[Multi] Mass Effect Legendary Edition

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 15:28
@Dunello ; Yep inderdaad, heb die ook gedaan na de eerste of tweede main mission.. alle side quests gedaan :)

@Chester ; Hahaha! FEIT!! In ME1 is het nog irritanter als je al die "objects" wil vinden.. bijna onbegonnen werken om eerlijk te zijn... als je er nog 2-3 nodig hebt; begin maar eens te zoeken... echt wel insane dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik weet het niet zeker maar heb het gevoel dat er veel meer planeten met rich minerals zijn in ME2 en je daardoor niet perse zoveel meer hoeft te scannen? Is alweer wat jaartjes geleden dat ik het origineel heb gespeeld, dus kan ook een placebo effect zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:27
Sodeju. Deel 1 was fantastisch. Nu een paar uur in deel 2 zitten en die is gewoon nóg beter.

Hoe heb ik deze games ooit aan me voorbij kunnen laten gaan?

Wat een fantastische serie is dit tot nu toe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 23:21
Deel 1 en 2 uitgespeeld. Morgen maar eens beginnen aan 3. Inmiddels al z'n 68 uur erop zitten totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
kazuka schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:47:
Ik weet het niet zeker maar heb het gevoel dat er veel meer planeten met rich minerals zijn in ME2 en je daardoor niet perse zoveel meer hoeft te scannen? Is alweer wat jaartjes geleden dat ik het origineel heb gespeeld, dus kan ook een placebo effect zijn.
Je hoeft niet grondstoffen te minen bij alle planeten. Wel is het fijn om alle planeten lang te gaan omdat sommige een verborgen missie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:06
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:36:
Ik zit echt met volle teugen van de Legendary Edition te genieten zeg. Nooit eerder ME gespeeld, nu deel 1 aan het spelen. Fantastisch!
@Timothy3000 Mag ik je aanraden om de "echte" ME1 te kopen en die eerst te spelen?
Die is echt minder "spacebar combat" dan deze nieuwe meuk.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Zijn gewoon exact dezelfde games toch, maar dan een opgepoetste versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 13:55
Timothy3000 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:16:
Zijn gewoon exact dezelfde games toch, maar dan een opgepoetste versie?
Ze hebben de gameplay ietsje gemoderniseerd. Daarbij zeggende gewoon de legendary edition spelen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51
Chester schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:49:
Ondertussen bezig met ME2. Ik was vergeten hoe irritant ik dit altijd vond:
[Afbeelding]
In het origineel is daar een mod voor, scheelt heelt wat tijd. Begrijp dat ze voor de remaster mods wel mogelijk gaan maken dus misschien nog even geduld ;)
@Timothy3000 Mag ik je aanraden om de "echte" ME1 te kopen en die eerst te spelen?
Worth a Buy zei ook al zoiets met spacebar :D
Gaf ook aan hoe ik er persoonlijk naar kijk, ga je ze voor het eerst spelen is het zeker een aanrader maar als je ze als eens gespeeld heb en alle DLC al hebt raad ik de mods aan, vond daarom wel de remaster een beetje tegenvallen misschien?
Ben benieuwd als mods bij de remaster worden ondersteund hoe het er dan gaat uitzien en of het me over de streep trekt om te kopen. Viel wel een beetje tegen dat je niet net bij als Skyrim of Bioshock de remaster erbij kreeg als je werkelijk alle DLC en items al had, niet eens beetje intro korting, maar blijft EA natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
shaiwa887 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 23:44:
[...]

In het origineel is daar een mod voor, scheelt heelt wat tijd. Begrijp dat ze voor de remaster mods wel mogelijk gaan maken dus misschien nog even geduld ;)
Tegen die tijd zijn alle planeten al depleted :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Basekid schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Ze hebben de gameplay ietsje gemoderniseerd. Daarbij zeggende gewoon de legendary edition spelen hoor!
Ja, heb deel 1 van de Legendary al uit, maar snap niet zo goed waarom deel één volgens BadBrains ''meuk'' is en een mindere versie dan het origineel. Is dat origineel dan nóg beter? Want ik vond hem in de Legendary Edition al geweldig.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:53

s0kkie

Cowabunga

Vanochtend het laatste deel uitgespeeld, heb heel wat uurtjes per dag gemaakt maar het is gelukt lol.
Blijven toch wel echte klassiekers om nog een keertje door te spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Hoeveel uur heeft het je ongeveer gekost om alle drie uit te spelen? En ook veel side content gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50

Willybubba

Nut up or shut up.

Gewoon weer helemaal addicted, haha. Nooit beseft hoeveel ik ME eigenlijk miste. Ik heb deel 1 echt gebinged, lang geleden dat ik zo'n game echt in een weekje heb uitgespeeld. En ik wilde eigenlijk even wachten tussen de Mass Effecten in, maar ik had deel 1 uit en ben gewoon maar direct aan deel 2 gestart.

Zelden zo blij geweest met een remaster.

Ik had overigens ook al het idee dat er meer meuk op de planeten te vinden is met scannen. Niet zozeer doordat ik daadwerkelijk heel veel spul krijg ofzo, meer doordat ik steeds heel snel door mijn probes heen raak.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:06:
Hoeveel uur heeft het je ongeveer gekost om alle drie uit te spelen? En ook veel side content gedaan?
Deel 1 - ongeveer 10 uur, wel paar side missions geskipt omdat ik die uncharted planeten niet heb gedaan.
Deel 2 - ongeveer 19 uur, hier wel veel side missions en DLC gedaan en gezorgd dat
spoiler:
iedereen het overleeft tijdens de suicide mission

Deel 3 - ongeveer 25 uur, ook alles gedaan (side missions en DLC)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:06:
100 uur als je alles wilt doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
s0kkie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Deel 1 - ongeveer 10 uur, wel paar side missions geskipt omdat ik die uncharted planeten niet heb gedaan.
Deel 2 - ongeveer 19 uur, hier wel veel side missions en DLC gedaan
Deel 3 - ongeveer 25 uur, ook alles gedaan (side missions en DLC)
Even die ene zin achter deel 2 achter een spoilertagje gooien. Dat had ik nog niet willen weten.... :( (ja, I know, games zijn al jaren uit, maar dit is een topic voor de Legendary Edition en er zullen wel veel meer nieuwe speler zijn dus spoilertags zou wel fijn zijn)

10u voor deel 1 is wel heel snel. Dan heb je wel meer dan een paar side missions geskipt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Even die ene zin achter deel 2 achter een spoilertagje gooien. Dat had ik nog niet willen weten.... :( (ja, I know, games zijn al jaren uit, maar dit is een topic voor de Legendary Edition en er zullen wel veel meer nieuwe speler zijn dus spoilertags zou wel fijn zijn)

10u voor deel 1 is wel heel snel. Dan heb je wel meer dan een paar side missions geskipt. :)
Spoilertags lijken me rijkelijk laat. Er is over alle delen zo veel gezegd en geschreven in de afgelopen jaren, dat ik dan de voorkeur geef aan een meer leesbaar topic.
Edit: zie ook Bundin in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" om off topic discussie te voorkomen :)

Wat betreft ME1 in 10 uur... Dat kan natuurlijk prima, maar ik denk dat je dan de essentie van Mass Effect een beetje hebt gemist. De eeuwige vraag "hoe heeft de held tijd voor al die onzin als in het hoofdverhaal zo gehamerd wordt op tijdsdruk" geldt natuurlijk ook voor ME, maar er is zoveel meer.

Is het echt relevant dat het schip van de broer van npc 1214 vermist is? Nope. Maar het geeft
het ME universum voor mij kleur. Omdat ik iedere 20 minuten iemand tegen kom met een achtergrondverhaaltje en met soms heel begrijpelijke vragen/problemen, voel ik me als speler meer verbonden met het lot van al die npcs en dus met het hele universum.

En hoe meer achtergrond informatie ik kreeg in mijn eerste keer ME spelen, hoe meer ik te weten kwam van de geschiedenis en de verschillende alien rassen, hoe fijner ik de vier spellen (ja ook Andromeda) vond. Het wordt beter als je heel veel in een ruimere context kan plaatsen :)

Daarnaast werkt het door in latere delen. Van het afronden van sommige side missions zie je in deel 2 of 3 soms iets terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 25-05-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Bundin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Spoilertags lijken me rijkelijk laat. Er is over alle delen zo veel gezegd en geschreven in de afgelopen jaren, dat ik dan de voorkeur geef aan een meer leesbaar topic.
Voor veel spelers zal dit de eerste keer zijn dat ze de trilogie zullen ervaren. Beetje zonde als die dan uit dit topic moeten wegblijven omdat mogelijk de game voor ze wordt gespoiled.

Misschien een idee om nog een tweede topic aan te maken waarin Mass Effect in het algemeen kan worden besproken zonder spoilertags?

[ Voor 12% gewijzigd door Timothy3000 op 25-05-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:00
[...]

Edit: zie ook Bundin in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" om off topic discussie te voorkomen :)
Even mijn opinie (al dan niet ongevraagd 😜), omdat er ook legio spelers zijn die voor het eerst aan deze geweldige serie beginnen, mag er wat mij betreft wel met spoilertags gewerkt worden om hun ervaringen zo fris mogelijk te houden 👍
Zoveel moeite is het immers niet, en dan laat je de keuze tenminste bij de lezer ervan 😉

Nu ruim 30 uur in Mass Effect 1 zitten, ben echt alles aan het uitspelen qua secondaire missies eerst 😎
Toch wel een tijd geleden dat een game mij er zo weer in weet te trekken, dit is Bioware op hun best voordat EA die ontwikkelaar door het slijk heen wist te trekken (kuch, Anthem) 🤬

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedyNick op 25-05-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:00
..

[ Voor 99% gewijzigd door SpeedyNick op 25-05-2021 13:13 . Reden: Oeps, dubbel postje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Er is in de tijd wel reclame gemaakt voor ME2 dat er een "definitief einde" kan zijn door jouw eigen keuzes in het spel. Wat concreet wil zeggen dat je uw save game NIET kan inladen in ME3.

Veel fans vroegen zich af hoe en wat... Dus als je ooit ME gevolgd hebt, dan weet je dit nog dat ME2 zo in elkaar zat.. Hieronder beschrijf ik wat er concreet gebeurt;

spoiler:
Als uw crew dood gaat, kan Shepard ook dood gaan en dan is het gedaan met spelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Ik dacht er wel even over om het te doen, maar eigenlijk zegt die zin nog steeds helemaal niks over hoe en wat :) Maar ik zal het nog wel even aanpassen!
ME1 vond ik persoonlijk eigenlijk het minst boeiend qua characters en opbouw en daar wordt het extra exploren ook niet zo beloond als in deel 2 en 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:36

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Bad Brains schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:13:
[...]

Ik heb de originele meerdere malen gespeeld en ben nu met deze bezig. Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? Combat is voornamelijk hetzelfde maar met meer polish dus het advies is juist om niet de oude te spelen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
RoamingZombie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:38:
[...]

Ik heb de originele meerdere malen gespeeld en ben nu met deze bezig. Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt? Combat is voornamelijk hetzelfde maar met meer polish dus het advies is juist om niet de oude te spelen.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. De combat in het origineel was naar mijn mening minder vloeiend en de UI minder duidelijk. Ik zie alleen maar verbeteringen.

Los daarvan is de Mako nu een verademing tov de Mako toen. Alleen daarvoor al ga ik niet meer terug. En dat zeg ik als iemand die ME2 een enorme stap terug vond ten opzichte van ME1 (want shooter on rails met mini levels en geen gevoel van een groot universum want mini levels).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:32
QuZyX schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:48:
Man man man.. ben ik totaal verkocht aan deze Legendary Edition... :o Heb de originele games meerdere keren gespeeld en ik ben gelijk "vergeten" hoe goed die reeks echt wel was...

Wat ik nu ook meer voel, is het idee dat we eigenlijk aan het gaan zijn naar zo een wereld in het echt.. Met de landing op Mars is dat gelijk al een mini mini mini stapje voorwaarts om te bereiken wat Mass Effect heeft... Stel je voor hé! ;-) Ja.. .bij gaming moet je af & toe eens uw fantasy de vrije loop laten.
Haha dat van Mars herken ik. Dat had ik ooit met klassiek deel 1 dat ik die missie op de maan deed. Liet daarna mijn honden uit, het was donker en haast volle maan of iig goed zichtbaar. Ik weet nog dat ik naar de maan keek tijdens die wandeling en hardop zei nice ik ben daar net geweest. Oh nee dat was in het spel besefte ik daarna. Dat is ook zo vet aan Mass Effect met de aarde enzo, niet zoals Star Wars (waar ik ook verzot op ben trouwens) dat ontkoppeld is aan onze eigen heelal. Zit nu ook goed op stoom in deel 1, dik 20 uur erin en veel side missions gedaan waaronder de DLC met de Astroïde. Volgens sessie wordt Noveria altijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-05 09:57
Voor de mensen die met ME1 bezig zijn en naar de planeet Virmire gaan, ik ben een akkelige bug tegen gekomen waardoor ik me game moest resetten naar een oudere save, speel op pc.

Omdat het een quest is zal ik het even in Spoiler tags zetten. Maar tip, als je de Base in gaat save je game wat vaker, in elk geval tot je er weer uit bent.

spoiler: Virmire Bug
In de Krogan base op virmire heb je 2 groepen gevangen Salarians zitten, waarbij bij de eerste gevangen salarian de indoctrination al te ver is en de keuze is aan jou om iets te bepalen =), so far so good

Bij de 2e Salarian die gevangen is en die nog wel 100% bij ze koppie is. Na zijn gesprek heb je de optie om de 4 gevangen salarians in de kooi er naast te helpen.

Nadat ik ze geholpen had uit hun situatie, en het filmpje is afgelopen, is mijn hele game gaan happeren en stotteren.. ik had gehoopt dat dit weg zou gaan als ik de kamer uit zou lopen. maar het bleef. Ik heb dit 2x toe getest met een full game restart, ook pc restart en load savegame etc etc voor het gesprek, maar elke keer was mijn hele game naar de mallemoer.

hebben meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dunello schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:04:
Voor de mensen die met ME1 bezig zijn en naar de planeet Virmire gaan, ik ben een akkelige bug tegen gekomen waardoor ik me game moest resetten naar een oudere save, speel op pc.

Omdat het een quest is zal ik het even in Spoiler tags zetten. Maar tip, als je de Base in gaat save je game wat vaker, in elk geval tot je er weer uit bent.

In de Krogan base op virmire heb je 2 groepen gevangen Salarians zitten, waarbij bij de eerste gevangen salarian de indoctrination al te ver is en de keuze is aan jou om iets te bepalen =), so far so good

Bij de 2e Salarian die gevangen is en die nog wel 100% bij ze koppie is. Na zijn gesprek heb je de optie om de 4 gevangen salarians in de kooi er naast te helpen.

Nadat ik ze geholpen had uit hun situatie, en het filmpje is afgelopen, is mijn hele game gaan happeren en stotteren.. ik had gehoopt dat dit weg zou gaan als ik de kamer uit zou lopen. maar het bleef. Ik heb dit 2x toe getest met een full game restart, ook pc restart en load savegame etc etc voor het gesprek, maar elke keer was mijn hele game naar de mallemoer.

Ik ben nog vlak vóór Virmire, maar loop nu tegen de oude 'spatiebalk bug' aan. Soms kan ik die gewoon niet gebruiken en reageert de game totaal niet op de input van de spatiebalk. Quickload is de enige optie.

Ook stottert de game regelmatig, als ik op planeten aan het rondrijden ben. Enórm irritant. De rest van de game loopt (uiteraard) als een zonnetje want het stelt grafisch weinig voor.

Is dit nou gewoon weer een snelle cash grab geweest? Ze hadden wel wat beter bugs mogen pletten. Bugs die ook al láng bekend zijn, zeker die van de spatiebalk.

Ik ga me wel even door dit deel heen worstelen. Sowieso mijn minst favoriete ME vanwege de slechte mechanics, overdaad aan loot en compleet nutteloze 'economy'. En die planeetmissies zijn echt irritant, en allemaal hetzelfde... Dat vond ik bij mijn eerste playthrough in 2010 ook al...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-05 09:57
Nyarlathotep schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Ik ben nog vlak vóór Virmire, maar loop nu tegen de oude 'spatiebalk bug' aan. Soms kan ik die gewoon niet gebruiken en reageert de game totaal niet op de input van de spatiebalk. Quickload is de enige optie.

Ook stottert de game regelmatig, als ik op planeten aan het rondrijden ben. Enórm irritant. De rest van de game loopt (uiteraard) als een zonnetje want het stelt grafisch weinig voor.

Is dit nou gewoon weer een snelle cash grab geweest? Ze hadden wel wat beter bugs mogen pletten. Bugs die ook al láng bekend zijn, zeker die van de spatiebalk.
De Spatiebalk bug ken ik zelf niet. Ik ben eindelijk blij dat er Controller Support in zit =), Vroeger ME1 op de Xbox gespeeld en ME2 en ME3 op de pc.. Maar ik vind deze serie beter spelend met een controller. Tip ;)

Dat je last hebt van random stotters en haperingen is heel irritant, Drivers up to date?

Ik ben behalve deze bug geen enkele andere bug tegen gekomen. En hij loopt ook als een Zonnetje.
Voor mij persoonlijk is deze Editie een mooie samenvoeging. Dit is mijn all time favorite gameserie.

Wat betreft ME1, die is mooi opgepoetst. En ja bepaalde game Mechanics en inventory management zijn outdated maar die issues neem ik voor lief.
Ik stoor mijzelf meer aan het feit dat ik vrij snel Fatigued ben :+

Is het een Snelle cash grab?

Ik ben van mening dat ze de serie een mooie reboot hebben gegeven en goed speelbaar hebben gemaakt voor de nieuwkomer.. ME1 was in mijn ogen niet goed oud geworden. Ik heb deze ook het minst gespeeld, mede door de traagheid/Lompheid van de game. Ik ben blij dat ik dit nu weer up to date kan spelen anno 2021... Het verhaal in ME1 heeft mij namelijk verliefd gemaakt op de serie.

Zelfs de Quick Lift Loading optie, waar ik bij het horen dat ze dit gingen toevoegen, erg blij mij was, merk ik dat ik dit toch niet gebruik, mede omdat ik de gesprekken tussen de Crew gewoon heerlijk vind om naar te luisteren. Dit voegt voor mij veel Immersie toe.

En inderdaad, de Side missie planeten zijn Lifeless en is veelal kopie plak kwa setup..

spoiler: Side missies
Ik zelf Skip deze missies voornamelijk, Mede omdat ik in 2007 dit allemaal al gedaan heb. En veel van die missies niet bij dragen aan het vervolg in 2 en 3...

Maar wil je het maximale uit ME1 halen, ja doe ze.
Ze kunnen wel bijdragen aan het Mass Effect gevoel :).

Nog een paar Missies in ME1 en dan door naar ME2.. het pareltje van de trilogie_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dunello schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:21:
[...]

De Spatiebalk bug ken ik zelf niet. Ik ben eindelijk blij dat er Controller Support in zit =), Vroeger ME1 op de Xbox gespeeld en ME2 en ME3 op de pc.. Maar ik vind deze serie beter spelend met een controller. Tip ;)

Dat je last hebt van random stotters en haperingen is heel irritant, Drivers up to date?

Ik ben behalve deze bug geen enkele andere bug tegen gekomen. En hij loopt ook als een Zonnetje.
Voor mij persoonlijk is deze Editie een mooie samenvoeging. Dit is mijn all time favorite gameserie.

Wat betreft ME1, die is mooi opgepoetst. En ja bepaalde game Mechanics en inventory management zijn outdated maar die issues neem ik voor lief.
Ik stoor mijzelf meer aan het feit dat ik vrij snel Fatigued ben :+

Is het een Snelle cash grab?

Ik ben van mening dat ze de serie een mooie reboot hebben gegeven en goed speelbaar hebben gemaakt voor de nieuwkomer.. ME1 was in mijn ogen niet goed oud geworden. Ik heb deze ook het minst gespeeld, mede door de traagheid/Lompheid van de game. Ik ben blij dat ik dit nu weer up to date kan spelen anno 2021... Het verhaal in ME1 heeft mij namelijk verliefd gemaakt op de serie.

Zelfs de Quick Lift Loading optie, waar ik bij het horen dat ze dit gingen toevoegen, erg blij mij was, merk ik dat ik dit toch niet gebruik, mede omdat ik de gesprekken tussen de Crew gewoon heerlijk vind om naar te luisteren. Dit voegt voor mij veel Immersie toe.

En inderdaad, de Side missie planeten zijn Lifeless en is veelal kopie plak kwa setup..

spoiler: Side missies
Ik zelf Skip deze missies voornamelijk, Mede omdat ik in 2007 dit allemaal al gedaan heb. En veel van die missies niet bij dragen aan het vervolg in 2 en 3...

Maar wil je het maximale uit ME1 halen, ja doe ze.
Ze kunnen wel bijdragen aan het Mass Effect gevoel :).

Nog een paar Missies in ME1 en dan door naar ME2.. het pareltje van de trilogie_/-\o_
Guess what... Net in Virmire mijn 'ding' gedaan bij het tweede cellenblok en... Stotterfeest. Onspeelbaar.
Wat een lauwe kak is dit zeg. Een spel van dik 10 jaar oud zó uitbrengen. Ik had moeten wachten met de aankoop van deze titel...

Edit: ik heb de laatste AMDdrivers voor mijn RX5700 XT. En vsync uitschakelen en FPS cap op 60 zetten helpt niet.
Ik gooi de boel maar opzij totdat het gefixed is.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 26-05-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Ikzelf heb ook de "spacebar" bug gehad... saven en opnieuw loaden was de snelle oplossing.. ikzelf stoorde mij er voor de rest niet aan eigenlijk...

Heb ME1 uitgespeeld op level 55... ondertussen aan ME2 begonnen... :) Zit nu voorbij de prologue en kan er volop aan beginnen..

ME1 is kwa mechanics inderdaad de mindere van de 3 maar goed.. het spel (origineel is 14 jaar oud...) Ik heb er van genoten maar nu aan 2, beste game kwa characters... ME3 ben ik zo een beetje vergeten wat & hoe... eigenlijk wel erg.. ik vraag mij nu luidop af of ik die 1 of 2 keer heb uitgespeeld... heel benieuwd naar ME3 dus! :)

maar eerst een uur of 30-40 in ME2 spenderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-05 11:21
Dunello schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:04:

Toevallig eergisteren Virmire 2x gespeeld (moest een blunder rechtzetten i.v.m. het leven van een niet nader te noemen side-character) maar heb op dat moment geen last gehad van deze bug bij de Salarians. Zowel op mijn PC als op mijn laptop geen problemen gehad. Ook de later genoemde "Spacebar bug" herken ik niet. De enige bug die ik had was een incidentele framedrop op Noveria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Na wat rondspeuren op internet ben ik verder gaan spelen. Het is gewoon een deel van die basis op Virmire dat enorm stottert. Ik heb er even doorheen moeten bijten, en nu op weg naar Ilos zonder problemen.
Snel uitspelen dit deel en verder met het véél betere ME2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Sja, welke beter is is natuurlijk erg persoonlijk. Toen 2 uitkwam stond ik vooraan in de digitale rij maar na een uur of 3 haakte ik teleurgesteld af. Pas zes maanden later bij poging 2 viel het me wat meer mee. Ja het verhaal is prima, maar voor mij voelde het als een matige shooter met allemaal losse kleine leveltjes. Waar de citadel en de 'story planets"in 1 voor mij een gevoel van ruimte gaven, juist omdat je naar je schip moet lopen, er airlock zijn, je vaak heen en weer moet. Minder gestroomlijnd, maar voor mij beter. 2 vind ik aan elkaar hangen van krappe lineaire levels met om de 1.5 minuut een wat grotere ruimte met cover voor dat gevecht dat je dus altijd aan ziet komen. En heat clips ipv het heat systeem van 1 benadrukt het shooter-first gevoel nog meer.

Maar alsnog zal ik er binnenkort met plezier aan beginnen. Morgen eert Virmire maar eens afmaken net hoi gezegd tegen de Salarians op het strand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Bundin schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 23:50:
Sja, welke beter is is natuurlijk erg persoonlijk. Toen 2 uitkwam stond ik vooraan in de digitale rij maar na een uur of 3 haakte ik teleurgesteld af. Pas zes maanden later bij poging 2 viel het me wat meer mee. Ja het verhaal is prima, maar voor mij voelde het als een matige shooter met allemaal losse kleine leveltjes. Waar de citadel en de 'story planets"in 1 voor mij een gevoel van ruimte gaven, juist omdat je naar je schip moet lopen, er airlock zijn, je vaak heen en weer moet. Minder gestroomlijnd, maar voor mij beter. 2 vind ik aan elkaar hangen van krappe lineaire levels met om de 1.5 minuut een wat grotere ruimte met cover voor dat gevecht dat je dus altijd aan ziet komen. En heat clips ipv het heat systeem van 1 benadrukt het shooter-first gevoel nog meer.

Maar alsnog zal ik er binnenkort met plezier aan beginnen. Morgen eert Virmire maar eens afmaken net hoi gezegd tegen de Salarians op het strand :)
Heb hetzelfde inderdaad met deel 1, voelt als een grote aaneengesloten ruimte. Al vind ik de hubs in deel 2 en 3 wel leuk (op citadel in deel 2 na dan). Maar deel 2 is het schip weer veel leuker dan deel 1 vind ik persoonlijker. Achja alles bij elkaar drie geweldig leuke spellen met elk hun eigen sterke punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Net een uur of 2-3 in ME2 zitten... even mijn visie/mening delen;

- ME1 blijft kwa verhaal voor mij altijd het allerbeste.. de levels zijn niet zo veel (4-5 main quests) maar wel erg groot en de story is echt wel intens en zot.

- ME2 ben ik nu net terug aan bezig.. vergeten hoe groot die Normandy SR2 wel is zeg! En ME2 is de beste wat betreft de karakters, echt zoveel personages om mee te praten en hun persoonlijke missies zijn op zich wel het meest wijze aan de game.

Dat het meer een shooter is, is voor mij persoonlijk een meerwaarde. Ikzelf speel als Soldier met de Assault Rifle.. Ja inderdaad, ik speel het echt als pure shooter... Misschien moet ik maar een 2nd playthrough doen (hopen op een natte/koude zomer denk ik dan), met een Renegade Female andere klasse :) Nu is het Male Paragon.

Ja, ik amuseer mij top, heb het hier al meermaals gescheven.. ik laat er een stuk van mijn privé leven voor staan om ME1/2/3 te kunnen spelen.. en dat is LANG geleden ik prioriteit gaf aan "een spelleke" :)

Love it! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krimglas
  • Laatst online: 14-03-2023
Naar aanleiding van de tweakers review dit topic opgezocht :)
Ben nu zelf volop met ME1 bezig. Voor mij is het mijn eerste 'echte' playthrough, en ik geniet er volop van. Ja, je merkt dat het een oud spel is, en vooral wanneer je planeten gaat verkennen krijg je vaak een deja vu gevoel wanneer je een gebouw binnengaat, maar verder ga ik -helemaal- niet akkoord met de ervaringen van de reviewer. Het is lang geleden dat ik quests en daarbij horende dialoog zo goed vond dat ik NOOIT een voiced dialooglijn afbreek of oversla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09

Lapras

Ice beam

Ik snap wel wat de reviewer bedoelt. Deel 1 is gewoon erg verouderd, maar dat doet niet af aan de kwaliteit van het verhaal en de lore. Toch ben ik wel benieuwd of ik het nog steeds zo aardig zou vinden als ik het nu als nieuwe speler zou spelen of dat de nostalgie toch de overhand voert. Goed om te lezen dat mensen het toch waarderen nu ze er voor het eerst mee in aanraking komen.

ME 1 is gewoon nogal klungelig, maar het blijft ongeëvenaard charmant en boeiend. Net als Dragon Age Origins uit die tijd. Ik kan de mensen begrijpen die zich niet over de verouderde mechanics heen kunnen zetten, maar ik zit weer te genieten van de creativiteit van de schrijvers.

Dat gezegd hebbende, deel 1 op Insanity is best pittig. Doordat je sneller skill points krijgt (en in mijn herinnering ook veel sneller gear van 5+ klasse) is het allemaal wel te doen, maar de meeste melee en sniper schoten zijn alsnog een one-hit. Gelukkig is er genoeg CC om dat tegen te gaan. Ik ga voor de alledrie op Insanity achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:18
Knappe gast :p
#nohomo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5CTYeISKjNhXtr0AXWIBSmUeKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3zLQssRFLrdOKfasrDnUDPe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Had zelf de games nog nooit gespeeld voordat ik deze Legendary Edition in huis haalde maar kan me echt niet in de recensie vinden.

Met name dit niet.
Mass Effect 2 en 3 komen er beter van af, maar het ‘remasteren’ tilt ook deze twee games bij lange na niet naar een modern niveau.
De gameplay in het eerste deel is ietwat veroudert maar ''sterk verouderd'' is echt overdreven. Helemaal als het op deel 2 en deel 2 aankomt. Die games gaan gewoon enorm goed mee. Heb geen moment het gevoel dat ik oude games zit te spelen. Sterker nog, ik vind ze beter dan een hoop van de nieuwe RPG's (kuch Cyberpunk kuch)

Ook hierin kan ik me niet vinden.
Daarnaast mist er een duidelijke ‘richtingaanwijzer’ die vertelt waar je naartoe moet, zodat je vaak maar lukraak een richting op loopt in de hoop dat het goed gaat.
De eerste twee uur was het even zoeken maar daarna was het goed duidelijk. Overal in de omgevingen staan richtingaanwijzers en de map wijst je ook snel de goede kant uit. Misschien heeft de reviewer de map gewoon gemist.

Ik geniet er in elk geval met volle teugen van en kan ze een ieder zeer beslist aanraden.

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 31-05-2021 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Ik heb vandaag deel 1 uitgespeeld :). Was weer een avontuur, ruim 30 uur geklokt. Denk rond de 33 uur, vroeger haalde ik altijd rond de 29 a 30 uur dus geen idee waar die extra uren vandaan komen. Morgen maar aan deeltje 2 beginnen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
Gisteravond ME1 voor het eerst uitgespeeld. De laatste uren zijn echt EPISCH: Daar kunnen veel sci-fi films nog een puntje aan zuigen _/-\o_
Vanavond aan deel 2 beginnen.

Is overigens wel een verrassend kort spel: Volgens mijn profiel heb ik 25 uur gespeeld, en ik heb veel sidequests gedaan. Heb onder andere de completionist achievement voor het uitspelen van 'the majority of the game'. Naar het einde toe wandelde ik zowat door alle gevaar heen omdat ik zo OP was.

[ Voor 46% gewijzigd door Krimglas op 02-06-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:28
[...]
Wat betreft ME1 in 10 uur... Dat kan natuurlijk prima, maar ik denk dat je dan de essentie van Mass Effect een beetje hebt gemist.
Mag in 6 uur op Insanity wel? Alleen de main quests gedaan,
spoiler:
en ook de family armor missie zodat Wrex virmire overleefde.

Eerlijkheidshalve was het alleen een trophy run hoor :+ met een level 56 character die al zo'n 30 uur, achter de rug had. :9 Ik moet eerlijk zeggen ik had er meer van verwacht qua moeilijkheidsgraad, zeker tegen de "eindbazen".
spoiler:
Had in het begin alleen even wat moeite met de rushers bij de Thorian.

Opvallend genoeg zit er wel een enorm verschil in de game, ik had tijdens m'n eerste run al genoeg moeite met een level 1 character op normal. -O-

Nou ja goed op naar de Platinum van deel 2 en alvast wat werk doen voor de legendary edition Platinum. Daarna weer even een insanity speedrun voor deel 2, met een geleveld character.
Chester schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:49:
Ondertussen bezig met ME2. Ik was vergeten hoe irritant ik dit altijd vond:
[Afbeelding]
Same here, dan was rondjes rijden in de Mako zelfs nog een verademing. :+

spoiler:
Ik heb even een guide gezocht om te kijken of dat een beetje te stroomlijnen valt, volgens die guide leveren de Good en de Rich worlds genoeg op om je de gehele game te voorzien. Voor de overige planeten geldt dat je ze schijnbaar alleen maar hoeft te checken op missies.

[ Voor 46% gewijzigd door TIGER1125 op 02-06-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ME1 ook achter de rug, en mijn femshep geïmporteerd in deeltje 2.
Wat een verademing is dat weer zeg, qua gameplay.
ME1 heeft de tand des tijds gewoon slecht doorstaan. Verouderde gameplay, en vooral saaie en repetitieve side quests op de planeten. Met echt stééds dezelfde gebouwen.
Ook is er veel te veel loot, en zit je binnen no-time aan je max credits. Saaie wapens en uitrusting.
Overigens had ik deze kritiek ook al toen het spel uit kwam. Op de pc had je gewoon al langere tijd mooiere en betere RPG's...
Het einde is wel episch inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Vandaag echt aan deel 2 begonnen, had eerst al playthrough van 2.5 uur met soldier gedaan. Maar nu begonnen als engineer na een adept in deel 1 te spelen. Heb deel 2 een keer als sentinel gespeeld en daarnaast altijd als soldier. Vette aan engineer is dat een hogere class skill kennelijk lagere research costs geeft. Dus zin om het spel eens vanuit een andere invalshoek te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Tien uurtjes ver in ME2 nu. Eerste uur gaf voor mij een zeer slechte eerste indruk, leek wel alsof ik Gears of Wars aan het spelen was, met die coverbased shooter introductie/tutorial. Gelukkig wordt het daarna een heel stuk beter en ben ik blij om vast te stellen dat het niveau van de schrijvers en prestaties van de voice actors alleen maar beter lijkt geworden te zijn. Ging eerst terug naar de Citadel, en dat is een heel leuke ervaring als je net van deel 1 komt: Niet alleen dat sommige npc's je nog kan herkennen en je extra dialoogopties hebt, maar ook leuke easter eggs, zoals die npc/klant die nog STEEDS aan het discussieren zijn over refunds en de Elcor adaptatie van Hamlet die nu werkelijkheid geworden is en waar je fragmenten van kan horen _O-

Ben alleen geen fan van de probes en het gedoe met brandstof voor je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik zit ook middenin ME2. Vanguard op Insanity is best lastig, merk ik, maar niet onmogelijk.

Een ding dat opvallend is: als je dood gaat, switchen je team leden soms van positie. Team lid X staat links en de squad power (overload meestal) op d-pad links. Ga je dood, staat diegene ineens rechts en overload op d-pad rechts. Ga je weer dood, is het weer omgekeerd. Of niet.

Redelijk frustrerend, zeker als je geduld al op de proef wordt gesteld doordat je een paar keer dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Op mijn Xbox wordt een nieuwe patch gedownload. Heeft iemand de patch notes of een idee waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-04 20:21
Op PC een kleine 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Lapras schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:04:
Ik zit ook middenin ME2. Vanguard op Insanity is best lastig, merk ik, maar niet onmogelijk.

Een ding dat opvallend is: als je dood gaat, switchen je team leden soms van positie. Team lid X staat links en de squad power (overload meestal) op d-pad links. Ga je dood, staat diegene ineens rechts en overload op d-pad rechts. Ga je weer dood, is het weer omgekeerd. Of niet.

Redelijk frustrerend, zeker als je geduld al op de proef wordt gesteld doordat je een paar keer dood gaat.
Mijn controller en ik (ik mis mijn muis, maar vanaf de bank is ook lekker, dus console) vinden vanguard op Normal al best lastig in ME2. Charge is leuk, maar lijkt qua risk/reward fors slechter dan alle builds waarmee comfortabel vanuit cover gewerkt kan worden. Het lijkt er voor mij op dat cover de basis is van het combat systeem.

Ik ben overigens erg te spreken over de alternatieve outfits voor Miranda en Jack, dat was dlc die ik vroeger niet had. Miranda gewoon in een degelijk armor, Jack met een biker outfit met fancy space-zonnebril. Die van de heren vind ik minder interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 07-06-2021 18:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wablief? Een patch van dik 18GB op de pc...

Wel toevallig: Vanmiddag had ik twee keiharde crashes (iets met mijn RX5700XT).
Even kijken of er release notes zijn van deze patch.

Edit: Ik zie in de launcher dat ie eerst een check doet, en nu 5,85GB gaat downloaden.

Edit 2: Dit zijn de release notes:

Update 1.03 has arrived for Mass Effect Legendary Edition, and here’s the full list of changes and fixes added with this patch. This update weighs in at roughly 10 GB and is rolling out across all platforms now. This update fixes the crashes related to wireless headsets on Xbox and improves the performance of the PC version of the game. An issue was addressed in the first Mass Effect that was preventing players from reaching the max level, and various DLC bugs have been fixed in Mass Effect 2 and 3. Here’s everything new with Mass Effect Legendary Edition update 1.03.

Mass Effect Legendary Edition Update 1.03 Patch Notes

General:

English spoken dialogue can now be selected separately from subtitle language
Resolved issues with unlocking some achievements/trophies, such as the Paramours or kill count trackers
Corrected pre-rendered cutscenes that were darker than intended after the previous update
Wireless headsets/devices no longer cause issues with the Xbox launcher
Improved PC performance across various hardware configurations, including on Virmire
Fixed an issue on PC where non-standard characters in the operating system’s username would prevent the game from launching
Removed the dependency on the AVX instruction set in the launcher
Other minor calibrations and fixes, including some instances of crashing

Mass Effect:
Fixed an issue that prevented players from reaching the max level
Fixed an issue where tier VII Spectre – Master Gear was inaccessible
Various collision improvements
Fixed an issue that would prevent the ability to interact with objects
Lowered audio volume on Mass Relay load screens
Improved eye animations for male characters in some scenes

Mass Effect 2:
Toned down the intensity of fog on Illium
Fixed an issue where a character’s eyes at the end of the Overlord DLC were unintentionally red
Reduced the max credits that can be carried from Mass Effect to Mass Effect 2 down to 100k for more balanced early-game progression
Credit carryover maximum now matches carryover from the original release
Posthumous banking fees are a lot! It’s a great way to dodge taxes.

Mass Effect 3:
Resolved an issue where English dialogue no longer played during the Citadel DLC for German and Italian localizations
Fixed an issue where some key characters weren’t appearing as intended during the Citadel DLC

[ Voor 102% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-06-2021 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Bundin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Mijn controller en ik (ik mis mijn muis, maar vanaf de bank is ook lekker, dus console) vinden vanguard op Normal al best lastig in ME2. Charge is leuk, maar lijkt qua risk/reward fors slechter dan alle builds waarmee comfortabel vanuit cover gewerkt kan worden. Het lijkt er voor mij op dat cover de basis is van het combat systeem.
Ja, als een vijand shields/armor/barrier heeft, is het een slecht idee om erin te gaan. Dus veel overload op je squad gebruiken en je charge eerder zien als een heal dan als iets wat damage doet, vandaar dat cooldown reduction ook noodzakelijk is. De AOE upgrade helpt al iets. Barrier als extra skill nemen, werkt ook wel redelijk, en past ook qua biotic. De geth shotgun is ook wel veelzijdig genoeg (zeker met incendiary ammo) om om te gaan met shields/armor/barrier.

Als je toch op een shielded vijand ingaat, is het charge-direct shotgun-een paar keer melee-shotgun-charge naar de volgende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
Zorroberner schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:34:
Op mijn Xbox wordt een nieuwe patch gedownload. Heeft iemand de patch notes of een idee waar ik die kan vinden?
We've made the following fixes and improvements across all platforms in this update.

General

English spoken dialogue can now be selected separately from subtitle language
Resolved issues with unlocking some achievements/trophies, such as the Paramours or kill count trackers
Corrected pre-rendered cutscenes that were darker than intended after the previous update
Wireless headsets/devices no longer cause issues with the Xbox launcher
Improved PC performance across various hardware configurations, including on Virmire
Fixed an issue on PC where non-standard characters in the operating system’s username would prevent the game from launching
Removed the dependency on the AVX instruction set in the launcher
Other minor calibrations and fixes, including some instances of crashing

Mass Effect

Fixed an issue that prevented players from reaching the max level
Fixed an issue where tier VII Spectre - Master Gear was inaccessible
Various collision improvements
Fixed an issue that would prevent the ability to interact with objects
Lowered audio volume on Mass Relay load screens
Improved eye animations for male characters in some scenes

Mass Effect 2

Toned down the intensity of fog on Illium
Fixed an issue where a character’s eyes at the end of the Overlord DLC were unintentionally red
Reduced the max credits that can be carried from Mass Effect to Mass Effect 2 down to 100k for more balanced early-game progression
Credit carryover maximum now matches carryover from the original release
Posthumous banking fees are a lot! It’s a great way to dodge taxes.

Mass Effect 3

Resolved an issue where English dialogue no longer played during the Citadel DLC for German and Italian localizations
Fixed an issue where some key characters weren’t appearing as intended during the Citadel DLC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Goeiemorgen iedereen, een kleine vraag omtrent Renegade / Paragon..

Momenteel bezig met de Legendary edition en volledig Paragon aan het goed; de goeie keuzes, de happy keuzes, iedereen sparen, iedereen helpen,...

Maar eenmaal ik klaar ben, zou ik nog eens full Renegade willen gaan. De vraag die ik mij stel echter, als je full Renegade gaat, is het einde dan sowieso niet "slechter" ? Want ja, je bent "slecht" tegen uw team.. dus hoe verloopt dat dan eigenlijk ? Kan je een renegade play through doen en toch uw volledig team "loyaal" maken (ME2) ? Is iets dat mij een beetje bezig houdt..

Want als Paragon ontmoet je heel veel mensen die je dankbaar zijn.. als Renegade ja.. dan zijn er heel wat mensen die het niet zouden halen/blijven leven.. Wordt dat dan een stuk gecompenseerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:30

Grozno

acts without consequence!

Je kunt rustig je gang gaan met een Renegade run. Paragon/Renegade is niet hetzelfde als Goed/Slecht.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Gisterenavond nog laat ME2 uitgespeeld.. Amai, dat is toch wel een lange game hoor.. :)
Denk dat hij zeker 3 à 4 keer langer duurt dan ME1 (ME1 = 10u, ME2 = 35 à 40u) ?

Het enige spijtig vind ik de missie met de Shadow Broker
spoiler:
Liara was mijn grote Liefde (is ze nog altijd ;-) ) en dan zit ze daar "te dutsen" op zo een ver schip.. Akkoord je kan ze wel daten en meenemen naar de SR2 maar toch... daarna is het gedaan.. Net voor de final missie staart Shepard dan naar haar foto (als je geen andere vrouw date) en bam.. was toch ff emotioneel.. maar toch miste ik ze 'on board'.. :(

Wat ik ook de max vond is dat je even kon spelen met "een ander karakter"
spoiler:
Joker!
Hoe zalig is die missie niet toch! Kort maar krachtig... Ik hou van dat karakter ook, erg goed uitgewerkt!

Zozo... klaar voor ME3, wordt ook nog een helse klus, ik ben benieuwd! :)

Misschien ik hierna nog een 2de playthrough met een Female Renegade :) Iemand tips voor een andere klasse ? Ikzelf speel altijd als Soldier, I love the assault rifle! :) Maar ja, wordt ook wel wat eentonig natuurlijk na een tijd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
QuZyX schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:31:
Misschien ik hierna nog een 2de playthrough met een Female Renegade :) Iemand tips voor een andere klasse ? Ikzelf speel altijd als Soldier, I love the assault rifle! :) Maar ja, wordt ook wel wat eentonig natuurlijk na een tijd... :)
Sja, er zijn genoeg opties die echt wel anders spelen, maar waar heb je zin in? En miusschien ook: wil je specifieke squad mates meenemen die aansluiten bij wat jij bijdraagt?

Vanguard is close combat, melee, shotguns (of smg's in 3 als je wil min/maxen). Charge vanaf deel 2 verandert het spel behoorlijk, maar één verkeerd getimede charge en je valt om, dus niet echt geschikt voor beginners. Aan de andere kant, als je dat in de vingers hebt, heb je een "full shields" knop met nog geen 4 seconden cooldown :) Infiltrator is sniper met later cloak, je wapen is nog steeds zeer belangrijk maar het speelt volledig anders dan een soldier. Sentinel is verbazend tanky, veel powers dus echt wat anders.

Pure tech (engineer) is op zich veelzijdig met zowel overload als incinerate, maar speelt vrij passief en je bent behoorlijk kwetsbaar: In cover hangen, powers slingeren, je drone en je squaddies lossen hopelijk de rest op. Pure biotic heb ik nooit gespeeld, dus daar moet iemand anders maar wat van vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 21-06-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-04 11:36
Bundin schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Sja, er zijn genoeg opties die echt wel anders spelen, maar waar heb je zin in? En miusschien ook: wil je specifieke squad mates meenemen die aansluiten bij wat jij bijdraagt?
Ik speelde altijd adept maar tegen de hele sterke vijanden is dat toch kwetsbaar, het is beter om iets anders te zijn en dan met een adept als squadmate op pad te gaan. Nu ben ik sentinel, wel leuk met de goede squad mates. Meestal Liara en dan James of Garrus. Het voordeel van sentinel is de biotic throw, die op max twee husks uit de weg ruimt. dat is wel handig.
Maar het eerste wat ik doe is coalesced editen en dan geef ik mezelf altijd een assault rifle en een sniper rifle. Dan heb ik het meeste plezier in het spel, ik ben gewoon een grote fan van de black widow! Ik hou meestal wat meer afstand, doe ik eigenlijk in alle spellen.

[ Voor 21% gewijzigd door tw_gotcha op 22-06-2021 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gister ME2 op Insanity uitgespeeld met 100% achievements in één run. Niet erg ingewikkeld om alle achievements te krijgen overigens. Nu deel 3. Van Vanguard ga ik over naar Sentinel. Het verschil in mobiliteit tussen deel 1 en deel 3 is wel erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Lapras schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:20:
Gister ME2 op Insanity uitgespeeld met 100% achievements in één run. Niet erg ingewikkeld om alle achievements te krijgen overigens. Nu deel 3. Van Vanguard ga ik over naar Sentinel. Het verschil in mobiliteit tussen deel 1 en deel 3 is wel erg bijzonder.
Ja hé.. ik net begonnen aan ME3, dat zit zo ver in mijn geheugen! Ik vind het begin wel een beetje 'raar'.. er is zo een "grote gap" met ME2 eigenlijk...

Allé, ik mis zo een "intro filmpje" die dan een paar jaar overbrugt tussen ME2 & ME3.. Zeker omdat ME2 zo "plots" eindigt...

ME3 speelt erg lekker.. gaat weer zo afzien zijn om terug naar ME1 te gaan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krimglas
Ben nu ook volop met ME3 bezig.
Met ze alle 3 na elkaar te spelen valt het wel op hoe ongelofelijk hard de graphics geevolueerd zijn op dezelfde generatie consoles: In ME1 mocht je nog maar beperkt sprinten omdat de relatief kale omgevingen anders niet snel genoeg geladen konden worden, in ME3 sprint je overal door gedetailleerde omgevingen met massa's npc's.

De dlc's maken het wel een heel vreemde ervaring. Je zit in het midden van de reaper war, iedere minuut sterven er miljoenen, en zodra ik alle benodigde crewleden had kreeg ik de melding dat we op "shore leave" gaan: krijg je een humoristisch avontuur, waarbij je naar het einde toe naar casino en arcade gaat en een feest organiseert voor iedereen 8)7

Ik zal het wel missen wanneer ik het uitgespeeld heb: het niveau van de dialogen en cutscenes ligt zo enorm hoog dat ik geen andere game kan inbeelden die het beter doet. Wanneer bethesda Starfield aankondigde kon ik alleen maar denken "maar het gaat nooit het niveau van Mass Effect halen".

[ Voor 18% gewijzigd door Krimglas op 22-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
Krimglas schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 11:12:

"shore leave" gaan: krijg je een humoristisch avontuur, waarbij je naar het einde toe naar casino en arcade gaat en een feest organiseert voor iedereen 8)7
Ik vond het ook een melig intermezzo. Maar dat pistool wat je met shore leave krijgt is mega sterk, haalt gewoon geth prime neer met een paar clips!

Gebruikt iemand wel eens zo'n piercing mod ipv damage (penetrates X armor against Y decrease in damage)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
@Krimglas Yep idd! ik heb dat zelf ook... Of als er iemand 'gered' moet worden ik mij mega wil haasten terwijl je gewoon op uw gemak alles kunnen looten :D

@tw_gotcha Mods gebruik ik vooral de ammo capacity en dan degene die het hoogste in level zit;. Maakt op "normal" eigenlijk geen verschil uit.. In het begin start je als level 30 dus al ferm overpowered eigenlijk.. Toch op Palavan, ik deed als eerste de missie met de
spoiler:
Prothean
en die vond ik dan weer vrij moeilijk om te winnen.. dus nu maar even het verhaal volgen :D haha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_gotcha
dit had ik niet verwacht, ik heb de oorsponkeliujke serie gespeeld met het gewone einde en dat vond ik wel prima, pastte wel bij de drama van de serie. En na alle ophef dacht ik dat de extended cut heel anders zou zijn.
spoiler:
Maar dat is dus niet zo, hij is langer voor de keuze met wat meer langdradige uitleg en een slide show aan het einde. Ik dacht dat shepard het zou overleven, dat daar de ophef over was.
Afijn, prachtige games en de legendary was voor mij zeker de moete waard

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuZyX
tw_gotcha schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:56:
dit had ik niet verwacht, ik heb de oorsponkeliujke serie gespeeld met het gewone einde en dat vond ik wel prima, pastte wel bij de drama van de serie. En na alle ophef dacht ik dat de extended cut heel anders zou zijn.
spoiler:
Maar dat is dus niet zo, hij is langer voor de keuze met wat meer langdradige uitleg en een slide show aan het einde. Ik dacht dat shepard het zou overleven, dat daar de ophef over was.
Afijn, prachtige games en de legendary was voor mij zeker de moete waard
Ik weet nog, "in den tijd" dat er allemaal news post op media verschenen dat het einde zo "slecht" was.. Dit terwijl ik er nog volop aan bezig was dus dat was wel een beetje "shitty" om dan te lezen (enkel de topics..).

Het einde zelf ben ik, nog eens, benieuwd naar, ik vond dat uiteindelijk niet zo slecht hoor. Ik weet wel dat aan een soortgelijke trilogie er bijna nooit een goed eind kan zijn..

Ik neem even een paar voorbeelden uit series;
- LOST (dat einde kreeg ook enorm veel kritiek)
- Game Of Thrones (dat einde was ook niet wat het moest zijn - voor de ene wel, de andere niet)

Een einde schrijven van een serie/reeks (games of films) ervaar ik soms als erg moeilijk..

Enfin volop bezig met ME3, was vergeten dat er zoveel tijd in kruipt :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Celeritas
QuZyX schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:53:
[...]

Ik weet nog, "in den tijd" dat er allemaal news post op media verschenen dat het einde zo "slecht" was.. Dit terwijl ik er nog volop aan bezig was dus dat was wel een beetje "shitty" om dan te lezen (enkel de topics..).

Het einde zelf ben ik, nog eens, benieuwd naar, ik vond dat uiteindelijk niet zo slecht hoor. Ik weet wel dat aan een soortgelijke trilogie er bijna nooit een goed eind kan zijn..

Ik neem even een paar voorbeelden uit series;
- LOST (dat einde kreeg ook enorm veel kritiek)
- Game Of Thrones (dat einde was ook niet wat het moest zijn - voor de ene wel, de andere niet)

Een einde schrijven van een serie/reeks (games of films) ervaar ik soms als erg moeilijk..

Enfin volop bezig met ME3, was vergeten dat er zoveel tijd in kruipt :D
Eindes breien aan een game of serie die verhaalinhoudelijk zo geroemd is, ik voel mee met de schrijvers.. Ze kunnen het nooit goed doen lijkt het. Hoewel de "pijn" voor de meeste fans hem waarschijnlijk meer zit in het afscheid van een geweldig verhaal.

Ik was zelf een laatkomer op het gebied van Mass Effect (2018). Gelukkig nooit vooraf geweten hoe het eindigt in deel 3 (en hoe deze "gehaat" werd door een groot deel van de community). Wellicht komt het door de Citadel DLC dat ik het einde eigenlijk wel prima vond. Maar zoals meer mensen al hebben aangegeven, het gaat om de reis, niet de bestemming ;)

Nu bezig met mijn replay via de Legendary Edition, gisterenavond ben ik weer aanbeland bij deel 3. Het verhaal... de Lore, de diepgang van de characters in deze games.... Het zit zo verdomd goed in elkaar. De geruchtenmolen loopt uiteraard op volle toeren. Maar als men hier een goeie serie van kan maken (waardoor Mass Effect voor nog veel meer mensen "bereikbaar" wordt gemaakt zou dat echt geweldig zijn. Mogelijk dat deze franchise kan uitgroeien die Star Wars en Star Trek qua bekendheid zal rivaliseren (of wellicht overstijgen). Mass Effect verdient het wel in mijn ogen _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Celeritas op 29-06-2021 14:24 . Reden: Haakje ")" verplaatst. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Gisteren iets lastig en minder leuk meegemaakt in ME3.

Op een bepaald moment ben je bezig met de main story.. En moet je terug naar het Citadel
spoiler:
dat onder attack is van Cerberus als je de Salarian Councilor wilt spreken
..

Blijkt dat deze quest van alles in gang zet waardoor je de lopende quests op Citadel (vaak gewoon zaken terugbrengen en doen..) niet meer kan uitvoeren.. En plots worden ze vervangen door allemaal nieuwe quets (om zaken terug te brengen)..

Beetje spijtig.. verzamel je alles, kom je plots tegen het voor niets is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 20:09
Daarom doe ik dus zeker alle side quests eerst voor ik mij op de main story focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
QuZyX schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:24:
Gisteren iets lastig en minder leuk meegemaakt in ME3.

Op een bepaald moment ben je bezig met de main story.. En moet je terug naar het Citadel
spoiler:
dat onder attack is van Cerberus als je de Salarian Councilor wilt spreken
..

Blijkt dat deze quest van alles in gang zet waardoor je de lopende quests op Citadel (vaak gewoon zaken terugbrengen en doen..) niet meer kan uitvoeren.. En plots worden ze vervangen door allemaal nieuwe quets (om zaken terug te brengen)..

Beetje spijtig.. verzamel je alles, kom je plots tegen het voor niets is..
Helaas speelt ook iets vergelijkbaars bij ME1 op Feros. Nadat je de main quest daar hebt afgerond heb je geen toegang meer tot de gebieden buiten de colony. Helaas stond er in de colony nog iemand met een quest welke ik alleen buiten de colony kon uitvoeren.

Volgende playthrough ben ik maar extra voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Mass Effect 3 bij deze ook uitgespeeld. Absoluut epische serie, blij dat ik er de tijd voor genomen heb _/-\o_

Ook maar eens andromeda geinstalleerd. Kan nooit zo slecht zijn als men beweert, toch? Maar jezus, dat de models er slechter uitzien dan in ME3, ondanks dat het voor de volgende generatie consoles gemaakt werd wil ik nog mee leven (alsof ze in klein geboetseerd zijn), maar die overactieve oogbollen en de vreemde grimassen die alle personages trekken, gecombineerd met de echt zielloze voice acting heeft me vrij snel weer doen afsluiten :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Celeritas
Krimglas schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:33:
Mass Effect 3 bij deze ook uitgespeeld. Absoluut epische serie, blij dat ik er de tijd voor genomen heb _/-\o_

Ook maar eens andromeda geinstalleerd. Kan nooit zo slecht zijn als men beweert, toch? Maar jezus, dat de models er slechter uitzien dan in ME3, ondanks dat het voor de volgende generatie consoles gemaakt werd wil ik nog mee leven (alsof ze in klein geboetseerd zijn), maar die overactieve oogbollen en de vreemde grimassen die alle personages trekken, gecombineerd met de echt zielloze voice acting heeft me vrij snel weer doen afsluiten :X
Toevallig had ik Andromeda begin dit jaar gespeeld (in anticipatie op de Legendary Edition). Mijn voordeel is dat ik de game heb mogen ervaren zonder de game breaking bugs. De game is qua gameplay echt goed. Helaas is daar ook alles mee gezegd... Het is niet goed, het is niet slecht. Een 6/10..

Het verhaal en de characters zijn middelmatig. Waar een Garrus, Wrex, Ashley of een Liara nog echt een "ziel" hebben in de game, en je prikkelen om meer over ze te weten te komen, hebben Cora, Liam en co dat niet. De immersie ontbreekt volledig.

Verder stoorde ik mij aan de vervloekte "Open Werelden" in de game. Je bent je alleen maar suf aan het rijden van punt A naar punt B voor oninteressante missies (het voelt als farming). Ik denk dat juist het semi-lineaire van Mass Effect 1-3 de game en het verhaal zo goed weten te maken. Het is een achtbaan die pas stopt nadat je deel 3 hebt mogen uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:47
Eindelijk tijd gehad om hier mee te beginnen. ME1 uitgespeeld en nu bezig met ME2, maar ME1 voelt toch wel echt heel erg verouderd aan ondanks dat ze daar het meeste werk in hebben gestoken. Het landen op planeten is niet veel aan, de Mako bestuurd toch nog steeds niet heel fijn daar. De gunplay en animaties voelen houterig. Het level design soms is wat achterhaald met alle gangen en miljoen deuren en liften door technische beperkingen toentertijd. Het is dat de personages en verhaal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Spectre schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:31:
Eindelijk tijd gehad om hier mee te beginnen. ME1 uitgespeeld en nu bezig met ME2, maar ME1 voelt toch wel echt heel erg verouderd aan ondanks dat ze daar het meeste werk in hebben gestoken. Het landen op planeten is niet veel aan, de Mako bestuurd toch nog steeds niet heel fijn daar. De gunplay en animaties voelen houterig. Het level design soms is wat achterhaald met alle gangen en miljoen deuren en liften door technische beperkingen toentertijd. Het is dat de personages en verhaal wel goed zijn.
Aan jouw naam te zien had ik gedacht je er toch al langer mee bezig was :P

Geniet van de prachtige games en het verhaal, het wordt alleen maar intenser.. Ikzelf ben door ME3 aan het gaan en zitten enkele prachtige momenten tussen.. ook emotionele momenten die je even naar de keel grijpen...

Is één van de weinig games die dat effect heeft bij mij, The Witcher had dit ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimglas
Denk dat de witcher games een goede vergelijking zijn inderdaad: Genoeg aan te merken op combat en controls, maar de worldbuilding en de storytelling in IEDERE quest is zo waanzinnig goed dat je zo 100 uur verder bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Net begonnen aan mijn vijfde playthrough ooit, voor het eerst als Soldier. Ik was niet van plan deze af te maken want gebrek aan powers. In het verleden heb ik Infiltrator, Vanguard, Engineer en Adept gespeeld.

Avondje aan gezeten, ik loop nog rond met m'n eerste AR, heb net de eerste story planet (dig site) afgerond en ik ben er achter dat de speelstijl me erg bevalt tot zover. Het is wel eens leuk om een AR effectief te kunnen gebruiken :) Vooral met pistol als backup ben je in ME1 dan al best een eind. Ook voor het eerst dat ik granaten daadwerkelijk nuttig in combat heb gebruikt (hoppers zijn tuig!). ME1 ga ik zeker afmaken als soldier, of ik een andere class pak voor 2 en 3 zien we dan wel weer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bundin op 06-07-2021 11:22 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuZyX
Voilà, het verhaal is ten einde.. wat nu... ? Heb het dus gisteren avond uitgespeeld en al 3 eindes gehad :) Moet er nog 1tje of 2 hebben, afhankelijk hoe je het een beetje bekijkt :)

Wat een reis, ik vond het einde wel een beetje spijtig.. de eindstrijd lijkt mij zo wat 'afstandelijk' van jouw team... Alhoewel dit natuurlijk vrij logisch is.. Het is en blijft een prachtige trilogie die mij toch wel emotioneel raakt.. Afhankelijk hoe jouw speelstijl is, ben je meer of minder betrokken bij de personages..

Mijn speelstijl was Paragon en iedereen (proberen) in leven te houden en te redden.. Uiteindelijk 8200 punten aan de wartable, quite impressive denk ik dan :)

Over het einde zelf zal er ALTIJD discussie kunnen zijn, zonder spoilers te willen verklappen is de vraag na zo een trilogie altijd; laat je de hoofdpersonage leven, laat je hem/haar sterven, geef je verschillende keuzes die tot verschilleinde eindes kunnen leiden.. Alles zat er eigenlijk in, alles was er in verwerkt en een "perfect" einde zal er eigenlijk nooit zijn... Er blijft bij mij een leegte achter.. het is lang geleden ik zo veel tijd heb vrijgemaakt om echt te kunnen gamen en lees; genieten!

Zoals ik reeds schreef, ik val gelijk in een soort leegte na deze 3 delen... Maar niet getreurd, mijn volgende 'to do' is een Female Renegade kiezen die "niemand zal sparen" :p Hahaha, ben echt eens benieuwd hoe het spel er anders zal uitzien..

Mijn romance was tot de laatste moment Liara, ik ben haar ook altijd trouw gebleven en de scenes waren toch wel de moeite... Mooi gedaan... "I'm Yours".. Wauw.. prachtige game.. Ik ben er nog een beetje van overweldigd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gisteravond de derde platinum gehaald en ook alle overige achievements gehaald (dat is met name de 3x Insanity).

Even een lijst met mijn bevindingen:

- Mass Effect 1 is ernstig verouderd, maar je hebt het verhaal nodig voor deel 2 en 3. Ik weet niet of ik ME 1 opnieuw zou spelen. Gameplay is matig, de wapens zijn stat sticks en ook het upgraden van skills voelt niet erg impactvol. De side-quests zijn ernstige filler, maar het hoofdverhaal is wel echt van hoge kwaliteit.
spoiler:
Wel kan ik mijn schok nog herinneren van jaren geleden herinneren dat je moet kiezen tussen Ashley en Kaidan. Die schok was er nu niet meer, maar het blijft een gedurfd moment van de makers.

- Mass Effect 2 is verrweg het beste gedeelte uit de reeks en een van mijn favoriete spellen allertijden. Je keuzes doen er hier echt toe. Zowel in het verhaal als in de gameplay. De kritiek dat het skill systeem simpeler is gemaakt deel ik niet. Juist hier moet je belangrijke afwegingen maken en tactisch je teamgenoten kiezen om je eigen zwaktes op te vangen (lees: Miranda is wel erg belangrijk en Zaeed heeft de beste skills). Doordat je zoveel teamgenoten hebt, voelt het alsof je constant met iemand kan praten en wat nieuws kan leren. Door de lange cooldowns van skills en het feit dat vrijwel elke vijand shields/armor/barrier heeft, moet je de gevechten tactisch benaderen. Dit maakt wel dat biotic skills wat underpowered zijn op Insanity, maar alsnog kan je een eind komen. Het einde van het spel blijft ongelooflijk sterk.

- Mass Effect 3 viel me misschien nog wel het meeste tegen. Doordat de cooldowns van skills laag zijn en vijanden veel meer bescherming hebben, is het meer een shooter dan een RPG. Je spamt maar constant je skills en er zijn constant tech/biotic combo's die afgaan. Zelfs op Insanity blaas je hele kamers tegelijk op. Singularity van Liara op ~2 sec cooldown is veel te sterk. Doordat je lvl 60 vrij makkelijk haalt, hoef je ook geen keuzes te maken in welke skill je niet wilt gebruiken en je kan ook nog eens elk wapen vrijelijk gebruiken.

- Mass effect 3 heeft redelijk wat filler missies. Maps die duidelijk voor multiplayer bedoeld zijn met wat waves aan vijanden. Soms opgeleukt doordat een teammate uit deel 2 erin verwoven zit, maar meestal gewoon generieke omgevingen met generieke vijanden. Dat had niet gehoeven. Zeker omdat je veel minder teamgenoten hebt die ook nog eens veel minder te zeggen hebben. De Normandy voelt een stuk doodser in deel 3. Zeker als je weet dat Javik ook nog eens DLC is, maar eigenlijk niks toevoegt aan het geheel en een gemiste kans is om Protheans wat interessanter te maken. Maar dat is nu ook makkelijk praten omdat er enorme DLC missies aan toegevoegd zijn, met name Omega en Citadel duren zijn uitgebreid. Citadel was eigenlijk ook de enige plek waarop het spel enigszins moeilijk werd.

- Over het einde van ME3 is al veel geschreven. Nog iets meer:
spoiler:
Als einde van een science fiction verhaal over de eeuwige strijd tussen organic en synthetic is het geweldig goed gedaan en zijn de keuzes ook relevant. Maar dat voelt niet als het hoofdthema van het spel, wat juist om samenwerking draait (geth-quarian, EDI, krogan-turian-salarian, cerberus-mensheid, asari-de rest). De keuzes komen dus enigszins uit het niets en dat voelt raar. Ook omdat het niet past in wat ME 1 en ME 2 hebben gedaan, namelijk dat de keuzes die je eerder maakte invloed hebben op de uiteindelijke uitkomst. Ik waardeer de richting die ze op zijn gegaan, maar het is gewoon niet lekker uitgewerkt. Een soort GoT effect.

- Ik kan de Indoctrination Theory toch niet helemaal loslaten. Zelfs als het niet zo bedoeld is, is dit een van de beste fan fictions ooit.

- Qua science fiction blijven er een paar suffe dingen inzitten. Aliens die het hebben over dagen en jaren, alsof dat geen aardse begrippen zijn. Enorme ruimtes in de Normandy voor ouderwetse wc's. Zwaartekracht die overal hetzelfde is. Vooral grappig.

- EDIT: ik bedacht me nog wat. De Pyromaniac achievement in ME 3 triggerde maar niet op mijn Sentinel. Pas toen ik Inferno grenade ging spammen in de arena kreeg ik hem. Ook de upgrade weapon naar level 10 achievement hadden ze eruit moeten halen, want het dwingt je een NG+ te beginnen en het stuk t/m Mars opnieuw te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lapras op 01-08-2021 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-03 17:50
Nu bezig in ME3, met mijn (minimaal) jaarlijkse playthrough, eerste keer in legendary edition. Wat een verschil met vanilla ME1! Mijn go-to class is infiltrator, maar kan ook genieten van tanken als sentinel, of chargen als vanguard. De specialisatie classes vind ik altijd een beetje saai (al is Adept fantastisch in ME1 met een upgrade voor stasis en een weapon talent van de game uitgespeeld hebben)
spoiler:
Bastion specialisatie in de Rogue VI missie
.

Gezien hierboven naar het einde van ME3 en de Indoctrination Theory werd gerefereerd - NIET GOOGLEN als je het einde nog niet hebt gezien - wilde ik mijn steentje ook nog even bijdragen. Officieel is hij ontkracht, maar er zitten wat mij betreft nog wel wat dingen in die ik gewoon te cool/toevallig vind om niet aan te houden. De documentaire van de originele bedenker vind ik persoonlijk een beetje te ver gaan en langdradig, dus ik heb de belangrijkste dingen voor mij hieronder opgeschreven (Geen zorgen, ondanks het grote zwarte blok, houd het redelijk kort).

spoiler:
De optie Control is precies wat de (indoctrinated) Illusive Man wil. De optie Synthesis is precies wat big bad Saren wil in ME1 - oorspronkelijk ook alleen single-player haalbaar als je ME1 hebt gespeeld en geimporteerd. Zie bijv. Saren's speech op Virmire waar je vraagt naar zijn implants. Beiden waren idealen van Reaper-controlled villains, maar toch worden deze weggezet als 'positieve keuzes', terwijl je doel door alle Mass Effect games heen altijd is geweest om de Reapers te vernietigen (en dat gevoel was wederzijds richting Shepard). Bij Destroy schiet je ook een onderdeel kapot, terwijl Control en Synthesis blijkbaar hun 'bedoelde werking' hebben (misschien desintegratie en collectorachtige essence harvest respectievelijk in het echt).

De Crucible's ontwerp heeft onbekende origine, en is altijd 'toevallig' met succes doorgepaast naar volgende cycles. Onbekende origine betekent heel waarschijnlijk dat dit - net zoals de Relays en Citadel - gewoon een Reaper (of hoogstens Leviathan) basisontwerp is, met wat uiterlijke/bonus functies aanpassingen van de organics over de jaren, om te verhullen waar het vandaan komt. De Protheans waren (voor zover bekend) de eerste 'nieuwe' species die uberhaupt een originele Mass Relay hebben weten te bouwen, in een supergeavanceerd topgeheim onderzoekslab op Ilos. Laat staan dat compleet verschillende organismen met 50000 jaar verschil ertussen, samen een apparaat maken dat compleet integreert met de Citadel.
Mijn aanname is dat dit een soort van een 'kill switch' is van de Reapers, voor het geval de organische species wat meer weerstand bieden, en ze zich alsnog 'de goede kant op ontwikkelen' door hun supernuke voor ze te bouwen. Als het echt een threat was voor de reapers, hadden ze bij lage war assets de crucible gemakkelijk kunnen vernietigen. Hierdoor is het automatisch ook een Reaper object die hem kan indoctrineren (ookal heeft Shepard goede resistentie en geen reaper implantaten).

"Star Child" geeft zelf toe dat hij een representatie is van de Reapers of datgene wat de Reapers bestuurt. Hij is dus niet een 'neutrale partij' waarmee je de toekomst overlegt, maar staat aan de zijde van je vijand - de Reapers zijn nog steeds organics aan het slachten in de achtergrond - en probeert je te verleiden om Control of Synthesis te kiezen. Als je niet kiest, verandert zijn stem ook in die van een Reaper. Waarom is Destroy dan nog een optie? Omdat je zonder die keuze te snel door zou hebben dat het een truc is, en ze hebben redelijk vertrouwen dat de indoctrinatie werkt en je geen destroy kiest als er andere opties zijn (ze zijn wel vaker overmoedig, Saren en Benezia braken er ook soms uit).

Het feit dat jij de enige survivor bent van de ground assault, Anderson onderdeel uitmaakte van die ground assault, en dan toch op een of andere manier voor jou aanwezig is in de Citadel. Dan beschrijft wat hij allemaal tegenkomt (precies wat jij tegenkomt) op een lineair pad naar een control room met maar 1 ingang, terwijl je hem nooit ziet, past gewoon niet logisch in mijn brein.

Tegenargumenten:
Waarom activeren de Reapers hem zelf niet? Wat gebeurt er dan als de Crucible niet is wat ze zeggen dat het is? Is Anderson niet gewoon een plothole? Waarom is alles zo onpraktisch? Omdat in films er ook voldoende omslachtige villain-plannen zijn (James Bond anyone?), en niet al te detailgericht gekeken wordt naar de aftermath van een gemiddeld verhaal ;p Als in een gemiddelde actiefilm iemand alles aan gort schiet, wordt er ook niet gekeken naar hoe dat in de rechtbank wordt geprocedeerd.

Conclusie
Ik denk niet dat alles een droom is terwijl je een tukje doet (zoals de originele IT wel beweert), en dat elk visueel detail een bewijs is voor indoctrinatie. Wat mij betreft is het eerder een soort hallucinatie bovenop dat Shepard wel degelijk aanbelandt in de citadel (IM is waarschijnlijk gewoon van tevoren ingestapt voordat de Reapers de citadel naar Earth brengen maar Anderson is een hallucinatie). En er is wel degelijk indoctrinatie in een vorm aanwezig aan het eind. Hoe ver dat reikt en hoeveel van het einde een hallucinatie is, verschilt per 'aanhanger' denk ik ;p Ik kies iig altijd Destroy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 21:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Na jaren van pushen van vrienden heb ik nu besloten om de ME trilogy te gaan spelen.
Zeker nu hij geremastered is en als compleet pakket langs komt wil ik gaan spelen.

OP steam is hij 60 euro en op Origin ook, zit hier verschil in qua DLC/
En als ik een key van G2A of Kinguin koop, ondervind ik dan ergens nadeel aan?

ik probeer zo min mogelijk te lezen hier omdat ik helemaal blanco aan de game wil beginnen.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
Lange_Slurf schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:16:
Na jaren van pushen van vrienden heb ik nu besloten om de ME trilogy te gaan spelen.
Zeker nu hij geremastered is en als compleet pakket langs komt wil ik gaan spelen.

OP steam is hij 60 euro en op Origin ook, zit hier verschil in qua DLC/
En als ik een key van G2A of Kinguin koop, ondervind ik dan ergens nadeel aan?

ik probeer zo min mogelijk te lezen hier omdat ik helemaal blanco aan de game wil beginnen.
Ikzelf heb gewoon een "cdkey" gekocht via een website (ga geen naam noemen) en heb alle DLC's ook... :) Die key heb ik ingegeven in Origin, 100GB gedownload en ik kon beginnen spelen.

VEEL SUCCES met deze waanzinnige reis doorheen Mass Effect, neem de tijd en geniet ervan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Bioware en EA lijken ME:LE verlaten te hebben. Sinds 7 juni geen echte patch meer. Complete radiostilte op dat gebied. De Mass Effect social media accounts posten nog, maar ontduiken alle vragen mbt patches.

Ondertussen zijn er nog flink wat bugs aanwezig in het spel (een aantal die echt de voortgang blokkeren, en een veel groter aantal kleinere bugs) die helemaal niet meer gepatcht lijken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Anoniem: 392841 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:20:
Bioware en EA lijken ME:LE verlaten te hebben. Sinds 7 juni geen echte patch meer. Complete radiostilte op dat gebied. De Mass Effect social media accounts posten nog, maar ontduiken alle vragen mbt patches.

Ondertussen zijn er nog flink wat bugs aanwezig in het spel (een aantal die echt de voortgang blokkeren, en een veel groter aantal kleinere bugs) die helemaal niet meer gepatcht lijken te worden.
Spel is 14 mei uitgekomen, dan is 7 juni nog geen maand na de release. Ik heb me er verder niet in verdiept of het klopt wat je beweert. Spel is nu 5 maanden oud. Dan zou je verwachten dat het nu langzamerhand inderdaad wel beetje gefixed is en er in ieder geval geen game progressing breaking bugs meer inzitten. Ik was wel al bang vantevoren dat dit in verhoudingsgewijs een snelle cashgrab ging zijn, zonder goede support after.

Ik hoop het spel nog voor een iets schappelijkere prijs op te pikken dan de volle €65, maar kennelijk is de game nog niet heel veel in prijs gezakt. (Of gewoon totaal niet zoals bij MediaMarkt) Misschien dat tijd i.c.m. BlackFriday of ChristmasSale o.i.d. daar verandering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Anoniem: 392841 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 18:20:

Op welk platform heb jij de game gespeeld i.v.m. de vele bugs? Op de PC heb ik alleen op ME1 hooguit 1 irritante bug gehad dat mijn framerate drops had op Noveria. Verder eigenlijk nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392841

Celeritas schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Op welk platform heb jij de game gespeeld i.v.m. de vele bugs? Op de PC heb ik alleen op ME1 hooguit 1 irritante bug gehad dat mijn framerate drops had op Noveria. Verder eigenlijk nergens last van.
PC zitten nog genoeg bugs in. En op de consoles is het ook nog niet echt helemaal lekker van wat ik meekrijg. Dat jij er geen last van hebt betekend niet dat de bugs er niet zijn....

Op de PC nog steeds van tijd tot tijd instabiliteit met crashes tot gevolg (en dat ligt aan het programma - heb bij andere spellen nergens last van), team AI is achterlijker dan het achtereind van een varken (zelfs in ME3 terwijl dat oorspronkelijk niet zo was) waardoor op hogere moeilijkheidsgraden er gewoon een harde blok is waarbij je geluk moet hebben om door te kunnen, de Mako reageert bijzonder slecht in ME1 in berggebieden (oorspronkelijk was het niet lekker, maar ze hebben het echt verknald nu), NPCs die niet spawnen waardoor je niet verder kan (omdat de rest wave-dependent is), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Team AI is niet best, maar ME3 op de hoogste moeilijkheidsgraad was echt relatief eenvoudig. Team mates gingen bijna nooit dood. Idem voor deel 1. In ME2 is het een stuk lastiger, maar dat was vroeger ook al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
Zijn er mensen die de LE hebben gemod? If so, welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 20:09
Waarom zou je de mass effect legendary edition nog moeten modden. Ik speel liever de originele trioligie wel met mods maar met de legendary edition is dat toch niet nodig. Voor mods kan je op nexus kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
steenbok schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:07:
Waarom zou je de mass effect legendary edition nog moeten modden. Ik speel liever de originele trioligie wel met mods maar met de legendary edition is dat toch niet nodig. Voor mods kan je op nexus kijken.
Er zijn een aantal fouten i.c.m. een aspect ratio 21:9 in bepaalde scenes die wellicht met mods gefixed zijn. Voorbeeld is de Mako drop in ME1. Ik ben dan ook niet, zoals ik al aangaf op zoek naar mods die de immersie verpesten. Wellicht zijn er nog mede-tweakers die toevallig kennis hebben van een mooie mod die de game nog beter kan maken, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04

g0tanks

Moderator CSA
Ik zag dit zojuist langskomen op Kickstarter: https://www.kickstarter.c...launch/the-citadel-awaits

Afbeeldingslocatie: https://ksr-ugc.imgix.net/assets/035/098/856/b3a65ed6c76fdf07f345dc767dc58656_original.png?ixlib=rb-4.0.2&w=680&fit=max&v=1633233611&auto=format&gif-q=50&lossless=true&s=0d2576e5a79268bd46e8b299ecea4f3d

THE OFFICIAL BioWare™ CITADEL REPLICA
Here are the specs:
  • Officially licensed by BioWare™
  • Collector-quality ABS with dry-brush wash effects
  • Approximately 14" X 7" in size (bigger than you think - it is the Citadel, after-all)
  • Illuminated wards via USB cable (can be used with wall adapter)
And here are the funding levels:
  • Ambassador Edition -- one replica for $199
  • Ambassador 2-Pack -- because everyone NEEDS two Citadels for $358
  • The Collector's Edition -- one signed by the game creators -- $711 -- SOLD OUT

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:04

g0tanks

Moderator CSA
BioWare heeft een teaser gepost:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/12t41ukx09y71.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:12

H3llSiNG

Meh.

Die krater heeft wel wat weg van een Geth / Legion.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celeritas
H3llSiNG schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:20:
Die krater heeft wel wat weg van een Geth / Legion.
Haha zeer scherp! Ik ben heel benieuwd welke kant ze nu uitgaan met ME4. Een direct vervolg met ME3 zou mooi zijn (maar niet waarschijnlijk gezien de trailer). Toch zijn sommige karakters zo legendarisch goed dat je hoopt dat ze er weer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogiewookiee
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-05-2022
Iemand nog interesse in een officieel N7 hoodie (Maat L)? Ik heb hem besteld, maar is mij eigenlijk een tikkie te groot. 't is de meest fancy uitvoering die verder in no-time weer uitverkocht was :/

https://gear.bioware.com/...ectre-elite-zip-up-hoodie

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:56
De Legendary Edition is nu in de aanbieding op zowel Steam als op Origin.
Ik (PC gamer) heb beide clients al staan maar vraag me toch af op welk platform ik de game het best kan aanschaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
En inmiddels de game via Game Pass ook op mijn Series X aan het spelen. Blijft leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Ben zelf eindelijk weer voortgang aan het maken in ME 3. Morgen tijd voor de Omega DLC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ow wauw. Zie dit bericht nu pas. Duidelijk een Geth te zien in het plaatje. Benieuwd in welk era het plaats gaat vinden. Misschien wel pre-mass effect 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44

Polariteit

Fietsende fotografeur

Halverwege vorige week ben ik met Mass Effect 1 gestart, via deze trilogie; en man man man wat een tof spel _/-\o_

Het is wel te merken aan de mechanics etc dat het een wat ouder spel is, maar dat wordt wat mij betreft ruimschoots gecompenseerd door de toffe verhaallijn :) Ik speel het op de xbox series x, en qua graphics vind ik het ook nog wel meevallen :)

Bij het starten van de game had ik 1 minpunt: ik kon op geen enkele manier de controls terugvinden in de menu's. Klopt het dat die idd daar niet terug te vinden zijn, of kijk ik er gigantisch overheen? Ik kon alleen een 'default' en een ander soort instelling vinden (voor linkshandigen geloof ik), maar een daadwerkelijk mapping stond er dan weer niet bij.

Er zijn wel tutorial teksten die wat uitleggen, maar die verdwijnen vrij snel en als ze net tijdens een gevecht tevoorschijn komen heb ik het te druk om te lezen :+

Zo kwam ik er pas na ruim 15 uur spelen achter dat je naast je wapens ook nog andere 'krachten' kan inzetten tijdens de gevechten zoals het gooien van de enemies :+

Begrijp ik het goed dat sommige keuzes die je maakt 'mee' gaan naar deel 2 en 3? Dat is wel tof :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31
@Polariteit ja dat klopt inderdaad van die keuzes en is deel van wat de serie zo tof maakt inderdaad. Je kunt aan het begin van 2 & 3 kiezen of je een karakter van de vorige game wil importeren. Ook het level wat je daarbij in de vorige game behaald hebt is daarbij van belang (al gebeurt er aan het begin van 2 iets waardoor het niet 1 op 1 is, maar je krijgt wel een boost als je heel hoog level was in 1). Je kunt eventueel ook een nieuw karakter maken en dan bepaalde keuzes uit de vorige game handmatig aanpassen. Je zit overigens niet aan je uiterlijk of klasse vast, die kun je nog aanpassen na het importeren.

Ik ben er zelf ook mee bezig op de xsx, maar ik had de games vroeger ook al op pc gespeeld. De controls waren voor mij eigenlijk vrij duidelijk dus heb ook niet gekeken of je die aan kunt passen.

Deel 1 vond ik ook nog stukken speelbaarder dan ik had gedacht. Geen idee hoeveel daarbij komt door de remastering maar had er ook nog erg veel lol in. Deel 2 is wat meer gestroomlijnd en 3 is duidelijk de beste qua gameplay, maar ze zijn alle drie nog goed te doen.

Ik vond het ook wel grappig om te zien hoe verschillende mensen totaal andere ideeën hebben over welke van de games het beste is. Ik had al gelezen dat deel 2 over het algemeen als beste gezien wordt en ging meer googlen omdat ik het daar absoluut niet mee eens ben. Begrijp me niet verkeerd, 2 is ook nog leuk, maar in vergelijking met 1 wat echt het verkennen van een geweldig interessant nieuw universum is terwijl je dat universum probeert te redden van een groot gevaar in een geweldig verhaal, was 2 meer het afwerken van een checklist naar mijn gevoel en was het grote verhaal een beetje meh (en de enige DLC die ik destijds gekocht heb bleek naar mijn smaak ook de enige goede te zijn, lair of the shadow broker).

Ik ben nu net een paar dagen met 3 beter en die bevalt me tot nu toe veel bezig. Veel van de minder goed werkende onderdelen zijn gefixt (scannen, rennen) en het verhaal is weer veel interessanter (al ben ik benieuwd hoe ik het einde dit keer ga ervaren). De eerste DLC die ik gisteren gespeeld heb, Omega, is ook geweldig. Afhankelijk van hoe het einde me dit keer gaat bevallen (het is nogal controversieel) zal ik denk ik 3 of 1 op de eerste plek zetten, met 2 duidelijk op de laatste plek. Ik zit ondertussen voor de drie games samen volgens Xbox ook alweer bijna op 100 uur.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorroberner
Ah leuk het ME topic. Heb de trilogie onlangs uitgespeeld. En als ik wat andere games heb uitgespeeld ga ik mijn insanity run doet met een Femshep. (En renegade waarschijnlijk).

Over het einde van deel 3, ik vond het dit keer heel goed te doen. Dus aan anderen laat dat je alsjeblieft niet afschrikken. Ik werd zelfs blij dit keer (gevoel van yes we won), waar ik de eerste keer echt down was (maar he was toen bijna 17 dus nog wat jonger).

Mass Effect 1 is ook mijn favoriet, mede vanwege wat @Finraziel zegt. Weet nog toen ik in het laatste uur van die game zat en tegen mijzelf zei, wauw dit is zo vet. Ik ga straks meteen opnieuw beginnen met dit spel. Had ik nog nooit gehad. Deel 2 had ik dat ook, maar in mindere mate. Deel 3 dus niet toen in 2012 haha. Onlangs wel hoor. Lekker snel even new game gedaan voor een achievement.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Denk aan de spoiler-tags voor de verhaallijnen en andere spoilers.