LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
nee snap ik ook niet,Hulleman schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Niet lekker in 60fps spelen?
De performance mode valt me qua resolutie wel enorm tegen... Snap niet dat deze game niet in 1440p met 60FPS kan draaien op de XSX en PS5.
die 60fps mode speelt wel heel lekker, maar als je op een 4k scherm speelt wordt het 1 blurry bende, zeker als je eenmaal in die stad bent met al die vergezichten. Dus vandaar dat ik toch maar voor die 1800p resolutie mode ben gegaan, speelt iets minder soepel maar dan is het in ieder geval wel gewoon scherp op je scherm.
En op zich is het wel te doen, die 30fps is in ieder geval wel stabiel 30fps, dus het is zeker wel speelbaar.
Waarschijnlijk ja! Interessante videoKwistnix schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:29:
[...]
Het universum probeerde je iets te vertellen
Ik vind 30fps prima voor singleplayer games. Heb liever meer Eye Candy!Hulleman schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Niet lekker in 60fps spelen?
De performance mode valt me qua resolutie wel enorm tegen... Snap niet dat deze game niet in 1440p met 60FPS kan draaien op de XSX en PS5.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Merk al dat ik de gevechten ook steeds leuker vind hoor, begin vond ik het helemaal vervelend. Maar ben denk ik verpest door FromSW waar de vecht mechanic super is en super verslavend, uitdagend en fouten komen bijna altijd door jou. Daar lijkt GoW een beetje het tegenovergestelde waar je dus door het verliezen van de lock-on. Hierdoor is vechten met tegenstanders met veel hoger level minder leuk. Heb hierdoor ook de moeilijkheidsgraad naar easy gezet. Ik ga deze ook wel doorjakkeren en ook op 100% proberen te zetten Valkyrie queen here I comeHulleman schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:59:
[...]
Doorzetten, God of War is insane. Verhaal is daar wél top en de beste gevechten moeten denk ik nog komen voor jeHeb em op de PS5 nogmaals doorgespeeld in new game+ met 60fps, lekker man. Komt dan ook veel betere gear beschikbaar, zodat je naar level 9+ kunt upgraden.
Wat betreft liften en gangetjes... tja, dat zijn verkapte laadschermen.
Ik heb nog dukenukem 3d gespeeld op 24 FPS met blokkerige sprites. En ijshockey op een Philips system 2000 oid spel"computer".Kwistnix schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:01:
[...]
Wil net zeggen
Ik heb CP2077 bij launch ook op base PS4 "gespeeld" en dat was alles behalve prima. En ik heb mij ook door Fallout: New Vegas op PS3 geworsteld.
Dan is cyberpunk een briljante vooruitgang.
Is een mentaliteitskwestie...
New Vegas op de PS3 lukte mij dan weer niet want die liep met een bsod vast na 20 seconden voor ik een save kon maken.
Maar ik doe ook niet mee met de hypes die vantevoren alom aanwezig zijn. Vaak kom ik er ook pas achter een week voor de launch dat een game überhaupt uitkomt. Dus mijn verwachting is al een stuk lager dan bij iemand die zichzelf al een jaar gek laat maken door de marketingmachine.
Edit de Philips Odyssee 2001.

[ Voor 24% gewijzigd door Flagg op 04-02-2022 15:07 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ja de originele Duke3D heb ik mij ook nog kostelijk mee vermaakt hoor!
Vorig jaar nog de 20th anniversary world tour voor PS4 gekocht, maar niet meer verder gespeeld dan einde van L.A Meltdown
Maar goed OT: ik ga zelf nog even wachten met Dying Light 2. Er zal vast een hoop gefixt worden met de day 1 patch, maar wat extra patches kan nooit kwaad. Ben ook nog druk bezig met m'n net aangeschafte Switch OLED. Maar te lang wachten en dan is HZD2 weer al uit. Wat een keuzes.
Ik heb alleen maar de Demon's Souls remake gespeeld als FromSoftware game. Die game is heel traag, God of war is sneller, zo ook de vijanden. De valkyries vond ik lastiger dan welke eindbaas in Demon's Souls dan ook. Ik ben zo vaak vernederd door Gondul......(muspelheim) Sigrun heb ik pas gepakt aan het einde van m'n new game+. Toen was ik al lvl 9+ met insane veel damage.cold_as_ijs schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:29:
[...]
Hierdoor is vechten met tegenstanders met veel hoger level minder leuk. Heb hierdoor ook de moeilijkheidsgraad naar easy gezet. Ik ga deze ook wel doorjakkeren en ook op 100% proberen te zetten Valkyrie queen here I come.
Anyway, dit is niet het GoW topic zie ik
[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 04-02-2022 16:08 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Alles is gewoon slecht. De control etc.
Goed onderbouwd verhaal, de controls zijn prima, wellicht had je eerst wat gameplay moeten kijken voordat je het spel kochtAtsiz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:12:
Ik speel het al op de ps5 maar ik heb nog nooit in mijn leven zo een waardeloze spel gespeeld.
Heb ik ook gedaan.shoombak schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:49:
[...]
Goed onderbouwd verhaal, de controls zijn prima, wellicht had je eerst wat gameplay moeten kijken voordat je het spel kocht
Spel voelt gewoon niet lekker....combat is te lastig\complex gemaakt.
Parkeer voelt net niet goed aan...je kan net niet iets beetpakken of valt eraf door stamina...
Stealth is gewoon erg lastig...dus vergeet dat maar....
Items looten is frustratie omdat je nonstop je scan functie moet gebruiken...
Tijdslimiet geven in het donker is super irritant. Wil je rustig je tijd nemen? Nee je moet haasten

En nog veel meer.
Combat te lastig? Gewoon even beetje oefenen joh dan heb je het zo onder de knie, en stamina kan je upgraden he dus later in de game hou je het wel langer vol. Maar dit is wel een game waar je wat dinfen moet doen eerst voordat je als een sicke free runner rond kan rennen ,dus als je daar geen geduld voor hebt moet je misschien wat anders spelen:)Atsiz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:02:
[...]
Heb ik ook gedaan.
Parkeer voelt net niet goed aan...je kan net niet iets beetpakken of valt eraf door stamina...
Tijdslimiet geven in het donker is super irritant. Wil je rustig je tijd nemen? Nee je moet haasten![]()
En nog veel meer.
Playstation 5
Ja.BerendjD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:25:
Heeft dit spel haptic feedback&trigger support voor de dual sense op de PS5?
www.oldskoolnl.nl
Het verhaal spreekt me meer aan dan DL1 (lees: vooralsnog beter dan DL1). 2 uur in en het gaat met name nog een beetje toturial style. En wow, sommige momenten geven wel een bijzondere sfeer met de nodige rillingen.
Always run is wel ff wennen, ik heb shift desalniettemin non-stop ingedrukt
Ik ben het er mee eens dat parkour wat beter had gekund. Ook mis ik veel gore als je een aantal zombies afslacht. Dat was in DL1 vele male beter. Hier kijk je na een slachting een beetje rond, helemaal niks...
De inventory is meh, die was overzichtelijker in DL1.
Wapen wisselen met scrollwheel werkt hier trouwens niet, net zoals de enhanced hud (druk op tab maar er gebeurt weinig).
Begreep ook dat er geen vuurwapens in het spel zitten, weet nog niet of ik dit een gemis ga vinden.
So far geen spijt van de aankoop, maar hoop dat Techland nog een paar zaken aanpakt. Heb wel het gevoel dat er op een paar zaken achteruitgang geboekt is tov DL1.
[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 04-02-2022 22:13 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Mag toch hopen dat dit met patches opgelost wordt want dit is wel erg lame. Over 2 weken maar eens opnieuw kijken naar de reacties in dit topic;)
Haptic feedback op de dualsense is overigens wel top
Maar als je daar eenmaal doorheen ben en je los gelaten wordt in de stad ben je dat snel vergeten.
Parkour is lekker, je hebt niet het idee dat je als een soort magneet overal naartoe getrokken wordt als je maar en beetje in de buurt komt, maar je grijpt ook niet vaak mis. Heel goed gedaan voelt vloeiend.
Wereld is wel een beetje vol iedere 3 passen buiten heb je wel een encounter of hij begint te piepen dat er iets anders in de buurt is.
Dus ik heb maar besloten alles te negeren anders ben ik al weer klaar met het spel voor ik het verhaal uitgespeeld heb mijzelf kennende.:)
Maar ik ga me er wel mee vermaken heb nog geen enkele bug gezien (PS5) speel op de performance mode, en het is ontzettend soepel allemaal en nog geen framedrop opgemerkt.
Maar het is verder geen game of the year of iconisch pareltje in de analen van de gaming geschiedenis.
Het is een solide game en ik ga me er best mee vermaken, maar ik moet wel het verhaal gaan volgen en naar het einde toe werken anders ben ik bang dat ik op 3/4 afhaak vanwege (denk ik) hoge repetitiveness.
Als je volledig gehyped de game in gaat gaat ie tegenvallen denk ik.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Grafisch is het echt enorm goed!!
Iets wat mij tegen is gevallen: je hebt geen open world maar de world is van te voren voor jou af-gekaderd.
[ Voor 31% gewijzigd door turkeyhakan op 05-02-2022 09:56 ]
Je bent er gewoon erg slecht in als ik het lees. Heeft niks te maken met slechte controls. De game wordt juist geroemd om de zeer goede parcour en flow in de game.Atsiz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:02:
[...]
Heb ik ook gedaan.
Tijdslimiet geven in het donker is super irritant. Wil je rustig je tijd nemen? Nee je moet haasten![]()
En nog veel meer.
DL1 was snappy maar nu heb ik het gevoel alsof ik een paar centimeter door glijd als ik stop met lopen.
[ Voor 36% gewijzigd door OMD op 05-02-2022 11:21 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
eigenlijk alles wat je zegt zijn dingen die je gaandeweg in de game kunt upgraden, in het begin ben je inderdaad niet een goede parkour runner, zeker in de tutorial (die bijna drie uur duurt voordat je in de stad bent) is het nogal lastig soms. Na die drie uur heb je in ieder geval je stamina al een stukje geupgrade, kun je hoger en verder springen en kun je na 2 windmolens bijvoorbeeld al een skill kopen die je laat rollen bij het vallen zodat het meer vloeiend gaat.Atsiz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:02:
[...]
Heb ik ook gedaan.
En nog veel meer.
Of te wel, je zult er voor moeten werken in deze game om echt goed te worden in parkours. Als dat niet je ding is dan heb je de verkeerde game gekocht, want hier draait alles om exploren en dingen verdienen om zo verder te komen.
Vooraf was ik zelf wat bevreesd voor die nachtfase, het leek mij niet echt leuk om steeds weer die nachtfase te doorlopen, maar nu in de praktijk vind ik dat 1 van de leukste onderdelen. Het rondlopen in de nacht en dan die stad te exploren op zoek naar de echte high valuebles is super om te doen. Ook mooi dat je zo een karakter build kwa valuebles kan maken (ik heb nu ingezet op de medic class, dus heb al kleding stukken gevonden die met name daar een hoop verschil maken).
Ik doe nu veel van de gewone missies overdag, maar in de nacht dan gaat het echt los en ben ik echt op zoek naar de valuebles (met name in die ruimtes waar je overdag echt niet naar binnen moet gaan
Wat een heerlijke game is dit geworden.
Ik speel op 1080p, nieuwste driver. DX11/DX12 maakt geen verschil. Met upscaling uit wordt het wel wat beter maar is het nog steeds ruk.
FSR schijn soortgelijke problemen te hebben zag ik op youtube.1337aldi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:57:
Nog iemand last van blurry beeld? Ben nu in de startzone, als de bomen in de wind bewegen lijkt er net een soort 'smearing' effect op te treden. Dit effect maakt het voor mij onspeelbaar, krijg hoofdpijn.
Ik speel op 1080p, nieuwste driver. DX11/DX12 maakt geen verschil. Met upscaling uit wordt het wel wat beter maar is het nog steeds ruk.
Speel op een OLED C1 in quality mode.
Geweldige game, Progressie ook prima, maar visueel echt veel bugs!
Ze hadden nog wel een paar extra maanden mogen nemen zodat dit allemaal niet voorkomt
[ Voor 11% gewijzigd door Yungtopshelf op 05-02-2022 19:27 ]
Geen spel voor jou, klinkt alsof je beter Call of duty of Fifa kunt gaan spelen, op de visuele bugs na is er niks mis mee.Atsiz schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:12:
Ik speel het al op de ps5 maar ik heb nog nooit in mijn leven zo een waardeloze spel gespeeld.
Speel zelf op hard en de combat en parcours mechanics werken prima.
Kwa difficulty zelfs op hard is het vergeleken met andere games zelfs wat te simpel en hadden er wel 2 nivos bovenop gemogen
Ik speel op een 2080. Als je van eye candy houdt dan is het helaas jammer. Mijn 2080 op 1440p kan niet meer mee met deze game. Dlss moet je minimaal op performance zetten als je alles RT aan wilt en dan is het redelijk blurry.swoutr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:29:
Iemand hier met een 2070 super of zeer soortgelijke kaart die iets kan zeggen over performance op 1440p incl. RT? Wel benieuwd naar de game. Maar eigenlijk alleen interesse als hij degelijk draait met de mooiste vorm van RT.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
We hebben DL1 echt helemaal grijs gespeeld.. nu hebben we er samen al weer 20 uur opzitten.
Het samen spelen maakt het extra leuk.
Een race naar de locatie of elkaar helpen als je achtervolgd wordt of dood gaat om te reviven. Lekker freerunnen, klimmen en levelen.
Mijn bevindingen tot heden, let op 95% van de tijd gespeeld in Coop. Alleen solo gespeeld tot de stad om coop te kunnen starten.
- veel bugs, sommige characters reageren niet, lopen door elkaar heen, of vallen weg in het veld/ muur. In extreme geval de game moeten afsluiten en opnieuw moeten beginnen omdat het verhaal niet wilden starten.
- in solo en in coop neem je persoonlijke voortgang en spullen mee. Dat is fijn! Wellicht alleen overpowered als je na coop flink geleveld bent en dan solo gaat spelen om het spel nog eens te spelen zoals ik. Dan is hard moeilijkheidsgraad niet eens moeilijk.
- missies gespeeld in coop moet je opnieuw doen in solo, die voortgang wordt niet meegenomen en visa versa. Dus party leader is leidend voor de voortgang missies.
Dus als je niets wilt missen van het verhaal zul je dit in coop moeten afstemmen wanneer je samen gaat gamen. Alles dubbel doen is ook zo wat..
- prestatie modus, helaas veel glitching frames zwart en enorme framedrops.. dit laatste wellicht framedrops om te synchroniseren?
-Quality mode en pictore mode is nauwelijks het verschil te zien framerate is niet fijn meer om te spelen als je 60Hz gewend ben.. dus performance is advies!
- multiplayer disconnect, helaas 3x weg gevallen uit de game. Dit terwijl partyleader gewoon kan doorspelen.
- Met de power van de PS5 hoop ik dat er een patch komt die het mogelijk maakt om 4K en 60Hz weer te geven. Moet kunnen toch? Full powerrrr...
- PS5 - PS5 installatie 22GB
- PS5 - PS4 installatie 52GB
Kan iemand dit verschil uitleggen?
Tip!
Voor de beste ervaring gebruik zo min mogelijk het slaapbed bij savehouses.
De wekkers bij overgang dag/nacht en nacht/dag zijn echt tof.. die momenten maken het spel echt vet!
[ Voor 11% gewijzigd door Cevel op 06-02-2022 01:40 ]
Zulke bugs gellukig nog niet meegemaakt in 17 uur spelen, Na de switch naar performance mode loopt alles heel smooth, maar quality is wel echt een drama.Cevel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:29:
Speel het met mijn broer samen. Wat een onwijs leuke game. Vooral audio is op moementen echt heel goed.
We hebben DL1 echt helemaal grijs gespeeld.. nu hebben we er samen al weer 20 uur opzitten.
Het samen spelen maakt het extra leuk.
Een race naar de locatie of elkaar helpen als je achtervolgd wordt of dood gaat om te reviven. Lekker freerunnen, klimmen en levelen.
Mijn bevindingen tot heden, let op 95% van de tijd gespeeld in Coop. Alleen solo gespeeld tot de stad om coop te kunnen starten.
- veel bugs, sommige characters reageren niet, lopen door elkaar heen, of vallen weg in het veld/ muur. In extreme geval de game moeten afsluiten en opnieuw moeten beginnen omdat het verhaal niet wilden starten.
- in solo en in coop neem je persoonlijke voortgang en spullen mee. Dat is fijn! Wellicht alleen overpowered als je na coop flink geleveld bent en dan solo gaat spelen om het spel nog eens te spelen zoals ik. Dan is hard moeilijkheidsgraad niet eens moeilijk.
- missies gespeeld in coop moet je opnieuw doen in solo, die voortgang wordt niet meegenomen en visa versa. Dus party leader is leidend voor de voortgang missies.
Dus als je niets wilt missen van het verhaal zul je dit in coop moeten afstemmen wanneer je samen gaat gamen. Alles dubbel doen is ook zo wat..
- prestatie modus, helaas veel glitching frames zwart en enorme framedrops.. dit laatste wellicht framedrops om te synchroniseren?
-Quality mode en pictore mode is nauwelijks het verschil te zien framerate is niet fijn meer om te spelen als je 60Hz gewend ben.. dus performance is advies!
- multiplayer disconnect, helaas 3x weg gevallen uit de game. Dit terwijl partyleader gewoon kan doorspelen.
- Met de power van de PS5 hoop ik dat er een patch komt die het mogelijk maakt om 4K en 60Hz weer te geven. Moet kunnen toch? Full powerrrr...
Tip!
Voor de beste ervaring gebruik zo min mogelijk het slaapbed bij savehouses.
De wekkers bij overgang dag/nacht en nacht/dag zijn echt tof.. die momenten maken het spel echt vet!
Verder echt een geweldig spel, met prachtige graphics, goede dialogen super toffe actie en world building.
Ik zit soms mn ogen uit te kijken van de mooie vergezichten en de details in de gebouwen die je in de nacht bezoekt.
Alle kritiek op het verhaal vind ik tot nu toe onterecht, voor een first person open world game is dit een van de meest immersive experiences die ik de laatste jaren heb gespeeld.
een dikke 9
4k60 render of output resolutie? Want output moet wel lukken met upscaling vanaf 1440p ofzo.Cevel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 01:29:
Verschil in grootte on disk komt door oodle/kraken op de PS5. Vanwege de aparte compressie chip op de PS5 kunnen ze game dat veel compacter opslaan zonder dat dit CPU power kost. PS4 heeft dat niet en zal de compressie beperkter zijn. De kraken chip kan tot 22 GB/s decompressen, met 5.5 GB/s SSD speed. Dus factor 4 is de max. Begreep wel dat het weer texture afhankelijk is hoe efficiënt dit gebeurt.
Met een 2070 super.swoutr schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:29:
Iemand hier met een 2070 super of zeer soortgelijke kaart die iets kan zeggen over performance op 1440p incl. RT? Wel benieuwd naar de game. Maar eigenlijk alleen interesse als hij degelijk draait met de mooiste vorm van RT.
1440p met ray tracing lukt niet. Ik vind het er zelf beter uitzien in 1080p met ray tracing en DLSS op medium. FPS netjes tussen 60-100. Ik speel normaal nooit in 1080p maar met ray tracing is het goed te doen. Zonder ray tracing ziet het er allemaal wat kaal uit. De lagere resolutie valt eigenlijk niet op behalve bij tekst.
Meeste games kan je spelen met minimaal framerate 60 en 4K. Mits de game beide settings ondersteundcold_as_ijs schreef op zondag 6 februari 2022 @ 08:44:
[...]
4k60 render of output resolutie? Want output moet wel lukken met upscaling vanaf 1440p ofzo.
Hopelijk kunnen ze de modus resolution van framerate 30 naar 60 openzetten.. de PS5 moet dit toch makkelijk aan kunnen?
Als ik de digital foundry analyse bekijk is deze game echt een GPU sloper. 4K60fps op high settings (die de xsx en ps5 gebruiken) heb je al een 3080 voor nodig. Een 2060super met 1440p medium doet nog geen steady 60fps. Voor xsx en ps5 zou 1440p 60fps mogelijk moeten zijn zul je zeggen. 1080p is wel teleurstellend.Cevel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Meeste games kan je spelen met minimaal framerate 60 en 4K. Mits de game beide settings ondersteund
Hopelijk kunnen ze de modus resolution van framerate 30 naar 60 openzetten.. de PS5 moet dit toch makkelijk aan kunnen?
Er zijn overigens maar weinig game die native 4K 60fps op de ps5 en xsx doen. In 99% van de gevallen is het of checkerboarded of is sprake van dynamic resolution scaling. Niet erg, 1440-1800p met 60fps is een mooie sweetspot voor de afstand waar ik op game.
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 06-02-2022 10:40 ]
Ja dat is wat ik zeg, 4k60 zou wel moeten lukken. Met upscaling van lagere render resolutie moet het wel lukken. Zal eens de analyse van DF gaan kijken, eerst de laatste rit op de 5k afkijkenCevel schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:58:
[...]
Meeste games kan je spelen met minimaal framerate 60 en 4K. Mits de game beide settings ondersteund
ik speel op de ps5 en in die startzone in het begin had ik precies hetzelfde op 1080p, toen ben ik overgestapt naar de resolution mode (op de ps5 is dit 1800p) en toen was dat wel in orde. Maar op 1080p vond ik het maar een blurry bende in het begin.1337aldi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 18:57:
Nog iemand last van blurry beeld? Ben nu in de startzone, als de bomen in de wind bewegen lijkt er net een soort 'smearing' effect op te treden. Dit effect maakt het voor mij onspeelbaar, krijg hoofdpijn.
Echter, als je na ongeveer 3 uur in die stad aankomt dan is dat voorbij. Geen idee waarom, maar ik speel nu op de performance mode die op de ps5 dan 60fps is en ook op 1080p draait, en vanaf daar zijn de blurry graphics eigenlijk verdwenen, daar merk je dan niets meer van en speelt het superlekker op 60fps en zijn de graphics gewoon goed te noemen op 1080p.
Ik kan me voorstellen dat dit op de PC ook zo is en dat het echt iets is van die render engine die ze gebruiken. Dus even volhouden tot je in de stad bent en dan nog eens goed kijken wat voor jou de beste graphics settings zijn.
Op de ps5 speel ik nu dus op de performance mode, dat freerunnen op 60fps werkt daar echt heerlijk, sowieso, als je eenmaal de nodige skills voor dat parkouren vrij hebt gespeeld en de parkour tracks een beetje doorhebt dan is het een geweldige flow om door die stad heen te rennen.
Echt een top spel, waarbij ik vind dat de eerste 3 a 4 uur het spel niet bepaald recht aan doen, na die tijd dan begint het spel pas echt tot leven te komen.
-'s nachts zijn er altijd veel zombies die ik niet kan doden of die zelfs bewegen niet:
[Streamable: Dying Light 2 Stay Human 2022.02.05 - 13.33.44.01]
-Soms special infected (chase zombie) in the day in mijn gameplay en die loopt gwn op t'dak ->BUG?
[Streamable: Desktop 2022.02.06 - 14.29.26.01]
-Soms kan ik mijn quest niet afgeven aan NPC's -> BUG?
-Er is geen indicatie als je iets volledig geplunderd hebt? (bv. Convoy, Winkel voor resources etc etc)
-Questmarker ? die niet discoverd kan worden en via map geeft ze dit. (zwart vierkantje)
-en nog meer...
Volgens mij een van de live patches/hotfixes heeft iets gedaan met mijn game.
/f/image/iZdB2uHVaMSsBA6xqm91UUsN.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet nog altijd steeds niet of dat ik verder in story moet of eerst gwn windmills doen.
Voor mijn eerste metro/power station was bij mij Old Villedor al 90% compleet.

Die parcours challenges bak ik ook nog helemaal niks van.
Progress is ook erg slow nog ...
Verder voel ik me vooral 's nachts erg opgejaagd door die immunity timer, wil graag lekker slow en alles looten en dar heb je gewoon niet de tijd voor, dat is wel jammer. Wordt later beter begrijp ik.
Als je een locatie/icoon op de map gecomplete hebt, wordt die dan afgevinkt? Ik kwam gewoon ergens op de weg zo'n convoy tegen (gouden krat symbooltje). Moest eerst wel 40 infected omleggen en toeb heb ik een tank en twee politie autos open gemaakt en geloot, maar dat symbooltje blijft op de map staan ?
Ik vond de intro met Hakon erg tof gedaan. Heb ook nog eigenlijk geen merkbare bugs gehad. Top!
Ik haal zelf meer fps met de RTX 3080 op high instellingen, niet ultra high. Nu doet de ps5 wel aan upscale en minder raytracing en andere grafische instellingen en staat FSR standaard aan.Hulleman schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:32:
[...]
Als ik de digital foundry analyse bekijk is deze game echt een GPU sloper. 4K60fps op high settings (die de xsx en ps5 gebruiken) heb je al een 3080 voor nodig. Een 2060super met 1440p medium doet nog geen steady 60fps. Voor xsx en ps5 zou 1440p 60fps mogelijk moeten zijn zul je zeggen. 1080p is wel teleurstellend.
Er zijn overigens maar weinig game die native 4K 60fps op de ps5 en xsx doen. In 99% van de gevallen is het of checkerboarded of is sprake van dynamic resolution scaling. Niet erg, 1440-1800p met 60fps is een mooie sweetspot voor de afstand waar ik op game.
Dit is ook wel mijn grootste zorg en weerhoud mij er momenteel van om de game aan te schaffen.robinez schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:25:
[...]
nee snap ik ook niet,
die 60fps mode speelt wel heel lekker, maar als je op een 4k scherm speelt wordt het 1 blurry bende, zeker als je eenmaal in die stad bent met al die vergezichten. Dus vandaar dat ik toch maar voor die 1800p resolutie mode ben gegaan, speelt iets minder soepel maar dan is het in ieder geval wel gewoon scherp op je scherm.
En op zich is het wel te doen, die 30fps is in ieder geval wel stabiel 30fps, dus het is zeker wel speelbaar.
30fps is eigenlijk gewoon geen optie. Als je eenmaal 60 fps gewend bent is het heel lastig om terug te gaan.
En 1080p op een 4k scherm wordt zoals je al aangeeft erg blurry. Je zou toch verwachten dat de current gen consoles toch wel een steady 60fps op 1440p aan moeten kunnen.Hopelijk komt dit nog in een toekomstige update.
Het ziet er naar uit dat de devs weer eens a la Cyberpunk teveel hooi op hun vork hebben genomen ivm cross gen development.paul99 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:06:
[...]
Dit is ook wel mijn grootste zorg en weerhoud mij er momenteel van om de game aan te schaffen.
30fps is eigenlijk gewoon geen optie. Als je eenmaal 60 fps gewend bent is het heel lastig om terug te gaan.
En 1080p op een 4k scherm wordt zoals je al aangeeft erg blurry. Je zou toch verwachten dat de current gen consoles toch wel een steady 60fps op 1440p aan moeten kunnen.Hopelijk komt dit nog in een toekomstige update.
Zou fijn zijn dat de Ps4 en de One X eens naar de eeuwige jachtvelden worden gestuurd.
Slechte optimalizatie , maar voor 30 euro heb ik niks te klagen.
Inmiddels al vele uren gespeeld
Moet er zelf nog aan beginnen.
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 06-02-2022 21:33 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En dan is het eigenlijk weer een 13 in een dozijn zombie apocalypse maar dan met voornamelijk melee.
Ik ga maar zo snel mogelijk door met het verhaal, maar het risico bestaat dat ik hem niet eens uit ga spelen.
Ga je er wel erg snel doorheen, ben na 22 uur nog niet eens bij het tweede deel aangekomen.Flagg schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:41:
Moet zeggen dat het tweede gedeelte me een beetje tegenvalt, die hangglider bijvoorbeeld had van mij niet gehoeven, en teveel hele hoge gebouwen dus het hele parkour is er wel een beetje vanaf nu.
En dan is het eigenlijk weer een 13 in een dozijn zombie apocalypse maar dan met voornamelijk melee.
Ik ga maar zo snel mogelijk door met het verhaal, maar het risico bestaat dat ik hem niet eens uit ga spelen.
Yeep. Zombie AI is niet veel beter.
Lvl4 chase en ik heb me verstopt in de bus.
[Streamable: 22.14.23.02]
gewacht tot morgen en voilà , gratis Volatile tokens ^^
:strip_exif()/f/image/YB3RXqbmQE9xmtqZeAUqn1Qc.jpg?f=fotoalbum_large)
It aint stupid if it works.
Alleen jammer dat ray tracing zo slecht werkt op mijn amd kaart. Ik haal dan rond de 25-30 fps met alles op max op 3440x1440, maar het stottert als een malle. Dus ray tracing maar uitgezet, ziet er alsnog mooi uit en wel een fatsoenlijke FPS op die manier
Staat FSR standaard aan op de PS5? Dat hoor ik echt voor het eerst.Tincahunter schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:50:
[...]
Ik haal zelf meer fps met de RTX 3080 op high instellingen, niet ultra high. Nu doet de ps5 wel aan upscale en minder raytracing en andere grafische instellingen en staat FSR standaard aan.
Ik heb raytracing aan laten staan, maar FSR op balanced gezet, dat geeft mij.Stokje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:04:
Ik heb nu een x aantal uur erop zitten op de pc. Geen bugs of iets dergelijks tegengekomen nog, wel AI met de intelligentie van een dode zeester maar goed, dat hindert niet zo en kan soms makkelijk zijn.
Alleen jammer dat ray tracing zo slecht werkt op mijn amd kaart. Ik haal dan rond de 25-30 fps met alles op max op 3440x1440, maar het stottert als een malle. Dus ray tracing maar uitgezet, ziet er alsnog mooi uit en wel een fatsoenlijke FPS op die manier
Verbaasde mij wel hoe zwaar het spel draaide in ieder geval.
Ik heb trouwens wel een ander issue bij het spelen van Dying Light, als ik alt tab richting een chrome venster, kan ik om de een of andere reden niet klikken in dat venster? Regeert gewoon nergens op dan, toch wel jammer aangezien ik vaker dingen opzoek tijdens het gamen... Jullie enig idee waardoor dit kan komen?
PS4 PSN: Dazzler2120
Hmm dan ga ik die instellingen nog eens testen en kijken hoe het dan loopt.Dazzler2120 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:27:
[...]
Ik heb raytracing aan laten staan, maar FSR op balanced gezet, dat geeft mij.
Verbaasde mij wel hoe zwaar het spel draaide in ieder geval.
Ik heb trouwens wel een ander issue bij het spelen van Dying Light, als ik alt tab richting een chrome venster, kan ik om de een of andere reden niet klikken in dat venster? Regeert gewoon nergens op dan, toch wel jammer aangezien ik vaker dingen opzoek tijdens het gamen... Jullie enig idee waardoor dit kan komen?
Qua alt tabben heb ik verder geen problemen. Heb op mijn tweede scherm meestal wel wat open staan waar ik dan gewoon heen kan. Ik speel via epic games btw, geen idee of dat nog invloed kan hebben.
had het idee dat de nieuwe drivers van nvidia 10fps meer gaven, echter in het begin heb je kleine microstutters.
verder top game!
Heb je het filmpje van DF gekeken? Daar wordt 15 min gespendeerd aan optimaliseren van instellingen, misschien heb je er wat aan.Stokje schreef op maandag 7 februari 2022 @ 08:04:
Ik heb nu een x aantal uur erop zitten op de pc. Geen bugs of iets dergelijks tegengekomen nog, wel AI met de intelligentie van een dode zeester maar goed, dat hindert niet zo en kan soms makkelijk zijn.
Dit spel is sowieso een RT beast
Pfoe, da's nog best een verschil dan! Draaide op max settings, op quality mode i.c.m. een 6900XT rond de 50fps met microstutters, vandaar op balanced gezet om 70-80 fps te halen.shakespeare schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:15:
ik draai hem op max met raytracing op een rtx 3080 ti rond de 90fps met dips naar 70.. op DLSS Quality 1440p
had het idee dat de nieuwe drivers van nvidia 10fps meer gaven, echter in het begin heb je kleine microstutters.
verder top game!
Dan voeg ik die zometeen even toe aan mijn kijklijstcold_as_ijs schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:16:
[...]
Heb je het filmpje van DF gekeken? Daar wordt 15 min gespendeerd aan optimaliseren van instellingen, misschien heb je er wat aan.
vreemd.. 6900xt is ongeveer vergelijkbaar tocht met 3080ti ? draai je ook op 1440p of niet? ik heb wel die shadows later op medium gezet nav digital foundry analyse..Dazzler2120 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:19:
[...]
Pfoe, da's nog best een verschil dan! Draaide op max settings, op quality mode i.c.m. een 6900XT rond de 50fps met microstutters, vandaar op balanced gezet om 70-80 fps te halen.
[...]
Dan voeg ik die zometeen even toe aan mijn kijklijst
draai verder goed, ik moet wel zeggen dat ook al heb ik de film grain uitstaan ik het gevoel heb dat het soms blurry is, hebben meer users dit ?
Ja ik ga het morgen eens proberen te optimaliseren a.d.h.v de DF analyse.shakespeare schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:31:
[...]
vreemd.. 6900xt is ongeveer vergelijkbaar tocht met 3080ti ? draai je ook op 1440p of niet? ik heb wel die shadows later op medium gezet nav digital foundry analyse..
draai verder goed, ik moet wel zeggen dat ook al heb ik de film grain uitstaan ik het gevoel heb dat het soms blurry is, hebben meer users dit ?
De 6900XT zou inderdaad vergelijkbaar moeten draaien t.o.v. de 3080TI. Ik draai op 3440x1440p, film grain en motion blur heb ik uitstaan.
De active missie's met bepaalde karakters springer er voor mij uit die zijn top gemaakt.
al met al een prima vervolg op DL.
Ik zal dat filmpje eens bekijken, ik heb ook een 6900 xt, maar ik kom dus niet verder dan 30 fps als alles vol open staat😆cold_as_ijs schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:16:
[...]
Heb je het filmpje van DF gekeken? Daar wordt 15 min gespendeerd aan optimaliseren van instellingen, misschien heb je er wat aan.
Ook snap ik niet dat sommige mensen melden dat ze TOTAAL geen bug hebben gezien en al 15 uur in de game zijn. Ik heb tot nu toe:
- Clipping, erg veel clipping. Tijdens vechten of freerunnen waar mijn beeld half in de muur blijft hangen
- Lichamen of loot verdwijnt gewoon voor mijn ogen, zelfs een keer een boss die verdween en niet kon looten
- R3 voor survivor vision werkt soms gewoon een paar seconden niet meer..
- Het niet kunnen laten vallen als je ergens aan hangt, dan pakt hij meteen weer diezelfde ledge vast
- Movement is soms erg buggy, dan voelt het alsof je enkel op een hoek van een kist of muur blijft hangen, dan moet je precieze movement toepassen om weer achteruit los te komen terwijl er geen goede aanleiding lijkt te zijn waarom je hier niet voorbij kan lopen
ja, dat vind ik ook, ik heb er nu ook zo'n 20 uur inzitten en ben pas net bij die watertoren missie aangekomen. Dat is nog behoorlijk in het begin, dus als je er zo doorheen rushed dan lijkt het erop alsof je alleen de hoofdmissies doet en de rest van de game compleet overslaat (dat kan overigens prima als dat je doelstelling is, maar je mist dan wel veel van de game).Yungtopshelf schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:28:
[...]
Ga je er wel erg snel doorheen, ben na 22 uur nog niet eens bij het tweede deel aangekomen.
Ook vind ik tot nu toe ook die sidemissies van een erg hoog niveau, en sommige duren ook echt wel lang, dus het zijn geen fillers tot nu toe.
Wat ook gaaf is zijn die airdrops, bepaald niet simpel om te bereiken en leuke puzzels om uit te zoeken hoe je daar nu in godsnaam komt, en een hoge beloningswaarde om ze te bereiken.
En het verhaal:
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 07-02-2022 10:25 ]
"Ready for implementation:
- Various game crashing bugs
Etc."
Ik denk dat het bug fixes moeten zijn en fixes moeten zijn voor de black screens
Hoewel vaak bij een patch bugs ook wel geïmplementeerd worden, al is het onbewust
Ik heb net de hangglider gekregen en ben nu vooral alle side missies van het eerste gedeelte nog aan het afmaken voordat ik verder met de story ga.
Ik heb niet enorm veel last gehad van bugs, eigenlijk alleen dat de survivor sense niet altijd werkt en ik had een keer dat ik werd geaggroed door zombies, me omdraaide, en toen terug omdraaide en toen waren ze ineens verdwenen.
Weliswaar nog geen co-op gespeeld voornamelijk omdat alleen de host progress zou maken en een van de twee dan dus een heel stuk opnieuw zou moeten spelen in singleplayer, dat zie ik niet echt zitten.
Ik ben er ook nog niet over uit welke van de twee factions ik nou beter vind. Ik heb eigenlijk de voorkeur voor de peacekeepers maar vind de upgrades van de survivors wel chiller, aangezien die meer gericht zijn op parkour.
Ik doe een aantal sidemissions die me grappig lijken maar ik stop niet bij iedere hulpvraag, want dat is ongeveer iedere 50m dat je onderweg bent.Yungtopshelf schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:28:
[...]
Ga je er wel erg snel doorheen, ben na 22 uur nog niet eens bij het tweede deel aangekomen.
Maar doelloze collectibles ed sla ik ook altijd over net als de parkour challenges, je hebt 2000 mijl afgelegd om je zus te zoeken maar tussendoor ga je de Apocalyptische Spelen nog even doen.
Dus ja ik sla de nietszeggende de open world opvulling over maar qua verhaal rush ik niks.
En die 22 uur ben ik al overheen.
Ik moest hier wel om gniffelenFlagg schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik doe een aantal sidemissions die me grappig lijken maar ik stop niet bij iedere hulpvraag, want dat is ongeveer iedere 50m dat je onderweg bent.![]()
Maar doelloze collectibles ed sla ik ook altijd over net als de parkour challenges, je hebt 2000 mijl afgelegd om je zus te zoeken maar tussendoor ga je de Apocalyptische Spelen nog even doen.![]()
Dus ja ik sla de nietszeggende de open world opvulling over maar qua verhaal rush ik niks.
Dat vind ik altijd komisch, het spel: "DE WERELD VERGAAT, OMG WE MOETEN OPSCHIETEN"
Ik: "Wacht effe, hier nog een plantje oprapen.. Oh daar is een waypoint, oh en deze treasure chest ligt ook wel enigzins op de route. Hmm misschien dat ik deze elite enemy nog kan meepakken effe."
Ik heb nu de PS4 en de PS5 versie geïnstalleerd op m'n PS5. Klote workaround natuurlijk, maar het is niet anders.
www.oldskoolnl.nl
Ik heb beide versies afgelopen vrijdag even voorbij de proloog gespeeld. Moest alleen even pauze nemen toen ik van de performance versie PS5 overging op de PS4 versie, maar na een uurtje pauze kon ik wel tegen de lagere FPS op de PS4. Proloog kan je wel snel doorheen als je deze al een keer gespeeld hebt.Roppedop schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:28:
Dat was in ieder geval al voor de launch bekend.
Ik heb nu de PS4 en de PS5 versie geïnstalleerd op m'n PS5. Klote workaround natuurlijk, maar het is niet anders.
Denk wel dat ik de PS5 versie verder moet gaan spelen op de quality of resolution mode als ik af en toe ook met m'n maat op PS4 wil spelen.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ook een beetje angst om die night activities zoals hollows te doen, deels door die timer. En ik kwam een anomaly tegen (soort boss fight), welk level moet je zijn om die te doen, die ging echt bezerk en dan nog allemaal infected er omheen....pfftttt
Maar ik kan hier nog wel ff zoet mee zijn, prima sfeertje. Speel op PS5 in quality mode en die draait juist zeer lekker vind ik. DF zegt ook een rock steady 30 fps, Horizon gaat moeten wachten totdat ik deze uit heb ...
Het probleem is dat er dus ook geen cross save is. Dus als ik wil switchen van game versie dan mag ik weer opnieuw beginnen. Schiet echt niet op.OzzieMann schreef op maandag 7 februari 2022 @ 14:12:
[...]
Ik heb beide versies afgelopen vrijdag even voorbij de proloog gespeeld. Moest alleen even pauze nemen toen ik van de performance versie PS5 overging op de PS4 versie, maar na een uurtje pauze kon ik wel tegen de lagere FPS op de PS4. Proloog kan je wel snel doorheen als je deze al een keer gespeeld hebt.
Denk wel dat ik de PS5 versie verder moet gaan spelen op de quality of resolution mode als ik af en toe ook met m'n maat op PS4 wil spelen.
Ja het was bekend maar pas een aantal weken voor launch. Daarnaast kun je anno 2022 gewoon verwachten dat het cross gen is, vooral omdat het een coop game is.
Deze was nog niet gepost dacht ik, alleen de PC analyse
Pagina 3.cold_as_ijs schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:36:
[YouTube: Dying Light 2 Last-Gen Consoles vs PS5: Xbox One/One X and PS4/Pro Tested!]
Deze was nog niet gepost dacht ik, alleen de PC analyse
@Dazzler2120 Ik heb deze probleem ook.
Deze komt door abnormale cpu load.
[ Voor 18% gewijzigd door LadyVodka op 07-02-2022 18:11 ]
aah had hem gemist aangezien hij tussen reviews stond.LadyVodka schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Pagina 3.
Net even gekeken maar draait toch nog verrassend goed op last gen, misschien niet de scherpste game maar desalniettemin stabiele framerate. Nu nog wat bugs plat slaan en hopelijk wat optimaliseren voor current gen.
Gister tot de stad gespeeld, en ik kan dit wel beamen, het is in de stad beter.robinez schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:57:
[...]
ik speel op de ps5 en in die startzone in het begin had ik precies hetzelfde op 1080p, toen ben ik overgestapt naar de resolution mode (op de ps5 is dit 1800p) en toen was dat wel in orde. Maar op 1080p vond ik het maar een blurry bende in het begin.
Echter, als je na ongeveer 3 uur in die stad aankomt dan is dat voorbij. Geen idee waarom, maar ik speel nu op de performance mode die op de ps5 dan 60fps is en ook op 1080p draait, en vanaf daar zijn de blurry graphics eigenlijk verdwenen, daar merk je dan niets meer van en speelt het superlekker op 60fps en zijn de graphics gewoon goed te noemen op 1080p.
Ik kan me voorstellen dat dit op de PC ook zo is en dat het echt iets is van die render engine die ze gebruiken. Dus even volhouden tot je in de stad bent en dan nog eens goed kijken wat voor jou de beste graphics settings zijn.
Op de ps5 speel ik nu dus op de performance mode, dat freerunnen op 60fps werkt daar echt heerlijk, sowieso, als je eenmaal de nodige skills voor dat parkouren vrij hebt gespeeld en de parkour tracks een beetje doorhebt dan is het een geweldige flow om door die stad heen te rennen.
Echt een top spel, waarbij ik vind dat de eerste 3 a 4 uur het spel niet bepaald recht aan doen, na die tijd dan begint het spel pas echt tot leven te komen.
Hmm apart, CPU wordt an such niet zo zwaar belast volgens mij. 20-30% max voor zover ik kon zien.LadyVodka schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:06:
[...]
Pagina 3.
Wat heb jij gedaan om dit te fixen?
Even een vraagje; wellicht zit ik nog in ubi modus, maar die dark hollows, forsaken stores, evacuation convoys, etc, die verdwijnen niet vd map, worden niet afgevinkt. Kun je dan ook terug naar dezelfde na een tijd en ligt er dan weer high quality loot?
Window Mode: Windowed Borderless -> FullscreenDazzler2120 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:54:
[...]
Hmm apart, CPU wordt an such niet zo zwaar belast volgens mij. 20-30% max voor zover ik kon zien.
Wat heb jij gedaan om dit te fixen?
Mijn game is gwn een grote bugfest. Ik kom elke x tijd iets tegen.
Check that out: (Video|Spoiler!)
Tot nu heb ik 42h gameplay en ik doe nu mijn 2de run 100% Peacekeepers.
Maar mijn gevoel zegt dat Survivors are way to go als je wilt 100% exploreren.
Volgens mij heb ik gwn Dying Light 2 unpatched version gekocht.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JFS1w8ZS3mQnltA5VkCZM9hI.gif?f=user_large)
Dying Light 2 is toch beter dan Battlefield xD
Haha ik was even gebanned maar is weer goed gekomen dus nu op mn normale account.Flagg schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:25:
[...]
Ik doe een aantal sidemissions die me grappig lijken maar ik stop niet bij iedere hulpvraag, want dat is ongeveer iedere 50m dat je onderweg bent.![]()
Maar doelloze collectibles ed sla ik ook altijd over net als de parkour challenges, je hebt 2000 mijl afgelegd om je zus te zoeken maar tussendoor ga je de Apocalyptische Spelen nog even doen.![]()
Ik ben zelf altijd wel van alle side quests doen en die zijn in deze game heel erg goed! net als het verhaal, ik zit vaak met open mond te staren naar mn scherm, en op de resolutie en wat bugs na vind ik alle kritiek en de cijfers die sommige geven heel erg onterecht, Heb deel 1 nooit gespeeld maar vind dit toch wel een geweldig spel.
zit nu op 28 uur en wil niet dat het afgelopen is.
Gellukig volgende week Horizon en Elden Ring mocht er onverhoopt over 20 uur een eind aan komen maar damn! ik ben weggeblazen door Dying light 2, ze mogen mijn geld nu al hebben voor de DLC etc, als dit 5 jaar support gaat krijgen dan word het een mooie tijd
Best 30 euros ever spend
Helemaal mee eens, echt alle content is van zeer hoge kwaliteit! ben er zelf goed onder de indruk van ook.robinez schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:24:
[...]
ja, dat vind ik ook, ik heb er nu ook zo'n 20 uur inzitten en ben pas net bij die watertoren missie aangekomen. Dat is nog behoorlijk in het begin, dus als je er zo doorheen rushed dan lijkt het erop alsof je alleen de hoofdmissies doet en de rest van de game compleet overslaat (dat kan overigens prima als dat je doelstelling is, maar je mist dan wel veel van de game).
Ook vind ik tot nu toe ook die sidemissies van een erg hoog niveau, en sommige duren ook echt wel lang, dus het zijn geen fillers tot nu toe.
Wat ook gaaf is zijn die airdrops, bepaald niet simpel om te bereiken en leuke puzzels om uit te zoeken hoe je daar nu in godsnaam komt, en een hoge beloningswaarde om ze te bereiken.
En het verhaal:![]()
![]()
En inderdaad die kritiek op het verhaal kan ik mij totaal niet in vinden, Zit er al dagen helemaal in de ene plot twist na de andere de ene na de andere spectaculaire scene. het is echt heel goed!
Ik begrijp dan ook niet dat er voor bv Cyberpunk ooit met 9s werd gestrooid, dit is toch echt wel heel wat nivotjes hoger en een goede en sterke benchmark voor toekomstige open world rpgs kwa side quests en story telling.
Insane gewoon
Zelfde bug hier. Heel vervelend, ik ga automatisch 10x op 'q' rammen. Het lijkt te gebeuren na parkour.-SaveMe- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:46:
Meest irritante bug is wel dat je survivor sense regelmatig even niet werkt. En je hebt hem zo nodig.
Even een vraagje; wellicht zit ik nog in ubi modus, maar die dark hollows, forsaken stores, evacuation convoys, etc, die verdwijnen niet vd map, worden niet afgevinkt. Kun je dan ook terug naar dezelfde na een tijd en ligt er dan weer high quality loot?
High quality loot wordt nu nog ververst na zoveel tijd, dus je kan blijven looten voor meer resources, en minmaxen van gear (maar het blijft random...). Eventuele deuren, kisten gaan ook weer op slot, en ladders worden ingetrokken.
Waar ik mij aan erger is dat elke roof grove exact hetzelfde is, en veel delen van de stad ook. Zo jammer, dan vond ik Haran wel beter.
Ok, je kunt dus niet zien welke je hebt gedaan en afvinken is er niet bij dus. Je gaat dus naar die locaties als je iets nodig hebt…Cascade schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Zelfde bug hier. Heel vervelend, ik ga automatisch 10x op 'q' rammen. Het lijkt te gebeuren na parkour.
High quality loot wordt nu nog ververst na zoveel tijd, dus je kan blijven looten voor meer resources, en minmaxen van gear (maar het blijft random...). Eventuele deuren, kisten gaan ook weer op slot, en ladders worden ingetrokken.
Waar ik mij aan erger is dat elke roof grove exact hetzelfde is. Zo jammer, dan vond ik Haran beter.
Je hoeft niet bang te zijn , zelfs op hard regent het UV shrooms en inhalators als je maar genoeg kistjes opzoekt.-SaveMe- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:35:
Wat gaan jullie snel. Ik heb er zon 15 uur inzitten en zit echt nog in het begin. Weet ook van veel dingen niet precies hoe of wat. Vooral encounters en side missions aan het doen. Ik heb wel dringend inhibitors nodig.
Ook een beetje angst om die night activities zoals hollows te doen, deels door die timer. En ik kwam een anomaly tegen (soort boss fight), welk level moet je zijn om die te doen, die ging echt bezerk en dan nog allemaal infected er omheen....pfftttt
Maar ik kan hier nog wel ff zoet mee zijn, prima sfeertje. Speel op PS5 in quality mode en die draait juist zeer lekker vind ik. DF zegt ook een rock steady 30 fps, Horizon gaat moeten wachten totdat ik deze uit heb ...
Dat is tot nu toe het enige jammere in de game, het lijkt erop dat de AI nog flink wat werk nodig heeft tot het uberhaupt een challenge word want hij lijkt aardig broke, ben nog nooit door een enemy gestorven alleen door vallen van slecht ingecalculeerde jumps.
Verder alleen maar lof voor Techland
Ik moet ff mijn mindset aanpassen. Ik wil alle icoontjes op de map wegwerken, maar dat gaat dus helemaal niet … maar ff concentreren op quests…
Is mij ook wel eens overkomen inderdaad, ik doelde meer op in een battle.-SaveMe- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:10:
Ik ben al twee maal dood gegaan tijdens een chase. Ik ben gewoon slecht in dat parcours, helemaal tijdens zo’n stress moment als een chase.
Ik moet ff mijn mindset aanpassen. Ik wil alle icoontjes op de map wegwerken, maar dat gaat dus helemaal niet … maar ff concentreren op quests…
The key is genoeg van die safe locations ontdekken zodat je bij iedere chase heel snel een paars licht icoontje kan volgen, 20 seconden erinstaan en the chase has ended. Dan word het heel simpel.
Die icoontjes moet je negeren, ze clearen niet van de map af, weet niet of dit een bug is, zelfs speciale kisten refillen zigzelf iedere keer als je er weer komt.
Een vreemde setup wel.
[ Voor 12% gewijzigd door robzzzzzzzz op 07-02-2022 20:13 ]
Hello Survivors!
Patch 1.04 for PC is LIVE on Steam and EGS. We’ve added the following fixes. The remaining tweaks are being worked on. Thank you for your patience!
Patch Notes:
- fixed various game crashing bugs
- fixed AI dead body replication in co-op
- added DLSS improvements
- fixed issue when players couldn't sell valuables to vendor
- fixed artifacts being sometimes visible on some AMD cards
- fixed mouse key binding options (meaning: you should be allowed to rebind your mouse buttons, we are still working on an additional implementation for extra mouse buttons)
[ Voor 6% gewijzigd door LadyVodka op 07-02-2022 20:25 ]
Pakken wat je pakken kan, Uv Shrooms eten, of als je beschikt over inhalators elke keer als je immunity low is er even een nemen en heb je weer 5 min extra om je slag te slaan.-SaveMe- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:27:
Ik zit nu jn een huis met erg veel loot, dark zone, alleen alles is gele poison. Hoe doe ik dat?
Dan heb je het belangrijkste te pakken in iedergeval, de rest maakt niet heel veel uit.-SaveMe- schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:32:
Die poison gaat echt veel harder achteruit, had niet de tijd te looten. Heb de inhibitor gepakt en snel pleite
Zitten wat leuke gear pieces bij, maar vaak meer van hetzelfde.
Ik heb inhibitors nodig, progress gaat slow…