[Multi] Mass Effect Legendary Edition

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:42

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mass Effect Legendary Edition – Official Remastered Comparison Trailer (4K)
Mass Effect Legendary Edition

Over een maand moet het gaan gebeuren. Dan komt de Legendary Edition van de Mass Effect-trilogie uit. Deze versie bevat de singleplayer-content van de drie mooiste Mass Effect-delen, vrijwel alle DLC die er ooit voor is uitgebracht en dat allemaal in een prachtig geremasterd jasje.

Is Mass Effect nieuw voor je? EA heeft een introotje geschreven:
The Mass Effect trilogy is a groundbreaking sci-fi epic with a rich, immersive universe

Leuk artikel van Lee Hutchinon van Ars Technica over Mass Effect:
Why these three games were so damn great
Eh, remaster..?
Een remaster kan van alles inhouden. In dit geval moet je vooral denken aan visuele aanpassingen, zoals bijvoorbeeld aan modellen, shaders, effecten, belichting en DoF. Ook heeft de master van het geluid nu een hogere resolutie gekregen.

Voor pc-gamers zijn er extra handige verbeteringen: er is nu native ondersteuning voor controllers en 21:9-beeldverhoudingen en er wordt gebruikgemaakt van DirectX 11.

Aan de gameplay zijn ook aanpassingen gedaan. Zo kan je nu met de FemShep uit Mass Effect 3 door alle delen spelen. En vooral het eerste deel zal anders dan gewend aanvoelen. Het richten is namelijk aangepast, er zijn nieuwe geluidseffecten, de Mako bestuurt heel anders en heeft een extra functie gekregen en daarnaast is het gedrag van je team flink slimmer geworden.

Hier is een filmpje dat duidelijk een aantal grote veranderingen laat zien:

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mass Effect Legendary Edition Changes - Original vs. Remastered Performance Preview

Lees je liever?

EA.com - Gameplay calibrations

EA.com - Visual improvements

DLC
Zoals gezegd zit vrijwel alle DLC in de Legendary Edition. Alleen Pinnacle Station komt niet mee. EA zegt dat ze namelijk de broncode zijn verloren. Hierdoor zat deze DLC ook al niet in de PS3-versie van Mass Effect.

EA roept trots dat er 40 stuks DLC wel meekomen. Dit zijn wel voornamelijk pakketten met cosmetische veranderingen, maar ik klaag niet. Heb de meeste zelf nog niet gespeeld namelijk :9~
  • Bring Down the Sky
  • Genesis
  • Zaeed – The Price of Revenge
  • Kasumi – Stolen Memory
  • Lair of the Shadow Broker
  • Firewalker Pack
  • Overlord
  • Normandy Crash Site
  • Arrival
  • Genesis 2
  • From Ashes
  • Mass Effect 3: Extended Cut
  • Leviathan
  • Omega
  • Citadel
  • Equalizer Pack
  • Aegis Pack
  • Firepower Pack
  • Cerberus Weapons and Armor
  • Arc Projector
  • ME2 Alternate Appearance Pack 1
  • ME2 Alternate Appearance Pack 2
  • ME3 Alternate Appearance Pack 1
  • Firefight Pack
  • Groundside Resistance Pack
  • Recon Operations Pack
  • Collector's Weapon and Armor
  • Terminus Weapon and Armor
  • M-21 Incisor
  • Blood Dragon Armor
  • Inferno Armor
  • Recon Hood
  • Sentry Interface
  • Umbra Visor
  • N7 Warfare Gear
  • AT-12 Raider
  • Chakram Launcher
  • M-55 Argus
  • M-90 Indra
  • Reckoner Knight Armor
  • N7 Collector's Edition Pack
toon volledige bericht

Multiplayer / Collector's Edition
Er komt helaas geen multiplayer naar of een collector's edition van de Legendary Edition. Als je graag een steelcase wilt schijnt Best Buy die 'gratis' te leveren bij pre-orders, maar die zitten niet in Europa.

Soundtrack
De muziek in Mass Effect is voornamelijk gecomponeerd door Sam Hulick, Clint Mansell, Jack Wall en Faunts. Need I say more? :P

Ik ga het toch doen:

We krijgen dus nog wat nieuws om naar uit te kijken!

Releasedatum
De officiële releasedatum is 14 mei 2021.

Gold wil zeggen dat de game wat betreft de ontwikkelaars helemaal af is. Er zou dus geen reden meer moeten zijn voor vertraging. Met die wetenschap heb ik mijn verzoek voor zomervakantie durven indienen :+
Pre-order
Of pre-orderen verstandig is moet je helemaal voor jezelf bepalen. Een belangrijkere reden om het wel te doen kan zijn dat je Mass Effect-games die je digitaal pre-ordert doorgaans kunt preloaden. Dat wil zeggen dat je de game ongeveer een halve week voor de releasedatum al kunt installeren. Gezien dit drie games zijn met allemaal 4K textures is dat voor mij met m'n 20 Mb/s-lijntje wel heel prettig.

Xbox - Microsoft Store
Playstation - Playstation Store
PC - Steam
PC - EA Origin

De opmaak van deze post is schaamteloos (en slecht) gestolen van een post van @g0tanks.
Reden van dit topic is dat ik mijn enthousiasme wilde kanaliseren in iets anders dan een groupchat.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:26
Zie er wel naar uit, naar deze editie. Ga het sowieso kopen, ik denk niet dat ik alle DLC's ooit gekocht heb dus zelf daar zullen er nog gloednieuwe stukken inzitten.. De games wel allemaal meermaals uitgespeeld.. Het zal weer zuchten en puffen worden om de "juiste" keuzes te maken.. :p

Vooral de romance kiezen wordt weer een hel! Hahaha!

Oh ja.. en tijd vinden.. dat wordt ook nog een uitdaging.. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
@QuZyX, ik heb 1 en 2 meerdere keren gespeeld, maar 3 maar één keer. Was daar niet heel positief over... :P
Maar die schijnt met DLC veel meer voldoening te geven en die DLC ken ik nog niet. Ben dus benieuwd hoe hij na al die jaren en met een roze bril gaat bevallen!

Wat betreft keuzes: ik ga proberen lekker Renegade te beginnen en dan naar mate de games vorderen over te stappen naar Paragon. Van cynische soldaat naar meelevende leider. Proberen, want ik heb altijd veel te veel de neiging volledig Paragon te gaan. Maar hoe dan ook ga ik de Eclipse Soldier door het raam trappen :+

Romance zal lastig zijn inderdaad. Misschien maar een keer achter Garrus aan? :+

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat ik net zoals toen het stemmetje van Tali hoor, ik toch weer voor haar val, ik neem die 3 tenen dan maar op de koop toe :+

Wel weer zin in deze games 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb hier zo bizar veel zin in. Wie spelen nog meer met de default Shepard? Anders dan in andere games, waarin je je eigen character kan maken, voelt de default Shepard voor mij als de echte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steenbok
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:00
Voor wie de originele trilogie bezit en niet bang is van modden op nexus staan er al veel mods die dit deels mogelijk maken. Zoals ALOT 4k textures en ALOV 4k cutscenes. Zelfs kan je met de default femshep uit mass effect 3 in al de 3 games spelen. Ook een alternatief einde is mogelijk MEHEM. Misschien niet zo goed als de officiele remaster maar het komt toch aardig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:24
Ben ze nu gemod aan het spelen maar nu ik de beelden van de remaster terug zie valt Shepard van de ME1 remaster wel een beetje tegen, met de mods vond ik het er persoonlijk beter uitzien.
De officiële release en daarna reviews maar afwachten.
Mods is wel ff doorbijten om ze te installeren maar vond het wel de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Sipio schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:18:
Ik denk dat ik net zoals toen het stemmetje van Tali hoor, ik toch weer voor haar val, ik neem die 3 tenen dan maar op de koop toe :+

Wel weer zin in deze games 👍
Keelah se'lai!
Ben wel benieuwd naar of Tali's gezicht in Mass Effect 3 een update heeft gekregen... :P

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/c_fit,f_auto,g_center,pg_1,q_60,w_1165/17fpotfw143rqjpg.jpg
Soccer98 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:18:
Ik heb hier zo bizar veel zin in. Wie spelen nog meer met de default Shepard? Anders dan in andere games, waarin je je eigen character kan maken, voelt de default Shepard voor mij als de echte.
Ik heb daar wel verreweg het meeste mee gespeeld; de default mannelijke Shepard is voor mij dé Commander om het universum te redden. Maar ik ga deze keer voor FemShep. Vooral om de voice acting eens goed mee te maken.

Vond ik wel leuk om te lezen:
https://www.pcgamer.com/f...er-hale-extremely-stoked/
steenbok schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:23:
Voor wie de originele trilogie bezit en niet bang is van modden op nexus staan er al veel mods die dit deels mogelijk maken. Zoals ALOT 4k textures en ALOV 4k cutscenes. Zelfs kan je met de default femshep uit mass effect 3 in al de 3 games spelen. Ook een alternatief einde is mogelijk MEHEM. Misschien niet zo goed als de officiele remaster maar het komt toch aardig in de buurt.
Mooie tip, bedankt!
Ik heb zelf alleen de games voor de 360, die nu eindelijk weg kan... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-07 23:44

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ample Energy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:23:
[YouTube: Mass Effect Legendary Edition – Official Remastered Comparison Trailer (4K)]
Mass Effect Legendary Edition

Over een maand moet het gaan gebeuren. Dan komt de Legendary Edition van de Mass Effect-trilogie uit. Deze versie bevat de singleplayer-content van de drie mooiste Mass Effect-delen, vrijwel alle DLC die er ooit voor is uitgebracht en dat allemaal in een prachtig geremasterd jasje.

Is Mass Effect nieuw voor je? EA heeft een introotje geschreven:
The Mass Effect trilogy is a groundbreaking sci-fi epic with a rich, immersive universe

Leuk artikel van Lee Hutchinon van Ars Technica over Mass Effect:
Why these three games were so damn great
Eh, remaster..?
Een remaster kan van alles inhouden. In dit geval moet je vooral denken aan visuele aanpassingen, zoals bijvoorbeeld aan modellen, shaders, effecten, belichting en DoF. Ook heeft de master van het geluid nu een hogere resolutie gekregen.

Voor pc-gamers zijn er extra handige verbeteringen: er is nu native ondersteuning voor controllers en 21:9-beeldverhoudingen en er wordt gebruikgemaakt van DirectX 11.

Aan de gameplay zijn ook aanpassingen gedaan. Zo kan je nu met de FemShep uit Mass Effect 3 door alle delen spelen. En vooral het eerste deel zal anders dan gewend aanvoelen. Het richten is namelijk aangepast, er zijn nieuwe geluidseffecten, de Mako bestuurt heel anders en heeft een extra functie gekregen en daarnaast is het gedrag van je team flink slimmer geworden.

Hier is een filmpje dat duidelijk een aantal grote veranderingen laat zien:
[YouTube: Mass Effect Legendary Edition Changes - Original vs. Remastered Performance Preview]
Lees je liever?

EA.com - Gameplay calibrations

EA.com - Visual improvements

DLC
Zoals gezegd zit vrijwel alle DLC in de Legendary Edition. Alleen Pinnacle Station komt niet mee. EA zegt dat ze namelijk de broncode zijn verloren. Hierdoor zat deze DLC ook al niet in de PS3-versie van Mass Effect.

EA roept trots dat er 40 stuks DLC wel meekomen. Dit zijn wel voornamelijk pakketten met cosmetische veranderingen, maar ik klaag niet. Heb de meeste zelf nog niet gespeeld namelijk :9~

[...]

Multiplayer / Collector's Edition
Er komt helaas geen multiplayer naar of een collector's edition van de Legendary Edition. Als je graag een steelcase wilt schijnt Best Buy die 'gratis' te leveren bij pre-orders, maar die zitten niet in Europa.

Soundtrack
De muziek in Mass Effect is voornamelijk gecomponeerd door Sam Hulick, Clint Mansell, Jack Wall en Faunts. Need I say more? :P

Ik ga het toch doen:
[Twitter]

We krijgen dus nog wat nieuws om naar uit te kijken!

Releasedatum
De officiële releasedatum is 14 mei 2021.

[Twitter]

Gold wil zeggen dat de game wat betreft de ontwikkelaars helemaal af is. Er zou dus geen reden meer moeten zijn voor vertraging. Met die wetenschap heb ik mijn verzoek voor zomervakantie durven indienen :+
Pre-order
Of pre-orderen verstandig is moet je helemaal voor jezelf bepalen. Een belangrijkere reden om het wel te doen kan zijn dat je Mass Effect-games die je digitaal pre-ordert doorgaans kunt preloaden. Dat wil zeggen dat je de game ongeveer een halve week voor de releasedatum al kunt installeren. Gezien dit drie games zijn met allemaal 4K textures is dat voor mij met m'n 20 Mb/s-lijntje wel heel prettig.

Xbox - Microsoft Store
Playstation - Playstation Store
PC - Steam
PC - EA Origin

De opmaak van deze post is schaamteloos (en slecht) gestolen van een post van @g0tanks.
Reden van dit topic is dat ik mijn enthousiasme wilde kanaliseren in iets anders dan een groupchat.
toon volledige bericht
De Xbox store link wijst stiekem ook naar de PlayStation Store ;)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Thrace Grumble schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:48:
[...]

De Xbox store link wijst stiekem ook naar de PlayStation Store ;)
Bedankt voor de heads-up! Zolang niemand de post quotet... Oh...
:P

Ze hebben wel een leuke landingspagina. Maar hoe Sony en MS gewoon €70 durven te vragen snap ik niet.
En in de Amerikaanse MS Store is hij 60 USD en in de Europese MS Store weer €70? Blij dat ik niet met ze heb te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Ample Energy schreef op zondag 25 april 2021 @ 20:59:
[...]

Bedankt voor de heads-up! Zolang niemand de post quotet... Oh...
:P

Ze hebben wel een leuke landingspagina. Maar hoe Sony en MS gewoon €70 durven te vragen snap ik niet.
En in de Amerikaanse MS Store is hij 60 USD en in de Europese MS Store weer €70? Blij dat ik niet met ze heb te maken :+
Ikzelf zal de PC versie kopen via een website waar ik enkel een "key" krijg, werk daar al vaak mee en ben er heel tevreden van. Daar staat hij voor een 42 euro.. Voor mij dus zeker aanvaardbaar (wel de PC versie).

Weet niet of ik hier die website mag delen dus doe het voorlopig niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
@QuZyX, sommige tweakers nemen aanstoot aan dergelijke websites, maar ik zie het als een mooi voordeel van pc tegenover de consoles!
Als er een fysieke versie had geweest met een mooie Normandy of Reaper of zo had ik die wel gewild, maar als het toch digitaal gaat kan je natuurlijk gewoon de winkel kiezen die je zelf het prettigste vindt of die gewoon het goedkoopste is. Product blijft hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunello
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:28
Heeft iemand een idee of op de pc squad voice control beschikbaar is? Dit was vroeger met kinect wel mogelijk namelijk.

Zou wel super dik zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-07 17:45
Ik leef ook toe naar deze hernieuwde uitgave. Ben benieuwd wat ze met de achievements hebben gedaan, die hadden ook een revamp gekregen las ik. Vond dat in deel 1 zo vet, bepaalde achievements gaven je bonussen in nieuwe playthroughs, zoals meer xp (van 10 naar 11 per dingetje maar toch). Of juist nieuwe bonus skills.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Dunello schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:11:
Heeft iemand een idee of op de pc squad voice control beschikbaar is? Dit was vroeger met kinect wel mogelijk namelijk.

Zou wel super dik zijn =)
Dat is een goede vraag, maar het feit dat ik het in geen enkel artikel of video tot nu toe ben tegen gekomen gecombineerd met dat de Kinect al jaren niet meer wordt verkocht doet mij vrezen dat die functionaliteit het niet heeft overleeft. De benodigde adapter om een Kinect aan te kunnen sluiten op een pc of moderne Xbox wordt ook al sinds 2018 niet meer verkocht, dus ik verwacht niet dat er in 2020 aan ondersteuning voor is gewerkt.

En daarnaast was het alleen voor Mass Effect 3, toch? Het gedrag van de squad in ME1 is aangepakt, maar er is geen nieuwe functionaliteit aan toegevoegd.

99% kans op dat het dus niet naar ME1 en ME2 is gebracht en ik kan me voorstellen dat het is verwijderd uit ME3.
Zorroberner schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:38:
Ik leef ook toe naar deze hernieuwde uitgave. Ben benieuwd wat ze met de achievements hebben gedaan, die hadden ook een revamp gekregen las ik. Vond dat in deel 1 zo vet, bepaalde achievements gaven je bonussen in nieuwe playthroughs, zoals meer xp (van 10 naar 11 per dingetje maar toch). Of juist nieuwe bonus skills.
Ik hoop dat die zijn gebleven. Er zijn er een paar uit en een paar bij, maar welke weet ik nog niet.
Volgens mij is de grootste verandering dat voortgang van de achievements doorloopt. Dus stel je doodt voor een achievement 249/250 vijanden in ME1, dan hoef je er nog maar 1 in ME2 of ME3 om de achievement te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ample Energy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:01:
[...]

[...]

Ik hoop dat die zijn gebleven. Er zijn er een paar uit en een paar bij, maar welke weet ik nog niet.
Volgens mij is de grootste verandering dat voortgang van de achievements doorloopt. Dus stel je doodt voor een achievement 249/250 vijanden in ME1, dan hoef je er nog maar 1 in ME2 of ME3 om de achievement te halen.
Dan lijkt het me dat er maar één achievement/ trophy list is voor de complete Legendary Edition en dus niet één per deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Nou de lijst is bekend: https://www.trueachieveme...dary-Edition/achievements

Veel achievements uit dlc van deel 2 zijn ook weg, jammer, meest opvallende voor de XBOX'ers onder ons (myself included) is dat de totale gamerscore maar 2.915. is. Toch jammer, paar nieuwe erbij over paramour voor meerdere games en insanity. Moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze er niet meer moeite in hebben gestoken, vooral aantal achievements wat gebruikersvriendelijk gemaakt. Maar met hoe ze spraken over revamped achievements had ik de hoop dat ze wat leuke uitdagingen hadden gedaan. Zoals iets met loyaliteit van iedereen in deel II, of in deel 1 met bepaalde uitkomsten van missies. Maar goed als de core gameplay maar in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 17:23

ap3nr0ts

hoi

Ik ben echt te hyped hiervoor. :+ Wel bang voor EA-gedoe (al geen EA-game gekocht meer sinds laatste Dragon Age), maar mocht het toch allemaal tegenvallen, dan ben ik blij dat Amazon altijd makkelijk is met terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54
Zojuist bericht gehad dat hij verstuurd is, yes! oOo
O nee, wacht, is hemelvaartsdag morgen.. geen postbezorging }:| :P

Ben benieuwd, maak me er alleen wat zorgen om dat er weinig previews en gameplay video's vrijgegeven is.. :?

Ga het vrijdag merken, al heeft nog steeds de (grafische) kwaliteit van het Xbox 360/PS3 tijdperk, vermaak ik mij er nog steeds wel mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:29
Geen reviews vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Embargo ligt vast op vrijdag. Ik wacht die wel even af voordat ik de plasticjes eraf trek inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Wel ja ik ben ook nog aan het 'afwachten', kan je hem préloaden als je al uw key hebt ?
Want ik dacht de game 120GB was ? Dus dat wordt toch wel een ENORME download ? Hopelijk kan dat in "stukken" ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Ik zag op een YouTube-filmpje dat inmiddels weer down is, dat iemand ME1 opstartte en er bij ME2 nog "installing" stond. Gok dus dat hij dat lekker slim doet, zodat je relatief snel kan beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Xbox preload loopt hier nu, iets van 21GB, zin in! Hopelijk unlocked hij morgen al ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)

Bekijk op YouTube
Streaming "Mass Effect Legendary Edition"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 22:42
Pre-Load voor EA Pro is begonnen op Origin (PC dus),

Download van 100.21 GB, 103 GB na install. Release date 14 mei 2021, 17:00 CEST

Aanvankelijk was ik niet heel enthousiast van een remake, maar ik heb er wel zin in gekregen, vooral deel 1 was echt niet meer te spelen zo verouderd, maar qua worldbuilding wel de beste. Ook alle DLC heb ik allemaal weten te missen op een of andere manier, ik ben wel benieuwd of daar nog veel moois tussen zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 15:30

Willybubba

Nut up or shut up.

Mijn Xbox even verteld dat 'ie in Nieuw Zeeland staat, en hop. Mass Effect doet het, here we go!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Willybubba schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:29:
Mijn Xbox even verteld dat 'ie in Nieuw Zeeland staat, en hop. Mass Effect doet het, here we go!
Ben benieuwd naar je mening! 😉

Ik moet helaas tot morgen middag wachten tot de postbode is geweest, maar kan dan het hele weekend los 👍🍺

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 15:30

Willybubba

Nut up or shut up.

SpeedyNick schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Ben benieuwd naar je mening! 😉

Ik moet helaas tot morgen middag wachten tot de postbode is geweest, maar kan dan het hele weekend los 👍🍺
So far so good! Heb Eden Prime net afgerond, wel even flink wennen weer en het is toch duidelijk een oud spel, qua UI en zo. Maar wel weer genieten :-)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
De 15e pas op Steam ;(

Edit:

Store zegt 15:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/skIwZlu.png

Pre-load zegt 14:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NmF8JdN.png

...

[ Voor 78% gewijzigd door Chester op 13-05-2021 16:03 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Willybubba schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:40:
[...]

So far so good! Heb Eden Prime net afgerond, wel even flink wennen weer en het is toch duidelijk een oud spel, qua UI en zo. Maar wel weer genieten :-)
Grafisch ook nog het idee dat ze hun best hebben gedaan een 14 jaar oude game op te poetsen? 😉

Zal er natuurlijk niet uitzien als de nieuwe Ratchet and Clank, maar wel nieuwsgierig! Gelukkig blijft het verhaal hetzelfde, want die was echt top! 1 van de laatste echte Bioware games IMHO 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
Op Origin; Releasedatum: 14 mei 2021 17:00 CEST

Het zal dus een nachtelijke download zijn (100GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts

ap3nr0ts

hoi

Amazon: "Releases on May 14".

Amazon vandaag: voorlopig niet beschikbaar.

Ik: :'(

Dan maar morgen beginnen dankzij een HOLLANDSE webshop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Je kan het ook even oppikken in een fysieke winkel neem ik aan? Of liever niet ivm Covid?

Iig ik heb hem! Hoefde tweede Xbox install disc niet te gebruiken want deel 2 en 3 werden gedownload, geen idee waarvoor het nodig was, wellicht als je geen internetverbinding hebt. Ik ga zo aan deel 1 beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Ben net begonnen en ben nu al zwaar onder de indruk van HDR (ps5 en lg oled)

Felle mass relay tegenover het inktzwarte van de ruimte.. Prachtig.

[ Voor 31% gewijzigd door Basekid op 14-05-2021 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik was ff vergeten hoeveel moeite ik soms had met het simpelweg navigeren door de game heen, naar missies etc, nu ik richting de leeftijd van 50 ga is het er niet veel beter op geworden :+

Had van mij best een duidelijkere mission marker in gemogen van ok hierheen!

Maar goed we komen er wel uit.

Fov slider had ik ook graag gezien want vooral tijdens ads vind ik de camera echt te ingezoomd.

Maar het is wel weer genieten hoor, wat een avontuur deze games d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Basekid schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:15:
Ben net begonnen en ben nu al zwaar onder de indruk van HDR (ps5 en lg oled)

Felle mass relay tegenover het inktzwarte van de ruimte.. Prachtig.
Dat is wel een goede.
Ik ga zo naar mijn ouders om gezellig de game te downloaden en dan kan ik vanavond net zo goed de pc beneden bij de oled zetten voor de komende weken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Spel lijkt ondersteuning te hebben voor ultra-wide (32:9 in mijn geval), maar ik krijg wel artifacts te zien aan de linkerkant. Lijkt op een rerender van de rechterkant... Voorbeeld: https://i.imgur.com/9Qze9AZ.jpg

Iemand enig idee of dit op te lossen is?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Chester schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:42:
Spel lijkt ondersteuning te hebben voor ultra-wide (32:9 in mijn geval), maar ik krijg wel artifacts te zien aan de linkerkant. Lijkt op een rerender van de rechterkant... Voorbeeld: https://i.imgur.com/9Qze9AZ.jpg

Is het echt een artifact of heeft het te maken met het glaswand reflecties ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
ViperTim schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:51:
[...]

Is het echt een artifact of heeft het te maken met het glaswand reflecties ofzo?
Nope, geen reflecties, meer voorbeelden:
https://i.imgur.com/IBBta50.jpg
https://i.imgur.com/8bzbZcR.jpg

Ik vrees dat het een kwestie van pech is. Het spel ondersteund officieel max 21:9 volgens mij. In de settings zie ik ook '5120x1440 (16:9)' staan, terwijl dat toch echt geen 16:9 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
Chester schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Nope, geen reflecties, meer voorbeelden:
https://i.imgur.com/IBBta50.jpg
https://i.imgur.com/8bzbZcR.jpg

Ik vrees dat het een kwestie van pech is. Het spel ondersteund officieel max 21:9 volgens mij. In de settings zie ik ook '5120x1440 (16:9)' staan, terwijl dat toch echt geen 16:9 is :P
dat zijn inderdaad vervelende en hinderlijke artifacts. In de originele versie zaten ook rare grafische bugs in. niet zoals dat wat jij toont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 04:49

Orac

Ik mis je papa.

Niets eens korting als je de 3 originele delen al hebt?!?! :( Ik ga het mooi niet voor de volle prijs kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
Orac schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:32:
Niets eens korting als je de 3 originele delen al hebt?!?! :( Ik ga het mooi niet voor de volle prijs kopen.
Tja, met het geld dat je ruim 10 jaar geleden hebt uitgegeven kunnen ze nu geen brood meer kopen.

Wat zou je een redelijke prijs vinden? Voor pc en Xbox is hij iets meer dan €40 en voor PS4 kan je hem hardcopy kopen voor <€60. Stuur gerust een DM als je er met Google niet uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Waar is de game voor Xbox voor rond de 40 euro te vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Timothy3000 op 14-05-2021 20:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chester schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:42:

Hi
iemand op het steam forum had ook dat probleem en kreeg de volgende reply..
Shut off anti-aliasing in game. You can also enable it in Nvidia or AMD control panels and it will not cause the same issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Odessa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:13:
[...]

Hi
iemand op het steam forum had ook dat probleem en kreeg de volgende reply..

[...]
Held O+

Ik had alle instellingen getoggled, behalve AA natuurlijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
Is eindelijk die postbode langs geweest nadat ie gisteren as usual weer eens gefaald had, krijg je deze verrassing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEperKqxUN787HyU2nM1juyW4hU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqpEDGkmYMS6ao5yWPEFVZyo.jpg?f=fotoalbum_large

Waarvoor gooi je er een separate data disk bij als je toch alles laat downloaden? 🤪
Edit; twijfel nu toch of het niet vanaf disk is.. dacht dat je op de PS5 alleen de downloads/uploads zag, en niet de installatie vanaf disk zelf? 🤔

Maar goed, ik kan starten met deel 1! 😁

[ Voor 14% gewijzigd door SpeedyNick op 15-05-2021 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
SpeedyNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:30:
Is eindelijk die postbode langs geweest nadat ie gisteren as usual weer eens gefaald had, krijg je deze verrassing.

[Afbeelding]

Waarvoor gooi je er een separate data disk bij als je toch alles laat downloaden? 🤪
Edit; twijfel nu toch of het niet vanaf disk is.. dacht dat je op de PS5 alleen de downloads/uploads zag, en niet de installatie vanaf disk zelf? 🤔

Game is van disc, de update is downloaden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Nooit ME gespeeld, maar enorm blij dat ik deze verzameling heb gekocht. ME1 voelt wat clunky aan, maar dat had de HALO verzameling ook. Indrukwekkende omgeving en toffe verhaallijn, so far so good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Spellingerror schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:16:
Nooit ME gespeeld, maar enorm blij dat ik deze verzameling heb gekocht. ME1 voelt wat clunky aan, maar dat had de HALO verzameling ook. Indrukwekkende omgeving en toffe verhaallijn, so far so good!
Ik ben jaloers op je, om dit nu voor de eerste keer mee te mogen gaan maken. Enjoy!

Ik ga zelf de remaster ook in z'n geheel doorspelen, deze keer met een FemShep. Heb de trilogy al 2x met MaleShep gedaan, dus nu maar eens FemShep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Heb nu dik 2 uur in deel 1 liggen. Wat een verschil qua graphics met het origineel. Zeer mooi. Nu lekker the citadel doorspelen en ontdekken hoe dat er nu uitziet.

Ik speel deze eerste trilogy run met male shephard (zoals altijd) en dan een insanity playthrough met femshep, voor het eerst ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steenbok
Ik vind Femshep in de originele eerste Mass effect met mods er toch beter uitzien dan in de legendary edition.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lStZUGwdA9f-lqNjn9qO_uRcQyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7A5VXQj7nUVI5qDaiOBD6xw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZOuFwHC9l8dcfWS20IdbCx62BQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CM3ZMuqGRotXexohZ4mKyT1H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steenbok
Met mods zien de originele games er even goed uit als de legendary editions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
steenbok schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:04:
Met mods zien de originele games er even goed uit als de legendary editions.
Dif lijkt me confronterend voor de ontwikkelaar, alsnog blij dat ze dit hebben uitgebracht: op de consoles zeer welkom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-07 15:42
SpeedyNick schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:30:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd! :*) en veel plezier!

De Postbode verwacht ik eerlijk gezegd niet meer, en dus is m'n kans om de game in het weekend aan te mogen raken ook verkeken. Dinsdag weer een nieuwe kans.

Ik ga me nog wel even beklagen bij de webshop, dat PostNL z'n afspraken met hen gewoonweg niet nakomt. *Insert lange rant over postbezorging* (ze betalen ten slotte voor een 24-uurs service en niet een 5 dagen service) ;(

Om toch nog even luchtig te eindigen, het is ondertussen al 14 jaar geleden dus die paar dagen maken dan ook niet meer uit. :+

[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 15-05-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontpickme
  • Laatst online: 11-07 21:00
TIGER1125 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:16:
[...]

Gefeliciteerd! :*) en veel plezier!

De Postbode verwacht ik eerlijk gezegd niet meer, en dus is m'n kans om de game in het weekend aan te mogen raken ook verkeken. Dinsdag weer een nieuwe kans.

Ik ga me nog wel even beklagen bij de webshop, dat PostNL z'n afspraken met hen gewoonweg niet nakomt. *Insert lange rant over postbezorging* (ze betalen ten slotte voor een 24-uurs service en niet een 5 dagen service) ;(

Om toch nog even luchtig te eindigen, het is ondertussen al 14 jaar geleden dus die paar dagen maken dan ook niet meer uit. :+
Bij welke webshop heb je em besteld? Had em pre-ordered bij discountgames maar ook nog niets binnen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViperTim
Ik vind de MAKO nog steeds vervelend besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:45

Lapras

Ice beam

Serieus, kan je niet rennen in deel 1 of mis ik wat? Ik hobbel nu wat rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
Lapras schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:50:
Je kan zeker rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Je kunt een paar seconden rennen door de spatiebalk ingedrukt te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Is zelfs een nieuwe toevoeging dat je buiten combat kan sprinten. Op xbox door a ingedrukt te houden en op ps de x knop. Is niet onbeperkt trouwens staat een soort zeer licht transparante sprintbalk boven je shields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
dontpickme schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:04:
[...]

Bij welke webshop heb je em besteld? Had em pre-ordered bij discountgames maar ook nog niets binnen...
In mijn geval Allyourgames, maar ik neem het hen zeker niet kwalijk. Game was woensdag al verzonden en stond zelfs al in de app van PostNL, bezorging 14 mei, om hem daarna gewoon 2 dagen achter elkaar niet te bezorgen.

Ach, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij 14 jaar nadat ik de game voor het eerst speelde... :+ en aan de andere kant heb een lekker lege agenda dit weekend dus alle tijd om het weekend eens helemaal zelf in te delen :9

Vind het overigens wel te bizar voor woorden dat je post dan wel aangemeld wordt via die app maar vervolgens gewoon doodleuk achtergehouden wordt. Nu is het een game, maar stel je voor dat het iets belangrijks is dat je nodig hebt. ;(

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 15-05-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
TIGER1125 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:28:
[...]

In mijn geval Allyourgames, maar ik neem het hen zeker niet kwalijk. Game was woensdag al verzonden en stond zelfs al in de app van PostNL, bezorging 14 mei, om hem daarna gewoon 2 dagen achter elkaar niet te bezorgen.

Ach, die paar dagen kunnen er ook nog wel bij 14 jaar nadat ik de game voor het eerst speelde... :+ en aan de andere kant heb een lekker lege agenda dit weekend dus alle tijd om het weekend eens helemaal zelf in te delen :9

Vind het overigens wel te bizar voor woorden dat je post dan wel aangemeld wordt via die app maar vervolgens gewoon doodleuk achtergehouden wordt. Nu is het een game, maar stel je voor dat het iets belangrijks is dat je nodig hebt. ;(
Wil je hem zo graag fysiek? Ik had hem voor 3 tientjes voor xbox, voor steam zelfs goedkoper online. Gamivo etc zijn top. Volgens microsoft woon ik in Argentinië, dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
Spellingerror schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Wil je hem zo graag fysiek? Ik had hem voor 3 tientjes voor xbox, voor steam zelfs goedkoper online. Gamivo etc zijn top. Volgens microsoft woon ik in Argentinië, dat dan weer wel.
Maakt me op zich niet zoveel uit helaas kon ik, destijds, voor de Playstation geen goedkopere varianten vinden dan deze Fysieke versie. Daarna zat ik in standje couldn't be bothered to check, of er uberhaupt nog goedkopere Playstation varianten waren.

Is maar net wat me op het pad komt qua games aanschaffen.

Ik heb daarentegen wel een Disc PS5 vanwege het prijsverschil tussen digitale games en fysieke games. Die doosjes liggen mij ook vaak in de weg, maar goed ben en blijf een Hollander _O- voor een duppie op de eerste rang... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
TIGER1125 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Maakt me op zich niet zoveel uit helaas kon ik, destijds, voor de Playstation geen goedkopere varianten vinden dan deze Fysieke versie. Daarna zat ik in standje couldn't be bothered to check, of er uberhaupt nog goedkopere Playstation varianten waren.

Is maar net wat me op het pad komt qua games aanschaffen.

Ik heb daarentegen wel een Disc PS5 vanwege het prijsverschil tussen digitale games en fysieke games. Die doosjes liggen mij ook vaak in de weg, maar goed ben en blijf een Hollander _O- voor een duppie op de eerste rang... :+
Met quick resume wil ik juist geen schijfjes meer haha. Duimen dat ‘ie er dinsdag is, extra veel speelplezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
[...]

Hier ook bij AllYour4Games besteld, maar heb geen postnl postbode gisteren hier gezien.. de brievenbus kleppen hoor je hier duidelijk door de straat heen, dus dat had ik wel geweten 😇
Hou het maar even op hemelvaartsdag, zullen wel extra veel post hebben gehad 😉

Wil hem wel fysiek hebben, kan ik hem tenminste uitlenen ook aan mijn vrienden 👍 maar op dit soort dagen heeft digitale aanschaf absoluut zijn voordelen 🤣

Kwartiertje gestart, vanavond verder als mijn bezoek naar huis is 🍻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Je ziet bij me1 echt die opgepoetste graphics heel goed en oh die HDR 😁Verder vooral wat lachen tegen de lange gangen en saaie mako ritjes.. Oh 2007🙄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ook begonnen aan de trilogie, de nostalgie is er weer helemaal! Lekker opgepoetst en met name de gameplay is nu stukken beter in het eerste deel.

ME1 is voor mij net als de film Alien; al wat ouder en dat merk je maar wel met veruit de beste atmosfeer. Het voelt echt als een hard sci-fi in space avontuur. ME2 is ook fantastisch maar dan meer zoals de film Aliens, meer actie georiënteerd en grotere set pieces.

Dit was wel echt peak Bioware met de KOTOR games daarvoor. Vanaf ME3 ging het helaas heel erg bergafwaarts met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
Timothy3000 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:12:
Waar is de game voor Xbox voor rond de 40 euro te vinden?
Goedkoopste:
https://www.gamivo.com/pr...egendary-edition-xbox-arg
Gebruik discountcode: AK3S (3%)

Alternatief voor als die op zijn:
https://www.eneba.com/nl/...n-xbox-live-key-argentina

Beide prijzen fluctueren, ik had hem via de eerste link voor €37 incl betaal fee en BTW (geen idee of je daar onderuit kunt komen).

VPN aan naar Argentinië en via redeem.microsoft.com op je account zetten. Daarna xbox aanslingeren, naar de game in de store. Op kopen klikken: ‘you already own this product’ -> installeren, have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 13:51
Had nog nooit iets van Mass Effect gespeeld, en dus maar een poging gewaagd met de Legendary Edition. Ik heb me nu door ME1 heen geworsteld (grafisch oké, verhaal interessant, maar de gameplay liet echt te wensen over). Ik heb alleen de main content gespeeld om maar door het verhaal heen te geraken.

Nu net gestart met ME2, en wát een verademing is dat! Enorm veel QoL changes, speelt heerlijk weg en ik ben er nu al zeker van dat ik deze game met meerdere classes door wil gaan spelen O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermida
  • Laatst online: 01-07-2021
Enigszins teleurstellend dat Bioware's 'ultrawide support' beperkt blijft tot de third person delen van het spel. Dat de echte cutscenes niet helemaal opnieuw zijn gemaakt is logisch, maar aan de paar reviews in ultrawide te zien blijven ook alle in-engine conversaties beperkt tot 16:9, en dat is in Mass Effect toch een groot deel van het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ondertussen een aantal uurtjes er in zitten. Wat blijft het toch een geweldige spel O+

En het ziet er ook beter uit dan ik had verwacht 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PL13PKr.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Menkoro schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:21:
Had nog nooit iets van Mass Effect gespeeld, en dus maar een poging gewaagd met de Legendary Edition. Ik heb me nu door ME1 heen geworsteld (grafisch oké, verhaal interessant, maar de gameplay liet echt te wensen over). Ik heb alleen de main content gespeeld om maar door het verhaal heen te geraken.

Nu net gestart met ME2, en wát een verademing is dat! Enorm veel QoL changes, speelt heerlijk weg en ik ben er nu al zeker van dat ik deze game met meerdere classes door wil gaan spelen O+
Ben nu behoorlijk wat uren bezig en vind zowel de side missions als de main missions geweldig. Als je door deel 1 heen geraced bent heb je behoorlijk wat toffe sidemissies gemist! Ben nu al uren bezig en nog maar behoorlijk op het begin voor mijn gevoel.

Is voor mijn gevoel ook weinig mis met de gameplay van ME I. Cover vinden is wat lastig en zo nu en dan is je objective zoeken wat ingewikkeld maar voor de rest is het een stuk minder verouderd dan ik had verwacht. Wat viel jou tegen?

Zelf ook nooit Mass Effect gespeeld maar ik geniet echt met volle teugen van dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
Chester schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:36:
Ondertussen een aantal uurtjes er in zitten. Wat blijft het toch een geweldige spel O+

En het ziet er ook beter uit dan ik had verwacht 8)
[Afbeelding]
ME1 hebben ze inderdaad grafisch flink opgepoetst en ziet er stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
Timothy3000 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Ben nu behoorlijk wat uren bezig en vind zowel de side missions als de main missions geweldig. Als je door deel 1 heen geraced bent heb je behoorlijk wat toffe sidemissies gemist! Ben nu al uren bezig en nog maar behoorlijk op het begin voor mijn gevoel.

Is voor mijn gevoel ook weinig mis met de gameplay van ME I. Cover vinden is wat lastig en zo nu en dan is je objective zoeken wat ingewikkeld maar voor de rest is het een stuk minder verouderd dan ik had verwacht. Wat viel jou tegen?

Zelf ook nooit Mass Effect gespeeld maar ik geniet echt met volle teugen van dit spel.
Ik probeer ook zo veel mogelijk van de side missions te doen. Het kost wel vele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukiq
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2021
Erg fijn om de games te kunnen spelen op de ps4 en in de toekomst ps5. (ik heb ps5 nog niet)

De game is aardig mooi opgepoetst. Valt mij ook op dat er veel nieuwe spelers zijn. Leuk om te lezen.
Hopelijk pakt EA/Bioware het nieuwe deel serieus aan. Mass Effect is een erg sterk merk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• QuZyX
Ondertussen een uur of 5-6 verder en bezig met mijn eerste missie outside of The Citadel.. :)
Uiteraard als eerste op zoek naar het 6de crew lid! ;-) My one time favorite :D Haha! :p

ME1 heeft een prachtige grafische update gehad en de besturing is inderdaad wat wennen.. ik ben vergeten hoe groot de de wereld is en hoeveel er te doen is.. dit wordt een werkje van maanden speeltijd... Aangezien ik misschien gemiddeld één uurtje per dag kan gamen... Oops :p

Maar man toch, wat een zalige games en 'lore'.. er is zoveel te doen.. zoveel te beleven... Ja, ik ben weer helemaal overtuigd! :) Al is het moeilijk om als 35-jarige te ontsnappen uit 'the real world' en echt te focussen op gaming.. Ik wou ik 10 jaar jonger was en ik enkel maar moest werken en gamen (bij wijze van spreken ;-)) Hahaha!

Geniet van deze prachtige reis mede ME-fans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-07 20:35
@QuZyX dat dilemma heb ik ook. Ik ben inmiddels 39 jaar. Heb vrouw/kind (+1 op komst) en daardoor veel te weinig tijd om iets helemaal voor mijzelf te kunnen doen.
En die tijd zal ik dus moeten opsplitsen in alle dingen die ik voor mijzelf wil doen. Een game-reeks als ME kost simpelweg teveel tijd waardoor ik besloten heb de legendary editie nu nog niet aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViperTim
Er is schijnbaar een nieuwe update want bij mij download hij iets binnen.

The following are fixes and improvements we’ve made across all platforms in this update.

General

Fixed the main issue where the launcher would crash or become unresponsive on Xbox Series X when using a wireless headset
Known issue: This can still happen if you enable/disable a headset in the launcher. A future fix will resolve this issue.
Improved iris shaders for better interaction with light and ambient occlusion
Minor calibrations, fixes, and stability improvements

Mass Effect
Improved terrain textures
Fixed an issue where kills for achievements/trophies weren’t tracking correctly

Mass Effect & Mass Effect 2
Resolved an issue where the character code would sometimes not display in the squad menu
Improvements to pre-rendered cutscenes to reduce occasional artifacts

Mass Effect 2
Improved lighting and shadows in some cinematics
Minor visual, rendering, and VFX improvements on some levels
Resolved minor text issues with achievements

Mass Effect 3
Fixed an issue where kills for achievements/trophies weren’t tracking correctly

[ Voor 88% gewijzigd door ViperTim op 17-05-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Zo bijna 19 gb de patch op de XSX. Die achievements tracker wist ik. Gelukkig pas net op the citadel in deel 1 dus dat zit wel goed denk ik. Ben opnieuw begonnen als biotic ipv soldier. En was niet al te ver dus maar even opnieuw begonnen. Had toch haast geen tijd dit weekend om ver te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Ik schrok me dood met een patch van 17.5GB voor pc, maar gelukkig zijn dat alleen de bestanden die hij moet verwerken en is de download zelf minder dan 9GB.
Maar ja, met 1-2 MB/s download betekent dat alsnog vanavond niet meer spelen :\

Kom op, Starlink...

Verder zijn m'n X360-controllers overleden. Die kunnen dus niet zo goed tegen een paar jaar stil liggen... :P
Maar een nieuwe met een draadloze adapter is €80..?
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/099fd2d11d353f222889d4199d33b1c7/tenor.gif

Gelukkig speelt het met muis en toetsenbord heerlijk, maar ik had graag beneden voor de oled gezeten.
Met muis spelen voelt alleen wel een beetje als valsspelen. Je rijgt zo makkelijk headshots achter elkaar en soms clear ik zo'n bunker vrijwel alleen met alleen een sniper rifle zonder cover te zoeken :+

@QuZyX, maar je wist de releasedatum toch van tevoren?
Heb je geen vakantie en een vakantiehuisje geregeld dan? :F
spoiler:
Ik heb wel m'n vakantie getimed met de game... :+ Moest toch een keer.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. De games zijn zo groot dat deze playthrough misschien wel de laatste keer is. Ben daarom blij dat ik de games ooit ben begonnen op de middelbare / hoge school en nu dus niet meer alle verborgen zaken en keuzes per se wil meemaken.
[...]

Spoedpost gaat gewoon door tijdens feestdagen. Dat een game 2 dagen vertraging oploopt kan ik me wel voorstellen.

Veel plezier morgen ;)
Menkoro schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:21:

Wellicht is het voor de meeste van ons nostalgie, maar ik vind de gameplay van ME1 heerlijk. Geen gezeur met moeten looten en 1001 gangetjes moeten uitpluizen en backtracken, maar gewoon lekker knallen afwisselen met praten.

In hoeveel uur was je er nu mee klaar? Want je kunt er zo 50 uur uit halen als je de game wel uitspeelt. Wellicht had een paar uur meer investeren in het verhaal je ervaring daarom verandert.

Maar snap je wel, hoor. Ooit was ik het met je eens en na m'n eerste keer ME1 speelde ik daarna drie keer ME2 achter elkaar doordat het zo veel frisser aanvoelde.

Edit: Wat ik ook zo lekker vind aan de gameplay is dat je pauze mag houden tijdens gesprekken of nog even na mag denken zonder dat iets je probeert te laten haasten.
Pukiq schreef op maandag 17 mei 2021 @ 06:16:
De game is aardig mooi opgepoetst. Valt mij ook op dat er veel nieuwe spelers zijn. Leuk om te lezen.
Hopelijk pakt EA/Bioware het nieuwe deel serieus aan. Mass Effect is een erg sterk merk.
Inderdaad erg leuk. Kleine kans dat men zonder remaster anders zo'n 13.5 jaar oude game nog zou oppakken.

Het voelt goed om een playthrough eens lekker Renegade door te spelen. Wel is het veel moeilijker om er punten voor te verkrijgen en ben ik op 2 korte momenten in 24 uur spelen na altijd meer Paragon geweest dan Renegade. Want hoe je een missie ook doet en hoe veel onschuldige mensen er ook omkomen, je bent altijd de held die de missie heeft volbracht.

Maar prima. Als het universum me vertelt dat m'n FemShep een nog grotere bitch moet worden doen we dat toch gewoon? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Yay, Flawless Widescreen heeft nu ook ondersteuning voor de Legendary Edition *O* Geen zwarte balken meer tijdens dialogen/cutscenes *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/syMsX1F.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Very nice, @Chester! Vond het al belachelijk dat dat niet werkte terwijl ultrawide-ondersteuning juist een verkooppunt was. Met de beperkte FOV zal dit erg prettig zijn voor de immersie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
En dit is waarom ze bij cutscenes geen fatsoenlijke ultra wide support hebben, ze waren te lui om het fatsoenlijk te fixen :P Tijdens de landing sequence kan mn crew mooi zien hoe de mako aan het landen is, terwijl ze er nog in horen te zitten...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Ixk9tu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Chester schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 01:12:
En dit is waarom ze bij cutscenes geen fatsoenlijke ultra wide support hebben, ze waren te lui om het fatsoenlijk te fixen :P Tijdens de landing sequence kan mn crew mooi zien hoe de mako aan het landen is, terwijl ze er nog in horen te zitten...

[Afbeelding]
Aih dat verpest de beleving dan wel zeg. Sommige dingen wil je niet weten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik zit echt met volle teugen van de Legendary Edition te genieten zeg. Nooit eerder ME gespeeld, nu deel 1 aan het spelen. Fantastisch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dunello
Dit is mijn al time favo serie.. Dus mooi dat het een opfris beurt heeft gekregen..

Oh wat is dit toch heerlijk!!!! Me1 ziet er prachtig uit op Oled, tis even wennen aan de besturing. voornamelijk rennen =).. toch gewend L3 in te drukken..

Om het maximale er uit te halen de Game begonnen op Insanity =)

One last Thrill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik ben zojuist gestart met mijn eerste playthrough ooit. Ik mis gelijk een toggle aim optie. Ik wil niet de knop ingedrukt houden maar 1x indrukken voor inzoomen/ads en 1x indrukken voor uitzoomen/hipfire. Als ik Google dan zie ik een topic op reddit van 5 dagen oud waarin men klaagt dat zoiets basics |:( er niet in zit. Is er inmiddels toch niet ergens een .ini gevonden waarin we dit zelf kunnen regelen?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Zo, 30 uur verder; zo'n beetje alles gedaan dat mogelijk is, heb nu max. omni-gel en credits, iedereen op één na (ra ra) heeft wel mooie wapens met Russische namen
spoiler:
en ik heb Kaiden nog een laatste kans op een leuke avond ontnomen.

Dan kan ik morgen eindelijk naar Vermire :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Nee, ken ik niet, @Techno Overlord. Kan er ook weinig over vinden, behalve die twee met een heel zwaar leven op Reddit inderdaad :P
En nog een andere post, maar die liep dood.

Maar kijk wanneer je de gameplay een beetje onder de knie hebt nog eens of je het nog waard vindt om naar te zoeken. Er is onder andere spelers blijkbaar geen vraag naar.

Evengoed een fijne verjaardag! :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:05
Mijn eerste Mass effect ervaring. Nog tips? Ik heb met name moeite met het upgrade systeem / wapen systeem wat ik erg clunky en onoverzichtelijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
FrankoNL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:52:
Mijn eerste Mass effect ervaring. Nog tips? Ik heb met name moeite met het upgrade systeem / wapen systeem wat ik erg clunky en onoverzichtelijk vind.
Het gaat redelijk snel hoor.. alles met I - II - III kan je na een paar uur al vervangen/verkopen..
Uiteindelijk zijn je weapons van je main character het belangrijkste.. de rest is vrij bijkomend (op moeilijkheidsgraad 'normaal').

Uiteindelijk kan je na elke missie jouw squad opnieuw upgraden en voorzien van nieuwe weapons/upgrades.. Het is een beetje zoeken in het begin maar als je 5 à 10 uur verder zit heb je al rap IV V VI weapons/armor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
QuZyX schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:20:
[...]

Het gaat redelijk snel hoor.. alles met I - II - III kan je na een paar uur al vervangen/verkopen..
Uiteindelijk zijn je weapons van je main character het belangrijkste.. de rest is vrij bijkomend (op moeilijkheidsgraad 'normaal').

Uiteindelijk kan je na elke missie jouw squad opnieuw upgraden en voorzien van nieuwe weapons/upgrades.. Het is een beetje zoeken in het begin maar als je 5 à 10 uur verder zit heb je al rap IV V VI weapons/armor :)
En vooral: bewaar niet te veel.

Als je alles doet in plaats van alleen het verhaal kom je regelmatig om in de zooi... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
FrankoNL schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:52:
Nog een tip; kijk bij ELKE vendor naar "unique items"; dat zijn vaak licenties/upgrades die heel bruikbaar zijn (bv. extra grenades, medigel, nieuwe licenties voor betere weapons,... :))

Op den duur zwem je in het geld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menkoro
  • Laatst online: 06-07 13:51
Timothy3000 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Als je door deel 1 heen geraced bent heb je behoorlijk wat toffe sidemissies gemist! Ben nu al uren bezig en nog maar behoorlijk op het begin voor mijn gevoel.

Voor mijn gevoel was ik de helft van de tijd via het menu aan het switchen tussen de journal (wat moet ik in godsnaam doen?) en de map (waar moet ik nu weer heen?), waardoor ik meerdere malen maar een guide heb moeten pakken om te weten waar ik heen moest. Daarbij vond ik het coversysteem echt totaal niet fijn en had ik geen flauw idee wat ik met mijn squad, gear en talents aanmoest.

Maar als ik het zo hoor had ik dus niet alleen de main story van ME1 moeten spelen. Ga ik nu veel toffe content missen in ME2 en ME3? :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ja had ik ook wel hoor. Het is flink zoeken allemaal en het coversysteem was inderdaad niet heel relaxed.

Met ongeveer 18u op de klok Mass Effect 1 uitgespeeld en volgens mij zo goed als alles gedaan want
spoiler: title
ik kreeg een completionist achievement die zei dat ik zo goed als alles gedaan had :P

Enorm van genoten.

Nu op naar deel 2!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuZyX
Man man man.. ben ik totaal verkocht aan deze Legendary Edition... :o Heb de originele games meerdere keren gespeeld en ik ben gelijk "vergeten" hoe goed die reeks echt wel was...

De hele gameplay (ME1) loopt wat stroef maar alles er rond is toch zo zalig.. vooral de karakters zijn echt goed uitgewerkt en hoe graag ik ook andere keuzes wil maken.. My God Liara, je ziet er zo lief en teder uit! Hahaha! Vooral die stem doet ook wel veel en haar onschuldigheid in de conversaties...

Wat ik nu ook meer voel, is het idee dat we eigenlijk aan het gaan zijn naar zo een wereld in het echt.. Met de landing op Mars is dat gelijk al een mini mini mini stapje voorwaarts om te bereiken wat Mass Effect heeft... Stel je voor hé! ;-) Ja.. .bij gaming moet je af & toe eens uw fantasy de vrije loop laten.

Geniet er nog van mensen en wie twijfelt; koop het spel.. neem de tijd om het te spelen (incl. side missions!!) en geniet van deze prachtige reis... ikzelf ben er toch wel door overdonderd.. en ik had nooit gedacht/gehoopt ik na al die jaren nog zo dedicated zou gamen... Petje af voor EA/Bioware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Nu online
Ik heb ben deze pareltjes voor het eerst aan het ontdekken. Ooit in m'n jeugdige jaren eens wat uurtjes ME1 gespeeld, maar het enige wat was blijven hangen waren de 'impalers' uit de proloog. Heerlijke game tot zover en kijk uit naar de rest! :Y

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunello
Aanrader voor de mensen die met Mass Effect 1 bezig zijn.

Rond lvl 11(Legendary setting, anders op lvl20 classic) krijg je de Side missie UNC: Rogue VI aangeboden.

na het uitspelen van deze quest krijg je de keuze om je class verder te specialiseren, met extra talent tree.
Wel zo prettig om het maximale eruit te halen =)

Enjoy

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ondertussen bezig met ME2. Ik was vergeten hoe irritant ik dit altijd vond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPC9hSH.jpg

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Denk aan de spoiler-tags voor de verhaallijnen en andere spoilers.