Chello storing?!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Weet niet of dit de goeie plek is voor deze topic, maar ik probeer et maar....

Al sinds enige weken heb ik last van een storing bij me Chello internet connectie...

Het begon een week of 2 voor ik op vakantie ging..

Elke avond rond 9 uur s'avonds begon internet te happeren, deed ie et soms wel, soms niet en dan ineens kapte ie er gewoon mee...
Pas tegen een uur of 11 a 12 s'avonds was er weer normaal internet..

Maar ben wel wat gewend bij Chello, dus weinig van aangetrokken en toen 3 weken naar Frankrijk geweest... B-)

Maar nu een week nadat ik terug kwam is et nog probleem nog steeds...

Heb inmiddels al meerdere emails gestuurd, maar geen respons en die klote helpdesk van ze hebben me bijna een uur aan de telefoon laten wachten.... Tegen een tarief van 22 cent per minuut.... :(

Heeft iemand anders hier ook last van?

Ik woon in Amsterdam - Osdorp...

Volgens een mede Chello gebruiker, zijn ze bij Chello bezig met het aansluiten van nieuwe randapparatuur, maar dat lijkt me sterk...

Damn waar blijven Bredband en Cistron?!? |:(

Signature?

Verwijderd

>> internet & telefonie :?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Ik heb niks gemerkt :)

Verwijderd

Mailtje van Chello Adam-Noord
Code Red Worm

Het is gebleken dat een groot aantal chello klanten last heeft ondervonden of nog steeds ondervinden van de Code Red Worm infectie op de computer. Alleen computers waarop Windows NT of Windows 2000 met de IIS webserver software geïnstalleerd is kunnen geïnfecteerd worden door dit virus. Dit virus kan veel schade veroorzaken bij andere computer gebruikers.

Meer over het verwijderen van het Code Red Virus kunt u vinden op de pagina van Microsoft:

Windows NT
Windows 2000

Dit virus is een worm, die zich verspreidt via Windows NT en Windows 2000 met daarop de IIS-software van Microsoft geïnstalleerd. Zodra het virus zich naar binnen heeft gewerkt op een systeem dan start het met het scannen van andere computers. Als er een machine wordt gevonden met dezelfde software dan nestelt het virus zich daar ook en gaat ook vanuit die machines weer verder het internet afscannen naar potentiële slachtoffers.

Begrijpelijk is dat verspreiding hierdoor erg snel kan gaan en op dit moment zijn er wereldwijd dan ook al enkele tienduizenden computers besmet met dit virus, waaronder dus ook chello abonnees.

Dit 'scannen' kan meldingen van poort 80 (httpd) veroorzaken in uw firewall. Chello Abuse is daarom op dit moment ook druk doende met het verzamelen van alle meldingen die binnenkomen over HTTP(D) portprobes/portscans en registreert alle IP adressen die vermoedelijk geïnfecteerd zijn met het virus. Deze worden vervolgens geverifieerd en de mensen wiens computer daadwerkelijk geïnfecteerd is worden vervolgens door ons geïnformeerd en verzocht dit direct op te lossen vanwege de overlast die het veroorzaakt voor mede-internetgebruikers.

Wij willen u er tevens op wijzen dat het aan particuliere gebruikers niet toegestaan is om server-software te draaien (zie artikelen 16.1 en 16.3 van onze algemene voorwaarden en onder 2 van de Acceptable Use Policy). Om deze redenen verzoeken wij u vriendelijk doch dringend om servers af te sluiten en uw computer virus vrij te maken.

Mocht u besluiten het virus niet te verwijderen en houden de klachten betreffende de door het virus veroorzaakte activiteiten aan, dan ziet UPC Nederland zich genoodzaakt om de internetverbinding (tijdelijk) af te sluiten. Wij hopen dat het niet zover zal komen.
het is hier wel trager :(

misschien is dat het ;)

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb al 3 dagen last van internet storing savonds

heel klote want ik moet sites submitten wat alleen savonds kan.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De DNS ligt er alweer een uurtje uit.
Ik heb de DNS van @home maar ingesteld.
Toch triest dat het zo moet...

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

Steffie

Opaque

Op donderdag 16 augustus 2001 03:04 schreef svdmeer het volgende:
De DNS ligt er alweer een uurtje uit.
Ik heb de DNS van @home maar ingesteld.
Toch triest dat het zo moet...
Wat is het ip daarvan ?

Ow laat maar, gebruik die van hieronder wel :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Als je toch een dns moet instellen, stel dan die van euronet in. Is een goede snelle, en vooral betrouwbare.

DNS = 194.134.5.5

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Chello suckt hier (Almere) nu ook heel hard, lijkt wel of hij alleen nog de plaatjes laat zien die in de cache staan...

• Thrillseeka
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Nah bij mij viel het gister avond wel mee had sinds een week weer normaal inet. had vrijdag al ff inet maar was zaterdag alweer pleiten toen mijn tweede kablemodem crashde.

Maaruh als je hun hlpdsk goed gebruikt ben je snel aan de buurt zorg enkelt wel dat ze je niet door schakkelen. EN btw je kan ze het best s'ochtends vroeg bellen dan is het lekker rustig heb ik gemerkt.

Lekker zijn is een gave :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=sg] naar [forum=4] :).

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 16 augustus 2001 04:20 schreef 007 het volgende:
Chello suckt hier (Almere) nu ook heel hard, lijkt wel of hij alleen nog de plaatjes laat zien die in de cache staan...
Geen last van gehad tussen 1:00 en 2:00 uur. Maar misschien had Chello toen ff een helder moment. Wel zie ik door CR veel (te veel) actieviteit op mijn modem. Ook mijn logs worden veel te snel te groot :( CR sux... :( (eindelijk een flame, die nix anders dan gepast is! ;))

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Vandaag is er in bepaalde gebieden een grote storing..... Chello hopt het binnen 1 dag op te lossen...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
De DNS doet het inderdaad niet. Heb dus maar ff een andere DNS server ingesteld en nu doet ie het weer.

Verwijderd

IK HEB HIER OOK LAST VAN!

Als dit morgen nog zo is, dan pak ik zo'n upc mannetje bij zijn haar!!!!!!!!!!!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik heb er al drie dagen last van. DHCP deed het ook niet.

Verwijderd

Ik heb er 1,5 dag last van gehad maar nu download ik nog maar rond de 3 kb ofzo :( Wat is er gvd hier aan de hand :( Zelfs mijn 33k6 modem is sneller

/edit

Ik zie dat me upload nu hoger is dan me download :D

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Heb er al 2 weken last van. Dan is de verbinding weer traag, dan weer helemaal geen verbinding... :(

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
Op donderdag 16 augustus 2001 14:02 schreef Terayonnetje het volgende:
IK HEB HIER OOK LAST VAN!

Als dit morgen nog zo is, dan pak ik zo'n upc mannetje bij zijn haar!!!!!!!!!!!
Nee.. dat zal helpen... |:(

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Even een serieuze vraag (aub geen flame ofzo)

Ik zit hier in Nijmegen, en sinds kort is het bij ons in de buurt mogelijk om ADSL te nemen (Basic & Advanced). We hebben nu Chello icm. Priority Telecom.
Is het verstandig om nu Priority Telecom & Chello op te zeggen en vervolgens terug te keren naar KPN om vervolgens MxStream te nemen? Het kost wel intotaal 2000,- voor een jaar (incl. overschijven, Ethernetmodem, abbo, etc).

Is er een grote kans dat UPC falliet gaat? Of zullen de diensten die UPC biedt worden overgenomen door bijv. Nuon.

Verwijderd

De afgelopen 3 dagen is het echt heel brak, iedereen die op het oude A2000-netwerk zit heeft er last van die ik ken van GoT.

Ik hoop dat het gauw opgelost is, het begint knap irritant te worden, het heeft het een tijd echt goed gedaan moet ik zeggen.

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op donderdag 16 augustus 2001 17:54 schreef Warbringer het volgende:

[..]

Nee.. dat zal helpen... |:(
Jammer dat ie niet in regio Eindhoven woont... Dan kwam ik 'm misschien nog tegen.. >:)

Maar ff serieus... Monteurs van Chello/UPC de huid volschelden danwel in elkaar slaan heeft natuurlijk helemaal geen zin... Die kunnen er ook niks aan doen...

Verwijderd

Volgens mij doet chello/upc dit express zodat we allemaal de helpdesk bellen. Ze zetten iedereen in de wachtstand en ze verdienen weer geld :)

• Pc123
De DNS problemen zijn hier Terayon/Gelderland opgelost maar de snelheid is echt :r :r :r

Normaal 160 kb/sec van UPC testserver, nu maximaal 20 kb/sec

Normaal meer dan 100 kb/sec van Nederlandse servers nu meestal 10 kb/sec

En amerikaaanse servers gaan nu meestal op 56k6 snelheid :(

Zijn er hier meer Terayon gebruikers in Gelderland met deze problemen?

• Pc123
Sorry, quote in plaats van edit knop :) Deze mag weg.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 20:11 schreef Pc123 het volgende:
De DNS problemen zijn hier Terayon/Gelderland opgelost maar de snelheid is echt :r :r :r

Normaal 160 kb/sec van UPC testserver, nu maximaal 20 kb/sec

Normaal meer dan 100 kb/sec van Nederlandse servers nu meestal 10 kb/sec

En amerikaaanse servers gaan nu meestal op 56k6 snelheid :(

Zijn er hier meer Terayon gebruikers in Gelderland met deze problemen?
Ik woon niet in Gelderland maar in Flevoland. Maar ik heb precies de zelfde probs alleen nog erger :( UPC testserver: 3,6 kb. Nderlandse servers: 1 kb ofzo

• Pc123
Op donderdag 16 augustus 2001 20:17 schreef Schuursleutel het volgende:

[..]

Ik woon niet in Gelderland maar in Flevoland. Maar ik heb precies de zelfde probs alleen nog erger :( UPC testserver: 3,6 kb. Nderlandse servers: 1 kb ofzo
ADSL is hier niet mogelijk, te ver van telcentrale, en de hoeveelheid storingen bij Chello is echt :r. Soms doet ie het 2 weken goed en dan opeens een paar dagen zoals nu dat echt niks het doet. En dan zou ik zoveel vertrouwen in UPC moeten hebben dat ik zo'n digitaal TV ding ga kopen zodat UPC winst gaat maken. Niet dus.

Verwijderd

Hier is adsl wel beschikbaar maar normaal heb ik nooit problemen met chello. Dit is pas de 2de x ofzo dat ik zolang problemen heeft. Maar iemand uit mijn straat die ook chello heeft die download nu gewoon vrolijk met 160 kb :(

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
mook onder nijmegen. net limburg is snelheid gewoon okay.. rond de 160 kb/s en dat is normaal ook wel mijn max.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Pc123
Heeft die persoon verderop in de straat een ander modem ofzo. De problemen zijn dus alleen op sommige plekken o.a. waar ik woon :(

Verwijderd

Nee ook gewoon terayon, net als mij. Alleen heeft die een nieuwere versie van de terayon modem.

Hij heeft ook maar 2 uur storing gehad en ik 1,5 dag ofzo

• Pc123
Die van mij is behoorlijk nieuw een paar maanden geleden nog vervangen omdat de bliksem m gesloopt had, duurde trouwens 3 weken bij UPC :(

• Pc123
Ik heb ook een gigantische packageloss, er zit echt iets mis in het netwerk. En het vervelende is dat behalve de DNS problemen (die weer opgelost zijn) en een news server er geen storingen bij de netwerk status staan. Dan vraag je je af of ze er wel iets aan doen :(

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ik heb al een jaar lang zo'n blauwe Terrayon.. 1 keer heeft ie er 15 minuuten uitgelegen, maar verder niets.

Snelheid is ook nog steeds hetzelfde als eerst (160/170KBps)

Lokatie: Helmond

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 21:17 schreef Phantom_ het volgende:
Ik heb al een jaar lang zo'n blauwe Terrayon.. 1 keer heeft ie er 15 minuuten uitgelegen, maar verder niets.

Snelheid is ook nog steeds hetzelfde als eerst (160/170KBps)

Lokatie: Helmond
Jij hebt geluk :'( Ik zit hier nog steeds met 6 kb te downloaden en te uploaden met 16 kb

• Pc123
Op donderdag 16 augustus 2001 21:22 schreef Schuursleutel het volgende:

[..]

Jij hebt geluk :'( Ik zit hier nog steeds met 6 kb te downloaden en te uploaden met 16 kb
Zulke snelheden heb ik nu ook, 's avonds gaat het alleen maar slechter. Als het morgen nog niet opgelost is (dit duurt al dagen) dan ga ik toch maar eens bellen, al denk ik niet dat het helpt, de service bij UPC is echt klote.

• Pc123
(netwerk)Naar aanleiding van de stroomstoring in de elektriciteitsvoorziening van afgelopen dinsdag zijn er een aantal voedingen van belangrijke servers (DHCP/DNS) defect geraakt. Deze zijn nu vervangen, waardoor de problemen nu geheel zijn opgelost.

Ze weten volgens mij niet eens dat er een storing is!!! :( :( :( :r :r :r

Verwijderd

Maar 1 ding is wel heel vaag hoor. Er zijn altijd maar een paar mensen uit een buurt die slechte verbinding hebben. De rest heeft gewoon goeie verbinding. Dat vind ik gewoon raar :?

• Pc123
Ik snap het ook niet, internet via de kabel is niet zo stabiel. Ik hoop maar dat het morgen beter wordt. Het zijn waarschijnlijk problemen bij de HUB's ofzo.

Verwijderd

Jup denk het ook

• fulgore
  • Laatst online: 22-05 12:29

fulgore

goud

Maken de Chello gebruikers wel regelmatig (elke dag) gebruik van de test server van chello ?

http://test.brabant.upc.nl

Zo niet dan krijgen we dus nooit een deel van ons geld terug. :O

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Verwijderd

Ja doen ik maar meestal krijg ik timeouts ofzo.

• fulgore

fulgore

goud

Op donderdag 16 augustus 2001 01:33 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Ik woon in Amsterdam - Osdorp...

Volgens een mede Chello gebruiker, zijn ze bij Chello bezig met het aansluiten van nieuwe randapparatuur, maar dat lijkt me sterk...

Damn waar blijven Bredband en Cistron?!? |:(
Volgens mij hebben wij binnenkort geluk *D

Bredband in Amsterdam
In Amsterdam legt Bredband haar netwerk in fasen aan. Naast een deel van Osdorp worden in de tweede helft van 2001 grote delen van Oud-West aangesloten op het Bredbandnetwerk.
Bewoners van de aangegeven gebieden (Oud-West en Osdorp) kunnen contact opnemen met onze klantenservice voor meer informatie. *D

• fulgore

fulgore

goud

Op donderdag 16 augustus 2001 22:38 schreef Schuursleutel het volgende:
Ja doen ik maar meestal krijg ik timeouts ofzo.
Hehe, slim van ze, komt de gemiddelde test snelheid dus ook nooit onder de grens dat ze moeten betalen. Heel slim. :r :r :r

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 22:33 schreef fulgore het volgende:
Maken de Chello gebruikers wel regelmatig (elke dag) gebruik van de test server van chello ?

http://test.brabant.upc.nl

Zo niet dan krijgen we dus nooit een deel van ons geld terug. :O
Ik dacht dat we geld terug zouden krijgen als Chello er langer dan 24 uur uit zou liggen. Dat is in Almere volgens mij zeker wel het geval geweest.

Die test loopt nu trouwens met maar liefst 1 kbyte/s.

• fulgore

fulgore

goud

Op donderdag 16 augustus 2001 22:50 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Ik dacht dat we geld terug zouden krijgen als Chello er langer dan 24 uur uit zou liggen. Dat is in Almere volgens mij zeker wel het geval geweest.

Die test loopt nu trouwens met maar liefst 1 kbyte/s.
3. Voorwaarden van de collectieve vergoedingsregeling voor chello klanten
a. Op basis van de meetresultaten van het UPC Prestatie meetinstrument (test.net.upc.nl) stelt UPC maandelijks per 'hub' (wijkknooppunt) vast of de klanten voor een korting van f 15,- (€ 6,81) in aanmerking komen. Klanten binnen een hub komen voor een korting in aanmerking indien de gemiddelde tijd die nodig is om een bestand van 1MB en een bestand van 5 MB te downloaden, gemeten binnen die hub van het UPC netwerk, langer duurt dan 1 minuut respectievelijk 4,5 minuten. Gemeten wordt over een periode van een kalendermaand.
b. De vaststelling van een korting vindt als volgt plaats:
1. Klanten kunnen met behulp van het UPC Prestatie meetinstrument de kwaliteit van hun verbinding testen. Het meetinstrument toont onder andere de prestaties per postcode gebied. Het Prestatie meetinstrument is gevalideerd door een onafhankelijk instituut, de Universiteit van Gent.
2. Een hub gebied komt alleen in aanmerking voor restitutie als de meetresultaten voor de betreffende periode representatief zijn. UPC stelt hiervoor als ondergrens dat tenminste honderd verschillende klanten gedurende de periode meetresultaten hebben gegenereerd. Tevens moeten er van elk van beide bestanden ten minste 50 metingen gedaan zijn. Aanvullende maatregelen kunnen worden genomen om te voorkomen dat misbruik gemaakt wordt of dat de metingen door een beperkt aantal chello klanten worden beïnvloed.

UPC zal haar klanten op adequate wijze informeren over het Prestatie meetinstrument (o.a. via haar websites).
(Het prestatie meetinstrument is alleen bedoeld en toegankelijk voor chello klanten)

Ja SURE :r

Lees voor nog meer vergoedingen
http://www.upc.nl/garantieplan/

• Pc123
Ik ben dus zeker niet de enige die problemen heeft, en UPC maakt meestal zeker geen haast om problemen op te lossen.

• fulgore

fulgore

goud

Op donderdag 16 augustus 2001 23:04 schreef Pc123 het volgende:
Ik ben dus zeker niet de enige die problemen heeft, en UPC maakt meestal zeker geen haast om problemen op te lossen.
Ha, dacht je dat dan :?

Maar ik heb ff een rekensommetje gemaakt van bredband :

Het Bredband Internet abonnement kost € 29,00 (ƒ 63,91) per maand. Voor de aansluitkosten betaalt u éénmalig € 50,00 (ƒ 110,19).
Voor extra gebruikers geldt een tarief van € 2,50 (ƒ 5,51) per gebruiker per maand. Elke gebruiker krijgt een eigen e-mailadres en een eigen home page.

Inbegrepen is 2 gigabytes (GB) aan internetverkeer. Als u in een bepaalde maand meer dan 2 GB internetverkeer gebruikt, krijgt u van ons een melding. Hierbij kunt u aangeven of u extra internetverkeer wilt afnemen. Hiervoor gelden de volgende tarieven:
- 2 tot 12 GB: € 0,50 per 0,1 GB
- 12 tot 22 GB: € 0,40 per 0,1 GB
- meer dan 22 GB: € 0,35 per 0,1 GB

Dus ff snel een rekensommetje ervan uitgaande dat we toch meer dan 22 GB per maand verbruiken komen we op het lieve sommetje van:

63,91 + ((0,35 x 2,20371 = 0.7712985) x 22/0,1) = fl 233.59567 per maand.

Mmmm, dat valt me nog mee voor een 10mb verbinding. ;)

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 21:36
Misschien domme vraag hoor, maargoed. Mijn huisgenoot en ik hebben net een paar dagen Chello (A'dam oud zuid). Hij heeft het wel al aan de praat gehad (Red Hat 7.1) en mij (MandrakeFreq#2, zegmaar Mandrake 8) lukt het wel om DHCP gegevens op te halen maar iets pingen, ho maar.

Nou heb ik al een hoop faqs bekeken maar die gaan allemaal over Terayon of Com21 modems. Die van ons is een Arris Cornerstone cable modem. Enig idee wat er aan de hand kan zijn :? bvd.

Verwijderd

YESSSS :) :) :)

Eindelijk chello werkt weer normaal :) Downloaden gaat nog nietzo snel als vroeger (160 kb) maar gaat nu rond de 110 kb

• Pc123
Jah bij mij ook,

nog niet zo snel als vroeger maar hij doet het wel weer, maar het is pas ochtend, dus... laten we hopen dat het straks niet weer slechter wordt.

Chello doet het bij mij prima onder Mandrake 8, gewoon cable internet, goede nic uitkiezen, DHCP aanzetten, verder niks invullen, als ie vraagt welk DHCP progje ie moet gebruiken m op de standaard laten staan en het werkt meteen. (Terayon)

• Pc123
:( :( :( :( :( :(

Hij wordt al weer veel langzamer nu het al later op de ochtend is, volgens mij is er helemaal niks verbeterd, ik ga straks toch maar bellen al weet ik al dat het niet helpt.

• Pc123
Ik probeer ze al een paar keer te bellen, op dit moment is de wachttijd meer dan 30 minuten @*$(&$(*$ :( :( :( :r :r :r

Verwijderd

chello zuigttttt. Als het internet uitvalt, dan draai ik de dns nummers om en dan doet internet weer ff :? vage zooi

• Mior
Hij is bij mij nu ook iets trager als normaal...
code:
1
source.iso:  ETA:  62:34  107.36/641.19 MB  145.63 kB/s

Verwijderd

traag is het idd wel.. maar word vanzelf wel beter dus geen reden om te klagen :+

Verwijderd

Hmmz ik was ff weg maar ik download nu ook weer max met 15 kb :( :( :(

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 13:50 schreef mafiasven het volgende:
traag is het idd wel.. maar word vanzelf wel beter dus geen reden om te klagen :+
Het wordt natuurlijk nooit vanzelf beter. Als je je hand eraf hakt wordt-ie ook niet vanzelf beter.
Er zal altijd IEMAND iets aan moeten verbeteren 8-)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
> Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 999.99 seconden

Chello heeft het kilo problerem :(
En echt beter is het niet geworden.

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 23:46 schreef Pilletje het volgende:

[..]

Het wordt natuurlijk nooit vanzelf beter. Als je je hand eraf hakt wordt-ie ook niet vanzelf beter.
Er zal altijd IEMAND iets aan moeten verbeteren 8-)
[bijdehand mode] ja je hebt gelijk... [/bijdehand mode]
maar ik bedoel thuis ;)
zolang ik maar kan i-netten vink t best :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ook zo leuk:
08:24: 0900-1580: De klantenservice is op dit moment gesloten. Wij zij geopend van acht uur 's ochtends tot ...............

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
haha, ik heb de laatste tijd ook veel problemen met ze gehad eerst twee en een halve week bezig geweest voor een retou signaal probleem in de cai installatie, En nu had ik gister een download snelheid van 30 kb/s rrrr dus ik maar weer gebeld dus hun kijken naar de download test van mij ja je hebt gelijk :Z . Dus zeggen hun we zetten je in een ping status en je moet 24 uur per dag je pc aan latenstaan (staat i toch altijd) en je moet 2 download testen per dag doen. en dit drie dagen lang. Nu komt het leukste ik moet HUN TERUG BELLEN :r Heeft iemand anders dit ook wel is meegemaakt :?

[edit] oja btw ik heb dinsdag een brief op de post gedaan voor een over zetting van automatische incasso naar acceptgiro nu is het leuke ik krijg een een bevestegings brief dat het gewijzigd :+
[edit]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
09:00: Ik automatisch postcode invullen, 1. Al onze medewerkers zijn in gesprek.
10:00: Ik luister nu wel: Op dit moment is onze klantenservice gesloten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wist niet dat het weekend was |:(
Dus zei konden er ook niet veel aan doen. Ik kreeg trouwens ook het verhaal van die download tests en ping monitor.

Hij dus eerst vragen om mijn postcode, maar die moet je in het begin al intoetsen (onnodig dus).
Hij vraagt of ik een firewall heb, die moest uit. Hij kon mij dus eerst niet pingen, pas na een tijdje. Maar dat kwam dus gewoon door de slechte verbinding, want pings waren toegestaan.

Dat ik de download test al 20x had gedaan met telkens als resultaat: zeer-traag maakte weinig uit, die moest ik tijdens die 3 dagen gewoon nog een paar keer doen.

Uiteindelijk begreep hij dat de verbinding zo slecht was dat een ping monitor ook geen zin had. Hij zei dat er problemen waren in Almere en dat eraan gewerkt werd. Als het over een tijdje nog zo was, mocht ik terugbellen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 11:58 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ik wist niet dat het weekend was |:(
Dus zei konden er ook niet veel aan doen. Ik kreeg trouwens ook het verhaal van die download tests en ping monitor.

etc..
Waar in almere woon je :?

• Paitor
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Heb ik ook gehad, maar ik heb mijn dns gelijk veranderd.
Als je de dns omzet naar 194.134.5.5 heb je er (waarschijnlijk) geen last van. Ik kon dus alleen op msn, internet en icq deden het niet.

ps. woon in Almere-Muziekwijk.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Ik kan hier alles gewoon doen maar heb wel een SUPER SNELHEID van 3 kb per seconde!!! :'(

Ik woon trouwens in Almere-buiten, Landgoederenbuurt

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik woon in Almere Verzetswijk. DNS veranderen verhoogt de snelheid niet. Ik zit dus ook met die 3 kb/s.

Verwijderd

Hmmz

Vaag probleem hoor dat het alleen in Almere is!

En dat het niet overal in Almere is.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Er zijn vijf hubs in almere, zie http://test.brabant.upc.nl/resultaten/hub/nu.html

Misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ik zit op HUB AL01.

• Pc123
Niet alleen Almere hoor, hier in Gelderland ook alleen maar problemen, ik heb ze gebelt, ja er zijn wat problemen met een paar routers, in de loop van volgende week hopen we het opgelost te hebben. Anders moet je maar nog een keer bellen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 16:48 schreef Pc123 het volgende:
Niet alleen Almere hoor, hier in Gelderland ook alleen maar problemen, ik heb ze gebelt, ja er zijn wat problemen met een paar routers, in de loop van volgende week hopen we het opgelost te hebben. Anders moet je maar nog een keer bellen.
Waarom zetten ze dat dan niet op de site?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 18:57
--=== CHELLO RULEZZZ ===-- Ik heb al 2 jaar een Chello aansluiting(Arnhem) en nooit problemen op 1x na dan, toen was er een eikel in mijn straat die zijn terayonmodem probeerde te flashen. Gevolg hele straat werd afgesloten en alleen ik werd niet meer aangesloten. Komt er een monteurtje langs komt alles fixen. Vroeg hij mijn snelheid was toen zei ik matig(was gewoon goed), heeft die monteur bij de wijkcentrale de versterker van onze aansluiting verhoogd wat denk je: Veel betere beeldkwaliteit en download 9 v/d 10 x 180kb/s !!!!!!

O ja er zijn ook van die mensen die al beginnen te bellen als ze 1minuut geen verbinding hebben --> TRIEST

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dan mogen ze wel wat abonnementsgeld terugstorten als het nog een week duurt.

Wat is de URL van de netwerk status pagina van Chello eigenlijk? Ik kon er geen link naar vinden op de gewone chello site.

• Pc123
Op zaterdag 18 augustus 2001 17:40 schreef renzo4000 het volgende:
--=== CHELLO RULEZZZ ===-- Ik heb al 2 jaar een Chello aansluiting(Arnhem) en nooit problemen op 1x na dan, toen was er een eikel in mijn straat die zijn terayonmodem probeerde te flashen. Gevolg hele straat werd afgesloten en alleen ik werd niet meer aangesloten. Komt er een monteurtje langs komt alles fixen. Vroeg hij mijn snelheid was toen zei ik matig(was gewoon goed), heeft die monteur bij de wijkcentrale de versterker van onze aansluiting verhoogd wat denk je: Veel betere beeldkwaliteit en download 9 v/d 10 x 180kb/s !!!!!!

O ja er zijn ook van die mensen die al beginnen te bellen als ze 1minuut geen verbinding hebben --> TRIEST
Dan heb je heel veel geluk, ik kan met mijn terayon modem nu al dagen niet meer dan 10-20 kb/sec halen met heel veel geluk, enorme ping en package loss, online gamen niet mogelijk, heel veel timeouts.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 17:40 schreef renzo4000 het volgende:

Nou heb je daar geluk mee hoor. Maar ik vind het niet kunnen dat je 1 week bijna geen verbinding hebt en moeizaam met 10 kb kan downloaden!
Dus ik vind dat ze best wat geld mogen terugstorten

Verwijderd

Vaag genoeg kan ik wel redelijk goed online spelen met een normale ping. Oke soms schiet het zomaar naar 1000 voor 5 min ofzo. Ik snap het allemaal niet meer hoor wat er aan de hand is :?

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
same here......ik zit op chello brabant (al woon ik in limburg....???) en de download is super hoog....alleen loop het internet super vaak vast.....en dat is bij meer mensen in de straat zo....zucht......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ping is momenteel niet zo'n probleem. Packet loss wel.

--- www.chello.nl ping statistics ---
1018 packets transmitted, 522 packets received, 48% packet loss
round-trip min/avg/max/mdev = 29.867/36.757/49.966/4.780 ms

Verwijderd

Man downloaden gaat nu met 509 bytes per sec van de upc test server. Dit is echt triest. Volgens mij doet chello niks aan de problemen!

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:20 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ping is momenteel niet zo'n probleem. Packet loss wel.

--- www.chello.nl ping statistics ---
1018 packets transmitted, 522 packets received, 48% packet loss
round-trip min/avg/max/mdev = 29.867/36.757/49.966/4.780 ms
hoe zie je wat je packetloss is

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nou, dat staat op de 3e regel aan de rechterkant.

Verwijderd

Ik bedoel hoe kan dat zelf testen

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
dit haal ik met de test server

Behaalde download snelheid: 1240 Kbit/sec
155.0 KByte/sec
19.4 x ISDN
De behaalde snelheid is: perfect
Conclusie: Op dit moment heeft u een perfecte download snelheid

Postcode 7151
IP adres ***.**.**.**
Tijdstip van de meting 2001-08-18 18:33:01
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 5.66 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows NT 5.0)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 18:35 schreef B-BRAIN het volgende:
dit haal ik met de test server

Behaalde download snelheid: 1240 Kbit/sec
155.0 KByte/sec
19.4 x ISDN

Postcode 7151
IP adres ***.**.**.**
Tijdstip van de meting 2001-08-18 18:33:01
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 5.66 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 877 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows NT 5.0)
:9~

Ik wilde dat ik dat haalde

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
is dat nou zo snel?

en we gamen met 2 man op een server met een ping van 40 gisteravond(urbanterror)

dus das wel lekker goed

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, dat is redelijk snel.

Met ping -t www.chello.nl kun je het zelf testen in Windows.

• Pc123
Op zaterdag 18 augustus 2001 18:49 schreef B-BRAIN het volgende:
is dat nou zo snel?

en we gamen met 2 man op een server met een ping van 40 gisteravond(urbanterror)

dus das wel lekker goed
Dat heb ik normaal dus ook maar sinds een week niet meer, nu heeft ie vaak timeouts en download ik met 10-20 kb/sec.

Ze hebben dus ergens een kapotte router, maar ik weet niet hoe lang het gaat duren voordat het probleem wordt opgelost.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
mmm ik zie net op http://test.brabant.upc.nl/bb/ dat de site van chello er uit ligt :P en jahoor.... hij ligt eruit. btw gaat goed weer met chello tucows er uit chello.nl eruit snelheid is niet om aan tezien :r maargoed het komt wel goed over een week of 5 :Z

• Mior
Behaalde download snelheid: 1257 Kbit/sec
157.1 KByte/sec
19.6 x ISDN

Postcode 5701
IP adres 212.187.84.133
Tijdstip van de meting 2001-08-19 10:18:22
Tijdsduur van download
(minus tijd opvullen TCP buffer) 31.65 seconden
Bestandsgrootte
(minus TCP buffer) 4973 Kbytes
Client software Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0b; Windows NT 5.0)
Nix mis mee...

Hebben de mensen die er WEL last van hebben een andere modem of zo? (ik heb iets gehoord van oudere versies van de Terrayon modem. Iets groter als de blauwe, en een zwarte kleur).

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, ik heb toevallig inderdaad een zwarte Terayon. Het vreemde is dat hij 's nachts na 02:00 ongeveer wel op volle snelheid werkt. Zou het misschien te maken hebben met TV zenders die recent gewijzigd zijn en die storen, maar die 's nachts niet uitzenden?

Ik weet dat er normaal andere frequenties gebruikt worden, maar zou dit toch kunnen door interferentie of iets anders?

Wat me ook opvalt is dat een ping naar de eerste hop geen packet loss heeft.

Bezig met tracen van route naar chello.nl [212.83.64.248]
voor maximaal 30 hops:

1 25 ms 24 ms 24 ms a137001.upc-a.chello.nl [62.163.137.1]
2 59 ms * * atm11-0.ah00rt04.brain.upc.nl [212.142.26.114]
3 * 35 ms 37 ms srp8-0.ah00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.50]
4 * 41 ms 37 ms srp0-0.am00rt02.brain.upc.nl [212.142.32.2]
5 * 34 ms 42 ms srp0-0.am00rt06.brain.upc.nl [212.142.32.44]
6 43 ms * 39 ms nl-ams-rd-01-pos-4-0.chellonetwork.com [213.46.1
61.53]
7 40 ms 44 ms 54 ms nl-ams-ra-02-pos-3-0.chellonetwork.com [213.46.1
61.38]
8 44 ms 43 ms * nl-ams-ms-01-vlan-3.chellonetwork.com [213.46.16
1.7]
9 41 ms 46 ms 42 ms chello.nl [212.83.64.248]

Dit duidt er toch op dat de kabelverbinding zelf goed werkt, maar dat het in het chello netwerk fout gaat? Of zit er na de eerste hop weer een stuk coax/kabel in plaats van ethernet of iets beters?

0900-1580: Op dit moment is er een storing in uw regio. Deze verwachten we binnen 2 dagen te hebben opgelost. :(

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:51
het wordt hier met de dag erger....ik krijg nu elke keer een explorer error en moet dus internet explorer afsluiten...zou je zeggen ligt aan internet explorer....maar nee....netscape doet het ook?? Heeft dit ook met die storing te maken????

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 10:20 schreef Phantom_ het volgende:

[..]

Nix mis mee...

Hebben de mensen die er WEL last van hebben een andere modem of zo? (ik heb iets gehoord van oudere versies van de Terrayon modem. Iets groter als de blauwe, en een zwarte kleur).
Ik heb ook nog zo grote zwarte modem. Maar hoe zou het daar
aan kunnen liggen?

Trouwens als ik na 2.00 download gaat het nog steeds traag :(

• Pc123
Ik heb gewoon een net nieuw blauw Terayon modem. Werkte altijd perfect tot een week geleden.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zondag 19 augustus 2001 13:55 schreef Schuursleutel het volgende:

[..]

Ik heb ook nog zo grote zwarte modem. Maar hoe zou het daar
aan kunnen liggen?

Trouwens als ik na 2.00 download gaat het nog steeds traag :(
Daar ligt het dus zo te zien niet aan, omdat de verbinding naar de eerste hop wel goed is. Die eerst hop is toch niet je kabelmodem zelf he? Want daarvan heb ik ook wel eens iets gehoord.

Ik bedoelde wel 02:00 's nachts, niet 's middags.

Verwijderd

Jup ik bedoel ook snachts

Maar hoe lang gaat dit Godverdomme nog duren? Ik kan nix downloaden want ik krijg altijd timeouts. Je kan bijna niet normaal surfen omdat het zo super traag is. Doen ze eigelijk er wel wat aan?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh, misschien dat het gisteren later snel werdt, maar vanmorgen was het nog even redelijk snel. Waarschijnlijk doen ze vandaag niks en hebben ze er daarom twee dagen van gemaakt.

• Pc123
Als ik de helpdesk bel krijg ik niet het bandje dat er een storing is, maar die is er dus wel ??!! Ik vrees dat dit heel lang gaat duren.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Na 0900-1580, 1380, 1, 1, 4 krijg ik te horen dat er een storing is. Hoe lang die duurt hoor ik nu niet meer.
Pagina: 1 2 Laatste