Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:29
andreZH schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:42:
Rare is dat je bij hypotrust je hypotheek tegen 150€ administratie vergoeding zelf kan omzetten van aflossingsvrije hypotheek naar een lineaire hypotheek zonder tussenkomst van een adviseur. Dat doet m'n maandlasten stijgen van 220 naar 600€ in de maand wat nog steeds een schijntje is gezien normale huurprijzen op de markt in Zuid-holland
Dit is precies de reden dat je nog even langs een adviseur moet: je begrijpt de werking achter de regels die de bank hanteert niet.

Met het omzetten van aflossingsvrij naar lineair wordt het risico voor de bank verlaagd. Immers, mocht je over 10 jaar financiële in de shit zitten, is met aflossingsvrij het hele bedrag nog openstaand (afgezien van vrijwillige aflossingen), terwijl na een omzetting naar lineair er al 1/3e afgelost is. Die aflossing is maar mooi alvast binnen!

In jouw huidige situatie wordt het risico voor de bank juist sterk verhoogd. In plaats van dat er twee inkomens zijn om te kunnen vorderen, is er straks nog maar één inkomen. Los van dat daarmee per direct de LTI fors verhoogd wordt en opnieuw getoetst moet worden, groeit ook het risico dat de bank nooit haar geld krijgt. Immers: de kans dat jij alleen door tegenslagen je inkomen vrijwel volledig verliest is veel groter dan dat jullie beiden je inkomen vrijwel volledig zullen verliezen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07-2024
Taxatie is binnen 228000€
en ik heb een omzetting voorstel gehad van de hypotheek bank. Deze had ik zelf aangevraagd omdat bij verandering van de hypotheek het aflossingsvrije deel moet worden omgezet naar lineaire of andere vorm van aflossen.

Voor uw Lineaire hypotheek van € 42.431,20 betaalt u de eerste maand:
- Bedrag dat u betaalt aan rente € 8,84
- Bedrag dat u terugbetaalt € 192,87

Voor uw Lineaire hypotheek van € 83.907,00 betaalt u de eerste maand:
- Bedrag dat u betaalt aan rente € 17,48
- Bedrag dat u terugbetaalt € 384,89

Doorlopende kosten
Premie overlijdensrisicoverzekering (ORV) Niet bekend
Totaal betaalt u de eerste maand dit bedrag voor uw hele lening € 604,08

Verder nog geen ontwikkelingen, afwachten nu ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:29
andreZH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:15:
Taxatie is binnen 228000€
en ik heb een omzetting voorstel gehad van de hypotheek bank. Deze had ik zelf aangevraagd omdat bij verandering van de hypotheek het aflossingsvrije deel moet worden omgezet naar lineaire of andere vorm van aflossen.

Voor uw Lineaire hypotheek van € 42.431,20 betaalt u de eerste maand:
- Bedrag dat u betaalt aan rente € 8,84
- Bedrag dat u terugbetaalt € 192,87

Voor uw Lineaire hypotheek van € 83.907,00 betaalt u de eerste maand:
- Bedrag dat u betaalt aan rente € 17,48
- Bedrag dat u terugbetaalt € 384,89

Doorlopende kosten
Premie overlijdensrisicoverzekering (ORV) Niet bekend
Totaal betaalt u de eerste maand dit bedrag voor uw hele lening € 604,08

Verder nog geen ontwikkelingen, afwachten nu ...
Je had zelf een omzetting aangevraagd? Het is namelijk volgens de regels niet nodig om je aflossingsvrije gedeelte volledig om te zetten naar linear. Een gedeelte zou afhankelijk van de situatie mogelijk wel moeten.

offtopic:
nog gefeliciteerd met je verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
offtopic:
nog gefeliciteerd met je verjaardag
Dankjewel 😊

Ik heb die zelf aangevraagd en het voorstel naar de financieel adviseur gestuurd samen met het taxatierapport.

Naar wat ik begrepen heb moet de bank aflossingsvrije hypotheken omzetten naar een lineaire of annuïteiten hypotheek als er iets aan het contract veranderd.
Dus door op eigen initiatief dat te veranderen hoop ik men zonder voorwaarden het hoofdelijk ontslag accepteert.
vandaar ....

Nog even dit,
Met een overwaarde van bijna 50% is het risico voor de bank 0,
de bank kan altijd verkopen en haar geld terug krijgen. ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:29
andreZH schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:00:
[...]

Dankjewel 😊

Ik heb die zelf aangevraagd en het voorstel naar de financieel adviseur gestuurd samen met het taxatierapport.

Naar wat ik begrepen heb moet de bank aflossingsvrije hypotheken omzetten naar een lineaire of annuïteiten hypotheek als er iets aan het contract veranderd.
Dus door op eigen initiatief dat te veranderen hoop ik men zonder voorwaarden het hoofdelijk ontslag accepteert.
vandaar ....

Nog even dit,
Met een overwaarde van bijna 50% is het risico voor de bank 0,
de bank kan altijd verkopen en haar geld terug krijgen. ...
Dan klopt je informatie helaas niet. (was die adviseur toch misschien zn geld waard :)). Er worden namelijk nog steeds aflossingsvrije hypotheken verstrekt.

Maar los van de regels. Als jij van je aflossingsvrij gedeelte af wilt en dit lineair wilt aflossen is dat prima natuurlijk. Met een maandlast van 600€ (eerste maand) kan ik me dat ook wel goed voorstellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreZH
Dat kan inderdaad dat m'n informatie niet klopt,
maar ik heb zoveel brieven gehad van de bank of ik mn hypotheek kosteloos wil veranderen naar een lineaire hypotheek. Dit terwijl hypotheek veranderen eigenlijk niet kan volgens de voorwaarden van de hypotheek dus ik ging er van uit de bank er belang bij heeft.

Ik wilde dus een coulance regeling:
Ik zet de hypotheek om naar lineaire hypotheek en hoopte de bank akkoord zou gaan met het hoofdelijk ontslag.

Het doel is de Euribor hypotheek te behouden,
De rente is nu voor 3 maanden vast gezet op 0,25%
dat de aflossing naar 580€ gaat maakt me niet uit.
Dat spaar ik gewoon via een omweg in m'n huis.

Maar dat kon dus niet zonder adviseur ...

Nu draait alles,
dus afwachten waar de adviseur mee terug komt.

[ Voor 14% gewijzigd door andreZH op 18-04-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Update: Het Voorstel van de hypotheek bank wilde de hypotheek bank gelijk maar doorvoeren terwijl het in beginsel een offerte was.
De adviseur heeft nu de offerte afgewezen en het voorstel ingediend in combinatie met het de aanvraag hoofdelijk ontslag.

Verder heb ik een beschikking van de rechtbank gekregen en een akte van berusting getekend.

[ Voor 5% gewijzigd door andreZH op 26-04-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Update: Geen nieuws van de adviseur of de hypotheek bank. Inmiddels is de inflatie op jaarbasis tot 4,2% opgelopen en kun je je afvragen of een Euribor nog steeds de beste optie is en of een hypotheek met een looptijd van 10 of meer jaar geen betere is.
Maar goed als je niets hoort weet je nog niets ook ...
We wachten af ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

andreZH schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 18:55:
Update: Geen nieuws van de adviseur of de hypotheek bank. Inmiddels is de inflatie op jaarbasis tot 4,2% opgelopen en kun je je afvragen of een Euribor nog steeds de beste optie is en of een hypotheek met een looptijd van 10 of meer jaar geen betere is.
Maar goed als je niets hoort weet je nog niets ook ...
We wachten af ...
4,2 was ergens in de VS toch?
In de EU/NL zit het nog ergens onder de 2%
https://www.cbs.nl/nl-nl/...s/inflatie-internationaal

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
YakuzA schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:42:
[...]

4,2 was ergens in de VS toch?
In de EU/NL zit het nog ergens onder de 2%
https://www.cbs.nl/nl-nl/...s/inflatie-internationaal
Ja nog wel,
Maar benzine is 50% duurder hout 20 enz enz,
kwestie van tijd en de rente neemt een vlucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andreZH
Goed,
Nieuws, wat ik dus niet wist en waar ik dus bang voor was is een feit. Maar niemand zegt je hoe het zit ook niet als je je blauw betaald aan vergoedingen.

De adviseur was niet mijn adviseur en de nieuwe moest dus door de hypotheekbank als mijn adviseur ingeschreven worden... Dit heeft de afgelopen weken geduurd. Vandaag heeft mijn adviseur goedkeuring van de hypotheekbank gekregen om te mogen optreden als mijn adviseur.

In dezelfde mail staat dus doodleuk dat ik aanvullende documenten moet aanleveren

-(Concept)akte van scheiding en verdeling; (deze moet door een notaris opgesteld worden)
- Bewijs van inschrijving van de scheiding bij de burgerlijke stand.
- werkgeversverklaring ( niet ouder dan 2 maanden)
- recente salarisstrook (niet ouder dan 2 maanden`)

(Concept)akte van scheiding en verdeling,
Dit is effectief het overschrijven van de woning en hypotheek bij de notaris. Dan staat het huis EN hypotheek op mijn naam .... Klaar
Maar nu moet het dus via de moeilijke (dure) weg tja ... Tis niet anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:47
andreZH schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:55:
In dezelfde mail staat dus doodleuk dat ik aanvullende documenten moet aanleveren

-(Concept)akte van scheiding en verdeling; (deze moet door een notaris opgesteld worden)
- Bewijs van inschrijving van de scheiding bij de burgerlijke stand.
- werkgeversverklaring ( niet ouder dan 2 maanden)
- recente salarisstrook (niet ouder dan 2 maanden`)

(Concept)akte van scheiding en verdeling,
Dit is effectief het overschrijven van de woning en hypotheek bij de notaris. Dan staat het huis EN hypotheek op mijn naam .... Klaar
Maar nu moet het dus via de moeilijke (dure) weg tja ... Tis niet anders
Zo verrassend is dat toch niet? Dat is anderhalf maand geleden al uitgebreid in dit forum besproken. En had je met een minuut Googlen ook geweten. In een convenant kun je de afspraken onderling regelen, maar voor onroerend goed zul je de eigendomsverhouding altijd via de notaris moeten vastleggen. Dat jij de woning 'krijgt' ligt naar de bank toe dus pas werkelijk vast als je dat bij de notaris hebt vastgelegd.

Dat je een recente werkgeversverklaring en salarisstrook nodig hebt is ook standaard en dus niet echt schokkend dat dit opnieuw moet als je proces zo lang loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:27:
[...]

Zo verrassend is dat toch niet? Dat is anderhalf maand geleden al uitgebreid in dit forum besproken. En had je met een minuut Googlen ook geweten. In een convenant kun je de afspraken onderling regelen, maar voor onroerend goed zul je de eigendomsverhouding altijd via de notaris moeten vastleggen. Dat jij de woning 'krijgt' ligt naar de bank toe dus pas werkelijk vast als je dat bij de notaris hebt vastgelegd.

Dat je een recente werkgeversverklaring en salarisstrook nodig hebt is ook standaard en dus niet echt schokkend dat dit opnieuw moet als je proces zo lang loopt.
Dat klopt,
dat kan dus zonder financieel adviseur ...
Het punt van dit draadje 🙄
BTW het is andersom,
als de notaris heeft vastgelegd dat de woning mijn bezit is, dan ligt het hypotheekrecht ook bij mij en niet meer bij mijn ex simpelweg omdat zij geen eigenaar meer is ...

Ppffff wat een gezeik zeg 😥

[ Voor 14% gewijzigd door andreZH op 15-05-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiksiki
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-06-2024
[

[ Voor 99% gewijzigd door fiksiki op 15-05-2021 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harm2211
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-05 20:45
andreZH schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Dat klopt,
BTW het is andersom,
als de notaris heeft vastgelegd dat de woning mijn bezit is, dan ligt het hypotheekrecht ook bij mij en niet meer bij mijn ex simpelweg omdat zij geen eigenaar meer is ...

Dan heeft je ex geen huis meer en is ze nog wel hoofdelijk aansprakelijk voor de financiering. Zal ze vast leuk vinden. Het hypotheekrecht ligt trouwens bij de bank en niet bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Dat klopt,
BTW het is andersom,

(Concept)akte heeft verder geen invloed vziw, pas zodra een akte gepasseerd is, klopt dat.

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 15-05-2021 12:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
YakuzA schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:22:
[...]

(Concept)akte heeft verder geen invloed vziw, pas zodra een akte gepasseerd is, klopt dat.
Dus het concept akte moet ik naar m'n adviseur sturen die stuurt het naar de bank die sturen een akte van ontslag terug en die gast naar de notaris die het inschrijft bij het kadaster?
Als ik het goed begrijp werkt het zo ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
qadn schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:05:
Ik ben het met je eens dat 1000 euro voor zo weinig moeite heel veel is.
Daarvoor zou ik minimaal een dagdeel aan werk verwachten.

Ik weet dat je tegenwoordig voor eenvoudige gevallen zonder adviseur "mag" van een antal hypotheekverstrekkers. Maar ik vermoed dat jou situatie als complex geld.
(hoewel dat met voldoende inkomen natuurlijk best meevalt).

Het probleem zit bij je bank dat die voor de werkverschaffing van de adviseurs zorgen ;)
Ik heb verder geen hele concrete tips.
Hetzelfde wordt ook over ICT-ers gezegd. Waarom is dat allemaal zo duur? Kan toch allemaal in veel minder uren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

andreZH schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Dus het concept akte moet ik naar m'n adviseur sturen die stuurt het naar de bank die sturen een akte van ontslag terug en die gast naar de notaris die het inschrijft bij het kadaster?
Als ik het goed begrijp werkt het zo ...
Zo gaat het idd dacht ik.
Als de akte weer bij de notaris ligt moet je daar langs om te tekenen voordat de notaris dit weer in kadaster etc zal bijwerken denk ik.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

Dat klopt,
Het punt van dit draadje
Ja, zo te zien kun je het allemaal prima alleen, zonder hulp af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Ja, zo te zien kun je het allemaal prima alleen, zonder hulp af....
Ben blij jij dat ook vind 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Inmiddels is het 4 juni 2021precies twee maanden nadat ik deze topic geopend heb en ben nog niets opgeschoten. Ik heb sinds gisteren een notaris die een akte van verdeling moet gaan opmaken maar in dit tempo zal dat nog wel even gaan duren.

Van de bank heb ik nog niets gehoord ook van de adviseur niet. Dus wat nu de bedoeling is en welke opties en mogelijkheden ik heb mbt de (her) financiering ik heb geen flauw idee ...

Maar goed we wachten af ...
Het vervelende is wel alles stil ligt, vooral m'n leven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 21:50
Hoe vaak heb je ze gebeld in de tussentijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

andreZH schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 22:52:
Inmiddels is het 4 juni 2021precies twee maanden nadat ik deze topic geopend heb en ben nog niets opgeschoten. Ik heb sinds gisteren een notaris die een akte van verdeling moet gaan opmaken maar in dit tempo zal dat nog wel even gaan duren.

Van de bank heb ik nog niets gehoord ook van de adviseur niet. Dus wat nu de bedoeling is en welke opties en mogelijkheden ik heb mbt de (her) financiering ik heb geen flauw idee ...

Maar goed we wachten af ...
Het vervelende is wel alles stil ligt, vooral m'n leven ...
You pay peanuts, you get monkeys. :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:21
YakuzA schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 23:30:
[...]

You pay peanuts, you get monkeys. :)
Ik betaal 2950,= voor mijn hypotheekadviseur, maar wat een fouten worden er gemaakt.

Ik heb haar moeten vertellen dat er een fout zit in haar berekening en er daarom dus een gat is van 25.000,=
Helaas heb ik de fout te laat ontdekt waardoor ze de offertes opnieuw moet aanvragen.

In de offerte die ze heeft aangevraagd heeft ze mijn voornaam als achternaam gebruikt. Dus alweer nieuwe offertes aangevraagd.

De tijd tikt door, ik heb nog maar 5 weken om een hypotheek te regelen, of een afwijzing. Anders kan ik 50.000,= boete aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:15

DirtyBird

Praktiserend denker

c-nan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Ik betaal 2950,= voor mijn hypotheekadviseur, maar wat een fouten worden er gemaakt.

Ik heb haar moeten vertellen dat er een fout zit in haar berekening en er daarom dus een gat is van 25.000,=
Helaas heb ik de fout te laat ontdekt waardoor ze de offertes opnieuw moet aanvragen.

In de offerte die ze heeft aangevraagd heeft ze mijn voornaam als achternaam gebruikt. Dus alweer nieuwe offertes aangevraagd.

De tijd tikt door, ik heb nog maar 5 weken om een hypotheek te regelen, of een afwijzing. Anders kan ik 50.000,= boete aftikken.
Execution only is binnen 2 dagen geregeld :/

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
c-nan schreef

Echt waardeloos om te horen, sterkte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Het ergerlijke is dat de banken alles van je weten en ze met het juiste algoritme binnen 10 minuten de beste optie voor jouw kunnen presenteren 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
andreZH schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:43:
Het ergerlijke is dat de banken alles van je weten en ze met het juiste algoritme binnen 10 minuten de beste optie voor jouw kunnen presenteren 😒
Als ze alle belangrijke informatie hebben... En dat hadden ze dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:33:
[...]

Als ze alle belangrijke informatie hebben... En dat hadden ze dus niet.
Wel dus,
alle informatie bronnen zijn gekoppeld
dus ze weten instant
hoeveel je verdient,
wat je net value is,
Hoeveel schulden cq verplichtingen je hebt,
en wat je betalingsreputatie is.

BTW deze bronnen gebruiken ze dus wel km te beoordelen of de informatie die jezelf aandraagt klopt.
Die gasten moeten ze gewoon met een basisinkomen naar huis sturen en de rest overlaten aan computers.
Die zijn daar veel beter in ...

[ Voor 23% gewijzigd door andreZH op 05-06-2021 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
andreZH schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Wel dus,
dus ze weten instant
hoeveel je verdient,
wat je net value is,

BTW deze bronnen gebruiken ze dus wel km te beoordelen of de informatie die jezelf aandraagt klopt.
Die gasten moeten ze gewoon met een basisinkomen naar huis sturen en de rest overlaten aan computers.
Die zijn daar veel beter in ...
Dus ze wisten al welke afspraken jullie onderling bij de scheiding hadden gemaakt? Bijzonder.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

andreZH schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Wel dus,
dus ze weten instant
hoeveel je verdient,
wat je net value is,
Mag ik vragen hoe je dit weet?
Want ik werk bij een bank en ik kan je vertellen, tenzij je bij die bank werkt - en zelfs dan nog -, klopt hier geen bal van 8)7
Conform de GDPR mag een bank jouw saldogegevens bijvoorbeeld niet eens gebruiken voor hypotheekberekeningen, tenzij jij daar expliciet toestemming voor geeft. En het maandelijkse bedrag dat NETTO op jouw rekening wordt gestort, zegt nog niet of dat daadwerkelijk jouw loon betreft. Daarnaast kunnen daar componenten in zitten voor bepaalde vergoedingen, die niet meegerekend mogen worden met het BRUTO loon dat in de berekeningen wordt gebruikt. Alleen hierdoor is het dus al onzin dat de bank alle info voor de hypotheekberekening heeft en is er bijvoorbeeld een recente loonstrook / werkgeversverklaring nodig voor de dossiervorming, waarmee ten eerste de toezichthouder bediend wordt en ten tweede de kwaliteit van de hypotheek bewezen wordt, waarmee de de hoogte wordt bepaald van het bedrag dat de bank daar tegenover aan moet houden in ik dacht de Tier 1 kapitaalratio.
Om maar één aspect te benoemen ;)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Freakertje schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:11:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit weet?
Want ik werk bij een bank en ik kan je vertellen, tenzij je bij die bank werkt - en zelfs dan nog -, klopt hier geen bal van 8)7
Conform de GDPR mag een bank jouw saldogegevens bijvoorbeeld niet eens gebruiken voor hypotheekberekeningen, tenzij jij daar expliciet toestemming voor geeft.
PSD2 directive
van de AFM site:
Rekeninginformatiediensten
Een rekeninginformatiedienstverlener kan een overzicht maken van jouw betaalrekeningen en van jouw betalingen (eventueel bij meerdere banken). Dit kan je helpen bij je financiële planning, als je financieel advies wilt inwinnen of een financieel product wilt kopen. Bij de rekeninginformatiedienstverlening draait het om de informatie over jouw betaalrekening(en).

Rekeninginformatiedienstverleners kunnen pas toegang krijgen tot jouw betaalgegevens, wanneer je hier uitdrukkelijk mee instemt. Ook mag een rekeninginformatiedienstverlener de gegevens alleen gebruiken voor de dienst(en) waarvoor je toestemming hebt gegeven. Dit betekent dat banken jouw betaalgegevens niet zonder toestemming mogen delen met rekeninginformatiedienstverleners.

Je toestemming voor de rekeninginformatiedienst geldt voor een periode van negentig dagen. Gedurende die periode heeft de rekeninginformatiedienstverlener toegang tot jouw rekeninginformatie. Zo kan de rekeninginformatiedienstverlener voortdurend het overzicht van jouw betalingen en ontvangsten bijhouden. Na negentig dagen word je opnieuw gevraagd toestemming te geven voor de toegang tot jouw betaalrekening(en). Jij bepaalt of een rekeninginformatiedienstverlener toegang krijgt tot jouw betaalrekening(en) en voor hoe lang je deze toegang verleent.

En dat is nu,
in de toekomst gaat dat nog wel veranderen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 20:51

Grvy

Bot

@andreZH je leest wel zeer selectief en wat je wilt lezen he? Lees dat stuk wat je nu gekopieerd hebt nu eens goed en zonder al te denken te weten wat er precies staat...

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Grvy schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:24:
@andreZH je leest wel zeer selectief en wat je wilt lezen he? Lees dat stuk wat je nu gekopieerd hebt nu eens goed en zonder al te denken te weten wat er precies staat...
En als je toch bezig bent, bekijk dan gelijk even kritisch of het beperkte groepje aan gegevens dat je gisteren om 12.06 noemde hiermee überhaupt gedekt zou worden.

(Nog los van dat dit maar een deel van de benodigde gegevens is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Punt is,
dat data koppelingen gewoon kan maar dat dan een hele industrie verdwijnt.
Er wordt enorm geprofiteerd van de ellende van individuen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

andreZH schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:52:
Punt is,
Die koppeling mag dus niet, zoals ook eerder aangegeven.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Punt is,
Alleen de belangrijkste koppelingen zijn er om criminaliteit te ontdekken...

Het gevoel dat er flink 'geprofiteerd' wordt van scheidingen heb ik ook gehad. Als je ook maar dat woord laat vallen gaan oogjes glimmen en kassas rinkelen. En ik wordt al helemaal pissig als ze gewoon zeggen, dat maakt niet uit, je kan het toch van de belasting aftrekken. alsof het dan gratis is, nee hoor je betaald nog steeds 60-50% zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Punt is,
Even los van dat vanuit privacy een hoop van die koppelingen niet mogen. Denk je dat die koppelingen zomaar uit de lucht komen vallen? Of dat er wat hobbyisten in de avonduren die koppelingen in elkaar knutselen en de boel onderhouden? Of zou het misschien ook kunnen zijn dat de halve Tweakers-populatie een mooi uurtarief in rekening brengen voor het ontwerpen, bouwen en onderhouden van zulke koppelingen? Je kunt je dus afvragen of het werkelijk zo veel bespaart om die systemen aan elkaar te koppelen en die koppeling te gebruiken in plaats van de aangeleverde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

Seraphin

Meep?

c-nan schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 07:06:
[...]

Even om misverstanden te voorkomen; wat gebeurt er precies over 5 weken?

Als dat het einde van de periode is van je voorbehoud van financiering, hoeft er -theoretisch- niet zo veel aan de hand te zijn. Zo lang je op de dag van de overdracht je hypotheek gewoon geregeld hebt, maakt het helemaal niets uit of je dat vandaag of één dag van te voren hebt gedaan.

Het wordt (pas) problematisch als je hypotheekaanvraag inderdaad afgewezen wordt, nadat je periode van voorbehoud op financiering is afgelopen. Ik hoop dat je zelf en/of je adviseur goed kan inschatten hoe groot de kans is dat je aanvraag wel/niet goedgekeurd gaat worden.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 22:21
Seraphin schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Even om misverstanden te voorkomen; wat gebeurt er precies over 5 weken?

Als dat het einde van de periode is van je voorbehoud van financiering, hoeft er -theoretisch- niet zo veel aan de hand te zijn. Zo lang je op de dag van de overdracht je hypotheek gewoon geregeld hebt, maakt het helemaal niets uit of je dat vandaag of één dag van te voren hebt gedaan.

Het wordt (pas) problematisch als je hypotheekaanvraag inderdaad afgewezen wordt, nadat je periode van voorbehoud op financiering is afgelopen. Ik hoop dat je zelf en/of je adviseur goed kan inschatten hoe groot de kans is dat je aanvraag wel/niet goedgekeurd gaat worden.
Dat laat ik eigenlijk over aan mijn adviseur. Daar zijn ze toch voor?

Normaal gezien zou ik het prima zelf kunnen inschatten, maar ik ben in 2019 gestart als ZZP'er en dan werkt het net even anders, vandaar dat ik het overlaat aan een specialist.

Over ~5 weken loopt inderdaad de voorbehoud van financiering af.

Voordat we ons gingen inschrijven voor de nieuwbouwwoning hebben we een 'hypotheekcertificaat' aangevraagd. Dat is een snelle / simpele check door een adviseur die aan de hand van de aangeleverde cijfers bekijkt wat je ongeveer kan lenen. Daaruit kwam dat we 120% tot 140% zouden kunnen lenen. Dus 20% tot 40% meer dan wat het huis kost.

[ Voor 12% gewijzigd door c-nan op 07-06-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:09
Ik kan jullie vertellen dat een echtscheidingsdossier fiscaal de meest ingewikkelde en tijdrovende dossiers zijn. Dossier is nooit snel af zoals bij een aankoop.

Een stel dat uitelkaar gaat moet in de zin van gehuwd altijd langs de rechtbank en een echtscheidingsconvenant opstellen. Dit gaat vaak maanden duren en de relatie heeft meerdere malen een gesprek met je. Er zit gewoon heel veel uren in het dossier en vastlegging. Fiscaal zijn er ook grote gevolgen. Koop je iemand wel of niet uit. Is er restschuld etc. Vaak is het destijds gefinancierd op twee inkomens. Nu moet het op 1 inkomen. De vraag is of dit lukt. Grote kans dat de maandlast ook toe gaat nemen, omdat je verplicht een aflossing erin moet bouwen. Je koopt immer de andere 50%.

Kortom er zit aardig wat uren in en er is een dikke zorgplicht. Als je het verkeerd doet dan kan je als consument een flinke misstap maken. Probeer dat maar eens te herstellen via de belastingdienst.

Kortom, het ligt maar net aan wat je belangrijk vindt. Als jouw auto stuk is. Ga je het zelf repareren of laat je het doen door een specialist? Soms moet de consument beschermd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 16:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

trangelang schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 01:14:
Ik kan jullie vertellen dat een echtscheidingsdossier fiscaal de meest ingewikkelde en tijdrovende dossiers zijn. Dossier is nooit snel af zoals bij een aankoop.
Maar in het geval van TS is dat allemaal al geregeld en bepaald. Hij gaat zijn ex uitkopen, de prijs waarvoor is al bepaald en zijn inkomen is ook al bekend. Het enige wat hij nodig heeft is een financiering daarvoor, en dat lijkt mij een redelijk standaard verhaal:

financieringingsbehoefte vs inkomen vs lopende verplichtingen....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:09
Bij een echtscheidingsdossier wordt verder gekeken naar de betaalbaarheid van je hypotheek. Zowel nu als in de toekomst, wat gebeurd er bij AO of WW. Je betaalt hiervoor de TS. Wil je dit niet dan moet je execution only doen zonder advies. Veel banken willen dit niet vanwege de zorgplicht. Als je de ex wilt uitkopen met behulp van de financiering dan wordt het een lening ket aflossingsverplichting. De bestaande lening dient gesplitst worden en de juiste fiscaliteiten moeten worden toegepast.

Ben van uit gegaan dat het een omzetting betreft van de bestaande hypotheek of is het de bedoeling dat de financiering onder een nieuwe hypotheekverstrekker onder gebracht moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
trangelang schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:05:
Bij een echtscheidingsdossier wordt verder gekeken naar de betaalbaarheid van je hypotheek. Zowel nu als in de toekomst, wat gebeurd er bij AO of WW. Je betaalt hiervoor de TS. Wil je dit niet dan moet je execution only doen zonder advies. Veel banken willen dit niet vanwege de zorgplicht. Als je de ex wilt uitkopen met behulp van de financiering dan wordt het een lening ket aflossingsverplichting. De bestaande lening dient gesplitst worden en de juiste fiscaliteiten moeten worden toegepast.

Ben van uit gegaan dat het een omzetting betreft van de bestaande hypotheek of is het de bedoeling dat de financiering onder een nieuwe hypotheekverstrekker onder gebracht moet worden?
Dat hoeft allemaal niet, het enige dat moet gebeuren is hoofdelijk ontslag van mijn ex, en het eigendom volledig op mijn naam schrijven.
De rest is geregeld cq afgesproken in het convenant dat door de rechter beoordeelt is.
Maar dat vinden ze niet genoeg natuurlijk, dan moet er een notaris bijkomen akte van scheiding opstellen om te beoordelen of dat ik m'n ex wel echt kan uitkopen 🙄met spaargeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Inmiddels 3 Juli en nog niets gehoord van de hypotheekbank of de adviseur ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Misschien zelf nog een keer achteraan bellen bij de adviseur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
Gijsje22 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 21:33:
Misschien zelf nog een keer achteraan bellen bij de adviseur?
Die worden doodziek van me 😂😂😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

andreZH schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:13:
[...]
Die worden doodziek van me 😂😂😂
Gelukkig wil je de adviseur per uur betalen, elk belletje is weer een +1. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
YakuzA schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 22:20:
[...]

Gelukkig wil je de adviseur per uur betalen, elk belletje is weer een +1. :)
Nee dat wilde zij niet,
ik betaal een vast bedrag 995,00 als ik een nieuwe hypotheek neem. Blijft het bij advies alleen dan komt er nog BTW overheen.

Rare is dat er ook niets wordt voorgesteld bv een nieuwe hypotheek of een andere rente termijn of andere aanbieder ... Maar misschien komt dat nog
Pagina: 1 2 Laatste