Chello storing?!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Op zondag 19 augustus 2001 15:41 schreef OlafvdSpek het volgende:
Na 0900-1580, 1380, 1, 1, 4 krijg ik te horen dat er een storing is. Hoe lang die duurt hoor ik nu niet meer.
Ik hoor dat ik nog eenn kwartier moet wachten, maar niks over een storing die er dus wel is :(

Verwijderd

Ik ga maar ook eens bellen om 18.00. Hopelijk is het dan een beetje rustig

Verwijderd

En dinsdag krijgen we nog meer problemen alsdus Chello...

Op dinsdag ochtend 21 augustus aanstaande zullen er
tussen 06.00 en 07.00 uur werkzaamheden plaatsvinden
aan de verbinding tussen het netwerk van UPC en chello.
Als gevolg hiervan is er in die periode geen internet
verkeer mogelijk, noch kan er gebruik worden gemaakt
van email- en newsfaciliteiten.

Met "tussen 06:00 en 07:00" bedoelt Chello uiteraard dat het de gehele dag gaat platliggen :)

• Pc123
Op zondag 19 augustus 2001 18:01 schreef Coen het volgende:
En dinsdag krijgen we nog meer problemen alsdus Chello...

Op dinsdag ochtend 21 augustus aanstaande zullen er
tussen 06.00 en 07.00 uur werkzaamheden plaatsvinden
aan de verbinding tussen het netwerk van UPC en chello.
Als gevolg hiervan is er in die periode geen internet
verkeer mogelijk, noch kan er gebruik worden gemaakt
van email- en newsfaciliteiten.

Met "tussen 06:00 en 07:00" bedoelt Chello uiteraard dat het de gehele dag gaat platliggen :)
Jah, en dat lost mijn probleem niet op, er staat hier in de buurt ergens een kapotte router waardoor mijn internet op de snelheid van een slak gaat. En het gaat nog heel lang duren voordat dit probleem wordt opgelost. :r

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is er dan precies kapot aan die router en waarom werkt die dan op zo'n lage snelheid?

• Pc123
Hoe moet ik dat weten wat er kapot aan is :?

Een router waar mijn internet verkeer door moet in het Chello netwerk werkt op een of andere manier niet goed. Daarom wordt mijn verbinding zo traag. De Chello helpdesk zegt ook dat het dat moet zijn. Ook zeiden ze dat er nog een paar slecht werkende routers zijn. Ze zouden er deze week wat aan gaan doen en als het dan nog steeds niet opgelost is moet ik maar weer bellen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik zeg niet dat jij het moet weten, maar ik dacht dat je misschien ervaring had met de apparatuur en wist waarom een router alleen op lage snelheid werkt in plaats van helemaal niet meer.

• Pc123
Op zondag 19 augustus 2001 20:29 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik zeg niet dat jij het moet weten, maar ik dacht dat je misschien ervaring had met de apparatuur en wist waarom een router alleen op lage snelheid werkt in plaats van helemaal niet meer.
Oh ok, ik heb er niet heel veel verstand van maar het komt wel vaker voor dat een server sloom wordt, kapotte hardware zou een oorzaak van veel packageloss kunnen zijn maar een software probleem lijkt me waarschijnlijker, als een programma geheugen lekt ofzo zodat er steeds minder geheugen vrij is wat gebruikt kan worden. Met mijn opmerking bedoelde ik dan ik niet bij de chello servers kan gaan kijken natuurlijk, dus meer dan een beetje gokken kan ik niet.

Verwijderd

Anyway.... momenteel is het hier in Bennekom ook pet. Mag blij zijn als ik gemoddeld rond de 20KB/s kom, zelfs op sites waar ik normaal 150 haal....

Hopelijk gaan die mannen bij Chello morgen snel aan de slag...

• Pc123
Op zondag 19 augustus 2001 21:19 schreef Coen het volgende:
Anyway.... momenteel is het hier in Bennekom ook pet. Mag blij zijn als ik gemoddeld rond de 20KB/s kom, zelfs op sites waar ik normaal 150 haal....

Hopelijk gaan die mannen bij Chello morgen snel aan de slag...
Ik zit in Wageningen :) (ligt dus naast Bennekom) en heb precies dezelfde problemen. Op welke hub zit je?

Verwijderd

GVD :( Zie onderstaand bericht van Chello....

Zondag 19 augustus 2001

(netwerk) In de regio Flevoland wordt de verbinding naar het Internet traag ervaren. Ook het ophalen en versturen van e-mail, news en de homepages van chello-gebruikers is traag. De oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing.

En hoe zit dat met Gelderland..... daar wordt niet over geluld :(

• Pc123
Op zondag 19 augustus 2001 22:37 schreef Coen het volgende:
GVD :( Zie onderstaand bericht van Chello....

Zondag 19 augustus 2001

(netwerk) In de regio Flevoland wordt de verbinding naar het Internet traag ervaren. Ook het ophalen en versturen van e-mail, news en de homepages van chello-gebruikers is traag. De oorzaak is gevonden en er wordt gewerkt aan een oplossing.

En hoe zit dat met Gelderland..... daar wordt niet over geluld :(
:( :( :(

Kan je even op test.net.upc.nl kijken op welke hub je zit? Ik zit op ED03 misschien heeft dat er iets mee te maken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op welke URL staan die netwerkberichten?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

http://subscriber.chello.nl/support/status.html

En voor diegene die geen cHello >:) hebben:

http://members.ams.chello.nl/r.kemp3/status/status.html

Hoe dat eruit ziet weet ik dus niet :)

• Pc123
Ik heb net geprobeerd om ze nog maar eens te bellen, de wachttijd is meer dan 30 min (het hoogste aantal dus het kan ook een uur zijn :( ). Ik zal het vanavond nog maar een keer proberen. Deze storing duurt al een week :( :( :(
Ik kan nauwelijks normaal internetten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Toen ik belde werd er gezegd dat ze het over een week opgelost dachten te hebben.

• Pc123
Op maandag 20 augustus 2001 14:44 schreef OlafvdSpek het volgende:
Toen ik belde werd er gezegd dat ze het over een week opgelost dachten te hebben.
Zit jij in Flevoland?

Bij mij zeggen ze helemaal niks over een storing :( Maar die is er toch wel, internet is sloom :Z

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 22:42 schreef Pc123 het volgende:

[..]

:( :( :(

Kan je even op test.net.upc.nl kijken op welke hub je zit? Ik zit op ED03 misschien heeft dat er iets mee te maken.
Bennekom zit op EDO1

• Pc123
Op maandag 20 augustus 2001 18:21 schreef Coen het volgende:

[..]

Bennekom zit op EDO1
Bij mij is het nog steeds supertraag. Ik vraag me af of hier nog ooit wat aan gedaan wordt. Er staat niet eens een storingmelding :( Ik heb net weer geprobeerd te bellen maar de wachtijd was weer mee dan 30 minuten, ik ga echt niet voor 22 cent per minuut een uur naar een muziekje luisteren :r :r :r

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op maandag 20 augustus 2001 15:57 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Zit jij in Flevoland?

Bij mij zeggen ze helemaal niks over een storing :( Maar die is er toch wel, internet is sloom :Z
Ja, Almere. Een medewerker zei dat er problemen waren en dat dat wel de oorzaak van mijn trage verbinding zou zijn.

• Pc123
Op maandag 20 augustus 2001 18:28 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Ja, Almere. Een medewerker zei dat er problemen waren en dat dat wel de oorzaak van mijn trage verbinding zou zijn.
Dan heb je geluk, wat bij jou doen ze er nog wat aan, ze willen bij UPC niet weten dat er hier in Gelderland ook een storing is :( :r

Verwijderd

Ze zijn GVD te besodemieterd om fatsoenlijke uitleg te geven op de website :( Ik heb nog steeds een trage verbinding. Dus heb ik support gebeld. Na 25 minuten mobiel bellen = (25+22)x25= f 11,75 heb ik nóg niemand aan de lijn gehad. Ik moest opgeven omdat ik dat irritante deuntje + meldingen niet meer kon verwerken :r

• Nikki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07-2005

Nikki

Test uitgevoerd vanuit Almere muziekwijk. Resultaat: :'(

Behaalde download snelheid: 31 Kbit/sec
3.8 KByte/sec
0.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk

Postcode 1323MP
IP adres 62.163.139.228
Tijdstip van de meting 2001-08-20 20:51:49
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 228.56 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

ik wordt hier dus echt ziek van ik kan niet eens normaal surfen en gamen kan ik helemaal vergeten mailen gaat echt met moeite.
maar ik heb begrepen (uit de posts) dat eraan wordt gewerkt in flevoland.
Ik woon dus in lelystad en zit nu die donwload test te doen
912 bytes p seconde ik heb gekozen voor die 5 mb maar dat duurt dus zo ontzettend lang dat ik die test wel afbreek..

Ze hebben dus een nieuwe manier om trage verbindingen niet te vergoeden de verbinding zo irritant laag houden dat mensen de test maar vroegtijdig annuleren..

:'(
kwacht maar af....

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Maar het moeten dan wel hele erge problemen zijn dat het zo lang duurt of doen ze gewoon niks :(

IK doe nu die test van upc testserver en gaat wel met 386 bytes. Ik :r :r :r :r :r :r op chello

Verwijderd

Dit zijn de resultaten uit Eindhoven:

Behaalde download snelheid: 1186 Kbit/sec
148.2 KByte/sec
18.5 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Tijdstip van de meting 2001-08-20 22:39:51
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 33.56 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/5.0 (X11; U; Linux 2.4.3-20mdk i686; en-US; 0.8)

geen klachten dus over Chello :) Volgens mij de enige regio in NL waar Chello echt goed is, want deze snelheid haal ik altijd ongeacht tijdstip.

• Pc123
Op maandag 20 augustus 2001 20:53 schreef Coen het volgende:
Ze zijn GVD te besodemieterd om fatsoenlijke uitleg te geven op de website :( Ik heb nog steeds een trage verbinding. Dus heb ik support gebeld. Na 25 minuten mobiel bellen = (25+22)x25= f 11,75 heb ik nóg niemand aan de lijn gehad. Ik moest opgeven omdat ik dat irritante deuntje + meldingen niet meer kon verwerken :r
Ik heb net weer gebeld maar omdat de storingmelding pas 3 dagen staat willen ze niks doen :( :( :r :r

Het is dus duidelijk een probleem met een router hier in de buurt, Bennekom en Wageningen allebei problemen.

Ze doen er alleen helemaal niks aan :r

• Pc123
Mensen in Flevoland, er staat dus een storingsmelding op de site van Chello, er gebeurt dus wat aan het probleem al gaat het op een UPC snelheid :r

Maar dat er niet alleen in Flevoland problemen zijn willen ze niet weten :( :r

Verwijderd

Arnhem is meestal 145-150 kb/s (testserver) 18-19x ISDN
ping in de orde van 30-35 ms
af en toe ligt ie er uit (onweer vorige week) en op een enkel onregelmatig moment. blijft vervelend, maar is acceptabel (tot nu toe). Grootste probleem is dan af en toe DNS. Maar daar wordt nu aan gewerkt.
Triest om te zien dat mensen op 3 kb/s zitten. Almere schijnt nu ook aan gewerkt te wordne zag ik op hun web/server staan.

• Nikki

Nikki

Probleem lijkt te zijn opgelost.

Behaalde download snelheid: 983 Kbit/sec
122.9 KByte/sec
15.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

Postcode 1323MP
IP adres 62.163.139.228
Tijdstip van de meting 2001-08-21 12:22:02
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 7.14 seconden
Bestandsgrootte
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
:)

Verwijderd

Resultaten download test

Uitleg over deze resultaten vindt u hier

Behaalde download snelheid: 954 Kbit/sec
119.2 KByte/sec
14.9 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

Postcode 1333SN
IP adres 213.93.79.21
Tijdstip van de meting 2001-08-21 12:57:48
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 41.71 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.0; Windows 98; DigExt)

K staat voor 1024. dus KByte is 1024, gelijk aan 8192 bits.

Klik hier om alle voorgaande metingen te zien.

Jup denk het ook eindelijk :)

Verwijderd

Ja.. in almere is het gewoon brak.. de laatste dagen..
we hebben een onderzoek gedaan.. en bijna 2000 bezoekers hadden er last van bij ons.. wisten ze ons te vertellen

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 13:04 schreef marcje het volgende:
Ja.. in almere is het gewoon brak.. de laatste dagen..
we hebben een onderzoek gedaan.. en bijna 2000 bezoekers hadden er last van bij ons.. wisten ze ons te vertellen
Nog steeds dan? Ik woon in almere, Landgoederenbuurt en het was de laatste weken ook bagger. Maar nu is het weer goed

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bij mij doet internet het ook weer goed (overdag dan, 's nachts werkte het al). Ik hoop nu dat het zo blijft.

Ik ga overigens wel restitutie aanvragen voor 7 dagen.

Verwijderd

Ik kreeg nu te horen dat een deel van het a2000 netwerk er uit is en dat ze allmaal 10.0.1.XXX nummers hebben gekregen..

ik weet er verder ook niks over maar dat kreeg ik net van meerdere mensen te horen..

Chello in almere was vanmorgen tussen 06:00 / 07:00 in onderhoud..

eind deze week zou het weer goed moeten zijn aldus de pers redactie van Chello

• Pc123
Hier in Gelderland doet chello het nu ook weet goed (160 kb/sec) alleen hoop ik dat ie het vanavond ook goed blijft doen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het lijkt erop dat Flevoland en Gelderland dan toch diezelfde router delen. Net had ik trouwens even vijf minuten geen internet verbinding. En ik hoor net dat de telefoon (Priority Telecom) het ook niet doet. De hubs AL00, 01 en 04 hebben nu trouwens een te lage download snelheid staan. Dus als niemand nu die test meer uitvoerd deze maand hebben we ook allemaal korting.

Verwijderd

Vanochtend om 08:00 had ik 155KB/s .... hopelijk straks nog steeds...

Verwijderd

Almere Gisteren met ftp
< niet mogelijk >

iedere keer kapte ie er mee na 50 / 150 kb..
en moest ik opnieuw beginnen..

• Pc123
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:44 schreef Coen het volgende:
Vanochtend om 08:00 had ik 155KB/s .... hopelijk straks nog steeds...
Ja ik ook dus, en hij doet het nog steeds goed, het lijkt erop dat de storing in Wageningen en Bennekom opgelost is, maar we weten het vanavond pas zeker.

• Pc123
Daarom zou ik ook nooit telefoon via de kabel nemen, als de telefoon het niet doet is dat helemaal vervelend, een telefoonaansluiting bij KPN is tenminste betrouwbaar. Ik ga vanavond als je niet eerst een uur moet wachten maar eens geld terug vragen, dan worden in ieder geval de telefoonkosten vergoed :(

Verwijderd

Ik ben blij dat bij jullie de verbinding weer relaxt is, maar dit zijn de resultaten van Amsterdam-west (half 7 's avonds) -->

Behaalde download snelheid: 41 Kbit/sec
5.1 KByte/sec
0.6 x ISDN
De behaalde snelheid is: zeer laag
Indien dit vaker voor komt (herhaal de test op verschillende tijdstippen op de dag en vergelijk de meet waarden) wordt U geadviseerd contact op te nemen met de helpdesk

Postcode 1057TT
IP adres 24.132.240.163
Tijdstip van de meting 2001-08-21 18:21:52
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 170.56 seconden
Bestandsgrootte
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; Win 9x 4.90)

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ikke had vanmiddag ook "storing" Ineens kapte m'n internet ermee ikke al ff gewacht, f5 toets al enige malen gebruikt. Loop ik uiteindelijk naar beneden om ff naar de lampjes van m'n terayon te kijken zie ik helemaal niks branden. Ik denk huh??? wa heb ik nou weer. Had de loodgieter er de stekker van m'n modem uitgetrokken |:(

Maar verder werkt alles hier perfekt (afkloppen), weinig downtime, en snel genoeg.
Ik zit overigens in Beek en Donk, vlak bij Helmond/Eindhoven.

Verwijderd

Almere, 20.00 uur, hele dag niks.

En dat na al dagen kut te zijn.

Morgen weer verbinding en snel, anders stur ik een brief waarin ik korting eis!

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 20:04 schreef jaro het volgende:
Almere, 20.00 uur, hele dag niks.

En dat na al dagen kut te zijn.

Morgen weer verbinding en snel, anders stur ik een brief waarin ik korting eis!
Vreemd hoor want ik heb ook Chello in Almere en de hele dag online geweest met 100KB of hoger

Verwijderd

Arnhem: 21.36 uur 21-08-2001

Behaalde download snelheid: 1239 Kbit/sec
154.8 KByte/sec
19.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Mag niet klagen hier: nog nooit een test onder de 100-125 KByte/sec gehad (exacte cijfers heb ik niet bewaard).
Nu is het iets beter dan wat ik me als gemiddeld herinner.

• Nikki

Nikki

Whoeaaaaa, ik dacht dus dat de verbinding weer beter was hier in almere. Net stortte het weer ff in, dus ik dacht... kom ik doe nog eens een download.
Haal het bestand binnen (kleine 5 minuten denk ik), druk netjes op de link, krijg ik dit:

Te veel downloads
Maximaal 1 download test per uur

Om de kwaliteit van de metingen te garanderen en ook om andere gebruikers een kans te geven hun verbinding te testen hebben wij een limiet gesteld van maximaal 1 download test per klant per uur. Dat betekent dat u zowel het 1Megabyte als het 5Megabyte bestand elk 1x in het zelfde uur mag downloaden (in totaal dus 2 tests per uur). Aangezien u al een meting heeft verricht in dit uur zal u enige tijd moeten wachten voordat u de test nog een maal mag uitvoeren.
Het kan zijn dat u pas 1 test heeft uitgevoerd in dit uur. In dat geval dient u om de 2e test te doen het andere bestand te kiezen.

T was mijn eerste download sinds die, die ik vanmiddag postte. Weer een nieuwe manier om de snelheid lekker hoog te houden dus. :r

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
hier (amsterdam) is het de afgelopen dagen echt slecht.
geen kapotte dns ofso maar wel overdag als savonds niet vooruit te branden.

zit zelfs nu om 0:45 binnen .nl op een schamele 5-10KB :(
daar buiten is het echt nog slechter.

ik kan beter weer gaan inbellen, dat gaat nog sneller.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Pc123
Hij doet het hiet nog steeds op 160 kb/sec, gelukkig zijn de problemen hier opgelost. Alleen is dat zeker niet bij iedereen zo :( Hopelijk worden de problemen bij jullie ook snel opgelost.

Verwijderd

Hier is te lezen dat het in Flevoland opgelost is. Ben nu op mijn werk, maar ik ben benieuwd.......
Wed Aug 22 09:35:02 CEST 2001

Woensdag 22 augustus 2001

(netwerk) In het netwerk van Noord-Holland is een lopend probleem
ontdekt, waardoor Internet via een Euro-DocSis-modem traag is. De
oorzaak is gevonden en zal met spoed opgelost worden.

(netwerk) De problemen in het netwerk in de regio Flevoland zijn
opgelost.

Zondag 19 augustus 2001

(netwerk) In de regio Flevoland wordt de verbinding naar het Internet
traag ervaren. Ook het ophalen en versturen van e-mail, news en de
homepages van chello-gebruikers is traag. De oorzaak is gevonden en er
wordt gewerkt aan een oplossing.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zeewolde terrayon ligt ook nog steeds plat :(
Al vanaf gisteren.
Laatst nog 6 dagen plat gelegen :(

Upc :r

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
hier in landsmeer en amsterdam werkt het weer. had alleen maandag storing tot laat in de nacht. maar nu werkt alles weer perfect :P

Verwijderd

Hier ook in Almere.

Sterker nog, eerst haalde ik een downloadsnelheid van 140-150 KB/sec, nu 175 KB/sec :9~

Verwijderd

Hier ook nog steeds 160KB/s van de testserver

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Yez... Kep eindelijk weer internet.

UPC = Uniek poor connection :r

• marshal

marshal

Op dinsdag 21 augustus 2001 19:32 schreef marshal het volgende:
Ikke had vanmiddag ook "storing" Ineens kapte m'n internet ermee ikke al ff gewacht, f5 toets al enige malen gebruikt. Loop ik uiteindelijk naar beneden om ff naar de lampjes van m'n terayon te kijken zie ik helemaal niks branden. Ik denk huh??? wa heb ik nou weer. Had de loodgieter er de stekker van m'n modem uitgetrokken |:(

Maar verder werkt alles hier perfekt (afkloppen), weinig downtime, en snel genoeg.
Ik zit overigens in Beek en Donk, vlak bij Helmond/Eindhoven.
Whaa, nu wordt m'n internet verbinding steeds langzamer kan nieeens meer fatsoenlijk naar DI of andere stations luisteren onder het surfen :(

Heb maar meteen een feedback formuliertje ingevuld nu maar hopen dat ze er bij chello ook iets mee doen ;(

Verwijderd

Klachen snelheid chello

Er komen bij chello de laatste tijd weer meer klachten over de snelheid van chello binnen. Bekend is dat er vorige week een storing was in Flevoland waardoor de verbinding erg traag of afwezig was. Deze storing is door UPC onderkend en verholpen. Momenteel zijn er ook problemen in Noord Holland. Abonnees met een LanCity modem hebben te maken met een sterk teruglopende snelheid, terwijl abonnees met een CornerStone modem te maken hebben met een storing. UPC werkt aan deze storing. Goede snelheden worden gehaald in Zuid Holland, met COM21 modems in Gelderland, en met Terrayon modems in Gelderland en Friesland. Wij willen u er op wijzen dat UPC alleen de resultaten van de eigen test-server erkent en dat uw eigen snelheid-ervaring kan afwijken van de provinciale gemiddeldes die wij hebben geconstateerd.

Bron: www.coax.nl

• Pc123
Ik heb een Terayon is Gelderland, die zou dus snel moeten zijn. Maar mijn ping tijdens het quaken is 80 terwijl ie normaal 40 is en m'n download snelheid is ongeveer 125 kb/sec terwijl ie normaal 165 is. Ook m'n upload is maar 13 kb/sec, normaal 14,4.

Ik weet het, ik moet niet klagen, bij veel mensen met Chello is het veel erger, maar hij is dus wel langzamer dan normaal.

• marshal

marshal

Ik zit dus in Beek en Donk vlakbij Helmond En volgens mij is er ooit een filmpje geweest waarin verteld werd dat de snelheid van chello voldoende was voor multimedia toepassingen. Nou ik vind shoutcast dus behoorlijk multimedia.

En ze moeten niet zeveren over dat hun eigen server wel goed is want dat is ie ook nie. Haal ik onder mxstream basic en dat is slecht voor wat ik gewend ben.

Maar ik heb inmiddels al wel vernomen dat er meer mensen zijn die er last van hebben.

Verwijderd

Mijn gemiddelde ping is net iets boven de 30ms, terwijl ie normaal gesproken net iets boven de 20 is. Mijn gemiddelde upload gemeten met de UPC testserver is 14,1KB/s en download 148KB/s. Niet veel minder dan normaal dus, maar ik het wel af en toe last van (vrijwel) onbereikbare servers. De kwaliteit van de Chello routers trek ik ook sterk in twijfel.
Pagina: 1 2 Laatste