Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeMass Effect Legendary Edition – Official Remastered Comparison Trailer (4K) |
Mass Effect Legendary Edition |
Over een maand moet het gaan gebeuren. Dan komt de Legendary Edition van de Mass Effect-trilogie uit. Deze versie bevat de singleplayer-content van de drie mooiste Mass Effect-delen, vrijwel alle DLC die er ooit voor is uitgebracht en dat allemaal in een prachtig geremasterd jasje. Is Mass Effect nieuw voor je? EA heeft een introotje geschreven: The Mass Effect trilogy is a groundbreaking sci-fi epic with a rich, immersive universe Leuk artikel van Lee Hutchinon van Ars Technica over Mass Effect: Why these three games were so damn great |
Eh, remaster..? |
Een remaster kan van alles inhouden. In dit geval moet je vooral denken aan visuele aanpassingen, zoals bijvoorbeeld aan modellen, shaders, effecten, belichting en DoF. Ook heeft de master van het geluid nu een hogere resolutie gekregen. Voor pc-gamers zijn er extra handige verbeteringen: er is nu native ondersteuning voor controllers en 21:9-beeldverhoudingen en er wordt gebruikgemaakt van DirectX 11. Aan de gameplay zijn ook aanpassingen gedaan. Zo kan je nu met de FemShep uit Mass Effect 3 door alle delen spelen. En vooral het eerste deel zal anders dan gewend aanvoelen. Het richten is namelijk aangepast, er zijn nieuwe geluidseffecten, de Mako bestuurt heel anders en heeft een extra functie gekregen en daarnaast is het gedrag van je team flink slimmer geworden. Hier is een filmpje dat duidelijk een aantal grote veranderingen laat zien: Toestemming nodig voor bekijken van YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media. Bekijk op YouTubeMass Effect Legendary Edition Changes - Original vs. Remastered Performance Preview Lees je liever? EA.com - Gameplay calibrations EA.com - Visual improvements |
DLC |
Zoals gezegd zit vrijwel alle DLC in de Legendary Edition. Alleen Pinnacle Station komt niet mee. EA zegt dat ze namelijk de broncode zijn verloren. Hierdoor zat deze DLC ook al niet in de PS3-versie van Mass Effect. EA roept trots dat er 40 stuks DLC wel meekomen. Dit zijn wel voornamelijk pakketten met cosmetische veranderingen, maar ik klaag niet. Heb de meeste zelf nog niet gespeeld namelijk
|
Multiplayer / Collector's Edition |
Er komt helaas geen multiplayer naar of een collector's edition van de Legendary Edition. Als je graag een steelcase wilt schijnt Best Buy die 'gratis' te leveren bij pre-orders, maar die zitten niet in Europa. |
Soundtrack |
De muziek in Mass Effect is voornamelijk gecomponeerd door Sam Hulick, Clint Mansell, Jack Wall en Faunts. Need I say more? Ik ga het toch doen:
We krijgen dus nog wat nieuws om naar uit te kijken! |
Releasedatum |
De officiële releasedatum is 14 mei 2021.
Gold wil zeggen dat de game wat betreft de ontwikkelaars helemaal af is. Er zou dus geen reden meer moeten zijn voor vertraging. Met die wetenschap heb ik mijn verzoek voor zomervakantie durven indienen |
Pre-order |
Of pre-orderen verstandig is moet je helemaal voor jezelf bepalen. Een belangrijkere reden om het wel te doen kan zijn dat je Mass Effect-games die je digitaal pre-ordert doorgaans kunt preloaden. Dat wil zeggen dat je de game ongeveer een halve week voor de releasedatum al kunt installeren. Gezien dit drie games zijn met allemaal 4K textures is dat voor mij met m'n 20 Mb/s-lijntje wel heel prettig. Xbox - Microsoft Store Playstation - Playstation Store PC - Steam PC - EA Origin |
De opmaak van deze post is schaamteloos (en slecht) gestolen van een post van @g0tanks.
Reden van dit topic is dat ik mijn enthousiasme wilde kanaliseren in iets anders dan een groupchat.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.