Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Tijdelijk onderdak tussen verkoop en koop woning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:50
Inschrijven nieuwe gemeente.
Spullen stallen.
2/3 weken bij mama hotel of kennis wonen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:24
Waar laat je al je meuk?
2 x verhuizen (en verhuisdienst inhuren) is ook niet gratis.

is het een optie dat je alles in je garage oid zet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou het niet doen, twee keer verhuizers inhuren, een opslag huren, je moet toch ergens wonen (ok kan misschien 2 weken bij vrienden/familie).

De meeste mensen doen het juist andersom en hebben een of twee maanden dubbele lasten. Dan heb je de tijd om je nieuwe woning voor te bereiden op de verhuizing (schilderen, misschien moeten er nieuwe vloeren in, lampen ophangen dat soort dingen en misschien nog wat grotere dingen) Ik heb zelf de laatste keer een maand gedaan en dat was erg krap, achteraf heb ik daar een beetje spijt van want een vloer veranderen waar een grote kledingkast en bed op staat doe je niet meer zo gemakkelijk (die kledingkast overleeft dat ook niet meer, die heb ik vastgeschroefd aan de muur deze keer voor extra stabiliteit).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:11
Paar weken in een vakantiehuisje en de inboedel in een opslag? Of via een verhuisbedrijf, dat wisselcontainers heeft. Dan gaat je spul met container en al in depot.

Onze inboedel was via Interpolis gewoon verzekerd toen het in de opslag stond. We moesten wel het adres van de opslag aan de polis toevoegen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21:47
GforceNL schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:00:
[...]

Als je meldt dat je spullen bij verhuizing in tijdelijke opslag staan, is er niks aan de hand.
Afhankelijk van de verzekeraar is dat genoeg inderdaad. Bij anderen niet. Been there. Lost some stuff. Kreeg geen tshirt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 07:35
Dank allen voor de vele en snelle reacties!
Het leek nog niet iedereen duidelijk dat we dus twee weken vakantie zouden vieren dus 'woonruimte' is in die periode niet nodig.

Qua dubbel verhuizen: inderdaad vervelend maar tegen het juiste bedrag wel te doen.

Opslagruimte is niet bijzonder duur en qua inboedelverzekering kennelijk wel te regelen. Goed om te noemen maar is op te lossen/acceptabel risico.
Dit is m'n grootste bezwaarpunt: Is dat al mogelijk als het nieuwe huis nog niet op je naam staat?

Inschrijven bij ouders/vrienden lijkt me ook niet handig (gevolgen belastingen/toeslagen?).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wartopia
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:50
DHH schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:08:
Dank allen voor de vele en snelle reacties!
Het leek nog niet iedereen duidelijk dat we dus twee weken vakantie zouden vieren dus 'woonruimte' is in die periode niet nodig.

Qua dubbel verhuizen: inderdaad vervelend maar tegen het juiste bedrag wel te doen.

Opslagruimte is niet bijzonder duur en qua inboedelverzekering kennelijk wel te regelen. Goed om te noemen maar is op te lossen/acceptabel risico.

[...]

Dit is m'n grootste bezwaarpunt: Is dat al mogelijk als het nieuwe huis nog niet op je naam staat?

Inschrijven bij ouders/vrienden lijkt me ook niet handig (gevolgen belastingen/toeslagen?).
Maakt allemaal niet uit joh, je kan een half jaar nergens ingeschreven staan. Om die paar weken gaat niemand lastig doen, gewoon effe bellen en vragen, vaak kan je al aanmelden met een start datum.

Anders gewoon dus uitschrijven en 2/3 weken wachten met inschrijven als ze dat perse willen, ook al moet dat het echt niet op de dag aankomen.

Ik stond vroeger 3 maanden nergens ingeschreven, blijkbaar deed daar niemand lastig om haha

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:58
Nee dat inschrijven bij de gemeente is echt het minst spannende van dit verhaal. Als het bod echt goed is zou ik ook gewoon je spul 3 weken in de opslag zetten, paar duizend euro opstrijken en gratis vakantie vieren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DHH
Er lijken dus minder haken en ogen aan te zitten dan gedacht. Thanks allemaal. Nemen we mee in de onderhandelingen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-05 00:28
Stel dat je de overdacht naar 1 september zou verplaatsen, zit je alsnog met een probleem - aangezien je nooit al je spullen binnen 1 dag verhuisd kan hebben. Aangezien verhuizen vrij hoog scoort op de stress-schaal vraag ik me eerlijk gezegd af waarom je dit serieus overweegt.

Ik heb een huis moeten verlaten en alles in een garagebox opgeslagen. Dat kostte me 2 weken en dat gaf behoorlijk stress. Achteraf gezien had ik meer vrij dagen moeten nemen en meer tijd moeten nemen want dit was echt te kort. En dan had ik niet overdreven veel spullen in een gemiddeld appartement (80m2). Doordat ik zoveel haast had heb ik ook de relatie met vrienden op de proef gesteld omdat ik eigenlijk teveel van ze vroeg. Daar ben ik niet trots op.

Bedenk je ook dat bij elke verhuizing er een aantal spullen zullen sneuvelen. Ga je voor elke verhuizing een bedrijf invliegen? Of ga je het zelf doen?

Inschrijven lijkt me wel het minste probleem. Even bij een vriend inschrijven en eventuele kosten aanbieden te dekken. Zouden mijn vrienden in ieder geval prima vinden vermoed ik.

Ik zou je adviseren om niet eerder dan 1 oktober je oude huis te verlaten. Jammer voor de koper - misschien heeft hij zelf wel oren naar 6 weken vakantie.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-05 16:25

EMP

Krulloos!

Mijn moeder heeft dit een paar jaar terug gedaan (toen de woningmarkt nog ruk was en je echt eerst je woning wilde verkopen voordat je een woning kocht).

Verhuizer gewoon gevraagd om op datum X alles op te komen halen en datum Y (6 weken later) de boel bij het nieuwe huis af te leveren. In die tijd heeft ze bij een goede vriendin gewoond.

Ging prima, was ook niet spannend of zo, maar andere mensen en andere omstandigheden.

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
Is de nieuwe woning al helemaal af? Lijkt me waardeloos om op de dag van de sleuteloverdracht te verhuizen als bv de plafonds nog gewit moeten worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 02:34

g0tanks

Moderator CSA
EMP schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:01:
Verhuizer gewoon gevraagd om op datum X alles op te komen halen en datum Y (6 weken later) de boel bij het nieuwe huis af te leveren. In die tijd heeft ze bij een goede vriendin gewoond.
Er zijn inderdaad verhuisbedrijven die ook tijdelijke opslag aanbieden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DHH
anboni schreef op donderdag 8 april 2021 @ 06:57:
In welk deel van het land woon je dan, dat de markt daar kennelijk zo beroerd is dat je dit überhaupt overweegt? Aan alle kanten hoor je dat het op dit moment absoluut een verkopersmarkt is waar huizen bijna per definitie ruim boven de vraagprijs worden verkocht...
Hehe, je hoeft geen medelijden te hebben, hoor. :)

Midden van het land en aan interesse geen gebrek. Het bod dat uitgebracht is, is gewoon echt goed (ook in vergelijking met hoeveel er 'normaal' wordt overboden), vandaar dat we eens in kaart willen brengen hoeveel extra 'gezeur' dit op zou leveren en of het dat ons waard is. Ik was gewoon benieuwd of anderen hier mee te maken hebben gehad en tegen welke problemen zij aan zijn gelopen.

Als het extra regelwerk meevalt en we hiermee een bod wat 10k hoger ligt kunnen accepteren, vind ik het 't overwegen wel waard, vandaar dit topic.

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:44

BazzH

Kei-goed...

Beetje verhuisbedrijf biedt je ook gewoon tijdelijke opslag aan. Ze halen je zooi op op het oude adres en leveren het een paar weken later af op het nieuwe adres. Dat gaat je echt geen 5k extra kosten. Wij moesten voor de hele inboedel voor verhuizing naar de anders kant van het land 2k aftikken. Was 1 vrachtwagen vol. 3 verhuizers, 1 hele dag.

Vakantiehuisje zal een grotere uitdaging zijn. Die periode is hoogseizoen. Wij hebben net 5,5 week in een vakantiehuisje gezeten voor een grote verbouwing. In deze periode geen probleem en de kosten vallen mee. Maar in augustus zal dat wel anders zijn.

Qua inschrijven bij de gemeente: gewoon per datum sleutel overdracht nieuwe woning inschrijven bij de nieuwe gemeente. Gaat maar om een hele korte periode, dus dat heeft echt 0 consequenties.

[Voor 13% gewijzigd door BazzH op 08-04-2021 07:39]

Think smart........ Act stupid........

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:51

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Voor alle duidelijk @DHH heeft al aangegeven genoeg info en opties te hebben.

Samenvatting:
1. Hij gaat 2 weken op vakantie
2. Hij gebruikt dit allemaal puur om een nog iets extra doekoes te pakken tijdens de onderhandelingen
3. Hij regelt een verhuisbedrijf met opslag voor die 2 weken
4. Daarnaast een BBQ voor alle tweakers in dit topic :+

"You never come second by putting other people first"

• DHH
Falcon schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:59:
Samenvatting:
4. Daarnaast een BBQ voor alle tweakers in dit topic :+
Ai, ik had die gebruikersvoorwaarden bij het aanmaken van een tweakers account toch beter moeten lezen! :X

Eh, modje, mag hier snel een slot op? :P

• Sen
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

Sen

<-->

Fr33z schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:26:
[...]

Nee, dit is precies andersom. TS heeft een tijdje nul huizen ipv 1 of 2 ;-)
Dat snap ik wel maar het kan een voordeel zijn om het wel te doen dus.
vassago schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:02:
[...]

Dat is niet waar, een overbrugginshypotheek heb je nodig als je overwaarde van je oude huis wilt gebruiken, Je kan prima 2 huizen en 2 "gewone" hypotheken hebben zonder overbrugging.
De notaris heeft hier verder ook geen extra werk aan.

Aangezien TS toch al geholpen is kan ik wel even OT reageren O-)
Ja ik ging er vanuit dat hij overwaarde zou gebruiken en dat hoeft inderdaad niet. Bleek in dit geval wel zo te zijn.
DHH schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:33:
[...]

Klopt, alleen voor de overbruggingshypotheek hebben we al getekend bij financiering van de aankoop van ons nieuwe huis. Die zou dan in dit geval niet meer nodig zijn, maar ik weet niet of we nog onder die kosten uit zouden kunnen komen. Zou leuk zijn, maar zo niet, jammer dan.
Bij de Rabobank kon ik er persoonlijk later wel vanaf zonder extra kosten maar ik weet niet hoe dit met andere hypotheekverstrekkers zit. En vergeet de extra kosten bij de notaris niet. Aanmaken en doorhalen.

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 21:21
99ruud99 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:51:
Waar laat je al je meuk?
2 x verhuizen (en verhuisdienst inhuren) is ook niet gratis.

is het een optie dat je alles in je garage oid zet?
Een beetje fatsoenlijk verhuisbedrijf komt het ophalen bij je oude woning en zet het een paar weken later netjes neer in je nieuwe woning. In de tussentijd blijft het dan gewoon in de container staan in de loods van het verhuisbedrijf. Zal wat extra kosten, maar ik verwacht geen onoverkomelijk bedrag.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True