[chiptekorten & tweakers]

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:00

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik stoor mij in toenemende mate aan het gedrag in de V&A voor de nieuwe grafische kaarten en heb een suggestie tot verbetering.

Hoe vaker ik op de V&A kijk hoe vaker ik advertenties tegenkom waarin mensen RTX 30xx of RX6000 kaarten vers uit hun postpakket aanbieden. Mensen die dus bewust de kaarten opkopen om hier met winst te verkopen. Zeker nu AMD zo netjes is om wekelijks donderdagavond drops aan te bieden tegen de MSRP, vind ik het echt niet kunnen dat Tweakers gewoon scalpers een platform blijft bieden door ze deze kaarten tegen woekerprijzen te laten verkopen. De kaarten die wekelijks donderdagavond voor de lucky few te krijgen zijn op AMD voor 700 euro, staan vrijdagochtend ook hier direct voor 1100-1200 euro. Ik begrijp eigenlijk niet waarom tweakers deze scalpers blijft faciliteren, zeker ook omdat jullie hier zelf helemaal geen winst op maken.

Volgens mij is het goed op te lossen: sluit de V&A voor deze types kaarten voorlopig, of maximeer de prijs die verkopers hiervoor kunnen vragen op bijv 10% boven de MSRP. En ter info; ik zit zelf ook nog op een 2e RTX3080 te wachten want mijn eerste heb ik gelukkig binnen. Maar ik laat mijn bestelling staan om vervolgens een andere tweaker tegen die retail prijs blij te kunnen maken in deze tijden van schaarste. In plaats van andere tweakers op te lichten...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Dat topic is gesloten en zwaar verouderd.

In oktober 2020 was een 3080 die je kon kopen voor 720 doorverkopen voor 900 euro scalping. Tegenwoordig kun je die kaart rustig voor 1400 kwijt op V&A. Tweakers V&A is in het Videokaarten-deel langzamerhand een broeinest van onzuivere handel geworden...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:54:
[...]

In oktober 2020 was een 3080 die je kon kopen voor 720 doorverkopen voor 900 euro scalping. Tegenwoordig kun je die kaart rustig voor 1400 kwijt op V&A. Tweakers V&A is in het Videokaarten-deel langzamerhand een broeinest van onzuivere handel geworden...
Het standpunt is niet veranderd

https://gathering.tweaker...zcVKBMQWJ6anBmVaqSlalBLQA

Playstation 5 / Xbox doorverkopers ongewenst?

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 02-04-2021 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:54:
[...]

Dat de prijzen omhoog zijn gegaan maakt niet dat dat topic 'zwaar verouderd' is. Ik kan je op een presenteerblaadje meegeven dat het antwoord nog steeds 'Tweakers doet er niks aan, zolang het niet illegaal is' zal zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:55:
[...]

Het standpunt is niet veranderd
Eh... ja leuk dat jouw standpunt niet veranderd is. Mijn vraag aan de tweakers redactie is, op grond van bovenstaande prijsontwikkeling, of ze dat standpunt eens willen heroverwegen want het begint de spuigaten uit te lopen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 19:56:
[...]

Eh... ja leuk dat jouw standpunt niet veranderd is. Mijn vraag aan de tweakers reacties is, op grond van bovenstaande prijsontwikkeling, of ze dat standpunt eens willen heroverwegen want het begint de spuigaten uit te lopen.
Het standpunt van Tweakers. Wat ik er van vind is niet relevant. Zie mijn geüpdatet post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Nogmaals dank voor je reactie, je verwijst hier naar een playstation / xbox doorverkoop topic uit december 2020 waar jij zelf óók binnen een paar minuten reageert dat dat topic overbodig is, en ook daar gebruik je bovenstaand topic uit oktober 2020 als argument.

We zijn 3-6 maanden verder en de situatie is veranderd door flink verhoogde prijzen. Met name van de zeer nette verkoopprijzen van AMD wordt nu gewoon misbruik gefaciliteerd door tweakers. Ik ben dus helemaal niet benieuwd naar jouw reacties meer verder, maar naar die van Tweakers zelf. Crew, wat vinden jullie hiervan, is het niet tijd om het standpunt te heroverwegen?

Alvast bedankt voor de reactie.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-04-2021 20:08 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
Zo lang de winkels zelf ook woekerprijzen vragen voor producten om te kunnen mee profiteren van de schaarste kan je het niet verbieden.

Maar waarom is het fout? Er worden al jaren exclusieve Nike's verkocht voor absurde bedragen, auto's worden gekocht en verkocht voor het dubbele etc.

En nu is de Tweaker die makkelijk een paar 100 euro weet te verdienen met zijn bestelde videokaart, Playstation, Xbox fout?

Overigens doe ik er aan mee, als ik iets kan bestellen doe ik het. Ik ben dan ook van mening dat als je nu voor een kleine fee extra een luxe product kan bemachtigen dit volledig voor eigen keuze is en je niet verplicht bent over te gaan tot aanschaf.

Waarom dan ingrijpen als platform? Omdat het even wat lastiger is om je luxe product te scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
mr.DJ95 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:08:
Zo lang de winkels zelf ook woekerprijzen vragen voor producten om te kunnen mee profiteren van de schaarste kan je het niet verbieden.
Het gaat mij in dit geval er dus vooral om dat fabrikant AMD hele nette retailprijzen blijft bieden. Keurig dat ze dat doen, maar tweakers V&A faciliteert dus gewoon dat mensen de volgende dag die kaarten met 80-100% winst kunnen doorverkopen én dat anderen gisteravond teleurgesteld worden omdat scalpers er tussen jagen.

De fabrikant doet het in deze dus netjes; ik hoop dat tweakers daar een voorbeeld aan wil nemen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:16
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:11:
[...]

Het gaat mij in dit geval er dus vooral om dat fabrikant AMD hele nette retailprijzen blijft bieden. Keurig dat ze dat doen, maar tweakers V&A faciliteert dus gewoon dat mensen de volgende dag die kaarten met 80-100% winst kunnen doorverkopen én dat anderen gisteravond teleurgesteld worden omdat scalpers er tussen jagen.

De fabrikant doet het in deze dus netjes; ik hoop dat tweakers daar een voorbeeld aan wil nemen.
Het gaat niet om de rol van Tweakers hierin. Marktplaats bied deze mogelijkheid ook dus als de verkoop niet op Tweakers zal gebeuren gebeurt deze wel elders.

Overigens is de extra fee die je moet betalen voor je luxe product gewoon het bedrag wat het kost als je niet snel genoeg bent. Gaat al jaren zo dit, denk dat het eerder genoemde Nike een mooi voorbeeld is.

Schoenen worden verkocht door Nike voor 250 euro en gaan voor 5000 euro weg in sommige gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
DeNachtwacht schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:06:
Nogmaals dank voor je reactie, je verwijst hier naar een playstation / xbox doorverkoop topic uit december 2020 waar jij zelf óók binnen een paar minuten reageert dat dat topic overbodig is, en ook daar gebruik je bovenstaand topic uit oktober 2020 als argument.

We zijn 3-6 maanden verder en de situatie is veranderd door flink verhoogde prijzen. Met name van de zeer nette verkoopprijzen van AMD wordt nu gewoon misbruik gefaciliteerd door tweakers. Ik ben dus helemaal niet benieuwd naar jouw reacties meer verder, maar naar die van Tweakers zelf. Crew, wat vinden jullie hiervan, is het niet tijd om het standpunt te heroverwegen?

Alvast bedankt voor de reactie.
Je bent niet benieuwd naar andere reacties, omdat die niet zeggen wat je wilt horen :+

Het lijkt me zeer sterk dat het standpunt inmiddels anders is, ook al is volgens jou de situatie veranderd. Maar laten we voor mogelijk een snellere reactie @Microkid direct taggen en het vragen: gaat Tweakers hier nu wel wat aan doen?

En zo niet, wanneer is de 'grens' bereikt? Anders hebben we over een paar maanden, als de prijzen misschien nog wel hoger zijn, weer eenzelfde topic.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het standpunt van Tweakers is niet veranderd.
Zie ook mijn eerdere reactie: Microkid in "Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?"

Het heeft dus geen nut hier een zoveelste topic over te openen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.