Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-04 18:51

OmeJoyo

This is me

In aanvulling op hierboven kan het ook zo zijn dat vermoeidheid maar ook vele andere factoren invloed kunnen hebben op het wel of niet gevoelig zijn voor PWM of andere vergelijkbare verschijnselen. Ook mogelijk is dat er bijvoorbeeld led-verlichting in huis is die met een (niet waarneembare) flikkering het hoofd en ogen zodanig bezig houdt dat andere dingen op gaan vallen.

Ik ben zelf ook gevoelig voor CRT/Plasma/PWM flicker, dus dit is altijd iets wat ik probeer terug te vinden voor ik iets koop. Echter moet ik wel zeggen, dit is erger geworden de afgelopen jaren, want als kind/jong volwassen heb ik nooit echt problemen gehad met CRT's maar nu kan ik er gewoon niet meer naar kijken. En ik ben toch pas 35 :o

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sisyfus
  • Registratie: april 2021
  • Nu online
bedankt voor jullie berichtjes!

ja daar lijkt het wel op. de klachten van de hoofdpijn, agitatie, licht "agresieve" gedachten omdat je je slecht voelt en er geen vat op hebt. en darm klachten als wel wat andere onaangename lichamelijke klachten. heb ik een goed jaar eigenlijk.
'snachts niet kunnen slapen omdat ik zo opgedraaid was en wou dat het wegging en om 5 uur terug wakker . tot ik echt merkte dat ik het van de computers/beeldschermen in huis kreeg.
heb dan een jaar lang proberen een oplossing te zoeken voor de mac die nog maar 3 maand oud was . waar ik in het begin niet zo'n last op had.
(wat ik dan als enigste oorzaak kon vinden was de net aangesloten externe harde schijf met die torrent files op van 10jaar geleden die ik domweg toch opendeed omdat daar de hele collectie van een artist opstond.) (ik bezit nu wel 700 originele cd's :)

de klachten werden dat jaar alleen erger zodat ik lange tijd geen computer heb gebruikt alleen de iphone maar daar had ik precies ook last van.

inderdaad als ik een tijdje op die schermen heb gezeten zie je nadien flikkeringen overalen begin je veel te veel na te denken :) het voelt echt alsof iemand me psychisch terroriseerd maar dat zijn die pulsaties dan.

als ik tijdje niet op devices zit na 4 dagen voel ik me terug positief , slaap ik als een roos doe ik veel meer en kan ik terug gewoon lachen en genieten.

mijn vader heeft ook wel veel van dezelfde klachten .ik kijk dus dringend uit naar een juist vervang scherm hiervoor. zou een scherm met hogere refresh rate ook helpen ?

nogmaals bedankt!!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-04 09:05
Refresh rates maken niet uit, het gaat echt om de achtergrond verlichting en die is onafhankelijk van de refresh rate.

Sommige reviews vermelden de mate van PWM die een scherm gebruikt voor het dimmen, hier zou je op kunnen zoeken.

Acties:
  • +28Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Ben vandaag even bij @Sisyfus langs geweest en we hebben enkele dingen bekeken.

Vooreerst, de Macbook. Toen deze werd opgestart was zeer duidelijk dat het beeld enorm onrustig was, er zat iets in wat het best omschreven kan worden als een trilling, voor mij persoonlijk vooral in de lichtere delen van de achtergrondafbeelding. Het was een effect dat ik zelf nog nooit eerder ergens gezien heb, maar het was zeer duidelijk wel aanwezig. Toen ik dichterbij ging kijken verdween het effect evenwel en we hebben het niet kunnen reproduceren (altijd moeilijk troubleshooten als problemen er niet permanent zijn). Mijn eerste verdachten in dit geval zou zijn een storing op de aansturing van het scherm. Dat kan een controllerchip zijn die zich misdraagd of de flatcable naar het scherm. Maar ergens wordt er met momenten ruis geïntroduceerd. Wanneer een externe display was aangekoppeld was het effect op dat display ook niet waar te nemen. Niet voor mij en niet voor Sisyfus, maar daar zijn op zich weinig conclusies uit te trekken doordat het probleem zich niet permanent voor doet.

Daarna hebben we naar de Windows laptop gekeken. Al snel kon je zien dat er iets niet correct was met dat beeld, maar het was moeilijk om exact uit te leggen wat het was. Zeker onder bepaalde kijkhoeken was er iets niet helemaal correct met dat beeld. Op dat moment heb ik de monitor bovengehaald die ik bij me had en hebben we die aangesloten op diezelfde laptop en onmiddelijk werd 1 probleem zeer duidelijk. De achtergrond die op het display van de laptop egaal blauw was, zag op de monitor die ik had meegbracht groen. De achtergrond werd ingewisseld voor de standaard Win10 achtergrond (je kent hem wel, het strand met die rots in zee) en dan zie je ook direct dat heel het kleurenpallet van die laptop een afwijking vertoont waardoor de kleuren enorm onnatuurlijk overkomen. En van zodra je naar iets kijkt waarvan je de kleuren zou moeten kennen maar ze toch sterk afwijken voelt het dus gewoon slecht aan. Het is een relatief oude laptop die vermoedelijk zijn beste tijd gehad heeft.

Het Samsung scherm staat bij de ouders en daar kunnen we in deze tijden natuurlijk niet zomaar binnenvallen. Ik heb de monitor die ik had meegebracht achter gelaten zodat hij zelf eens kan vergelijken. Ook die Samsung monitor heeft al een redelijke leeftijd en aangezien de problemen ook daar niet permanent zijn zou het mij ook niet verbazen dat ook daar gewoon de leeftijd zijn tol begint te eisen (hoewel ik zelf oudere LCD schermen ken die perfect blijven werken).

En als laatste hebben we ook even de iPhone bekeken. In vergelijking met het scherm van mijn eigen Moto Razr merk je dat het beeld op die iPhone warmer is, meer naar het rode leunt terwijl het op mijn toestel blauwerig is. Night Shift en True Tone staan alle twee uit. Mocht ik geen vergelijking kunnen maken dan valt het niet eens zo hard op bij mij. Ik heb zelf evenwel geen ervaring met iPhones en kan dus niet concluderen of dit de manier is waarop Apple deze toestellen afstelt danwel of dit abnormaal is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo,
Dank nogmaals voor je komst en het mogen lenen van je scherm@Blokker_1999 en natuurlijk aan iedereen hier!
Wel Blij dat iemand anders ook de “trillingen” direct waarneemt.🙂
Ze zijn idd soms directer waarneembaar dan andere momenten.
Hoe ik deze weer ga laten repareren of vervangen door apple , de vorige mac had net hetzelfde, word nog wel een klus . Maar het is zichtbaar dat er iets stuk is.
De oude windows laptop vloog zowizo buiten .
Wat je merkte op de iphone Xr ( 1,5 maand oud) de wat roodachtige gloed merkte ik ook op de 2 vorige iphones 6s en 8 plus ( origineel 1 jaar oud)
En werd door een iphone reparateur twee weken geleden ook herkend als problematisch. Hij zei dat de schermen vervangen moesten worden.
Voor mij wel raar dat alles wel scherm gerelateerd is. (Sorry)

Morgen probeer ik het scherm van @Blokker_1999 te testen ( ik koop het ook over!) en ook de rest van aangereikt advies de komende dagen !

Nogmaals bedankt!

[Voor 2% gewijzigd door Sisyfus op 08-04-2021 23:17. Reden: Correctie]

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo, wou even laten weten dat ik er zeker nog mee bezig ben. Even druk.
Ik laat morgen meer horen. Het verwijderen van de beeldscherm adapters in windows heeft al niet veel uitgehaald.
Groet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:03
Hey @Sisyfus, wat goed dat er iemand langs is geweest om het probleem zelf ook te ervaren.
Ik denk dus dat we kunnen concluderen dat een CO vergiftiging als de oorzaak van de beeldschermafwijkingen niet waarschijnlijk is.
Toch passen de klachten die je hieronder noemt allemaal wél bij een CO vergiftiging.
Sisyfus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:00:
de klachten van de hoofdpijn, agitatie, licht "agresieve" gedachten omdat je je slecht voelt en er geen vat op hebt. en darm klachten als wel wat andere onaangename lichamelijke klachten. heb ik een goed jaar eigenlijk.
'snachts niet kunnen slapen omdat ik zo opgedraaid was en wou dat het wegging en om 5 uur terug wakker.
Als je dus geen CO meter hebt en wel een CV dan is het sowieso (ook bij het totaal ontbreken van klachten) een goed idee om wel een CO meter te kopen en installeren.
Dat geldt niet alleen voor jou, maar voor iedere Tweaker die meeleest. ;)
Sisyfus schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:25:
beteffend de CO vergiftiging , ik denk van niet. ik heb wel centrale verwarming maar de net nieuwe ketel staat op zolder. als ook word het huis zeer regelmatig verlucht :)
Je noemt een net nieuwe ketel als iets dat een CO probleem minder waarschijnlijk maakt, maar dat is juist een van de risicomomenten om wel een CO probleem te ontwikkelen.
Er zijn legio CO vergiftigingen geweest juist nadat er een nieuwe CV was geïnstalleerd.

Maar ook met een moderne cv-ketel kan het misgaan. In 46% van de vergiftigingsgevallen is die de oorzaak van het probleem

CO meter dus. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo beste,

Ik heb net wat vergelijkingen en testen proberen te doen met de nieuwe monitor van blokker_1999 als ook een werkende monitor die ik heb gekregen van een collega.
de testen doen me een beetje wel wat angst inboezemen maar ik probeer het nu objectief weer te geven.

Beide schermen zijn aangesloten geweest met 2 verschillende HDMI kabels op de nieuwe Windows PC met Nvidea graphics kaart GTX 1660 Plus instellingen en standaard instellingen.

mijn eerste reactie bij het aansluiten van het eerste vervang samsung scherm was dat hier zeker al iets niet juist zit. , helemaal hetzelfde gevoel als @Blokker_1999 beschreef over het scherm van de windows laptop. kleuren op het vertrouwde windows bureaublad met het strand zijn helemaal "ontregeld" het lijkt of er een wazige grauwe en wat rozige filter over heel het scherm ligt. alles wat je probeert te lezen is wat duizilig makend en de kleuren zijn zeer lelijk.
met de nvidea graphics card is het allemaal feller maar hier heel hard de glimmende wazige gloed over het scherm.
Bij het Scherm van Blokker_1999 is deze wazige felle rozige gloed ook direcct waarneembaar. al zijn de kleuren daar naar een iets andere kleuren schaal afgesteld ? ook hier echt wat mis.

de trillingen in het oude samsung scherm in de adressenbalk van browser is niet zo hard opgevallen op de andere schermen.

De symptonen (verkleuring, grauw , wazig, rozige gloed, trilling in mindere maten dan) die ik waarneemde op de toestellen (schermen van computers en gsm's) hier thuis en bij mijn ouders zijn dus herkenbaar op twee schermen die volledig in orde zouden moeten zijn.

Dit is voor mij wel zéér verontrustend . dit zijn net de symptonen die ik merkte wanneer een device geinfecteerd geraakte door een usb connectie en zelfs de simkaart.

Indien iemand nog eens kan/wil komen kijken? mss kunnen we een test doen om een gecontroleerde "infectie" te laten plaats vinden op een oud toestel ? ik heb nog een Iphone 4 liggen echter geen laptops meer :)

Ik weet echt niet hoe ik dit verder kan aanpakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo @daan! ,
Bedankt voor jou/jullie bezorgdheid.
Een CO vergifftiging zou idd kunnen , maar het probleem was eerst zichtbaar bij mezelf thuis waar de gas ketel 50 meter verwijderd is en in een ander gebouw staat , en ik heb zelf geen gasfornuis. Bij mijn ouders zou het kunnen , daar staat de nieuwe ketel (1jaar oud) op zolder ( deze is wel reeds 2 maal nagekeken door Vailliant zelf omdat die te heet stond ) de ramen staan hier wel meermaals daags open en voor de rest is hier alles electrisch aangesloten.
Maar ik bestel alvast 1 CO melder want dat is inderdaad geen overbodige luxe! En ik wil wel alles uitsluiten.

toch vriendelijk bedankt !

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online
Sisyfus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:07:

Dit is voor mij wel zéér verontrustend . dit zijn net de symptonen die ik merkte wanneer een device geinfecteerd geraakte door een usb connectie en zelfs de simkaart.

Indien iemand nog eens kan/wil komen kijken? mss kunnen we een test doen om een gecontroleerde "infectie" te laten plaats vinden op een oud toestel ?
Waarom blijf je het hebben over infecties?
Dit heeft toch absoluut niks met een virus te maken?

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
*knip* blijf weg als je niets te melden hebt

[Voor 90% gewijzigd door br00ky op 13-04-2021 14:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:37
Verschillende schermen kunnen andere kleurafstellingen hebben. Dat er dus een andere balans waar te nemen is tussen 2 schermen die goed zouden moeten zijn is dus niet zo opmerkelijk.

Je hebt nu in essentie 3 schermen waarop een roze gloed is te zien. Ook de kabels zijn gewisseld dus die vormen ook het probleem niet. Dan zit het ofwel op de grafische kaart danwel is het ergens iets softwarematig dat voor een zeer sterke roze schijn zorgt op deze schermen.

Als je een screenshot neemt op die PC en je bekijkt die screenshot dan op een ander toestel, zie je dan ook nog de roze tint, of ziet die er daar normaal uit? In het eerste geval kijken we naar een software issue, in het tweede is het hardware gerelateerd.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:16

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Je zou zelfs een foto en screenshot van het scherm op dit forum naast elkaar kunnen zetten, dan kunnen wij zien hoe het zit met de roze gloed.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
M!chel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:44:
[mbr]*knip* blijf weg als je niets te melden hebt[/]
Sorry dat ik grappig wilde zijn. Dit was misschien niet goed om te doen.

@Sisyfus : ga naar een arts met dit verhaal, laat hem dit topic lezen en volg zijn advies op.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk serieus dat er iets niet helemaal goed zit bij je.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:40

Helgie

Misantroop

M!chel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:22:
[...]

Sorry dat ik grappig wilde zijn. Dit was misschien niet goed om te doen.

@Sisyfus : ga naar een arts met dit verhaal, laat hem dit topic lezen en volg zijn advies op.
Niet lullig bedoeld, maar ik denk serieus dat er iets niet helemaal goed zit bij je.
Heb je het topic gelezen? Er is een forumlid bij hem langs geweest, die zag het ook.

Hypocrites must die

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 17:53
Kan dit niet (geen idee, doe maar een suggestie) liggen aan het stroomnet in huis, verstoringen in frequentie, te lage/hoge spanning of iets dergelijks?

Of is er ergens een grote motor (lifthuis, grote pomp) in de nabije omgeving?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-04 09:05
Helgie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:32:
[...]

Heb je het topic gelezen? Er is een forumlid bij hem langs geweest, die zag het ook.
Dat kan, maar de TS blijft ervan overtuigd dat het aan een (ronduit ONMOGELIJKE) infectie ligt van een of ander denkbeeldig virus.
Hij zal vast last hebben van PWM achtergrond verlichting en een crappy Macbook scherm, maar hij blijft er maar infecties (met een SIM kaart |:( |:( ) bij halen en dat is gewoon ronduit BS.

• Helgie
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 20:40

Helgie

Misantroop

OverSoft schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:03:
[...]

Dat kan, maar de TS blijft ervan overtuigd dat het aan een (ronduit ONMOGELIJKE) infectie ligt van een of ander denkbeeldig virus.
Hij zal vast last hebben van PWM achtergrond verlichting en een crappy Macbook scherm, maar hij blijft er maar infecties (met een SIM kaart |:( |:( ) bij halen en dat is gewoon ronduit BS.
Snap ik, het idee dat het een virus is is praktisch onmogelijk. Maar @Blokker_1999 zag ook dat er iets aan de hand was. De schermen zijn omgewisseld en de kabels ook. Het doet zich voor op meerdere devices, draadloos, bedraad, verschillende OS's, en blijkbaar ook bij z'n ouders. Da's nogal bizar. ( Maar gezien we dus onafhankelijke bevestiging hebben blijkbaar wel waar.)

Dan is het enige wat ik kan verzinnen ( met mijn beperkte kennis van natuurkunde) dat er door welke externe bron dan ook een hoogfrequent EMF signaal uitgezonden wordt dat sterk genoeg is om interferentie te veroorzaken in al die apparaten. Wat ten eerste onwaarschijnlijk is omdat signalen naarmate de frequentie omhoog gaat minder diep kunnen penetreren en ten tweede omdat het alleen een analoog signaal op deze manier zou kunnen beinvloeden; een digitaal signaal ( zoals bijvoorbeeld HDMI) zou simpelweg wel of niet werken.

@Sisyfus Wat je misschien zou kunnen proberen is om je iPhone in een Faraday cage te stoppen. Zoiets als dit: YouTube: The WORST Money I've Ever Spent - WiFi Faraday Cages

Nu doen ze in dat filmpje ( begrijpelijk) een beetje lacherig over dit als product, maar het werkt in elk geval om externe signalen te dempen.
De reden dat ik dit aanraad is omdat je dan hopelijk kan vaststellen of er inderdaad sprake is van interferentie van buitenaf.

In het kort: als je je iPhone in een ( goed ontworpen) Faraday cage stopt, dan moet er zeer weinig EMF naar binnen kunnen komen. Mochten de problemen veroorzaakt worden door interferentie van buitenaf, dan zou je iPhone dus significant minder 'pulsatie' zichtbaar moeten zijn op het scherm wanneer 'ie in zo'n cage zit. Op die manier zou je dus kunnen uitsluiten dat er iets mis is met de telefoon zelf.

Als dat het geval blijkt te zijn zou je eigenlijk een expert in moeten huren die het hele elektromagnetische spectrum komt doormeten. Dan kan hij aangeven op welke frequentie er een ( sterk) signaal te vinden is wat dit zou kunnen veroorzaken, en als je de frequentie van het signaal ( als dat er is) weet, dan kan je vanaf daar verder zoeken naar de oorzaak.

Ook wil ik @mux even taggen; als ik het goed begrijp is hij een redelijke expert in elektrotechniek. Ofwel, Mux, is dit topic een verhaal dat jij herkent of waar jij misschien een goed idee over hebt?

Hypocrites must die

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo ,

Ik probeer na morgen wat screen shots en foto's te posten dan zou ik een vervangend laptopje hebben.

De co melder hangt nu al een tijdje in de buurt van de verbrandingsbron en staat op 000ppm

In mijn appartement is geen lift, maar twee verdiepingen. Bij mijn ouders alleen de zendmast op 150 meter. Dan zou de buurman er ook last van hebben. Dat vraag ik zodra ik hen zie hoor. Heb dezelfde symptonen bij mij thuis ook en dat ïs toch we wat verder weg.

De faraday cage moet ik verder bekijken, een box voor gsm kost al gauw 30euro . Kan je dan wel het effect bekijken als hij er in zit? De iphones hebben alleen de felle rode verkleuring waarneembaar . pulsaties kan ik niet zeggen, toch zeker niet zoals op de macbook .

Als het mogelijk is wil ik inderdaad wel verder bekijken of het software is die de rare verkleuringen veroorzaakt .
Ik post snel de screenshots

Bedankt 🙏

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:31

mux

99% efficient!

Helgie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:49:
Ook wil ik @mux even taggen; als ik het goed begrijp is hij een redelijke expert in elektrotechniek. Ofwel, Mux, is dit topic een verhaal dat jij herkent of waar jij misschien een goed idee over hebt?
Het is echt heel lastig om een trol, iemand met serieuze psychiatrische klachten en een toevallig maar serieus probleem te onderscheiden. Het is toevallig dat meerdere onafhankelijke apparaten een vergelijkbaar probleem tonen voor de TS, maar het feit dat serieus wordt ingegaan op het advies een CO-melder te kopen en dat iemand langskomt om dit te checken spreekt een tussen-de-oorzaak weer tegen.

Ja, er zijn zeker technische redenen hoe dit kan voorkomen. Vrijwel alle LCD-panelen gebruiken een vorm van color subsampling en oversampling via FRC of vergelijkbare technieken, en allebei deze technieken kunnen - wanneer ze niet goed functioneren - een ruis/patroon over je scherm veroorzaken. Dat kan aan een losse kabel of een verkeerd kleurprofiel liggen, of duizend andere software/hardware-oorzaken. Het is extreem onwaarschijnlijk dat dit bij meerdere apparaten tegelijk gebeurt, maar statistische onwaarschijnlijkheid betekent niet onmogelijkheid. Video's, foto's, enz. zijn gewenst!

Als het een overgevoeligheid is (en ja, dit bestaat en is serieus), dan is de eerste stap toch echt om te kijken of je via je huisarts verder geholpen kan worden. Niet alleen voor de leuk, maar ook om zeker te weten dat je geen beginnende chronische aandoening hebt die misschien een stuk beter behandeld kan worden als je er op tijd bij bent. Als OP jong adolescent is, is dit DE leeftijd waarop angst/depressie, lichte autisme-spectrumklachten, psychoses en persoonlijkheidsstoornissen naar boven komen. Klinkt heftig maar lichte vormen uiten zich in dingen als overgevoeligheid, concentratieproblemen, ongestructureerde gedachtenpatronen en emotionele instabiliteit, vaak veroorzaakt door een trigger. Ik zeg niet dat het zo is, maar je huisarts is gratis en zal blij zijn als er eens iets anders langskomt dan de zoveelste huidinfectie of coronaklacht.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Sisyfus
  • Nu online
Hallo,
Ik begrijp dat mijn meldingen en de problenen die ik ervaar met de schermen hier, allemaal wat absurt en ongeloofwaardig over komen. Ik krijg idd klachten van lang op deze schermen te werken , ik zit er nu ook al lang mee en word er allemaal wat moedeloos van.
problemen zijn ook herkend door iemand van tweakers, er mag gerust nog ienand langskomen om dit allemaal te komen waarnemen , graag zelfs!

Ik probeer vandaag toch nog de screenshots te maken en posten, daar had ik idd geen andere computer vr nodig :s
Ik neem ook een foto van de co melder

bedankt vr de reeds aangereikte hulp, ik hoop hierdoor wat geloofwaardiger over te komen en toch nog tot een verdere oplossing te geraken

• Baakster
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:10
Hi @Sisyfus

Wat een verhaal! Goed dat er iemand van het forum is langs geweest om te bewijzen dat het probleem er daadwerkelijk is.

Ik zie niemand het echt over stroom hebben, staat er toevallig zo een stroom verdeel station bij jouw tegen het huis aan? Of zo een grotere ergens in de buurt?
Heb je al eens een electrician over de vloer gehad om alles door te meten?

Trek eens alles(!) uit het stroomnet, doe alleen je PC+ scherm erin. Heb je het dan ook?
Misschien is het wel een koelkast motor die resoneert op je stroomnetwerk, weet jij veel. Ik niet iig, gooi er maar wat suggesties in.

Succes!

• Sisyfus
  • Nu online
Baakster schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:09:
Hi @Sisyfus

Wat een verhaal! Goed dat er iemand van het forum is langs geweest om te bewijzen dat het probleem er daadwerkelijk is.

Ik zie niemand het echt over stroom hebben, staat er toevallig zo een stroom verdeel station bij jouw tegen het huis aan? Of zo een grotere ergens in de buurt?
Heb je al eens een electrician over de vloer gehad om alles door te meten?

Trek eens alles(!) uit het stroomnet, doe alleen je PC+ scherm erin. Heb je het dan ook?
Misschien is het wel een koelkast motor die resoneert op je stroomnetwerk, weet jij veel. Ik niet iig, gooi er maar wat suggesties in.

Succes!
hallo Baakster,

ik ga dit zeker eens uitproberen! nu is de verkleuring in het scherm te zien op de windows pc (bij ouders) alsook op een windows laptop die ook bij mij wel eens staat)
bedankt voor je suggestie , ik test het zeker uit!
groet

• Sisyfus
  • Nu online
ik heb 4 screenshots vanop dezelfde nieuwe windows pc, met twee verschillende schermen , het oude samsung scherm: in nvidea instelling en in standaard instellingen, en één van de varvang schermen ( volledig werkend) ook in nvidea en standaard beeld instellingen en resoluties aangepast.

de screen prints zijn geplakt in windows paint hopelijk is dit ok? anders hoor ik het graag :)
ik heb ze zelf nog niet bekeken op een computer zonder de issues!

• Sisyfus
  • Nu online
Op de foto's is voor mij helemaal niet terug te zien wat ik op beide schermen ervaar, Ik post straks foto's van de schermen met een natuurlijke achtergrond zodat je toch kan vergelijken.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13:50

DataGhost

iPL dev

Er zijn echt minimale verschillen tussen deze screenshots, vooral in kleurtemperatuur. Maar ze zien er allevier normaal uit. Issue zit dus hoogstwaarschijnlijk in je scherm(en), kabel(s), evt videokaart en wellicht je omgevingslicht.

• Baakster
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15:10
Screenshots laten niks zien als het de hardware niet naar behoren werkt. Wij zien dit als een prima screenshot niks mis mee.
Hoe dik zijn jou kabels? Heb je wel eens een echt dikke kabel geprobeerd? Iets van 30 AWG?

• DukeBox

DukeBox

Op alle 4 de screenshots zie je pixels die niet helemaal kloppen. Met name rechts rond donker grijze wolk.
Kan je ze misschien ergens uploaden waar deze 'origineel' blijft ? Ik vraag mijn af of t.net het omzet naar een ander iets.

b.t.w qua kleur zie ik eigenlijk geen verschillen.

[Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 15-04-2021 16:19]

• Slein
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04 13:52

Slein

NERD

Heb je LED-verlichting? Treedt het effect ook overdag bij daglicht op als je verlichting uitstaat?
Ik kan me voorstellen dat de 'witbalans' van je ogen verstoord raakt bij bepaalde soorten verlichting met een slechte kleurkwaliteit (LED's en TL-verlichting zijn beroerd).
Mocht het probleem verdwijnen zonder kunstlicht: overal oldskool gloeilampen of halogeenlampen inschroeven, deze hebben van nature een perfect continue spectrum. Of op zoek gaan naar LED's met een hogere CRI (kleurkwaliteit).
Gloeilampen zullen omdat ze niet 50x per seconde kunnen afkoelen ook minder flikkeren dan elcheapo LED's.

Nog een long shot: sommige mensen kunnen gepolariseerd licht zien, dit manifesteert zich als zeer lichtgekleurde vlekken als je naar een wit LCD-scherm staart. OLED schermen hebben geen polarizers nodig dus misschien is dat nog een experiment waard.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Sisyfus
  • Nu online
hallo,
bedankt weeral voor de hulp.

Neen dikkere kabels dan de hdmi kabel die ik gebruik , nog niet geprobeerd, het is een redelijk degelijke kabel van 20euro sharpoon 6-7 milimeter dikte . ik probeer eens te checken of de duurdere kabel van de televisie beter effect heeft .

de foto's zijn allemaal bij daglicht gemaakt . ik ervaar geen verschil wanneer overdag of met verlichting aan werk.
Ik heb nog wat foto's gemaakt van 2 schermen (zonder lampen aan) en daglicht achtergrond.
het lijkt me wel dat het oude scherm idd versleten moet zijn daar deze roodachtiger is als de andere schermen.
het 2de scherm komt wel nog altijd niet aangenaam over kwa kleuren. zeer grauwe look (donkere/zwarte look) en fel en kleuren niet juist. een reset of balans instellen geeft geen verbeterend effect.

@DukeBox kan u aanraden waar ik de foto's beter zou kunnen uploaden ? ik ken er te weinig van :(

heb ook filmpjes maar het formaat van de icloud bestanden wil youtube niet uploaden op een windows computer :( ik probeer het straks via de iphone.

[Voor 14% gewijzigd door Sisyfus op 19-04-2021 20:45. Reden: werkt niet]

• Sisyfus
  • Nu online

• Sisyfus
  • Nu online
https://youtube.com/shorts/E2Tj8eL45i0?feature=share

https://youtube.com/shorts/xmgpG3rAVGg?feature=share

Ik merk opbeide schermen ondanks de rode gloed , tintelingen / ruis /beweging ???

Bedankt ,

• Sisyfus
  • Nu online
Ik probeer ook nog eens alle elektriciteit uit te schakelen hier in huis en alleen de Windows computer aan te zetten .

Bij macbook onrustig scherm hielp het alvast niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Sisyfus schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:44:
@DukeBox kan u aanraden waar ik de foto's beter zou kunnen uploaden ? ik ken er te weinig van :(
Dropbox/Google drive o.i.d. zolang het maar origineel blijft.

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True