbaar niet zelf konden doen/ondersteunen. Daarna ging het soepel en snel. Tevreden met de kwaliteit/support/prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 14:51
Begin dit jaar ook overgegaan naar Strato na een prijsverhoging bij mijn oude hosting.
Nu was prijs 1 ding maar wat mij vooral aantrok was hun aanbod voor e-mail. In de afgelopen jaren had ik eigenlijk altijd wel pakketten met hosting voor een website erbij maar de afgelopen jaren ging ik er steeds minder mee doen en zocht eigenlijk iets om mijn domeinen met mail onder te kunnen brengen zonder veel gedoe.

De overstap ging eigenlijk iets te snel(of ik was iets te langszaam . Ik dacht ik vraag het aan en zal de mailboxen voor de overgang nog even archiveren. Alleen was ik al over voordat ik dat op de gemakkelijke manier had kunnen doen :-D Gelukkig kon ik nog via een omweg bij mijn oude hosting en mailboxen.

Zoals gezegd is het verdienmodel echt om je te laten upgraden en je krijgt de een na de andere "geweldige" aanbieding, maar daar kan ik wel mee leven. Het beetje contact wat ik met ze heb gehad was gewoon goed, snelle en correcte reactie.

Persoonlijk voor mij wel een klein minpuntje is toch de andere manier van mailbox beheer t.o.v. van mijn oude hosting. Het was even puzzelen hoe alles met betrekking tot FWD en aliassen goed in te stellen. Maar voor nu goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Je moet idd niet vergeten om na de forward regel een delete regel te zetten, anders loopt je mailbox in no time vol. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-03 10:25
Eergisteren een domeinverhuizing aangemeld incl. webhost. Ik kreeg maar geen inloggegevens en na contact met support zakte mijn broek af van hun reactie:
Ik zie dat je een proton mail hebt gebruikt bij het bestellen. Helaas is dit bij STRATO niet toegestaan en is daarom je bestelling niet door gekomen. Ik raad aan om via een andere mail nogmaals je producten te bestellen. Hierna zal je binnen 24 uur een inlog krijgen.
Wat is dat voor iets bizars.

Doei strato ;w

*einde rant*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgesT
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-02 11:32
Ik probeer op strato.de een vsp af te sluiten. Is ipv NL €15,- per maand €5,- per maand met vergelijkbare specs. Kom alleen niet door de 06 verificatie heen. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
Je kunt even contact opnemen met de klantenservice en vragen of ze je willen bellen. Lijkt me verificatie genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:37
Omdat de kosten bij TransIP wel wat hoog werden voor amper wat gebruik ook maar de overstap naar Strato gedaan. Tot nu toe best tevreden. Domeinmigratie was in enkele uurtjes rond en de mail zet ik handmatig over.

Ga van 7 euro per maand naar 50 cent per maand :'). Powerweb Mini. Ik zie wel hoe het loopt.
TransIP is zeker niet verkeerd, maar voor dat kleine beetje mailverkeer kan dat ook wel goedkoper :)

Ik deed mijn jaarlijkse besparingsronde van abonnementen die wel weg konden, hierdoor kwam ik eingenlijk op het idee om eens rond te shoppen. Zo heb ik ook al Spotify en Netflix opgezegd. En dan tikt het snel aan.

[ Voor 22% gewijzigd door krakendmodem op 08-11-2021 11:19 ]

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-05 09:46
Hallo,

Ik heb mijn website nu gehost bij Flexwebhosting. Maar zij zijn/worden opgeslokt door een grotere speler (Versio) en ik vermoed dat dit gevolgen gaat hebben voor de prijs en de service. Daarom overweeg ik om mijn bescheiden website (nu nog in WordPress, maar ook die moet nodig worden her-styled) te verhuizen naar een andere laten hosting provider zoals Strato.

De reclame die ik van Strato heb gezien is, zoals de topic starter al aangeeft, nogal 'off putting'.

Het enige dat ik zoek is een plek om mijn concertfoto's 'in de etalage' te zetten en berichten van bezoekers via een contact-formulier te ontvangen.

Is Strato dan een goede keuze of zijn er andere, betere/goedkopere alternatieven?

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
vtpeters schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:43:
Is Strato dan een goede keuze of zijn er andere, betere/goedkopere alternatieven?
Goedkoper? Vast. Beter? Vast ook. Minder irritant? Zonder twijfel! Goedkoper en beter en minder irritant? Dan moet je denk ik meer tijd besteden aan zoeken dan efficiënt is.

Ik had mijn site altijd bij kleine, goedkope partijen draaien, en om de paar jaar kreeg je weer gedoe met dat die partij werd opgeslokt door een ander bedrijf en dan veranderde er weer van alles en werd het uiteindelijk weer duurder... Wat dat betreft denk ik wel dat Strato stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-05 21:40
Ik heb een paar domeinen lopen, maar ik zie nog steeds geen DNSSEC support. Iemand hier wel ergens ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-04 20:23
Ik ben aan het kijken voor een alternatief voor Strato. Wat een gepruts daar.

De lui van de abuse afdeling in Duitsland hebben zonder berichtgeving mijn site met webshop verhuisd naar een enorm trage webserver. De support afdeling in NL kan echter niet zien waarom en beantwoordt mijn vragen met een standaard "het-zal-wel-aan-je-site-liggen"-mailtje. Zelf denk dat ik, ondanks dat ik "unlimited traffic" heb, met het enorm toegenomen bezoekersaantal misschien over een fair use policy ga.

Maar goed, niemand weet iets, want nadat ik de abuse afdeling in het Engels mocht mailen reageerden deze in het geheel niet. Tijd om alles weg te halen bij die lui.

Ik heb vanuit mijn werk goede ervaringen met TransIP waarbij ik twijfel tussen de normale shared webhosting of een eigen VPS. Het is een eenvoudige site, maar wel met veel data traffic omdat we (overwegend gratis) lesmateriaal voor het basisonderwijs aanbieden in PDF documenten.

Iemand een idee of een VPS een betere optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobro
  • Laatst online: 05-04 17:45
Ik heb een meer generieke vraag. Een VPS met Plesk zoals STRATO aanbiedt, ontslaat dat van het meeste servermanagement? Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt een systeem dat alles up to date houdt zonder ik zelf nog zorgen heb om firewalls, updates, fail2ban, etc. Of is dat juist NIET wat het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mat_thai
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:55
Weet iemand wat je allemaal kan met het HOSTING (Basic) pakket? Ik wil graag een Django applicatie hosten en vroeg me af of ik genoeg heb aan het basic pakket of dat ik echt voor een VPS moet gaan. Ik heb al geprobeerd om contact te leggen met de klantenservice, maar de enige response die ik daar van krijg is "ik ben niet bekend met Django". Bij het HOSTING basic staat wel dat er ondersteuning is voor Python/Ruby.
Dus weet iemand hier toevallig of dit mogelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

brobro schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:16:
Ik heb een meer generieke vraag. Een VPS met Plesk zoals STRATO aanbiedt, ontslaat dat van het meeste servermanagement? Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt een systeem dat alles up to date houdt zonder ik zelf nog zorgen heb om firewalls, updates, fail2ban, etc. Of is dat juist NIET wat het doet?
Je zult sowieso wel op de hoogte moeten blijven van eventuele updates. Maar bij Plesk is het een kwestie van een paar klikjes in het adminpanel. Verder werkt fail2ban helemaal vanzelf, mits goed geconfigureerd.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobro
Thanks. Misschien ga ik er maar gewoon voor. Ik las ergens dat dns records aanpassen beperkt of lastig is, maar als ik de dns server kan aanpassen kan dat altijd via cloudflare lijkt me.

Is het anderen overigens opgevallen dat de Duitse STRATO gewoon goedkoper lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

brobro schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:31:
Thanks. Misschien ga ik er maar gewoon voor. Ik las ergens dat dns records aanpassen beperkt of lastig is
Geen Strato hier, maar als ik hier zo kijk is het best uitgebreid. De manier van werken wijkt een beetje af van menig provider die gewoon een tabelletje met invulvelden heeft.

https://www.strato.nl/faq...gureren/#DNS-instellingen

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brobro
Dank je. Dat ziet er inderdaad best oké uit. En dns server zelf kunnen instellen lost in principe alles al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Laatst online: 07-02 21:12
Ik heb een kleine VPS bij strato met twee websites. Nu heb ik twee ipv4 adressen (voor elk domein 1) en nu wil ik ook twee ipv6 adressen. Heb gezocht maar geen mogelijkheden gevonden. Strato support zegt dat het niet kan... Iemand een idee hoe ik dit toch kan doen?

(eigen ip adres per domein is zodat de mail server zich bij beide ip's op de juiste manier kan voordoen als beide domeinen. Ivm spf, dkim, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 22:01
Ik heb geen persoonlijke ervaring met Strato, maar voor klanten moet ik wel eens wat domeinen overzetten van Strato naar onze eigen omgeving. Jemig wat een gedoe is dat zeg. Voordat je eens hebt uitgevonden hoe je een authorisatie code kunt krijgen. Je moet het domein eerst opzeggen voordat je het knopje auth-code versturen ziet staan. (fix dit automatisch als iemand een domein verhuist) Het versturen van die code duurt vervolgens weer uren omdat ze maar 2-3 per dag deze mails in batches versturen.

Ik dacht slim te zijn en even het houder mail adres aan te passen, code opnieuw versture, klaar. Helaas, er wordt eerst in een mail gestuurd naar het oude en nieuwe mail adres om te bevestigen, wat weer lang duurt, zucht....

Even telefonisch contact gehad met een strato-supporter. Prima kerel en goed geholpen. Wel even gevraagd waarom dit zo'n pain in the butt procedure moet zijn. Kennelijk zijn de regels bij ze Germans wat betreft domeinen een stuk strenger dan in NL. Codes mogen daar schijnbaar enkel per mail aan de klant worden verstuurd.

• brobro
Waarom überhaupt die code mailen? Onveilig en er zijn hosters die hem gewoon met een muisklik in je browser laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
Ik heb laatst een hostingabonnementje afgenomen bij Strato met de bedoeling om een paar extern gehoste domeinen aan te koppelen en te gebruiken voor wat webprojecten en mail(5GB schijfruimte benodigd max.). Nu blijkt dat dit bij Strato helemaal niet mogelijk is. Je moet alle domeinen die je wilt gebruiken bij Strato onderbrengen, dus verhuizen. En als ze toevallig één van de TLD's van jouw domeinen niet ondersteunen gaat het niet door.

Dat heb ik niet op hun website terug kunnen vinden. Dus bij deze, bovenstaande casus gaat bij Strato niet werken.

Nu moet ik op zoek naar een alternatieve hoster. Tips zijn welkom. :)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brobro
Hetzner in Duitsland is goedkoop en in mijn ervaring goed. Hun bedieningspanelen zijn onhandig. Voor cloud gaat het prima, maar dan moet je voor domeinen een apart account hebben. En die instellingen vind ik echt onduidelijk. Raar, maar verder niet heel erg. Een klein vps werkt daar top voor me. Domeinen elders onderbrengen geen probleem, gewoon record naar je ip verwijzen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Laatst online: 07-02 21:12
timmie1 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:50:
Ik heb laatst een hostingabonnementje afgenomen bij Strato met de bedoeling om een paar extern gehoste domeinen aan te koppelen en te gebruiken voor wat webprojecten en mail(5GB schijfruimte benodigd max.). Nu blijkt dat dit bij Strato helemaal niet mogelijk is. Je moet alle domeinen die je wilt gebruiken bij Strato onderbrengen, dus verhuizen. En als ze toevallig één van de TLD's van jouw domeinen niet ondersteunen gaat het niet door.

Dat heb ik niet op hun website terug kunnen vinden. Dus bij deze, bovenstaande casus gaat bij Strato niet werken.

Nu moet ik op zoek naar een alternatieve hoster. Tips zijn welkom. :)
Ik snap niet precies wat je bedoeld. Ik heb een klein vps'je bij Strato en geen problemen met domeinnamen die ik bij een andere hoster heb geregistreerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:11
Nickkname schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 19:09:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoeld. Ik heb een klein vps'je bij Strato en geen problemen met domeinnamen die ik bij een andere hoster heb geregistreerd...
Wellicht maakt het uit dat ik geen VPS afnam, maar alleen een hostingpakket? In ieder geval had ik in het configuratiepaneel geen opties om aan te passen en support gaf aan dat bovenstaande casus niet mogelijk is bij Strato.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Vandaag is het toevallig transgenderzichtbaarheidsdag en in het kader daarvan is mijn ervaring nu met Strato wel interessant... Ik ben bezig om in tientallen, zo niet honderden apps en systemen mijn gender en roepnaam aan te passen. Mijn officiële naam is niet veranderd, alleen mijn roepnaam. Dat wilde ik dus ook in de administratie bij Strato doen... Maar dat kan niet. De naam is alleen aan te passen via een contractovername, en daar zijn kosten aan verbonden. Maar het is dus helemaal geen contractovername. Ik ben nog steeds precies dezelfde persoon, mijn roepnaam is alleen anders, en dat wil ik graag daar in de administratie aangepast zien zodat mailtjes van hun naar mij de juiste naam en aanspreekvorm gebruiken... Zucht.

[edit]

Uiteindelijk heb ik er een klacht van gemaakt. Alleen een naamswijziging, daar is het contractovernameproces überhaupt niet voor bedoeld. Het contract wordt helemaal niet overgenomen, namelijk. Een en ander nog surrealistischer gemaakt door het feit dat een support-medewerker mij in een email, ondanks dat de afzendernaam en de naam in mijn signature correct zijn, toch aansprak met mijn deadname die dus nog in mijn Strato-gegevens staan. Kijken wat er uit die klacht gaat komen dan. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 31-03-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-03 17:43
Ik zoek nog een redelijk goedkope manier om een paar NodeJS scripts 24/7 te laten draaien met een gekoppelde database. Ik wou dit eerst lokaal doen op een raspberry, maar die zijn slecht leverbaar en weet ook niet of deze daar krachtig genoeg voor zijn.

Nu zie ik dat Strato vrij goedkope VPS abonnementen aanbied voor 6 euro per maand. Een raspberry is natuurlijk goedkoper per maand, maar die zal ik ook moeten aanschaffen.

Zie ik iets over het hoofd of is deze VPS daar wel geschikt voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Heb nu een aantal domeinen elders ondergebracht maar prijstechnisch lijkt Strato wel een interessante optie.

- Nu vind ik 2FA op de domein-instellingen zoals DNS echt wel een minimale beveiligingsvereiste maar ik kom er zo niet achter of Strato dit heeft. (2FA op je e-mail heeft ineens geen zin meer als DNS over te nemen en te redirecten is)

Daarnaast:
- Nog steeds geen DNSSEC op de domeinen bij Strato volgens mij of zijn er inmiddels ontwikkelingen op dit vlak?

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:48
Ben pas overgestapt van TransIP naar Strato met VPS en ik moet zeggen het werkt prima!
Goede snelheid, genoeg opties. Alleen nog even uitpluizen of ze ook IPV6 kunnen aanzetten :)

Domeinen heb ik zelf in beheer via Cloudflare.

[ Voor 12% gewijzigd door tcviper op 14-08-2022 11:32 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Laatst online: 13:48
timmie1 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 23:30:
[...]

Wellicht maakt het uit dat ik geen VPS afnam, maar alleen een hostingpakket? In ieder geval had ik in het configuratiepaneel geen opties om aan te passen en support gaf aan dat bovenstaande casus niet mogelijk is bij Strato.
VPS pakken kan het prima :)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

• Grabbels
  • Laatst online: 19-04 14:18
LukeS schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:23:
[...]

Tip: bij strato.de krijg je nog betere specs voor hetzelfde bedrag.
Damn, dank voor deze tip! Ze bieden inderdaad elke graad VPS in Duitsland aan voor de prijs van de graad er onder in Nederland... Mooie boel. Per slot van rekening staan al hun servers in Duitsland, voor snelheid of ping maakt het dus niet uit of je op de Nederlandse of de Duitse website bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 19:42
Ik ontvang sinds donderdag (13/10) middag geen mail meer via Strato Exchange.
Kwam er door m`n eigen onzinngiheid pas vanochtend achter. Mail versturen gaat wel. Inloggen op outlook werkt en daar ook geen mail.

Ik heb niets aangepast qua instellingen, heb al weken zo niet maanden al niet ingelogd op de site
Nu zijn ze pas maandag beschikbaar voor klantenservice (wat ik voor zo`n groot bedrijf slecht vind)

Iemand die bekend is met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
@NickC Zie je wel mail binnenkomen in je strato webmail?

Ik heb net even een test mailtje gestuurd van mijn TransIP mail naar mijn Strato mail en die komt direct aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickC
Mx. Alba schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:29:
@NickC Zie je wel mail binnenkomen in je strato webmail?

Ik heb net even een test mailtje gestuurd van mijn TransIP mail naar mijn Strato mail en die komt direct aan...
Nee want het is Microsoft Exchange. Daarmee kan ik niet inloggen in de webmail.

Had een vriend een mail laten sturen en die kreeg een mail terug met DNS fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
NickC schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:50:
Nee want het is Microsoft Exchange. Daarmee kan ik niet inloggen in de webmail.

Had een vriend een mail laten sturen en die kreeg een mail terug met DNS fouten.
Tijd om de support van Strato in te schakelen denk ik, tenzij je je DNS entries zelf beheert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickC
Mx. Alba schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Tijd om de support van Strato in te schakelen denk ik, tenzij je je DNS entries zelf beheert?
Klantenservice van Strato is dramatisch, telefoon wordt niet opgenomen. En na 29 min wordt de verbinding automatisch verbroken. En dan ben je ook nog als zo`n groot bedrijf niet in het weekend bereikbaar. Heb ondertussen al het contact formulier ingevuld, kijken hoe snel ze daar zijn.

Ik denk dat ik weer snel terug keer naar TransIP, die zijn teminste wel elke dag bereikbaar. En heb daar altijd goede support gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-05 18:36
Ik vind ondertussen na 3-4 jaar ervaring met Strato dat in hun beheer portal een belachelijke hoeveelheid spam staat. Advertenties en andere meuk. Dat maakt de ervaring wel 10x minder. Steeds meldingen over "je site is onveilig" koop dit! koop dat!.

Beetje bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Acezeck schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:47:
Ik vind ondertussen na 3-4 jaar ervaring met Strato dat in hun beheer portal een belachelijke hoeveelheid spam staat. Advertenties en andere meuk. Dat maakt de ervaring wel 10x minder. Steeds meldingen over "je site is onveilig" koop dit! koop dat!.

Beetje bijzonder.
Tja, dat is het Vistaprint-marketingmodel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-05 07:35
Hebben hier mensen ervaring met Strato voor mail? En dan geen Exchange maar pop3/imap en smtp? Ik zit nu bij Neostrada en wil eigenlijk wat kosten verlagen. Ik heb eigenlijk alleen een portfolio daar draaien en die kan ik ook prima lokaal draaien op mijn NAS via Cloudflare. Mocht dat eens down zijn bij een reboot ofzo is geen ramp.

Echter wil ik wel mijn mail behouden. Ik heb nu een handje vol inboxen draaien, en verder een catchall die de rest in mijn main box zet. In theorie kom ik weg met het goedkoopste pakket qua opslag en aantal inboxen. Is het te goed om waar te zijn of is het gewoon prima voor simpele mail hosting?

Of andere suggesties waar ik mijn mail kan onderbengen?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-02 22:17
Momenteel zit ik bij Time4vps.com, maar ik overweeg over te stappen naar strato VC30 of VC40 omdat ze 6 tot 8 vCPU's aanbieden en ik rekenkracht nodig heb.Heb momenteel maar 2 vCpu's en dat is te weinig. Wie van jullie heeft ervaring met de rekenkracht van de strato-vps servers. In de specs wordt niet opgegeven wat de onderliggende hardware is.

Mocht er iemand zijn hier die een strato-vps heeft, zou diegene dan zo aardig willen zijn om even een 'lscpu' of 'cat /proc/cpuinfo' te posten hier? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roedi06
Overigens, die aanbieding die je krijgt als je naar de Duitse site gaat, gaat over een heel andere soort virtualisatie, namelijk Virtuozo. Alles wat in NL wordt aangeboden is gevirtualiseerd met KVM, alles wat in Duitsland wordt aangeboden met Virtuozo. Geen idee waarom ze dit verschil hebben. KVM heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-04 09:17
Gisteren een domeinnaam geregistreerd bij Strato. Ons DNS instellingen is er echter geen optie om het NS-record in te stellen. Heeft dit even tijd nodig, of is dat helemaal niet mogelijk bij Strato ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
devastator83 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:11:
Gisteren een domeinnaam geregistreerd bij Strato. Ons DNS instellingen is er echter geen optie om het NS-record in te stellen. Heeft dit even tijd nodig, of is dat helemaal niet mogelijk bij Strato ?
Als je een mail hebt ontvangen met "Je domeinnaam is geregistreerd" dan zou je daarna alle DNS-instellingen moeten kunnen wijzigen. De laatste keer ontving ik deze mail na ongeveer 11 uur zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04 16:42

stefklep

((Stefklepje))

roedi06 schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:46:
Momenteel zit ik bij Time4vps.com, maar ik overweeg over te stappen naar strato VC30 of VC40 omdat ze 6 tot 8 vCPU's aanbieden en ik rekenkracht nodig heb.Heb momenteel maar 2 vCpu's en dat is te weinig. Wie van jullie heeft ervaring met de rekenkracht van de strato-vps servers. In de specs wordt niet opgegeven wat de onderliggende hardware is.

Mocht er iemand zijn hier die een strato-vps heeft, zou diegene dan zo aardig willen zijn om even een 'lscpu' of 'cat /proc/cpuinfo' te posten hier? :)
Ik kijk ook uit naar een nieuwe VPS.. ben ook erg benieuwd naar ervaring bij Strato en dan met hun KVM oplossing in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woppie1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 16:39
Ik heb al sinds 2019 2 Centos 7 bakken draaien inclusief Plesk bij Strato. Ik kwam ook bij TranIP vandaan. Het prijsverschil is enorm maar zoals al eerder genoemd, geen console wat ik echt een groot gemis vindt. Je kunt wel in recovery mode de VPS herstarten dat heeft een aantal keren mijn leven gered.

De servicedesk ben ik ook niet over te spreken, het heeft de laatste keer 5 weken geduurd voordat ik iemand op de mail had. Aanvraag via contactformulier gedaan. Elke week een mail ontvangen dat het druk was en dat ik maar even geduld moest hebben....

Op de website staat dat je bij een nieuwe VPS Almalinux en Rocky kan kiezen. Ik wil 1 van mijn VPSen reinstallen maar kan alleen kiezen tussen Centos 7, Debian of Ubuntu. Nu ben ik zelf nogal een RHEL liefhebber dus wil ik perse Almalinux of Rocky. Weet iemand waarom je bij een reinstall deze niet kunt kiezen?

Ik hoop het wel anders kan ik weer 2 maanden echten op antwoord }:O

Inmiddels antwoord gekregen van Strato:

Midden vorig jaar hebben we een nieuw VPS-platform geïntroduceerd. Op dit nieuwe platform bieden we ook Rocky Linux 8 en AlmaLinux 8 aan.

Helaas is een geautomatiseerde overstap naar dit nieuwe platform niet mogelijk. Je zou, wanneer je dit wenst, een nieuwe server via onze website kunnen bestellen. Vervolgens kun je je data migreren en je oude server opzeggen.

Een overzicht van onze virtuele Linux servers op het nieuwe platform vind je hier:
https://www.strato.nl/server/vps-linux/

[ Voor 22% gewijzigd door Woppie1979 op 07-02-2023 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidbergh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 15:53
Ik heb sinds een paar dagen een VPS met Windows server 2022 als test afgenomen bij Strato. Op het moment neem ik ook VPS'en af bij Transip. Strato is letterlijk 5x goedkoper (10 eur p/maand vs ~55 a 60 eur p/maand) met op papier evenveel RAM / CPU (2 vCPU 4GB Ram en tussen 150 / 200GB SSD).

Het is qua management idd een stuk 'uitgekleder' dan bij TransIP, maar als het allemaal niet te moeilijk is wat je wil voldoet het prima. Wel merk ik dat in gebruik de server van Strato veel 'stroperiger' aanvoelt, cpu's springen graag naar 100%. Wanneer ik wat langer proefdraai met iets meer load (nu nog een kale NopCommerce installatie) laat ik nog wel weten hoe het bevalt qua snelheden.
Vooralsnog ben ik (even in gedachten houdend een tientje per maand) positief over wat er opgeleverd wordt.

Ik laat over een paar weken nog van me horen.

*edit; over klantenservice kan ik niks zeggen aangezien ik deze (nog) niet nodig heb gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoidbergh op 07-02-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvoorma
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 12:26
Zoidbergh schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:58:
Ik heb sinds een paar dagen een VPS met Windows server 2022 als test afgenomen bij Strato. Op het moment neem ik ook VPS'en af bij Transip. Strato is letterlijk 5x goedkoper (10 eur p/maand vs ~55 a 60 eur p/maand) met op papier evenveel RAM / CPU (2 vCPU 4GB Ram en tussen 150 / 200GB SSD).

Het is qua management idd een stuk 'uitgekleder' dan bij TransIP, maar als het allemaal niet te moeilijk is wat je wil voldoet het prima. Wel merk ik dat in gebruik de server van Strato veel 'stroperiger' aanvoelt, cpu's springen graag naar 100%. Wanneer ik wat langer proefdraai met iets meer load (nu nog een kale NopCommerce installatie) laat ik nog wel weten hoe het bevalt qua snelheden.
Vooralsnog ben ik (even in gedachten houdend een tientje per maand) positief over wat er opgeleverd wordt.

Ik laat over een paar weken nog van me horen.

*edit; over klantenservice kan ik niks zeggen aangezien ik deze (nog) niet nodig heb gehad.
Had je hier toevallig al iets over te delen?

Ik heb gisterochtend op strato.de de Linux V40-32 (LZ1) besteld, en buiten dat het 18 uur duurde voor oplevering; nog niet veel meer om te delen. (behalve dan dat opnieuw installeren (kale ubuntu) blijkbaar 1 uur moet duren (wat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedi06
Nielsvoorma schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Ik heb gisterochtend op strato.de de Linux V40-32 (LZ1) besteld, en buiten dat het 18 uur duurde voor oplevering; nog niet veel meer om te delen. (behalve dan dat opnieuw installeren (kale ubuntu) blijkbaar 1 uur moet duren (wat?)
Oef, als dat al een uur moet duren met de specs die ze zeggen te leveren, dan heb ik wel mijn bedenkingen of ik ook de overstap durf te maken. Als je nog meer ervaringen hebt, ben ik heel geinteresseerd, thanks voor het delen.

Zou het ook nog kunnen dat de virtualisatieoplossing (in dit geval Virtuozo) trager is dan KVM?

[ Voor 7% gewijzigd door roedi06 op 11-02-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidbergh
Nielsvoorma schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Ik heb nog geen kans gehad e.e.a. verder uit te bouwen. Op dit moment draait nog steeds een basisinstallatie van nopcommerce. Je kan er even doorheen klikken, is geen geheim; https://s2tech.nl

Specs vanuit beheeromgeving:
Image CPU RAM Opslag
Windows Server 2022 2 Cores 4 GB 200 GB
Windows VC10-4 (1.nl)

Moet wel zeggen dat de installatie en afronding binnen 2 uurtjes na bevestiging was afgerond, ging dus wel redelijk snel / soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvoorma
Ik heb mijn strato.de box ondertussen opgezegd;

Ik draaide er virtualmin op gezien het plan was om wat websites te verhuizen;

Echter alleen virtualmin alleen, zonder verdere load werkte al traag, en bleef constant hangen.
Herinstalleren had geen verbeterend effect.

Heb eerlijk gezegd strato ook geen kans gegeven om er iets aan te doen, gezien er totaal geen ondersteuning in Engels is, en mijn Duits alles behalve sterk is.

[ Voor 0% gewijzigd door Nielsvoorma op 21-02-2023 09:50 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Nielsvoorma schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:53:
Ik heb mijn strato.de box ondertussen opgezegd;

Ik draaide er virtualmin op gezien het plan was om wat websites te verhuizen;

Echter alleen virtualmin alleen, zonder verdere load werkte al traag, en bleef constant hangen.
Herinstalleren had geen effect verbeterend effect.

Heb eerlijk gezegd strato ook geen kans gegeven om er iets aan te doen, gezien er totaal geen ondersteuning in Engels is, en mijn Duits alles behalve sterk is.
Tja, een beetje vreemd toch om een dienst af te nemen van strato.de en je er dan over te beklagen dat de ondersteuning in het Duits is? Bij strato.nl is de ondersteuning in het Nederlands...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielsvoorma
Mx. Alba schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Tja, een beetje vreemd toch om een dienst af te nemen van strato.de en je er dan over te beklagen dat de ondersteuning in het Duits is? Bij strato.nl is de ondersteuning in het Nederlands...
Het is niet echt een klacht, het is echter wel waarom ik ervoor kies om ze niet een kans te geven om verbetering te bieden.

Ik benoem het echter gezien het in tegenwoordige begrippen vrij standaard is dat er Engelse support aanwezig is :9

[ Voor 0% gewijzigd door Nielsvoorma op 21-02-2023 11:24 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 12:11

TVL

Ik heb een maildomein van Strato en heb al sinds een tijdje een probleem met Outlook op Android. Ik heb twee mailboxen ingesteld (IMAP), één van XS4ALL en één eigen domein die bij Strato gehost wordt. Als ik nieuwe mailtjes binnenkrijg dan krijg ik bij mijn Strato mailbox te zien "Dit bericht heeft geen inhoud" bij XS4ALL niet. Heb gezocht op internet en ben wel meerdere vergelijkbare probelemen gezien maar niet echt een goede oplossing, bijvoorbeeld opnieuw het account instellen of de cache leegmaken. Probleem keert elke keer weer terug. Het vreemde is dat als ik een bericht verwijder en dit gelijk ongedaan maak dat het mailtje wel goed leesbaar is. Andere mailclients hebben dit probleem niet, vreemde is dat het probleem dus niet bij mijn XS4ALL mailbox voorkomt.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banana828
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 23-06-2023
Zal mijn evaring ook even delen.

Ik vond Strato altijd erg goed. Goede service en goede snelheid. De laatste tijd is het echt bagger.

Inmiddels 6 websites (WordPress) bij Strato en rete traag. Op mobiele internet krijg ik soms een timeout (anderen ook, verschillende providers, verschillende plekken). Een test gedaan bij een andere aanbieder (Cloud86) en copy van een website van Strato draait bij Cloud86 vele male sneller.
Contact gezocht met de support van Strato: Nooit een reactie gekregen.

Daarnaast had ik een VPS. Ik kon er niet meer bij door de trage snelheid (thuis, glasvezel, 200mbps geloof ik).

Ik reis veel en zit veel in Azie. Op een of andere manier is WordPress admin niet bereikbaar vanuit sommige Aziatische landen. Ik krijg dan een 503, maar als ik een VPN aanzet dan doet hij het wel. Na het inloggen kan ik de VPN uitzetten, want dan doet alles het gewoon.
Contact gezocht met de support van Strato: Nooit een reactie gekregen.

Toen, na 3 keer verzoek om hulp voor de snelheid en 503 foutmeldingen, heb ik maar een review geschreven op TrustPilot. Binnen een dag (niet eens een grap) kreeg ik een mail van TrustPilot dat ik bewijs moest leveren, want Strato had bezwaar gemaakt. Of ik even mijn hele hebben en houen wil toesturen, inclusief gegevens van mijn klanten (van wie ik de websites maak en bijhoud). Ik heb geweigerd die gegevens te delen en een week later was mijn review verwijderd.

Verschillende organisaties die tests hebben gedaan op verschillende hosts (waaronder Strato dus), zetten Strato vaak onderaan. Qua snelheid, support, laadtijd, etc.

Conclusie: Het lijkt wel of Strato het niet veel meer boeit. Tot dat je een negatieve review schrijft, dan zijn ze er erg snel bij. Oh, 2 maanden later kreeg ik een mail over de 503 foutmeldingen. Er stond letterlijk in "Geen idee, succes". En dan natuurlijk de nodige copy-paste naar niets zeggende, off topic hulppagina's.
En misschien doe ik zelf wel iets fout hoor! Kan ook, maar ik heb geen idee en verwacht toch wel iets meer van een host dan dit.

Conclusie 2: Ik ben weg. Inmiddels bezig om het hele zooitje over te zetten naar Cloud86. Eens kijken hoe het daar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Al enkele jaren heb ik de website van de politieke partij waarvan ik webmaster ben bij Strato gehost zonder problemen. Op mijn host heb ik daarnaast dan ook mijn persoonlijke website staan naast dan de website van de politieke partij. Echter afgelopen dinsdag 20 juni 2023 kreeg ik een mail van STRATO Abuse dat er SPAM mail verstuurd zou worden via mijn persoonlijke website.

Uiteraard ben ik meteen gaan kijken echter blijken ze dus mijn volledige host geblokkeerd te hebben inclusief dus alle subdomeinen. Enfin meteen de map verwijderd van waaruit dan volgens hun SPAM mail verstuurd zou worden. Dit naar hun gemaild en de dag erna kreeg ik dan een reactie dat er dus in andere mappen ook z.n. kwaadwillende bestanden zouden staan.

Het vage is dus dat die z.n. kwaadwillende bestanden systeembestanden zijn van WordPress zelf die ik dus niet zomaar kan verwijderen. Sterker nog dat ik dus ook geeneens als administrator in WordPress kan komen want alles is geblokkeerd. Enigste wat nog werkt is FTP maar ik dus gewoon volledig met de rug tegen de muur sta.

Enfin, uiteindelijk de hele map gedownload waarin dan de website staat van de politieke partij en deze eens gescanned met mijn eigen scanner Eset. Mijn scanner kan dus niets kwaadwillends vinden dus ik snap werkelijk niet waar STRATO mee bezig is. Ook heb en had ik al sinds enkele weken niets veranderd maar wel telkens alle beveiligingsupdates geinstalleerd op de website.

Vind dit dus wel een heel kwalijke zaak dat ze zomaar alles blokkeren en je van STRATO uit geen support krijgt. Ja, je kan dan wel een soort van scanner van hun zelf gebruiken om de website dan z.n. op te schonen. Alleen, ja, dan moet je daarvoor een abonnement afsluiten van 5 euro per maand. Dus als je het mij vraagt proberen ze je gewoon op deze manier iets aan te smeren.

Dus ondanks dat ik eerst heel tevreden was met STRATO vind ik dit echt waardeloos, zomaar alles afsluiten en zie maar hoe je het oplost. Alleen valt er gewoon niets op te lossen als dan maar alles leeg te vegen en eigenlijk van voren af aan weer te beginnen. Met het risico dan dat ze daar ook z.n. weer kwaadwillende bestanden in vinden en je weer opnieuw kan beginnen.

Te bedenkend dat er heel wat pagina's staan op de website van de politieke partij en ik dit niet zomaar binnen 1 dag weer opnieuw opgeset heb, dat gaat weer dagen of weken duren. Waardeloos zit zeg en ik baal behoorlijk hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Roel1966 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:43:

Te bedenkend dat er heel wat pagina's staan op de website van de politieke partij en ik dit niet zomaar binnen 1 dag weer opnieuw opgeset heb, dat gaat weer dagen of weken duren. Waardeloos zit zeg en ik baal behoorlijk hiervan.
Wel beetje flauw om Strato de schuld te geven van iets waar je zelf geen goede backups van hebt. Ik heb mijn site in 10 minuten terug online als mijn hosting provider me afsluit...

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
PerlinNoise schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Wel beetje flauw om Strato de schuld te geven van iets waar je zelf geen goede backups van hebt. Ik heb mijn site in 10 minuten terug online als mijn hosting provider me afsluit...
Ik denk dat je dan toch niet goed gelezen hebt wat ik schreef want ALLES is geblokkeerd op FTP na dan. Had en heb wel degelijk goede backups maar ook dat maakt niet uit. Dus als ik via FTP een backup terug zet blijft de hele webspace geblokkeerd en blijven zij beweren dat er kwaadaardige bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 21:47
Roel1966 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat je dan toch niet goed gelezen hebt wat ik schreef want ALLES is geblokkeerd op FTP na dan. Had en heb wel degelijk goede backups maar ook dat maakt niet uit. Dus als ik via FTP een backup terug zet blijft de hele webspace geblokkeerd en blijven zij beweren dat er kwaadaardige bestanden zijn.
Ik vermoed dat PerlinNoise bedoelt dat hij met zijn backups in 10 minuten zijn website terug online heeft, maar dan bij een andere hosting provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
job_h schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:10:
[...]

Ik vermoed dat PerlinNoise bedoelt dat hij met zijn backups in 10 minuten zijn website terug online heeft, maar dan bij een andere hosting provider ;)
Dat vermoed ik dus ook wel ja want anders was mijn site al lang weer online geweest. Paar keer al een oudere backup geprobeerd maar niets, alles geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Of Strato je account en bijbehorende websites nou terecht of onterecht heeft geblokkeerd, zelf lopen hobbyen vanuit een account waarop ook een belangrijke website draait is natuurlijk ook wel een risico... Was die politieke partij zich bewust van dat risico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Mx. Alba schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:47:
Of Strato je account en bijbehorende websites nou terecht of onterecht heeft geblokkeerd, zelf lopen hobbyen vanuit een account waarop ook een belangrijke website draait is natuurlijk ook wel een risico... Was die politieke partij zich bewust van dat risico?
Allereerst heb ik niet lopen hobbyen op deze website omdat ik natuurlijk geen enkel risico wilde nemen dat de website van de politieke partij gevaar zou lopen. Dat deze website via mijn eigen account opgezet is komt omdat er voor een aantal jaren terug helemaal niets was, dus geen website. Vervolgens dus heb ik hiervoor dan mijn eigen webspace aangeboden en deze dus volledig voor de partij ben gaan gebruiken.

Dus, er is helemaal niets vreemds gebeurd en de andere domeinen niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Nu online

Mx. Alba

hen/die/zij

Topicstarter
Roel1966 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 19:35:
[...]

Allereerst heb ik niet lopen hobbyen op deze website omdat ik natuurlijk geen enkel risico wilde nemen dat de website van de politieke partij gevaar zou lopen. Dat deze website via mijn eigen account opgezet is komt omdat er voor een aantal jaren terug helemaal niets was, dus geen website. Vervolgens dus heb ik hiervoor dan mijn eigen webspace aangeboden en deze dus volledig voor de partij ben gaan gebruiken.

Dus, er is helemaal niets vreemds gebeurd en de andere domeinen niet gebruikt worden.
Ah, duidelijk... Ik vraag me alleen nu wel af welke partij het is. Sowieso een kleintje, en niet een heel bekende, want die zijn allemaal nog online. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik vraag me alleen nu wel af welke partij het is
Een lokale partij, niets landelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
Ik ben wel benieuwd, (hoe) is dit inmiddels verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterP
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-08-2023
Hallo allen,

Ik overweeg ook een overstap naar Strato. Mijn use case gaat voor 95% om email accounts. Persoonlijke accounts, maar ook verschillende groepsmailadressen met forward naar diverse persoonlijke adressen. Dit dan ophalen via Gmail (of een andere client), hetzij inloggen op webmail (diverse gebruikers doen dat op hun eigen manier).

Kleine website, mogelijk een kleine DB. Kleinste pakket zou voldoende moeten zijn?

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande goed te doen moet zijn bij Strato?

Eventueel, maar dat is vooralsnog geen noodzaak, zou ik ook een andere site over willen zetten. Dit betreft een SMF forum met bijbehorende database. Daarvoor zal het kleinste pakket wellicht niet afdoende zijn...

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-05 08:57
Nou... voor een vriend aangeboden zijn Wordpress website van zijn bedrijf van een duurdere hosting volledig in eigen beheer te zetten. Strato leek daarin een veel goedkopere uitkomst. Had ik maar wat reviews opgezocht van te voren.

Tweetal domeinen verhuist naar Strato inclusief een Pro hosting. Wordpress website erop: TTFB al 10 seconden (tov nog geen 300ms op de oude hosting). Beloofde al niet veel goeds. DNS van Strato leek uiteindelijk een vreemd eigen paneel te zijn. Maximaal 1 a-record. Afijn, dat dekte de lading voor deze use-case, maar toch vreemd. Uiteindelijk de website niet sneller gekregen met een TTFB van 5,5 seconden (vrijwel een clean installatie), met uitschieters tot diep in de 20 sec. Voor een zakelijke website eigenlijk onacceptabel.

Klantenservice gebeld om de 30 dagen "niet-goed-geld-terug" garantie in gang te zetten. Dat ging prima. Beide domeinen geannuleerd, alsmede het hosting pakket. Duidelijk vermeld dat ik de domeinen wel graag wilde laten staan om niet weer gezeik te hebben met de verhuizing. Nee dat ging niet, dan moest ik een verhuiscode aanvragen en dan via de website bij Strato zelf een nieuw domein aanschaffen met die verhuiscode. Dat zou werken. Ondertussen zouden ze voor mij de domeinen opzeggen. Intern overzetten ging niet.

10 minuten later ontvang ik een mail dat de domeinen zijn opgezegd en dat ze dit bij de registry gaan doorgeven. Nogmaals gebeld "nee, de domeinen worden niet bij de registry opgezegd", ze lopen nog een maand door alvorens ze naar quarantaine gaan. Enfin, het zal wel. De mail zei wat anders.

En inmiddels zijn we verbleven op het punt dat ik niet meer kan inloggen in het portaal met de inloggegevens. Ik heb geleerd, ik vermijd Strato de volgende keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKroeze
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-05 07:13
In het verleden een VPS van strato gehad en opgezegd vanwege het proces limiet van het platform Virtuozzo.
Het valt me op dat het nieuwe platform op KVM draaid.

Zijn er mensen met ervaringen met dit nieuwe platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-05 22:15
Bijna een jaar maak ik nu gebruik van een VPS bij Strato (VC6-16) met Debian 11. Werkt prima voor mijn soort gebruik (draaien van wat custom software).

Nu loop ik tegen het punt aan dat ik wel eens Debian wil upgraden van 11 naar 12. Op mijn eigen pc gaat dat al jaren heel makkelijk telkens via apt upgrade etc. Maar de Strato VPS maakt gebruik van enkele specifieke Debian 11 sources:

https://repo.cloudlinux.com/kernelcare-debian/11 stable main
http://autoinstall.plesk.com/pool/PSA_18.0.52_11753/ bullseye extras

En op die sources is geen folder voor versie 12 te vinden. Nadat ik dit bij de helpdesk had voorgelegd kreeg ik na een paar dagen de suggestie om de server maar even helemaal weer schoon te installeren maar dan met versie 12.

Dat is natuurlijk vreemd, ze zouden gewoon hun sources met 12 moeten uitbreiden lijkt me. Sterker nog, als een schone install de enige optie is, kan ik beter een nieuw contract afsluiten met weer 6 maanden voor slechts €1,- ;)

Zijn er anderen die hier ook tegenaan zijn gelopen? (misschien ook wel met een andere Linux versie.) Alvast bedankt voor elke suggestie/hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Hmm, het lijkt er toch op dat ik inmiddels op 12 zit, via lsb_release -a

Distributor ID: Debian
Description: Debian GNU/Linux 12 (bookworm)
Release: 12
Codename: bookworm

De Debian sources zelf laat ik naar stable kijken (nu dus bookworm) en de strato sources wijzen nog naar 11. Misschien dat ik dus bv nooit een kernel krijg van 12 omdat die via kernelcare source wordt aangeleverd?

Is voor nu geen probleem, want het gaat mij er vooral om dat alle Debian packages (OpenJDK, Tomcat etc) gelijk zijn aan mijn ontwikkelomgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbash2014
Verdere aanvulling op mijn post hierboven....

Inmiddels heb ik ruim een jaar een VPS bij Strato en dat is me goed bevallen. Het gaat om de Linux VC6-16 (6 cores, 16GB geheugen en 500GB opslag, https://www.strato.nl/server/vps-linux/ ). En met die korting het eerste jaar is dat echt een hele goede deal wat mij betreft.

Om een aardige indruk te krijgen van de cpu performance, heb ik de Linux tool sysbench geinstalleerd. Vervolgens dit gedraaid op 1 t/m 6 threads. Je ziet dat de performance inderdaad vrijwel 1:1 lineair toeneemt met het aantal threads wat een goed teken is. Ook in absolute zin vind ik de performance heel behoorlijk (bv in vgl met mijn thuis pc).

Als je dit bv vergelijkt met een Google vm instance van het type e2-standard-2 dan presteert de Strato vps iets beter, maar is de Google vm stukken duurder. Nou zie je dat prijsvershil wel vaker als je een 'vaste' vps vergelijkt met een flexibele cloud instance.

Zie hieronder de Strato vps resultaten van sysbench voor threads 1 t/m 6:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
Strato VPS: 

6 CPU vCores
16 GB RAM gegarandeerd
500 GB NVMe SSD

Number of threads: 1
Initializing random number generator from current time

Prime numbers limit: 10000

Initializing worker threads...

Threads started!

CPU speed:
    events per second:   984.03

General statistics:
    total time:                          10.0008s
    total number of events:              9843

Latency (ms):
         min:                                    0.91
         avg:                                    1.02
         max:                                    2.74
         95th percentile:                        1.06
         sum:                                 9993.94

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9843.0000/0.00
    execution time (avg/stddev):   9.9939/0.00

Number of threads: 2

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  1950.53

General statistics:
    total time:                          10.0005s
    total number of events:              19510

Latency (ms):
         max:                                    2.60
         95th percentile:                        1.14
         sum:                                19979.72

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9755.0000/11.00
    execution time (avg/stddev):   9.9899/0.00

Number of threads: 3

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  2951.61

General statistics:
    total time:                          10.0008s
    total number of events:              29524

Latency (ms):
         min:                                    0.90
         max:                                    5.36
         sum:                                29981.05

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9841.3333/30.58
    execution time (avg/stddev):   9.9937/0.00

Number of threads: 4

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  3907.52

General statistics:
    total time:                          10.0009s
    total number of events:              39087

Latency (ms):
         max:                                    2.63
         95th percentile:                        1.12
         sum:                                39969.90

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9771.7500/84.70
    execution time (avg/stddev):   9.9925/0.00

Number of threads: 5

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  4915.64

General statistics:
    total time:                          10.0010s
    total number of events:              49170

Latency (ms):
         max:                                    5.47
         sum:                                49957.98

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9834.0000/80.17
    execution time (avg/stddev):   9.9916/0.00

Number of threads: 6

Threads started!

CPU speed:
    events per second:  5859.42

General statistics:
    total time:                          10.0009s
    total number of events:              58610

Latency (ms):
         max:                                   37.07
         95th percentile:                        1.04
         sum:                                59966.11

Threads fairness:
    events (avg/stddev):           9768.3333/81.18
    execution time (avg/stddev):   9.9944/0.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647804

Sinds 12:00 uur vandaag 26-12-2023 zijn meerdere servers bij Strato niet meer bereikbaar. Ook de remote console werkt niet. Bij Strato zijn ze telefonisch niet bereikbaar. Bij https://allestoringen.nl/storing/strato/ zijn de storingen ook zichtbaar.

Update 1: bepaalde dataverbindingen naar Strato zijn uitgevallen. Via NL zijn de servers vaak niet bereikbaar, maar wel bijv. via een VPN via België.

https://x.com/drfrag0815/...&t=M-UgasGyyYkK2Wm6P9kEEQ

Update 2 @16:06 de storing lijkt opgelost, al mijn servers zijn weer bereikbaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 647804 op 26-12-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhhh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 20:58
Weten jullie sinds wanneer Strato zijn prijzen heeft verhoogd? Ik zie nu dat een .nl jaarlijks al € 9,- moet kosten, dit was voorheen € 4,80. Ik heb geen mail o.i.d. van Strato ontvangen.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Inmiddels heb ik al een aantal jaren een host bij STRATO en eigenlijk tot afgelopen jaar verder weinig problemen gehad met STRATO. Echter afgelopen december was opeens de hele host geblokkeerd en de websites niet meer bereikbaar.

Normaal gesproken zou je dan toch een bericht verwachten van STRATO hetgeen voorheen wel altijd gebeurde. Ook dan met een eventuele oplossing of wat je dan kon doen als de webite geblokkeerd was maar nu dus helemaal niets.

Contact opgenomen met de servicedesk waarna ik pas na 1 week uiteindelijk een mail retour kreeg waarin ze dan aanvullende informatie nodig hadden. Netjes alle benodigde informatie gestuurd waarna ik na een paar dagen weer een mail retour kreeg.

De informatie die ik dan gestuurd had konden ze niets mee en ik telefonisch contact moest opnemen om dan gezamelijk te kunnen kijken naar een oplossing. Boos heb ik toen geantwoord dat het probleem dus NIET bij mij lag en ik niets kon doen omdat alles geblokkeerd was.

Uiteindelijk kreeg ik na weer een aantal dagen een mail van de afdeling abuse en er dus volgens hun spam vanuit een van onze websites verstuurd zou zijn geworden. Opeens stond er toen wel bij mijn klantenlogin dat ik een site scan kon doen en als die goed was werd de site automatisch gedeblokkeerd. Deze dus uitgevoerd en er dus niets gevonden was waarna de site(s) weer online waren.

Maar, nu na nog geen pak weg 2 weken weer hetzelfde liedje en de volledige host weer geblokkeerd is en ik nergens meer in kan komen. Totaal geen melding gehad en ook na het schrijven van een mail naar de service desk ook geen reactie.

Geen idee dus wat er veranderd is bij STRATO maar mij zijn ze als klant kwijt want ondertussen is de website nu al meer dan 3 weken in totaal offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidbergh
Roel1966 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:38:
Inmiddels heb ik al een aantal jaren een host bij STRATO en eigenlijk tot afgelopen jaar verder weinig problemen gehad met STRATO. Echter afgelopen december was opeens de hele host geblokkeerd en de websites niet meer bereikbaar.

Normaal gesproken zou je dan toch een bericht verwachten van STRATO hetgeen voorheen wel altijd gebeurde. Ook dan met een eventuele oplossing of wat je dan kon doen als de webite geblokkeerd was maar nu dus helemaal niets.

Contact opgenomen met de servicedesk waarna ik pas na 1 week uiteindelijk een mail retour kreeg waarin ze dan aanvullende informatie nodig hadden. Netjes alle benodigde informatie gestuurd waarna ik na een paar dagen weer een mail retour kreeg.

De informatie die ik dan gestuurd had konden ze niets mee en ik telefonisch contact moest opnemen om dan gezamelijk te kunnen kijken naar een oplossing. Boos heb ik toen geantwoord dat het probleem dus NIET bij mij lag en ik niets kon doen omdat alles geblokkeerd was.

Uiteindelijk kreeg ik na weer een aantal dagen een mail van de afdeling abuse en er dus volgens hun spam vanuit een van onze websites verstuurd zou zijn geworden. Opeens stond er toen wel bij mijn klantenlogin dat ik een site scan kon doen en als die goed was werd de site automatisch gedeblokkeerd. Deze dus uitgevoerd en er dus niets gevonden was waarna de site(s) weer online waren.

Maar, nu na nog geen pak weg 2 weken weer hetzelfde liedje en de volledige host weer geblokkeerd is en ik nergens meer in kan komen. Totaal geen melding gehad en ook na het schrijven van een mail naar de service desk ook geen reactie.

Geen idee dus wat er veranderd is bij STRATO maar mij zijn ze als klant kwijt want ondertussen is de website nu al meer dan 3 weken in totaal offline.
Voor de duidelijkheid; je hebt het hier over een shared hosting omgeving voor iets als een wordpress site? En niet een VPS bijvoorbeeld?

Ik zit nu ruim een jaar bij Strato met 2 VPS'en, en moet zeggen dat deze tot nog toe stabiel draaien. Echter maak ik ook geen gebruik van de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor de duidelijkheid; je hebt het hier over een shared hosting omgeving voor iets als een wordpress site?
Klopt, ik host er meerdere websites op via inderdaad Wordpress, maar het geen specifieke Wordpress host is want die kan je ook bij hun huren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jhhh schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:43:
Weten jullie sinds wanneer Strato zijn prijzen heeft verhoogd? Ik zie nu dat een .nl jaarlijks al € 9,- moet kosten, dit was voorheen € 4,80. Ik heb geen mail o.i.d. van Strato ontvangen.. :?
Mail is ondertussen verzonden:

Het is ons doel om je producten van hoge kwaliteit te bieden tegen zo laag mogelijke prijzen. Hierbij spelen meerdere factoren een rol.

Registries verhogen bijvoorbeeld regelmatig de prijzen voor de registratie en het beheer van domeinextensies. Tot nu toe hebben wij deze extra kosten voor onze rekening genomen en niet aan je doorberekend.

Dit jaar voert de SIDN, de registry voor .nl-domeinen, opnieuw een prijsverhoging door. Helaas kunnen we deze prijsverhoging niet langer opvangen. Daarom passen we de prijs van je .nl-domein aan het begin van de volgende contractduur aan. Als trouwe klant profiteer je daarbij van een betere prijs in vergelijking met nieuwe bestellingen.

Huidige prijs / jaar: EUR 4,80
Nieuwe prijs / jaar: EUR 7,20

Das een stijging van 50%... das best een boel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidbergh
Update vanuit mij; Ik heb mijn Strato VPS opgezegd. Sinds een paar weken merk ik dat requests in 60% van de gevallen er 500ms+ (soms 1,5 tot 3 sec!) over doen om aan te komen. Bij een server die aangeeft ~5% CPU gebruik te hebben en 4 van 12GB geheugen in gebruik.

Nu een VPS bij Contabo afgenomen die vooralsnog niet (vaak) boven de 120ms uitkomt, RDP voelt ook veel 'snappier'. Ik vermoed dat Strato te zwaar aan het overboeken is op de VPS'en waardoor iedereen last van elkaar heeft en CPU steal optreedt.

Wat betreft domeinen; deze heb ik van TransIP naar mijn.host gezet. Hier kost een .nl domein 6,04 incl btw per jaar. TransIP rekent tegenwoordig een whopping 12 euro voor een simpel nl domein :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 07:35

slaay

Natuurbeleven.com

hemiparo schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Mail is ondertussen verzonden:

Het is ons doel om je producten van hoge kwaliteit te bieden tegen zo laag mogelijke prijzen. Hierbij spelen meerdere factoren een rol.

Registries verhogen bijvoorbeeld regelmatig de prijzen voor de registratie en het beheer van domeinextensies. Tot nu toe hebben wij deze extra kosten voor onze rekening genomen en niet aan je doorberekend.

Dit jaar voert de SIDN, de registry voor .nl-domeinen, opnieuw een prijsverhoging door. Helaas kunnen we deze prijsverhoging niet langer opvangen. Daarom passen we de prijs van je .nl-domein aan het begin van de volgende contractduur aan. Als trouwe klant profiteer je daarbij van een betere prijs in vergelijking met nieuwe bestellingen.

Huidige prijs / jaar: EUR 4,80
Nieuwe prijs / jaar: EUR 7,20

Das een stijging van 50%... das best een boel...
De prijs betrof in 2023:
"Vanaf 2023 kost een jaarabonnement op een .nl-domeinnaam € 3,76 per jaar en de registrarbijdrage € 75,- per maand. "

Per 1 januari 2024 is dat verhoogd met 10%, dus dan komt dat neer op:
3,76 x 10% = € 4,14 excl BTW of € 5,00 incl BTW.

Geen idee hoeveel .nl domeinen Strato verkoopt per jaar, maar die € 75,00 stelt voor ze waarschijnlijk niks voor.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:43
Zoidbergh schreef op zondag 21 januari 2024 @ 17:13:
Wat betreft domeinen; deze heb ik van TransIP naar mijn.host gezet. Hier kost een .nl domein 6,04 incl btw per jaar. TransIP rekent tegenwoordig een whopping 12 euro voor een simpel nl domein :')
Ik ook (al enige tijd geleden). Op hun blog staat een interessant artikel over hun prijsvoering wat mij vertrouwen geeft. Dit jaar blijft de prijs voor een .nl bij hun in ieder geval nog € 4,99 (ex. BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerxjac
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 23:40
Is het mogelijk een forwarding IP met Port in te stellen bij Stato?
Het lijkt niet te werken nl.
xx.xxx.xxx.xx:5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
jerxjac schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:47:
Is het mogelijk een forwarding IP met Port in te stellen bij Stato?
Het lijkt niet te werken nl.
xx.xxx.xxx.xx:5000
Je kunt beter een reverse proxy gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerxjac
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-03 23:40
@PerlinNoise.
Je kunt beter een reverse proxy gebruiken.
Ik heb dat geprobeerd met nginx proxy manager. Maar het lukt me niet.
Kun je mij vertellen hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
jerxjac schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:21:
@PerlinNoise.
[...]

Ik heb dat geprobeerd met nginx proxy manager. Maar het lukt me niet.
Kun je mij vertellen hoe dit te doen?
Om je te helpen hebben we meer informatie nodig wat je al hebt geprobeerd. Je kunt beter even een eigen topic daarvoor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3svb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 14:55
Vraagje:

Het is de tweede keer dat ik hosting verschaf bij Strato (Basic Hosting).

Vorige keer geen problemen ondervonden. Alles leek snappy te verlopen op mijn website (online EK2024 spel).
Nu heb ik dit spel volledig herschreven met Laravel/Livewire, maar nu blijkt dat Strato toch wat problemen heeft met de meerdere requests op de backend (Livewire). Alles lijkt zo 'snappy' niet meer te verlopen... opzich niet zo'n probleem.

Nu is de verwachting dat het aantal spelers van een 50 naar pakweg 500 kan oplopen. Enig idee of dit een impact kan hebben op de performance van deze basic hosting?
Is er een limiet aan bandbreedte/dataconsumptie? De jonge (ongeïntresserde) dame van de helpdesk zei dat er géén limiet is hierop bij hun, maar ze leek me niet echt te begrijpen wat ik bedoel.

Nu wil ik het risico niet lopen door midden in het EK vast te stellen dat de site helemaal niet meer te benaderen is door het vele verkeer. Is er een verschil moest ik upgraden naar het Pro pakket?

Iemand soelaas hierover?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:45

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb bij Strato een HiDrive lopen, is nog uit de tijd dat die een speciale aanbieding hadden met altijd dezelfde lage aanbiedingsprijs. Kom nu voor het eerst een storing tegen, heel Strato is onbereikbaar, nu snap ik waarom mijn Synology NAS een foutmelding had op de HiDrive backup taak.

Schijnt blijkbaar toch veel vaker voor te komen dat Strato problemen heeft als ik zo de klagers op Allestoringen.nl lees. Misschien dat ik de boel maar eens opzeg als Strato weer online is. Ik heb sinds kort een off-site Synology staan waar ik met rsync naar backup dus Strato heb ik niet echt meer nodig.

Mocht ik toch nog een on-line backup willen, iemand een idee voor een goed alternatief? Gaat momenteel om zo'n 160 gigabyte aan backups dus wel een significante hoeveelheid.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 19-10-2024 10:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Wildfire schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:29:
Ik heb bij Strato een HiDrive lopen, is nog uit de tijd dat die een speciale aanbieding hadden met altijd dezelfde lage aanbiedingsprijs. Kom nu voor het eerst een storing tegen, heel Strato is onbereikbaar, nu snap ik waarom mijn Synology NAS een foutmelding had op de HiDrive backup taak.

Schijnt blijkbaar toch veel vaker voor te komen dat Strato problemen heeft als ik zo de klagers op Allestoringen.nl lees. Misschien dat ik de boel maar eens opzeg als Strato weer online is. Ik heb sinds kort een off-site Synology staan waar ik met rsync naar backup dus Strato heb ik niet echt meer nodig.

Mocht ik toch nog een on-line backup willen, iemand een idee voor een goed alternatief? Gaat momenteel om zo'n 160 gigabyte aan backups dus wel een significante hoeveelheid.
Zal wel met het artikel op de FP te maken hebben: nieuws: Klanten klagen over onbereikbare websites en emaildiensten gehost doo...

Het zijn de gebruikers van het KPN, Simyo en Delta netwerk die problemen hebben/melden. Zal in mijn optiek dus niet aan Strato liggen maar in het netwerk van voornoemde.

Verder snap ik niet dat je nu impusief wil gaan opzeggen. Je schrijft zelf dat het al jaren probleemloos werkte zonder issues en nu is er een storing waar zij vermoedelijk niets aan kunnen doen en dan wil je er meteen vanaf. Dat verbaasd mij dus echt en begrijp daar niets van.

Zit hier bij Odido en dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafino
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:21
We maken nu 3 jaar gebruik van de Strato VPS/ServerCoud omgeving, eigenlijk naar volle tevredenheid, snelle servers en altijd betrouwbaar (tot dit weekend).

Vanaf gisterenavond/dit weekend is het de eerste keer dat de servers onbereikbaar zijn.
IPv4 routering over KPN lijkt probleem te zijn, ipv6 lijkt gewoon te werken.

Via een omweg/VPN lukt het wel om in te loggen op het control panel van Strato, daar staat de melding:
------------------------------------------------
Onderhoudswerkzaamheden met impact op IPv6
Tussen 30 september en 8 november voeren we onderhoudswerkzaamheden uit aan ons platform die invloed hebben op het gebruik van IPv6. Dit kan resulteren in korte onderbrekingen, die soms enkele minuten kunnen duren.

Het gebruik van IPv4 wordt hierdoor niet beïnvloed.

Bedankt voor je begrip!

undefined
---------------

Vooral de afsluiting 'undefined' is wel toepasselijk in deze..

Het voelt onprettig dat de helpdesk van Strato niet bereikbaar is en er geen communicatie is, waardoor we echt geen idee hebben hoe lang dit nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRX
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-04 13:14

JRX

Wildfire schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 10:29:
...mijn Synology NAS...
Mijn "hoofd" Synology maakt online backups naar een Wasabi Pay as you go. Ik heb daar zo'n 2,2TB aan opslag in gebruik en betaal daar zo'n 15 USD per maand voor. Allemaal vrij eenvoudig in te regelen in HyberBackup, want de Wasabi API is AWS S3-compatible. Voordeel echter tov AWS is dat je bij Wasabi geen kosten betaalt voor up- & downloaden van je data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:41
Is jullie ervaring ook dat het domeinbeheer bij Strato supertraag gaat?

Ik heb gister een nieuw .nl domein geregistreerd bij Strato. Ik wil de dns in eigen beheer doen, maar je kan de ns servers pas wijzigen als dnssec gedeactiveerd is. Standaard wordt dnssec vanzelf geactiveerd, maar dat duurt uren. En nu duurt het deactiveren dus ook weer uren. Kortom ik ben een dag verder en ik heb zoiets simpels als de ns servers nog niet kunnen aanpassen.

Ik ben trouwens benieuwd of ik dnssec weer kan activeren met mijn eigen dns servers, en dus zonder domain guard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:29

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

(jarig!)
Nomi schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:24:
Is jullie ervaring ook dat het domeinbeheer bij Strato supertraag gaat?

Ik heb gister een nieuw .nl domein geregistreerd bij Strato. Ik wil de dns in eigen beheer doen, maar je kan de ns servers pas wijzigen als dnssec gedeactiveerd is. Standaard wordt dnssec vanzelf geactiveerd, maar dat duurt uren. En nu duurt het deactiveren dus ook weer uren. Kortom ik ben een dag verder en ik heb zoiets simpels als de ns servers nog niet kunnen aanpassen.

Ik ben trouwens benieuwd of ik dnssec weer kan activeren met mijn eigen dns servers, en dus zonder domain guard.
Ik heb met verschillende domeinen een vergelijkbare ervaring gehad. Ook dat wanneer ik domeinen verhuisde de verhuizing direct was maar het nog uren duurde voordat ze de nameservers doorgeven waardoor de domeinnaam uren offline was. Uiteindelijk ben ik vanwege de trage dienstverlening ook vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:41
Nomi schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 10:24:
Bij gebruik van eigen name servers is dnssec dus toch alleen mogelijk met domain guard waar je extra voor moet betalen. Helaas.

Op de website van Strato staat:
"DNSSEC is geïntegreerd in Domain Guard en verschijnt alleen als Domain Guard actief is. Voor .nl-domeinen is DNSSEC standaard beschikbaar."
Ik was natuurlijk gevallen voor die laatste zin. Wat daar staat blijkt dus niet helemaal te kloppen.
Pagina: 1