Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

In aanvulling op hierboven kan het ook zo zijn dat vermoeidheid maar ook vele andere factoren invloed kunnen hebben op het wel of niet gevoelig zijn voor PWM of andere vergelijkbare verschijnselen. Ook mogelijk is dat er bijvoorbeeld led-verlichting in huis is die met een (niet waarneembare) flikkering het hoofd en ogen zodanig bezig houdt dat andere dingen op gaan vallen.

Ik ben zelf ook gevoelig voor CRT/Plasma/PWM flicker, dus dit is altijd iets wat ik probeer terug te vinden voor ik iets koop. Echter moet ik wel zeggen, dit is erger geworden de afgelopen jaren, want als kind/jong volwassen heb ik nooit echt problemen gehad met CRT's maar nu kan ik er gewoon niet meer naar kijken. En ik ben toch pas 35 :o

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sisyfus
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 24-07-2021
bedankt voor jullie berichtjes!

ja daar lijkt het wel op. de klachten van de hoofdpijn, agitatie, licht "agresieve" gedachten omdat je je slecht voelt en er geen vat op hebt. en darm klachten als wel wat andere onaangename lichamelijke klachten. heb ik een goed jaar eigenlijk.
'snachts niet kunnen slapen omdat ik zo opgedraaid was en wou dat het wegging en om 5 uur terug wakker . tot ik echt merkte dat ik het van de computers/beeldschermen in huis kreeg.
heb dan een jaar lang proberen een oplossing te zoeken voor de mac die nog maar 3 maand oud was . waar ik in het begin niet zo'n last op had.
(wat ik dan als enigste oorzaak kon vinden was de net aangesloten externe harde schijf met die torrent files op van 10jaar geleden die ik domweg toch opendeed omdat daar de hele collectie van een artist opstond.) (ik bezit nu wel 700 originele cd's :)

de klachten werden dat jaar alleen erger zodat ik lange tijd geen computer heb gebruikt alleen de iphone maar daar had ik precies ook last van.

inderdaad als ik een tijdje op die schermen heb gezeten zie je nadien flikkeringen overalen begin je veel te veel na te denken :) het voelt echt alsof iemand me psychisch terroriseerd maar dat zijn die pulsaties dan.

als ik tijdje niet op devices zit na 4 dagen voel ik me terug positief , slaap ik als een roos doe ik veel meer en kan ik terug gewoon lachen en genieten.

mijn vader heeft ook wel veel van dezelfde klachten .ik kijk dus dringend uit naar een juist vervang scherm hiervoor. zou een scherm met hogere refresh rate ook helpen ?

nogmaals bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 14:51
Refresh rates maken niet uit, het gaat echt om de achtergrond verlichting en die is onafhankelijk van de refresh rate.

Sommige reviews vermelden de mate van PWM die een scherm gebruikt voor het dimmen, hier zou je op kunnen zoeken.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 14:30
Ben vandaag even bij @Sisyfus langs geweest en we hebben enkele dingen bekeken.

Vooreerst, de Macbook. Toen deze werd opgestart was zeer duidelijk dat het beeld enorm onrustig was, er zat iets in wat het best omschreven kan worden als een trilling, voor mij persoonlijk vooral in de lichtere delen van de achtergrondafbeelding. Het was een effect dat ik zelf nog nooit eerder ergens gezien heb, maar het was zeer duidelijk wel aanwezig. Toen ik dichterbij ging kijken verdween het effect evenwel en we hebben het niet kunnen reproduceren (altijd moeilijk troubleshooten als problemen er niet permanent zijn). Mijn eerste verdachten in dit geval zou zijn een storing op de aansturing van het scherm. Dat kan een controllerchip zijn die zich misdraagd of de flatcable naar het scherm. Maar ergens wordt er met momenten ruis geïntroduceerd. Wanneer een externe display was aangekoppeld was het effect op dat display ook niet waar te nemen. Niet voor mij en niet voor Sisyfus, maar daar zijn op zich weinig conclusies uit te trekken doordat het probleem zich niet permanent voor doet.

Daarna hebben we naar de Windows laptop gekeken. Al snel kon je zien dat er iets niet correct was met dat beeld, maar het was moeilijk om exact uit te leggen wat het was. Zeker onder bepaalde kijkhoeken was er iets niet helemaal correct met dat beeld. Op dat moment heb ik de monitor bovengehaald die ik bij me had en hebben we die aangesloten op diezelfde laptop en onmiddelijk werd 1 probleem zeer duidelijk. De achtergrond die op het display van de laptop egaal blauw was, zag op de monitor die ik had meegbracht groen. De achtergrond werd ingewisseld voor de standaard Win10 achtergrond (je kent hem wel, het strand met die rots in zee) en dan zie je ook direct dat heel het kleurenpallet van die laptop een afwijking vertoont waardoor de kleuren enorm onnatuurlijk overkomen. En van zodra je naar iets kijkt waarvan je de kleuren zou moeten kennen maar ze toch sterk afwijken voelt het dus gewoon slecht aan. Het is een relatief oude laptop die vermoedelijk zijn beste tijd gehad heeft.

Het Samsung scherm staat bij de ouders en daar kunnen we in deze tijden natuurlijk niet zomaar binnenvallen. Ik heb de monitor die ik had meegebracht achter gelaten zodat hij zelf eens kan vergelijken. Ook die Samsung monitor heeft al een redelijke leeftijd en aangezien de problemen ook daar niet permanent zijn zou het mij ook niet verbazen dat ook daar gewoon de leeftijd zijn tol begint te eisen (hoewel ik zelf oudere LCD schermen ken die perfect blijven werken).

En als laatste hebben we ook even de iPhone bekeken. In vergelijking met het scherm van mijn eigen Moto Razr merk je dat het beeld op die iPhone warmer is, meer naar het rode leunt terwijl het op mijn toestel blauwerig is. Night Shift en True Tone staan alle twee uit. Mocht ik geen vergelijking kunnen maken dan valt het niet eens zo hard op bij mij. Ik heb zelf evenwel geen ervaring met iPhones en kan dus niet concluderen of dit de manier is waarop Apple deze toestellen afstelt danwel of dit abnormaal is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo,
Dank nogmaals voor je komst en het mogen lenen van je scherm@Blokker_1999 en natuurlijk aan iedereen hier!
Wel Blij dat iemand anders ook de “trillingen” direct waarneemt.🙂
Ze zijn idd soms directer waarneembaar dan andere momenten.
Hoe ik deze weer ga laten repareren of vervangen door apple , de vorige mac had net hetzelfde, word nog wel een klus . Maar het is zichtbaar dat er iets stuk is.
De oude windows laptop vloog zowizo buiten .
Wat je merkte op de iphone Xr ( 1,5 maand oud) de wat roodachtige gloed merkte ik ook op de 2 vorige iphones 6s en 8 plus ( origineel 1 jaar oud)
En werd door een iphone reparateur twee weken geleden ook herkend als problematisch. Hij zei dat de schermen vervangen moesten worden.
Voor mij wel raar dat alles wel scherm gerelateerd is. (Sorry)

Morgen probeer ik het scherm van @Blokker_1999 te testen ( ik koop het ook over!) en ook de rest van aangereikt advies de komende dagen !

Nogmaals bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Sisyfus op 08-04-2021 23:17 . Reden: Correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo, wou even laten weten dat ik er zeker nog mee bezig ben. Even druk.
Ik laat morgen meer horen. Het verwijderen van de beeldscherm adapters in windows heeft al niet veel uitgehaald.
Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:04
Hey @Sisyfus, wat goed dat er iemand langs is geweest om het probleem zelf ook te ervaren.
Ik denk dus dat we kunnen concluderen dat een CO vergiftiging als de oorzaak van de beeldschermafwijkingen niet waarschijnlijk is.
Toch passen de klachten die je hieronder noemt allemaal wél bij een CO vergiftiging.
Sisyfus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:00:
de klachten van de hoofdpijn, agitatie, licht "agresieve" gedachten omdat je je slecht voelt en er geen vat op hebt. en darm klachten als wel wat andere onaangename lichamelijke klachten. heb ik een goed jaar eigenlijk.
'snachts niet kunnen slapen omdat ik zo opgedraaid was en wou dat het wegging en om 5 uur terug wakker.
Als je dus geen CO meter hebt en wel een CV dan is het sowieso (ook bij het totaal ontbreken van klachten) een goed idee om wel een CO meter te kopen en installeren.
Dat geldt niet alleen voor jou, maar voor iedere Tweaker die meeleest. ;)
Sisyfus schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:25:
beteffend de CO vergiftiging , ik denk van niet. ik heb wel centrale verwarming maar de net nieuwe ketel staat op zolder. als ook word het huis zeer regelmatig verlucht :)
Je noemt een net nieuwe ketel als iets dat een CO probleem minder waarschijnlijk maakt, maar dat is juist een van de risicomomenten om wel een CO probleem te ontwikkelen.
Er zijn legio CO vergiftigingen geweest juist nadat er een nieuwe CV was geïnstalleerd.

Maar ook met een moderne cv-ketel kan het misgaan. In 46% van de vergiftigingsgevallen is die de oorzaak van het probleem

CO meter dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo beste,

Ik heb net wat vergelijkingen en testen proberen te doen met de nieuwe monitor van blokker_1999 als ook een werkende monitor die ik heb gekregen van een collega.
de testen doen me een beetje wel wat angst inboezemen maar ik probeer het nu objectief weer te geven.

Beide schermen zijn aangesloten geweest met 2 verschillende HDMI kabels op de nieuwe Windows PC met Nvidea graphics kaart GTX 1660 Plus instellingen en standaard instellingen.

mijn eerste reactie bij het aansluiten van het eerste vervang samsung scherm was dat hier zeker al iets niet juist zit. , helemaal hetzelfde gevoel als @Blokker_1999 beschreef over het scherm van de windows laptop. kleuren op het vertrouwde windows bureaublad met het strand zijn helemaal "ontregeld" het lijkt of er een wazige grauwe en wat rozige filter over heel het scherm ligt. alles wat je probeert te lezen is wat duizilig makend en de kleuren zijn zeer lelijk.
met de nvidea graphics card is het allemaal feller maar hier heel hard de glimmende wazige gloed over het scherm.
Bij het Scherm van Blokker_1999 is deze wazige felle rozige gloed ook direcct waarneembaar. al zijn de kleuren daar naar een iets andere kleuren schaal afgesteld ? ook hier echt wat mis.

de trillingen in het oude samsung scherm in de adressenbalk van browser is niet zo hard opgevallen op de andere schermen.

De symptonen (verkleuring, grauw , wazig, rozige gloed, trilling in mindere maten dan) die ik waarneemde op de toestellen (schermen van computers en gsm's) hier thuis en bij mijn ouders zijn dus herkenbaar op twee schermen die volledig in orde zouden moeten zijn.

Dit is voor mij wel zéér verontrustend . dit zijn net de symptonen die ik merkte wanneer een device geinfecteerd geraakte door een usb connectie en zelfs de simkaart.

Indien iemand nog eens kan/wil komen kijken? mss kunnen we een test doen om een gecontroleerde "infectie" te laten plaats vinden op een oud toestel ? ik heb nog een Iphone 4 liggen echter geen laptops meer :)

Ik weet echt niet hoe ik dit verder kan aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo @daan! ,
Bedankt voor jou/jullie bezorgdheid.
Een CO vergifftiging zou idd kunnen , maar het probleem was eerst zichtbaar bij mezelf thuis waar de gas ketel 50 meter verwijderd is en in een ander gebouw staat , en ik heb zelf geen gasfornuis. Bij mijn ouders zou het kunnen , daar staat de nieuwe ketel (1jaar oud) op zolder ( deze is wel reeds 2 maal nagekeken door Vailliant zelf omdat die te heet stond ) de ramen staan hier wel meermaals daags open en voor de rest is hier alles electrisch aangesloten.
Maar ik bestel alvast 1 CO melder want dat is inderdaad geen overbodige luxe! En ik wil wel alles uitsluiten.

toch vriendelijk bedankt !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Sisyfus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:07:

Dit is voor mij wel zéér verontrustend . dit zijn net de symptonen die ik merkte wanneer een device geinfecteerd geraakte door een usb connectie en zelfs de simkaart.

Indien iemand nog eens kan/wil komen kijken? mss kunnen we een test doen om een gecontroleerde "infectie" te laten plaats vinden op een oud toestel ?
Waarom blijf je het hebben over infecties?
Dit heeft toch absoluut niks met een virus te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
*knip* blijf weg als je niets te melden hebt

[ Voor 90% gewijzigd door br00ky op 13-04-2021 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-07 14:30
Verschillende schermen kunnen andere kleurafstellingen hebben. Dat er dus een andere balans waar te nemen is tussen 2 schermen die goed zouden moeten zijn is dus niet zo opmerkelijk.

Je hebt nu in essentie 3 schermen waarop een roze gloed is te zien. Ook de kabels zijn gewisseld dus die vormen ook het probleem niet. Dan zit het ofwel op de grafische kaart danwel is het ergens iets softwarematig dat voor een zeer sterke roze schijn zorgt op deze schermen.

Als je een screenshot neemt op die PC en je bekijkt die screenshot dan op een ander toestel, zie je dan ook nog de roze tint, of ziet die er daar normaal uit? In het eerste geval kijken we naar een software issue, in het tweede is het hardware gerelateerd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Je zou zelfs een foto en screenshot van het scherm op dit forum naast elkaar kunnen zetten, dan kunnen wij zien hoe het zit met de roze gloed.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
M!chel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:44:
[mbr]*knip* blijf weg als je niets te melden hebt[/]
Sorry dat ik grappig wilde zijn. Dit was misschien niet goed om te doen.

@Sisyfus : ga naar een arts met dit verhaal, laat hem dit topic lezen en volg zijn advies op.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk serieus dat er iets niet helemaal goed zit bij je.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

M!chel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:22:
[...]

Sorry dat ik grappig wilde zijn. Dit was misschien niet goed om te doen.

@Sisyfus : ga naar een arts met dit verhaal, laat hem dit topic lezen en volg zijn advies op.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk serieus dat er iets niet helemaal goed zit bij je.
Heb je het topic gelezen? Er is een forumlid bij hem langs geweest, die zag het ook.

Hypocrites must die

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-07 11:49
Kan dit niet (geen idee, doe maar een suggestie) liggen aan het stroomnet in huis, verstoringen in frequentie, te lage/hoge spanning of iets dergelijks?

Of is er ergens een grote motor (lifthuis, grote pomp) in de nabije omgeving?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverSoft
Helgie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:32:
[...]

Heb je het topic gelezen? Er is een forumlid bij hem langs geweest, die zag het ook.
Dat kan, maar de TS blijft ervan overtuigd dat het aan een (ronduit ONMOGELIJKE) infectie ligt van een of ander denkbeeldig virus.
Hij zal vast last hebben van PWM achtergrond verlichting en een crappy Macbook scherm, maar hij blijft er maar infecties (met een SIM kaart |:( |:( ) bij halen en dat is gewoon ronduit BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

OverSoft schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:03:
[...]

Dat kan, maar de TS blijft ervan overtuigd dat het aan een (ronduit ONMOGELIJKE) infectie ligt van een of ander denkbeeldig virus.
Hij zal vast last hebben van PWM achtergrond verlichting en een crappy Macbook scherm, maar hij blijft er maar infecties (met een SIM kaart |:( |:( ) bij halen en dat is gewoon ronduit BS.
Snap ik, het idee dat het een virus is is praktisch onmogelijk. Maar @Blokker_1999 zag ook dat er iets aan de hand was. De schermen zijn omgewisseld en de kabels ook. Het doet zich voor op meerdere devices, draadloos, bedraad, verschillende OS's, en blijkbaar ook bij z'n ouders. Da's nogal bizar. ( Maar gezien we dus onafhankelijke bevestiging hebben blijkbaar wel waar.)

Dan is het enige wat ik kan verzinnen ( met mijn beperkte kennis van natuurkunde) dat er door welke externe bron dan ook een hoogfrequent EMF signaal uitgezonden wordt dat sterk genoeg is om interferentie te veroorzaken in al die apparaten. Wat ten eerste onwaarschijnlijk is omdat signalen naarmate de frequentie omhoog gaat minder diep kunnen penetreren en ten tweede omdat het alleen een analoog signaal op deze manier zou kunnen beinvloeden; een digitaal signaal ( zoals bijvoorbeeld HDMI) zou simpelweg wel of niet werken.

@Sisyfus Wat je misschien zou kunnen proberen is om je iPhone in een Faraday cage te stoppen. Zoiets als dit: YouTube: The WORST Money I've Ever Spent - WiFi Faraday Cages

Nu doen ze in dat filmpje ( begrijpelijk) een beetje lacherig over dit als product, maar het werkt in elk geval om externe signalen te dempen.
De reden dat ik dit aanraad is omdat je dan hopelijk kan vaststellen of er inderdaad sprake is van interferentie van buitenaf.

In het kort: als je je iPhone in een ( goed ontworpen) Faraday cage stopt, dan moet er zeer weinig EMF naar binnen kunnen komen. Mochten de problemen veroorzaakt worden door interferentie van buitenaf, dan zou je iPhone dus significant minder 'pulsatie' zichtbaar moeten zijn op het scherm wanneer 'ie in zo'n cage zit. Op die manier zou je dus kunnen uitsluiten dat er iets mis is met de telefoon zelf.

Als dat het geval blijkt te zijn zou je eigenlijk een expert in moeten huren die het hele elektromagnetische spectrum komt doormeten. Dan kan hij aangeven op welke frequentie er een ( sterk) signaal te vinden is wat dit zou kunnen veroorzaken, en als je de frequentie van het signaal ( als dat er is) weet, dan kan je vanaf daar verder zoeken naar de oorzaak.

Ook wil ik @mux even taggen; als ik het goed begrijp is hij een redelijke expert in elektrotechniek. Ofwel, Mux, is dit topic een verhaal dat jij herkent of waar jij misschien een goed idee over hebt?

Hypocrites must die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo ,

Ik probeer na morgen wat screen shots en foto's te posten dan zou ik een vervangend laptopje hebben.

De co melder hangt nu al een tijdje in de buurt van de verbrandingsbron en staat op 000ppm

In mijn appartement is geen lift, maar twee verdiepingen. Bij mijn ouders alleen de zendmast op 150 meter. Dan zou de buurman er ook last van hebben. Dat vraag ik zodra ik hen zie hoor. Heb dezelfde symptonen bij mij thuis ook en dat ïs toch we wat verder weg.

De faraday cage moet ik verder bekijken, een box voor gsm kost al gauw 30euro . Kan je dan wel het effect bekijken als hij er in zit? De iphones hebben alleen de felle rode verkleuring waarneembaar . pulsaties kan ik niet zeggen, toch zeker niet zoals op de macbook .

Als het mogelijk is wil ik inderdaad wel verder bekijken of het software is die de rare verkleuringen veroorzaakt .
Ik post snel de screenshots

Bedankt 🙏

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 19:59

mux

99% efficient!

Helgie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:49:
Ook wil ik @mux even taggen; als ik het goed begrijp is hij een redelijke expert in elektrotechniek. Ofwel, Mux, is dit topic een verhaal dat jij herkent of waar jij misschien een goed idee over hebt?
Het is echt heel lastig om een trol, iemand met serieuze psychiatrische klachten en een toevallig maar serieus probleem te onderscheiden. Het is toevallig dat meerdere onafhankelijke apparaten een vergelijkbaar probleem tonen voor de TS, maar het feit dat serieus wordt ingegaan op het advies een CO-melder te kopen en dat iemand langskomt om dit te checken spreekt een tussen-de-oorzaak weer tegen.

Ja, er zijn zeker technische redenen hoe dit kan voorkomen. Vrijwel alle LCD-panelen gebruiken een vorm van color subsampling en oversampling via FRC of vergelijkbare technieken, en allebei deze technieken kunnen - wanneer ze niet goed functioneren - een ruis/patroon over je scherm veroorzaken. Dat kan aan een losse kabel of een verkeerd kleurprofiel liggen, of duizend andere software/hardware-oorzaken. Het is extreem onwaarschijnlijk dat dit bij meerdere apparaten tegelijk gebeurt, maar statistische onwaarschijnlijkheid betekent niet onmogelijkheid. Video's, foto's, enz. zijn gewenst!

Als het een overgevoeligheid is (en ja, dit bestaat en is serieus), dan is de eerste stap toch echt om te kijken of je via je huisarts verder geholpen kan worden. Niet alleen voor de leuk, maar ook om zeker te weten dat je geen beginnende chronische aandoening hebt die misschien een stuk beter behandeld kan worden als je er op tijd bij bent. Als OP jong adolescent is, is dit DE leeftijd waarop angst/depressie, lichte autisme-spectrumklachten, psychoses en persoonlijkheidsstoornissen naar boven komen. Klinkt heftig maar lichte vormen uiten zich in dingen als overgevoeligheid, concentratieproblemen, ongestructureerde gedachtenpatronen en emotionele instabiliteit, vaak veroorzaakt door een trigger. Ik zeg niet dat het zo is, maar je huisarts is gratis en zal blij zijn als er eens iets anders langskomt dan de zoveelste huidinfectie of coronaklacht.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo,
Ik begrijp dat mijn meldingen en de problenen die ik ervaar met de schermen hier, allemaal wat absurt en ongeloofwaardig over komen. Ik krijg idd klachten van lang op deze schermen te werken , ik zit er nu ook al lang mee en word er allemaal wat moedeloos van.
problemen zijn ook herkend door iemand van tweakers, er mag gerust nog ienand langskomen om dit allemaal te komen waarnemen , graag zelfs!

Ik probeer vandaag toch nog de screenshots te maken en posten, daar had ik idd geen andere computer vr nodig :s
Ik neem ook een foto van de co melder

bedankt vr de reeds aangereikte hulp, ik hoop hierdoor wat geloofwaardiger over te komen en toch nog tot een verdere oplossing te geraken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 16:19

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Hi @Sisyfus

Wat een verhaal! Goed dat er iemand van het forum is langs geweest om te bewijzen dat het probleem er daadwerkelijk is.

Ik zie niemand het echt over stroom hebben, staat er toevallig zo een stroom verdeel station bij jouw tegen het huis aan? Of zo een grotere ergens in de buurt?
Heb je al eens een electrician over de vloer gehad om alles door te meten?

Trek eens alles(!) uit het stroomnet, doe alleen je PC+ scherm erin. Heb je het dan ook?
Misschien is het wel een koelkast motor die resoneert op je stroomnetwerk, weet jij veel. Ik niet iig, gooi er maar wat suggesties in.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Baakster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:09:
Hi @Sisyfus

Wat een verhaal! Goed dat er iemand van het forum is langs geweest om te bewijzen dat het probleem er daadwerkelijk is.

Ik zie niemand het echt over stroom hebben, staat er toevallig zo een stroom verdeel station bij jouw tegen het huis aan? Of zo een grotere ergens in de buurt?
Heb je al eens een electrician over de vloer gehad om alles door te meten?

Trek eens alles(!) uit het stroomnet, doe alleen je PC+ scherm erin. Heb je het dan ook?
Misschien is het wel een koelkast motor die resoneert op je stroomnetwerk, weet jij veel. Ik niet iig, gooi er maar wat suggesties in.

Succes!
hallo Baakster,

ik ga dit zeker eens uitproberen! nu is de verkleuring in het scherm te zien op de windows pc (bij ouders) alsook op een windows laptop die ook bij mij wel eens staat)
bedankt voor je suggestie , ik test het zeker uit!
groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
ik heb 4 screenshots vanop dezelfde nieuwe windows pc, met twee verschillende schermen , het oude samsung scherm: in nvidea instelling en in standaard instellingen, en één van de varvang schermen ( volledig werkend) ook in nvidea en standaard beeld instellingen en resoluties aangepast.

de screen prints zijn geplakt in windows paint hopelijk is dit ok? anders hoor ik het graag :)
ik heb ze zelf nog niet bekeken op een computer zonder de issues!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNCjtqD94vuH7Sm2E2YNkH_pd08=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lyhWdtBBjhm1ycmJx89QvkT6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4N9Xbgvs0ysBBn6L2X9F4RKwwrs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pX4WRTrzy3fK8LIUtWo16Qq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhZPWZME6kP1Dirl-n496_5JMyE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sdwivmuk0zgUhoiG5EZiiRnt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RywnsHIGCqYKTlniYhl623vWhqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7kLX0i8YzOXXRVE3SbXWrA4a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Op de foto's is voor mij helemaal niet terug te zien wat ik op beide schermen ervaar, Ik post straks foto's van de schermen met een natuurlijke achtergrond zodat je toch kan vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Er zijn echt minimale verschillen tussen deze screenshots, vooral in kleurtemperatuur. Maar ze zien er allevier normaal uit. Issue zit dus hoogstwaarschijnlijk in je scherm(en), kabel(s), evt videokaart en wellicht je omgevingslicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-07 16:19

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Screenshots laten niks zien als het de hardware niet naar behoren werkt. Wij zien dit als een prima screenshot niks mis mee.
Hoe dik zijn jou kabels? Heb je wel eens een echt dikke kabel geprobeerd? Iets van 30 AWG?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Op alle 4 de screenshots zie je pixels die niet helemaal kloppen. Met name rechts rond donker grijze wolk.
Kan je ze misschien ergens uploaden waar deze 'origineel' blijft ? Ik vraag mijn af of t.net het omzet naar een ander iets.

b.t.w qua kleur zie ik eigenlijk geen verschillen.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 15-04-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Heb je LED-verlichting? Treedt het effect ook overdag bij daglicht op als je verlichting uitstaat?
Ik kan me voorstellen dat de 'witbalans' van je ogen verstoord raakt bij bepaalde soorten verlichting met een slechte kleurkwaliteit (LED's en TL-verlichting zijn beroerd).
Mocht het probleem verdwijnen zonder kunstlicht: overal oldskool gloeilampen of halogeenlampen inschroeven, deze hebben van nature een perfect continue spectrum. Of op zoek gaan naar LED's met een hogere CRI (kleurkwaliteit).
Gloeilampen zullen omdat ze niet 50x per seconde kunnen afkoelen ook minder flikkeren dan elcheapo LED's.

Nog een long shot: sommige mensen kunnen gepolariseerd licht zien, dit manifesteert zich als zeer lichtgekleurde vlekken als je naar een wit LCD-scherm staart. OLED schermen hebben geen polarizers nodig dus misschien is dat nog een experiment waard.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
hallo,
bedankt weeral voor de hulp.

Neen dikkere kabels dan de hdmi kabel die ik gebruik , nog niet geprobeerd, het is een redelijk degelijke kabel van 20euro sharpoon 6-7 milimeter dikte . ik probeer eens te checken of de duurdere kabel van de televisie beter effect heeft .

de foto's zijn allemaal bij daglicht gemaakt . ik ervaar geen verschil wanneer overdag of met verlichting aan werk.
Ik heb nog wat foto's gemaakt van 2 schermen (zonder lampen aan) en daglicht achtergrond.
het lijkt me wel dat het oude scherm idd versleten moet zijn daar deze roodachtiger is als de andere schermen.
het 2de scherm komt wel nog altijd niet aangenaam over kwa kleuren. zeer grauwe look (donkere/zwarte look) en fel en kleuren niet juist. een reset of balans instellen geeft geen verbeterend effect.

@DukeBox kan u aanraden waar ik de foto's beter zou kunnen uploaden ? ik ken er te weinig van :(

heb ook filmpjes maar het formaat van de icloud bestanden wil youtube niet uploaden op een windows computer :( ik probeer het straks via de iphone.

[ Voor 14% gewijzigd door Sisyfus op 19-04-2021 20:45 . Reden: werkt niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka-wIyiniAaqJL514vqArBI15NA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5m8PL2KLZBwn5vH2eVSXqnjA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTfgMgOYq9KXlvOUCIAe8teRZA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dwgfugQVnfrR9KYsYJ68gTDM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72XmKvlXNHgHqdoYvcytBzVK7-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BFu0VpcLsVIEeLw7vgbkt2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
https://youtube.com/shorts/E2Tj8eL45i0?feature=share

https://youtube.com/shorts/xmgpG3rAVGg?feature=share

Ik merk opbeide schermen ondanks de rode gloed , tintelingen / ruis /beweging ???

Bedankt ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Ik probeer ook nog eens alle elektriciteit uit te schakelen hier in huis en alleen de Windows computer aan te zetten .

Bij macbook onrustig scherm hielp het alvast niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Sisyfus schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:44:
@DukeBox kan u aanraden waar ik de foto's beter zou kunnen uploaden ? ik ken er te weinig van :(
Dropbox/Google drive o.i.d. zolang het maar origineel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo!
Wou laten waten dat ik er zeker nog steeds mee bezig ben . (Het is soms wat ontmoedigend allemaal en heb ook nog andere verplichtingen , maar zou het wel graag opgelost krijgen), had vanmiddag verschillende filmpjes gemaakt van de schermen , maar na herbekijken hier thuis is "het" in de filmpjes niet duidelijk genoeg en beweegt de camera te veel dus weet je niet goed waar kijken. Heb niet echt de tijd gehad om ze zelf direct te bekijken toen. Ik probeer dit nu zeker eerstdaags of vrijdag te doen. en dan via google drive te delen.

Heb wel al verschillende hdmi kabels geprobeerd , met goude coating en serieuze dikte 1cm maar het probleem is er zeker niet weg bij.

alsook heb ik nu een nieuwe vervangende laptop (BTO met linux) en nu na 2 weken nog geen moment last gehad van het scherm. 15" Full HD IPS scherm. zeer aangenaam en rustig scherm.

Ik had ook nog eens gekeken naar mijn ouder plasma TV die ik een tijdje geleden via hdmi aan de onrustige mac had gehangen om eens te kijken of dat beeld ook onrustig of rozig zou zijn .
Nu vertoond die heel veel onrust en een soort statische impulsen? nu word analoog signaal niet meer ondersteunt dus kon geen zenders nemen, alleen het beeld voorhanden, wat wel wat vaag is.
hiervan wel een filmpje in google drive.

https://drive.google.com/...BYJHE2vi/view?usp=sharing

Sorry voor mijn laat posten , alvast bedankt voor jullie hulp! ik post snel meer .

[ Voor 4% gewijzigd door Sisyfus op 28-04-2021 20:24 . Reden: ontbreken info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Alsook de originele screenshots in volledige resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo beste,

eindelijk foto's en filmpjes in goede volledige resolutie via google drive.
wat mij altijd opvalt is dat de kleuren van de screenprints veel helderder en juister zijn maar op alle schermen die aangesloten worden zijn de kleuren nooit juist grauwer en agressievere look; op de twee vervang schermen van @Blokker_1999 en een collega zijn ze niet zo roodachtig als het oude samsung scherm maar wel helemaal niet de juiste kleuren (dezelfde ontregelde kleuren als op de windows laptop die blokker_1999 toen bij mij thuis heeft vastgesteld.
DukeBox schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:33:
Op alle 4 de screenshots zie je pixels die niet helemaal kloppen. Met name rechts rond donker grijze wolk.
Kan je ze misschien ergens uploaden waar deze 'origineel' blijft ? Ik vraag mijn af of t.net het omzet naar een ander iets.

b.t.w qua kleur zie ik eigenlijk geen verschillen.
schermprint oude samsung scherm
https://drive.google.com/...JGJ1r7gO/view?usp=sharing

schermprint vervangend scherm waar niets met mis was.
https://drive.google.com/...ouXLEg-W/view?usp=sharing

schermprint oude samsung scherm met rood achtige glimmende verkleuring , na nogmaals reset van scherminstellingen)
https://drive.google.com/...CioslSyV/view?usp=sharing

je kan de foto's niet downloaden omdat ze afkomstig zijn van de pc met schermproblemen en ik het niet helemaal zou vertrouwen!

Heb trachten het "rare" in/op de schermen te filmen ( met redelijk eenvoudige nieuwe smartphone alcatel 1SE 2020)
Ik heb zelf wat zitten te vergelijken met het scherm op de nieuwe laptop hier ,(waar ik geen enkel naar gevoel bij krijg)
Ik merk vooral wat beweging en tintellingen in het "rare" scherm .terwijl het nieuwe laptopscherm heel egaal rustig overkomt. Ook zie ik telkens (rond de rand van de rots bovenaan ) de rand even feller benadrukt worden alsof een licht impuls die wat sterker word en dan even afneemt en terug.
Is dit normaal om in een scherm te zien?

filmpjes van een vervangend scherm , die je eventueel wel zou kunnen downloaden

https://drive.google.com/...1csiVypW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...0MUU6b8b/view?usp=sharing

oud scherm:
https://drive.google.com/...MaZAYrlT/view?usp=sharing

de felle pulserende rand rond rots op oud scherm:
https://drive.google.com/...DNxiXEb7/view?usp=sharing

felle pulserende rand vervangscherm:
https://drive.google.com/...wrnUWo1N/view?usp=sharing

zijn al de dingen die zichtbaar zijn normaal voor een scherm ? ? ik heb er echt last van , en mijn ouders ook.

bedankt voor enige hulp!
vriendelijke groet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sisyfus
voor de twijfelaars aan mijn wat paranoide verhaal :)

foto van de CO melder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB4lwgrjovXVLfEymX7S2VvcACI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nCz3eU1RZjBDst9DlBlISEql.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Sisyfus schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:21:

Ik had ook nog eens gekeken naar mijn ouder plasma TV die ik een tijdje geleden via hdmi aan de onrustige mac had gehangen om eens te kijken of dat beeld ook onrustig of rozig zou zijn .
Nu vertoond die heel veel onrust en een soort statische impulsen? nu word analoog signaal niet meer ondersteunt dus kon geen zenders nemen, alleen het beeld voorhanden, wat wel wat vaag is.
hiervan wel een filmpje in google drive.

https://drive.google.com/...BYJHE2vi/view?usp=sharing

Sorry voor mijn laat posten , alvast bedankt voor jullie hulp! ik post snel meer .
de beweging in dit tv scherm liggen eerder aan het signaal ik binnen kreeg via kabel, met een dvd beeld zijn dezelfde bewegingen niet reproduceerbaar!

[ Voor 1% gewijzigd door Sisyfus op 01-05-2021 22:00 . Reden: gramatica ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:32
Zou je ook een overzicht kunnen geven van de typenummers van je apparaten, via wat je de boel met elkaar verbind en waar je wat op ervaart. Je hebt in dit topic best wat gegevens geplaatst maar het loop wat door elkaar en het is denk ik handig om het wat systematischer aan te pakken. Je pakt er namelijk voor mijn gevoel ook weer hardware bij om te testen die door @Blokker_1999 al als oud en versleten zijn beoordeeld.

Een beetje dit idee:
Computer/laptop: Asus A52FF
Aangesloten via: HDMI
Display: Samsung SyncMaster P2470

Bevindingen:
Display geeft een paarse gloed en het kleurenpallet is warmer dan dat van de laptop zelf. Op de laptop worden geen klachten ervaren wel op het externe display.

Foto of video van bevinding:
<afbeelding>
In theorie zou de combinatie van je nieuwe laptop (die goed is) in combinatie met het scherm van @Blokker_1999 geen problemen mogen opleveren. Die hebben jullie toen beiden goed bevonden volgens mij. Is er nu wel iets mis met dat scherm ligt het of aan je omgeving of ben je er teveel gefixeerd op waardoor het ook meer opvalt. Persoonlijk vermoed ik dat het aan een combinatie van factoren ligt: ouderdom, wisselende instellingen, fixatie op het onderwerp en mogelijk ook het type schermtechniek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 13:59
Als ik een video maak van mijn scherm dan zie ik ook wat "pulseringen" echter ligt dit aan het feit dat ik het scherm film met mijn telefoon. Zelf merk ik het niet als ik naar het scherm kijk. Waarom dat zo is kan ik je niet 1,2,3 vertellen. Als ik kijk naar die rots dan zie ik dat daar geen "pulseringen" in zitten, kan dat komen omdat hij daar donkerder is en het plaatje rondom de rots juist lichter is? Misschien doet de monitor iets waardoor het juist opvalt bij de lichte delen op het scherm.

Kan het tenslotte niet zo zijn dat je overgevoelig bent of juist heel erg goede ogen hebt? Ik denk dat je dat virus echt uit je hoofd moet zetten, want dat is er niet.

Video van mijn scherm:

[ Voor 6% gewijzigd door Michael van S op 02-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:21
Heb de filmpjes bekeken en ik zie ook niets bijzonders?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furcifier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 09:41
Zo'n beetje iedereen die video van z'n scherm maakt ziet dat soort dingen op beeld, is nu eenmaal hoe zaken technisch werken. Maak maar eens een foto danwel video van een gemiddeld scherm met je telefoon, vrij grote kans dat het er daar anders uitziet dan je zelf voor je ziet en je allerlei afwijkingen in kleur ziet op de foto/video en er een heel onrustig beeld is. (bij mij op foto's bijv erg veel blauwe tonen).

Ik heb afgaande op de typenummers die op je foto's te zien zijn eens gezocht wat voor samsung schermen het zouden kunnen zijn, kom uit op schermen die in 2007-2009 uitgebracht zijn. Mijn eigen samsung schermen uit die periode heb ik na een jaar of 5 ook vervangen omdat ze gewoonweg slecht begonnen te worden, als ik de juiste types voor me heb (syncmaster 940nw en p2070) is het niet echt ondenkbaar dat deze de beste tijd gehad hebben.

Vwb je screenshots, als ik 't zo bekijk allemaal gewoon dezelfde kleur en geen rare zaken. Zou ook logisch zijn, want als er iets mis is met je schermen zelf (wat ik wel zou vermoeden) zie je dat niet op een screenshot. Ook die filmpjes lkan ik nou echt niets bijzonders zien, anders dan de normale vervorming/onrust die je krijgt als je een beeldscherm filmt (zie hierboven).

i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb je verhaal globaal doorgelezen maar krijg sterk de indruk dat je probleem mogelijk veroorzaakt wordt door hoog frequente straling of vervuiling op het stroomnet.
Persoonlijk zou ik daar naar kijken en in je omgeving kijken naar mogelijke veroorzakers.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:41

DataGhost

iPL dev

Frogmen schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:23:
Ik heb je verhaal globaal doorgelezen maar krijg sterk de indruk dat je probleem mogelijk veroorzaakt wordt door hoog frequente straling of vervuiling op het stroomnet.
Persoonlijk zou ik daar naar kijken en in je omgeving kijken naar mogelijke veroorzakers.
Waarom krijg je die indruk, en wat voor onderbouwing heb je daarvoor? Even heel bot hoor, maar je komt nu een topic binnendenderen met ononderbouwd onderbuik-geroep richting een TS die vatbaar is voor onwetenschappelijke uitleg omdat dat met confirmation bias precies past in de waarschijnlijk foutieve aannames die hij heeft gedaan over wat er aan de hand is en over hoe elektronica werkt. Dat het probleem op een "nieuwe laptop" niet voorkomt doet alleen maar afbreuk aan jouw stelling, en versterkt juist het idee dat de problematische hardware oud en versleten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
[quote]BlackMonkey schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:34:
Zou je ook een overzicht kunnen geven van de typenummers van je apparaten, via wat je de boel met elkaar verbind en waar je wat op ervaart. Je hebt in dit topic best wat gegevens geplaatst maar het loop wat door elkaar en het is denk ik handig om het wat systematischer aan te pakken. Je pakt er namelijk voor mijn gevoel ook weer hardware bij om te testen die door @Blokker_1999 al als oud en versleten zijn beoordeeld.

Een beetje dit idee:

[...]

Ik schets even wat ik nu heb getest van externe hardware en wat momenteel bij de hand is.
pogingen met verlichting, stroomkabels , locatie doen het probleem niet verdwijnen.

-de nieuwe windows pc die op alle schermen "raar" ontregeld overkomt is : een alternate Saturn van 1100 euro, gekocht in oktober 2020, I5 , 16 GB ram , Nvidea GTX 1650 4Gb,

1)Aangesloten via HDMI kabel, Sharkoon, high speed kabel met ethernet. als ook met een duurder HDMI kabel maar denk wel dat dat een Hdmi 1.0 is.
en een 4K+hdr hdmi kabel met gouden coating.

=> Oud samsung scherm : Syncmaster XL2370 (2010) Hdmi

Problematiek: sterke roodige wazige verkleuring, glimmend . onrustig en pulsaties ( Led verlichting, dimmen backlights???) kleuren verschillen zeer hard van een normaal windows sherm.

2)Via VGA + hdmi kabel aan gesloten

=> Samsung syncmaster 940 NW , oud scherm maar hier was niks mis mee bij ophalen bij collega!
Hier zeer wazige , ontregelde beeld , meer grauw en donker achtig , beeld is zeer wazig" opgeblazen" , niet egaal of duidelijk.
hier geen rood-achtige verkleuring!! alsook geen merkbare pulsaties.

Het Scherm van Blokker_1999 staat nu even terug bij mij thuis (stond in de weg van mijn moeder)
maar ik probeer nog eens terug te vergelijken met dat scherm ook, alsook foto's en filmpjes.

-Windows laptop Asus N71JV (door @Blokker_1999 als problematisch erkend) glimmend wazig ontregelde kleuren

aangesloten op het werkend scherm van blokker_1999 vertoonde andere kleuren dan op laptop.

-Oude samengestelde windows PC I5, 8gb ram (staat nu op zolder) nvidea GTX1... 2GB (2015)asus cerberus ,
zeer sterke verkleuring op samsung XL2370 scherm.

Ik haal deze week het goede scherm van blokker_1999 terug tot bij mijn ouders en test alles hier nogmaals mee en neem ook foto's!! nieuwe en oude windows PC!

De macbookpro, (2020)is een vervang toestel van apple zelf ( februarie 2021) voor een macbookpro 2019 met helemaal dezelfde problematiek, erkend door apple als "buitengewoon" hardware probleem!!
vertoond heel onrustig beeld, grauwe look.

met de eerste macbook pro 2019 heb ik een jaar rondgebeld en gereden en vele errases en vervangen van bekabeling , scherm, en logicboard? is het probleem niet opgelost geraakt! normaal zou een logicboard vervanging het toch moeten oplossen (alles is erop vast gesoldeerd) maar na een tijdje was het probleem er weer en kon ik toen alleen het aankoppelen van vorige randapparatuur als oorzaak weten???
maar idd hardware problemen eerst verder uitsluiten vooraleer ik weer daarover ebin :)

Ik doe deze week meer tests.
bedankt weeral! :)

[ Voor 1% gewijzigd door Sisyfus op 02-05-2021 16:15 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Bedankt trouwens voor de wat geruststelling ivm het filmen van schermen!
Ik merk toch @Michael van S dat jou scherm , ondanks de flikkeringen van de refreshrate en telefoonopname, jou scherm toch ook rustiger en elgaler overkomt dan wat ik bij mij zie.
ook de nieuwe BTO laptop hier is echt dag en nacht verschil met alle schermen hier in huis .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo allen ,

heb vanavond het scherm dat @Blokker_1999 zo vriendelijk was om te lenen nu eens grondig zitten testen.
betreffende een Ilyama Prolite X2377HDS aangesloten op de recente windows pc via HDMI kabel en ook via VGA met HDMI adapter.

wat direct opvalt was dat dit scherm net zoals het oude vervang vga samsung scherm, NIET de rozige gloed heeft als de samsung van de pc zelf. (die vliegt buiten) ook de flikkeringen van de dimmende backlights zijn niet zichtbaar op het vervang scherm.
wel merk ik hier ook dat de kleuren ontregeld, wazig en opgeblazen overkomen. (grauw en donkerder) en helemaal niet aangenaam zijn om naar te kijken.
heb de instellingen van het scherm wat uitgeprobeerd maar dat geeft eigenlijk geen oplossing voor het "rare" beeld.

met vga kabel was alles plots blauw maar daar waren de instellingen anders afgeregeld dan met hdmi.
na aanpassen en zoeken blijktt dit scherm ook ontregelde kleuren weergave nog waziger dan HDMI, troebel en ook donkere grauwe kleuren als bij de andere schermen( niet helder)

Heb van dit schem ook filmpjes gemaakt op google drive , idd geen goeie referentieopnemen met een gsm :(

wat ik zie met het blote oog, zijn de lichte bewegingen in het scherm (onrustig tintelingen) en donkere look over heel het scherm en ook telkens die felle licht impulsen wat vooral zichtbaar is aan de rand van die rots. nu op film zie je die licht sterkte toename niet goed! :(
het lijkt of het met ongelijke intervallen ineens heel vel schijnt en dan weer weg.

https://drive.google.com/...e6ItNcdO/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...wmCvRmtW/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...xFVQTPO3/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...KTjadxH6/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...fRRn2WN3/view?usp=sharing

Ik kan zelf ook niet op een heel overduidelijke manier aanwijzen wat hier altijd het ongemak veroorzaakt op deze schermen, wel is bij geen enkel scherm aangesloten aan de pc de kleur en look normaal zoals het betaamd.
Ik heb nu ook bij vrienden naar hun computers gekeken als ook in de winkel en daar merk ik niet hetgeen bij mij zichtbaar is.

Bedankt voor jullie tijd en advies weeral!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Kijk, wat meer details daar kunnen we wat mee. Was @Blokker_1999 zijn scherm kwa kleuren wel goed als hij via HDMI aan zijn eigen apparaat hing? Want het probleem lijkt nu vaak te zijn dat je niet maar 1 ding test maar een combinatie van factoren. Dat zorgt voor wisselende resultaten. Dat je met een VGA - HDMI adapter vage resultaten krijg is niet zo gek, als je al gevoelig bent kan je dat ding het beste zo ver mogelijk je huis uit werken :+

Even aannemend dat het scherm van @Blokker_1999 een normale calibratie heeft zou deze goed moeten werken als deze via HDMI is aangesloten op je nieuwe laptop. Als dat goed is ligt het dus aan de computer. Ik durf het overigens haast niet te vragen, maar sluit je hem wel aan op de videokaart en niet op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
hallo,
Het scherm werkte perfect volgens @Blokker_1999
Heb dit scherm via hdmi én ook eens via vga aan de videokaart gekoppeld op de pc :) ,vga ookt omdat het andere (goed werkende ) vervangscherm van een collega alleen via vga aangesloten kon worden. zo kon ik dat toch ook eens dat vergelijken.

Wat blokker_1999 als duidelijk foute kleuren aangaf op de oude asus laptop . is eigenlijk net hetzelfde beeld op de nieuwe windows pc op het scherm nu van blokker als op het vga scherm.
het ziet er echt niet juist uit. en zorgt echt voor ongemak van er naar te kijken.

Ik wil zeker verdere test uitproberen! het lijkt me nu alleen niet zo verstandig dat ik de nieuwe laptop aan een scherm ga koppelen van die pc, van wat ik heb ervaren en nu hier telkens weer zie , vertrouw ik het niet, tot ik de defenitieve oorzaak oplossing vind, sorry daarvoor :)

Ik kan wel mss ergens een goedkope computer vinden (die dan goed moet werken) om dit uit te proberen.

Ik hoor graag wat ik verder of juister kan uitproberen .
toch weeral bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
Heb je al wel eens iemand anders laten kijken?

Want ik volg dit nu al een tijdje...ik zie screenshots voorbij komen...filmpjes...en voor mij lijkt dit gewoon allemaal plaats te vinden in je hoofd, en is er niks aan de hand. Dus is dit iets wat alleen jij ervaart?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Devian schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:
[..]
Want ik volg dit nu al een tijdje...
Hoe kan je dat dan gemist hebben als je het al een tijdje volgt ?

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 04-05-2021 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
DukeBox schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:
[...]

Hoe kan je dat dan gemist hebben als je het al een tijdje volgt ?
Als ik 4x kijk in een maand tijd wil niet zeggen dat ik exact weet wat er precies gezegd is...klaarblijkelijk heb ik iets over het hoofd gezien?

Jep, die heb ik dus inderdaad gemist...in mijn hoofd was er een monitor die via een tussenpartij (ouders) aangeboden was om mee te testen ;).

Excuus...

[ Voor 19% gewijzigd door Devian op 04-05-2021 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Devian schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:

Want ik volg dit nu al een tijdje...ik zie screenshots voorbij komen...filmpjes...en voor mij lijkt dit gewoon allemaal plaats te vinden in je hoofd, en is er niks aan de hand. Dus is dit iets wat alleen jij ervaart?
Er is iemand langs geweest die zelfs 'n beeldscherm heeft uitgeleend, dus dat punt zijn we wel voorbij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Sisyfus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:18:
hallo,
Het scherm werkte perfect volgens @Blokker_1999
Heb dit scherm via hdmi én ook eens via vga aan de videokaart gekoppeld op de pc :) ,vga ookt omdat het andere (goed werkende ) vervangscherm van een collega alleen via vga aangesloten kon worden. zo kon ik dat toch ook eens dat vergelijken.

Wat blokker_1999 als duidelijk foute kleuren aangaf op de oude asus laptop . is eigenlijk net hetzelfde beeld op de nieuwe windows pc op het scherm nu van blokker als op het vga scherm.
het ziet er echt niet juist uit. en zorgt echt voor ongemak van er naar te kijken.

Ik wil zeker verdere test uitproberen! het lijkt me nu alleen niet zo verstandig dat ik de nieuwe laptop aan een scherm ga koppelen van die pc, van wat ik heb ervaren en nu hier telkens weer zie , vertrouw ik het niet, tot ik de defenitieve oorzaak oplossing vind, sorry daarvoor :)

Ik kan wel mss ergens een goedkope computer vinden (die dan goed moet werken) om dit uit te proberen.

Ik hoor graag wat ik verder of juister kan uitproberen .
toch weeral bedankt!
Duidelijk. Volgende test, sluit dit scherm is aan op de macbook met de macbook zelf dichtgeklapt. Geef even aan welke connectie je hiervoor gebruikt (gok een adapter gezien de leeftijd). Als het goed is moeten de problemen van het macbook scherm zelf (die was volgens Apple kapot toch?) geen effect hebben op de output naar extern. Het is wel belangrijk dat je hem dichtklapt omdat de macbook anders gaat spelen met zijn instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Hoi, regio Lier is een beetje to far for comfort maar ik heb al eens eerder een mede tweaker geholpen met doormeten van zijn electriciteitsvoorziening (hij had een issue met high end amp en dacht dat het aan de stroomvoorziening lag, daar waren wel wat typische hogere harminisenmaar niets buitensporigs..).
Ik heb daarvoor een kastje gebouwd warmee je simultaan de stroom en spanning naar een apparaat (of groep) kunt meten met bandbreedte tot 3 kHz voor spanning en 20kHz voor stroom.
Je zou eens kunnen beginnen met het meten van een eventuele (dc) offset op je stopcontacten, 0 tov fase en beiden tov aarde.

Ik heb al eerder aangegeven dat zeker samsug monitoren van 10 jaar geleden en ouder last hebben van elco rot. Dat gaat zeker niet helpen om een rustig beeld te krijgen.

daarnaast heb je ook een mogelijkheid dat, vanwege de constructie van geachakelde voedingen, harmonische zooi op je secundaire zijde kan komen en problemen kan veroorzaken. Typische probleemveroorzakers kunnen solar inverters zijn, kijk eens rond... Zeker in B, waar men op sommige plekken nog de ouderwetse bovengrondse lijdingen heeft en het begrip 'eind van de lijn' bij electriciens vroger al een begrip was mbt storingsgevoeligheid. Weet niet of dat in jouw omgeving ook een issue is/kan zijn.

In ieder geval Wil ik je aanbieden om je scherm na te kijken op typische samsung voedingsissues, je mag ook mijn apparatuur lenen als je zelf denktervaring te hebben te meten aan 220v zonder een oplawaai te krijgen...

Ik hoor het wel via een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
BlackMonkey schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:00:
[...]

Duidelijk. Volgende test, sluit dit scherm is aan op de macbook met de macbook zelf dichtgeklapt. Geef even aan welke connectie je hiervoor gebruikt (gok een adapter gezien de leeftijd). Als het goed is moeten de problemen van het macbook scherm zelf (die was volgens Apple kapot toch?) geen effect hebben op de output naar extern. Het is wel belangrijk dat je hem dichtklapt omdat de macbook anders gaat spelen met zijn instellingen.
hallo,
ik zou vanavond het iiyama scherm van @Blokker_1999 testen aan de macbook.
heb een caldigit usb-c hub met 2 hdmi aansluitingen om zo naar het scherm te gaan.
vraagje? met macbook dichtgeklapt bedoel je na aansluiten scherm, opstarten , en aanmelden dichtklappen?
of via extern keyboard en muis de macbook dichtgeklapt bedienen? eerst opstarten dan wel. (weet dat dat lukt met eGPU)

ik laat vanavond wat horen!

@Anoniem: 511810 bedankt voor het aanbod!
de DC ofsett meten op de stopcontacten , kan dat met een gewone stroom-spannings meter? zo met een rode en zwarte pin. deze heb ik voorhanden.
Nu is het probleem zichtbaar op twee verschillende plaatsen. ook waar blokker_1999 is komen kijken naar de problemen op mac en de laptop + iiyama scherm was bij mij persoonlijk thuis, maar de windows pc met samsungscherm is bij mijn ouders.
de electrisiteits leidingen lopen hier ondergronds en woon eigenlijk in een dicht bevolkte gemeente.
ik zal u nog een DM sturen hierover!
bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Net de macbook pro getest met het Iiyama scherm van @Blokker_1999
Dit met de macbook dicht met extern keyboard en muis en een usb-c calldigit 2xhdmi hub via Hdmi naar het het goede scherm van Blokker. (laptop opgestart door de stroomtoevoer in te pluggen met alle externe hardware aangesloten , blijkbaar kan je hem zo opstarten zonder open te moeten doen.)

Direct zichtbaar en merkbaar is dat het beeld ook zeer hard "beweegd" zeer onrustig. de kleuren zijn ook niet levendig eerder grauw "doods"
Ook met andere scherm afbeeldingen is het scherm niet juist van kleur en blijft de enorm verstorende onrustigheid in het beeld.

graag je advies hierover.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
hallo,
Ik ga proberen het grondiger aan te pakken , want ik denk niet dat het opgelost geraakt via online aangereikte hulp alleen. het probleem is hier echt wel ernstiger dan wat ik kan doen overkomen a.d.h.v. slechte filmpjes.
Weet iemand hier een goeie IT-er/firma die het probleem (hardware/software/malware) zou kunnen bezien? en wat eventueel de prijzen hiervoor zouden kunnen zijn?

ik had vrijdag ook nog telefonisch contact met telenet antivirus/software afdeling over het probleem ( zij leveren het antivirusprogramma hier thuis) ik heb hem uitgelegd wat ik reeds geprobeerd had via tweakers, en wat ik ervaren heb daarvoor . hij zei dat het precies wel duid op geen hardware probleem meer, alleen kon hij dit zelf niet oplossen omdat het zijn vakgebied niet helemaal was, hij raade me stelligstig aan om via een IT specialist/firma dit aan te pakken.

Heeft iemand kennis over een firma/persoon regio Antwerpen die dit zeker zou kunnen aanpakken?
zeker ook allemaal bedankt voor al jullie voorgaande adviezen en hulp bij deze forum post.

met vriendelijke Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daletumxa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 14:08
Het zou al erg helpen als je het niet bestempelt als een "virus probleem" - is het namelijk niet zoals meerdere malen aangegeven. Waarschijnlijk zal dit ook niet 1 probleem zijn en dan waarschijnlijk ook nog een gedeelte mentaal wat het allemaal niet makkelijker maakt.

Voor je het probleem aan een firma/IT'er voorlegt zou ik als ik jou was sowieso eerst een dossier opbouwen met een duidelijke lijst aan problemen en een goede samenvatting van genomen stappen. Als je begint over een "virus" probleem en dan de zaken voorlegt zoals ze hier zijn besproken zal geen enkele zelf respecterende firma/IT'er hier naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 17:17

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik zou het inderdaad niet bestempelen als virusprobleem. Ik zou juist simpel beginnen en het kost je waarschijnlijk ook niks. Aangezien je een macbook pro hebt (oftewel klein en draagbaar), in hoeverre heb je dit device al getest buitenshuis?

Alles wat je nu doet en hebt getest doe je volgens binnenshuis (ik heb niet alle posts gelezen). Ik kan mij herinneren dat een Tweaker je een scherm heeft geleend, maar ook deze heb je binnenshuis getest toch? In hoeverre heb je het Macbook al bij een kennis getest of bij iemand anders? Vanwege Corona uiteraard wel wat lastiger, maar zeker wel een mogelijkheid lijkt me. Sterker nog, je kunt volgens mij letterlijk met je laptop ergens midden in een park gaan zitten om te controleren of je daar ook vreemd gedrag constateert op het scherm van je macbook.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
hallo,

bedankt voor jullie reply,

dat dossier is een goed idee! idd alles schematiseren .
Ik probeer het virus idee nu wat weg te zetten, en het probleem helderder te bekijken. Voor mij is het gewoon zeer lastig , dat ik al een hele tijd alles heb geprobeerd, mijn verwoede poging om alle apparatuur waar ik last van ondervind te vervangen heeft al veel geld gekost. dat het nu toch nòg niet weg is , en telkens ik werk op de 2 computers met de schermproblemen (mac en pc) ik mij dagen nadien ook echt rot voel, maakt het enorm frustrerend. ook mijn ouders hebben er ook last van, ze zijn al boven de 70 en wil eigenlijk dat ze gerust op hun computer kunnen werken.

beste @FREAKJAM , nu @Blokker_1999 is langs geweest bij mijzelf thuis, we hebben daar naar de macbook (en apple hd cinema display) gekeken ( die voor hem ook direct zeer onrustig overkwam) alsook naar mijn windows laptop Asus van 8 jaar oud ,die ook het probleem is beginnen vertonen en voordien nog goed werkte. (dit , sorry!!, vlak nadat ik de externe ssd had aangesloten waarop alleen een propere catalina os stond die ik gebruikt had om naar te booten vanop de slechte macbook, dit om software probleem uit te sluiten toen, wat toen het probleem ook niet verholpen heeft)
die asus laptop hebben we daar aangesloten via hdmi aan het goede Iiyama scherm van @Blokker_1999 wat toen ander kleuren weergaf dan de zichtbaar "rare" verkleuring op de asus laptop .
Bij mijn ouders thuis staat de nieuwe windows PC een alternate saturnus pc van eind oktober. die vertoont nu ook op het oude problematische samsung scherm (wat zeker versleten is en weg gaat)van de vorige windows pc nog steeds onaangename gewaarwordingen en zeer "rare" kleur weergave.
Die windows pc heb ik thuis bij mijn ouders met het scherm van blokker_1999 en van een collega ook getest en waar steeds die rare verkleuring en onwennig gevoel merkbaar blijft.
De windows pc heb ik nog niet getest op een andere plek dan bij men ouders.

De macbook pro geeft het zeer onrustig beeld overal en altijd weer, stroom,batterij, LAN , Wifi, verlichting uit, buiten , bij mijn ouders of in de apple store :)

laatste test met de macbook gesloten aan het Iiyama scherm van Blokker_1999 was bij mijn ouders , dat het zeer onrustige beeld vertoonde van het macbook scherm zelf.

bedankt voor jullie bericht!

p.s. ik heb nu een BTO linux laptop waar ik voorzichtig op werk en die staat bij mij en ook mijn ouders en die vertoont geen enkel probleem.

[ Voor 2% gewijzigd door Sisyfus op 17-05-2021 00:14 . Reden: ontbreken info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 378820

@Sisyfus Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu gaat. Vertoont de nieuwe test laptop hetzelfde probleem of gaat deze nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sisyfus
Hallo @Anoniem: 378820 en anderen ,

bedankt voor uw berichjte. ik heb het wat rust proberen te geven.
Ik heb ondertussen wel nog contact opgenomen met bitdefender (abonnement vroeger) in de hoop zij meer zouden kunnen vinden. en heb ik de Syslogs van de mac en Pc mogen opgesturen naar hun lab. Nu zijn in die syslogs geen tekenen van malware te vinden. en kreeg ik ook van hem te horen dat er waarschijnlijk een extern toestel is dat de hardware problemen in de schermen veroorzaakt.
Het is idd wel raar dat de bto linux laptop het niet vertoond en ook een tweedhands windows laptop acer aspire5 van een vriend ook nog niets . beide zijn alleen gekoppeld aan het stroomnet en de Lan verbinding.

(tijdens het maken van de syslog op beide toestellen met echt goede moed begonnen en mezelf wijsgemaakt dat er niets is . maar direct word ik het waar dat hier echt iets niet normaal is.)

Die vriend heeft ook eens naar de vervangende mac gekeken en net zoals @Blokker_1999 merkte die de onrustigheid direct op, alsook dat het daarna ineens minder merkbaar was net zoals blokker_1999 opviel.

Ik had ook een goedkope alcatel gsm gekocht die ok werkte , met nieuwe simkaart. maar na een paar dagen merkte ik daar ook wat raars "donker" mee . ik kan niet 100% zeggen wat, alleen dat ik precies zie dat die feller is en heel snel pulsaties geeft ( bijna niet merkbaar als je er recht op ziet maar wel van opzij) gsm was alleen via bluetooth gekoppeld aan mijn speaker, die wel aan al het andere gekoppeld is geweest en aan google-account (synchronisatie contacten en mail, geen backups)

Ik heb niet meer gekeken naar de voeding van het oude samsung scherm of verder geprobeerd met de grafische kaart. het scherm maakt me echt gek en het vreet veel energie , heb de moed al wat verloren en ik probeer nu wat terug te focussen op mijn muziekstudie die er sterk onder geleden heeft.
volgende week probeer ik wel de macbookpro binnen te doen onder garantie via applesupport.
Alle randapparatuur staat klaar voor naar het containerpark :(

als iemend toch nog een goeden tip of instructies heeft hoor ik het graag!

bedankt vriendelijke groet

[ Voor 0% gewijzigd door Sisyfus op 20-06-2021 21:54 . Reden: ontbreken ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 16:04
Blijf je nu nog steeds vasthouden aan het idee dat het om een virus/malware kan gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Spasm op 20-06-2021 22:40 ]

Random WTF

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-07 13:59
Niet verkeerd opvatten, maar ben je al eens naar de huisarts geweest om je klachten te bespreken? Ik vermoed echt dat er iets met jou aan de hand is. Dit klinkt vreemd natuurlijk, maar zelf heb je dat als laatste door. Kan geen kwaad om te gaan, en is tevens gratis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:48

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Misschien dat dit je kan helpen.

Mijn oom klaagde over een "flikkerend beeld" op zijn PC. In eerste instantie dacht ik aan de refreshrate, dus ik ben bij hem langsgegaan. Die stond echter goed (lees: voldoende hoog), maar ook ik zag het beeld duidelijk flikkeren (snel van helderheid wisselen).

Na de usual suspects (kabels, connectors, videokaart, beeldscherm zelf) uitgesloten te hebben, ben ik naar externe factoren gaan zoeken.

En fin, om een lang verhaal kort te maken: boven het bureau waar de PC op stond, hing een lichtarmatuur met daarin een LED-balk (LED-verlichting in de vorm van een TL-buis). Als die uit stond, was het probleem weg.

Een ander merk LED-balk erin gezet en het probleem bleef weg.

Wat het nu precies was, durf ik niet te zeggen; interferentie van de electronica van die LED-balk of misschien knipperde die LED-balk wel op een ongebruikelijke frequentie waardoor flikkeringen van het beeldscherm duidelijker opvielen. Who knows.

Punt is: het was een externe oorzaak uit een onverwachte hook.

Wellicht kun je hier wat mee? Ik raad je aan om te proberen zoveel mogelijk uit de tunnelvisie ("virus als oorzaak") te blijven; dat helpt niet en je kunt daardoor de werkelijke oorzaak missen al kijk je het recht in het gezicht.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 19:35
Sorry dat ik het zeg, maar ga aub even naar de huisarts en naar de GGZ. Dit begint onderhand meer en meer als een geestelijke aandoening te lijken. Je hebt over een enorme brede range aan apparatuur 'problemen', maar wel van een vreemde aard. Alles lijkt vreemd te zijn.
Ik had ook een goedkope alcatel gsm gekocht die ok werkte , met nieuwe simkaart. maar na een paar dagen merkte ik daar ook wat raars "donker" mee . ik kan niet 100% zeggen wat, alleen dat ik precies zie dat die feller is en heel snel pulsaties geeft ( bijna niet merkbaar als je er recht op ziet maar wel van opzij) gsm was alleen via bluetooth gekoppeld aan mijn speaker, die wel aan al het andere gekoppeld is geweest en aan google-account (synchronisatie contacten en mail, geen backups)
"Iets raar donker". Bluetooth speaker die gekoppeld is aan Google account voor contacten en email..... Right.

Ik stel me iemand voor die uren in z'n stoel zit te kijken naar een goedkope Alcatel GSM van alle hoeken en dan opeens iets waarneemt.

Dit riekt naar exact dezelfde 'argumentaties' als mensen die in platte aarde geloven, en tegen vaccineren zijn. Er is iets aan de hand. Ze weten niet wat. Men weet niet wat. Maar er is iets. We gaan graven graven graven. En we vinden iets. Wat dit iets is weten we niet, maar het kan niet goed zijn, want we snappen het niet en we vinden het raar. Dus zoeken we verder. We leggen connecties die er niet zijn en we associeren er vrolijk op los. Totdat we bevestigd worden in ons vreemde gevoel.

Ga naar de huisarts en wees eerlijk. Dit klinkt niet gezond.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Sisyfus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:52:
Hallo @Anoniem: 378820 en anderen ,

bedankt voor uw berichjte. ik heb het wat rust proberen te geven.
Ik heb ondertussen wel nog contact opgenomen met bitdefender (abonnement vroeger) in de hoop zij meer zouden kunnen vinden. en heb ik de Syslogs van de mac en Pc mogen opgesturen naar hun lab. Nu zijn in die syslogs geen tekenen van malware te vinden. en kreeg ik ook van hem te horen dat er waarschijnlijk een extern toestel is dat de hardware problemen in de schermen veroorzaakt.
Het is idd wel raar dat de bto linux laptop het niet vertoond en ook een tweedhands windows laptop acer aspire5 van een vriend ook nog niets . beide zijn alleen gekoppeld aan het stroomnet en de Lan verbinding.

(tijdens het maken van de syslog op beide toestellen met echt goede moed begonnen en mezelf wijsgemaakt dat er niets is . maar direct word ik het waar dat hier echt iets niet normaal is.)

Die vriend heeft ook eens naar de vervangende mac gekeken en net zoals @Blokker_1999 merkte die de onrustigheid direct op, alsook dat het daarna ineens minder merkbaar was net zoals blokker_1999 opviel.

Ik heb niet meer gekeken naar de voeding van het oude samsung scherm of verder geprobeerd met de grafische kaart. het scherm maakt me echt gek en het vreet veel energie , heb de moed al wat verloren en ik probeer nu wat terug te focussen op mijn muziekstudie die er sterk onder geleden heeft.
volgende week probeer ik wel de macbookpro binnen te doen onder garantie via applesupport.
Alle randapparatuur staat klaar voor naar het containerpark :(

als iemend toch nog een goeden tip of instructies heeft hoor ik het graag!

bedankt vriendelijke groet
Dat je koppig het pad blijft bewandelen van 'dit is vast een virus' nadat iedereen hier meermaals aangeeft dat het dat niet kan zijn is een kaakslag voor iedereen hier die je sinds dag 1 blijft proberen te helpen.
Dat ze dan ook geen virus vinden is enkel maar een indicatie dat iedereen die zegt 'tis geen virus' gelijk heeft en jij ongelijk hebt. Was dat nodig? Ik denk het niet.
Dat je dan je post eindigt met 'iemand nog tips of instructies' is dan ook compleet onbegrijpelijk. Je doet er toch niks mee. Waarom zouden we dan nog tips geven?

Gooi gerust al je randapparatuur in de vuilnisbak; ik garandeer dat als je alles opnieuw aankoopt het probleem zich blijft voordoen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OverSoft
Het. Is. Geen. Virus.
Doe. Normaal.

Het probleem zit hier tussen het toetsenbord en de stoel.
Hartstikke leuk hoor, dat iemand anders het ook heeft opgemerkt (op 1 of 2 apparaten), wat net zo goed je stroomvoorziening of een slecht scherm zou kunnen zijn.

Een Bluetooth speaker verspreid geen virus. Een SIM kaart ook niet.
Maar blijkbaar boeien feiten niet en wil je niet onder ogen zien dat het probleem tussen de oren zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511810

Wat natuurlijk kan, los van alles wat reeds voorgesteld is,is dat TS ongelofelijke pech heeft en een monitor met roote elco's heeft, een mac met last van nvidea die-laat-los issues en een laptop met cfl's op hun einde.

Laat hem eerst ff beamen dat de nieuwe apparatuur (en niet de alcatel van 70 Eu) ok is, dan kan de rest wellicht in de kliko (of doneren aan een locale startende nerd;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Betreffende die Windows PC's die hetzelfde probleem qua kleuren geven.
Log je toevallig op alle met hetzelfde Microsoft-account in? Dan kan het namelijk dat de verkeerde instellingen gesynched worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:19:
Misschien dat dit je kan helpen.

Mijn oom klaagde over een "flikkerend beeld" op zijn PC. In eerste instantie dacht ik aan de refreshrate, dus ik ben bij hem langsgegaan. Die stond echter goed (lees: voldoende hoog), maar ook ik zag het beeld duidelijk flikkeren (snel van helderheid wisselen).

Na de usual suspects (kabels, connectors, videokaart, beeldscherm zelf) uitgesloten te hebben, ben ik naar externe factoren gaan zoeken.

En fin, om een lang verhaal kort te maken: boven het bureau waar de PC op stond, hing een lichtarmatuur met daarin een LED-balk (LED-verlichting in de vorm van een TL-buis). Als die uit stond, was het probleem weg.

Een ander merk LED-balk erin gezet en het probleem bleef weg.

Wat het nu precies was, durf ik niet te zeggen; interferentie van de electronica van die LED-balk of misschien knipperde die LED-balk wel op een ongebruikelijke frequentie waardoor flikkeringen van het beeldscherm duidelijker opvielen. Who knows.

Punt is: het was een externe oorzaak uit een onverwachte hook.

Wellicht kun je hier wat mee? Ik raad je aan om te proberen zoveel mogelijk uit de tunnelvisie ("virus als oorzaak") te blijven; dat helpt niet en je kunt daardoor de werkelijke oorzaak missen al kijk je het recht in het gezicht.
Exact dit had mijn buurvrouw toen ze thuis ging werken ook, lamp vervangen en nergens meer last van. (en nee, de lamp verspreidde geen virus :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
hackerhater schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:20:
Betreffende die Windows PC's die hetzelfde probleem qua kleuren geven.
Log je toevallig op alle met hetzelfde Microsoft-account in? Dan kan het namelijk dat de verkeerde instellingen gesynched worden.
Hoe verklaart dit de problemen op de Linux laptop, de Mac's en de gsm's / smartphones?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19

mendel129

Radioactivator

Ik zou zoals hierboven gezegd ook echt op zoek gaan naar externe factoren... Lampen of armaturen kunnen wel eens gek doen...
Woon je onder of boven een hoogspanningskabel? Dichtbij een power distribution station?
Gekke energiebronnen in de nabijheid? (een buur met een tesla coil?)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastre
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-12-2022
Is al je apparatuur op een geaard stopcontact aangesloten?
Indien nee: Alles op een geaard stopcontact aansluiten.
Anders je apparatuur eens op een ongeaard stopcontact uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vastre schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:54:
Is al je apparatuur op een geaard stopcontact aangesloten?
Indien nee: Alles op een geaard stopcontact aansluiten.
Anders je apparatuur eens op een ongeaard stopcontact uitproberen.
Ja, dat zal helpen met ze simpele Alcatel telefoon met dubbel geïsoleerde lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Kheos schreef op maandag 21 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Hoe verklaart dit de problemen op de Linux laptop, de Mac's en de gsm's / smartphones?
Nee maar bij de Mac werd al geconstateerd dat het hardware problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operativus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Doe je toevallig aan microdosing?
Als dat het geval is dan moet je misschien je dosering wat verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat het probleem ook is, dit topic ging in april al snel nergens meer over. Dicht.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.