• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 12:48

-SaveMe-

-klik-

tommy50 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Gebeurd gewoon random als je coöp doet en je zit nog in een missiegebied .
Als je terug komt van je coöp denkt de game dat je het missiegebied verlaten hebt en sterf je om de 10sec zonder dat je er iets kan aan doen ..
Volgens mij zitten de meeste bugs in de game in de coop modus als ik dat links en rechts lees ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Baal wel dat ik geen loot boven level 6 ontvang. Ben level 8, begin wel te merken dat ik armor tekort kom tegen level 7, 8 enemies. En damage, al heb ik gelukkig een paar level 7 wapens. En genoeg materials dat ik ze altijd mod!

Nog twee radio towers en dan ga ik em maar eens focussen op de main story, wellicht lost dat ook het loot probleem op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Ben ik de enige die sterke Far Cry vibes krijgt van Dying Light? Iedere video die ik heb gezien doet me denken aan de wereld en structuur van Far Cry games. Ik ben onlangs gestopt met Far Cry 6 na een paar uur spelen, omdat het open-wereld gedeelte zo saai en uitgekauwd was inmiddels. Oninteressante verhaal, generieke characters, filler side-missies, de welbekende clear enemy base missies en een continu inspanning vanuit de game om je bezig te houden met uiteindelijk onzinnige activiteiten. Ik heb de vorige Dying Light niet gespeeld, maar de video's totzover geven mij niet de enthousiasme die iedereen klaarblijkelijk wel heeft gekregen. Ligt het aan mij of is het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09:20
@zoarakrzs Dying light heeft wel iets unieks, namelijk parkour en zombies. Als open wereld games blinken ze misschien niet uit, maar dat wordt helemaal goed gemaakt door de continue adrenaline rush van de zombies die je achterna zitten. Zeker in de nacht als de volatiles op jou gaan jagen. Je moet steeds de afweging maken tussen vechten of vluchten en tijdens de vlucht moet je steeds je stamina in de gaten houden. Dat is meestal bij Far Cry wel anders, hoewel ik daar zoveel mogelijk de wegen probeerde te vermijden om niet iedere 3m in een gevecht te raken met een toevallig voorbijkomende vijand. Je zou kunnen kijken of je deel 1 op de kop kan tikken, kan je een idee krijgen hoe de gameplay in elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoe zit dat nu met progress en co-op? Deel je dat (zoals deel 1) of geldt het alleen van de host?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:57
Iemand enig idee waar mijn Hussar is gebleven? Deze had ik tot mijn beschikking maar is nu weg. Zit ook niet in de stash..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-06 12:09
turkeyhakan schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 16:08:
Iemand enig idee waar mijn Hussar is gebleven? Deze had ik tot mijn beschikking maar is nu weg. Zit ook niet in de stash..
Is een bekend probleem. Is wachten op een update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-07 17:34
net dying light 2 uitgespeeld, Wat een verhaal en wat een einde.
Ik geef de game een 9.5

1 van de beste games die ik gespeeld heb op de ps5 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Pffftttt, heb helemaal genoeg van die radio towers. Dat klimmen op die palen is zo finicky en gaat zoveel fout, echt :X

Moet er nog maar een volgens mij, helemaal in het zuiden over het water. Maar fie krijg ik echt niet te pakken. Val steeds te pletter en dan kun he opnieuw beginnen. Wat ook niet helpt is dat die renegades steeds respawnen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claaslexion
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 19:48
Tom schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 15:06:
Hoe zit dat nu met progress en co-op? Deel je dat (zoals deel 1) of geldt het alleen van de host?
Verhaallijn progressie is alleen voor de host. De items en skills behoud je wel.

Voor mij echt een minpunt aan deze vorm van “coop”.

Voor de rest geniet ik wel van de game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Uitgespeeld! Ik snap werkelijk die klachten over de story niet. De story missions zijn erg tof en spannend en sfeervol. Ook de kritiek dat alle keuzes nauwelijks invloed hebben klopt van geen kanten. Ik heb zijdelings een playthrough op YT gevolgd en daarin worden hele andere keuzes gemaakt met toch behoorlijke andere gevolgen
spoiler:
Je krijgt gewoon hele andere missies. Bepaalde gebieden en of buildings bezoek je wel of niet afhankelijk van je keuzes. Zo is bij mij het gezonken deel van de stad onder water gebleven, heb ik Veronika gekilled, is Frank dood gegaan, etc
Ook het einde is toch echt behoorlijk anders afhankelijk van je keuzes, alleen al het grote verschil
spoiler:
Wel of geen missiles op de stad
. Volgens mij had ik een redelijk goed einde, geen idee of er nog betere eindes zijn
spoiler:
City gesaved, Bazaar floreert onder Sophies leiding, Lawan en Hakon leven nog

Op het eind had ik een beetje genoeg van het geparcours, maar dat lag deels ook aan mijzelf, omdat ik er niet bijster goed in ben en dan zijn sommige stukken toch wel zenuwslopend.

Al met al een erg goede game. Wat mij betreft absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jgMLHUr5bV5dMiSaG67FUocPFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMocmfjL1veFro2jS4ho4uIh.jpg?f=fotoalbum_large

Hidden Broom Challenge.

-je kan die item snel droppen in the stashbox en voor altijd gebruiken (buiten de challenge)
-of tijdens "challenge" qwn quit -> continue en voilà, gratis Broomstick.

[Streamable: Dying Light 2 Stay Human]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrE_9oZt4cvmwPIkLuJe7EpR3MY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/CBXk7bjbODrzCZNNaL8ik0Nj.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-07 10:11
Hoe farm ik efficient Uncommon Trophies? Ik kill na mijn gevoel erg veel infected maar ik heb erg weinig uncommons.. Het is zo frustrerend om steeds maar net 10 uncommon trophies te hebben om te upgraden. Ik ben al level 4 en heb denk ik amper dingen geupgrade, alleen mijn healing en molotov cocktails zijn level 4 en 3. En mijn paraglider en grappling hook zijn level 2. Maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VikeeVeekie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:52
Rule schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:53:
Hoe farm ik efficient Uncommon Trophies? Ik kill na mijn gevoel erg veel infected maar ik heb erg weinig uncommons.. Het is zo frustrerend om steeds maar net 10 uncommon trophies te hebben om te upgraden. Ik ben al level 4 en heb denk ik amper dingen geupgrade, alleen mijn healing en molotov cocktails zijn level 4 en 3. En mijn paraglider en grappling hook zijn level 2. Maar dat is het dan ook wel.
Tot nu toe kom ik ze vooral tegen in Dark Hollows en Forsaken Stores, hoewel ik dat niet kan toeschrijven als een efficiënte manier voor farmen. Ik vraag me dit zelf eigenlijk ook redelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Vorige week begonnen met Dying Light 2, eerst riep ik dat ik de game solo zou gaan spelen.
Maar na een potje co-op met een goede vriend van mij, merk ik toch dat het samen spelen best leuk / grappig kan zijn om zombies te pesten en elkaar uit te lachen als het fout gaat.

We hebben beide een compleet andere speelstijl, ik ben van het looten / side quests voordat ik met de main quests bezig ga en hij juist helemaal niet van het looten :P. Scheelt al een hele hoop dat meneer de game al helemaal heeft uitgespeeld met een andere vriend van hem, dus dan heeft die bij mij niet zoveel haast en kan ik lekker op rustig tempo mijn ding doen.

Ik ben gelukkig nog geen bugs of glitches tegengekomen in de game :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Rule schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:53:
Simpelste manier: OVERDAG naar night activities gaan. Dan zitten er veel meer biters en andere infected die trophies geven. Snelste en makkelijkste is een forsaken store binnen gaan, bij de in/uitgang blijven, en alles kapot maken totdat er geen meer zijn. Alles looten en naar de volgende.

Verder, kies een paar dingen die je wil uograden en blijf daar bij, je hebt echt never nimmer genoeg om alles en zeker niet tot de max te upgraden.

Persoonlijk heb ik de immunity inhibitor geupgrade tot 50% (je krijgt er dan ook2 per craft).
Verder tip mods Frozen (5/10), Flame (9/10) De crit varianten, niet die je moet activeren.
En shaft lightning (8/10), ook de crit variant.
En dan nog de endure grip mod voor meer durability (60%)

Daarmee ben ik zeer goed de hele game door gekomen. En gebruik en mod ook gewoon je wapens, bewaar die uniques niet te lang, je vindt zoveel wapens. En een paarse met meer raw damage is ook gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:32
Gisteren uitgespeeld en toch een beetje teleurgesteld.
Ben het in tegenstelling tot een aantal hier wel redelijk eens met de kritiek op het verhaal. Het deed me allemaal vrij weinig, allemaal inhoudsloze generieke characters en een onsamenhangende main story met imo rare faction keuzes en consequenties. Kan me ook nauwelijks memorabele sidequests voor de geest halen, eigenlijk alleen maar om de verkeerde redenen. "ik ben mn sjaal kwijt" zucht...
Heb me er verder zeker wel mee vermaakt, maar het is me toch ook te weinig vernieuwing en verbetering ten opzichte van de eerste game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:58
Wij zijn nog aan het zoeken voor een leuke lan party game. Is dit een aanrader?
Even voor wat info wat wij leuk vinden:

- Borderlands 3
- Diablo 3
- Anthem (ja dat was toch nog best wel leuk om te spelen)
- PUBG (maar dat is meer competatief)

Dit kan 4 player coop toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:55
Henkie_NtA schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:07:
Gisteren uitgespeeld en toch een beetje teleurgesteld.
Ben het in tegenstelling tot een aantal hier wel redelijk eens met de kritiek op het verhaal. Het deed me allemaal vrij weinig, allemaal inhoudsloze generieke characters en een onsamenhangende main story met imo rare faction keuzes en consequenties. Kan me ook nauwelijks memorabele sidequests voor de geest halen, eigenlijk alleen maar om de verkeerde redenen. "ik ben mn sjaal kwijt" zucht...
Heb me er verder zeker wel mee vermaakt, maar het is me toch ook te weinig vernieuwing en verbetering ten opzichte van de eerste game.
ben bij de laatste missies volgens mij, leuk spel 7.5 wat mij betreft. het upgraden looten en craften doet mij niks in deze game.. toch een paar goede momenten in de story tegengekomen.
ook loopt de game niet heel lekker 90/100 fps alles maxed out 1440p met een rtx 3080ti 5900x.

muziek heel sterk moet ik wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
= 6 Free DLC's!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8q4j1skwv_iEzPCAJfkaIBUf6W4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dh5xRoM3LniCL8NINmdD2p8e.png?f=user_large

Zelfs Ubisoft doet zoiets niet.
Gemakkelijke marketing +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 22:34
Als ik hier verder ga, dan kan ik daarna niet meer verder met side missies etc. begrijp ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5eoS3xUwxlbi8uv-EpxeN3WC64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9X0XqvNueBdc8eQf1kwwgEM0.jpg?f=fotoalbum_large

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:55
zo uitgespeeld 17.5u goede game... :) ga niet alle side missions doen.. vindt het wel prima zo! morgen elden ring beginnen.

het einde vondt ik wel aardig btw.... :)

• Martijn1990
shakespeare schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:20:
zo uitgespeeld 17.5u goede game... :) ga niet alle side missions doen.. vindt het wel prima zo! morgen elden ring beginnen.

het einde vondt ik wel aardig btw.... :)
17,5 uur is wel serieus snel! Ik zit op 31 uur nu en bent nog niet klaar, maar heb ook niet het idee dat ik heel veel side missies doe enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik had er iets van 70 uur over gedaan! En dan heb ik ook nog niet allee side missions en challenges gedaan. 17.5u is wel in de category rushen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Boullie

Da Bulster

Martijn1990 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:16:
Als ik hier verder ga, dan kan ik daarna niet meer verder met side missies etc. begrijp ik?
Zo leest het idd wel maar zo is het gelukkig niet. Na dit afgerond te hebben wordt je weer net voor dit punt op de kaart gezet en kun je alles nog afronden.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Boullie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:38:
[...]

Zo leest het idd wel maar zo is het gelukkig niet. Na dit afgerond te hebben wordt je weer net voor dit punt op de kaart gezet en kun je alles nog afronden.
Ah top, thanks! Dan kan ik straks rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 13:57
Zo, eindelijk uitgespeeld. 78 uur schoon aan de haak, tot level 8 gekomen, niet alles gedaan en niet alles maxed out kunnen krijgen. Na de epiloog heb ik geen zin meer om verder te gaan.

Zal aan mij liggen maar het einde boeide mij totaal niet.

Verder wel goed vermaakt. Ik had wat last van bugs (quests die niet afronden, quests die verdwijnen, achievements die niet werken) en wat irritaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-07 17:45
Dying light II via MP aangeschaft. Vooralsnog niet het juiste gevoel gekregen geloof ik. Maargoed, hoe pas ik video-instellingen aan? Onder de video-opties zie ik geen mogelijkheid om bijvoorbeeld de performance-modus aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
Sta nu op het punt de laatste missie te beginnen. Op zich was het wel een aardige game, maar vond hem niet zo tof als deel 1. Al blijft zombies hakken altijd leuk!

Ik stoor me wel enorm aan de map. Het is niet snel duidelijk of je bepaalde zaken al wel of niet hebt voltooid. Je moet echt over de iconen hoveren en dan zie je bij de rewards een check teken. Op deze manier is het dus vrij lastig om snel te zijn welke metro's, windmills etc je nog moet clearen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb de game serieus al een lange tijd niet meer aangeraakt, kan er op de een of andere manier niet meer inkomen. Misschien pak ik de game ooit wel weer op..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Mijn eerste 5 minuten in New Game+ ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2VLv1dYgQHxrIdI9VYHO3J8dt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbmxmLlfntjUIYeqUVRmBdnE.jpg?f=fotoalbum_large
~yeep, good luck opening that chest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:37

Oxigeon

En zo is dat!

Hier gisteren de game gekocht via marktplaats. Krijg hem vandaag binnen voor de ps5. Heb deel 1 maar eventjes gespeeld. Deze beviel wel maar had te veel games op dat moment. Nu met deeltje 2 toch maar weer eens een poging wagen.

Heb er in elk geval veel zin in. Denk dat ik de parkour weg ga kiezen ipv de combat kant. Dag lijkt me leuker.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53
Heb mij de laatste tijd weer prima vermaakt met Dying Light en was eigenlijk van plan mij op The Following te richten, maar ik ben opnieuw begonnen en daar nog niet aan toe gekomen.
Nu heb ik Dying Light 2 ook alvast maar aangeschaft (PS4), dus ik ben benieuwd of ik The Following überhaupt nog ga spelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
Mijn god wat een zooitje :X
Zo. Veel. Bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Kwistnix ik wilde nog sturen dat je juist wel the following moest doen. Het hoofdverhaal is super kort en de auto mechanic maakt het toch weer een andere game. Ook op de voet exploren is heel leuk, overigens in het donker de beste manier om jezelf te verplaatsen.
Ik kan nog wat uurtjes vooruit maar denk dat als ik de 20 aan tik dat ik het meeste wel gedaan heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
cold_as_ijs schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:14:
@Kwistnix ik wilde nog sturen dat je juist wel the following moest doen. Het hoofdverhaal is super kort en de auto mechanic maakt het toch weer een andere game. Ook op de voet exploren is heel leuk, overigens in het donker de beste manier om jezelf te verplaatsen.
Ik kan nog wat uurtjes vooruit maar denk dat als ik de 20 aan tik dat ik het meeste wel gedaan heb
Ja, ik heb The Following als 'n eerder gespeeld, dus weet er wel wat van, maar was toen beetje klaar met DL en er kwam weer iets anders voor bij, nooit meer opgepakt. Ga 'm nu wel eerst spelen. DL2 valt mij erg tegen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Zojuist The Following uitgespeeld. Natuurlijk voor de good ending gekozen, good ending voor mij dan want dan is het verhaal van deel 2 tenminste logisch. Voor de mensen buiten Harran loopt het minder goed af :D.
Wat ik me afvraag van deel 2, heeft die nog dezelfde vibe? Bedoel dat gevoel dat je continu achterom moet kijken, the world is out to get you gevoel. Als ik zie dat je veel meer tegen bandieten vecht lijkt me dat dit minder is, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:23
cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:31:
Zojuist The Following uitgespeeld. Natuurlijk voor de good ending gekozen, good ending voor mij dan want dan is het verhaal van deel 2 tenminste logisch. Voor de mensen buiten Harran loopt het minder goed af :D.
Wat ik me afvraag van deel 2, heeft die nog dezelfde vibe? Bedoel dat gevoel dat je continu achterom moet kijken, the world is out to get you gevoel. Als ik zie dat je veel meer tegen bandieten vecht lijkt me dat dit minder is, of zie ik dat verkeerd?
Je vecht idd veel meer tegen bandieten. Het "oh wat zijn die zombies erg" gehalte, valt wel mee. Ik moet wel zeggen dat het enorm lang geleden is dat ik deel 1 heb gespeeld, dus misschien klopt dit niet helemaal.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-07 08:45
Game aangeschaft om gezellig coop te spelen met een vriend. Blijkt dat cross play tussen PS4 en PS5 niet mogelijk is...Dat valt wel even tegen.
Nu moet ik de PS4 versie op de PS5 spelen om te kunnen samenspelen.

Ik had niet eerder gezien dat dit niet mogelijk is maar vind dit toch wel erg slecht voor een game die in 2022 uitgekomen is.

Iemand een idee of dit in de toekomst wel mogelijk gaat zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren toch het spel maar weer eens geinstalleerd, kon er eerst niet doorheen komen terwijl ik deel 1 meerdere malen heb uitgespeeld. Maar man man man wat ziet dit spel er toch ontzettend goed uit, mijn voorkeur gaat echt wel uit naar deze kwaliteit en realisme! Die geluiden ook als je iemand raakt met je wapens, zelfs mijn vriendin die verderop in de kamer zat zei nog van dat klinkt lekker brute en realistisch.

Totdat Hogwarts Legacy uitkomt word dit genieten _/-\o_

De Roadmap voor dit jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-olYq9q-FU6L4kALF5MyNej33a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U1ro2Ob8ZuoQlBp10K2w6bxw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door G_Dragon op 02-02-2023 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Er komt een grote update voor Dying Light 2 aan!

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 28-03-2023 08:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik het spel dan gisteravond toch uitgespeeld, want toen het spel uitkwam was ik al begonnen met spelen maar ik kon er op de een of andere manier niet echt inkomen zoals ik bij het eerste deel had. Vorige maand nadat ik Hogwarts Legacy had uitgespeeld leek mij het een goed idee om dit spel nog een kans te geven, toch tot mijn verbazing pakte het spel mij eindelijk met het resultaat dat ik Dying Light 2 gisteravond heb uitgespeeld.

Hier wat mooie screenshots die ik tijdens mijn avontuur heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbDFjZlOK3B_Gowa-gLTgSCFrKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjixrPJWM071wCffxuPlsxhb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2zToViWBDA3Gp1IpkEEHelPrcQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pr5Fwa5pIWJZU8Zw5zPffKxM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8lDK8e-AUmjtValsu1SUVYiFjA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JtUkiSMdKCesq4A25DvjwPbb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDEp9ddAOvEybaayY6aonh39fok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JD0P36oKPt2fXcCM22E8gyiQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oveiHd5famGz1EStnTatVH_dMoY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hJH8WTBS4LCXV5aTV7xCMuPO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tO4-EI9DCt5lmYvxCiZFuIeaeJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vq3RlqYWQdx86rv4rJiCal0o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WOVW081AEJJcHYpnQamOF5n-zo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QlTXw5Ht4mQRcpzToffbiAjU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 05-04-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-07 20:54
G_Dragon schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:10:
Het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik het spel dan gisteravond toch uitgespeeld, want toen het spel uitkwam was ik al begonnen met spelen maar ik kon er op de een of andere manier niet echt inkomen zoals ik bij het eerste deel had. Vorige maand nadat ik Hogwarts Legacy had uitgespeeld leek mij het een goed idee om dit spel nog een kans te geven, toch tot mijn verbazing pakte het spel mij eindelijk met het resultaat dat ik Dying Light 2 gisteravond heb uitgespeeld.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben die combat physics[Roadmap/april] al een update gehad ?
Ik ben ook van plan het spel weer weer op te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
jori040 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:43:
[...]

Hebben die combat physics[Roadmap/april] al een update gehad ?
Ik ben ook van plan het spel weer weer op te pakken.
Nee die update komt op de 20ste uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
  • Laatst online: 22:10
G_Dragon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:27:
Gisteren toch het spel maar weer eens geinstalleerd, kon er eerst niet doorheen komen terwijl ik deel 1 meerdere malen heb uitgespeeld. Maar man man man wat ziet dit spel er toch ontzettend goed uit, mijn voorkeur gaat echt wel uit naar deze kwaliteit en realisme! Die geluiden ook als je iemand raakt met je wapens, zelfs mijn vriendin die verderop in de kamer zat zei nog van dat klinkt lekker brute en realistisch.

Totdat Hogwarts Legacy uitkomt word dit genieten _/-\o_

De Roadmap voor dit jaar:
[Afbeelding]
Ik wil eigenlijk weer spelen, maar ik wacht nog wel even tot juni na die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Rickokun schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:03:
[...]

Ik wil eigenlijk weer spelen, maar ik wacht nog wel even tot juni na die update.
Hoever ben je in het spel?

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
G_Dragon schreef op woensdag 5 april 2023 @ 08:10:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga je zelf ook nog weer een keer spelen als die updates zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Rickokun schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:05:
[...]

Ga je zelf ook nog weer een keer spelen als die updates zijn geweest?
Uh dat weet ik nog niet, heb eerst mijn handen vol aan Dead Island 2 en het nieuwe Jedi: Survivor spel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:05:
[...]j

Hoever ben je in het spel?
Hmmmmm, ik heb al een hele poos niet meer gespeeld. Ik was in het begin van het gebied gekomen waar al die flats e.d. staan. Ik had al zo een zweef ding een enkele keer geupgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Rickokun schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:06:
[...]

Hmmmmm, ik heb al een hele poos niet meer gespeeld. Ik was in het begin van het gebied gekomen waar al die flats e.d. staan. Ik had al zo een zweef ding een enkele keer geupgrade
Oh dat is zover ik weet het grotere gebied, de tweede stad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickokun
G_Dragon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:10:
[...]

Oh dat is zover ik weet het grotere gebied, de tweede stad.
Ja klopt hoor. Volgens mij gekomen tot ik ergens bij een krachtcentrale was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rickokun
Ja ja! Het is bijna zover!

Vanaf 29 juni 2023 is de nieuwste update live.
Hier alvast een trailer.

YouTube: Dying Light 2 - Exclusive 'Good Night, Good Luck' Update Trailer

Misschien dat ik hem meteen opnieuw ga spelen, al heb ik ook nog het nodige Diablo 4 geweld voor de boeg. KEUZES KEUZES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
oei dit is toch wel de update die de game verdiend heeft. Volgens mij was dit het grootste gemis tov deel 1 dat de nacht eigenlijk saai was. Nu heb ik dying light 2 nog niet gespeeld, dus is het echt de moeite waard geweest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:37

Oxigeon

En zo is dat!

cold_as_ijs schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:50:
oei dit is toch wel de update die de game verdiend heeft. Volgens mij was dit het grootste gemis tov deel 1 dat de nacht eigenlijk saai was. Nu heb ik dying light 2 nog niet gespeeld, dus is het echt de moeite waard geweest :D
Heb Dying Light 1 nooit echt gespeeld. Maar laatst nog een keertje 2 opgestart. De nacht is bijna hetzelfde als de dag. Wat de update precies inhoud weet ik nog niet. Vind er op de site zelf nog bar weinig over. Filmpje heb ik nog niet kunnen bekijken.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Laatst online: 22:53
Oxigeon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Heb Dying Light 1 nooit echt gespeeld. Maar laatst nog een keertje 2 opgestart. De nacht is bijna hetzelfde als de dag. Wat de update precies inhoud weet ik nog niet. Vind er op de site zelf nog bar weinig over. Filmpje heb ik nog niet kunnen bekijken.
Is zeker weten nog steeds een aanrader om te doen. Heel andere dynamiek in de nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
[...]

Wat ik begreep uit de reviews is dat de nacht gewoon minder spannend is in dying light 2 tov deel 1. In deel heb je continu volatiles die door de nacht sluipen, ze lijk daarin langzaam naar jou positie te komen. Je moet dus rustig rondsluipen om van a naar b te komen, want als je gaat rennen zitten ze op je kont. Dat maakt dat er altijd spanning is in de nacht. Wat ik begreep is dat de volatiles er ook zijn in de nacht, maar zich meer ophouden in gebouwen. Dat lijkt ook wel te matchen met het verhaal wat ik hier lees: https://gamerant.com/dyin...arkour-changes-volatiles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
[...]

In Dying Light 1 had je dus "volatiles" zwaar agressieve en snelle zombies die je met volle sprint op de hielen zitten, zorgde voor heel erg veel spanning in de nacht, maar je kreeg dan wel dubbel zoveel xp.

Bij deel 2 was dit niet aanwezig, of nauwelijks.

Er is al een eerdere update geweest, waarin de gore en andsre dingen werden aangepakt. Nu dus ook het parcour gedeelte en dus volatiles erbij.

Ik heb gewacht tot de aankomende update, al een paar maanden. Dus ik heb er zin in om weer overnieuw te beginnen. Ik was denk ik op zo'n 30 procent, had 40 uur gespeeld.

Weet iemand hoe laat die stream oid dan is? Zal wel weer laat in de avond zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
cold_as_ijs schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:50:
Ik haat de wijziging in deel 2, waarbij je maar beperkte tijd in het donker kan doorbrengen. Dat was voor mij het punt dat de nacht oninteressant maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Rickokun schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:49:
[...]

In Dying Light 1 had je dus "volatiles" zwaar agressieve en snelle zombies die je met volle sprint op de hielen zitten, zorgde voor heel erg veel spanning in de nacht, maar je kreeg dan wel dubbel zoveel xp.

Bij deel 2 was dit niet aanwezig, of nauwelijks.

Er is al een eerdere update geweest, waarin de gore en andsre dingen werden aangepakt. Nu dus ook het parcour gedeelte en dus volatiles erbij.

Ik heb gewacht tot de aankomende update, al een paar maanden. Dus ik heb er zin in om weer overnieuw te beginnen. Ik was denk ik op zo'n 30 procent, had 40 uur gespeeld.

Weet iemand hoe laat die stream oid dan is? Zal wel weer laat in de avond zijn?
Begint om 20:00 op Twitch. Techland is pools, dus zou verbaasd zijn als het nachtwerk was geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
cold_as_ijs schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:52:
[...]

Begint om 20:00 op Twitch. Techland is pools, dus zou verbaasd zijn als het nachtwerk was geworden
Ik zie dat ik nu de update kan downloaden :D (xbox series x]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Die supersnelle monsters zitten nu zowat op elk dak :') Ook weer een beetje overkill hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Niet online
Techland's next chapter and the road ahead.

Edit:
btw ,
in de inputs_keyboard.scr file is er Action_Horse_Gallop

[ Voor 32% gewijzigd door LadyVodka op 24-07-2023 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
ik weet niet of ik hier blij van moet worden :s
laten we hopen dat Techland de ruimte krijgt om te doen wat ze al deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Eindelijk is de game nu fatsoenlijk speelbaar! :) Las gisteren dat de belichting een update heeft gekregen.
Zeker bij daglicht was de game eerst irritant om te spelen[PS5]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@jori040 wat was het probleem?
Ik moet hem nog steeds spelen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
@jori040 Ik heb dit spel al sinds 5 April 2023 niet meer aangeraakt nadat ik hem had uitgespeeld, had toen geen last van problemen bij de belichting op de Xbox Series X. Dus ben wel benieuwd wat het probleem precies was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@G_Dragon @cold_as_ijs
Zonder gordijnen overdag dicht te doen was de game niet fijn speelbaar.Ze hebben nu een pepaalde fix gedaan met belichting waardoor het nu oke is.

[ Voor 25% gewijzigd door jori040 op 27-05-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik ben ondertussen ook aan Dying Light 2 begonnen. In het begin was het wennen tov deel 1 aangezien de opbouw van de game iets anders is.
Deel 1 begint meer combat focussed, je veel meer op straat, pas als je in old Harran komt kan je lekker parkouren over de daken.
In deel 2 ligt de nadruk veel meer op parkouren, maar dat is dan ook best wel goed gedaan.
Kwam er gisteren achter dat ik al ondertussen 30 uur in de game heb zitten en ik ben nog steeds maar in het eerste deel van de map :o .
Ik merk dat ik het parkouren heel leuk vind. De game nodigt minder uit tot vechten, reden is dat je meteen sowieso 2 virals achter je aankrijgt als je random infected of bandits doodmaakt. De loot is het niet eens waard.
Ooh ja de nachten zijn wel minder spannend. Het is gelukkig pikkedonker en er zijn meer dan genoeg volatiles, naja sommige gebieden echt te veel als je het mij vraagt. Voorbeeld was dat ik een nacht sidequest wilde doen, the princes in the tower. Het lukte mij niet om bij het appartement zonder in een chase te raken. Uiteindelijk na 5x wel gelukt maar zaten er 3 volatiles in dat appartement. Blijken die daar gespawned te zijn als gevolg van de chase. Ik natuurlijk dood. Uiteindelijk na de respawn wel ongezien er gekomen. Wel een paar leuke chases gehad als gevolg maar deze waren eigenlijk best goed te doen, net alsof de volatiles minder snel zijn ofzo.

Verder het verhaal en de writing zijn weer topnotch kuch kuch haha. Allemaal geen probleem verder, draait toch om de gameplay, die is gewoon goed en er zit genoeg fear factor in om het leuk te houden ook al ga je op de zoveelste fetch quest voor een random npc die naderhand nog steeds boos en je negeert ook al heb je zijn leven gered ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickokun
Ja mensen zaten te klagen over die volatiles.

Nu vind ik het niet meer leuk omdat je op elk dak in de nacht wel eentje hebt rondlopen, dus als het avond wordt zit je per definitie in een chase.

Vooral met quests heel erg irritant.

[ Voor 12% gewijzigd door Rickokun op 21-07-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
De chases an sich zijn voor mij geen probleem. Als je een beetje kan parkouren dan blijf je de volatiles wel voor. Dus ‘s nachts ga ik prima van locatie a naar b etc.. Zo’n chase geeft dan een extra dimensie en jaagt ook altijd mijn hartslag omhoog haha. Maar soms dan is het irritant als je naar een bepaalde locatie moet zoals ik hierboven beschreef. Deel 1 was hierin beter, daar was sluipen een prima tactiek, je kon zo prima voorkomen dat je in chase kwam waardoor de nacht extra spannend was. Als je dan achterna gezeten werd was het meteen redelijk pittig. Nu zijn de chases makkelijker maar ook frequenter. Aah well ik geniet nog steeds van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:08
Rickokun schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:03:
Ja mensen zaten te klagen over die volatiles.

Nu vind ik het niet meer leuk omdat je op elk dak in de nacht wel eentje hebt rondlopen, dus als het avond wordt zit je per definitie in een chase.

Vooral met quests heel erg irritant.
Ik heb niet zo'n problemen met Volatiles maar wel de eindverwerking van het spel. In Dying Light 1 was het erg vet toen de allereerste avond viel. Je had echt het gevoel dat je opgejaagd werdt.

Bij de tweede nacht was het ook nog erg vet, maar bij de derde wanneer je wist hoe je die Volatiles kon verslaan, begon het te veranderen. Daarna was het hele "enge" en "opgejaagd" gevoel weg in de nacht. Het boeite voor mij nog niet eens meer of het nu dag of nacht was.

Dus wat hebben ze gedaan in Dying Light 2? Volatiles moeilijker gemaakt? Slimmer gemaakt? Betere AI? Nahhhhhhh, ben jij gek......... Een timer waarbij je binnen een bepaalde tijd bij een UV lamp moet zijn, want anders ben je dood. |:(

Als ze nu de Volatiles slimmer maken en dat ze juist leren van de spelers, dan was het voor mij meteen het kopen waard. Met deze goedkope optie wat ze nu hebben toegevoegd, nee dankje. Aantal keer gedacht om Dying Light 2 in een discount te kopen maar tot hede nog altijd niet gedaan. Wacht wel wanneer het spel 5 euro is ofso.

Laten we op elke dak een Volatile spawnen in combinatie met een timer. Pff, zo'n goedkope manier om een spel kunstmatig "moeilijker" te maken.

Zou het niet vet zijn als de Volatiles juist leert van de spelers, waardoor spelers steeds van strategie moeten veranderen. Nog altijd heeft geen enkele horror spel dat Alien Isolation van de troon weet te stampen.

Spel uit 2014, waar de Alien leert van de speler waardoor je als speler steeds een andere strategie moest bedenken. En dan praten we over 2014, tot op hede heeft bijna geen enkele horror ontwikkelaar hier iets mee gedaan. Jammer, want hierdoor v ind ik juist veel horror spellen helemaal niet "eng" of vergaat gewoon mij het horror gevoel. Of ze gebruiken goedkope jumpscares.

Doe mij maar liever Alien: Isolation en Outlast Trials, waar je constant het gevoel hebt dat je wordt opgejaagd, dynamisch en dat elk moment iets kan gebeuren.

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 21-07-2024 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Toonen1988 die timer is qua gameplay element wel goedkoop te noemen en voegt nauwelijks iets toe. Je kan lichtgevende paddestoelen plukken die je kan eten om 30 sec extra te krijgen. Ik heb regelmatig 30 van die paddestoelen in mijn inentory. Ook maak je de tijd langer door te upgraden. Die van mij staat al op 8 min.

Ik weet niet of een alien isolation achtige volatile nu de oplossing zou zijn. Dat is een andere type game.

De game is niet perfect maar wel heel vermakelijk. Ik zit nu op bijna 50 uur en ben niet verbaasd als ik er nog eens 50 in steek. De game is in mijn ogen meer dan 5 euro waard, zeker omdat parkouren beter is dan in deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Zojuist de VNC toren beklommen, paar puntjes tussen waar je op moet letten anders val je weer een stuk naar beneden, weet ik uit ervaring :D.
Ben nu bij de laatste chapter dus. Voorlopig nog genoeg te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwS3lD-lWIVRM4Orbv95x7bAuos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2uan7LzNgIv5NnYXcVwvizk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:08

R.G

Valt mij op :

Gog steam Hebben allemaal een epic DLL

De game vereist nu login via epic store online?

Voor elke platform..

Heeft iemand Lan aan de praat?

Ik krijg het zichtbaar maar zodra ik join game unavailable.

Met public en private matches geen probleem.

Terwijl Lan juist beter moet werken.

Dit deed het altijd nu niet meer sinds de laatste updates.

Het werkt tot 1.42 nu zit ik op 1.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:08

R.G

Oh ik spreek over dying light 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011