Rickokun schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:03:
Ja mensen zaten te klagen over die volatiles.
Nu vind ik het niet meer leuk omdat je op elk dak in de nacht wel eentje hebt rondlopen, dus als het avond wordt zit je per definitie in een chase.
Vooral met quests heel erg irritant.
Ik heb niet zo'n problemen met Volatiles maar wel de eindverwerking van het spel. In Dying Light 1 was het erg vet toen de allereerste avond viel. Je had echt het gevoel dat je opgejaagd werdt.
Bij de tweede nacht was het ook nog erg vet, maar bij de derde wanneer je wist hoe je die Volatiles kon verslaan, begon het te veranderen. Daarna was het hele "enge" en "opgejaagd" gevoel weg in de nacht. Het boeite voor mij nog niet eens meer of het nu dag of nacht was.
Dus wat hebben ze gedaan in Dying Light 2? Volatiles moeilijker gemaakt? Slimmer gemaakt? Betere AI? Nahhhhhhh, ben jij gek......... Een timer waarbij je binnen een bepaalde tijd bij een UV lamp moet zijn, want anders ben je dood.
Als ze nu de Volatiles slimmer maken en dat ze juist leren van de spelers, dan was het voor mij meteen het kopen waard. Met deze goedkope optie wat ze nu hebben toegevoegd, nee dankje. Aantal keer gedacht om Dying Light 2 in een discount te kopen maar tot hede nog altijd niet gedaan. Wacht wel wanneer het spel 5 euro is ofso.
Laten we op elke dak een Volatile spawnen in combinatie met een timer. Pff, zo'n goedkope manier om een spel kunstmatig "moeilijker" te maken.
Zou het niet vet zijn als de Volatiles juist leert van de spelers, waardoor spelers steeds van strategie moeten veranderen. Nog altijd heeft geen enkele horror spel dat Alien Isolation van de troon weet te stampen.
Spel uit 2014, waar de Alien leert van de speler waardoor je als speler steeds een andere strategie moest bedenken. En dan praten we over 2014, tot op hede heeft bijna geen enkele horror ontwikkelaar hier iets mee gedaan. Jammer, want hierdoor v ind ik juist veel horror spellen helemaal niet "eng" of vergaat gewoon mij het horror gevoel. Of ze gebruiken goedkope jumpscares.
Doe mij maar liever Alien: Isolation en Outlast Trials, waar je constant het gevoel hebt dat je wordt opgejaagd, dynamisch en dat elk moment iets kan gebeuren.
[
Voor 35% gewijzigd door
Toonen1988 op 21-07-2024 14:41
]