Amazon claimt dat pakje is bezorgd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 42.841 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-07-2021
Ik heb 2 weken geleden een mobiele toestel besteld rond de 1200 euro op amazon.de (DUITSE AMAZON). Nu heb ik netjes betaalt via iDeal en wachtte ik netjes op mijn pakje. Op Amazon.de stond dat die op de 10 zou moeten komen, maar uiteindelijk kreeg ik berichtje van DHL dat het pakje op de 8e geleverd zal gaan worden. Ik wacht dus op de 8e maar krijg vervolgens niks. Ik mail Amazon om te vragen of deze data wel correct is of dat ik gewoon moet wachten tot de 10e. Amazon zegt dat ik even paar dagen moet wachten en als er nog steeds niks binnen dat ik contact moet nemen. Nu is het de 13e en heb ik tot heden niks ontvangen ondanks dat er op DHL track&trace staat dat er geleverd is (er is geen handtekening of foto van een ID).

Amazon.de wilt nu dat ik aangifte ga doen zodat ze het naar een andere afdeling kunnen sturen waardoor ik eventueel geld terug krijg of een vervangende toestel. Dat vind ik wel bijzonder raar dat ik aangifte moet doen, voor wat dan vroeg ik? Daar kreeg ik niet echt goed antwoord op, iets met diefstal zegt de mevrouw van Amazon. Maar hier is een probleem. Er is geen diefstal bij mij gepleegd immers ben ik nooit eigenaar geworden van het product omdat er nooit is geleverd ( voor een geldige overdracht moet er geleverd worden zoals artikel 3:84 BW zegt). Nu heb ik Amazon per e-mail in gebreke gesteld en ik moet nog wachten op hun reactie. Wat kan ik verder ondernemen? Ik heb geen probleem om aangifte te doen maar ik kan het gewoon niet doen omdat er niks van mij gestolen is. Het lijkt alsof Amazon mij hun werk wil laten doen. Ik heb geen overeenkomst met DHL, dus als daar iets fout is gegaan dan moet Amazon dat maar regelen.

Hebben jullie enige tips wat ik verder kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:57
Aparte reactie van Amazon, heb je al geprobeerd nogmaals contact op te nemen? Misschien had je pech met een 'groene' werknemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos56
SCIxX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:04:
Aparte reactie van Amazon, heb je al geprobeerd nogmaals contact op te nemen? Misschien had je pech met een 'groene' werknemer.
Dit is blijkbaar hun standaard procedure, ik heb meerdere malen contact gehad en ze blijven erbij dat ik maar ''gewoon aangifte moet doen'' alsof het niets is. Snappen die mensen daar niet dat je geen aangifte van diefstal kan doen als er ook niks gestolen is van jou. Raar bedrijf, maar ik ben bereid dit voor de kantonrechter te brengen als ze niks ondernemen. Hopen dat ze reageren op in ingebrekestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:07:
[...]

Dit is blijkbaar hun standaard procedure, ik heb meerdere malen contact gehad en ze blijven erbij dat ik maar ''gewoon aangifte moet doen'' alsof het niets is. Snappen die mensen daar niet dat je geen aangifte van diefstal kan doen als er ook niks gestolen is van jou. Raar bedrijf, maar ik ben bereid dit voor de kantonrechter te brengen als ze niks ondernemen. Hopen dat ze reageren op in ingebrekestelling.
Vraag ze eens waar je dan aangifte van moet doen

Je kan alleen aangifte doen als je slachtoffer bent van een strafbaar feit.

Dat ben je niet tenzij het uitgangspunt van Amazon is dat het wel is bezorgd en het item ontvreemd is van jou of jouw locatie op een andere wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:10:
[...]

Dat ben je niet tenzij het uitgangspunt van Amazon is dat het wel is bezorgd en het item ontvreemd is van jou of jouw locatie op een andere wijze.
Amazon claimt dat er wel geleverd is na een onderzoek te hebben gedaan met DHL, ze zeggen dat de geolocatie van hun busje laat zien dat het bij mij is geweest en dat het gewicht van het pakje is zoals die hoort. Dit gaan ze mij schriftelijk binnen 10 werkdagen sturen. Leuk en aardig maar daar heb ik dus niks aan. DHL heeft geen handtekening/ID van dat er geleverd is. Maarja, wie weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je kan zeker wel aangifte doen:
Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klachte te doen
Wetboek van Strafvordering art. 161.
Ervan uitgaande, dat dit in Nederland speelt, hoe 't in België is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
Marly schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:46:

[...]

Ervan uitgaande, dat dit in Nederland speelt, hoe 't in België is, weet ik niet.
Ja dat weet ik dus niet. Hoe moet ik nou weten wat er is gebeurd. Het enige wat ik weet is dat mijn pakketje niet bezorgd is.

[ Voor 8% gewijzigd door Kratos56 op 13-04-2021 01:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Je kunt prima aangifte doen. Tegen Amazon: je hebt iets bij hen gekocht en zij hebben niet geleverd.

Maar serieus: tja, je kunt aangifte doen, ook al ben je niet zelf slachtoffer. En de politie is verplicht om die aangifte op te nemen. Maar het is inderdaad veel logischer dat Amazon dat zelf doet, want zij hebben alle details. Ik kan me voorstellen dat Amazon graag eerst een aangifte wil zien om te voorkomen dat iedereen gaat zeggen "Ik heb niks ontvangen, dus geef me geld terug." Zo'n aangifte werkt toch een drempel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
Krulliebol schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 02:02:
Je kunt prima aangifte doen. Tegen Amazon: je hebt iets bij hen gekocht en zij hebben niet geleverd.

Maar serieus: tja, je kunt aangifte doen, ook al ben je niet zelf slachtoffer. En de politie is verplicht om die aangifte op te nemen. Maar het is inderdaad veel logischer dat Amazon dat zelf doet, want zij hebben alle details. Ik kan me voorstellen dat Amazon graag eerst een aangifte wil zien om te voorkomen dat iedereen gaat zeggen "Ik heb niks ontvangen, dus geef me geld terug." Zo'n aangifte werkt toch een drempel op.
Nahja dan doe ik dat wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:43
Marly schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:46:

[...]

Er is (vooralsnog) geen sprake van een strafbaar feit, tenzij de TS heeft gezien dat de DHL bezorger of iemand anders er met zijn pakketje vandoor ging. Er is een overeenkomst tussen TS en Amazon, dit betreft een civiele overeenkomst. Amazon is haar verplichting niet nagekomen, immers is er niet geleverd. Enkel een track & trace met status "afgeleverd" is niet voldoende. Amazon dient dit netjes op te lossen en mag dit met DHL verder uitzoeken, je kunt van TS niet verwachten dat hij aangifte gaat doen als er geen sprake is van een strafbaar feit. Heb persoonlijk met DHL meerdere keren meegemaakt dat pakketjes gewoon ergens op de oprit / tussen de struiken / bij de buren in de garage etc. worden achtergelaten, dat een GPS-locatie niet veelzeggend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 19:43
Krulliebol schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 02:02:

Aangifte waarvan? Dit betreft een civiele zaak, een overeenkomst tussen bedrijf en consument. Je kunt hiervan geen aangifte doen tenzij Amazon willens en wetens de consument heeft opgelicht, daar is hier geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-06 20:02
Dan ben je eigenlijk beter af als je via een externe verkoper koopt op Amazon, dan moedigen ze je aan om een A-Z claim in te dienen zodat ze het probleem door kunnen schuiven naar de verkoper en het geld daar direct kunnen inhouden. Zo'n A-Z claim kan je natuurlijk niet indienen als je bij Amazon zelf besteld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos56
Dit is wat Amazon in hun mail schreef naar mij
"We hebben deze zaak volledig onderzocht, ook met de bezorger die het pakket heeft afgeleverd. Op basis van de uitkomst van ons onderzoek zijn we van mening dat het pakket op het juiste adres is afgeleverd. In het bijzonder hebben we rekening gehouden met informatie uit onze administratie, die aangeeft dat het artikel is afgeleverd:

- de getimede geocodestempel van de afleverlocatie;
- informatie verzameld op het punt van levering; en
- het pakketgewicht en de opgegeven staat bij aflevering.

Daarom kunnen we op basis van ons onderzoek op dit moment geen vervanging of restitutie bieden voor deze bestelling. Als u denkt dat iemand uw item heeft onderschept zonder uw toestemming, is dit een misdrijf en wilt u mogelijk contact opnemen met uw lokale politie om deze kwestie verder te behandelen.

Als het probleem niet is opgelost nadat u contact hebt opgenomen met de lokale politie, neem dan opnieuw contact met ons op en stuur een pdf-, jpg- of png-kopie van het politierapport naar het volgende adres: de-deliveryinvestigation@amazon.de. Zorg ervoor dat u belangrijke informatie opneemt, waaronder:
- Het politierapportnummer van dit incident
- Naam van het verwante station
- Misdaadreferentienummer / URL van rapport / opgegeven referentienummer
- Indien telefonisch gemeld bij een lokaal station: de naam en het badgenummer van de melder en het contactnummer van het station
- Indien online aangifte bij de politie: geef een kopie van de ontvangstbevestiging of het referentienummer.
Neem contact met ons op als het politierapport compleet is. We kunnen geen politierapporten accepteren die de status "in behandeling" hebben of een andere onvolledige status hebben.

Let op: om u te helpen bij het verkrijgen van een politierapport, raden we u aan een kopie van deze e-mail aan de politie te bezorgen om uit te leggen wat er is gebeurd. We werken graag samen met de politie als onderdeel van elk onderzoek."
Dit slaat toch nergens op? Ik moet aangifte doen van diefstal terwijl ik geen eigenaar ben. Lijkt gewoon alsof Amazon mijn hun werk wil laten doen. Ik kan toch geen aangifte doen terwijl ik niet weet wat er gebeurd is?

[ Voor 38% gewijzigd door Kratos56 op 13-04-2021 03:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Het ligt eraan welke verzendwijze je hebt gekozen maar in beginsel is de verzender verantwoordelijk en indien het dus niet aankomt en jij alles hebt gecheckt zoals het postkantoor is het eigenlijk hun probleem.

Aangifte van wat dan? Is hier dan sprake van een delict? Nee je kan melding maken bij PostNL en Amazon dat je niets hebt ontvangen. Aangifte bij de politie slaat nergens op (ik ben jurist geen orakel uiteraard). Ik zie niet dat hier sprake is van een misdrijf op basis van jouw informatie. Indien het bij de buren ligt en er niks van een briefje in je brievenbus ligt kan dat maar dat is niet direct diefstal maar wellicht domme luiheid.

Jammer dat je met ideal betaalt want je kan nu geen partij inschakelen om je geld terug te claimen. De verzemder moet met een afleverbewijs komen en ookal hebben ze iets kan jij je geld niet terughalen.

Voortaan even een mastercard of vergelijkebare dienst en trouwens sla Paypal ook maar over want die zijn niet zo kopervriendelijke als ze ooit waren.

Succes en hoop dat het opgelost wordt. Je hebt wettelijke rechten uiteraard maar procederen is duur en vermoeiend maar het kan wel. Ik denk wel dat Amazon een derde geschillencommissie heeft en dat kan helpen om daar iemand wakker te schudden.

[ Voor 4% gewijzigd door LucyLG op 13-04-2021 05:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
Misschien bedoelen ze dat je aangifte moet doen van valsheid in geschrifte door Amazon? Maar dat lijkt me wat contra-intuïtief.
Doordat ze je nu berichten dat zij er pertinent van uit gaan dat je de telefoon wel degelijk hebt gekregen schurken ze daar -mogelijk onbedoeld- wel tegenaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ik zou geen aangifte doen voor iets wat ze zelf fout doen, mag ook niet puur technisch. Is er hier sprake van een misdrijf dan? Waar moet dat uit worden afgeleid? Amazon stuurt iets op en komt niet aan waarom weet niemand dus dan is het diefstal (is dat een eis van hun verzekering?) Laat ze dat lekker zelf maar aangeven bij de politie en aanrotzooien met de regelgeving. College hoef je ze niet te geven en je bent geen stroman voor dit soort dingen.

Ze zijn denk ik aangesloten bij commissie voor webaankopen, even naam kwijt dat lijkt me meer gepast. Aangifte die niet juist is voor hen zodat ze verzekerd zijn zou ik nooit doen. Ja je kan online dit verhaal uitleggen dat ze dat eisen maar niet meegaan in deze onzin.

[ Voor 23% gewijzigd door LucyLG op 13-04-2021 05:23 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:18:
[...]

Amazon claimt dat er wel geleverd is na een onderzoek te hebben gedaan met DHL, ze zeggen dat de geolocatie van hun busje laat zien dat het bij mij is geweest en dat het gewicht van het pakje is zoals die hoort. Dit gaan ze mij schriftelijk binnen 10 werkdagen sturen. Leuk en aardig maar daar heb ik dus niks aan. DHL heeft geen handtekening/ID van dat er geleverd is. Maarja, wie weet.
Nou dat is toch een totaal ander verhaal dan wat je verteld in de start van je topic.
Er is dus al een onderzoek gedaan en er is geen aanleiding voor Amazon om te veronderstellen dat de zending niet geleverd is.
Dan gaat Amazon er dus vanuit dat de zending wel geleverd is.
Dan moet je inderdaad aangifte gaan doen of indien je dit verzekerd hebt besteld kan je een claim bij je verzekering doen en hopen dat zij je wel geloven.

Hieruit blijkt overigens ook dat de titel van je topic onjuist is.
Het moet niet zijn: Amazon claimt dat mijn zending wel is bezorgd
maar
het moet zijn: ik claim dat mijn zending niet is bezorgd

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 13-04-2021 05:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
ja de gps geeft aan dat ze ooit voor de deur hebben gestaan. En die technische info hebben ze vast leuk opgeslagen? Klopt dat technisch is hun techniek op orde en waren ze daar voor jou enlag het dan in die bus?

Ik wil echt een handtekening zien hoor. De rest is niet houdbaar vind ik persoonlijk als jurist die geen orakel is...

Dag Amazon stuur je rotzooi maar normaal op. DHL maakt er ook vaak potje van.

Nee de afzender is hier verantwoordelijk ondanks dat TS draait in verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 16:35

4POX

Everybody is wired

DHL en telefoons.

Op een dag kwam ik thuis en lag daar een doosje voor de deur. Ik weet dat er een ander topic over dit onderwerp is. Maar ik wil het toch even melden hier dat DHL de telefoon voor mijn voordeur achterliet.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
4POX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:42:
DHL en telefoons.

Op een dag kwam ik thuis en lag daar een doosje voor de deur. Ik weet dat er een ander topic over dit onderwerp is. Maar ik wil het toch even melden hier dat DHL de telefoon voor mijn voordeur achterliet.
Ja dat doen ze en het is slordig en heet "niet bezorgd". Maar het lullige is dat je met een Duits bedrijf te maken hebt denk ik en er wellicht Duits recht van toepassing is en je dan aan een Nederlandse rechter mag uitleggen wat hier aan de hand is. Ik denk dat je naar NL rechter kan want het is een consumentenkoop, maar het is gewoon ruk dat je die voorwaarden moet gaan lezen en dan moet kijken waar NL recht dit overruled. Pas gewoon op met buitenlandse bestellingen, ok binnen de EU kan je nog wat maar buiten wordt het lastig.

Laat Amazon maar of koop met creditcard met aankoopverzekering. Ik zou zelf als jurist achter DHL ook aangaan maar die jongens reageren wellicht nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:59
LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:46:
[...]

Ja dat doen ze en het is slordig en heet "niet bezorgd". Maar het lullige is dat je met een Duits bedrijf te maken hebt denk ik en er wellicht Duits recht van toepassing is en je dan aan een Nederlandse rechter mag uitleggen wat hier aan de hand is. Ik denk dat je naar NL rechter kan want het is een consumentenkoop, maar het is gewoon ruk dat je die voorwaarden moet gaan lezen en dan moet kijken waar NL recht dit overruled. Pas gewoon op met buitenlandse bestellingen, ok binnen de EU kan je nog wat maar buiten wordt het lastig.

Laat Amazon maar of koop met creditcard met aankoopverzekering. Ik zou zelf als jurist achter DHL ook aangaan maar die jongens reageren wellicht nooit.
Nvm, heb snel koffie nodig. Excuus!

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnAbel op 13-04-2021 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gandalfdroes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 12:04
MartijnAbel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:01:
[...]

Sinds wanneer is dit een Duitse bestelling? Amazon is gewoon netjes geregistreerd in NL, bied de producten aan via een NL website en heeft zich dus ook te houden aan NL recht.
Ik snap dan ook niet helemaal hoe je er bij komt dat dit een "buitenlandse" bestelling is...
Dit heeft de TS in de start van zijn verhaal gezet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
MartijnAbel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:01:
[...]

Sinds wanneer is dit een Duitse bestelling? Amazon is gewoon netjes geregistreerd in NL, bied de producten aan via een NL website en heeft zich dus ook te houden aan NL recht.
Ik snap dan ook niet helemaal hoe je er bij komt dat dit een "buitenlandse" bestelling is...
ja dat was wel een snelle conclusie van mij inderdaad Amzon is sinds kort in NL maar kijk even in de algemene voorwaarden. Dat wel, iets te snel gereageerd. Ik weet dat dus niet zeker of dat een NL bestelling is maar goed consumentenrecht is wel Europees geregeld

[ Voor 8% gewijzigd door LucyLG op 13-04-2021 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:59
LucyLG schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:02:
[...]

ja dat was wel een snelle conclusie van mij inderdaad Amzon is sinds kort in NL maar kijk even in de algemene voorwaarden. Dat wel, iets te snel gereageerd.
Ik heb koffie nodig, staat netjes in de TS dat het om de duitse Amazon gaat. Excuus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
MartijnAbel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:03:
[...]

Ik heb koffie nodig, staat netjes in de TS dat het om de duitse Amazon gaat. Excuus!
no problem

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:12
Het feit dat DHL in de buurt is geweest volgens hun GPS zegt natuurlijk niet dat het pakket ook is afgeleverd. Zelf ook gehad met DHL, pakket van 15kg, ik kreeg een bericht dat ze onderweg zijn. Voordeel van thuiswerken is dat ik een groot deel van de straat kan zien vanaf m’n werkplek. DHL bus rijdt met een noodgang voor m’n huis langs en vervolgens krijg ik een berichtje dat het pakket is afgeleverd. DHL gaf toen ook aan dat volgens de GPS locatie ze er waren. Ik zou daarom zeker de GPS locatie niet accepteren maar blijven vragen om een aflever bewijs. In mijn geval heeft verkoper (niet Amazon) de klachtenprocedure bij DHL gestart en een nieuw pakket gestuurd via PostNL welke wel gewoon de volgende dag er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
timmie78 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:22:
Het feit dat DHL in de buurt is geweest volgens hun GPS zegt natuurlijk niet dat het pakket ook is afgeleverd. Zelf ook gehad met DHL, pakket van 15kg, ik kreeg een bericht dat ze onderweg zijn. Voordeel van thuiswerken is dat ik een groot deel van de straat kan zien vanaf m’n werkplek. DHL bus rijdt met een noodgang voor m’n huis langs en vervolgens krijg ik een berichtje dat het pakket is afgeleverd. DHL gaf toen ook aan dat volgens de GPS locatie ze er waren. Ik zou daarom zeker de GPS locatie niet accepteren maar blijven vragen om een aflever bewijs. In mijn geval heeft verkoper (niet Amazon) de klachtenprocedure bij DHL gestart en een nieuw pakket gestuurd via PostNL welke wel gewoon de volgende dag er was.
Helemaal eens en rechtens compleet onhoudbaar dat ze ergens een GPS hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 07:30
Daarom dus altijd CC bij Amazon. En Amazon accepteert sowieso al geen PayPal (waarvan de bescherming voor kopers nog steeds goed is hoor, als verkoper daarentegen...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:28
@Kratos56 Ik begrijp jou standpunt maar ook die van Amazon. Zeker in Amerika is het erg normaal dat een pakketje voor de deur wordt neergelegd. Helaas gebeurd dit ook steeds vaker in hier in NL door de bezorgers. De vraag is dan of het juridisch aan jou geleverd is. Want het is best aannemelijk dat het daarna door iemand anders is gestolen. Best een grijs gebied zou ik zeggen.

Maar waarom zou je gewoon niet de politie bellen en het voorleggen. Wellicht zeggen ze precies hetzelfde als jou. Laat ze dit dan op papier zetten (Sorry, we nemen dit niet in behandeling want....) Dan is Amazon weer aan zet. Maar als ze wel je aangifte opnemen is dat toch ook prima?
Want ik lees dat Amazon dat overgaat tot het opnieuw leveren van het product, want wellicht kunnen ze dan DHL aansprakelijk stellen.

Zelf bestel ik regelmatig bij amazon.de en ze zijn erg soepel met alles. Vorige week heeft DHL nog een pakketje kwijt gemaakt. Een paar dagen later kon ik restitutie aanvragen en de dag erna stond het geld weer op mijn CC.

Daarnaast kan je je natuurlijk afvragen waarom je een telefoon van 1200 euro bij Amazon gaat bestellen. Waren ze dan zoveel goedkoper? Persoonlijk bestel ik dat soort dure elektronica het liefst bij een winkel als coolblue omdat hun service zoveel beter is.

[ Voor 11% gewijzigd door chrisborst op 13-04-2021 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Dat van dat snel langsrijden herken ik wel. Gelukkig bij mij tot nu toe altijd een “ontvanger niet thuis” als resultaat en geen ontvreemding. Kennelijk hebben ze soms geen zin de rit af te maken.

Verder zit Amazon zelf natuurlijk ook met een probleem. De vervoerder beweert dat er afgeleverd is en heeft daar (mager) bewijs van. Amazon kan dat eigenlijk alleen weerleggen met jouw hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:24
4POX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 05:42:
DHL en telefoons.

Dit zou natuurlijk ook nog kunnen. Bezorger heeft het pakket 'geleverd' op de stoep waarna een andere partij het pakket heeft ontvreemd.

Wij hebben hier een pakketbrievenbus aan de muur hangen en 7 van de 10 bezorgers belt aan en flikkert het pakket voor de deur. Vaak zitten ze al bijna in de bus voordat ik bij de voordeur ben...

En ja... dan past dat pakket dus met GEMAK in de pakketbrievenbus. Sterker nog... zelfs een brievenbuspakket gooien ze er vaak niet eens in.... echt...?!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-06 21:27
Volgens mij is aangifte doen een kleine moeite: https://www.politie.nl/aa...ting-niets-ontvangen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-06 22:47
Hier laatst ook een bestelling van Amazon die met DHL "geleverd". Ik was heel de dag thuis, maar achteraf bleek de bel niet te werken. Volgens track and trace was het pakket afgeleverd, maar ik had niets (ook geen briefje). Blijkt dat het pakket 2 huizen verderop was afgeleverd bij een buurvrouw die ik praktisch nooit spreek. In de tussentijd had ik al contact opgenomen met Amazon en die had contact opgenomen met DHL. De bezorger kwam een dag later vragen of we het pakket inmiddels hadden ontvangen en dat was dus zo omdat A. Ik de buurvrouw toevallig tegen het lijf liep en B. Zij zo eerlijk was om het melden.

Die GPS zegt dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:16
Geen mail in ongewenst dat die naar een pakketpunt is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-04 19:59
*knip* Dit soort reacties voegt precies niets toe aan de discussie en lokt alleen maar reacties uit.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 13-04-2021 08:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ze willen dat je aangifte doet omdat je daarmee aantoont dat jij echt niks ontvangen hebt. Immers, valse aangifte is strafbaar.

Het kan best bij je buren in de straat liggen; ik heb al een monitor van 500 euro opgehaald die bij de buren was afgegeven die toevallig ook een DHL pakje hadden gekregen. Dan is het in een keer droppen wel makkelijker, natuurlijk. Briefje was fijn geweest.

Dit is natuurlijk geen Amazon issue, maar een DHL issue.

(Wat zegt de buurt-whatsapp als je daar de vraag stelt? Heb je niet? Zou ik je voorstellen die ook even op te zetten...)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik heb ongeveer zelfde verhaal. Pakje van ING rentepunten, bezorgd met DHL.
Zou op vrijdag bezorgd worden, niks gehoord, wordt volgens website volgende dag bezorgd.
Prima
Dag later: website geeft aan dat hij omgestickerd is en geeft aan dat hij later op de dag bezorgd zal worden.
Tegen einde middag zie ik een DHL bezorgbus de straat inrijden, ha , het pakketje! paar minuten gewacht, rijdt hij weer weg! en verolgens krijg ik mail binnen dat pakketje bezorgd is. Huh.
Busje was verderop gestopt, ik ben ernaartoe gelopen en gevraagd hoe dat zat: Vaag verhaal: hun baas had gezegd dat hij gisteren al bezorgd was en dat zij (waren met z'n 2-en) alleen de bon hoefden te scannen.
Ik kon verder niet veel doen behalve zeggen dat ik het een vaag verhaal vond en dat ik ging bellen/mailen.

In het kort: Bellen DHL: --> u moet contact opnemen met ING --> bellen ING, we gaan er werk van maken -- > inmiddels een 'declaration for insurance claims en disputes' moeten ondertekenen dat ik het niet had ontvangen (van DHL, gemaild gekregen van ING)

Maar: nog steeds geen pakketje of mijn geld terug

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wellicht een tip voor toekomstige zendingen: in de DHL app zie je, net als in de PostNL app, je zending automatisch van te voren verschijnen met de optie om deze elders af te leveren. Kan toeval /geluk zijn, maar tot nu toe heeft de supermarkt mij nog niet in de steek gelaten. In elk geval scannen zij de pakketten zelf bij binnenkomst - een louche bezorger kan dus niet doen alsof hij het daar bezorgt heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 18:52
ikmattie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 08:51:
Ik heb ongeveer zelfde verhaal. Pakje van ING rentepunten, bezorgd met DHL.
Zou op vrijdag bezorgd worden, niks gehoord, wordt volgens website volgende dag bezorgd.
Prima
Dag later: website geeft aan dat hij omgestickerd is en geeft aan dat hij later op de dag bezorgd zal worden.
Tegen einde middag zie ik een DHL bezorgbus de straat inrijden, ha , het pakketje! paar minuten gewacht, rijdt hij weer weg! en verolgens krijg ik mail binnen dat pakketje bezorgd is. Huh.
Busje was verderop gestopt, ik ben ernaartoe gelopen en gevraagd hoe dat zat: Vaag verhaal: hun baas had gezegd dat hij gisteren al bezorgd was en dat zij (waren met z'n 2-en) alleen de bon hoefden te scannen.
Ik kon verder niet veel doen behalve zeggen dat ik het een vaag verhaal vond en dat ik ging bellen/mailen.

In het kort: Bellen DHL: --> u moet contact opnemen met ING --> bellen ING, we gaan er werk van maken -- > inmiddels een 'declaration for insurance claims en disputes' moeten ondertekenen dat ik het niet had ontvangen (van DHL, gemaild gekregen van ING)

Maar: nog steeds geen pakketje of mijn geld terug
Dat klinkt als bewuste fraude door de baas :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SCIxX
Na even rondsnuffelen lijkt het dat Amazon deze procedure handhaaft voor verschillende landen.

En vanuit Amazon´s perspectief, is dit niet zo gek. Ik geloof de TS, maar wat nou als je in werkelijkheid het pakketje wel had gekregen, maar simpelweg zei dat het niet zo was? Voor Amazon is de informatie die ze voorhanden hebben exact hetzelfde. Er mag dan geen handtekening zijn, maar dit is in corona tijd de standaard, geen foto is bij DHL ook niet heel ongewoon.

Ga er maar vanuit dat er mensen zijn die misbruik proberen te maken, en dure pakketten ontvangen terwijl zij claimen die niet hebben. Om dit te voorkomen en de drempel hoger te maken is een aangifte een goed middel, je zou tenslotte een misdrijf plegen als deze vals zou zijn, dus dat maakt die kans een stuk kleiner. Je kan ook ervaringen vinden van mensen die wel een politie rapport bij Amazon hebben neergelegd, en vervolgens hun geld terugkrijgen. De drempel zonder dit is simpelweg te laag.

[ Voor 10% gewijzigd door SCIxX op 13-04-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52
SCIxX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:27:
Na even rondsnuffelen lijkt het dat Amazon deze procedure handhaaft voor verschillende landen.

En vanuit Amazon´s perspectief, is dit niet zo gek. Ik geloof de TS, maar wat nou als je in werkelijkheid het pakketje wel had gekregen, maar simpelweg zei dat het niet zo was? Voor Amazon is de informatie die ze voorhanden hebben exact hetzelfde. Er mag dan geen handtekening zijn, maar dit is in corona tijd de standaard, geen foto is bij DHL ook niet heel ongewoon.

Ga er maar vanuit dat er mensen zijn die misbruik proberen te maken, en dure pakketten ontvangen terwijl zij claimen die niet hebben. Om dit te voorkomen en de drempel hoger te maken is een aangifte een goed middel, je zou tenslotte een misdrijf plegen als deze vals zou zijn, dus dat maakt die kans een stuk kleiner. Je kan ook ervaringen vinden van mensen die wel een politie rapport bij Amazon hebben neergelegd, en vervolgens hun geld terugkrijgen. De drempel zonder dit is simpelweg te laag.
Ik heb toch een andere ervaring: een tijdje geleden een nieuwe NUC besteld bij Amazon. Ik maak het pakket open en zie de juiste doos met daarin een gebruikte NUC uit 2014. Iemand heeft deze dus waarschijnlijk omgewisseld en retour gestuurd naar Amazon (en die is doorgestuurd naar mij).

Belletje naar Amazon en er werd vrijwel direct (kreeg wel ineens een andere medewerker aan de telefoon) een nieuwe NUC gestuurd. En of ik binnen 3 weken wellicht de oude NUC terug kon sturen (via een retourlabel uiteraard).

Vond ik erg netjes. Ik had immers de NUC ook kunnen verwisselen. Nu kunnen ze wellicht zien dat deze al eens geretourneerd was, maar dan nog zou ik hebben kunnen liegen. Ik was al bang dat IK zou moeten bewijzen dat ik niks had omgewisseld. Maar nee, direct een nieuwe bestelling in mijn mail...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21

liberque

Vrijzinnig!

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 02:43:
Dit is wat Amazon in hun mail schreef naar mij

[...]

Dit slaat toch nergens op? Ik moet aangifte doen van diefstal terwijl ik geen eigenaar ben. Lijkt gewoon alsof Amazon mijn hun werk wil laten doen. Ik kan toch geen aangifte doen terwijl ik niet weet wat er gebeurd is?
Nee, er staat helemaal nergens dat jij aangifte moet doen van diefstal. Er staat dat je aangifte moet doen van een misdrijf. Ze adviseren zelfs dat jij hun e-mail aan de politie laat zien zodat de politie weet waar het over gaat.

Je hebt gelijk als je zegt dat er van jou niks gestolen is en je dus geen aangifte kan doen van diefstal. Echter er is mogelijk identiteitsfraude geweest waardoor een ander met je pakje er vandoor is gegaan, er heeft mogelijk verduistering plaatsgevonden en de DHL chauffeur heeft nu een nieuwe telefoon of er is fraude gepleegd. Dat is aan de politie om te onderzoeken.

Van dit laatste moet je eigenlijk niet zo veel verwachten, maar betekent wel dat je veel sterker sta in je claim tegenover Amazon. Valse aangifte doen is immers strafbaar en je bevestigt op deze manier aan Amazon dat jij de waarheid spreekt. Amazon kan dan jouw claim honoreren en als ze dat nog niet doen kan jij naar het kantongerecht.

Daarnaast wil ik je toch nog even op je hart drukken dat je eis voor een handtekening op kopie ID op dit moment geen enkele steek houdt. In verband met een vervelende ziekte heb ik het afgelopen jaar nog geen enkele keer mijn paspoort moeten laten zien of een handtekening moeten zetten. Zelfs niet bij leveringen van een paar duizend euro. Blijf daar dan ook niet op hameren en vul even online het aangifte formulier in - of als je zeker wilt zijn dat deze geen rare status krijgt zoals wordt verwerkt - maak even een afspraak bij je lokale politie en vraag om een kopie van de aangifte. Voor die 1200 euro zou ik zeker die tijd even investeren.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 15:39

En juist doordat die drempel zo laag is heeft Amazon hier boter op haar hoofd door niet voor een beter bezorgproces te kiezen voor behoorlijk dure pakketjes. 1200 euro en dan nog te beroerd om een foto te laten maken of iets van een handtekening of andere ID-check te doen.

Amazon is hier 100% verantwoordelijk voor en dient te zorgen dat er daadwerkelijk bewijs is dat het pakket bij de TS aangekomen is. Wat GPS-data van een busje voldoet daar duidelijk niet aan.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58

Mavamaarten

Omdat het kan!

liberque schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:07:
[...]
Daarnaast wil ik je toch nog even op je hart drukken dat je eis voor een handtekening op kopie ID op dit moment geen enkele steek houdt. In verband met een vervelende ziekte heb ik het afgelopen jaar nog geen enkele keer mijn paspoort moeten laten zien of een handtekening moeten zetten. Zelfs niet bij leveringen van een paar duizend euro. Blijf daar dan ook niet op hameren en vul even online het aangifte formulier in - of als je zeker wilt zijn dat deze geen rare status krijgt zoals wordt verwerkt - maak even een afspraak bij je lokale politie en vraag om een kopie van de aangifte. Voor die 1200 euro zou ik zeker die tijd even investeren.
Ik ben het helemaal met je comment eens. Maar er zijn wel degelijk procedures voor het contactloos afleveren. Soms krijg je een code per email die je aan de bezorger moet geven, soms moet je je rijksregisternr doorgeven, ... Dat DHL / PostNL / ... dat nog nooit gevraagd hebben wil zeggen dat de bezorgers steken laten vallen. Dat is heel begrijpelijk want die bezorgers hebben het pokkedruk, maar dat verschuift wel de verantwoordelijkheid mooi af van TS naar de bezorger.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:13

Yucon

*broem*

Heeft een van je buren toevallig een slimme deurbel met camera die een stukje weg meepakt? Dan krijg je misschien een idee wat er nu precies is gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-05 16:21
Heb ooit zoiets voorgehad met DHL en andere webshop. Pakket was "geleverd", pakketbezorger had zelf getekend. Kon ik vaststellen na opvragen handtekening. Pakketje was echter nergens te bespeuren.

Ben toen zo ver moeten gaan als dreigen met een rechtzaak wegens schriftvervalsing alvorens ik het pakket terugbetaald kreeg. Hopelijk hoef jij zover niet te gaan, succes!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 15:14
Yucon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:32:
Heeft een van je buren toevallig een slimme deurbel met camera die een stukje weg meepakt? Dan krijg je misschien een idee wat er nu precies is gebeurd.
Dit is precies de reden dat ik straks een slimme deurbel wil met camera (of gewoon een beveiligingscamera). Mocht het ooit voorkomen dan kan je gewoon heel makkelijk bewijzen dat er niemand aan de deur is geweest. Of in het geval van een pakketje voor de deur dat die is gestolen door iemand

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 11:02
Ik had onlangs een pakketje besteld dat na 21u nog door dhl werd geleverd.
Ik zat praktisch 2 meter bij de voordeur vandaan. deurbel gaat ik sta op en loop naar de deur en de bezorger zat alweer in de auto en reed weg en het pakketje stond voor de deur.

Er zou ook getekend moeten worden voor ontvangst.

Mogelijk heeft dhl het pakketje wel degelijk voor je deur gezet en is het gestolen...

Ik kies voortaan voor het ophalen op een servicepunt.

[ Voor 6% gewijzigd door BlueSS50 op 13-04-2021 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wettelijk gezien: Amazon heeft opdracht gegeven voor bezorging, Amazon moet DHL aansprakelijk stellen. Jij hebt met DHL noch aangifte iets te maken, het enige dat jij hoeft te doen is Amazon op de hoogte brengen, wat je hebt gedaan.

Raar dat hun proces zo loopt, want dat is gewoon niet hoe het werkt. Jij hoeft geen aangifte te doen, want er is niks van jou gestolen, er is iets van Amazon gestolen dat in beheer was van DHL, tot het punt dat jij tekent voor bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

hollandnick schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:36:
[...]

Dit is precies de reden dat ik straks een slimme deurbel wil met camera (of gewoon een beveiligingscamera). Mocht het ooit voorkomen dan kan je gewoon heel makkelijk bewijzen dat er niemand aan de deur is geweest. Of in het geval van een pakketje voor de deur dat die is gestolen door iemand
Ik zou hier wel mee opletten, slimme deurbellen vallen gewoon onder de wetten voor beveiligingscamera's, ik heb tot nu toe niemand gehoord die er een boete voor heeft gekregen maar veel slimme deurbellen die 24/7 in te zien zijn en/of opnemen zijn tegen de wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 19:09
Oon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:46:
[...]

Ik zou hier wel mee opletten, slimme deurbellen vallen gewoon onder de wetten voor beveiligingscamera's, ik heb tot nu toe niemand gehoord die er een boete voor heeft gekregen maar veel slimme deurbellen die 24/7 in te zien zijn en/of opnemen zijn tegen de wet
Als ze continue de straat of de buren filmen wel. Als je een voortuin hebt en motion sensor aan hebt staan zodat hij alleen filmt als er beweging is in je eigen voortuin is er niks aan de hand.

Oom agent vind dit ook prima, sterker ze waren helemaal teleurgesteld dat ik alleen mijn voortuin film bij beweging. Ze hoopte op beelden van mogelijke daders in mijn buurt.

Nadat ik had laten zien hoe alles werkte wou een van de agenten type en model van de deurbel weten zodat hij er zelf ook een kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Dracula schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:50:
[...]

Als ze continue de straat of de buren filmen wel. Als je een voortuin hebt en motion sensor aan hebt staan zodat hij alleen filmt als er beweging is in je eigen voortuin is er niks aan de hand.

Oom agent vind dit ook prima, sterker ze waren helemaal teleurgesteld dat ik alleen mijn voortuin film bij beweging. Ze hoopte op beelden van mogelijke daders in mijn buurt.

Nadat ik had laten zien hoe alles werkte wou een van de agenten type en model van de deurbel weten zodat hij er zelf ook een kon halen.
Dan nog moet je een bordje hebben dat leesbaar is voordat ze binnen sensorbereik komen, en mag de camera niet op afstand te bekijken zijn (zonder beweging), want anders is het gewoon een vast geplaatste beveiligingscamera.

De politie is er inderdaad blij mee, en je hoort steeds meer dat gemeenten gratis videodeurbellen weggeven om meer zicht op straat te krijgen, maar het is technisch gezien gewoon hartstikke illegaal. Maar als je je netjes registreert bij Camera in Beeld dan zijn ze dankbaar, want het is niet de politie die daarop zou moeten handhaven. Daar is een heel proces voor nodig waarbij eerst iemand jou moet verzoeken 'm weg te halen, dan pas een melding mag doen (volgens mij bij de AP) en pas als degene die dat soort meldingen behandelt bij jouw camera aankomt zullen ze een brief sturen. De kans dat je er ooit iets over hoort is dus nihil, maar het is wel gewoon iets waarvan ik vind dat je wel op de hoogte moet zijn bij het plaatsen van een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 19:09
Oon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:53:
[...]

Dan nog moet je een bordje hebben dat leesbaar is voordat ze binnen sensorbereik komen, en mag de camera niet op afstand te bekijken zijn (zonder beweging), want anders is het gewoon een vast geplaatste beveiligingscamera.

De politie is er inderdaad blij mee, en je hoort steeds meer dat gemeenten gratis videodeurbellen weggeven om meer zicht op straat te krijgen, maar het is technisch gezien gewoon hartstikke illegaal. Maar als je je netjes registreert bij Camera in Beeld dan zijn ze dankbaar, want het is niet de politie die daarop zou moeten handhaven. Daar is een heel proces voor nodig waarbij eerst iemand jou moet verzoeken 'm weg te halen, dan pas een melding mag doen (volgens mij bij de AP) en pas als degene die dat soort meldingen behandelt bij jouw camera aankomt zullen ze een brief sturen. De kans dat je er ooit iets over hoort is dus nihil, maar het is wel gewoon iets waarvan ik vind dat je wel op de hoogte moet zijn bij het plaatsen van een camera.
Ja bordje is inderdaad verplicht. Dat op afstand bekijken is mij niet bekend, is ook misschien wat apart want waarom zou je wel als je thuis bent naar buiten mogen kijken maar niet als je niet thuis bent. (Met naar buiten kijken bedoel ik zichtveld die camera ook heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
*knip*, dit mag wel wat vriendelijker.

[ Voor 95% gewijzigd door Perkouw op 13-04-2021 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Oon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:45:
Wettelijk gezien: Amazon heeft opdracht gegeven voor bezorging, Amazon moet DHL aansprakelijk stellen. Jij hebt met DHL noch aangifte iets te maken, het enige dat jij hoeft te doen is Amazon op de hoogte brengen, wat je hebt gedaan.

Raar dat hun proces zo loopt, want dat is gewoon niet hoe het werkt. Jij hoeft geen aangifte te doen, want er is niks van jou gestolen, er is iets van Amazon gestolen dat in beheer was van DHL, tot het punt dat jij tekent voor bezorging.
Het ligt iets gecompliceerder: DHL beweert dat pakketje is afgeleverd en TS beweerd van niet. Ruikt naar fraude toch? En bij fraude moet je aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
BlueSS50 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:39:
Ik had onlangs een pakketje besteld dat na 21u nog door dhl werd geleverd.
Ik zat praktisch 2 meter bij de voordeur vandaan. deurbel gaat ik sta op en loop naar de deur en de bezorger zat alweer in de auto en reed weg en het pakketje stond voor de deur.

Er zou ook getekend moeten worden voor ontvangst.

Mogelijk heeft dhl het pakketje wel degelijk voor je deur gezet en is het gestolen...

Ik kies voortaan voor het ophalen op een servicepunt.
Voor zover ik weet is dit gebruikelijk i.v.m. corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:23:
[...]

Het ligt iets gecompliceerder: DHL beweert dat pakketje is afgeleverd en TS beweerd van niet. Ruikt naar fraude toch? En bij fraude moet je aangifte doen.
Fraude is een vorm van bedrog. Daarbij worden zaken anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid. Men spreekt ook van oplichting, hoewel oplichting een breder begrip is: het kan ook op andere manieren geschieden.

Dat heeft totaal niks met het topic te maken en is er ook in het geheel niet aan gerelateerd.

Misschien nog eens het topic goed doorlezen voor je reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:17:
[...]

Niet helemaal, de bezorger zou enkele meters verderop moeten staan en niet alweer in de auto moeten zitten. Stel je voor dat er niemand opendoet? Loopt de bezorger dan weer terug? Of iemand pakt dat pakketje en rent ermee weg, gaat de bezorger dan achter hem aan? Of de bewoner weigert het pakketje (ongevraagd of onjuiste bezorging), wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Ga er maar vanuit dat er mensen zijn die misbruik proberen te maken, en dure pakketten ontvangen terwijl zij claimen die niet hebben. Om dit te voorkomen en de drempel hoger te maken is een aangifte een goed middel, je zou tenslotte een misdrijf plegen als deze vals zou zijn
Een telefoon "jatten" door 'm als niet ontvangen opgeven is net zo goed een misdrijf, dus die redenatie ontgaat me even 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21
Tja, de DHL. Soms bellen ze aan, ik doe de deur open en zij zitten al in de auto. Tegenwoordig laat ik alles bezorgen bij een geautomatiseerd ophaalpunt. Mijn iPhone 12 Pro werd gewoon in de brievenbus gedaan.

Persoonlijk zou ik gewoon aangifte doen, aangezien het anders toch zo'n eindeloos verhaal gaat worden. Ik snap Amazon aan de ene kant ook wel, want ze kunnen iedere klant moeilijk op hun blauwe ogen geloven en zullen het onderzoek van DHL toch serieus moeten nemen. Of dat wettelijk juist is weet ik niet, maar soms kun je beter kiezen voor de eenvoudigste oplossing.

[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 13-04-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21

FreakNL

Well do ya punk?

Hier precies hetzelfde. Ze bellen aan en voordat je er bent rijdt die bus al weg. Pakketje ligt dan voor de deur. Ook al een keer gehad dat een buurvrouw appte dat er iets lag en of ze het naar binnen mocht halen. Heel attent van die buurvrouw maar compleet waardeloos vanuit DHL.

Ik ga voortaan maar gewoon inderdaad de bezorglocatie wijzigen naar een servicepunt als de zending in de app tevoorschijn komt (tenzij ik zeker weet dat ik thuis ben).

Zijn overigens ook constant andere bezorgers, bij PostNL hebben we gewoon altijd dezelfde postbode (op de fiets) en pakketdienst-medewerker. En die laatste doet het gewoon netjes, ben je niet thuis ligt het bij de buren inclusief briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:25:
[...]

Fraude is een vorm van bedrog. Daarbij worden zaken anders voorgesteld dan ze zijn, door op papier of digitaal een onjuiste weergave te geven van de werkelijkheid. Men spreekt ook van oplichting, hoewel oplichting een breder begrip is: het kan ook op andere manieren geschieden.

Dat heeft totaal niks met het topic te maken en is er ook in het geheel niet aan gerelateerd.

Misschien nog eens het topic goed doorlezen voor je reageert?
Zo sprakeloos, zo waar dit en toch ga je de mist in. De bezorger heeft digitaal doorgegeven dat dat pakketje afgeleverd is en de ontvanger ontkent dat er iets is afgeleverd. Ruikt dat niet een beetje naar fraude? Nogmaals, de bezorger claimt iets bezorgd te hebben en geeft dit digitaal door en de ontvanger ontkent iets ontvangen te hebben, nee....?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 13-04-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 20:12
FreakNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:44:
Hier precies hetzelfde. Ze bellen aan en voordat je er bent rijdt die bus al weg. Pakketje ligt dan voor de deur. Ook al een keer gehad dat een buurvrouw appte dat er iets lag en of ze het naar binnen mocht halen. Heel attent van die buurvrouw maar compleet waardeloos vanuit DHL.
Hier regelmatig hetzelfde met DHL, als ze meerdere pakketjes hebben voor dezelfde verdieping in het appartementencomplex waar ik woon, dan droppen ze alles simpelweg bij een adres.

Ik werk thuis, mijn werk-kamer is bij de voordeur, maar het gebeurt regelmatig dat ipv de deurbel gaat er notificatie op mijn telefoon komt dat er iets bezorgt bij de buren is :|

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 00:58:
[...]

Hebben jullie enige tips wat ik verder kan doen?
Eventueel zou je kunnen proberen om DHL een bericht te sturen, al zal het ongetwijfeld hier al geopperd zijn.

Ja, het klopt dat je geen partij in deze bent (je bent niet de opdrachtgever van DHL). Maar voor hetzelfde geld is het pakketje op een ander adres afgeleverd. Toevallig heb ik het enige tijd terug ook gehad met een pakket wat met DHL moest worden geleverd, kwam vanuit België. Op DHL stond inderdaad dat het pakket was afgeleverd, maar ik had niks ontvangen. Na meerdere keren contact te hebben gehad bleek het pakket door PostNL (!) gepoogd te zijn afgeleverd, maar zonder bericht achter te laten hebben ze het bij een pakketpunt elders in mijn woonplaats gebracht. Na anderhalve week over en weer bellen, mailen en chatten ben ik hier achter gekomen, door een DHL medewerker die gelukkig wat verder keek dan zijn neus lang was.

Eventueel ook een andere tracker gebruiken om je pakketje te traceren, mogelijk dat die er meer info uit weet te halen. Eén tracker die ik vaak gebruik is deze (van origine Russisch, maar werkt als een tierelier).

Maar eigenlijk zou Amazon er zelf achteraan moeten gaan, al bij eerste bericht...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:10:
[...]

TS zou wellicht aangifte kunnen doen van oplichting door Amazon 8)7 Wellicht willen ze dat je daar aangifte van doet :?

Verder weet ik niet of je (@TS) rechtsbijstandsverzekering hebt. Mocht je die hebben zou ik ze zeker inschakelen hiervoor. Mooie zaak voor hun en het scheelt jou een hoop kopzorgen. Ze nemen een hoop werk uit handen, zo heb ik zelf al enkele keren ervaren.

[ Voor 19% gewijzigd door PeacekeeperNL op 13-04-2021 13:19 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:10:
[...]

TS zou wellicht aangifte kunnen doen van oplichting door Amazon 8)7 Wellicht willen ze dat je daar aangifte van doet :?
TS kan geen aangifte doen van oplichting. Daarvoor moet er sprake zijn van oplichting en dat is er niet.
Hij kan ook geen aangifte doen van mishandeling of brandstichting.
Dat is ook allemaal niet gebeurd.
Dat zal de politie allemaal niet in behandeling nemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 16:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:19:
[...]

TS kan geen aangifte doen van oplichting. Daarvoor moet er sprake zijn van oplichting en dat is er niet.
Niet? Online aangifte kan prima bij niet geleverd/maar wel geclaimed geleverd.
https://www.politie.nl/aa...ting-niets-ontvangen.html

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:19:
[...]

Ik weet natuurlijk verder niet wat je achtergrond is, maar ik denk dat TS hier nog wel kans maakt.
bron: 326 Sr
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
(Digitale) valuta valt hierin onder een goed. TS is geld afhandig gemaakt met de belofte hier een goed voor te ontvangen. Het had er alle schijn van dat dit product geleverd zou gaan worden maar heeft TS nooit ontvangen. Zover TS weet is hij opgelicht, dus mag hij hier aangifte van doen tegen Amazon. Het is dan aan de politie te onderzoeken of er inderdaad sprake is van oplichting, of mogelijk een ander strafbaar feit.

Indien Amazon van mening is dat het goed wel is afgeleverd dienen zij dit te bewijzen. TS kan lastig laten zien dat het product niet is geleverd. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 13-04-2021 13:27 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
SinergyX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:23:
[...]

Niet? Online aangifte kan prima bij niet geleverd/maar wel geclaimed geleverd.
https://www.politie.nl/aa...ting-niets-ontvangen.html
Dit betekent dat ik aangifte tegen Amazon doe. Dat heeft geen zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos56
chrisborst schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:51:
@Kratos56 Ik begrijp jou standpunt maar ook die van Amazon. Zeker in Amerika is het erg normaal dat een pakketje voor de deur wordt neergelegd. Helaas gebeurd dit ook steeds vaker in hier in NL door de bezorgers. De vraag is dan of het juridisch aan jou geleverd is. Want het is best aannemelijk dat het daarna door iemand anders is gestolen. Best een grijs gebied zou ik zeggen.

Maar waarom zou je gewoon niet de politie bellen en het voorleggen. Wellicht zeggen ze precies hetzelfde als jou. Laat ze dit dan op papier zetten (Sorry, we nemen dit niet in behandeling want....) Dan is Amazon weer aan zet. Maar als ze wel je aangifte opnemen is dat toch ook prima?
Want ik lees dat Amazon dat overgaat tot het opnieuw leveren van het product, want wellicht kunnen ze dan DHL aansprakelijk stellen.

Zelf bestel ik regelmatig bij amazon.de en ze zijn erg soepel met alles. Vorige week heeft DHL nog een pakketje kwijt gemaakt. Een paar dagen later kon ik restitutie aanvragen en de dag erna stond het geld weer op mijn CC.

Daarnaast kan je je natuurlijk afvragen waarom je een telefoon van 1200 euro bij Amazon gaat bestellen. Waren ze dan zoveel goedkoper? Persoonlijk bestel ik dat soort dure elektronica het liefst bij een winkel als coolblue omdat hun service zoveel beter is.
Ja dat ben ik van plan, ik maak een afspraak bij de politie en hoop op papier te krijgen dat de politie mij gehoord heeft maar het niet in behandeling kan nemen want ik ben legaal gezien niet het slachtoffer. Reden dat ik bij Amazon kocht is omdat een waardebon had die ik wilde gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:28:
[...]

Dit betekent dat ik aangifte tegen Amazon doe. Dat heeft geen zin.
Amazon wil een aangifte hebben, meer niet. Leuk zulke topics, 99% wat z'n 'mening' komt geven heeft werkelijk 0,0 praktijk ervaring met zulke situaties, beetje blaat over wetten, oplichting of fraude, maar praktisch schiet de TS hier werkelijk geen kloot mee op.

Ik heb 2 aangiftes gedaan, DHL en PostNL niet geleverd. Aangifte doen, ding opsturen, URL mee, weekje wachten, geld terug.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
SinergyX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

Amazon wil een aangifte hebben, meer niet. Leuk zulke topics, 99% wat z'n 'mening' komt geven heeft werkelijk 0,0 praktijk ervaring met zulke situaties, beetje blaat over wetten, oplichting of fraude, maar praktisch schiet de TS hier werkelijk geen kloot mee op.

Ik heb 2 aangiftes gedaan, DHL en PostNL niet geleverd. Aangifte doen, ding opsturen, URL mee, weekje wachten, geld terug.
Maar tegen wie moet ik aangifte doen dan? Tegen Amazon? DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:00
Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:33:
[...]

Als je het kan doen, dan is dat je verkoper. DHL is geen partij van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

NielsFL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 07:58:
Dat van dat snel langsrijden herken ik wel. Gelukkig bij mij tot nu toe altijd een “ontvanger niet thuis” als resultaat en geen ontvreemding. Kennelijk hebben ze soms geen zin de rit af te maken.

Verder zit Amazon zelf natuurlijk ook met een probleem. De vervoerder beweert dat er afgeleverd is en heeft daar (mager) bewijs van. Amazon kan dat eigenlijk alleen weerleggen met jouw hulp.
Dat hun GPS log aangeeft dat ze er zijn geweest rond het geregistreerde moment van afleveren, is inderdaad mager bewijs, eerder een 'plusje'. DHL dienst inderdaad een afleverbewijs te overleggen, zeker als er voor de zending getekend dient te worden. Dan zouden ze, in theorie, die handtekening kunnen overleggen. Nu in coronatijd komt het echter steeds vaker voor dat de koerier tekent voor ontvangst. Hoe dat juridisch zit weet ik dan helaas niet, dat gaat mij m'n boekje te buiten ;)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:46
Vreemde gang van zaken. Heb meerdere mailen iets besteld bij .de en niet bezorgd gekregen. Bij hen gemeld en kreeg gewoon mijn geld terug. Laatst keer was ergens begin vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:
[...]

Ja dat ben ik van plan, ik maak een afspraak bij de politie en hoop op papier te krijgen dat de politie mij gehoord heeft maar het niet in behandeling kan nemen want ik ben legaal gezien niet het slachtoffer. Reden dat ik bij Amazon kocht is omdat een waardebon had die ik wilde gebruiken.
SinergyX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:31:
[...]

Kijk, praktijkervaring ;) Dit zijn de beste informatiebronnen in dat opzicht! Thanks voor het delen :)
Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:33:
[...]

Ik denk niet zozeer een tegenpartij, omdat de stelende partij hierin onbekend is. Wat ik je wel kan adviseren is gewoon voor de zekerheid even met het 0900-8844 nummer te bellen en daar je vraag/casus voor te leggen, dan kom je al een hoop verder.

[ Voor 3% gewijzigd door PeacekeeperNL op 13-04-2021 13:39 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Orangelights23 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:38:
Vreemde gang van zaken. Heb meerdere mailen iets besteld bij .de en niet bezorgd gekregen. Bij hen gemeld en kreeg gewoon mijn geld terug. Laatst keer was ergens begin vorig jaar.
Ik vermoed dat hierin de waarde van het te leveren product ook meespeelt. TS is hierin een toestel van 1200 euro kwijt/niet ontvangen, dat is iets anders dan bijvoorbeeld een stekkerblok van een paar tientjes (gewoon als voorbeeld).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kratos56
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:40:
[...]

Ik vermoed dat hierin de waarde van het te leveren product ook meespeelt. TS is hierin een toestel van 1200 euro kwijt/niet ontvangen, dat is iets anders dan bijvoorbeeld een stekkerblok van een paar tientjes (gewoon als voorbeeld).
Dat begrijp ik ook wel van Amazon anders kan iedereen wel iets claimen dat ze iets niet geleverd hebben gekregen. Maar het punt is dat ik nu slachtoffer ben van Amazon's beleid van slecht controleren. Het is simpel, laat een handtekening/ID nummer zien, dat hebben ze niet maar toch stellen ze dat DHL geleverd heeft. Wat ik ook niet snap is dat Amazon geen claim indient bij DHL, zij hebben immers een overeenkomst met DHL, niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Nu online
Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:43:
[...]

Dat begrijp ik ook wel van Amazon anders kan iedereen wel iets claimen dat ze iets niet geleverd hebben gekregen. Maar het punt is dat ik nu slachtoffer ben van Amazon's beleid van slecht controleren. Het is simpel, laat een handtekening/ID nummer zien, dat hebben ze niet maar toch stellen ze dat DHL geleverd heeft. Wat ik ook niet snap is dat Amazon geen claim indient bij DHL, zij hebben immers een overeenkomst met DHL, niet ik.
Nou omdat Amazon DHL gelooft die hen hebben gemeld dat het gewoon geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 16:25

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

En DHL zegt, na jouw claim: is afgeleverd.

Aan wie is nu het bewijs dan?

Dus, gewoon even die online dinges invullen, opsturen, geld terug.

Of, zoals ik vanmorgen schreef: even bij de buren aanbellen of je pakje daar ligt, die kans is namelijk groot.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boyette schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:44:
[...]

Nou omdat Amazon DHL gelooft die hen hebben gemeld dat het gewoon geleverd is.
En waar baseer jij dat op? Dat Amazon DHL "gelooft"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

[...]

Ik denk dat je eerder slachtoffer bent van een luie DHL bezorger die je pakketje voor de deur heeft gelegd en als afgeleverd heeft gemarkeerd zonder te wachten of er iemand naar buiten kwam.

Amazon heeft totaal geen recht om te eisen dat je aangifte doet, zij moeten gewoon DHL aansprakelijk stellen want DHL was de partij die vertrouwd is voor de bezorging. DHL is voor jou geen partij overigens, alleen Amazon.

Maar als je mee wil gaan in wat Amazon vraagt om het zo snel mogelijk op te lossen dan doe je aangifte van diefstal. Niet aangifte tegen Amazon, gewoon aangifte van het feit dat er een pakketje hoogstwaarschijnlijk voor je deur weggehaald is, en dan kan Amazon die aangifte weer gebruiken om 1200 euro van DHL te krijgen nadat ze jou je geld teruggegeven hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:10:
[...]

Verder weet ik niet of je (@TS) rechtsbijstandsverzekering hebt. Mocht je die hebben zou ik ze zeker inschakelen hiervoor. Mooie zaak voor hun en het scheelt jou een hoop kopzorgen. Ze nemen een hoop werk uit handen, zo heb ik zelf al enkele keren ervaren.
Ik heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kratos56
Ik kom net van het politiebureau en daar werd mij verteld dat ik aangifte online moet doen onder het kopje van "Ik heb iets gekocht, maar niets ontvangen". In feite doe ik dan aangifte tegen Amazon wegens niet presteren. Nahja dat zal wel moeten dan. Ik heb ook een ingebrekestelling naar Amazon gestuurd, mochten ze niet binnen de opgegeven termijn presteren stuur ik nog een sommatiebrief en ben ik bereid een dagvaardingsprocedure te starten. 1200 euro is niet niks en ik weet dat ik juridisch gezien heel sterk in mijn schoenen sta. Geen handtekening/ID nummer = geen bewijs van levering. Dat DHL van alles en nog wat claimt boeit mij geen moer. Heel triest dat ik zulke stappen moet doen, nu weet ik ook waar ik in de toekomst niet meer moet winkelen. Amazon is wel klaar bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 01:18:
[...]

Geolocatie van het busje zegt niets. Ik heb hier ook een keer meegemaakt dat een DHL chauffeur vrolijk een minuut voor de deur bleef staan met draaiende motor om vervolgens door te rijden met de melding dat er niemand thuis is. Terwijl we elkaar rechtstreeks in de ogen konden aankijken. Die beste man had niet eens de moeite genomen om z'n stoel te verlaten en z´n werk te doen. Daar heb ik destijds ook een klacht voor ingediend.

Ik had altijd al het vermoede dat het puur was om de geolocatie te tracken, en zo te lezen doet DHL dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:57

Punkrocker

Mostly harmless

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:30:
... Geen handtekening/ID nummer = geen bewijs van levering. ...
Ik vind het noteren van de laatste paar cijfers van je ID wel fraudegevoelig.
De bezorger kan die cijfers makkelijk even noteren en als hij een pakje ziet waarvan hij denkt dat het de moeite waard is... bij jou voor de deur gaat staan en als geleverd noteert, met geo-stamp.

Aan de andere kant: Dat gaat natuurlijk wel opvallen als dezelfde bezorger over meerdere pakjes bezorgklachten krijgt.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kratos56
Punkrocker schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:52:
[...]

Ik vind het noteren van de laatste paar cijfers van je ID wel fraudegevoelig.
De bezorger kan die cijfers makkelijk even noteren en als hij een pakje ziet waarvan hij denkt dat het de moeite waard is... bij jou voor de deur gaat staan en als geleverd noteert, met geo-stamp.

Aan de andere kant: Dat gaat natuurlijk wel opvallen als dezelfde bezorger over meerdere pakjes bezorgklachten krijgt.
Nahja zie het zo. Dat DHL zelf handtekeningen zet etc, is een service. Dat is geen vereiste vanuit de overheid. Je kan gewoon als DHL die apparaat overhandigen aan de klant voor een krabbel. Dat doen ze niet en wanneer het fout gaat geven ze de klant de schuld. Onzin!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat ze doen, zal altijd voor een deel niet goed zijn (bij de buren, niet thuis, verkeerde tijdstip, verplicht identificeren, handtekening, teveel tijd, etc), elk heeft z'n voor- en nadeel gekregen. Laten we het nu niet afzakken naar een DHL is kut, bezorgers moeten hun werk doen, X of Y is geen genoeg bewijs, zulke dingen in huidige tijd gebeuren nu eenmaal, door meerdere oorzaken (en gevolgen). Moet er wat aan gedaan worden? Absoluut, maar tot die tijd ergens blij dat Amazon wel zo'n service heeft, zou toch interessante wereld zijn als iedereen maar tot een kort geding moet gaan om ergens bewijslast op tafel te krijgen of zijn gelijk te gaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:08
Okee. Duitsland dus :Y)

Er is een geschillencommissie van de EU die bemiddelt in dit soort zaken.

Europees Consumenten Centrum Nederland - klacht indienen

Bizar genoeg is je rechtsbescherming hierdoor beter geborgd bij grensoverschrijdende transacties - binnen de Europese handelszone - dan die binnen Nederland is. Het ECC is opgericht om dit soort handel binnen Europa te bevorderen. Ze geven meteen aan of je - volgens het in het land van herkomst geldende recht - gelijk hebt. En, als dat zo is, bemiddelen ze voor je. Ideaal!

Anyway - succes!

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
SinergyX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:58:
Wat ze doen, zal altijd voor een deel niet goed zijn (bij de buren, niet thuis, verkeerde tijdstip, verplicht identificeren, handtekening, teveel tijd, etc), elk heeft z'n voor- en nadeel gekregen. Laten we het nu niet afzakken naar een DHL is kut, bezorgers moeten hun werk doen, X of Y is geen genoeg bewijs, zulke dingen in huidige tijd gebeuren nu eenmaal, door meerdere oorzaken (en gevolgen). Moet er wat aan gedaan worden? Absoluut, maar tot die tijd ergens blij dat Amazon wel zo'n service heeft, zou toch interessante wereld zijn als iedereen maar tot een kort geding moet gaan om ergens bewijslast op tafel te krijgen of zijn gelijk te gaan halen.
Dat is makkelijk praten, jouw 1200 euro's zijn het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Kratos56 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:02:
[...]

Dat is makkelijk praten, jouw 1200 euro's zijn het niet.
Helpt het als ik zeg dat het goedkomt? In een andere geval kreeg Amazon een lege doos teruggestuurd terwijl de verzender hoog bij laag volhoudt dat de mobiel erin zat toen deze werd teruggestuurd. Dat werd oa gestaafd door de gewichtsverlies tijdens de transport. Echter heeft hij bij verschillende deuren moeten aankloppen en kwam hij niet verder met amazon zelf en ging het allemaal moeilijk maar het is uiteindelijk gelukt met de hulp van ECC. Hun hulp is gratis, ik weet alleen niet zeker of je de ECC in NL moet hebben of die uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-06 11:02
SCIxX schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:17:
[...]

normaal stappen ze naar achter en wachten ze tot je de deur opent. hij kon nooit gezien hebben of ik de deur opende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 12:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

BlueSS50 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:15:
[...]

normaal stappen ze naar achter en wachten ze tot je de deur opent. hij kon nooit gezien hebben of ik de deur opende
Ze stappen inderdaad naar achteren, en nog een beetje verder tot ze in de auto zitten en wegrijden. De laatste maanden is er nul geduld bij bezorgers. Gisteren nog een die laaiend werd omdat we met 6 buren opendeden en vroegen wat er was omdat hij bij allen had aangebeld omdat het te lang duurde. Iedereen stond met 2 min met de deur open. Goed, 8 voor effort, maar 2 voor attitude.
Normaliter ligt het gewoon alleen op de mat, soms in de kliko. geen briefje waar het is oid. Je moet mazzelhebben dat niet iemand het van je mat af jat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kratos56
Helixes schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:59:
Okee. Duitsland dus :Y)

Er is een geschillencommissie van de EU die bemiddelt in dit soort zaken.

Europees Consumenten Centrum Nederland - klacht indienen

Bizar genoeg is je rechtsbescherming hierdoor beter geborgd bij grensoverschrijdende transacties - binnen de Europese handelszone - dan die binnen Nederland is. Het ECC is opgericht om dit soort handel binnen Europa te bevorderen. Ze geven meteen aan of je - volgens het in het land van herkomst geldende recht - gelijk hebt. En, als dat zo is, bemiddelen ze voor je. Ideaal!

Anyway - succes!
Net een klacht ingediend. Hopelijk gaat dit de druk op Amazon verhogen dat ze moeten presteren of geld retourneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-06 12:17
Tsja DHL, een keer is iets tgv vertraagde levering tijdens mijn vakantie afgeleverd. Omdat ik inderdaad niet thuis was, lieten ze het pakketje maar in mijn voortuin liggen. Wel met een briefje in de bus met de mededeling dat het pakket in mijn voortuin ligt. Ik snap echt niet dat verkopers nog gebruik willen maken van DHL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unsub
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-05 09:19
Wij bestellen ook wel eens bij amazon, omdat ze soms gewoon goede deals hebben.
maar het valt mij op dat de bezorging echt de wensen over laat.

Nou heb ik geen idee of dat aan amazon ligt of aan DHL.

Maar het is mij al meerdere keren overkomen dat ze praktisch de straat al uit zijn voordat wij überhaupt de voordeur open hebben.

En ik kan mij heel goed voorstellen, dat als je net de verkeerde hebt die langs loopt, je pakketje gewoon weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos56
Dank voor de handige tips. Mocht mijn klacht gegrond zijn verklaard door het Europees Consumenten Centrum, dan zou dit eventueel ook een fijne leermoment zijn voor ons ieder en Amazon dat het echt anders moet qua leveren. Ik hoop dat Amazon ook actief naar een oplossing zoekt, anders zal ik echt genoodzaakt zijn om juridische stappen te zetten en dit voor de kantonrechter gaan bepleiten.

[ Voor 28% gewijzigd door Kratos56 op 13-04-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Big Mama
  • Laatst online: 12-06 18:59
O.a. om dit soort bewijslast-problemen voor te zijn, heb ik een IP-camera op mijn voordeur gericht staan, die video naar mijn NAS streamt. En die video is voorzien van timestamps. Gelukkig nog geen gebruik van hoeven maken bij bezorgproblemen.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kratos56
Net DHL gebeld en zelfs de mevrouw van de klantenservice vindt het zeer slecht geregeld qua controle. Ze gaf toe dat er inderdaad geen verplichting is voor een handtekening voor onverzekerde pakketjes. Gek dat Amazon een pakje t.w.v rond de 1200 euro niet verzekerd. Mevrouw van de DHL zei vervolgens ook dat er inderdaad niet bewezen kan worden dat er ook daadwerkelijk geleverd is omdat er een handtekening ontbreekt/ID nummer. Nou, het lijkt dus dat Amazon maar dingen zit bij te liegen dat ze kunnen bewijzen dat er geleverd is als zelfs mevrouw van de DHL erkent dat dit niet kan met een geolocatie en gewicht van een pakket.

Wordt inderdaad ook tijd om een deurbelcamera aan te schaffen, dan kan je direct bewijzen of iemand is langs is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wat DHL wel en niet doet heb je niks mee te maken, want Amazon is de opdrachtgever. Verder heeft Amazon de contracten met bezorgers volledig uitgeknepen tot de laatste cent, er is dus ook niks verzekerd. Niet voor dat pakketje van 20 euro, maar ook niet voor dat pakket van 1200 euro.

Heb al vaker de meest dure artikelen bij Amazon besteld, gewoon in een slap flutdoosje verpakt en zonder handtekening of wat dan ook afgeleverd.

Amazon wil gewoon dat je aangifte doet om een drempel tegen fraude op te werpen. Valse aangifte doen is strafrecht, liegen over het niet ontvangen hebben van een pakketje is civiel recht. Uiteindelijk is het jouw woord tegen dat van DHL. Beide hebben geen bewijs.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.