[quote]
BlackMonkey schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:34:
Zou je ook een overzicht kunnen geven van de typenummers van je apparaten, via wat je de boel met elkaar verbind en waar je wat op ervaart. Je hebt in dit topic best wat gegevens geplaatst maar het loop wat door elkaar en het is denk ik handig om het wat systematischer aan te pakken. Je pakt er namelijk voor mijn gevoel ook weer hardware bij om te testen die door @
Blokker_1999 al als oud en versleten zijn beoordeeld.
Een beetje dit idee:
[...]
Ik schets even wat ik nu heb getest van externe hardware en wat momenteel bij de hand is.
pogingen met verlichting, stroomkabels , locatie doen het probleem niet verdwijnen.
-de nieuwe windows pc die op alle schermen "raar" ontregeld overkomt is : een alternate Saturn van 1100 euro, gekocht in oktober 2020, I5 , 16 GB ram , Nvidea GTX 1650 4Gb,
1)Aangesloten via HDMI kabel, Sharkoon, high speed kabel met ethernet. als ook met een duurder HDMI kabel maar denk wel dat dat een Hdmi 1.0 is.
en een 4K+hdr hdmi kabel met gouden coating.
=> Oud samsung scherm : Syncmaster XL2370 (2010) Hdmi
Problematiek: sterke roodige wazige verkleuring, glimmend . onrustig en pulsaties ( Led verlichting, dimmen backlights???) kleuren verschillen zeer hard van een normaal windows sherm.
2)Via VGA + hdmi kabel aan gesloten
=> Samsung syncmaster 940 NW , oud scherm maar hier was niks mis mee bij ophalen bij collega!
Hier zeer wazige , ontregelde beeld , meer grauw en donker achtig , beeld is zeer wazig" opgeblazen" , niet egaal of duidelijk.
hier geen rood-achtige verkleuring!! alsook geen merkbare pulsaties.
Het Scherm van Blokker_1999 staat nu even terug bij mij thuis (stond in de weg van mijn moeder)
maar ik probeer nog eens terug te vergelijken met dat scherm ook, alsook foto's en filmpjes.
-Windows laptop Asus N71JV (door @
Blokker_1999 als problematisch erkend) glimmend wazig ontregelde kleuren
aangesloten op het werkend scherm van blokker_1999 vertoonde andere kleuren dan op laptop.
-Oude samengestelde windows PC I5, 8gb ram (staat nu op zolder) nvidea GTX1... 2GB (2015)asus cerberus ,
zeer sterke verkleuring op samsung XL2370 scherm.
Ik haal deze week het goede scherm van blokker_1999 terug tot bij mijn ouders en test alles hier nogmaals mee en neem ook foto's!! nieuwe en oude windows PC!
De macbookpro, (2020)is een vervang toestel van apple zelf ( februarie 2021) voor een macbookpro 2019 met helemaal dezelfde problematiek, erkend door apple als "buitengewoon" hardware probleem!!
vertoond heel onrustig beeld, grauwe look.
met de eerste macbook pro 2019 heb ik een jaar rondgebeld en gereden en vele errases en vervangen van bekabeling , scherm, en logicboard? is het probleem niet opgelost geraakt! normaal zou een logicboard vervanging het toch moeten oplossen (alles is erop vast gesoldeerd) maar na een tijdje was het probleem er weer en kon ik toen alleen het aankoppelen van vorige randapparatuur als oorzaak weten???
maar idd hardware problemen eerst verder uitsluiten vooraleer ik weer daarover ebin
Ik doe deze week meer tests.
bedankt weeral!
[
Voor 1% gewijzigd door
Sisyfus op 02-05-2021 16:15
. Reden: aanvulling ]