Acties:
  • +8 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40

Introductie

Apple heeft zojuist een evenement / Keynote aangekondigd voor dinsdag 20 april om 19:00 Nederlandse tijd met de naam "Spring Loaded". Het evenement wordt, net als voorgaande evenementen, digitaal georganiseerd en uitgezonden vanuit het Apple Park in Cupertino. Op de Apple website zijn alle details terug te vinden.

De Keynote zal uitgezonden worden via de Apple website, hun YouTube kanaal en via de Apple TV app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86io8zqM0onR-fGkcThXH-TOQmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaRkzswP3HevApna4hvCrwSe.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachtingen

iPad Pro (vrijwel zeker)
Apple werkt volgens de geruchten aan een nieuwe 12,9-inch iPad Pro met een mini-LED-display en een 5G-chip, en er is ook een 11-inch model op komst. Deze iPads zullen naar verwachting zijn voorzien van Thunderbolt-connectiviteit, verbeteringen aan de camera en een nieuwe A14X-chip die even snel is als de M1-chip in de MacBook Air, MacBook Pro en Mac mini.
  • Dezelfde behuizing als het 2020 model;
  • Mini-LED scherm voor het 12,9-inch model;
  • Verbeterde camera’s aan de achterkant;
  • Verandering in aantal speaker holes;
  • Uitgerust met een A14x processor welke qua kracht vergelijkbaar gaat zijn met de M1;
  • USB-C met Thunderbolt technologie;
  • 5G;
  • Een vernieuwde versie van de Apple Pencil;
iPad Mini (mogelijk)
Daarnaast zijn er geruchten over een vernieuwde iPad Mini welke ook vrijwel identiek zal zijn aan het voorgaande model, behalve dan dat deze iets dikker wordt en het schermformaat iets groter wordt (8,5 tot 9-inch). Daarnaast zal deze uitgerust worden met een vernieuwde processor. Een vernieuwde versie met een edge-to-edge scherm (iPad Pro design) wordt pas in 2022 (of later) verwacht. Een update voor de basis iPad wordt in Q4 van dit jaar verwacht.
AirTags (vrijwel zeker)
Ook wordt verwacht dat Apple na maanden lang eindelijk de AirTags gaat aankondigen. Een soort Tile-achtige bluetooth tracker die vast gemaakt kunnen worden aan objecten. Met deze AirTags kunnen gebruikers hun spullen terug vinden via het Find My netwerk van Apple. De exacte positionering wordt mogelijk gemaakt in combinatie met de U1 chips die inmiddels zich bevinden in diverse Apple apparaten.

De volledige (verwachte) werking van de AirTags is hier terug te vinden.
AirPods 3 (onwaarschijnlijk)
Apple werkt aan een nieuwe versie die lijkt op de AirPods Pro met siliconen oordopjes en kortere steeltjes, maar zonder de high-end Active Noise Cancellation functionaliteit. Er waren geruchten dat de AirPods 3 tijdens het voorjaarsevenement zouden komen, maar veel geruchten wijzen nu naar een release in het najaar.
iMac (mogelijk)
Apple is bezig met het ontwerpen van een vernieuwde iMac met een nieuw ontwerp dat dunnere randen heeft die vergelijkbaar zijn met de randen van de Pro Display XDR, plus het zal een Apple-M1X processor en een door Apple ontworpen GPU hebben, waardoor het een machine is waar lang naar wordt uitgekeken. Concrete verwachting omtrent de release zijn er niet maar mogelijk zien we deze tijdens het april evenement.
Apple TV (mogelijk)
Als laatste zijn er ook geruchten dat er een nieuwe Apple TV klaar staat om verscheept te worden al zijn de geruchten hier verdeeld over. Het zou in ieder geval gaan om een Apple TV met een HDMI 2.1 poort en een A12X of A14X processor evenals met een nieuwe afstandbediening.
iOS 14.5
Ook wordt verwacht dat iOS / iPadOS 14.5 uitgelicht wordt omdat hierin diverse nieuwe privacy-maatregelen zijn opgenomen waardoor applicaties de eindgebruiker moeilijker kunnen volgen en toestemming moeten vragen aan de eindgebruiker.

[ Voor 33% gewijzigd door robcoenen op 13-04-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kijk eerder uit naar WWDC maar desalniettemin gaan we er wel weer even voor zitten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:09:
Kijk eerder uit naar WWDC maar desalniettemin gaan we er wel weer even voor zitten.
Ik vind persoonlijk de software-updates ook de afgelopen jaren spannender dan de hardware-reveals. Desalniettemin ben ik benieuwd naar de AirTags mochten deze getoond gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:09:
#Meeto. Al ben ik wel in de race voor een 12,9” met MiniLed of 16” met M<cijfer> doen die echte hardware events mij niet zoveel meer eigenlijk.

Edit: Ooh en de Airtags dan. Die wil ik ook.
Met een mooi leren hoesje voor aan mijn autosleutel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 13-04-2021 18:45 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Donstil schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:45:
[...]

Edit: Ooh en de Airtags dan. Die wil ik ook.
Met een mooi leren hoesje voor aan mijn autosleutel :)
Tijd voor een BMW ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.bmw.com/content/dam/bmw/marketBMWCOM/bmw_com/categories/Innovation/carkey/ck-05-media-hd.jpg?imwidth=1280

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja das ook gaaf hoor. Dat moet ik op mijn volgende ook hebben. Mijn huidige heeft het helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ik moet werken op het moment dat het event plaatsvindt, maar gelukkig heb ik geen nieuwe iPad nodig nu ik een iPad Pro 11” heb. Een iMac heb ook niet nodig nu ik een Mac Mini M1 en LG 4K monitor heb.
Ik ben wel benieuwd naar de AirTags en de privacyveranderingen van iOS 14.5. De AirTags koop ik sowieso als die worden uitgebracht.

Verder hoop ik dat we een trailer krijgen van The Morning Show S2. Apple had trailers van For All Mankind en Foundation getoond tijdens eerdere WWDCs maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze trailers pas tijdens WWDC getoond worden.
Ten slotte hoop ik dat Fitness+ naar Nederland komt maar dat is misschien wishful thinking.

[ Voor 13% gewijzigd door VirinR op 13-04-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
Een nieuwe iPad Pro is hier nog steeds niet nodig en een nieuwe iMac al helemaal niet, maar het zou de keynote wel leuk maken!
Verder hoop ik dat iOS 14.5 uitkomt (5G voor Dual Sim en de iPhone ontgrendelen met de Apple Watch).
En natuurlijk nieuwe bandjes O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Ik hoop dat er een nieuwe imac komt. Ben er al tijdje op aan wachten. Ben benieuwd naar het nieuwe design!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:57
Ik heb de iPad Pro 11inch 2018 nog dus die gaat nog wel even mee. MacBook gebruik ik amper meer door de iPad Pro dus ik ga lekker zitten en genieten. Misschien koop ik nog wel een paar airtags dus daar ben ik het meest nieuwsgierig naar :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik denk dat de iMac pas bij WWDC aan bod komt. Daar zijn wel vaker nieuwe Macs aan bod geweest. Zeker als het aankomt op iMacs.

Hoe dan ook, het is handig om binnenkort alles te weten. Een 32” iMac is voor mij ook prima, maar niet als er een iMac Pro-prijskaartje aanhangt. De iPad vind ik sowieso een saai product. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar het komt doordat ik alles op een iMac of MacBook doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
De betrouwbare Mark Gurman meldt in zijn meest recente rapport de iPad Pro, AirTags, iMacs en iOS 14.5

Apple to Hold First Product Unveiling of the Year on April 20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik ga voor (de nog niet uitgelekte) iVaccin.

''......and we think you're gonna love it!''

Acties:
  • +4 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op woensdag 14 april 2021 @ 08:07:
ik ga voor (de nog niet uitgelekte) iVaccin.

''......and we think you're gonna love it!''
Fasted vaccin in the market. 350% faster than other vaccins! 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:40
Zit er ook een refresh in van de gewone iPad? Wil voor mijn pa een nieuwe iPad kopen. Heb nog tot eind april (verjaardag) de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:30
Jimijames75 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:59:
Zit er ook een refresh in van de gewone iPad? Wil voor mijn pa een nieuwe iPad kopen. Heb nog tot eind april (verjaardag) de tijd
Die is afgelopen september nog geüpdatet. Dus verwacht alleen dat de pro een update krijgt.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:40
@TheKerremenke ah thanks, ik dacht dat ze die gewone altijd in maart een refresh gaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Jimijames75 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:14:
@TheKerremenke ah thanks, ik dacht dat ze die gewone altijd in maart een refresh gaven.
Ik gebruik al jaren de Mac en iOS app https://mactracker.ca

Ideaal om dat soort dingen even na te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Jimijames75 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:59:
Volgens Mark Gurman in Q4 van dit jaar (lichter en dunner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

I'm in the market. voor een nieuwe Pro en Pencil. Ben benieuwd!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 13:58
Hoe zit het met mogelijke update voor de  iPad Magic Keyboard?
Geen idee wat Apple er aan kan upgraden (materiaal wellicht?) maar als we dan toch bezig zijn met investeren in een nieuwe iPad Pro... O-)

uiteraard ook geen bezwaar tegen een downgrade van de prijs :P

“The greatest teacher, failure is”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
ralphilosophy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:28:
Hoe zit het met mogelijke update voor de  iPad Magic Keyboard?
Geen idee wat Apple er aan kan upgraden (materiaal wellicht?) maar als we dan toch bezig zijn met investeren in een nieuwe iPad Pro... O-)

uiteraard ook geen bezwaar tegen een downgrade van de prijs :P
Gezien de geruchten verwacht ik geen veranderingen in het design van de iPad Pro. Die gaat dus wel passen op het oude toetsenbord (tenzij Apple echt Apple is }:O )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

MartijnMartijn schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:30:
[...]

Gezien de geruchten verwacht ik geen veranderingen in het design van de iPad Pro. Die gaat dus wel passen op het oude toetsenbord (tenzij Apple echt Apple is }:O )
Een nieuwe design voor Magic Trackpad en Magic Mouse daarentegen is wel realistisch als ze met de nieuwe iMacs komen.

De concurrentie zit ook niet stil, dus iets in trend van een Satechi Slim X1 zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Greatsword schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:41:
[...]

Een nieuwe design voor Magic Trackpad en Magic Mouse daarentegen is wel realistisch als ze met de nieuwe iMacs komen.

De concurrentie zit ook niet stil, dus iets in trend van een Satechi Slim X1 zou niet verkeerd zijn.
Dat mag ook wel want de huidige Magic Mouse is een RSI Mouse. Die heb ik meteen in de la gegooid. Liever een Logi MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Ik vind die Magic Mouse wel iets hebben qua design maar echt gezond kan het niet zijn. Merk laatste tijd vaker dat ik last van me hand krijg omdat ik de muis vreemd vast houd. Laten we het alleen niet hebben die achterlijke plek om je batterij op te laden :?

Ben benieuwd of ze ook iets laten horen over nieuwe AirPods. Ben op dit moment in de markt voor de APP maar wacht nog even een paar dagen om te zien of ze met iets nieuws komen of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Metian op 15-04-2021 10:16 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:51
Greatsword schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:41:
[...]

Als de nieuwe iMacs al komen, en dat verwacht ik niet gebaseerd op de geruchten. Verder benieuwd naar de 12,9" iPad, ik heb wel 'n upgrade nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sluw schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:33:
[...]

Als de nieuwe iMacs al komen, en dat verwacht ik niet gebaseerd op de geruchten. Verder benieuwd naar de 12,9" iPad, ik heb wel 'n upgrade nodig!
Ik ook niet, eerder Q3, maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Als ik kijk naar de enkele betrouwbare leakers dan zie ik het volgende.
Mogelijk dat de kleuren verwijzen naar de nieuwe kleuren iPad's of iMac's? Wellicht dat de sierlijke figuren verwijzen naar een vernieuwde Apple Pencil etc.

L0vetodream heeft getweet, zoals altijd erg cryptisch:
1. EIPWNCG
2. Hoeveel informatie staat er op een foto? De kleur op de foto verwijst niet alleen naar één aspect. (uitnodiging Apple Event)
3. aiai (wellicht AirTags, iMac, AirPods, iPad of iets dergelijks?)

Jon Prosser heeft getweet:
Products that are ready: AirTags, iPad Pro, AirPods, Apple TV

Mark Gurman heeft in een interview gezegd:
"Apple's 'Spring Loaded' Event Won't Feature Anything 'Particularly Innovative'"
&
"No timeframe has been set for when these new iMacs could debut"

Ik ben wel blij dat er nu een beetje verwarring is over wat we kunnen verwachten. Het is wel leuk als niet alles uitlekt van te voren.

Verder nog een nieuwtje:
Rumor: Apple Pencil 3 coming alongside new iPad Pro at event next week

[ Voor 7% gewijzigd door robcoenen op 15-04-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jon Prosser heeft er zo vaak naast gezeten de laatste tijd. Die zit in de hoek van de glazen bol inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die artwork. Betekend meestal niet zoveel ondanks wij dat vaak wel verwachten.

Zie ook: Apple’s event artwork usually only hints at one thing: wallpapers for new devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Als je diepgaande iOS informatie wilt, dan is de podcast stacktrace wel geinig. De twee presentatoren doen ook vaak een Apple Event Keynote Poker. Waarbij ze ieder 5 geruchten inzetten, die dan tijdens het event besproken, bekend gemaakt of op de screenshots tijdens de Keynote behandeld moeten worden. Natuurlijk zetten ze hier plus/min punten op in. Om te bepalen wie de winnaar wordt. Dat wordt meestal de dag na de Keynote besproken.

Voor komende Keynote heet hun podcast aflevering Apple product therapy.

Aanrader om naar te luisteren.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Ik zou er niet te veel van verwachten. Een nieuwe iPad, Apple Pencil 3, verbeterde Magic Keyboard en wat nieuwe bandjes en hoesjes.

Zeker geen iMacs. Ik denk pas op WWDC. En misschien pas in het laatste kwartaal van 2021. Er is een wereldwijd chiptekort. Ik denk dat we nog eerder gevaccineerd zijn in Nederland dan dat er iMacs uitkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisweb op 15-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Donstil schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:37:
Jon Prosser heeft er zo vaak naast gezeten de laatste tijd. Die zit in de hoek van de glazen bol inmiddels.
Klopt. Echter ben ik van mening dat hij toch nog een van de betrouwbaardere brengers van informatie is, al is hij inderdaad niet op het niveau van een Kang, Mark Gurman, L0vetodream, coiiiiiiiin en (in beperkte mate) Ming-Chi Kuo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:46:
Als je diepgaande iOS informatie wilt, dan is de podcast stacktrace wel geinig. De twee presentatoren doen ook vaak een Apple Event Keynote Poker. Waarbij ze ieder 5 geruchten inzetten, die dan tijdens het event besproken, bekend gemaakt of op de screenshots tijdens de Keynote behandeld moeten worden. Natuurlijk zetten ze hier plus/min punten op in. Om te bepalen wie de winnaar wordt. Dat wordt meestal de dag na de Keynote besproken.

Voor komende Keynote heet hun podcast aflevering Apple product therapy.

Aanrader om naar te luisteren.
Ooh nice. Podcast tips zijn altijd wel kom, dus die neem ik zeker mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Dennisweb schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:03:
Ik zou er niet te veel van verwachten. Een nieuwe iPad, Apple Pencil 3, verbeterde Magic Keyboard en wat nieuwe bandjes en hoesjes.

Zeker geen iMacs. Ik denk pas op WWDC. En misschien pas in het laatste kwartaal van 2021. Er is een wereldwijd chiptekort. Ik denk dat we nog eerder gevaccineerd zijn in Nederland dan dat er iMacs uitkomen.
Die  Pencil 3 is interessant en ik heb nog twijfels bij het Magic Keyboard, maar zou er zeker voor open staan.

Ook ik verwacht de iMacs niet, of het is "one more thing..." of een soort pre-aankondiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:14
Deze man is er nogal vrij zeker van dat er een nieuwe 24" iMac aangekondigd gaat worden..

Neem het met een korrel zout, ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de iPad Pro. Of ik het nodig heb is het tweede :X We zien het dinsdag wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Tja, hier mag de iPad Pro 10,5 inch wel eens vervangen worden voor een nieuwe. 12,9 of 11 inch. 🤔 vind ik 😜

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 15-04-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Voor mij is een iPad niet spannend. Ik heb er één bovenop mijn digitale radio mengtafel staan. Maar verder gebruik ik ‘m niet.

Ik werk op mijn iMac en lig ‘s avonds altijd op de bank met de MacBook Pro op schoot. Ik kijk dan ook uit naar een nieuwe iMac (op WWDC?).

Hopelijk in november dan een 16” M1 MacBook Pro. Dat lijkt me wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik zou het nog wel fijn vinden als het losse magic keyboard en de magic mousse net zo makkelijk te switchen zijn van device als de AirPods (pro).

Als je dat gewend bent is het wisselen van bv het toetsenbord van je Mac naar je iPad wel echt heel 1980 :+

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

hk12nl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:54:
Ik zou het nog wel fijn vinden als het losse magic keyboard en de magic mousse net zo makkelijk te switchen zijn van device als de AirPods (pro).

Als je dat gewend bent is het wisselen van bv het toetsenbord van je Mac naar je iPad wel echt heel 1980 :+
De nieuwe Satechi Slim X1 heeft zoiets gekoppeld aan de toetsen 1,2,3

Inderdaad wel handig als je switcht van apparaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.appelhoes.nl/Files/3/7000/7181/ProductPhotos/550/1517688902.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 15-04-2021 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Greatsword schreef op donderdag 15 april 2021 @ 18:59:
[...]

De nieuwe Satechi Slim X1 heeft zoiets gekoppeld aan de toetsen 1,2,3

Inderdaad wel handig als je switcht van apparaat.

[Afbeelding]
Logitech heeft er ook een aantal varianten van maar ik vind het magic keyboard super strak qua looks dus ik zou het mooi vinden als ze die optie inbouwen :)

Overigens mooi straks toetsenbordje is dit. Een look a like.

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 15-04-2021 20:01 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Idem voor de Logitech master mx3 Mac muis. Deze is op de onderkant met een schakelaar in te stellen op BT profiel 1, 2, 3.

Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Alexknl schreef op donderdag 15 april 2021 @ 16:50:
Deze man is er nogal vrij zeker van dat er een nieuwe 24" iMac aangekondigd gaat worden..

[YouTube: NEW 24" iMac CONFIRMED for April 20 Spring Event Release]
Neem het met een korrel zout, ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de iPad Pro. Of ik het nodig heb is het tweede :X We zien het dinsdag wel.
Erg veel wishful thinking als je t mij vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Hersenspinsel: Er is een tijdje geleden een nieuwe Apple Pencil gelekt, korrel zout natuurlijk, maar die heeft dus een grotere "tip". Ik zat te denken dat daar misschien een connectie was met spring, vering. Ook omdat het logo zo krullerig als een vering is getekend. Misschien een nieuw soort drukgevoeligheid of verschillende tips dat je een kwast of iets dergelijks na kan bootsen. Natuurlijk met magsafe, die tip lijk je er makkelijker in en uit te kunnen halen. iPad Pros zijn populair bij professionele illustratoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCNvenAy3rX9BhZ-YeHjxw0Smrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIQ7KGWRprg6yjslO8CkeSY7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sluw op 16-04-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leaked video claims to show Apple Pencil 3 with a return to a glossy design

Ik mis alleen het nut van een derde generatie een beetje. Heb niet het idee iets te missen met de huidige pencil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Donstil schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:19:

Ik mis alleen het nut van een derde generatie een beetje. Heb niet het idee iets te missen met de huidige pencil.
Heb 't zelfde gevoel, er moet een nieuwe functionaliteit in zitten want qua uiterlijk is er zo goed als geen verschil. De tip lijkt dus anders... er zijn ook geruchten geweest dat er touch functionaliteiten in de pen zouden zitten. Scrollen, back knop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:50:
[...]

Heb 't zelfde gevoel, er moet een nieuwe functionaliteit in zitten want qua uiterlijk is er zo goed als geen verschil. De tip lijkt dus anders... er zijn ook geruchten geweest dat er touch functionaliteiten in de pen zouden zitten. Scrollen, back knop etc.
Nu ik er zo over nadenk. Wat ik altijd heel irritant gevonden heb is dat niet alle interface elementen werken met de pencil.

Zo kan je bijvoorbeeld niet naar home “vegen” met dat ding en zit ik continu te wisselen tussen pen en vingers.

Dat mogen ze wel aanpakken, al zal dat in iOS zitten natuurlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Misschien is er wel gewoon een andere pencil nodig door de nieuwe display technologie en is 't verder niets speciaals.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21

Misschien heeft de Pencil 2 het inmiddels, maar als je van een Surface Pen komt, dan mis je een gum aan de achterkant enorm! Dat is zo'n logische en handige functie, dat je het elke keer mist als het er niet is.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
Gugger schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:00:
[...]

Misschien heeft de Pencil 2 het inmiddels, maar als je van een Surface Pen komt, dan mis je een gum aan de achterkant enorm! Dat is zo'n logische en handige functie, dat je het elke keer mist als het er niet is.
Ik gebruik de gum nooit maar je kunt instellen dat je met double tap switcht tussen eraser en pen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNP9-OZrZ8UUC_MhcsfOT_rUpB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuospiN3tstjIQW4gPa6D7T1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Een betrouwbare leaker speculeert nu ook over nieuwe iMacs. :)
https://twitter.com/L0vet...83349327658057728/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik hoop dat het optioneel is of dat ze die kleuren behouden voor de kleinere versie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:46

Aiii

何これ

Tom schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:37:
Ik hoop dat het optioneel is of dat ze die kleuren behouden voor de kleinere versie.
Nee ik denk dat je gewoon een iMac bestelt en dan willekeurig een kleur krijgt toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Net als een T-Ford. In alle kleuren verkrijgbaar zolang het maar zwart is. 😜😆😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 08:08
Hopelijk komt de nieuwe iMac nu al. Maar gok dat ze eerst alleen een kleinere iMac (wel redesign) doen met dezelfde specs als de Mac Mini, en dan de grotere met betere specs rond de tijd van de nieuwe Macbook 14 en 16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Aiii schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:54:
[...]

Nee ik denk dat je gewoon een iMac bestelt en dan willekeurig een kleur krijgt toegezonden.
Ik bedoel natuurlijk dat ik hoop dat grijs ook gewoon leverbaar blijft en je niet aan zuurstokkleurtjes vast zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
city17 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:06:
[...]

Hopelijk komt de nieuwe iMac nu al. Maar gok dat ze eerst alleen een kleinere iMac (wel redesign) doen met dezelfde specs als de Mac Mini, en dan de grotere met betere specs rond de tijd van de nieuwe Macbook 14 en 16.
Klinkt logisch. Maar er zitten wel al 2 iMacs in de broncode van de laatste beta. Dus we zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iPad (iPad 2018) van de vrouw is hier zojuist naar de grond gegaan dus mijn iPad Pro 2020 12,9” heeft een nieuw baasje.

Ik duim er nu dus voor dat de pro refresh met Mini led snel komt.

Edit: Overigens zie ik een 14/16” iPad pro ook wel zitten. Met dunnere randen moet dat toch wel mogelijk zijn in het formaat van de oudere 12,9” pro’s.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 18-04-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09 07:23
Donstil schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:44:
De iPad (iPad 2018) van de vrouw is hier zojuist naar de grond gegaan dus mijn iPad Pro 2020 12,9” heeft een nieuw baasje.

Ik duim er nu dus voor dat de pro refresh met Mini led snel komt.

Edit: Overigens zie ik een 14/16” iPad pro ook wel zitten. Met dunnere randen moet dat toch wel mogelijk zijn in het formaat van de oudere 12,9” pro’s.
En ging die iPad 2018 spontaan naar de grond? Of heeft ie daar een klein beetje hulp bij gekregen? :P

Komt je in ieder geval mooi uit zo vlak voor het event ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaws77 schreef op zondag 18 april 2021 @ 18:22:
[...]

En ging die iPad 2018 spontaan naar de grond? Of heeft ie daar een klein beetje hulp bij gekregen? :P

Komt je in ieder geval mooi uit zo vlak voor het event ;)
Hahah alles is spontaan met een kleine van 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Er zijn steeds meer mensen op Twitter die denken dat de nieuwe iMac dezelfde M1 chip zal krijgen als de 13 inch MacBook Pro en de Mac Mini.

Eerlijk gezegd denk ik dat ook. De bestaande chip gebruiken betekent dat de prijzen redelijk hetzelfde kunnen blijven. Een nieuw design zal altijd goed verkopen. En het is een mooi instappunt voor mensen die geen powerusers zijn (al heeft de M1 sowieso al flink wat power).

Ik zou ‘m bij een redelijke prijs dus zeker kopen, ook als er nog geen M1X in zou zitten. Ik heb heel veel power ook niet nodig. Ik ben tekstschrijver en werk daarnaast veel in Terminal. Alleen wil ik een mooi ontwerp en is 24 inch mij sowieso te klein.

Ben benieuwd. Morgen weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphilosophy
Dennisweb schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:20:
Er zijn steeds meer mensen op Twitter die denken dat de nieuwe iMac dezelfde M1 chip zal krijgen als de 13 inch MacBook Pro en de Mac Mini.

Eerlijk gezegd denk ik dat ook. De bestaande chip gebruiken betekent dat de prijzen redelijk hetzelfde kunnen blijven. Een nieuw design zal altijd goed verkopen. En het is een mooi instappunt voor mensen die geen powerusers zijn (al heeft de M1 sowieso al flink wat power).

Ik zou ‘m bij een redelijke prijs dus zeker kopen, ook als er nog geen M1X in zou zitten. Ik heb heel veel power ook niet nodig. Ik ben tekstschrijver en werk daarnaast veel in Terminal. Alleen wil ik een mooi ontwerp en is 24 inch mij sowieso te klein.

Ben benieuwd. Morgen weten we het.
Zou het ook mogelijk zijn dat het instapmodel (qua configuratie) de M1-chip krijgt en eventuele exemplaren in het hogere segment een vernieuwde versie (ongeacht of die M2 of M1X heet)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu nog een iMac uitbrengen met de M1 chip? Dat voelt wel een beetje achterhaald eigenlijk, dat had zonder design refresh (Zoals de modellen die nu M1 hebben ook niet gehad hebben) ook wel gekund zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad. Die M1 is natuurlijk vlot zat, maar ik neem aan dat er gewoon een kleine specbump is in de vorm van een M2 of M1X bij zo'n refresh en nieuw design. In ieder geval voor de grote versie.

Ik begin wel het vermoeden te krijgen dat de kleine versie snel leverbaar is en de grotere wel aankondigt, maar nog niet leverbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Tom op 19-04-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 13:54

-SaveMe-

-klik-

Ik gebruik nog een v1 pencil en heb ook niet de indruk wat te missen, wat zijn de verschillen eigenlijk. Benieuwd wat een v3 dan gaat brengen. Wel graag een zelfde kleine en precieze tip, please !

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:04
Ben erg benieuwd naar de nieuwe iPads. Afhankelijk van de keynote stap ik straks over naar een iPad Pro 12,9 of een M1 MBP. Alle apps / sites die ik gebruik werken prima op iPadOS, maar de 2020 vond ik nog geen veranger voor mijn '19 MBP.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:35:
[...]

Ik gebruik nog een v1 pencil en heb ook niet de indruk wat te missen, wat zijn de verschillen eigenlijk. Benieuwd wat een v3 dan gaat brengen. Wel graag een zelfde kleine en precieze tip, please !
In het daadwerkelijke schrijven/pennen geen idee. Heb de v1 niet actief gebruikt.

De v2 heeft dan wel de voordelen van het magnetische laden en opbergen enz, misschien dat ze nog eens zo een handigheid verzinnen. Ik zou nu niet weten wat maar daar betaal ik Apple dan ook voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:53:
Ben erg benieuwd naar de nieuwe iPads. Afhankelijk van de keynote stap ik straks over naar een iPad Pro 12,9 of een M1 MBP. Alle apps / sites die ik gebruik werken prima op iPadOS, maar de 2020 vond ik nog geen veranger voor mijn '19 MBP.
Dat heb ik ook wel een beetje. 80% gaat prima met de Pro maar die overige 20% voelen dan wel gelijk weer onwijs onhandig.

Of ik kom op een of andere manier niet lekker in die workflow, misschien omdat ik er nog te veel macOS naast gebruik, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:04
Donstil schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:58:
[...]

Dat heb ik ook wel een beetje. 80% gaat prima met de Pro maar die overige 20% voelen dan wel gelijk weer onwijs onhandig.

Of ik kom op een of andere manier niet lekker in die workflow, misschien omdat ik er nog te veel macOS naast gebruik, dat kan natuurlijk ook.
Oh er zijn zeker nog wel wat verbeterpunten op iPadOS zoals onder andere de app 'Files'. Die is zeer basic en imo te basic om echt goed te kunnen gebruiken.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:18:
[...]

Oh er zijn zeker nog wel wat verbeterpunten op iPadOS zoals onder andere de app 'Files'. Die is zeer basic en imo te basic om echt goed te kunnen gebruiken.
Ja dat is een drama idd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Morgen is er waarschijnlijk een persconferentie van het kabinet tijdens het Apple Event. Ik kies voor het Apple Event. De plannen lezen we wel terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisweb schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:44:
Morgen is er waarschijnlijk een persconferentie van het kabinet tijdens het Apple Event. Ik kies voor het Apple Event. De plannen lezen we wel terug. ;)
Haha #Meeto. Sowieso heb ik het al een jaar overleefd zonder die persconferenties te kijken.
Lees het in de dagen daarna vast wel ergens. Voelt zo zonde van de tijd om dat integraal helemaal te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen

Ter informatie, deze persoon houdt een website bij met de verschillende geruchten en de betrouwbaarheid van de bronnen.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het 100% zeker is dat we een iPad Pro, Apple Pencil 3, AirTags en iMac kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd of die AirTags nou eindelijk eens komen.
Dat gaat ook al een paar Keynote's lang rond inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Wat trouwens nog wel op mijn wenslijst staat: een Smart Battery (case) voor de iPhone 12 (Mini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ralphilosophy schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:04:
[...]

Zou het ook mogelijk zijn dat het instapmodel (qua configuratie) de M1-chip krijgt en eventuele exemplaren in het hogere segment een vernieuwde versie (ongeacht of die M2 of M1X heet)...
Het zou me inderdaad niet verbazen als ze een instapmodel met de ‘oude’ M1 chip uitbrengen. Voor de gewone consument lijkt me een dergelijke cpu al krachtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik hoop nog op ondersteuning van e-sim voor de Apple Watch en de Nederlandse taal voor mijn HomePod!! *O*

En ja, ik weet dat dit een utopie is en dat dat morgen zeer waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren. Desalniettemin hoop ik er bij elk event op. Groot/klein, hardware/software event :7

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
hk12nl schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:45:
Ik hoop nog op ondersteuning van e-sim voor de Apple Watch en de Nederlandse taal voor mijn HomePod!! *O*

En ja, ik weet dat dit een utopie is en dat dat morgen zeer waarschijnlijk helemaal niet gaat gebeuren. Desalniettemin hoop ik er bij elk event op. Groot/klein, hardware/software event :7
Mooie wensen! e-Sim zou voor mij een reden zijn om mijn AW4 te upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hahaha hier nog een, elke Keynote sinds 2018 denk ik "Ja nu zal Nederlande Homepod siri dan toch wel komen". Misschien met iOS 15 eindelijk eens maar begint een onrealistische wens te worden zo lijkt het.

Van de watch heb ik elke generatie gehad maar daar begint mijn interesse juist heel erg te verzwakken, nieuw design misschien nog maar anders hou ik het bij de S6SS verwacht ik (die natuurlijk al 4g heeft, mocht het eens komen)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 19-04-2021 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke

+1 voor een NL’se taal voor de HomePod. Kan ik daarna gaan zitten wachten op de Vlaamse variant. :+ B) _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:50:
[...]

Hahaha hier nog een, elke Keynote sinds 2018 denk ik "Ja nu zal Nederlande Homepod siri dan toch wel komen". Misschien met iOS 15 eindelijk eens maar begint een onrealistische wens te worden zo lijkt het.

Van de watch heb ik elke generatie gehad maar daar begint mijn interesse juist heel erg te verzwakken, nieuw design misschien nog maar anders hou ik het bij de S6SS verwacht ik (die natuurlijk al 4g heeft, mocht het eens komen)
@meesje @Donstil @TheKerremenke ik ben niet de enige dus (had ik ook zeer zeker niet verwacht). :+

Offtopic:
Dit (of soortgelijk) design en 4g in september en Apple mag mijn geld wederom hebben :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXoeKfS-wSl99mu5wNs8heHXzDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dilhZfP29PO0he0j1WqDg9D7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door hk12nl op 19-04-2021 19:05 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:04:
[...]

[Afbeelding]

@meesje @Donstil @TheKerremenke ik ben niet de enige dus (had ik ook zeer zeker niet verwacht). :+

Offtopic:
Dit design en 4g in september en Apple mag mijn geld wederom hebben :9~
Ja die zag ik al eens voorbij komen in het watch topic. Fraai concept wel.
Dan zou ik ook upgraden. Net zoals een iets grotere versie trouwens, dat zie ik ook nog wel zitten.

Overigens verwacht ik geen design refresh in september. Dat is misschien nog net een jaartje te vroeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 19-04-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
New 12.9-Inch iPad Pro Will Be 0.5mm Thicker to Accommodate Mini-LED Display

Ondanks dat ik alles wel lees vind ik het stiekem ook wel jammer al die leaks, mis wel een beetje de tijd dat je Keynotes moest kijken via de live chat van MacRumors.

[ Voor 63% gewijzigd door Donstil op 19-04-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 19:45
Ik zit al enkele maanden te wachten op een nieuwe iPad pro. Vorig jaar nog de 2019 11” verkocht voor de surface pro 7, maar dat is geen succes geworden.

De air zou normaal meer dan voldoende zijn voor mijn gebruik, maar nu hoop ik dat ik hem kan inzetten als laptop vervanger, in combinatie met remote desktop. Ik zou dus voor het grootste scherm gaan (ik heb de originele ipad pro hier nog in gebruik)

Zo heb ik de surface uiteindelijk ook gebruikt, en ik hou nog altijd van het concept, maar zoveel kleine issues waar je u meer en meer aan gaat ergeren dat je er gewoon genoeg van hebt.

Als de surface nu een betere tablet was, dan miste ik de ipad niet zo. Helaas is het gewoon niet betrouwbaar.

Als er nieuwe accessoires zijn hoop ik dat ze die mee aankondigen, dat ik paar maand later niet met een verouderd magic keyboard en pencil zit. (Ook al werken die goed genoeg, je hebt er de volle pot voor betaald)

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geen stilte voor de storm dit jaar: Third-Party AirTags Accessories Continuing to Surface Ahead of Apple Event on April 20

Afbeeldingslocatie: https://images.macrumors.com/t/npOcRpXQsz3a4JCnymDf9HoPfJw=/1600x0/filters:quality(90)/article-new/2021/04/airtags-strap-2.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 20-04-2021 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Het lijkt er op dat we ook nog een service-announcement kunnen verwachten vanavond:
(executive editor Recode, welke weer verbonden staat met Vox Media (o.a. The Verge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09 10:49
Ik hoop wel dat de Airtags een gaatje hebben om hem makkelijk te hangen aan een sleutelhanger (zoals de Tile dat ook heeft).

Verder staan er staan nu ook Nederlandse supportpagina's van Apple Fitness+ online. Nu er ook geruchten gaan dat Apple met een betaald podcastabonnement begint, hoop ik toch dat Apple eerst de bestaande diensten uitbreidt.
Hopelijk betekent dat Apple One Premier naar NL komt (zonder News+ maar met 'Podcasts+')

[ Voor 4% gewijzigd door VirinR op 20-04-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:42:
Het lijkt er op dat we ook nog een service-announcement kunnen verwachten vanavond:
[Twitter] (executive editor Recode, welke weer verbonden staat met Vox Media (o.a. The Verge).
Als ze dat zouden doen moet wel eerst de podcast app flink op de schop.
Daarin ontbreken wel een aantal zaken die de andere podcasts apps wel hebben (PocketCasts, Castro, etc) en voor mij als serieuze luisteraard niet te missen zijn.

Zoals bijvoorbeeld het bijhouden van een nette "Up next" lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VirinR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:44:
[...]

Ik hoop wel dat de Airtags een gaatje hebben om hem makkelijk te hangen aan een sleutelhanger (zoals de Tile dat ook heeft).

Verder staan er staan nu ook Nederlandse supportpagina's van Apple Fitness+ online. Nu er ook geruchten gaan dat Apple met een betaald podcastabonnement begint, hoop ik toch dat Apple eerst de bestaande diensten uitbreidt.
Hopelijk betekent dat Apple One Premier naar NL komt (zonder News+ maar met 'Podcasts+')
Dat eerste lijkt het niet het geval te gaan zijn volgens de geruchten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralphilosophy
robcoenen schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:42:
[Twitter] (executive editor Recode, welke weer verbonden staat met Vox Media (o.a. The Verge).
Je moet wellicht niet veel te wensen hebben, maar verhogen van opslagcapaciteit bij iCloud lijkt ook geen overbodige luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Ik zou graag zo'n AirTag zien in een halsbandje voor een kat. Die lieve beestjes raken vaak kwijt in onze wijk, en dit zou echt kunnen helpen. Ik hoef ze niet 24/7 te tracken, laat ze maar lekker rondlopen.. maar als ze een dag weg blijven, zou ik ze graag in Lost modus willen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
ralphilosophy schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:23:
[...]

Je moet wellicht niet veel te wensen hebben, maar verhogen van opslagcapaciteit bij iCloud lijkt ook geen overbodige luxe...
De aankondiging van iCloud in 2011:
"Users get up to 5GB of free storage"

Bijna 10 jaar na dato hebben we nog altijd standaard maar 5GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ChrisM schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:30:
Ik zou graag zo'n AirTag zien in een halsbandje voor een kat. Die lieve beestjes raken vaak kwijt in onze wijk, en dit zou echt kunnen helpen. Ik hoef ze niet 24/7 te tracken, laat ze maar lekker rondlopen.. maar als ze een dag weg blijven, zou ik ze graag in Lost modus willen zetten.
Zou me niets verbazen als het straks een nieuwe sport wordt om die tags van ze te stelen ;)
Ben benieuwd of ze makkelijk "gereset" kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
VirinR schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:44:
[...]

Oeh, dat zou fijn zijn. Dan kan ik mijn Amerikaanse account op de iPad hiervoor opzeggen. Is toch net iets omslachtiger. Zeker als je na het sporten Apple Music wilt gebruiken, aangezien deze bij mij gekoppeld is aan mij NL’se account en niet het Amerikaanse. Deze doet het daarom niet zomaar, tenzij ik hiervoor extra ga betalen...

Tevens is het dan nog gemakkelijker om een maand aan/uit te zetten. Zeker in het voorjaar en de zomer. Dan gebruik ik fitness+ nagenoeg niet. Ivm drukte op het werk en het goede weer buiten.

Moet ook eerlijk zeggen dat het Apple one premier steeds interessanter wordt, aangezien ik kwa kosten in het najaar nu al hetzelfde betaal. Apple Music (familie, 14,99), ICloud opslag (2TB, 9,99) Apple TV+ (nu nog gratis), Fitness+ (1e 4 maanden gratis gehad, 9,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Over extra wensen, meer als 5 camera’s HSV zou ook fijn zijn.. (je mag toch blijven hopen...) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
[...]

Ik merk steeds vaker dat mijn iCloud vol geraakt door foto's en video's.
Met 4K video's geraak je toch snel aan 5GB.
Onlangs las ik een gerucht dat de iPhone 13 mogelijks in 8K zou kunnen filmen, als je dat dan doet moet je niet al te lange video's maken.

Als mijn Apple TV+ abonnement verloopt dan zal ik toch het duurste Apple One abonnement nemen voor extra iCloud opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:01
Greatsword schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:32:
[...]

Zou me niets verbazen als het straks een nieuwe sport wordt om die tags van ze te stelen ;)
Ben benieuwd of ze makkelijk "gereset" kunnen worden.
haha Als het je waard is om een paar krasjes te krijgen voor een AirTag.. ;-)
Maar serieus: ik neem aan dat ze zijn gekoppeld aan je iCloud, zo'n iCloud-lock, zeg maar, en dat je er niks mee kan, tenzij de eigenaar ze heeft vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:34:

Moet ook eerlijk zeggen dat het Apple one premier steeds interessanter wordt, aangezien ik kwa kosten in het najaar nu al hetzelfde betaal. Apple Music (familie, 14,99), ICloud opslag (2TB, 9,99) Apple TV+ (nu nog gratis), Fitness+ (1e 4 maanden gratis gehad, 9,99)
Ja wij zitten ook op de hoogste Apple One EU tier en betalen bij voor 2 TB. Dat is nu met 2,4 TB nog wel voldoende maar niet zo heel lang meer schat ik zo in. Apple One Premier hier dus ook zeker welkom zodat we 4 TB in de cloud hebben.
TheKerremenke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:35:
[...]

Over extra wensen, meer als 5 camera’s HSV zou ook fijn zijn.. (je mag toch blijven hopen...) >:)
Aah ja dat wil ik ook wel, al zijn dat meer dingen voor de WWDC denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:53:
Als mijn Apple TV+ abonnement verloopt dan zal ik toch het duurste Apple One abonnement nemen voor extra iCloud opslag.
Daar hoef je niet op te wachten volgens mij. Ik heb hier gewoon Apple One genomen terwijl er nog een Apple TV+ Gratis Apple TV+ actief was.

Nu krijg ik elke maand een refund van €4,99 in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:17:
[...]

Daar hoef je niet op te wachten volgens mij. Ik heb hier gewoon Apple One genomen terwijl er nog een Apple TV+ Gratis Apple TV+ actief was.

Nu krijg ik elke maand een refund van €4,99 in mijn account.
Kijk, dat wist ik dus niet. Bedankt. Straks maar eens goed naar kijken.

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste