Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tijdelijk onderdak tussen verkoop en koop woning

Pagina: 1
Acties:

• DHH
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 07:35
Excuses voor de clickbait-titel. :+

Ik heb momenteel mijn woning te koop en weet dat een potentiële koper per 16 augustus nieuwe woonruimte nodig heeft (kan niet later). Ik heb reeds een nieuwe woning gekocht waar ik per 1 september in kan (en niet eerder).

Het bod van de koper is erg interessant, maar de datum van oplevering sluit dus niet aan.

In de huidige woningmarkt is het voor mij geen probleem om de oplevering per 1 september te eisen en dan kijkt de koper maar even hoe die twee weken door te komen (of er komt een andere bieder).

Aan de andere kant vind ik het ook wel een interessant idee om nog X duizend extra te vragen en dat de oplevering wel per 16 augustus zal plaatsvinden, onze spullen tijdelijk te stallen bij een opslagbedrijf en twee (of drie) weken vakantie te vieren (in Nederland of wat er t.z.t. dan ook mogelijk is).

Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en zo ja, of het bevallen is / of je het weer zou doen. Gezien de huidige problemen op de woningmarkt kan ik me voorstellen dat meer kopers met deze overbruggingsperiodes te maken hebben gehad.

Eén van de eerste 'problemen' die ik zie is bijv. de gemeentelijke inschrijving. Hoe zou je dit kunnen regelen en tegen welke andere problemen loop je aan?

P.S. mocht 'ie beter in PFSL passen dan graag een tikje die kant op. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DHH
Dank allen voor de vele en snelle reacties!
Het leek nog niet iedereen duidelijk dat we dus twee weken vakantie zouden vieren dus 'woonruimte' is in die periode niet nodig.

Qua dubbel verhuizen: inderdaad vervelend maar tegen het juiste bedrag wel te doen.

Opslagruimte is niet bijzonder duur en qua inboedelverzekering kennelijk wel te regelen. Goed om te noemen maar is op te lossen/acceptabel risico.
Dit is m'n grootste bezwaarpunt: Is dat al mogelijk als het nieuwe huis nog niet op je naam staat?

Inschrijven bij ouders/vrienden lijkt me ook niet handig (gevolgen belastingen/toeslagen?).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DHH
Er lijken dus minder haken en ogen aan te zitten dan gedacht. Thanks allemaal. Nemen we mee in de onderhandelingen!

• DHH
fonsoy schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:51:
Stel dat je de overdacht naar 1 september zou verplaatsen, zit je alsnog met een probleem - aangezien je nooit al je spullen binnen 1 dag verhuisd kan hebben. Aangezien verhuizen vrij hoog scoort op de stress-schaal vraag ik me eerlijk gezegd af waarom je dit serieus overweegt.
Je hebt gelijk, in zoverre dat het voor ons prima te doen is om in één dag onze huidige woning leeg te halen mits alles goed voorbereid en ingepakt is (vaak genoeg bij vrienden geholpen om te weten dat een verhuisbusje met een paar uur wel vol zit), maar dat dit op de dag van overdracht niet haalbaar is.
jack zomer schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:56:
@DHH zo op het oog weinig problemen.
Maar,. Ik heb 3 collega's gekend die serieuze problemen hadden nadat hun opgegeven verblijfslokatie niet meer overeenkwam met de data van een inlichtingen organisatie..
Zowel mijn vrouw als ik hebben geen functie waar veiligheidsdiensten zich druk over maken, dus dat zal niet zo zeer van toepassing zijn. Wel goed om dit tegengeluid te horen en dat het relevant kan zijn, dank!
Qwerty-273 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 01:16:
[...]
En ja dat kan dus ook gevolgen hebben als je x jaar later toch zo'n positie tegen komt op je carrière pad.
We hebben beiden niet die ambitie, maar je weet nooit waar je terecht komt. Daarnaast willen we het graag 'netjes' regelen.
ollie1965 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:28:
[...]
Maar je mag wel (soms tijdelijk) een briefadres hebben. Dus tijdelijk even uitschrijven, briefadres (vakantie vieren), en weer op het nieuwe adres inschrijven.
Een voorbeeld van een gemeente die dit geregeld heeft (zoek je eigen gemeente even op, of vraag na ze willen echt wel meedenken).
http://decentrale.regelge...l/Dalfsen/CVDR629742.html
Ik denk dat dit op papier de 'meest correcte' oplossing is en dat de overige oplossingen waarschijnlijk geen problemen zullen geven, maar misschien niet helemaal zijn zoals het hoort.
Outerspace schreef op donderdag 8 april 2021 @ 00:56:
Ik heb je titel iets minder clickbaiterig gemaakt :)
Aww... :>

Zoals genoemd zijn we nog aan het onderhandelen over het bod, dus het is nog niet bekend waar we precies op uit zullen komen, maar fijn om te weten wat de opties zijn en dat velen hun ervaringen hebben willen delen. Bedankt!

• DHH
anboni schreef op donderdag 8 april 2021 @ 06:57:
In welk deel van het land woon je dan, dat de markt daar kennelijk zo beroerd is dat je dit überhaupt overweegt? Aan alle kanten hoor je dat het op dit moment absoluut een verkopersmarkt is waar huizen bijna per definitie ruim boven de vraagprijs worden verkocht...
Hehe, je hoeft geen medelijden te hebben, hoor. :)

Midden van het land en aan interesse geen gebrek. Het bod dat uitgebracht is, is gewoon echt goed (ook in vergelijking met hoeveel er 'normaal' wordt overboden), vandaar dat we eens in kaart willen brengen hoeveel extra 'gezeur' dit op zou leveren en of het dat ons waard is. Ik was gewoon benieuwd of anderen hier mee te maken hebben gehad en tegen welke problemen zij aan zijn gelopen.

Als het extra regelwerk meevalt en we hiermee een bod wat 10k hoger ligt kunnen accepteren, vind ik het 't overwegen wel waard, vandaar dit topic.

• DHH
Fr33z schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:26:
[...]
Nee, dit is precies andersom. TS heeft een tijdje nul huizen ipv 1 of 2 ;-)
Klopt, alleen voor de overbruggingshypotheek hebben we al getekend bij financiering van de aankoop van ons nieuwe huis. Die zou dan in dit geval niet meer nodig zijn, maar ik weet niet of we nog onder die kosten uit zouden kunnen komen. Zou leuk zijn, maar zo niet, jammer dan.

• DHH
BazzH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:32:
Beetje verhuisbedrijf biedt je ook gewoon tijdelijke opslag aan. Ze halen je zooi op op het oude adres en leveren het een paar weken later af op het nieuwe adres. Dat gaat je echt geen 5k extra kosten. Wij moesten voor de hele inboedel voor verhuizing naar de anders kant van het land 2k aftikken. Was 1 vrachtwagen vol. 3 verhuizers, 1 hele dag.

Vakantiehuisje zal een grotere uitdaging zijn. Die periode is hoogseizoen. Wij hebben net 5,5 week in een vakantiehuisje gezeten voor een grote verbouwing. In deze periode geen probleem en de kosten vallen mee. Maar in augustus zal dat wel anders zijn.
Dank voor de prijsindicatie!

Qua vakantie: het liefste zouden we in die periode richting (midden/noord) Scandinavië gaan om daar rond te trekken / kamperen en het liefst zo min mogelijk mensen tegen te komen :+ , maar we zullen even moeten uitzoeken wat er tegen die tijd mogelijk zal zijn qua corona-restricties.

• DHH
Falcon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:59:
Samenvatting:
4. Daarnaast een BBQ voor alle tweakers in dit topic :+
Ai, ik had die gebruikersvoorwaarden bij het aanmaken van een tweakers account toch beter moeten lezen! :X

Eh, modje, mag hier snel een slot op? :P
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True