terug opgeschaald: moet ik dit lezen als: ik heb dat zojuist gedaan en ik moet de resultaten nog beoordelen, of ???Sisyfus schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:21:
de oude windows pc was altijd via dvi kabel aangesloten op de samsung monitor.
nu via hdmi kabel (sharkoon 20€) van de nvidea grafische 1650Ti kaart naar het scherm .
ik heb al wat zitten rondkijken in de instellingen op het scherm. de huidige instelling gaf het witste licht. ik probeer ook even te vinden om hem te resetten met de knopjes . volgens samsung moest ik hem even uit het stopcontact houden . (wat het precies erger maakte)
de speakers zijn echte computer speakers van bose maar ik verwijder ze even
ik test even met verschillende bedradingen op de laptop de komende uren. alsook internet.
op dit moment zie ik alles wat vliegen
heb de mac terug op geschaald ,meer ruimte gezet. hij stond zo voor het recent wissen . True Tone ook uit.
mbt DVI, dat kan zowel analoog als digitaal zijn, maak voor de kenners anders eens een foto van de connector? Een 160Ti heeft toch geen dvi uitgang meer??
Wat betreft die samsung monitor, ik weet niet hoe technisch je bent, maar 99% dat je te maken hebt met slechte elco's in de voeding als ik alles bij elkaar optel. Kun je zelf makkelijk herstellen (als je een soldeerbout en wat geduld hebt)
Die zendmast en de laptops, daar geloof ik net zo weinig van als dat virus. Ben wel benieuwd naar de test van de laptops op alleen accu, zonder enige kabel en met alle scaling/beeldverbeteraars andere ongein uit. Mocht je dan nog steeds niet overtuigd zijn dat het in je sw zit zou ik een willekeurige linux disc/stick gebruiken en daarmee opstarten.