Playstation 5 / Xbox doorverkopers ongewenst?

Pagina: 1
Acties:
  • 999 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Het irriteert mij mateloos dat mensen een console kopen met als enige doel het met winst doorverkopen. Op de V&A staan nu meer dan 10 van deze soort advertenties

Naar mijn mening zou Tweakers daar niet aan mee moeten werken (net als overigens andere V&A platformen) en deze advertenties moeten weigeren.
Ik snap dat de nuance tussen een "eerlijke" verkoop en het misbruik maken van schaarste vaak lastig is, maar dat is hier vrij duidelijk volgens mij.

Ik ben benieuwd naar de meningen van anderen en het beleid van Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
https://gathering.tweaker...B%5D=117&keyword=scalpers

Scalping: welke stelling neemt T.net hierin?

korte antwoord: T.net vindt dit een kwestie van Vraag en Aanbod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Dit mag zeker niet want in strijd met de V&A voorwaarden:
Het gebruik van V&A is enkel gericht op het aanbieden van gebruikte producten
Slechts incidenteel iets ongeopend en nieuw verkopen staat er daarna, maar dan moet je echt denken aan iemand die per ongeluk iets dubbel heeft gekocht of iets gekregen heeft voor kerst wat hij/zij niet wil. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:51:
Dit mag zeker niet want in strijd met de V&A voorwaarden:

[...]

Slechts incidenteel iets ongeopend en nieuw verkopen staat er daarna, maar dan moet je echt denken aan iemand die per ongeluk iets dubbel heeft gekocht of iets gekregen heeft voor kerst wat hij/zij niet wil.
Het mag wel, is door Tweakers al meermaals aangegeven en de topics blijven maar komen. Lees de topics die boven je gepost worden.

TL:DR ja het mag en er is geen eindeloze discussie nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:53:
[...]

Het mag wel, is door Tweakers al meermaals aangegeven en de topics blijven maar komen. Lees de topics die boven je gepost worden.

TL:DR ja het mag en er is geen eindeloze discussie nodig.
Het mag niet want het is niet in lijn met de geest van V&A:
Het gebruik van V&A is enkel gericht op het aanbieden van gebruikte producten
Daarna wel een klein stukje over incidenteel nieuw, maar dan moet je echt denken aan iets per ongeluk dubbel besteld of iets gekregen voor kerst wat je niet wilt. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.

Ik citeer ook nog even Femme bij V&A 2.0:
Het doel van Vraag & Aanbod is ook in de nieuwe versie onveranderd gebleven, namelijk het samenbrengen van vraag en aanbod van gebruikte of overtollige hardware.
Bij Scalpers wordt er duidelijk niet in de geest van V&A gehandeld, dus verbieden het mag gewoon niet.

[ Voor 23% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:54:
[...]

Het mag niet want het is niet in lijn met de geest van V&A:

[...]

Daarna wel een klein stukje over incidenteel nieuw, maar dan moet je echt denken aan iets per ongeluk dubbel besteld of iets gekregen voor kerst wat je niet wilt. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.
T.net moet niets, want zij maken de regels. En die hebben ze gemaakt, het is OK bevonden.

Kan je hoog en laag springen, het veranderd de uitkomst niet.

Heb je die topics inmiddels gelezen of heb je nog meer links nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:56:
[...]

T.net moet niets, want zij maken de regels. En die hebben ze gemaakt, het is OK bevonden.

Kan je hoog en laag springen, het veranderd de uitkomst niet.

Heb je die topics inmiddels gelezen of heb je nog meer links nodig?
Ja maar het is niet gebruik maken ervan in de geest van wat V&A is. Kan je hoog of laag springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ja maar het is niet gebruik maken ervan in de geest van wat V&A is. Kan je hoog of laag springen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZO3ku-RKOylpn4ReJN2j0qlkmpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1NOmUrKmRY7N3VpTlNqhZc4.jpg?f=fotoalbum_large

Hier is je geest. Doeidoei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Microkid zit er naast. Mooi verhaal maar wordt niet onderbouwd door wat V&A echt is. Het is bedoeld als 2e hands handelsplaats. Daarna wel een klein stukje over incidenteel nieuw, maar dan moet je echt denken aan iets per ongeluk dubbel besteld of iets gekregen voor kerst wat je niet wilt. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.

[ Voor 22% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ze doen volgens mij niets illegaals. Ben ik het er mee eens? Laat ik het zo zeggen dat ik het 'not-done' vind in de tech wereld.
Zou me er niet te druk om maken, kennelijk zijn er kopers die bereid zijn er 1000+ euro voor af te tikken.

Live with it, tweakers vind het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:00:
[...]

Microkid zit er naast. Mooi verhaal maar wordt niet onderbouwd door wat V&A echt is. Het is bedoel als 2e hands handelsplaats. Daarna wel een klein stukje over incidenteel nieuw, maar dan moet je echt denken aan iets per ongeluk dubbel besteld of iets gekregen voor kerst wat je niet wilt. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.
De V&A moderator zit naast wat de V&A is... Right. Maar Cybermania (met 1 hele V&A feedback) weet het beter.

Ik wens je veel succes :) Dit topic gaat zodra een mod het ziet toch direct op slot met hezelfde antwoord, dus waarom je je zo druk maakt is een raadsel.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2020 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Microkid zit er naast. Mooi verhaal maar wordt niet onderbouwd door wat V&A echt is. Het is bedoeld als 2e hands handelsplaats. Daarna wel een klein stukje over incidenteel nieuw, maar dan moet je echt denken aan iets per ongeluk dubbel besteld of iets gekregen voor kerst wat je niet wilt. Daarvan is geen sprake van scalpers, en dus moet T.net het verbieden.
Gewoon niet van scalpers kopen. Probleem opgelost. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:01:
Ze doen volgens mij niets illegaals. Ben ik het er mee eens? Laat ik het zo zeggen dat ik het 'not-done' vind in de tech wereld.
Zou me er niet te druk om maken, kennelijk zijn er kopers die bereid zijn er 1000+ euro voor af te tikken.

Live with it, tweakers vind het prima.
Jawel, V&A is bedoeld als plek voor gebruikte hardware. Incidenteel mag je ook iets ongebruikt plaatsen, maar dan moet je echt denken aan iets dat per ongeluk dubbel is gekocht of iets gekregen voor kerst dat je niet wilt. Daarvan is helemaal geen sprake in beide gevallen bij de scalpers, dus het mag niet volgens de voorwaarden. Er wordt in strijd met de geest van V&A gehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 13:58
[...]

Lees nou eerst dat topic dat ik linkte even door, daar is alles wel gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:04:
[...]

Jawel, V&A is bedoeld als plek voor gebruikte hardware. Incidenteel mag je ook iets ongebruikt plaatsen, maar dan moet je echt denken aan iets dat per ongeluk dubbel is gekocht of iets gekregen voor kerst dat je niet wilt. Daarvan is helemaal geen sprake in beide gevallen bij de scalpers, dus het mag niet volgens de voorwaarden. Er wordt in strijd met de geest van V&A gehandeld.
Dat je dezelfde tekst 5x herhaald maakt het geen waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Dat is jouw eigen, idyllische definitie van wat V&A is, maar de praktijk is iets minder zoetsappig.

Zie ook Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A juli 2020:
Voor gebruikers die niet handelen in de uitoefening van beroep of bedrijf is het bij uitzondering toegestaan om incidenteel en in beperkte mate ongebruikte producten aan te bieden. In dit geval dient dit in de advertentie duidelijk te worden vermeld.
En:
Denk bijvoorbeeld aan iets wat je hebt gekocht wat een miskoop bleek of een product wat je hebt gewonnen of gekregen wat je toch niet gaat gebruiken.
Er staat: bijvoorbeeld. Het is ondoenlijk voor Tweakers om bij elk als nieuw aangeboden product te gaan achterhalen of het gewonnen of gekregen is.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2020 13:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:42
De mensen die zich er aan irriteren, die beginnen meestal er aan te denken een console aan te schaffen een paar dagen voor de release of op de release. Het is met alles zo in het leven, als je echt iets wilt, dan moet je er wat voor doen. Er zijn echt genoeg mogelijkheden geweest de consoles te pre-orderen de eerste week na de aankondiging. Het is vooral vraag en aanbod. Iedereen zit nu thuis door Corona, dus game PC's en consoles zijn erg gewild, dat voert de druk op.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zoals de heren hierboven ook al hebben aangegeven (en bewezen), het mag. Laat het gaan. Zijn wel ergere dingen om je druk over te maken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
[...]

Dus het antwoord van de Frontpage Admin en Moderator van dit subforum zit ernaast? :? Want je bent nu heel erg je eigen mening over wat V&A is door aan het drukken terwijl het antwoord nog geen twee maanden terug is gegeven?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
CodeCaster schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:06:
[...]

Dat is jouw eigen, idyllische definitie van wat V&A is, maar de praktijk is iets minder zoetsappig.

Zie ook Belangrijke wijziging in de voorwaarden V&A juli 2020:

[...]

En:

[...]

Er staat: bijvoorbeeld. Het is ondoenlijk voor Tweakers om bij elk als nieuw aangeboden product te gaan achterhalen of het gewonnen of gekregen is.
Exact aan dit soort dingen moet je dus denken i.c.m. met het doel (gebruikte spullen verkopen). Dus heb ik toch gelijk. V&A is voor dit soort zaken dus niet bedoeld, door deze gasten wordt helemaal niet in deze geest een advertentie geplaatst.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

CyberMania schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:10:
[...]

Exact aan dit soort dingen moet je dus denken i.c.m. met het doel (gebruikte spullen verkopen). Dus heb ik toch gelijk.
Dat heb je niet. Nieuwe producten mogen incidenteel, punt. Of die nou gewonnen, gekregen, gevonden of gekocht zijn, maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Exact aan dit soort dingen moet je dus denken i.c.m. met het doel (gebruikte spullen verkopen). Dus heb ik toch gelijk.
Als je iets koopt en het particulier weer verkoopt is het tweedehands ook als is het ongeopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Jumpman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:11:
[...]

Als je iets koopt en het particulier weer verkoopt is het tweedehands ook als is het ongeopend.
Met ingang van 22-7-2020 voeren wij een wijziging door aan artikel 6b van onze voorwaarden waarmee we ons binnen V&A feitelijk meer gaan richten op gebruikte producten, de oorspronkelijke opzet van V&A
GEBRUIKTE

Wees dan gewoon eerlijk en zeg: we vinden het niet okay dat V&A hiervoor wordt gebruikt, maar we zien het door de vingers.

[ Voor 12% gewijzigd door CyberMania op 16-12-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er staat "feitelijk meer", niet "alleen nog maar".

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 16-12-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geprobeerd om er 10 uitroeptekens achter te zetten?

Dat is een hele effectieve manier om je CAPSLOCK nog meer waarheid mee te geven. :+

Wat een vertoning dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Dit staat er om er voor te zorgen dat bedrijven niet massaal op Vraag en Aanbod hun producten aan gingen bieden, wat een tijd terug ook gebeurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Vindt het persoonlijk ook niet kunnen, maar het is vraag en aanbod. Twijfelde zelf ook om ze aan te bieden voor de winkelprijs, maar je weet natuurlijk nooit of het een echte gamer is die ‘m koopt of een gast die hem weer voor t dubbele verkoopt.

Moet er eigenlijk alleen om lachen dat mensen bereid zijn het dubbele dan de winkelprijs neer te leggen voor een console, maargoed :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Exact aan dit soort dingen moet je dus denken i.c.m. met het doel (gebruikte spullen verkopen). Dus heb ik toch gelijk. V&A is voor dit soort zaken dus niet bedoeld, door deze gasten wordt helemaal niet in deze geest een advertentie geplaatst.
En het award voor meest eigenwijze persoon van 2020 gaat naar... :+
Ik denk dat je dit topic van begin tot eind is moet gaan lezen. Het is door een V&A moderator zelfs gezegd dat het mag _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:06
Als het op tweakers niet mag, wordt er wat aan gedaan. Zo niet, get over it.

Negeer de scalpers gewoon. Als niemand wat bij ze koopt, dan zullen die prijzen ook wel omlaag gaan, of ze blijven er mee zitten. Fine by me.

Ik zie soms op Android in Chrome op de voorpagina wat dingen voorbij komen en zo ook dit soort v&a items. Ik lach me vaak kapot om wat ze proberen om niet als scalpers over te komen.
Als die teksten waar zouden zijn, dan zou je hem gewoon voor de normale prijs verkopen of iets meer om geen kosten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Gaat me in eerste instantie nog niet eens om wat wel of niet zou mogen, maar om te beginnen wat de meningen zijn binnen de community.

Zoals ik het zie zijn er veel meer mensen die er problemen mee hebben dan dat er mensen zijn die er baat bij hebben. Zeker gezien het tempo waarin de posts in dit topic verschijnen en de onnodig onvriendelijke reacties.

Ik zou zeggen hou eens een poll op de frontpage, dan kan gepeild worden wat de meningen zijn. Volgens mij komt eruit dat een heel klein percentage voor is, een middengroep die het niet interesseert en een groter percentage tegenstanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
De meningen kan je toch hier lezen? Scalping: welke stelling neemt T.net hierin? Waarom zou je dat 2 maanden later overnieuw willen doen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeanGreen schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:31:
Gaat me in eerste instantie nog niet eens om wat wel of niet zou mogen, maar om te beginnen wat de meningen zijn binnen de community.

Zoals ik het zie zijn er veel meer mensen die er problemen mee hebben dan dat er mensen zijn die er baat bij hebben. Zeker gezien het tempo waarin de posts in dit topic verschijnen en de onnodig onvriendelijke reacties.

Ik zou zeggen hou eens een poll op de frontpage, dan kan gepeild worden wat de meningen zijn. Volgens mij komt eruit dat een heel klein percentage voor is, een middengroep die het niet interesseert en een groter percentage tegenstanders.
Ik vind de topics over of het wel of niet mag veel irritanter dan de scalper. Want laten we eerlijk zijn - de enige mensen die er echt last van hebben zijn de kopers, en die geven er blijkbaar niet om want ze geven er zo veel geld voor.

Zo is er ook de regel dat je voor je een topic opent, zelf onderzoek moet doen. Daar zou uitkomen dat dit allang besproken is, en dit topic is dan niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Señor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:34:
De meningen kan je toch hier lezen? Scalping: welke stelling neemt T.net hierin? Waarom zou je dat 2 maanden later overnieuw willen doen?
Dat dus. En daarom gaat ook hier een slotje op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.