Tijdelijk onderdak tussen verkoop en koop woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024
Excuses voor de clickbait-titel. :+

Ik heb momenteel mijn woning te koop en weet dat een potentiële koper per 16 augustus nieuwe woonruimte nodig heeft (kan niet later). Ik heb reeds een nieuwe woning gekocht waar ik per 1 september in kan (en niet eerder).

Het bod van de koper is erg interessant, maar de datum van oplevering sluit dus niet aan.

In de huidige woningmarkt is het voor mij geen probleem om de oplevering per 1 september te eisen en dan kijkt de koper maar even hoe die twee weken door te komen (of er komt een andere bieder).

Aan de andere kant vind ik het ook wel een interessant idee om nog X duizend extra te vragen en dat de oplevering wel per 16 augustus zal plaatsvinden, onze spullen tijdelijk te stallen bij een opslagbedrijf en twee (of drie) weken vakantie te vieren (in Nederland of wat er t.z.t. dan ook mogelijk is).

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en zo ja, of het bevallen is / of je het weer zou doen. Gezien de huidige problemen op de woningmarkt kan ik me voorstellen dat meer kopers met deze overbruggingsperiodes te maken hebben gehad.

Eén van de eerste 'problemen' die ik zie is bijv. de gemeentelijke inschrijving. Hoe zou je dit kunnen regelen en tegen welke andere problemen loop je aan?

P.S. mocht 'ie beter in PFSL passen dan graag een tikje die kant op. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:44
Inschrijven nieuwe gemeente.
Spullen stallen.
2/3 weken bij mama hotel of kennis wonen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:39
Waar laat je al je meuk?
2 x verhuizen (en verhuisdienst inhuren) is ook niet gratis.

is het een optie dat je alles in je garage oid zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05
Check wel even je verzekering. Je spullen bij een shurgard oid worden niet gedekt door je inboedelverzekering. Dus mocht er iets gebeuren daar ben je de sjaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou het niet doen, twee keer verhuizers inhuren, een opslag huren, je moet toch ergens wonen (ok kan misschien 2 weken bij vrienden/familie).

De meeste mensen doen het juist andersom en hebben een of twee maanden dubbele lasten. Dan heb je de tijd om je nieuwe woning voor te bereiden op de verhuizing (schilderen, misschien moeten er nieuwe vloeren in, lampen ophangen dat soort dingen en misschien nog wat grotere dingen) Ik heb zelf de laatste keer een maand gedaan en dat was erg krap, achteraf heb ik daar een beetje spijt van want een vloer veranderen waar een grote kledingkast en bed op staat doe je niet meer zo gemakkelijk (die kledingkast overleeft dat ook niet meer, die heb ik vastgeschroefd aan de muur deze keer voor extra stabiliteit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zou hiervoor minstens 5k verschil in bod willen zien, misschien zelfs meer. Lijkt me zeer irritant om 2x te moeten verhuizen. Aan de andere kant zijn er ook van die opslagboxen die voor je deur gezet worden en ook weer ergens anders afgezet kunnen worden, dus dat zou dan misschien meevallen.

Risico-avers als ik ben zou ik wel alvast een vakantiehuisje boeken, indien beschikbaar.

We gaan ook ons huis te koop zetten later dit jaar en hebben al bepaald dat het voor ons 5k per maand aan verschil moet zijn om eerder het huis uit te moeten :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Paar weken in een vakantiehuisje en de inboedel in een opslag? Of via een verhuisbedrijf, dat wisselcontainers heeft. Dan gaat je spul met container en al in depot.

Onze inboedel was via Interpolis gewoon verzekerd toen het in de opslag stond. We moesten wel het adres van de opslag aan de polis toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:07

GforceNL

Out of memory....

cvs79 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:51:
Check wel even je verzekering. Je spullen bij een shurgard oid worden niet gedekt door je inboedelverzekering. Dus mocht er iets gebeuren daar ben je de sjaak
Als je meldt dat je spullen bij verhuizing in tijdelijke opslag staan, is er niks aan de hand.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05
GforceNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:00:
[...]

Als je meldt dat je spullen bij verhuizing in tijdelijke opslag staan, is er niks aan de hand.
Afhankelijk van de verzekeraar is dat genoeg inderdaad. Bij anderen niet. Been there. Lost some stuff. Kreeg geen tshirt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DHH
Dank allen voor de vele en snelle reacties!
Het leek nog niet iedereen duidelijk dat we dus twee weken vakantie zouden vieren dus 'woonruimte' is in die periode niet nodig.

Qua dubbel verhuizen: inderdaad vervelend maar tegen het juiste bedrag wel te doen.

Opslagruimte is niet bijzonder duur en qua inboedelverzekering kennelijk wel te regelen. Goed om te noemen maar is op te lossen/acceptabel risico.
Dit is m'n grootste bezwaarpunt: Is dat al mogelijk als het nieuwe huis nog niet op je naam staat?

Inschrijven bij ouders/vrienden lijkt me ook niet handig (gevolgen belastingen/toeslagen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08
Zijn er geen verhuizers die je meuk twee weken in een container voor je kunnen bewaren ofzo?

https://www.erkendeverhui...zen-en-tijdelijke-opslag/

Dat zou ik dan doen. Ga je twee weken in een hotel zitten, hoef je maar 1x alles in en uit te pakken.

Doe je 3k bij het bod op, heb je nog een gratis vakantie ook

[ Voor 61% gewijzigd door 418O2 op 07-04-2021 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:44
DHH schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:08:
Dank allen voor de vele en snelle reacties!
Het leek nog niet iedereen duidelijk dat we dus twee weken vakantie zouden vieren dus 'woonruimte' is in die periode niet nodig.

Qua dubbel verhuizen: inderdaad vervelend maar tegen het juiste bedrag wel te doen.

Opslagruimte is niet bijzonder duur en qua inboedelverzekering kennelijk wel te regelen. Goed om te noemen maar is op te lossen/acceptabel risico.

[...]

Dit is m'n grootste bezwaarpunt: Is dat al mogelijk als het nieuwe huis nog niet op je naam staat?

Inschrijven bij ouders/vrienden lijkt me ook niet handig (gevolgen belastingen/toeslagen?).
Maakt allemaal niet uit joh, je kan een half jaar nergens ingeschreven staan. Om die paar weken gaat niemand lastig doen, gewoon effe bellen en vragen, vaak kan je al aanmelden met een start datum.

Anders gewoon dus uitschrijven en 2/3 weken wachten met inschrijven als ze dat perse willen, ook al moet dat het echt niet op de dag aankomen.

Ik stond vroeger 3 maanden nergens ingeschreven, blijkbaar deed daar niemand lastig om haha

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zitten er consequenties aan als je dat gewoon na je vakantie doet? Ik denk het niet, alleen de nieuwe eigenaar van je woning krijgt misschien een opmerking bij het inschrijven maar dat lijkt me eigenlijk ook sterk. Er kan altijd wel wat overlap zijn als mensen van woning wisselen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
Nee dat inschrijven bij de gemeente is echt het minst spannende van dit verhaal. Als het bod echt goed is zou ik ook gewoon je spul 3 weken in de opslag zetten, paar duizend euro opstrijken en gratis vakantie vieren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DHH
Er lijken dus minder haken en ogen aan te zitten dan gedacht. Thanks allemaal. Nemen we mee in de onderhandelingen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 21:16
Stel dat je de overdacht naar 1 september zou verplaatsen, zit je alsnog met een probleem - aangezien je nooit al je spullen binnen 1 dag verhuisd kan hebben. Aangezien verhuizen vrij hoog scoort op de stress-schaal vraag ik me eerlijk gezegd af waarom je dit serieus overweegt.

Ik heb een huis moeten verlaten en alles in een garagebox opgeslagen. Dat kostte me 2 weken en dat gaf behoorlijk stress. Achteraf gezien had ik meer vrij dagen moeten nemen en meer tijd moeten nemen want dit was echt te kort. En dan had ik niet overdreven veel spullen in een gemiddeld appartement (80m2). Doordat ik zoveel haast had heb ik ook de relatie met vrienden op de proef gesteld omdat ik eigenlijk teveel van ze vroeg. Daar ben ik niet trots op.

Bedenk je ook dat bij elke verhuizing er een aantal spullen zullen sneuvelen. Ga je voor elke verhuizing een bedrijf invliegen? Of ga je het zelf doen?

Inschrijven lijkt me wel het minste probleem. Even bij een vriend inschrijven en eventuele kosten aanbieden te dekken. Zouden mijn vrienden in ieder geval prima vinden vermoed ik.

Ik zou je adviseren om niet eerder dan 1 oktober je oude huis te verlaten. Jammer voor de koper - misschien heeft hij zelf wel oren naar 6 weken vakantie.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 17:05

EMP

Krulloos!

Mijn moeder heeft dit een paar jaar terug gedaan (toen de woningmarkt nog ruk was en je echt eerst je woning wilde verkopen voordat je een woning kocht).

Verhuizer gewoon gevraagd om op datum X alles op te komen halen en datum Y (6 weken later) de boel bij het nieuwe huis af te leveren. In die tijd heeft ze bij een goede vriendin gewoond.

Ging prima, was ook niet spannend of zo, maar andere mensen en andere omstandigheden.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:44

BrZ

Is de nieuwe woning al helemaal af? Lijkt me waardeloos om op de dag van de sleuteloverdracht te verhuizen als bv de plafonds nog gewit moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
EMP schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:01:
Verhuizer gewoon gevraagd om op datum X alles op te komen halen en datum Y (6 weken later) de boel bij het nieuwe huis af te leveren. In die tijd heeft ze bij een goede vriendin gewoond.
Er zijn inderdaad verhuisbedrijven die ook tijdelijke opslag aanbieden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Airbnb kan ook een optie zijn om niemand echt tot last te zijn, maar wel een enigszins fatsoenlijke eigen plek te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:15

Lordy79

Vastberaden

Goede verhuizer zoeken die opslag regelt voor 2 weken.
Of iets meer dan 2 weken zodat je inderdaad niet op dag van passeren akte OOK moet verhuizen en na overdracht nog e.e.a. kunt klussen indien nodig.
Ergens wonen of iets huren is geen probleem en heb je al opgelost blijkbaar.
Ik zou me gewoon inschrijven bij nieuwe gemeente op datum passeren verkoopakte.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:45

Als die ouders/vrienden een koophuis hebben en al met minstens 2 wonen maakt dat allemaal niet uit, tarieven voor relevante belastingen zijn altijd voor 1 persoon of 2 of meer personen.

Toeslagen gelden in het geval van vrienden ook niet dan, vrienden in hebben wonen maakt je geen fiscaal partner voor de Belastingdienst. Alleen voor evt. huurtoeslag. Of dat in geval van ouder/kind ook zo is weet ik niet.

Wij hebben een half jaar mijn ouders ingeschreven gehad. Kwestie van online inschrijven door hun en goedkeuring geven door ons. Daarna hebben zij ingeschreven in de nieuwe gemeente en werden ze automatisch uitgeschreven. Voordeel is dat de post ook goed gaat, kan met niet inschrijven nog lastig worden. Ouders woonden zelf ondertussen gewoon op een vakantiepark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:12
Eind 2019 vier weken bij mijn schoonouders ingezeten in hun huurhuis na de overdracht van mijn huis. Spullen in een garage box gestald om vervolgens na de 4weken te verhuizen naar één huurappartement. Pas op dat moment hebben wij ons uitgeschreven op het vorige adres en om in laten schrijven op het nieuwe adres. 6 maanden later weer verhuist naar onze nieuwe woning en toen pas ook de laatste spullen uit de garagebox gehaald.

Ps, vraag eens je makelaar of hij in die periode een gemeubileerd huis leeg heeft staan die je voor een langere periode kan betrekken zodat je eventueel nog rustig kan klussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 14:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Nee, dit is wettelijk niet mogelijk, door de huidige inschrijving wordt dit een oranje of rode inschrijving bij publieksdiensten
Oranje: er kunnen meer mensen wonen omdat er nog ruimte is kwa M2 die over is (berekening aan de hand van BAG), hoofdbewoner wordt gevraagd of hij toestemming geeft voor inschrijving. Ik zou als hoofdbewoner dit niet willen vanwege allerlei dingen die me vanuit wettelijke andere dingen kunnen overkomen
Rood: hij wordt gelijk afgeserveerd (zie BAG punt)
Yep, ook moeilijk.

Maar je mag wel (soms tijdelijk) een briefadres hebben. Dus tijdelijk even uitschrijven, briefadres (vakantie vieren), en weer op het nieuwe adres inschrijven.
Een voorbeeld van een gemeente die dit geregeld heeft (zoek je eigen gemeente even op, of vraag na ze willen echt wel meedenken).
http://decentrale.regelge...l/Dalfsen/CVDR629742.html

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

418O2 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:08:
Zijn er geen verhuizers die je meuk twee weken in een container voor je kunnen bewaren ofzo?

https://www.erkendeverhui...zen-en-tijdelijke-opslag/

Dat zou ik dan doen. Ga je twee weken in een hotel zitten, hoef je maar 1x alles in en uit te pakken.

Doe je 3k bij het bod op, heb je nog een gratis vakantie ook
Dit dus. Dat is wat gedaan wordt voor internationaal verhuizen, heb ik in 2007 gedaan. Huis half juni leeggehaald en door het verhuisbedrijf laten opslaan, die hebben het een week of vier later naar het VK gebracht.

Gewoon door professionals laten regelen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@DHH zo op het oog weinig problemen.
Maar,. Ik heb 3 collega's gekend die serieuze problemen hadden nadat hun opgegeven verblijfslokatie niet meer overeenkwam met de data van een inlichtingen organisatie..

1 collega had een 1tot2 maanden probleem periode.
2 andere voor meer dan 6 maanden..

Nummer 1 heeft wel toestemming gekregen,. Maar dat koste 3 weken langer dan gebruikelijk
Bij de laatste 2 is tijdens het veiligheidsonderzoek b besloten geen toestemming meer te verlenen.

Moraal van het verhaal... Pas op indien je voor je werk afhankelijk bent van veiligheids onderzoeken door een inlichtingendienst..

[ Voor 8% gewijzigd door jack zomer op 08-04-2021 00:58 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb je titel iets minder clickbaiterig gemaakt :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:08
jack zomer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:56:
Maar,. Ik heb 3 collega's gekend die serieuze problemen hadden nadat hun opgegeven verblijfslokatie niet meer overeenkwam met de data van een inlichtingen organisatie..

1 collega had een 1tot2 maanden probleem periode.
2 andere voor meer dan 6 maanden..
Bij de laatste is tijdens het veiligheidsonderzoek b besloten geen toestemming te verlenen.

Moraal van het verhaal... Pas op indien je voor je werk afhankelijk bent van veiligheids onderzoeken door een inlichtingendienst..
Was dit in hetzelfde land met mensen zonder strafblad of 'interesssant' profiel? Dit klinkt wel heel heftig. Neem niet aan dat een normaal mens die twee weken vakantie heeft en niet ingeschreven staat gelijk de AIVD op zijn dak krijgt

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 08-04-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19:03
Kun je de (meeste) spullen niet gewoon twee weken in je oude huis laten? Bijvoorbeeld in 1 kamer of garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:58:
[...]

Was dit in hetzelfde land met mensen zonder strafblad of 'interesssant' profiel?
Nederland, wonende in Nederland, ander adres dan opgegeven in Nederland.
Zonder strafblad.
Werk was wel op een interessante locatie.

Nee, normaal heb je er weinig last van. En zeker niet direct. (Het is niet iets dat actief gecontroleerd wordt op dag week maand basis)
Maar als je een functie hebt die een veiligheids niveau heeft, dan kan het bv 3 jaar na datum tijdens een her controle nog een probleem opleveren.

De eerste was een situatie van thuis naar samenwonend en gewoon niet aan denken om naar de gemeente te gaan.

Nummer 2 was relatief gezien langer van de rader, wel ergens uit geschreven maar niet ergens in geschreven...

Nummer 3. Ingeschreven, alleen de personen op dat adres wisten nergens van en hadden nog nooit van nummer 3 gehoord.

Het enigste voor ts, denk er aan. Heb je hier niks mee te maken dan prima.
Heb je er wel mee te maken, dan misschien even een andere oplossing bedenken.. (tijdelijk even bij broer of zus op papier inschrijven of zo iets)

[ Voor 27% gewijzigd door jack zomer op 08-04-2021 01:13 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:32

Qwerty-273

Meukposter

418O2 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:58:
Neem niet aan dat een normaal mens die twee weken vakantie heeft en niet ingeschreven staat gelijk de AIVD op zijn dak krijgt
Dit is natuurlijk wel van toepassing voor bepaalde functies waarvoor je door een veiligheidsonderzoek moet gaan. Of de posities waar je toch een EU, Navo of ESA clearance voor nodig hebt. En dat kan best een leuke en interessante inhuur positie zijn. In zo'n onderzoek is een 'onbekende' periode gewoon een lastige hobbel, een standaard optie is dat je in het buitenland hebt gezeten. Maar dan zal men dat moeten verifiëren met de betreffende buitenlandse diensten. Als daar gaten vallen kan het zijn dat er onvoldoende gegevens zijn om een oordeel te geven.

En ja dat kan dus ook gevolgen hebben als je x jaar later toch zo'n positie tegen komt op je carrière pad.

[ Voor 4% gewijzigd door Qwerty-273 op 08-04-2021 01:22 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
fonsoy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:51:
Stel dat je de overdacht naar 1 september zou verplaatsen, zit je alsnog met een probleem - aangezien je nooit al je spullen binnen 1 dag verhuisd kan hebben. Aangezien verhuizen vrij hoog scoort op de stress-schaal vraag ik me eerlijk gezegd af waarom je dit serieus overweegt.
Je hebt gelijk, in zoverre dat het voor ons prima te doen is om in één dag onze huidige woning leeg te halen mits alles goed voorbereid en ingepakt is (vaak genoeg bij vrienden geholpen om te weten dat een verhuisbusje met een paar uur wel vol zit), maar dat dit op de dag van overdracht niet haalbaar is.
jack zomer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:56:
Zowel mijn vrouw als ik hebben geen functie waar veiligheidsdiensten zich druk over maken, dus dat zal niet zo zeer van toepassing zijn. Wel goed om dit tegengeluid te horen en dat het relevant kan zijn, dank!
Qwerty-273 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 01:16:
[...]
En ja dat kan dus ook gevolgen hebben als je x jaar later toch zo'n positie tegen komt op je carrière pad.
We hebben beiden niet die ambitie, maar je weet nooit waar je terecht komt. Daarnaast willen we het graag 'netjes' regelen.
ollie1965 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:28:
[...]
Maar je mag wel (soms tijdelijk) een briefadres hebben. Dus tijdelijk even uitschrijven, briefadres (vakantie vieren), en weer op het nieuwe adres inschrijven.
Een voorbeeld van een gemeente die dit geregeld heeft (zoek je eigen gemeente even op, of vraag na ze willen echt wel meedenken).
http://decentrale.regelge...l/Dalfsen/CVDR629742.html
Ik denk dat dit op papier de 'meest correcte' oplossing is en dat de overige oplossingen waarschijnlijk geen problemen zullen geven, maar misschien niet helemaal zijn zoals het hoort.
Outerspace schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:56:
Ik heb je titel iets minder clickbaiterig gemaakt :)
Aww... :>

Zoals genoemd zijn we nog aan het onderhandelen over het bod, dus het is nog niet bekend waar we precies op uit zullen komen, maar fijn om te weten wat de opties zijn en dat velen hun ervaringen hebben willen delen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Als je tegelijk 2 huizen hebt dien je ook een overbrugging hypotheek te hebben en dat is niet gratis. En de notaris heeft daar ook extra werk aan. Ik dacht iets van 500 tot 1000 euro aan extra kosten maar ik weet het niet meer zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:14
In welk deel van het land woon je dan, dat de markt daar kennelijk zo beroerd is dat je dit überhaupt overweegt? Aan alle kanten hoor je dat het op dit moment absoluut een verkopersmarkt is waar huizen bijna per definitie ruim boven de vraagprijs worden verkocht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DHH
anboni schreef op donderdag 8 april 2021 @ 06:57:
In welk deel van het land woon je dan, dat de markt daar kennelijk zo beroerd is dat je dit überhaupt overweegt? Aan alle kanten hoor je dat het op dit moment absoluut een verkopersmarkt is waar huizen bijna per definitie ruim boven de vraagprijs worden verkocht...
Hehe, je hoeft geen medelijden te hebben, hoor. :)

Midden van het land en aan interesse geen gebrek. Het bod dat uitgebracht is, is gewoon echt goed (ook in vergelijking met hoeveel er 'normaal' wordt overboden), vandaar dat we eens in kaart willen brengen hoeveel extra 'gezeur' dit op zou leveren en of het dat ons waard is. Ik was gewoon benieuwd of anderen hier mee te maken hebben gehad en tegen welke problemen zij aan zijn gelopen.

Als het extra regelwerk meevalt en we hiermee een bod wat 10k hoger ligt kunnen accepteren, vind ik het 't overwegen wel waard, vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 20:49
Sen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 06:53:
Als je tegelijk 2 huizen hebt dien je ook een overbrugging hypotheek te hebben en dat is niet gratis. En de notaris heeft daar ook extra werk aan. Ik dacht iets van 500 tot 1000 euro aan extra kosten maar ik weet het niet meer zeker.
Nee, dit is precies andersom. TS heeft een tijdje nul huizen ipv 1 of 2 ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Beetje verhuisbedrijf biedt je ook gewoon tijdelijke opslag aan. Ze halen je zooi op op het oude adres en leveren het een paar weken later af op het nieuwe adres. Dat gaat je echt geen 5k extra kosten. Wij moesten voor de hele inboedel voor verhuizing naar de anders kant van het land 2k aftikken. Was 1 vrachtwagen vol. 3 verhuizers, 1 hele dag.

Vakantiehuisje zal een grotere uitdaging zijn. Die periode is hoogseizoen. Wij hebben net 5,5 week in een vakantiehuisje gezeten voor een grote verbouwing. In deze periode geen probleem en de kosten vallen mee. Maar in augustus zal dat wel anders zijn.

Qua inschrijven bij de gemeente: gewoon per datum sleutel overdracht nieuwe woning inschrijven bij de nieuwe gemeente. Gaat maar om een hele korte periode, dus dat heeft echt 0 consequenties.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 08-04-2021 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
Fr33z schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:26:
[...]
Klopt, alleen voor de overbruggingshypotheek hebben we al getekend bij financiering van de aankoop van ons nieuwe huis. Die zou dan in dit geval niet meer nodig zijn, maar ik weet niet of we nog onder die kosten uit zouden kunnen komen. Zou leuk zijn, maar zo niet, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:32:
Beetje verhuisbedrijf biedt je ook gewoon tijdelijke opslag aan. Ze halen je zooi op op het oude adres en leveren het een paar weken later af op het nieuwe adres. Dat gaat je echt geen 5k extra kosten. Wij moesten voor de hele inboedel voor verhuizing naar de anders kant van het land 2k aftikken. Was 1 vrachtwagen vol. 3 verhuizers, 1 hele dag.

Vakantiehuisje zal een grotere uitdaging zijn. Die periode is hoogseizoen. Wij hebben net 5,5 week in een vakantiehuisje gezeten voor een grote verbouwing. In deze periode geen probleem en de kosten vallen mee. Maar in augustus zal dat wel anders zijn.
Dank voor de prijsindicatie!

Qua vakantie: het liefste zouden we in die periode richting (midden/noord) Scandinavië gaan om daar rond te trekken / kamperen en het liefst zo min mogelijk mensen tegen te komen :+ , maar we zullen even moeten uitzoeken wat er tegen die tijd mogelijk zal zijn qua corona-restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:06
Een verhuizer die ook opslag regelt zou inderdaad geen probleem moeten zijn.

Toen mijn vriendin en ik in 2013 gingen samenwonen hebben we dat ook op die manier geregeld. Mijn spullen werden uit mijn oude appartement gehaald en een aantal maanden opgeslagen. Op de dag van de verhuizing is de verhuiswagen met mijn spullen langs de woning van mijn vriendin gereden en zijn haar spullen daar opgehaald.

Ik heb toen een paar maanden afwisselend bij ouders en vriendin gebivakkkeerd.

Ps. Laptop, server en tv heb ik natuurlijk niet in de opslag gelaten. Die heb ik bij mijn ouders gedropt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
Spullen laten staan in je vorige huis zou ik niet doen. Is namelijk je huis niet meer dus ook niet verzekert.

Kan de koper niet 2 weken overbruggen? Dan kun jij de overdracht van beide huizen op dezelfde datum doen (ik heb dat ook gedaan bij 1 en dezelfde notaris, 10 minuten zonder huis :) en toen getekend voor nieuwe woning):
Huis dag ervoor leeg in de verhuiswagen en dag erna kun je het dan weer uitladen in nieuwe woning.

Wat betreft vakantiehuisje, dit is wel in het hoogseizoen dus neem dat mee als je dat overweegt. Bent dan wel een paar duizend euro kwijt (en spullen moeten ergens gestald worden, misschien vrienden/familie met een loods?). Voordeel is wel dat je meteen 2 weken vakantie hebt ;) al zul je die dagen misschien ook wel willen gebruiken voor klussen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Voor alle duidelijk @DHH heeft al aangegeven genoeg info en opties te hebben.

Samenvatting:
1. Hij gaat 2 weken op vakantie
2. Hij gebruikt dit allemaal puur om een nog iets extra doekoes te pakken tijdens de onderhandelingen
3. Hij regelt een verhuisbedrijf met opslag voor die 2 weken
4. Daarnaast een BBQ voor alle tweakers in dit topic :+

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
Sen schreef op donderdag 8 april 2021 @ 06:53:
Als je tegelijk 2 huizen hebt dien je ook een overbrugging hypotheek te hebben en dat is niet gratis. En de notaris heeft daar ook extra werk aan.
Dat is niet waar, een overbrugginshypotheek heb je nodig als je overwaarde van je oude huis wilt gebruiken, Je kan prima 2 huizen en 2 "gewone" hypotheken hebben zonder overbrugging.
De notaris heeft hier verder ook geen extra werk aan.

Aangezien TS toch al geholpen is kan ik wel even OT reageren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DHH
Falcon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:59:
Samenvatting:
4. Daarnaast een BBQ voor alle tweakers in dit topic :+
Ai, ik had die gebruikersvoorwaarden bij het aanmaken van een tweakers account toch beter moeten lezen! :X

Eh, modje, mag hier snel een slot op? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Fr33z schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:26:
[...]

Dat snap ik wel maar het kan een voordeel zijn om het wel te doen dus.
vassago schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:02:
[...]

Dat is niet waar, een overbrugginshypotheek heb je nodig als je overwaarde van je oude huis wilt gebruiken, Je kan prima 2 huizen en 2 "gewone" hypotheken hebben zonder overbrugging.
De notaris heeft hier verder ook geen extra werk aan.

Aangezien TS toch al geholpen is kan ik wel even OT reageren O-)
Ja ik ging er vanuit dat hij overwaarde zou gebruiken en dat hoeft inderdaad niet. Bleek in dit geval wel zo te zijn.
DHH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:33:
[...]

Klopt, alleen voor de overbruggingshypotheek hebben we al getekend bij financiering van de aankoop van ons nieuwe huis. Die zou dan in dit geval niet meer nodig zijn, maar ik weet niet of we nog onder die kosten uit zouden kunnen komen. Zou leuk zijn, maar zo niet, jammer dan.
Bij de Rabobank kon ik er persoonlijk later wel vanaf zonder extra kosten maar ik weet niet hoe dit met andere hypotheekverstrekkers zit. En vergeet de extra kosten bij de notaris niet. Aanmaken en doorhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Laatst online: 14:42

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

jack zomer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 01:05:
[...]

Nederland, wonende in Nederland, ander adres dan opgegeven in Nederland.
Zonder strafblad.
Werk was wel op een interessante locatie.

Nee, normaal heb je er weinig last van. En zeker niet direct. (Het is niet iets dat actief gecontroleerd wordt op dag week maand basis)
Maar als je een functie hebt die een veiligheids niveau heeft, dan kan het bv 3 jaar na datum tijdens een her controle nog een probleem opleveren.

De eerste was een situatie van thuis naar samenwonend en gewoon niet aan denken om naar de gemeente te gaan.

Nummer 2 was relatief gezien langer van de rader, wel ergens uit geschreven maar niet ergens in geschreven...

Nummer 3. Ingeschreven, alleen de personen op dat adres wisten nergens van en hadden nog nooit van nummer 3 gehoord.

Het enigste voor ts, denk er aan. Heb je hier niks mee te maken dan prima.
Heb je er wel mee te maken, dan misschien even een andere oplossing bedenken.. (tijdelijk even bij broer of zus op papier inschrijven of zo iets)
Die controles vinden tegenwoordig op een hogere frequentie plaats op lokaal en landelijke niveau van de overheid.
Het is een landelijk project onder leiding van RvIG
Eigenlijk is het een uitvoering van de Wet BRP die over heel NL gelijk is getrokken. Laten we zeggen dat er best veel boven water komt.

Overigens kan Nr 3 van je voorbeeld niet meer voorkomen als men zich aan de juiste procedures houd en de systemen niet handmatig overruled.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:03
99ruud99 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:51:
Waar laat je al je meuk?
2 x verhuizen (en verhuisdienst inhuren) is ook niet gratis.

is het een optie dat je alles in je garage oid zet?
Een beetje fatsoenlijk verhuisbedrijf komt het ophalen bij je oude woning en zet het een paar weken later netjes neer in je nieuwe woning. In de tussentijd blijft het dan gewoon in de container staan in de loods van het verhuisbedrijf. Zal wat extra kosten, maar ik verwacht geen onoverkomelijk bedrag.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:21

Wish

ingwell

Ik heb destijds voor mijn tijdelijke opslag voor Pickupbox gekozen. Maar Kubox kan ook. Je maakt een inschatting van wat je nodig hebt (m3). Dat bestel je. Die komt letterlijk voor je deur te staan. Gooit de spullen in de box met een paar vrienden. Boxen worden opgehaald en opgeslagen. Aan je verzekering geef je de opslagruimte door. Als je bent verhuist bel je de toko en je vrienden weer. En laadt vanaf je nieuwe adres weer in.
https://www.pickupbox.nl/
https://www.kubox.nl/opslagruimte/kubox-thuisbezorgd/

No drama

Pagina: 1