• Dieks77
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 15:05
Dannyvhijum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Betekend dat hij onderweg is. Probeer een account aan te maken op UPS met hetzelfde mail adres als je bestelling. Als je mazzel hebt synchroniseert UPS je levering automatisch aan je account en kan je je levering volgen.!
Hmm... UPS account had ik al inc. My Choice.
Wel verzend bericht gekregen van LG maar nog niets te zien bij UPS :/

• Dannyvhijum
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:26
Dieks77 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 18:36:
[...]

Hmm... UPS account had ik al inc. My Choice.
Wel verzend bericht gekregen van LG maar nog niets te zien bij UPS :/
Wat irritant… je kan altijd maandag even contact opnemen met Pantos Logistics in Tilburg. Zij zijn het distributiecentrum van LG. Die versturen alles.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• paoper
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10-09 10:31
Ik heb voor mn LG bestelling een '+blabla' toevoeging gebruikt in mn mailadres, en ik kan geen UPS account aanmaken met een '+' in het mailadres :p Dus ik heb zin om verrast te worden!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Hier helaas net te laat de ps5 binnen om met de vorige voorraad schermen mee te doen! Hopelijk zijn ze snel weer leverbaar. Al wordt de nieuwe Samsung G70A ook wel een kanshebber als die er eerder is!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hhanno
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-08 10:48
Vrijdag 3 juli 13:35 uur de bevestiging ontvangen dat hij verzonden is, tot op heden nog geen UPS track & trace ontvangen en mijn UPS account is ook niet automatisch gekoppeld. Contact opnemen met de klantenservice heeft geen zin, dat hebben we wel gemerkt aan de genoemde feedback ;) Ik wacht geduldig af en kijk er naar uit om hem te ontvangen. Ben benieuwd wie hem als eerste ontvangt en hier een blij berichtje achterlaat ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BL1TZ
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 05-07 09:22
Ik kreeg op zaterdag 03-07-2021 een notificatie van Tweakers dat de monitor beschikbaar was bij MaxICT. Ik heb hem daar kunnen bestellen. Ze hadden volgens mij maar een aantal exemplaren, want de voorraad was er daarna vrij snel weer doorheen.

Tip dus om de prijs-tracker aan te zetten voor dit beeldscherm.

Iemand anders ook gelukt gehad bij MaxICT? Er staat bij een levering van 4-7 dagen, dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 19-07 18:11
Net een mailtje om 10;30 gekregen van LG dat die vandaag bezorgt word tussen 1 en 5 uur. wel raar dat er geen track en trace bij zit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert504
Dannyvhijum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Wat irritant… je kan altijd maandag even contact opnemen met Pantos Logistics in Tilburg. Zij zijn het distributiecentrum van LG. Die versturen alles.
weet jij hoelaat uw monitor komt want u zei maandag maar weet u al een tijd want heb zelf net en mailtje van lg dat die tussen 1 en 5 bezorgt moet zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 17-09 07:36
geert504 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:51:
Net een mailtje om 10;30 gekregen van LG dat die vandaag bezorgt word tussen 1 en 5 uur. wel raar dat er geen track en trace bij zit
Op welke datum had jij de monitor besteld en betaald?

psn: Arco1981

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karpertjuh
Dannyvhijum schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 19:04:
[...]

Telefoonnummer van Pantos Tilburg doet het niet. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikejong
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 09-07 09:45
Afgelopen vrijdag ook het mailtje van LG gekregen dat de bestelling verzonden zou zijn. Tot op heden nog geen T&T nummer of update met betrekking van wanneer en hoe laat de bezorging zou zijn.

Eigenlijk wel schandalig anno 2021 dat men voor dit geld dit niet goed ingeregeld zou hebben.

Wacht maar in smart af, nu hopen dat het beeldscherm het plezier gaat geven om even dit minpuntje rondom bezorging te vergeten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
Karpertjuh schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Op welke datum had jij de monitor besteld en betaald?
Vorige week maandag rond 12:05

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dannyvhijum
geert504 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:57:
[...]

weet jij hoelaat uw monitor komt want u zei maandag maar weet u al een tijd want heb zelf net en mailtje van lg dat die tussen 1 en 5 bezorgt moet zijn.
Nee ik heb er helaas geen tijd bij gekregen… mega irritant.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• frituurvetpet
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07-09 16:12
Ik heb ook nog geen bericht. Tegen beter weten in de klantenservice gebeld maar die wisten nog steeds niet dat zij een webshop hadden. Hij verzekerde me dat ze alleen aan bedrijven en niet aan particulieren direct leverden.

Nadat ik hem had verzekerd dat ik toch echt een bestelling had gedaan en hiervan een bevestiging had gekregen zou hij het gaan uitzoeken en er later op terug komen.

Wonderlijke lancering van deze webshop :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PCRaceMASTER
  • Laatst online: 30-07 17:12
frituurvetpet schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:27:
Ik heb ook nog geen bericht. Tegen beter weten in de klantenservice gebeld maar die wisten nog steeds niet dat zij een webshop hadden. Hij verzekerde me dat ze alleen aan bedrijven en niet aan particulieren direct leverden.

Nadat ik hem had verzekerd dat ik toch echt een bestelling had gedaan en hiervan een bevestiging had gekregen zou hij het gaan uitzoeken en er later op terug komen.

Wonderlijke lancering van deze webshop :-)
wat een goed communicatie binnen het bedrijf zeg xD

Acties:
  • +7Henk 'm!

• hhanno
Zojuist nav mijn verzoek bij Pantos netjes door LG opgebeld over de verwarring rond de levering van deze monitor. Ze zijn overdonderd door het volume van de orders, het uitbrengen van een van de eerste HDMI 2.1 monitoren ging toevallig net nog even ongelukkig gepaard met het opzetten van de nieuwe webshop. De wens was om afgelopen vrijdag alle schermen overgedragen te hebben aan UPS maar dat is niet gelukt. Vandaag zullen de orders overgedragen worden aan UPS en zodra deze de deur uit gaan ontvangen we een verzendbevestiging. Normaliter duurt het dan 1 dag waardoor ze morgen binnen zullen komen. Kan zijn dat er een paar lucky basterds tussen zitten die afgelopen vrijdag al aan UPS overgedragen zijn en ze dus vandaag binnen krijgen (@geert504 is hier een voorbeeld van)..Toch weer wat nieuwe informatie al weten we nog steeds niks zeker :D

[Voor 7% gewijzigd door hhanno op 05-07-2021 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PCRaceMASTER
  • Laatst online: 30-07 17:12
Is er iets bekends over een eventueel 2e aankomende stock dat zo iemand weet ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dannyvhijum
hhanno schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:57:
Zojuist nav mijn verzoek bij Pantos netjes door LG opgebeld over de verwarring rond de levering van deze monitor. Ze zijn overdonderd door het volume van de orders, het uitbrengen van een van de eerste HDMI 2.1 monitoren ging toevallig net nog even ongelukkig gepaard met het opzetten van de nieuwe webshop. De wens was om afgelopen vrijdag alle schermen overgedragen te hebben aan UPS maar dat is niet gelukt. Vandaag zullen de orders overgedragen worden aan UPS en zodra deze de deur uit gaan ontvangen we een verzendbevestiging. Normaliter duurt het dan 1 dag waardoor ze morgen binnen zullen komen. Kan zijn dat er een paar lucky basterds tussen zitten die afgelopen vrijdag al aan UPS overgedragen zijn en ze dus vandaag binnen krijgen (@geert504 is hier een voorbeeld van)..Toch weer wat nieuwe informatie al weten we nog steeds niks zeker :D
Bij mij staatsbezoek tracking ook dat ie vandaag wordt geleverd…..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hhanno
Dannyvhijum schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Bij mij staatsbezoek tracking ook dat ie vandaag wordt geleverd…..
Jij bent ook een lucky basterd *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannyvhijum
hhanno schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Jij bent ook een lucky basterd *O*
Hoop het!🤓

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 04-09 22:26
Zojuist een mail van UPS ontvangen dat ze morgen langs komen. Inderdaad door Pantos Logistics Benelux.

Nog een dagje geduld dus, maar alles lijkt vooralsnog goed te gaan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• felixvdb01
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 20-08 09:18
Ik heb ook een mailtje, ze komen hem morgen brengen met PANTOS LOGISTICS BENELUX BV/UPS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karpertjuh
Ik heb ook de mail ontvangen van UPS :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Britttje
  • Laatst online: 29-08 10:27
Ik heb ook de mails van UPS! :*)
Er staat in dat ze verwachten morgen te leveren, maar ik heb zo mijn twijfels of ze dat gaat lukken. Heb namelijk een tracking vanuit Duitsland én de status is nu nog "Label created", dus UPS heeft de pakketjes nog niet opgehaald.. :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dannyvhijum
Hij is binnen! 🎊🎊🎉🎉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dieks77
UNBOX STREAM!

Mijn UPS Notificatie komt ook net binnen terwijl ik dit tik :-D
Als het goed is morgen voormiddag geleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert504
Bij mij ook 🎉🎉

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paoper
Hah geniet er van Danny! Laat ons maar vast weten hoe hij bevalt en eventuele tips & tricks.

Zelf heb ik nog niks binnen, nog geen mailtje van UPS ook...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannyvhijum
paoper schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:38:
Hah geniet er van Danny! Laat ons maar vast weten hoe hij bevalt en eventuele tips & tricks.

Zelf heb ik nog niks binnen, nog geen mailtje van UPS ook...
Ga hem zo aansluiten! Ben erg benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Gefeliciteerd! Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• VerwardeMan
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 31-08 11:00

VerwardeMan

Cybernaut

Elke. Keer. Weer.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Dannyvhijum
Even snel getest met Warzone op PS5! Mooi 120fps op 4K resolutie! Ga vanavond even Ratchet proberen! COD is sowieso crap qua graphics haha! Maar ziet er mega goed uit!

Edit:

Het is echt de investering waard(vind ik)! Heb zelf ook de OLED C9 en ik verkies dit scherm er elke keer weer boven. Speelt gewoon 10x lekkerder op een 27”, bureau en goede stoel!

[Voor 36% gewijzigd door Dannyvhijum op 05-07-2021 18:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-09 17:19
Dannyvhijum schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:54:
Even snel getest met Warzone op PS5! Mooi 120fps op 4K resolutie! Ga vanavond even Ratchet proberen! COD is sowieso crap qua graphics haha! Maar ziet er mega goed uit!
Nu nog hopen dat Sony eens een keer gaat opschieten met een software update voor de echte HDMI 2.1 features. (HDMI VRR en ALLM)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannyvhijum
ivo001 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:17:
[...]

Nu nog hopen dat Sony eens een keer gaat opschieten met een software update voor de echte HDMI 2.1 features. (HDMI VRR en ALLM)
Tegen de tijd dat dit scherm “normaal” te krijgen is hebben ze dat wel opgelost gahahah!🤣! VRR zou wel lekkere addition zijn met FPS games… met mooie graphic games als Horizon zal het niet tot nauwelijks merkbaar zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paoper
Ik kreeg een track & trace in de mail, ik helemaal blij. Blijkt het voor een tweedehands boekje te zijn van 8 euro. Als dat al een track&trace krijgt, maar dit niet... :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Dannyvhijum schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:54:

Edit:

Het is echt de investering waard(vind ik)! Heb zelf ook de OLED C9 en ik verkies dit scherm er elke keer weer boven. Speelt gewoon 10x lekkerder op een 27”, bureau en goede stoel!
Goed om te horen! Kom maar op met die voorraad. Geniet ervan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Ik kreeg ook een berichtje dat ie vandaag geleverd wordt. Vanavond gelijk even de xbox eraan hangen en dan eens zien

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hhanno
Zojuist door thuiswerkende vrouwlief in ontvangst genomen! Mijn ervaring icm de PS5 volgt! Iedereen veel speelplezier vandaag!

[Voor 62% gewijzigd door hhanno op 06-07-2021 11:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dieks77
Binnen! :9~ Netjes in een omdoos ook, terwijl labels ook op de "show"doos zitten.
Straks even uitpakken na de werk verplichtingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mojer
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 16-09 09:55
Ik heb hem ook net binnen en het is echt een gaaf scherm.
In combinatie met mijn macbook flikkert het scherm echter af en toe.. en soms ook maar bepaalde delen van het scherm.
Dit zal ik in de gaten blijven houden, want dit heb ik met andere schermen niet.
De test met console kan helaas pas vanavond.

UPDATE:
Via HDMI geen problemen, de bovengenoemde flikkeringen ervaar ik alleen via DisplayPort.

[Voor 14% gewijzigd door mojer op 06-07-2021 12:27. Reden: Kleine toevoeging]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannyvhijum
Scherm is top! Als je warzone op 120fps wil spelen op PS5 vergeet dan niet je HDR uit te zetten VOORDAT je het spel opstart. Je scherm wordt dan even zwart en je audio 2 tellen weg. Dan weet je dat het scherm zich instelt op 120hz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikejong
Als het goed is wordt het scherm ook vandaag bij mij thuis bezorgd. Heeft iemand hem al aan de Series X hangen en de instellingen goed staan?

#durftevragen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tweaker_84
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19:46
Ik wacht nog even verdere reviews af, voordat ik mijn UltraGear 27GL850 ga inruilen!

Heb een RTX3080 ter beschikking en voelt toch alsof ik nu "iets" te kort kom..
Al was er op moment van aanschaf geen betere te vinden..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zwartbaard
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 25-08 11:32
Scherm is inmiddels sinds vanochtend binnen. Heb hem direct uitgepakt en aangesloten. Alle instellingen gebladerd en nog wat suggesties op youtube bekeken. Ik ga nu een potje csgo proberen (5950x/RTX3080) om te kijken hoe het uitpakt. HDR op windows is naar mijn idee niet volwassen genoeg om aan te zetten.

Ik zal later nog R&C, GoW en Ghost of Tsushima proberen op de PS5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paoper
Tweaker_84 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:36:
Ik wacht nog even verdere reviews af, voordat ik mijn UltraGear 27GL850 ga inruilen!

Heb een RTX3080 ter beschikking en voelt toch alsof ik nu "iets" te kort kom..
Al was er op moment van aanschaf geen betere te vinden..
Ik wil je mijn 27GP950 wel ruilen voor jouw 3080 :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frituurvetpet
Ik heb hem binnen en aangesloten op de Xbox X. Xbox X geeft aan dat er een conflict is tussen 4K en 120Hz en het menu van het scherm geeft aan dat HDR uit staat. Ik dacht dat dat tegelijk aankon, maar is het kiezen tussen 120Hz en HDR?

Edit: Ik kan de optie voor HDR ook niet vinden in het menu van de monitor.

[Voor 14% gewijzigd door frituurvetpet op 06-07-2021 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paoper
Net mijn eerste UPS mail gehad, ik kan hem afhalen bij het pakketpunt eind vd dag :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BIack
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23-07 17:51
frituurvetpet schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:18:
Ik heb hem binnen en aangesloten op de Xbox X. Xbox X geeft aan dat er een conflict is tussen 4K en 120Hz en het menu van het scherm geeft aan dat HDR uit staat. Ik dacht dat dat tegelijk aankon, maar is het kiezen tussen 120Hz en HDR?

Edit: Ik kan de optie voor HDR ook niet vinden in het menu van de monitor.
Heeft iemand anders ook dit probleem? Ik ging er vanuit dat de monitor HDR aankon op 120hz...

Ik ga de monitor vanavond op mijn eigen Series X proberen, dus dan ga ik het zelf testen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikejong
Levering hier via UPS is vertraagd.. Ben wel benieuwd over het HDR zoals hierboven omschreven staat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frituurvetpet
BIack schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Heeft iemand anders ook dit probleem? Ik ging er vanuit dat de monitor HDR aankon op 120hz...

Ik ga de monitor vanavond op mijn eigen Series X proberen, dus dan ga ik het zelf testen
Ik zie een youtube video waarin iemand hem wel op 120 hz, 4k en HDR heeft. Ik weet nog niet welke instelling ik verkeerd heb staan en ben nu even niet meer in de gelegenheid het te testen. We'll figure it out. Ik hoop dat hier op een gegeven moment Xbox X + 27GP950 optimale settings worden uitgevogeld :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
Weet iemand goede setting voor deze monitor die der mooi uitzien want ben nu en beetje met de settings aan t klooie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hhanno
Ik ben ook wel benieuwd hoe je die 120hz aanzet in combinatie met HDR. Voor nu dus in het playstation menu gewoon HDR uitzetten pakt hij in ieder geval automatisch 120hz.

[Voor 63% gewijzigd door hhanno op 06-07-2021 17:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmulder09
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 01-08 21:23
Ik kom net thuis van kantoor en is ie gewoon bezorgd. Zonder enige email of Track & Trace bericht. Status op de website van LG is nog steeds "In levering". 🙈

Maar goed. Straks even stoeien met die instellingen. Ik ga hem gebruiken met een Macbook Pro 16" en Xbox Series X.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
Ik heb wat setting geprobeert en hier geef ik de beste die i kon vinden voor console
Game mode = gamer 1

Black stabilizer = 50
Response time fast
Freesync extended

Brightness = 60
Contrast = 78
Sharpness = 100
Gamma = mode 2
Colortemp = medium
Black level = low
En voor de rest alles hetzelfde laten want anders heb je veel zwart die grijs lijkt of iets anders!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Veenendaalcity
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 21-09 12:32
Hier inmiddels ook binnen. Ik heb hem naast de gigabyte M28u staan maar deze lg is kwa beeld niet te vergelijken, de lg is veel mooier kwa kleur en strakker, niet zo wazig als de m28u. Verder kwa reactie zie ik geen verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frituurvetpet
Bij mij staat HDR op de Xbox X ineens aan, met 4K en 120Hz. Vast even door uit en weer aan gezet te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
frituurvetpet schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:36:
Bij mij staat HDR op de Xbox X ineens aan, met 4K en 120Hz. Vast even door uit en weer aan gezet te hebben.
Heb je de setting ycc 4:2:2 aan of niet ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
Weet iemand hoe je de monitor kan schoonmaken want er zitten en paar vinger afdrukken op ? Gewoon doek met water of wat? Wat het is irritant in stukken met zwarte scenes in games enzo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannyvhijum
geert504 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:00:
Weet iemand hoe je de monitor kan schoonmaken want er zitten en paar vinger afdrukken op ? Gewoon doek met water of wat? Wat het is irritant in stukken met zwarte scenes in games enzo
Microvezel doek en speciale spray

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paoper
Ik kom niet voorbij 120hz op 4k met displayport. Kan het zijn dat ik per se DSC nodig heb om hoger te komen en mijn GPU (GTX1060) dat niet ondersteunt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dieks77
geert504 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 19:00:
Dannyvhijum schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:04:
[...]

Microvezel doek en speciale spray
Voor alleen wat vingerafdrukken is een spray of welk middeltje dan ook helemaal niet nodig.
Gewoon een schone microvezeldoek (best een splinternieuwe) beetje vochtig maken met wat water.
En die doek voortaan reserveren voor je schermen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-09 18:45

XiN-eViL

kzie-nie-veel

paoper schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:17:
Ik kom niet voorbij 120hz op 4k met displayport. Kan het zijn dat ik per se DSC nodig heb om hoger te komen en mijn GPU (GTX1060) dat niet ondersteunt?
Dit staat bij de specs op de LG site:
3840 x 2160 10bit at 95Hz,
3840 x 2160 8bit at 120Hz (DSC Off),
3840 x 2160 10bit at 144Hz (DSC On)
3840 x 2160 10bit at 160Hz (O/C, DSC On)
Dus als je geen DSC hebt (weet niet of de GTX 1060 dat heeft) dan kom je maar tot 120Hz ja.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geert504
Dieks77 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:39:
[...]

[...]

Voor alleen wat vingerafdrukken is een spray of welk middeltje dan ook helemaal niet nodig.
Gewoon een schone microvezeldoek (best een splinternieuwe) beetje vochtig maken met wat water.
En die doek voortaan reserveren voor je schermen
Oke dankjewel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WiZbLuE
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 21-09 08:46
Speciaal een account gemaakt om hier wat te posten :)

Allereerst dank voor alle info hier want vanwege de tip dat die op maandag om 15:00 in de verkoop ging heb ik er 1 kunnen kopen!
Uitgebreid gespeeld met xbox series x (werkt allemaal prima 4k 120 fps met hdr zonder naar 4:2:2 te gaan)
PS5 helaas geen hdr bij 120 fps maar werkt wel
PC gaat ook prima zelfs de windows hdr is stukken beter dan op mijn 60hz 4k lg monitor

Wat mij wel opvalt is dat ik flink last heb van backlight bleeding in de hoeken. Ik vind het erg storend en was benieuwd of anderen hier problemen mee hebben?
het tweede dat opvalt is dat de local dimming echt heel storend kan zijn maar wanneer ik dat uit zet is alles te fel. Ik hoor graag hoe anderen dit ervaren :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paoper
Ja ik heb ook in de onderhoeken best wel BLB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiZbLuE
nou ik hebt inmiddels wel gevonden wat er precies aan de hand is.
In het uiterste puntje van de linker onderhoek is het gewoon donker maar een centimeter of 2 daarvandaan is het erg licht en het lijkt wel alsof er daar hard op de bezel gedrukt is ofzo want als ik dat voorzichtig kort op andere plekken van de bezel doe zie ik het daar ook gebeuren maar verdwijnt het zodra ik er niet meer met mijn vinger op druk. (in mijn optiek erg slecht voor een monitor van deze prijs)
Het lijkt wel alsof er tijdens de productie daar op dat punt iets fout is gegaan.

Vaag verhaal ik weet het maar ik ga morgen wel direct de klantenservice bellen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karpertjuh
Gisteravond de monitor aangesloten op de PS5 en Warzone gespeeld. Wat is dat heerlijk zeg. 120fps speelt heerlijk en ook ziet het beeld er super strak uit. Oke Warzone is grafisch niet je-van-het maar toch is het een grote vooruitgang vergeleken mijn oude monitor.
Ik heb nog niets gedaan aan de settings, ik heb gespeeld met de preset 'gamer 2':
- Brightness 100
- Contrast 70
- Sharpness 70
- Gamma mode 2
- Color temp medium
- Local dimming off

Overigens vind ik het wel irritant dat je in het menu geen 'back' knopje heb zitten. (of zie ik wat over het hoofd)

• jesse111
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:50
Karpertjuh schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 08:08:
Gisteravond de monitor aangesloten op de PS5 en Warzone gespeeld. Wat is dat heerlijk zeg. 120fps speelt heerlijk en ook ziet het beeld er super strak uit. Oke Warzone is grafisch niet je-van-het maar toch is het een grote vooruitgang vergeleken mijn oude monitor.
Ik heb nog niets gedaan aan de settings, ik heb gespeeld met de preset 'gamer 2':
- Brightness 100
- Contrast 70
- Sharpness 70
- Gamma mode 2
- Color temp medium
- Local dimming off

Overigens vind ik het wel irritant dat je in het menu geen 'back' knopje heb zitten. (of zie ik wat over het hoofd)
Je kan gewoon naar links klikken met het knopje, dan ga je terug.
Verder gebruik ik als preset gamer 1 met HDR zonder enige wijzigingen, ziet er goed uit!

• Karpertjuh
jesse111 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:30:
[...]

Je kan gewoon naar links klikken met het knopje, dan ga je terug.
Verder gebruik ik als preset gamer 1 met HDR zonder enige wijzigingen, ziet er goed uit!
Top dankjewel. Zo simpel kan het dus zijn haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-09 17:19
Dus in combinatie met een PS5 kan je geen 4K 120Hz met HDR hebben? Dat is dan wel weer heel jammer.
Want juist de reden om voor dit model te gaan ipv een andere 4k120Hz hdmi 2.1 monitor was voor mij de HDR600 kwalificatie, waar de meeste HDR400 hebben.

• geert504
- Brightness 100
- Contrast 70
- Sharpness 70
- Gamma mode 2
- Color temp medium
- Local dimming off

Ik zou de sharpness op 100 zetten als ik jou was. Dan ziet het scherm er volledig lekker scherp uit met de 4k kwaliteit

• Barry-19
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 27-08 19:24
ivo001 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:57:
Dus in combinatie met een PS5 kan je geen 4K 120Hz met HDR hebben? Dat is dan wel weer heel jammer.
Want juist de reden om voor dit model te gaan ipv een andere 4k120Hz hdmi 2.1 monitor was voor mij de HDR600 kwalificatie, waar de meeste HDR400 hebben.
Volgens mij gaat het wel hoor!
Een vriend van mij heeft zijn ps5 4K/120fps en HDR aan staan (Op zijn LG oled C1)! Het lukt wel bij cod Cold War, maar bij warzone zou het alleen niet werken.

• Dannyvhijum
Barry-19 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:12:
[...]

Volgens mij gaat het wel hoor!
Een vriend van mij heeft zijn ps5 4K/120fps en HDR aan staan (Op zijn LG oled C1)! Het lukt wel bij cod Cold War, maar bij warzone zou het alleen niet werken.
Klopt! Warzone is het probleem, niet het scherm

• jesse111
Kleine tip voor de mensen die het scherm al hebben: zet in de instellingen onder general "smart energy saving" uit. Ik vond het scherm soms erg donker worden en kwam er achter dat energy savings standaard aan staan :+
Deze gelijk uitgeschakeld en geen issues meer.

• geert504
- Brightness 100
- Contrast 70
- Sharpness 70
- Gamma mode 2
- Color temp medium
- Local dimming off

En heb je nog wat settings verandert?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Karpertjuh
geert504 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:21:
[...]

En heb je nog wat settings verandert?
Ik heb de sharpness op 100 gezet en verder niets. Bevalt tot nu toe erg goed.

Is er iemand die nog iets heeft veranderd aan de adaptive-Sync/Response Time/FPS Counter/Local dimming?
Een kleine uitleg wat die settings allemaal doen had wel handig geweest.

• geert504
Karpertjuh schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Ik heb de sharpness op 100 gezet en verder niets. Bevalt tot nu toe erg goed.

Is er iemand die nog iets heeft veranderd aan de adaptive-Sync/Response Time/FPS Counter/Local dimming?
Een kleine uitleg wat die settings allemaal doen had wel handig geweest.
Fps counter is de fps die je behaalt maar op console glitch dat response time is hoe snel je monitor reageert vanaf je xbox controller hou het gwn maar op fast anders krijg je ghosting
Adaptive sync gwn default laten

Local dimming weet ik zelf ook niet wat het doet.

• V1RT
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:48
Hebben de nieuwe eigenaars misschien dit ook al geprobeerd ?
https://www.eizo.nl/accessoires/software/monitortest/

• mikejong
Weet iemand hoe ik in Game mode 1 HDR werkend krijg op de Series X?

• geert504
mikejong schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:58:
Weet iemand hoe ik in Game mode 1 HDR werkend krijg op de Series X?
Volgens mij werkt het alleen op hdr games zoals warzone en een paar andere maar hdr zou ik niet gebruiken want het is maar 600nits dan zien de kleuren er washed uit en kapot donker

• Dannyvhijum
Speel nu uurtje Ratchet&Clank op 120fps en 4K… kan niet veel meer zeggen dan “wauw”!

• JohnR
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Om het af te sluiten, vandaag m'n Mac Pro eraan gehangen en de Xbox en echt -wauw- Het was een rib uit m'n lijf maar wel blij dat ik er eentje af heb gestaan. Dan nog even de levertijd. Donderdag besteld, woensdag geleverd (met dank aan een UPS bezorger die m'n huis niet kon vinden)

/(bb|[^b]{2})/

• jmulder09
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 01-08 21:23
Na een dagje sleutelen ben ik ook heel tevreden in combinatie met Macbook Pro 16" (2019) en Xbox Series X.

Paar belangrijke instellingen die voor mij het verschil maakten:

Xbox Series X
- Monitor Game Mode: Gamer 1
- Color Space: PC RGB
- Black Level: Low
- Refresh Rate: 120hz
- VRR aanzetten
- HDR calibratie uitvoeren

macOS Big Sur 11.4
- Connectie: Displayport naar USB-C dock met Power Delivery naar Macbook Pro
- Monitor Game Mode: sRGB
- Displays: HDR uit
- Displays: Option-Click op Scaled om alle custom resoluties en refresh rate te tonen

Wel lijken er meerdere bugs te zijn gekomen in 11.4 m.b.t. externe monitor via USB-C:

- Geen ondersteuning voor Displayport 1.4 DSC (4K@144Hz). Monitor zelf op Displayport 1.4 zonder DSC gezet voor 4K@95Hz.

- Frequente kernel panics als de laptop in slaap modus gaat en verbonden is met een externe monitor. Voor nu in de Battery settings bij zowel Battery als Power Adapter de 'Automatic GPU Switching' uitgezet (heeft impact op je batterijduur en -leven)

Ben met beide problemen nog aan het stoeien en er nog niet 100% zeker van dat dit het is.

• WiZbLuE
Speel nu uurtje Ratchet&Clank op 120fps en 4K… kan niet veel meer zeggen dan “wauw”!

In de 120hz modus speelt je op 40 fps in fidelty modus geen 120 fps ;)

• WiZbLuE
geert504 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 18:04:
[...]

Volgens mij werkt het alleen op hdr games zoals warzone en een paar andere maar hdr zou ik niet gebruiken want het is maar 600nits dan zien de kleuren er washed uit en kapot donker
HDR ziet er top uit op dit scherm hoor ga het zeker niet uitzetten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert504
WiZbLuE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:27:
[...]

HDR ziet er top uit op dit scherm hoor ga het zeker niet uitzetten!
Je hebt niks aan hdr als de game niet geoptimized is voor hdr als de game niet optimized is force je de monitor om hdr te strijden en dat kan raare kleuren en donke Zwartes geven in het scherm want meeste games zijn sdr hdr maar en paar zoals fortnite warzone en sea of thieves en nog wat andere titels

• WiZbLuE
geert504 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:34:
[...]

Je hebt niks aan hdr als de game niet geoptimized is voor hdr als de game niet optimized is force je de monitor om hdr te strijden en dat kan raare kleuren en donke Zwartes geven in het scherm want meeste games zijn sdr hdr maar en paar zoals fortnite warzone en sea of thieves en nog wat andere titels
alles wat ik speel heeft gewoon HDR
Returnal, Ratchet and clank, Destiny, Warzone, HALO, Forza enz enz
Zit hard na te denken over een game zonder HDR en kan er eigenlijk niet echt op komen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert504
WiZbLuE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:36:
[...]

alles wat ik speel heeft gewoon HDR
Returnal, Ratchet and clank, Destiny, Warzone, HALO, Forza enz enz
Zit hard na te denken over een game zonder HDR en kan er eigenlijk niet echt op komen :)
Tipje

Oke maar sommige games kunnen hdr niet aan op 120 fps zoals sea of thieves dan moet je hdr uit zetten vaak staat dat in de 120fps option als dat moet

• WiZbLuE
jesse111 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:33:
Kleine tip voor de mensen die het scherm al hebben: zet in de instellingen onder general "smart energy saving" uit. Ik vond het scherm soms erg donker worden en kwam er achter dat energy savings standaard aan staan :+
Deze gelijk uitgeschakeld en geen issues meer.
Hoe heb je dit dan uitgezet?
Bij mij is die optie grijs en kan ik hem niet selecteren!

• jesse111
WiZbLuE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:40:
[...]

Hoe heb je dit dan uitgezet?
Bij mij is die optie grijs en kan ik hem niet selecteren!
Heb je HDR aan staan? Kan zijn dat je het dan niet kan selecteren. Volgens mij had ik op dat moment HDR uit staan :)

• WiZbLuE
jesse111 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:29:
[...]

Heb je HDR aan staan? Kan zijn dat je het dan niet kan selecteren. Volgens mij had ik op dat moment HDR uit staan :)
Dat was het inderdaad thanx voor de tip! :)

• geert504
Iemand een fix voor de back light bleed of hoort dat bij een ips paneel?

• ariekort
  • Laatst online: 14-07 23:29
Hallo, Kan iemand mij vertellen of de verlichting aan de achterkant monitor op de maat van de game moet oplichten, of hoe je dat kan instellen.
Alvast bedankt.

• WiZbLuE
geert504 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 20:36:
Iemand een fix voor de back light bleed of hoort dat bij een ips paneel?
Er is altijd wel zogenaamde "IPS glow" maar moet zeggen dat het mij ook wel wat tegen valt hoe erg die backlightbleed is bij deze monitor. Heb er een andere LG 4k 60fps monitor naast staan maar die heeft er een stuk minder last van.
Ongeveer 2 cm vanaf de linker onderhoek zit er een hele licht vlek bij mij zelfs :(
Zou niet moeten kunnen voor een bedrag als dit vind ik en ben ik ook bezig met de klantenservice hierover.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geert504
WiZbLuE schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:35:
[...]

Er is altijd wel zogenaamde "IPS glow" maar moet zeggen dat het mij ook wel wat tegen valt hoe erg die backlightbleed is bij deze monitor. Heb er een andere LG 4k 60fps monitor naast staan maar die heeft er een stuk minder last van.
Ongeveer 2 cm vanaf de linker onderhoek zit er een hele licht vlek bij mij zelfs :(
Zou niet moeten kunnen voor een bedrag als dit vind ik en ben ik ook bezig met de klantenservice hierover.
Ik ben het met je eens maar in lichtere games zoals knock out city en forza ziet de game gwn er top uit ik wacht wel af

Ooh en kan je een update geven als het gelukt is met de klantenservice?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Karpertjuh
ariekort schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:18:
Hallo, Kan iemand mij vertellen of de verlichting aan de achterkant monitor op de maat van de game moet oplichten, of hoe je dat kan instellen.
Alvast bedankt.
Nee, je kan alleen de helderheid instellen en volgens mij ook de kleur (heb ik zelf nog niet gedaan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Britttje
  • Laatst online: 29-08 10:27
ariekort schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 23:18:
Alvast bedankt.
Enige manier op het moment om de verlichting aan de achterkant in te stellen om mee te gaan met een game, is door de extra software "LG Ultragear Control Center" te downloaden (op de pc dus alleen) en dat daarin aan te zetten. Dan moet je een extra usb-kabel inpluggen. Maar HELAAS werkt deze software alleen als je maar één scherm aangesloten hebt.. 8)7 Ik heb er twee, dus kan dat niet instellen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ariekort
Ga ik proberen, bedankt voor de tip

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paoper
@WiZbLuE Ik ben ook geïnteresseerd om te horen als er een update is over je BLB / glow contact

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ariekort
Is gelukt, op video gezet heel mooi :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee